Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik zit hier te lezen en heb de tranen in mijn ogen staan, Marlijn en Esly, wat een afschuwelijk, verschrikkelijk verlies hebben jullie. Marlijn, wat doet het veel pijn denk ik om die spulletjes weg te doen en het vertellen, kan me zo voorstellen alsof het over iemand anders gaat...mooie tekening van jullie meisjes.... Ik zat volgens mij bij jou op het "uitgerekend in april" topic, ik kreeg toen een miskraam. Heeel veel succes, hopelijk zitten we snel weer op een "uitgerekend in" topic!

Ik wil ook heel graag zwanger worden in 2011. Vinden jullie het goed dat ik zo nu en dan met jullie mee kom praten?

Voor iedereen hier: Ik hoop dat jullie allemaal heeel snel (sowieso in 2011) een wondertje in jullie armen mogen houden!

Voor degene die zwanger zijn, houd het goed vast hoor!

Liefs

• Reacties 344
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Imar,

Natuurlijk mag je meepraten!

dat klopt idd van uitgerekend in april.Dat het maar een vruchtbaar jaar mag worden!

Jij hebt 2 toppertjes terug gekregen. Heerlijk warm houden.

Ook voor jou heel veel geluk en duimen voor 2 mooie wondertjes! Wanneer mag je testen. Wat spannend weer!!

Zeker mooie tekening erg blij mee!!Dank!

Lfs,Marlijn

Geplaatst

Hoi Marlijn,

Bedankt.

Ik hoop ook op een vruchtbaar jaar!

In principe mocht ik direct de eerste cyclus na de miskraam weer beginnen, ik wilde het liefst zo snel mogelijk weer zwanger zijn. Maar het lukte me niet (geestelijk, moest echt even afstand nemen). De miskraam heeft best veel impact gehad, en nu nog steeds wel moet ik zeggen. Ik ben best heel bang hoor. Het idee dat ik mijn eigen lichaam niet kan vertrouwen beangstigt me...

Maar jullie verhaal is echt hartverscheurend. In de eerste 12 weken is het toch erg spannend, en als je daar dan door bent, en je bent al over de 20 weken....! Ik kan het niet snappen hoor... Er is ook onderzoek geweest toch? Ben wel benieuwd wat daar uit komt...

Wij zijn dus weer begonnen, ik heb altijd weinig eicellen, dit keer 4, wel alle 4 bevrucht, en 2 embryootjes teruggeplaatst. Helaas hebben de andere twee het niet overleefd en kan er niets in de vriezer. Ik mag officieel 12 februari testen (dit is tevens de dag dat ik 2 jaar geleden de 1e miskraam had), maar denk dat ik de 9e ga doen als ik het durf en dan nog niet ongesteld ben.

Heel veel sterkte nogmaals met het verlies en succes met een nieuwe poging!

Geplaatst

Hoi Imar, van harte welkom!! Lees dat jij ook al het nodige hebt meegemaakt, pffft, sterkte hoor!!

Claus, bijna de echo he, leuk hoor!

Marlin, Wat een pracht tekening zeg, kreeg wel helemaal tranen van, ze legen zo lief samen, zo sereen....

Ik baal ook elke keer als alle berichten weg zijn, maarja, wel netjes van Jeroen, dat berichtje.

Esly, lekker hoor, skien!! Waar en wanneer gaan jullie? Had ik geloof ik al gevraagd, maarja, die tekst is weg :)

Sannetje, hoe gaat ie bij jou?

XXXX Fijne zondag!

Geplaatst

@Marlijne; echt heel mooi! Ook wij hebben superveel foto's van ons mannetje maar gebruiken gipsafdrukje van de voetjes voor "iets moois voor in de kamer'. Het idee is nu om dat te combineren met onze blote voeten in het zand (op t strand) en dat de fotograaf een foto van ons vanaf de achterkant maakt waarbij we een lichtblauwe ballon nakijken. De gedachte erachter is dat het op die manier van ons 3-tjes wordt. We hebben nog een mooi gedichtje van iemand gekregen en willen dat er graag in verwerken. We wachten op een dag met een mooie blauwe lucht en willen dan foto's gaan maken.

We hebben hem trouwens laten cremeren en uit laten strooien op de babyweide in Zwolle. Jullie hebben de meisjes begraven?

Liefs Esly!

Geplaatst

Hoi Irma,

Goed om van je te horen. Ik heb zelf weinig te melden nu maar ik lees wel mee hoor en denk veel aan jullie! Het was de laatste tijd toch al een beetje stil hier. Even weinig te melden allemaal denk ik. Ben zo benieuwd naar de eerste echo. Hoe gaat dat nu bij jou? Heb je nu nog regelmatig een echo?

Sanne, jij ook even in de "time-outstand"? Even alles op een rijtje zetten weer?

Imar: sterkte met het wachten. Ik weet hoe killing het is!

Fijn weekend verder allemaal!

XXX

Geplaatst

@Irma; wij gaan de 18e weg...er moet alleen nog wel wat sneeuw bijvallen...t is een beetje te warm in Oostenrijk!

@Imar; welkom en succes in de wachtweken!

Liefs Esly!

Geplaatst

Hey dames,

Wat een hevtige verhalen hier allemaal en wat hebben we in 2010 veel meegemaakt en dat we nu alleen maar positief door 2011 gaan.

Wij zijn er ook van overtuigt dat 2011 ons jaar word ben heel positief.

En ik hoop zoals nu al zovelen 2011 ons jaar word.

Dus zou graag met jullie mee willen schrijven.

Volgende week moet ik ongoe worden dus dan starten wij ook weer naar een stop.

Iedreen die al zwanger is van harte gefeliciteerd.

De gene die nog zit te wachten succes en op naar een mooie test.

Die nega getest hebben heel veel sterkte.

Liefs Jessica

Geplaatst

Hey dames,

Ik wens jullie allemaal een heeeeeel vruchtbaar 2011 toe! dat er na alle doorstane ellende toch iets moois voor jullie in het verschiet ligt!

Marlijn, ik las eerst iets over een tekening van jullie meisjes en heb hem vervolgens opgezocht: hij is echt prachtig! Je zei al dat je voor zwart-wit ging, en het resultaat is inderdaad echt heel mooi geworden. Tastbaar en kostbaar aandenken aan jullie mooie meisjes...

Geplaatst

Dankje Aafke! Zijn er zeker heel blij mee, een mooie knalroze lijst erom en een mooi plekje op muur!

Jessica: jullie gaan weer starten zo te lezen! Veel succes. Jij hebt in je handtekening te lezen ook niet makkelijk gehad. Dan denk je dat het eindelijk zover is en dan met 3 maanden wordt het nog van je afgenomen. Dat het ook voor jou maar een heel mooi jaar mag worden.

Lfs,Marlijn

Geplaatst

marlijne mooi foto van jullie meisjes zo tastbaar.

Ik hoop ook voor jou dat het een super jaar word en dat jullie een broertje of zusje voor je meiden krijgt.

Ja het leven is zo oneerlijk maar er is ons zoveel gespaard gebleven hoe moeilijk het ook is ben dan heel blij dat het zo gelopen is en niet zoals jullie bij 20 week ik vind jullie zo dapper hoe jullie er mee omgaan.

2011 word ons jaar!!!!

Liefs Jessica

Geplaatst

Esly, veel succes morgen! s ochtends/ s middags?

wij hebben inderdaad de meisjes begraven.

wat je zegt jessica het is soms allemaal zo oneerlijk!

Wat een windstoten zeg vandaag, pffff niet fijn op de fiets.... hahhaha;-)

Geplaatst

Marlijn ja heel oneerlijk en helemaal als je zover heen bent als jij bah.

Wij hebben ons engeltje in de tuin begraven en ben daar vandaag weer geweest met een heel mooi knuffetje begin het af te sluiten en ga er heen zonder dat ik begin te huilen.

Liefs Jessica

Geplaatst

Hallo allemaal,

Vanmiddag hebben we "het gesprek" gevoerd en het blijkt dat ik hormonaal gezien nog een jonge meid ben! Ze willen in Zwolle graag verder met ons en wij met hun dus....................eind maart gaan we weer starten! We waren uiteraard erg blij met het nieuws, want veel zin om naar DD te verkassen hadden we niet!

@Minoes; ook ik weet helaas hoe het is om een engelenkindje te hebben....veel sterkte meid!

Hoe is het met iedereen hier?

Liefs Elsy!

Geplaatst

esly ondanks alle vreselijk tegenslagen lijkt me dit wel een prettig idee dat je in Zwolle kan blijven! Naar DD elke keer op&neer,als het niet anders is,maar gelukkig ben je een jonge meid;-)

Eind maart weer starten, iets om naar uit te kijken. Tenminste dat zou ik hebben...Het is jullie enorm gegund. Eerst nog lekker op vakantie

Ik hoop in April misschien weer met een cryo bezig te gaan. Als mijn cyclus zo is zoals die was. Ik hoop het!!

Aankomend weekend na de uitslagen rijden wij door en gaan heerlijk een weekend genieten in een huisje met alles erop&eraan! Mijn mannetje is best snel weer aan het werk gegaan. En hebben even tijd samen weer nodig!Zin in!

Hoop verder alles ok met iedereen!

Lfs,Marlijn

Geplaatst

elsy ja vreselijk blijft het als ik dan jullie verhalen lees net als dat van marlijne dan mag ik van (geluk) spreken dat het bij ons bij 11 week en 4 dagen er achter kwamen.

Ik heb net als jou zo'n zin om te beginnen.

Als alles gaat zo als het moet gaan dan krijg ik de tp 3 voor dat ik normaal uitgerekend was mooi gebaar of niet.

marlijne heerlijk weekend je weg ik hoop dat je snel mag beginnen met cryo tp.

Hoest met de rest liefs jessica

Geplaatst

Hoi meiden,

Vanmorgen de echo gehad en helaas slecht nieuws! Het hartje wel zien kloppen maar de aktiviteit was te laag en het vruchtje was veel te klein (2mm en moet nu 5 tot 7 mm zijn). Nu moet ik wachten totdat ik het kwijt raak en dat zal gebeuren door een soort van heftige menstruatie. Ze verwacht dat deze week nog niet dus moet ik volgende week vrijdag weer terug voor een echo om te kijken hoe het dan is.

Wat kan je wereld in een paar minuten op zijn kop staan zeg. Lachend naar binnen en huilend naar buiten! Het doet zo verschrikkelijk veel pijn. Ik kan het ook nog niet echt bevatten. Ik ben (en voel me nog) zwanger maar ik weet dat ik het kwijt ga raken...............

Ook zo onwerkelijk is dat het nu nog leeft. Zag het hartje mooi kloppen maar helaas...................

Ga weer even verder met mijn pijn en verdriet.

Liefs Claus

Geplaatst

Jeetje Claus wat is dit verschrikkelijk!!!Ik weet hoe jij je moet voelen!!Je bent helemaal stuk!!Je wereld staat in 1 klap onderste boven!!

Heel erg veel sterkte ook voor je vriend/man.Dit is niet niks!Hopelijk stoot het vruchtje zich van zelf af meis!

Dikke knuffel

Geplaatst

Claus wat een vreselijk nieuws! Wat moet jij je ontzettend klote voelen en dat is nieteens het juiste woord. Meid toch wat een teleurstelling.

Wat zul je een pijn hebben. Wees maar verdrietig daar heb je alle recht toe.

Wat je zegt met een lachend gezicht naar binnen.....dit verwacht je totaal niet...

Heel veel sterkte en een dikke knuffel vanaf hier,

Pas goed op elkaar!

Marlijn

Geplaatst

och jeetje claus wat een verschrikkelijk nieuws.

In 1 x ben je het gelukkig gevoel kwijt en er is niemand die je daar bij kan helpen en dat doet zo'n pijn.

Woorden zijn er niet en vooral de juiste niet.

Ik wens je heel veel sterkte de komende weken en dat je met verloop van tijd het een plekje kan geven en weer verder kan gaan.

Dikke knuffel liefs Jessica

Geplaatst

Oh, Claus, wat afschuwelijk!! Je wereld stort in elkaar.... Ook heel erg dat je het hartje nog wel hebt zien kloppen en dan moeten wachten!! Ik leef heel erg met jullie mee, heel veel sterkte samen...

Geplaatst

Nog even een ander berichtje, maar wilde eerst even op Claus reageren.

Vind mijn situatie ook ineens minder erg, iedereen nog bedankt voor het warme welkom, maar wil even melden dat onze poging wederom mislukt is. Ben ook best verdrietig en voel me depri, maar we proberen wel weer positief te kijken naar een volgende poging.

Esly, fijn dat je nog een jonge meid bent dat is een felicitatie waard!! En fijn skien, geniet ervan, lekker sneeuwballen gooien ;-) Veel plezier!

Marlijn, ben benieuwd naar de uitslag die jullie vrijdag hebben gekregen... Lekker samen even ertussen uit, ook jullie, lekker genieten samen!

Sorry dat ik niet op iedereen heb gereageerd, moet er nog een beetje inkomen.

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Claus, wat erg!! Ik kan het niet geloven, zo vreselijk erg, bah! Wat zonde zeg, en zo onwerkelijk, dat je idd nog het hartje ziet kloppen, het leeft, en dan moet je wachten op..... bah, wil het niet eens schrijven, maar áls het mis is, is het idd beter als het dan vanzelf wordt afgestoten. Heel veel sterkte!!!

Geplaatst

Bedankt voor de lieve woorden meiden! Doet me goed!

Imar: wat verschrikkelijk klote is het ook voor jullie weer! Geen woorden voor. Als het jezelf niet lukt hoop je toch voor iemand anders dat zij meer geluk hebben maar helaas. Sterkte meid!

Irma: ja, als het niet goed is is het ook maar beter dat het in het begin wordt afgestoten maar het voelt nog zo dubbel omdat ik nog zwanger ben en weet dat ik het kwijt ga raken. Dit moet ook niet te lang gaan duren, dat trek ik niet!

Zo mooi om de ticker te zien onder jouw handtekening! 12 weken al bijna! Super blij voor je!

Liefs Claus

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden