Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik ben gisterenavond weer begonnen met dezelfde medicatie als vrijdag om toch te proberen of er wat los wil komen. Maandag weer een echo gehad en daarop kon ze zien dat het vruchtzakje niet meer op zijn plek zat. Er zat wel iets voor mijn baarmoedermond maar ze kon niet goed zien of dat dit het vruchtzakje was of dat het slijm en bloed was. Ik bloed nl al wel vanaf zondag. Minimaal maar er is wat aan de gang. Dus nu hoopte ze dat nog een keer dezelfde medicatie misschien het laatste zetje was. Wel voor de zekerheid een afspraak gemaakt voor de 16e voor een curretage.

Maar helaas is er nog niks losgekomen! Ik baal hier zo van! Ik hoopte zo dat het wel zou lukken deze keer maar helaas. Nu wacht ik het even af tot vrijdag of maandag om te bellen voor een nieuwe echo.

Liefs Claus

• Reacties 344
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

jeetje claus wat een emotionele toestanden.

En anders maar zeggen tegen het zh...dat het klaar is nu. Ze kunnen je daar toch niet nog dagen mee laten zitten.

Wat zal jij het moeilijk hebben.

Knuffel voor jou

Geplaatst

Hoi Claus,

Ik ben het helemaal met Marlijne eens.......dit kunnen ze je niet aandoen meid! Als ik jou was zou ik weer bellen.....

Heel veel sterkte!

Ook van mij een dikke knuffel!

Liefs Esly!

Geplaatst

@Claus, heftig hoor!

Bij mij was ik pas na mijn 2 menstruatie na mijn MA helemaal schoon. Ik wilde ook geen curretage en met je menstruatie kan er ook veel mee komen.

Ook heb ik acupunctuur en shiatsu massage laten doen, om het te stimuleren, maar daar moet je echt voor open staan.

Sterkte meid. Vind het heel knap van je dat je toch voor de medicatie gaat.

Geplaatst

Hoi meiden,

Bedankt voor de lieve berichtjes. Doet me goed!

Nog niks los gekomen du ik ga er nu maar van uit dat het ook niet meer komt en dat de curettage afspraak die er voor volgende week woensdag staat gewoon door gaat. Ik zal morgen het ziekenhuis bellen voor nog 1 echo afspraak voordat het woensdag is.

Claus

Geplaatst

Thanks voor jullie lieve woorden.

Gisterenochtend eindelijk wat kwijtgeraakt! Wat? Geen idee!!!! Het was een klompje massief weefsel van 4 cm (ja, heb het opgemeten! Haha). Ik heb echt geen idee wat het is omdat ik maar een vruchtje had van 2mm en dit een klompje was van 4 cm! En ze zeiden dat het vruchtzakje er "plat" uit zou komen. Ik heb ook geen krampen gehad, geen bloedverlies, het kwam er zo uit! Ik heb het in een potje met water gedaan en in de koelkast gezet. Ik neem het maandag wel mee naar het ziekenhuis (krijg dan nog een echo) omdat ik gewoon zo mega benieuwd ben wat dit nou kan zijn!

Nu het er uit is voel me ineens ook veel minder moe. Of dat mijn lichaam alle energie nodig had om dit eruit te krijgen.

Liefs voor allemaal, Claus

Geplaatst

Claus, wow ik denk echt dat het het vruchtje is. De placenta (hoe klein ook) is beetje taaiig (sorry voor de details), soort vlees. Zou mooi zijn als het eruit is, dan je menstruatie afwachten en alles weg.

Hoop het echt dat curretage niet meer nodig is!!

Geplaatst

Hallo Claus

jeetje, zoals je het omschrijft lijkt het toch wel op het vruchtje dat afgekomen is....ik ben ondanks het trieste verhaal dat het volledig afgekomen is en dat je inderdaad geen curretage meer nodig hebt. Wat een lijdensweg zeg.

Veel sterkte, nogmaals!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hoi meiden,

Vandaag de echo gehad en wat ik vrijdag kwijt geraakt ben gaan ze onderzoeken in het lab. De IVF-arts denkt dat het misschien het vruchtzakje wel is met aangeklontert baarmoederslijm (sorry) maar ze wist het ook niet zeker. Volgende week donderdag hebben we weer een evaluatie-gesprek dus dan weten we meer.

Ze kon op de echo zien dat er nog wat in mijn baarmoeder zat (waarschijnlijk slijm en bloed) dus wil ze (in overleg met een gyneacoloog) voor de zekerheid de geplande curettage van woensdag door laten gaan. Dan is het zeker dat alles schoon is en hoef ik niet meer steeds naar het ziekenhuis om een echo te laten maken. Ik vind het wel goed zo eigenlijk, ben er nu wel aan toe om het eindelijk achter de rug te hebben.

Claus

Geplaatst

Dat ze het gaan onderzoeken joh, wist niet dat ze dat deden. Ik heb het helaas toen niet op kunnen vangen.

Jammer dat je toch een curretage moet ondergaan, zo'n ingreep zit niemand op te wachten. Had echt een hoop voor je dat het met je menstruatie mee zou komen.

Sterkte woensdag en met je herstel.

Geplaatst

Lieve Claus,

Ik denk aan je, Sterkte!

Take Care!

Esly ga je weer starten? Nieuwe poging of nog cryo. Ben het even kwijt.

Succes in ieder geval.

Als het bij mij goed loopt krijg ik denk ik eind april cryo terug. Ik duim me suf dat de cryo goed ontdooit. Killingggg

Lfs

Geplaatst

Hoi Claus,

Ik kwam even buurten en las jouw verhaal. Meid, ik heb echt met je te doen! Wat vervelend dat je een miskraam hebt gehad en wat vervelend dat het allemaal zo lang heeft geduurd. Ik ben eens benieuwd wat er uit het onderzoek komt. Wat het namelijk ook kan zijn, is baarmoederslijmvlies. Dat was bij het geval (zoals jij het omschreef zou het eventueel hetzelfde kunnen zijn). Het baarmoederslijmvlies wordt namelijk heel dik en bestaat voor een groot deel uit weefsel.

Ik hoop dat de komende tijd mee zal vallen. Neem de tijd voor jezelf, doe rustig aan.

Groetjes,

Ivfsh

Geplaatst

@Claus; hoe is het vandaag gegaan? Heb aan je gedacht...hoop dat het heeft geholpen en dat het je is meegevallen!

@Marlijne; ik ga bijna weer starten.....vrijdag wordt de koelkast weer gevuld en dan wachten tot ik ongesteld ga worden (of liever niet natuurlijk!) De cryo hebben we half januari teruggeplaatst gekregen, maar is helaas niet blijven zitten. Nu gaan we weer voor een verse (laatste?) poging. Voor jou ook spannend, voor je het weet is het april en ga je het traject weer in. Ik vond het cryotraject erg meevallen en hoop dat het voor jou ook zo zal zijn met hopenlijk een plakkertje voor een maand of 9....Hoe gaat het met je?

@Chris; hoe gaat het met jou? Zit je inmiddels in het cryo traject?

Hoe is het met de andere dames?

Liefs Esly!

Geplaatst

Claus ook ik heb aan je gedacht. Ik hoop dat het goed verlopen is. Neem de tijd....

Esly ik denk ook dat ik het cryo traject wel vind meevallen. Ik hoop zo dat de cryo ontdooit. Dat zal mij enorm helpen. Want dit is niks zo.

Het gaat op&af..heb zeker ook goeie dagen. Alleen soms merk je er niks van, omdat dan de slechte dagen weer de overhand nemen.

Ik blijf je volgen...

Ja erg zuur van jou cryo, die had ook gewoon moeten blijven plakken. Maar nu een verse poging...vol goeie moed er weer in.

Wij zijn zo sterk..

Fijne dag allemaal

Geplaatst

Hoi meiden,

Het is gisteren allemaal goed gegaan gelukkig. Narcose gehad dus nergens wat van gemerkt. Ben totaal 40 minuten in de ok geweest. Er zat nog wat weefsel in mijn baarmoeder wat ze weg hebben gehaald dus ik was afgelopen vrijdag nog niet alles kwijt geraakt. Beter zo, want nu weet ik zeker dat het schoon is en kan ik het "afsluiten". Volgende week donderdag hebben we een evaluatiegesprek met de IVF-arts en die heeft dan ook de uitslag van het lab van wat het nu precies was van wat ik kwijtgeraakt ben. Ook verteld hij me dan wat ze hebben besproken in het groepsgesprek. Er werd me wel even verteld dat we er rekening mee moeten houden dat er besloten kan worden om niet verder te gaan. Ze kijken dan naar het totaalplaatje hoe het met mij verlopen is in die tijd en daaruit kunnen ze overwegen om niet door te gaan. Dit in verband met het weinig aantal follikels die ik iedere keer heb na stimulatie (1x 5, 1x 3 en 1x 2), een paar keer een cyste, tussentijds bloedverlies, en nu die miskraam. Allemaal dingen die bij het plaatje van mijn leeftijd horen en hun visie is dan hoe groot (klein eigenlijk) is nu de kans op een gezonde zwangerschap. Of dat ik een klap in mijn gezicht kreeg zeg! Iedere keer krijg ik te horen dat het wel weinig follikels zijn maar dat je maar 1 goede nodig hebt en nu dit weer! Ik snap met mijn verstand wel dat ze de overweging maken dat als de kans zo minimaal is dat het geen zin heeft om door te gaan maar met mijn gevoel wil ik door natuurlijk. We hebben nog 1 kans en die willen we aangrijpen. Daar heb ik de ellende van de afgelopen tijd wel weer voor over.

Ik wilde weer gaan werken vandaag maar de arts raade het af ivm de ingreep en de narcose. Nu ik zo thuis ben vandaag is het eigenlijk ook wel ff lekker. Kan ik het in het koppie ook weer ff op een rijtje zetten. En vrijdag is mijn vrije dag dus ik heb het hele weekend.

Jullie ook succes en sterkte met alles en liefs van Claus

Geplaatst

lieve Claus

fijn om te horen dat alles goed verlopen is, dwz. de ingreep natuurlijk, het is niet niks maar wat je zegt, nu is alles schoon en kun je echt verder, al hakt het er wel flink in. Ik ben wel wat stil van het gesprek dat je tot nu toe hebt gehad, tuurlijk zijn je kansen kleiner maar dat er wel sprake is geweest van een zwangerschap is in mijn ogen een pluspunt of ben ik nu echt te optimistisch??

miskramen komen in iedere leeftijdscategorie voor, ja bij 40+ wellicht meer maar je bent nog te stimuleren..

Jeetje zeg, ik hoop dat ze toch verder willen en zo niet en de jullie willen nog wel dat zou ik echt een andere kliniek zoeken.

Nu kan het nog

sterkte

liefs

Babeth

Geplaatst

@Claus, fijn dat de ingreep achter de rug is en dat het goed is gegaan.

Kan me voorstellen dat je zo een klap in je gezicht kreeg zeg. Ik hoop dat jullie toch nog een kans krijgen.

Neem je tijd!

Liefs

Geplaatst

@Claus; Ik heb je verhaal gelezen en werd er stil van! Ook ik ben 40+ (41 inmiddels en over een paar maandjes zelfs 42!) Ook wij zijn een "bespreekgeval" geweest in het zkh, maar bij mij hebben ze eerst eicellen geteld (op cd 2) en bloedgeprikt om bepaalde waardes te meten (vraag me alleen niet welke). Dat plaatje zag er in totaal nog goed uit waardoor we nog een kans gaan krijgen. Is dit bij jou ook besproken? En mocht het in je huidige zkh niet (meer) lukken om door te gaan, dan is het idee van Babeth om een andere kliniek/zkh te zoeken een optie? Ik hoop zo dat jullie nog een kans krijgen!

Wel fijn dat de ingreep goed is verlopen meid!

Ik hoop voor je dat t koppie weer gauw rustig is en je goed nieuws vanuit het zkh gaat krijgen! Hier draaien mijn duimen volop voor je!

Liefs Esly!

Geplaatst

Hallo dames,

Gisteren ben ik ongesteld geworden en de eerste spuit deca gezet. Vanmorgen naar het zkh, alles zag er gelukkig weer goed uit dus de Gonal-f erbij....nu broeden tot volgende week zaterdag en dan mag ik weer komen voor een fm. Ik vind het wel fijn dat er weer wat gebeurt en hoop zo dat het allemaal goed mag verlopen!! Ik heb er wel weer een positief gevoel bij, maar ja...eerst zien en dan geloven he?!

Hoe gaat het met jullie? Ik zie dat het laatste berichtje van 22/3 ook van mij is....erg rustig hierzo.

Allemaal alvast een fijn weekend gewenst!

Liefs Esly!

Geplaatst

Hai Esly

jij bent ook weer helemaal in de running, jeetje wat ontzettend spannend zeg, ik wil je onwijs veel succes wensen en hoop van harte op een 2de wondertje!!!

liefs

Babeth

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden