Ga naar inhoud

Wie start er ook rond feb/maart... Hangplekje..

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ha meiden. Ja is idd toevallig dat we alldrie voor een broertje of zusje gaan. Misschien moeten we het topic hernoemen haha. Volgens mij is het in alle ziekenhuizen wel een beetje hetzelfde hoor. Hoewel de uitloop in Voorburg over het algemeen wel meevalt en wij hebben altijd wel dezelfde arts gehad, behalve bij de tp's. Voor de klapdeuren, op de afd. gyn duurt het wel vreselijk lang, soms zit je daar wel een uur te wachten....

Nog leuke plannen voor t weekend?

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ik ga morgen lekker naar de stad even lekker shoppen dus daar heb ik wel zin in.

en ik denk dat we zondag middag met zijn 3tjes gaan zwemmen.

en jullie?

Geplaatst

gezellig! Wij krijgen morgen vrienden langs en zondag lekker niksen. Hoewel ik morgen misschien ga afzeggen, ik voel me niet 100%....

Geplaatst

Hey dames,

Alles goed hiero? Lekker weekend... Sab niet ziek worden...

Houden jullie het geheim dat jullie weer voor een broertje of zusje gaan, of lichten jullie iedereen in.... ???

Geplaatst

Wij hebben het nog tegen niemand verteld. we vertellen het wel tegen onze ouders maar verder niet denk ik..

en jullie?

Geplaatst

hahaha mijnbaby, nou iedereen is overdreven maar ik vind dat wij er niet aan ontkomen om het aan bepaald mensen te vertellen. Zoals mijn ouders, dit ivm oppas als we een afspraak hebben bijvoorbeeld. Heb ik ook geen problemen mee hoor. We kunnen altijd een beetje jokken over de punctiedatum of iets dergelijks als we geen oppas nodig hebben. Verder weet 1 collegaatje van mij het. Ik kan dat ook niet verborgen houden en ik wil dat ze weet waarom ik af en toe kan doen hoe ik dan doe, door de hormonen en omstandigheden...Wel zo fair als je zo close bent en samenwerkt. Mijn schoonouders en broertjes en zusjes vertellen we niets...En jij mijnbaby?

Geplaatst

Hey,

Nou, hier nog iemand die het heel leuk zou vinden als ons meissie nog een broertje of zusje zou mogen krijgen. En eh... brusje is ook niet mijn woord! Het is hopelijk of een zusje of een broertje, en niet allebei!

Heb vandaag de papieren binnen gekregen dat ik in februari mag beginnen met de pil en dat dan in maart de icsi is. Hoe en wat precies is natuurlijk nog niet duidelijk, maar ik verwacht zo rond 12 februari mijn menstruatie weer...

De screeningpapieren ga ik woensdag maar ophalen in Zwolle (wij lopen bij de Isala klinieken). Ze hebben ze van mijn man toegestuurd, maar die hoeft niet meer gescreend te worden. Zijn zaad is al tig jaar geleden opgeslagen, en de vorige keer is hij al gescreend. Dinsdag wordt ik door de arts opgebeld over de uitslagen van het bloedprikken vanwege de hormoonwaarden.

Voor mijn dochter heb ik 150 eenheden Gonal gespoten, maar hij denkt dat het nu 225 eenheden moeten gaan worden. Dat staat ook al op het behandelschema, maar eh, dat hoor ik dus dinsdag definitief.

Maar spannend meiden!

En wat betreft het weekend: zaterdag naar school... zondag naar de kerk (koffiedienst) en dan denk ik lekker met de pootjes omhoog.... Heb ik het wel weer gehad voor dit weekend!

Eneh, zijn we nu in ieder geval alvast met z'n viertjes!

Geplaatst

Hey Hilde, welkom haha. Spannend, toch wel weer snel he?

Als er nog 1 bijkomt die voor een broertje zusje gaat, dan verander ik de topic naam hahahaa

Geplaatst

Hahaha Sab, tja, het is wat he? Maar eh, er zullen toch ook wel mensen voor hun 1e kindje gaan in deze maanden?

Ik zie trouwens dat ik mijn handtekening moet veranderen.... het intake gesprek is al weer even achter de rug!

En ow ja... ik heb het al wel aan diverse mensen verteld dat we nog een keer gaan proberen of nog een kindje mogen krijgen. Mijn partime dochter is errug enthousiast! Die zit het helemaal zitten nog een broertje of zusje erbij! Er zijn mensen die wat minder enthousiast reageren, maar dat komt omdat ik nog met een burn out aan het worstelen ben. Maar ik merk dat dit heel erg is wat ik wil! En ik ben al weer de berg aan het op klimmen in plaats van aan het af glijden... Het gaat goed komen! Wat leeftijd betreft heb ik niet zo heel veel tijd meer... dus we gaan er nu toch voor.

Groetjesssssss

Geplaatst

Ik zit nu nog aan de lucrin en zal halverwege maart als alles volgens plan loopt mijn punctie hebben voor de eerste keer IVF... Jullie hebben dus wat meer ervaring want voor mij is het helemaal nieuw. Leuk om onze ervaringen hier te delen!

Geplaatst

Hier nog 1 die waarschijnlijk in maart weer gaat starten als alles meezit.

3 maart hebben we intake in DD en als het meezit... en mijn cyclus werkt mee, dan kan ik eind maart starten.

We gaan ervoor met z'n allen :)

Geplaatst

Hihihi, Sab, dus eh, niet het kopje van dit forum veranderen!

Yolande, leuk dat je meeschrijft! Good Luck... jouw eerste poging!

En eh, tja, voor ons is het niet meer nieuw... maar daarom ook wel weer spannend.

Voor mij is het de vorige keer allemaal heel voorspoedig verlopen. Het is natuurlijk de vraag of dat nu weer zo zal gaan. Wat in ieder geval wrs. al weer gaat veranderen is de hoeveelheid medicatie.

Groetjessssssssss

Geplaatst

Hey gezellig meiden, Yolande, Nietje en Sowiebo!

Sowiebo, wij hebben op dezelfde dag een afspraak, nog iets minder dan 8 weken ;-)

Ik ga echt aftellen haha

Geplaatst

@ Yolande en nietje spannend meiden zo een eerste ivf... ik weet nog dat wij voor ons eerste ivf gingen.... Hopen dat het een vruchtbaar jaar word voor ons allemaal!

Geplaatst

Wij hebben dus 17 feb een gesprek en de dame van de afsprakenbalie zei dat we meteen door konden voor een TP omdat

we al onderbehandeling zijn geweest ( voorgaande VF) Spannend als het goed is hebben we maart al een TP of begin april afhankelijk van me

cyclus......

SPANNEND...

Geplaatst

Jaaaaa, het aftellen is begonnen Sab! Heel misschien kunnen we eerder terecht, ligt er nog even aan... dan wordt het of 10 feb. of 21 jan.

We beginnen alleen op z'n vroegst eind feb. of eind maart!!!

Joehoe, heb er weer zin in!!

Net even 'lekker' geshopt met dit baggerweer... en niks gekocht voor mezelf, hoe bizar is dat??

Fijn weekend allemaal!

Lfs

Geplaatst

wat heb je dan wel gekocht? haha

En waar ligt het aan of jullie eerder kunnen?

En heeft je hub er ook zin in?

Hier is het best verdeeld, ik wel maar hij ziet er wat tegenop, voor mij dan...

wij konden 27 januari op intake, maar man wilde wat langer de tijd om t zaad te verbeteren, dus op eigen verzoek de intake naar maart gedaan. En dan is het natuurlijk afwachten wanneer we kunnen beginnen, maar hopelijk wel in maart ;-)

Zal mijn handtekening nog even aanpassen.

tis nog steeds baggerweer hier trouwens..bleh!

Geplaatst

Haha Sab, je gelooft het of niet... maar heb gewoon niets gekocht!! Di niente, noppes, nada..... mag vaker te shoppen van manlief ;)

In principe hebben we 3 maart de intake... maar er zitten hier lieve meiden op het forum die eerder een intake hebben staan en deze aan ons willen geven.

Ben ik echt heel blij mee, dat zou betekenen dat we heel misschien eind februari kunnen starten. En anders wordt het maart.

Mijn man heeft er ook weer zin in, ziet het ook helemaal zitten in DD.... dus dat gaat helemaal goed komen!!!

We hebben de nodige rust gehad en zijn er nu weer 'klaar' voor ;)

Weet je inmiddels al meer over die horizontale swim?

Zal even the voice kijken!!!!...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden