Ga naar inhoud

Wie start er ook rond feb/maart... Hangplekje..

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi!

Fijn dat er meer zijn die rond dezelfde tijd starten! Kan je toch ff je hart luchten tijdens de behandeling! Voorin in {hopelijk} de wachtweken die vind ik vreselijk!

Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik alsnog onder narcose mag en dan niet meer hoef bij te betalen. Zo fijn dat ze die moeite voor me doen! Mij helpt t erg,omdat ik punctie een hel vind, maar goed wat moet dat moet, maar ben dr blij mee! Tot spreekse groetjes

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@sowiebo; wat ontzettend balen dat jullie nog steeds geen uitslag hebben. Hoop dat jullie morgen wel iets te horen krijgen én dat het goed nieuws is! Ik duim voor jullie

@mierie78; welkom en fijn dat je bijna kunt gaan starten, succes! Fijn dat je al weet dat je tijdens de punctie onder narcose mag. Lijkt me dat dat een heleboel stress op voorhand scheelt en je je dus niet druk hoeft te maken over de punctie. Of in ieder geval minder druk :)

@hildever; wat een verschrikkelijke nieuwtjes heb je gekregen vandaag, heftig hoor! In ieder geval succes met jouw poging!

Vanmorgen mezelf aangemeld en ik mag starten! Heb nog niet de precieze data, maar zal zo toch het schema invullen, kan het altijd aanpassen. Ik zag iig op de digitale ivf poli dat we 9 maart starten met stimuleren. Het gaat nu echt beginnen!

Geplaatst

Voortraject

Sab: januari/februari: cyclus-prikken, screening en h.s.o

Mijnbaby: 17 feb/11.30 Intake TP eskimootje

Kiet: 23 februari intake

Sab: 3 maart intake

Hildever: februari starten met de pil.

Eve: 21 feb start decapeptyl

Poezebeest: 22/23 februari start decapeptyl, 9 maart start gonal-f

FM:

Sowiebo: 3 februari uitgangsecho ( ovb)

Eve: 16 mrt 1e FM

Poezebeest: 17/18 maart 1e fm

Punctie:

TP:

Geplaatst

meiden ben er nog maar heeeeeel druk ;-) wel ongesteld geworden, alleen ga ik wel even bellen wat dag 1 is, want twijfel of het gisteren was of vandaag en ik moet op dag 3 laten prikken dus is wel handig om te weten :-)

tot later en succes iedereen met alles vandaag en welkom!

Geplaatst

@ Sab.. Spannend meid de eerste spuit... idd wel handig om ff te bellen omdat je op dag 3 moet prikken.

Meiden ik zie nu dat het voor iedereen opschiet.... Ik lees lekker mee....

Wij zullen op zijn vroegst pas in maart beginnen, 17 feb gaan we alles bespreken hopen dat we meteen door mogen....:laughing4:

Geplaatst

Hey Sab,

Ze hebben wel een beetje speling hoor, met die dagen. Als je in het weekend op dag 3 zit, heb je anders een probleem. Moet eerlijk zeggen dat ik dag 1 soms ook moeilijk te bepalen vind. Ik weet dat ze bij het ziekenhuis toen zeiden: als je rood bloed ziet. En ja, hoeveel rood moet je zien, want bij mij (sorry voor de details) is het na een dagje bruin eerst veel slijm met een beetje bloed. Maar ik denk dat ik die dag maar als dag 1 aanhoud en dag van de pil maak.....

Maar spannend Sab... kijken of je lijf nog genoeg eitjes produceert! Vast wel.......

Mierie, hihihi, ik waarschuw je alvast... ik ben een vrij nuchtere... In de wachtweken de vorige keer waren mijn forumgenoten bijna nog zenuwachtiger als ik, he Sab ;-) . En ik heb de indruk dat ik er nu ook wel een stukje makkelijker in sta als de vorige keer, omdat we gelukkig al een kleine purk hebben mogen krijgen. Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik weer heel optimistisch ben over het hele gebeuren.... Hoop het ook vast te kunnen houden!

Poezebeest, bedankt voor je reactie. Het grijpt je aan, zulk nieuws. Vooral omdat je de ouders kent. Niet heeeeeeeeeeeeeeeeeeel goed, maar toch wel een beetje. Hij komt hier vanuit de woningbouw regelmatig effe klussen als er in huis wat mis is. Een fijne, vrolijke vent, die niet te beroerd is om een ander te helpen.

Groetjessssssss

Geplaatst

Wat een nieuws hier:

Hildever, vreselijk, sterkte!!!

Sab, joehoe, ongesteld, een goed begin!!!

Jullie duimen hebben geholpen, want.... we mogen beginnen :)

De uitslag van het zaad was binnen, maar daar is niet iets specifieks uit gekomen. Een optie was om het verder te laten onderzoeken op bijv. DNA-fragmentatie.

Maar goed, als de uitslag daarvan niet goed is, wordt imsi geadviseerd.

Nu hebben we het volgende afgesproken. Afhankelijk van het zaad ( op de dag van punctie) gaan ze kijken of het ICSI icm Picsi of Imsi wordt.

Dus so far..... groen licht gekregen, want de uitgangsecho was ook prima.

Ik verwacht het weekend mijn menstruatie... dus dat zou betekenen dat ik over 2 weken zo'n beetje de punctie heb. Joehoe, heb er zin in!!

Ik begin op dag 3 met Puregon en Menopur en dag op dag 8 komt de Cetrotide ( soort deca. ) erbij. Lekker kort spuiten dus, heerlijk!!!

Meiden, er zit schot in de zaak....

Ga nu ff op tuk, want vanavond naar de madiwodovrij-show.... dus een latertje......Tot snel!!!

Geplaatst

Heyyyyy Sonja, koel zeg!! Geweldig, erg spannend!

Hilde, getsie zeg, nou ik ben al van slag als ik zoiets via via hoor, slaap ik nachten slecht van, ga ik elke keer bij Carolijn kijken...Dus ik snap je helemaal!

Mijnbaby, ik vergat een woordje, ik moet bloed laten prikken op dag 3 hahaha. Maar ik heb gebeld en t moet echt rood helder zijn, en je moet een verbandje in hebben, dus niet alleen met afvegen. Dus ik ben nog niet zover, tenzij t nu is doorgebroken, voor 18 uur geldt als dag 1.

Maar ben allang blij dat er geen 6 weken meer tussenzit!

Sonja, wat trek je aan vanavond? Ga ik even opletten hahahaha Veel plezier!

tot laterrrrrr

Geplaatst

joehoe sonja mag beginnen super zeg van harte valt toch een last van je schouders.

Iedereen heel veel succes moet even nog een weekje wachten haha.

Liefs Jessica

Geplaatst

meiden help! menstruatie is doorgebroken net na 18 uur! echt om 1825 uur of zo....wel of niet als cuclysdag 1 tellen????

Geplaatst

Joh, Sab, volgens mij komt het niet op 25 minuten aan hoor... Dag 1! Want eh, wie weet was het ook al een kwartiertje voor je het zag raak.... Toch?

En Sowiebo... spannend joh! Het gaat nu heel snel bij jou!

Groetjesssssssss

Geplaatst

Sab nou meid voor je het weet zit je er weer helemaal in.

Sowiebo spannend meid! je gaat nu echt beginnen..... en wat het uiteindelijk word ivf of wat dan ook.. als het maar raak is!

Mierie meid heerlijk ondernarcose... ik heb de punctie onder sedatie gedaan heeeerlijk!

Meiden suc6 allemaal..

Geplaatst

Meiden die wel eens een eskimootje TP hebben. Ik weet dat elke ziekenhuis zijn eigen beleid heeft

maar toch ff vragen wie weet kan iemand me helpen...

Ik las ergens dat als je de TP met medicatie moet doen, ( ik denk dat ik hem met med moet doen)

je iets van progav ik weet ff niet precies hoe het heet, pillen moet slikken...

IK KAN GEEN PILLEN SLIKKEN..... ik moet het op kunnen lossen of wat dan ook,

maar heb altijd problemen met pillen....

iemand ervaring?

Geplaatst
Sorry mybaby,

Helaas heb ik geen ervaring met cryo's...

Groetjessssssssss

Thnx voor je reactie meid!

Spannend he ronde 2 voor een broertje of zusje......

Geplaatst

hey mijnbaby, wel ervarng met 2x cryo-tp maar niet met medicatie:-( en :-) voor mij haha

Morgen bloedprikken, dag 3.

Hilde bij ons kan dat gewoon in t weekend, dus geen probleem hier, blijkbaar wel belangrijk dat t echt op de dagen geprikt wordt/kan dat t zh dat wil...We rijden naar locatie Delft, is op vastgezette tijden, hopelijk niet zo druk :-)

Geplaatst

Suzz, welkom hier en succes met je 1e behandeling, spannend!!

Mijnbaby, ik heb wel ervaring met cryo-tp in kunstmatige cyclus. Hier ook zo'n iemand die moeite heeft met pillen slikken. Een paracetamol moet ook in vieren en dan nog bleeeh...

Maar goed, die Progynova zijn heel erg klein en die glijden zo met een slok water door je keel, echt waar. Het is zeker te doen. Gewoon proberen ;)

Sab, je bent al echt in de race meid, spannend... waar prikken ze morgen eigenlijk op? Ik dacht dat je pas vanaf maart ging beginnen, omdat je dan je intake hebt...of heb ik iets gemist?

Gisteren naar Paultje en z'n show geweest, was hilarisch...wat een portret. We zaten 2e rij vooraan, dus helemaal goed. We zijn echt vaak in beeld geweest tijdens de uitzending, vooral mijn ouders. Dus ff uitzendig gemist kijken ;)

Voor de show werden mijn ouders eruit gepikt en geinterviewd, ging over Friesland. De rest van de show ( wel op tv) kwam het woordje Makkum steeds voorbij, daar werden mijn ouders mee bedoeld en meteen hup die camera weer op je bakkus.

We hebben ons tv-debuut wel gemaakt gisteren. Na de show nog even met Dr. Love op de foto geweest, altijd leuk zo'n bekend BN-er;)

Dit was het weer even, allemaal alvast een fijn weekend :)

Geplaatst

Sorry suzz, heb je gemist, welkom hier natuurlijk en good luck!!

Sonja, lachen zeg, ik ga straks zeker even kijken hahaha

Maar klopt hoor die intake. Ik moest alleen voor de start van de poging nog mijn cyclus bijhouden, had de papieren nog liggen van vorig jaar ;-)

dus dat doe ik gewoon alvast anders wordt het helemaal mei of zo...

dus hopelijk groen licht op 3 maart en dan in april starten, dus zit illegaal in dit topic hahaha

Geplaatst

Dank je dames!

@Sab, geeft niet, ik ben maar 1.60m, dus daar kijk je zo overheen ;)

@Sowiebo, wat leuk dat jullie naar Paul zijn geweest! Lijkt me wel gezellig!

Vanavond om 19u een afspraak, krijg dan een echo en als dat goed is, starten we met decapeptyl.

Eerlijk gezegd vind ik het maar griezelig, maar ja, alles voor een wonder...

Ik weet niet zo goed wat ik kan verwachten.

Vonden jullie het hele IVF gebeuren mee of tegenvallen?

Groetjes Suzz

Geplaatst

Whoehoe, ik ga kijken Sowiebo!

Suzz, welkom hier. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik het de eerste keer mee vond vallen. En gelukkig heb ik het ook nog maar 1 keer hoeven ondergaan om een prachtdochter te krijgen! Nu een tweede keer heb ik er op zich minder moeite mee, hoewel me nog wel heel helder voor de geest staat met hoeveel frisse tegenzin ik die laatste spuiten er in gejast heb.... Succes!

Ik hoop voor je mee Sab, dat je niet te veel hoeft te wachten dit weekend!

Groetjessssssssssss

Geplaatst

Ik vond het emotioneel wel zwaar maar zoals je ziet gaan wij voor een 2e kindje dus we gaanheg bewoonster doen we hebben het er graag voor over. Ik vond het vooral zwaar dat je zoveel moeite doet elke keer ziekenhuis, prikken enz.. En dat je nooit zeker weet of het wel zal gaan lukken.

Geplaatst

@Sowiebo; wat fijn dat jullie mogen starten en dat het al snel van start gaat allemaal. Spannend joh! Hoe was de madiwodovrij-show? Ik lees het al, erg leuk dus :) Ik zal zo eens even uitzending gemist gaan kijken.

@Sab; zoals de rest zegt zou ik ook die dag rekenen als eerste dag.

@mijnbaby; hier helaas ook nog geen ervaring met cryo's.

@Suzz_mv_t; ik ga jouw naam afkorten naar suzz als je het niet erg vindt. In ieder geval welkom hier en heel veel succes met de komende poging! Voor mij is het ook de eerste poging en ik vind het ook super spannend allemaal! Maar het is voor het goede doel en daar doe ik alles voor. Nou ja, bijna alles dan ;)

Hier alles goed, heerlijk aan het genieten van mijn weekend :) Vanmorgen extra vitamientjes en foliumzuur gekocht aangezien ik daar nu al mee moet starten maar nog geen recepten in huis heb. Hopelijk brengt de postbode ze morgen, ben zo benieuwd wanneer ik echt mag starten en voor de 1e fm mag komen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden