Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden!!!

Ik ben verhuisd en heb weer internet!

Afgelopen maandag naar de info-avond geweest. Wat zal ik zeggen.. Veel herhaling en weinig nieuws, maar wel was het interessant te horen met wat voor onderzoeken ze bezig zijn, en waar wij als "kandidaten" aan kunnen bijdragen.

Nu wel een beetje zweet handjes voor as dinsdag, dan hebben wij ons intake-gesprek en krijgen we uitleg over wanneer we mogen starten en met welke medicijnen. Maar als ik zelf goed heb gerekend zullen we eind juli kunnen starten!

Groetjes en sterkte Meiden!

• Reacties 344
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

[dank voor de lieve reacties.Hier woensdag afspraak in het zh hoe verder nav zaadkwaliteit en de eitjes in de vriezer. Hubbie wilde 'm verzetten..we moeten vlgd wk maandag ook al ivm fietsongelukje van mij en Tim vrijdag. Ik heb 2 gekneusde armen, links een scheurtje in 1 vd twee onderarmbotten, Tim zit met 1 voet in het gips er was niets te zien op de foto's, maar met voet tussen de spaken wordt altijd 1 wk gips gegeven..Ben er niet voor om de afspraak te verzetten..alles zit nu nog vers in het geheugen en ik wil niet verdere vertragin goplopen doordat we mogelijk de zomervak periode ingaan met gyn afspraken..Ik denk dat ik het volgende wk maandag wel redt met de bus met Tim dus dan kan de gyn blijven staan.

@marlijnne..sterkte met je ongi!

@sannetje en hellemaal happy met je nieuwe stekje? wat was de aanleiding voor verhuizen?

met wat voor onderzoek ga je meedoen?

Geplaatst

HOI MEIDEN!!

Hier super nieuws!!

We mogen +/- 16 juli van start!

Wij doen mee aan het onderzoek "Cetro" (of zo iets). Hierbij wordt er dmv loting bepaald of je meteen vanaf dag 2 of pas op dag 6 begint met de hormonen die de eistrong tegengaan. Uit de loting is bepaald dat ik meteen op dag 2 beide hormonen moet gaan spuiten. Één in de buik en de ander in de bovenbeen.

Onze arst is zeer rustige vrouw die alle tijd nam en mij redelijk gerust kon stellen. Uit de ego kwam een onbekend en onverklaarbaar iets, wat volgens de arts niets geks was, maar is wel de reden dat wij bij start mij moeten laten checken dmv een uitgangs echo.

Daarna hadden we een hyper typje (verpleegkundige) die van hak op de tak van alles door elkaar heen zat te raaskallen. Maar gelukkig was veel wat ze vertelde een herhaling ;)

Hier werd ook weer mijn bloeddruk gemeten. Ondanks de spanning was mijn bloeddruk 99-65, dus inderdaad niet erg hoog. Maar was verder prima.

Vrijdag zou ik weer ongesteld moeten worden (dit is namelijk al 2 jaar het geval) Maar kennelijk is mijn lichaam toch wat van slag door de spanning, want mijn lichaam dacht vandaag plots, laten we vast ongi worden.. Dan kunnen we weer 2 dagen eerder starten>> hahha! Ongelooflijk!

jullie allen ook succes!

Geplaatst

Joh, Tusele,

Wat een bericht zeg! Ik hoop dat jullie er door tijd en gesprekken samen uit zullen komen.. Ongeacht wat de conclusie zal zijn. Alsjullie er beiden maar rust in zullen vinden.

Sterkte joh!

xxx

Geplaatst

sannetje wat fijn bijna starten!! heb je lang traject.

En fijn dat je in jullie huis zit!!!

Hier lekker terug van vakantie.

fijn gehad,maar ook mindere momenten(logisch) maar kijk er goed op terug.

Over 3 weken mogen we starten. Erg spannend weer,maar we gaan ervoor.

Groetjessss

Geplaatst

Het is inmiddels wat rustigerhier. WE willen in ieder geval de zaadkwaliteit 2 mnd na de punctiedatum afwachten + de adviezen uit het bloedonderzoek overwegen. Pas na de zaadkwaliteitmeting willen we verdere stappen zetten. Donorzaad, Mesa en Tese zien we op dit moment niet zo zitten met de kennis en emoties van vandaag.

Dank voor je lieve berichtje

Geplaatst

Heftig Tusele! Hoe is het nu jullie weer een paar dagen verder zijn? Ik hoop ook voor je dat jullie er samen uit komen en vrede met welke uitkomst dan ook zullen hebben.

Sterkte!

Knuf Claus

Geplaatst

Blij te horen dat jullie er nu rustiger om zijn.

Stap voor stap is een goede manier. En zeker in deze onzekere tijden. Succes meid.

Hier beginnen de zenuwen al behoorlijk te stijgen, hor. Zo eng, zo spannend en zo leuk dat we eindelijk kunnen, mogen en 'moeten'starten! hahahha!

xxx

Geplaatst
@claus..onze berichtjes hebben elkaar net gekruisd volgens mij..

Sorry Tusele, Had over je berichtje heen gelezen denk ik. Niet erg handig van mij!

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik ben gisteren ongi geworden (een week te vroeg, hoe gek kan het lopen) dus voor de zekerheid vandaag naar het ziekenhuis gebeld en ik kon komen voor een echo. Daar kon ze op zien dat mijn baarmoederslijm mooi dun is dus het is nu echt het begin van een nieuwe cyclus. Heb ik waarschijnlijk al na een week een eisprong gehad de vorige keer. Of het komt door de cyste die er nog zat. Die is nu weg gelukkig en we mogen vanavond beginnen met stimuleren!!! Er zitten maar 3 blaasjes (met dank aan mijn leeftijd) maar ja, 1 is genoeg zeggen we dan maar! Die hoop haal ik dan maar uit de vorige keer! Ik vind het nu wel erg spannend worden hoor. Wetende dat dit de laatste keer wordt was het toch wel "veilig" om het steeds vooruit te moeten schuiven. Nu wordt het weer echt. Brrrr.

@Marlijnne, jij ook weer beginnen morgen? Hoe voel je je?

@Tusele, gaatie een beetje?

Liefs Claus

Geplaatst

Claus veel succes! Ik ga voor je duimen!

Hier gaat het wel aardig(op&af...helemaal met werken) maar verder wel ok.

Vanavond gaat de 1e spuit erin.

Dubbel gevoel en spannend, maar hopelijk met een goeie afloop!

Geplaatst

@claus mooi!! Gaat wel goed met me. We hebben ene oldtimer camper gekocht helemaal leuk. Moet nog ff geduld opbrengen voordat ik ermee aan het poetsen, knutselen kan totdat mijn armen voldoende hersteld zijn. Verder vandaag concept contract getekend voor een nieuwe baan. Ben helemaal blij. Relaxtere werkomgeving, relaxtere functie, 10 vrije dagen meer en beter betaald. Positieve/leuke dingen dus die voor genoeg afleiding zorgen. A.s. maandag een afspraak in het zh. Zh wil ons doorverwijzen naar A'dam. Toen ik doorvroeg hoe ons verzoek om de zaadkwaliteit af te wachten eind aug/begin sept daarin past/meegewogen was wist degene die we aan de telefoon hadden daar niets van.

e hebben nl hoop dat met aanpassing in leefgewoonten en gebruik voedingssuplementen er verbetering komt. Als de kwaliteit voldoende goed is willen we dat daarmee de eitjes uit de vriezer verder bevruchten. Evt parallel daaraan willen we wel kijken wat mogelijke oorzaken zijn. Zodat we geen tijd verliezen als we afwachten tot begin sept. Kunnen we vast wat onderzoeken doen en over evt voorgestelde behandelingen nadenken. Als het zaad eind aug/begin sept goed is en mocht er uit de eitjes geen succesvolle tp volgen willen we niet bij evt volgende icsi poging per definitie aan A'dam vast zitten. Klinkt misschien zakelijk..maar kost veel meer reistijd/gedoe met werk. Als het in Alkmaar kan ..liever daar..

Wordt het af en toe wel zat zoveel verschillende artsen (ivf artsen en gyn's), verpleegkundigen en telefonistes. Zoals dus bij dat telefoontje van de week. Ons verzoek was met de IVF artst telefonisch besproken nog op de dag van ons laatste consult.

Voor je idee: 1 gyn die hele onderzoekstraject vooraf gedaan heeft. Daarna 1 ivf arts, 3 verschillende artsen tijdens de fm's, 2 verpleegkundigen voor de prikinstructie en de punctie, 3 verschillende telefonistes. Afspraak met gyn was met een andere dan dat we in het hele traject hadden. Bleek toen ik doorvroeg waarom we nu een andere gyn hebben dan in het voortraject bleek daar geen reden voor te zijn en bij onze "eigen gyn" zelfs nog eerder een plaatjse te zijn..soms snap ik er niets van en ben ik blij dat ik goed kan doorvragen..

Geplaatst
Het onderwerp van deze topic is voor mij van toepassing!Heb gisteren positief getest!

Gefeliciteerd met de positieve zwangerschapstest Melis! Was dit jullie eerst poging?

Succes met het wachten in deze spannende weken.

Geplaatst
Claus veel succes! Ik ga voor je duimen!

Hier gaat het wel aardig(op&af...helemaal met werken) maar verder wel ok.

Vanavond gaat de 1e spuit erin.

Dubbel gevoel en spannend, maar hopelijk met een goeie afloop!

Lieve Marlijnne

ik zie dat jullie weer gestart zijn, meid wat een spannende stap!!! Ik wens jullie onwijs veel succes!

liefs

Babeth

Geplaatst

@ Claus, thnx voor je lieve berichtje. Dit is i.d.d onze 1e poging en ook 1e TP..

Vanochtend bloedtest gedaan en die was ook positief; hcg is 175 op dag 11 na tp.. Gyn was hier blij mee, dus wij ook..

Hoe is het met jou? Voel je je goed?

Geplaatst

Zo Melis, ik lees in je handtekening dat jullie het ook niet cadeau hebben gekregen zeg! Heftig! De tekst die je onder je handtekening hebt gezet zegt heel veel. Sterk van je hoor!

Met mij gaat het best goed. Word wel heen en weer geslingerd door alle mixed emotions. Zo spannend en tegelijkertijd zo eng! Brrr.

Geplaatst

@ claus, wij hebben inderdaad een zware tijd gehad tijdens de kuren en de operatie. Nadat we het verlossende woord hebben gehad dat manlief kankervrij is, stortte ik in. Inmiddels, 3 jaar later, supergelukkig en weer helemaal mezelf terug! Alles wat we samen meegemaakt hebben, zowel positief als negatief, zijn wij dankbaar voor. Het heeft ons gemaakt tot wat/wie we nu zijn en daar zijn we heel erg trots op. Jeetje Melis, wijze woorden hoor voor iemand van 25... ;-)

Wat betreft cadeau krijgen, ik zie dat jullie al een behoorlijke tijd in de mmm zitten. Hoe sta je erin? 5 juli heb je de 1e FM zie ik... Ik ga voor je duimen voor een mooi aantal follikels bewoond door een paar knappe eicellen..

Rustig aan meis!

Geplaatst

Jeetje Tusele, heftig hoor! Hoe je hoop dan zomaar in 1 keer weer de grond ingeboord kan worden he! Goed dat jullie je eerst meer willen verdiepen in wat andere mogelijkheden jullie eventueel te bieden hebben. Sterk hoor!

Hier erg zenuwachtig. Morgen de eerste FM. Ik zal dan ook wel gelijk horen wanneer eventueel de punctie is. Brrrr. Ben nu zoveel meer gespannen als de vorige keren omdat ik nu weet dat dit de laatste keer voor ons zal zijn. De andere keren had ik toch steeds in mijn achterhoofd dat ik nog een kans had als het niet zou lukken maar dat is nu niet meer zo!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden