Ga naar inhoud

Wie start er ook rond feb/maart... Hangplekje..

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Spannend hè Mierie?!?!?! Ik heb het ook hoor!!! Die wachtweken zijn echt killing!!!!

En idd superfijn dat je zo veel afleiding hebt dit weekend!!

Alvast gefeliciteerd met je verjaardag!! Ik hoop op het ALLERMOOISTE verjaardagscadeau voor je!!!!

Ik ga dit hele weekend weer naar mn ouders, want de dochter van mijn zus wordt 13.

Ik moet ook op verjaardagvisite bij het dochtertje van mijn vriendin (wordt 1) en op kraamvisite bij een andere vriendin.

Dus lekker druk en dan vliegen de dagen voorbij!!

Werd net trouwens gebeld door het lab in België!!!!

Er zijn nog 3 extra eitjes (blastocyste) ingevroren!!!

Dus nu 4 in totaal!!! Jippie!!!

Geplaatst

Hey meiden!

Hier effe weer een update van mij.

Alles oké, eerst Gonal zit er weer bij in. Volgende week donderdag mag ik weer terug komen om te kijken of de Gonal F zijn werk een beetje naar behoren doet.

Keizersnede lidteken zag er goed uit... Dus eh.. ik ben wel tevreden!

Ilona en Mierie, spannend meiden! Mierie, je mag op onze trouwdag testen!

Groetjessssssssssss

Voortraject

Sab: 3 maart intake

Eve: 07 maart start Gonal-F 150

Poezebeest: 9 maart start gonal-f

Hope: 01 maart start Puregon 125 eenheden, en dag 5 Orgalutran

FM:

Eve: 16 maart 1e FM

Poezebeest: 18 maart 1e FM

Hope: 10 maart 3e FM

Yolande: 11 maart 2e FM

Hildever: 17 maart (1e)

Punctie:

Hope: 13 maart

Yolande: 15 maart

Tp:

Wachten op de testdag:

Tweety: 6 maart

Ilon@: 14 maart

Jose: 16 maart

Sowiebo: 16 maart

Suzz: 16 maart

Mierie78: 18 maart

Geplaatst

Ilon@, ik snap dat je blij bent, maar dat is toch niet nodig meer om extra in de vriezer te hebben, je bent nu toch gewoon zwanger!!

(nee dat lieg ik, atijd fijn voor broertjes/zusjes te maken)

Jammer dat je alleen bent als het testtijd is...

Hildever, hoe is het gegaan?

Mierie, wat lekker al die afleiding! Ben een beetje jaloers op je.

Fijn zeg je verjaardag vieren, altijd goed!

Hope, je derde FM, alles goed gegaan?

hier begint het zwaar te worden, in de vorm van ongeduld.

elk bloepje, plopje, whatever dat ik voel, vraag ik me meteen af: zou het gelukt zijn?

Oftewel, ik maak mezelf gek!

nog 6 dagen, kijken hoeveel ik er van uitzing...

Geplaatst

wat bizar van me, ik vraag aan je hoe het gegaan is, en je tekst staat er gewoon al een tijdje.

ben wazig hoor, dat ik dat dus niet meegekregen heb.

Trouwens, bij mij is er helemaal niet gekeken naar de keizersnede-litteken.

Fijn dat het goed was, duimen we dat je donderdag goede eitjesgroei hebt!

Geplaatst

Suzz: bij mij ook niet ik denk dat het op verzoek bekeken wordt...

Ilona: sooooo 4 in de vriezer!! relax man!! ga je eerder testen?? je mag al bijna...

Hil: fijn dat het goed gegaan is!

Geplaatst

@ Hildever - Fijn dat het goed is gegaan en op naar een goede oogst!!

@ Suzz - Ik hoop dat je gelijk hebt!!

En ik herken het wel hoor, want ik vraag me ook bij alles af of het gelukt is. Om GEK van te worden!!! ;-)

@ Mijnbaby - Het schiet idd al op; nog maar 4 nachtjes!!! En nee, ik ga niet eerder testen hoor…..!!! Durf ik niet..... Hihi!

Geplaatst

hoi hoi,

Ow wat grappig dat het jullie trouwdatum is! Ik zie trouwens net dat het niet klopt ik moet de 17de testen, maar het lukt me niet te veranderen?

Iemand er zin in??hihi

Ilona:Wat heerlijk die 'reserves' lijkt me een fijn idee!! Ik zie trouwens dat jij dinsdag al mag testen dat schiet wel op pfff.....hihi

Ja ik wilde eerst mn verjaardag niet vieren, denk strax gaan ze allemaal vragen waarom ik niet een heerlijk wijntje meedrink, maar ik verzin wel wat! 2 vriendinnen zijn wel op de hoogte en dat vind ik meer dan zat. AAn hun heb ik ook wat! Nou meiden t schiet op hier! TOI TOI TOI DUIM DUIM DUIM!!!!!

Liefs

Geplaatst

Voortraject

Sab: 3 maart intake

Eve: 07 maart start Gonal-F 150

Poezebeest: 9 maart start gonal-f

Hope: 01 maart start Puregon 125 eenheden, en dag 5 Orgalutran

FM:

Eve: 16 maart 1e FM

Poezebeest: 18 maart 1e FM

Hope: 10 maart 3e FM

Yolande: 11 maart 2e FM

Hildever: 17 maart (1e)

Punctie:

Hope: 13 maart

Yolande: 15 maart

Tp:

Wachten op de testdag:

Tweety: 6 maart

Ilon@: 14 maart

Jose: 16 maart

Sowiebo: 16 maart

Suzz: 16 maart

Mierie78: 17 maart

Geplaatst

Even een vraagje voor jullie. Vandaag heb ik voor de 2e keer gonal gespoten. Kan ik nu al last hebben van mijn buik, van die zeurende er-groeit-een-ei-pijn? Ik houd mijn hart vast hoe het dan eind volgende week voelt...

Geplaatst

Pffffffffft, geen idee poezebeest. Ik heb de vorige keer daar eigenlijk niets van gevoeld in mijn beleving. Morgen ga ik voor de 2e keer de gonal spuiten... Ik zal er eens op proberen te letten.

Groetjessssssssssss

Geplaatst

Hey Poezebeest, ik spuit nu 2 dagen langer Gonal (sinds 07-03) En ik heb ook een een vreemd gevoel in mijn buik.

Het lijkt wel of het borrelt haha, kan het niet zo goed omschrijven.

Geplaatst

@Ilona, top zeg die cryo's!! Heerlijk gevoel moet dit zijn!

@poezebeest, ik had ook al vrij snel dat ik dat gevoel had, na een dag of 4 al.

Ik ben net terug van de 2de fm, helemaal tevreden want eer groeien 16 eitjes, kleinste is 13 km en grootste 19 mm. Helaas ligt d linkereierstok behoorlijk hoog en als deze niet gaat zakken krijg ik een hele nare punctie aldus de arts....

Ik kijk er dus nu nog erger tegenop. Iemand hier ervaring mee?

Verder ben ik wel blij met zoveel eitjes die rijpen natuurlijk.

Geplaatst

Ze denken dinsdag of uiterlijk woensdag, zondagochtend 3de fm.... Vervelend dat je ervaring ermee hebt Jose. Wat voor pijnstilling kreeg je en heb je tips voor me, ik schijt opeens in m'n broek bbbrrrrrrr....

Ga je dit weekend al testen of blijf je keurig tot 16 maart wachten? Voel je je goed?

Geplaatst

Hallo iedereen!!

@Ilona: wat goed zeg die cryo's, en bijna testen. Spannend!! Wel erg jammer dat je hubbie er niet bij is zeg! Maar hey, als je hem belt is het gewoon goed nieuws!

@Yolande: Super aantal eitjes! You go girl! Wanneer heb jij je 2e fm?

@de bijna testers: nog even volhouden meiden!! Probeer je gedachten te verzetten, het wordt morgen trouwens een mooie lentedag!! Lekker van het zonnetje genieten!

Ik ben zo juist gebeld door het ziekenhuis. Was gisteren voor de 3e fm geweest, en vandaag de 4e keer! Ik heb elf eitjes op links, en 4 op rechts. Waarvan in totaal rond de 8 op 16.5 mm. Vanavond mag de de laatste orgalutran zetten, en om 22:00 de Pregnyl. Ik vind dat zo'n nare spuit, kan er alweer tegen op zien! En dan as zondag om 10:00 uur 's morgens de punctie. Oja, mijn beide eierstokken drukken erg op mijn blaas. Dus ik heb de hele tijd het gevoel dat ik een volle blaas heb, en erg nodig moet plassen. Maar dat is dus niet zo. Maar als mijn blaas weer leeg is, dan verrek ik vd pijn in mijn buik. De druk op mijn eierstokken is er dan niet meer. Ik wordt letterlijk misselijk vd pijn, niet normaal! Ik heb vanmorgen ook aan de IVF arts gevraagd of dit normaal is. Ze zei dat er meerdere vrouwen hier last van hebben, er is niet iets aan te doen, hmmmm....Ben ook best bang voor overstimulatie. De vorige keer moest ik bijna opgenomen worden. Achja, we zien het wel. In ieder geval bijna weeeeeeekend!! Dus, fijn weekend iedereen, succes met alles, en laat zondag weer wat van me horen.

Lfs Hope

Geplaatst

Hoi Yolande, het was toen mijn allereerste punctie en was doodzenuwachtig. Wist toen nl. niet dat mijn eierstok verkeerd lag, bij de echo was hij met veel moeite toch in beeld te krijgen.

Ik kwam erachter toen de arts het zei en ik al half stoned was.

Ik heb van tevoren ( geloof 1 uur voor de punctie) 2 diazepammetjes gehad. Een half uur voor de punctie 4 paracetamol en een prik in mijn bil.

Eenmaal in de punctiekamer kreeg ik nog 2 prikken in mijn vaginawand.

Op zo'n moment laat je het helemaal over je heen komen, tenminste dat is mijn ervaring..... achteraf is het me echt meegevallen, ondanks dat ze dwars door mijn baarmoeder heen moesten prikken.

Ik zou even goed navragen welke pijnstilling je krijgt en of je evt. ietsje meer mag. In welk ziekenhuis heb je de punctie als ik vragen mag?

De laatste punctie lag hij én naar achter én helemaal omhoog. Uiteindelijk heeft de arts het geprobeerd, maar de moed opgegeven. Want er lopen allemaal vaten en dan lopen ze teveel risico.

Mocht dat het bij jou ook zijn, dan is de kans groot dat ze die kant laten waaien. Ik had de laatste keer een roesje, was in Duitsland, daar is het standaard.

Ik voel me goed verder, denk wel dat ik iets eerder ga testen. We wachten het af.

Geplaatst

Even inbreken hoor ;)

Joseetjeeee!!!!:wav:Gooi hem er even in voor je!!!Je gaat gewoon vet positief testen zondag :-P!!!En ik ga je volgen!!!

Krijg maandag de spuit lucrin!

Dus als het goed is mag ik 2mei gaan starten met de deca!!!Hoop zo dit keer geen cyste of gekke dingen!!!En dan hompie tompie tom een positieve test zoals bij jou :P!!

Dikke knuff!

Geplaatst

Hoi José, dat klinkt heftig. Het juist de eierstok met de meeste eicellen ( 10 stuks van de totaal 16) en ze zei dat ze het desnoods via de buik prikken ipv de vagina.... Ik zit in het ivfcentrum van het Vu. Ik hoop toch wel dat ze het linksom of rechtsom kunnen aanprikken...

Is het trouwens ook niet gevaarlijk om 10 rijpe eicellen te laten zitten?

Maar ik ga er toch vanuit dat het met duw en trekwerk wel gaat lukken....

Hope, goed zeg zoveel eitjes, zondag al de punctie...! Dan schelen we maar twee of drie dagen, dus samen op het wachtbankje.....als we een tp hebben.

Succes alvast zondag, ik moet zondag voor derde fm, zit je toevallig ook in het Vu?

Geplaatst

Dat is inderdaad een kostbare eierstok Yolande, hoop dat het dan weggehaald wordt. Ik duim voor je en wil je alvast heel veel succes wensen. Heb geen idee of het kwaad kan, ze hebben bij mij deze keer de rechteropbrengst ook laten zitten.

Bianca, lieverd, tnx... vorige keer was je ook zoooo positief. Hoop dat je weer gelijk hebt! Pfffff...... hopelijk is het gauw zondag ;)

Geplaatst

Hoi Jolande, is zit in het UMC Utrecht, jij ook succes zondag he! Het wordt voor jou ook een superoogst! Leuk om samenn op het bankje te zitten!

@Jose, ik las net dat je zondag gaat testen? Ik duim voor je!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden