Ga naar inhoud

wie start er ook waarschijnlijk april/mei 2011?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

vwb de cryo overeenkomst..hubbie en ik hebben besloten ze te laten vernietigen.."geklus" aan onze embryo's in het kader van de wetenschap zien we niet zitten. Embryodonatie ook niet..

ga nu "mijn mandje in"..na gebroken nacht afgelopen nacht hoop ik wat bij te tanken!

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tusele wij hebben zo´n formulier ook nooit gehad maar ik zou ook niet voor donatie gaan alleen het idee al.

Slaap lekker.

Bianca nog geen patatekes gebakken nee ach komt vanzelf wel. Kijken hoe het je morgen gaat als je wat langer moet werken.

Ik geloof dat jij vroeg waarom ik morgen naar de arts moet maar dat is omdat ik heel erg veel verstopping heb en heb ik dat niet dan heb ik diarree dus het is het een of het ander en dat betekend dat ik altijd buikpijn heb soms zo erg dat ik niet kan staan van de pijn. Ook heb ik sinds een tijdje last van mijn maag dus het is even afwachten wat hij er van zegt ik hoop dat hij wat kan vinden.

Goofy fijn dat het zo goed geregeld is dan ga in elk geval met een gerust gevoel de behandeling tegemoet.

Wannebemom wat goed dat jullie al begonnen zijn voro de adoptie. Hier zal dat nooit wat worden want wij willen dat niet, maar ik ga duimen dat er een kindje van jullie samen komt.

Marlijnne hoe was het op het werk?

Voor wie ik vergeten ben sorry maar kan het niet meer bijhouden haha

Ik ben er net weer van het klootschieten we hadden weer de eerste wedstrijd dus dat zal wel weer mega spierpijn worden, maar we hebben met 3/0 gewonnen dus het is ergens goed voor haha.

Welterusten allemaal voor straks

Geplaatst

Maart:

Goofy: 17 maart aanmelden, 19 maart start pil (2e ivf/icsi in UMC Radboud)

Mo74: 27 of 28 maart uitgangsecho, start met de pil

Desiree: 19/20 maart start Eskimo TP

April:

Tusele: 1 April intake - 10 April 1e medicatie?

mijnbaby: TP cryo - 3 april

Raba: misschien verder in april

Mari83: april verder met cryo's

Fren1976: april verder (2e ICSI, UMC Radboud)

Bikkel: verwachte menstruatiedag 8 april, start met pil! (1e ivf-poging in UZ Leuven)

Goofy: starten met deca 06.04.11, stop pil 09.04.11, start puregon 19.04.11, 1ste fm 30.04.11

Sandra: 20 april intake IVF

Guusje: 21 april uitgangs echo. Eind april zorda ongi er is starten aan poging 2 IVF

April/Mei:

Ink: op vakantie tot 2 april, 14 april beleidsafspraak UMCU en dan hopelijk snel starten met de 1e x ICSI???

Mei:

Marlijnne: eind april/begin mei cryo terugplaatsing

Liedje: half mei uitgangsecho en daarna starten met hormonen

Meezie: begin/half mei terugplaatsing cryo('s)

Bianca: 9 mei start met de Decapeptyl, 11 mei met de Puregon

Geplaatst

Hey meiden,

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een beetje onoverzichtelijk vind gaan worden omdat we voor 3 maanden (maart april en mei) hier schrijven. Als we straks allemaal in actie zijn, dan krijgen we waslijsten hier ;-) Ik vond het om eerlijkt te zijn per maand makkelijker. Ik denk dat ik toch een aparte topic voor de maand mei ga maken.

Wat denken jullie?

Geplaatst

Ik wil jullie niet kwijt, dus wat mij betreft houden zo!

Maar volg vooral jullie eigen gevoel hoor!

Ik ga slapen, meiden tot morgen!

XXXXX

Geplaatst

Guusje was me niet zo opgevallen dat maart er ook bij zat.

Soms is het wel lastig al dat terug lezen,omdat je graag op iedereen wil antwoorden.

Doe wat goed voelt guusje.

Ik kom zeker dan even buurten;-)

Wat een weertje vandaag. Heerlijk!!

Geplaatst

Op werk was ok. Het was erg druk veel zieken dus mijn collega's die er dan nog waren.

Oftewel nog 3 op 35 behoorlijk pittige patiënten. Liepen de benen onder hun lijf vandaan. pfff e dan te bedenken dat ik dat ook weer "moet"

Duurt nog even. Het is een hele grote stap.

Goofy wat fijn dat het allemaal zo geregeld is. Weer een zorg minder. En kan je in alle rust ales doen.

Pamela...fijn dat je het leuk hebt gehad in het weekend. Heerlijk even weg.

Bianca succes morgen. iets langere dag. Is weer even wennen, structuur. opstaan en werken. Ook wel weer lekker lijkt me.

Geplaatst

maris je bent goed bezig met klootschieten. En dan ook nog spierpijn. Zijn je spieren niet gewend al aan die houdingen al... hahahaha wat klinkt dat.

Truste voor iedereen straks.

Lfs,Marlijn....

Ik wilde alles in 1 bericht doen. Foutje!!

Geplaatst

Haha Marlijnne nee mijn spieren zijn alleen gewend aan het schieten op straat en aangezien dit op een grasbaan was moet je veel meer kracht zetten en gebruik je veel meer van je lichaam.

Op veld hebben we sinds augustus niet meer gedaan dus dat is altijd even wennen haha op straat doen we elke week.

Geplaatst

Maart:

Desiree: 19/20 maart start Eskimo TP(25 maart begonnen met progynova en visolie capsules)

April:

Dees(Desiree)5 april echo van baarmoederslijmvlies en kijken wanneer we de tp van onze eskimo(s) kunnen plannen.

Bikkel: verwachte menstruatiedag 8 april, start met pil! (1e ivf-poging in UZ Leuven)

Goofy: starten met deca 06.04.11, stop pil 09.04.11, start puregon 19.04.11, 1ste fm 30.04.11

Guusje: 21 april uitgangs echo. Eind april zorda ongi er is starten aan poging 2 IVF

April/Mei:

Ink: op vakantie tot 2 april, 14 april beleidsafspraak UMCU en dan hopelijk snel starten met de 1e x ICSI???

Mei:

Ik heb het lijstje even weer aangevuld met de nieuwe voor mij bekende data.

dames allemaal zet em op.. en ik vind zon lijstje persoonlijk heeeel handig..

liefs en voor nu slaap lekker!

Geplaatst

Meiden, jullie schrijcen zoveel!!!

Even uit het hoofd wat ik onthoyden heb.

Tusele, wij gaan ook voor vernietiging. Ik zoy het luefst wetenschap hebben maar manlief was hier heel stellig in.

Wij hebben geen infoavond denk ik. Heb de 20ste intake verder nog niks gehoord.

Oh en nu ben ik de rest vergeten!

Wie had er op d'r donder gehad?? Ik hoop dat je morgen in de tuin kan zitten want ze geven regen helaas.

Bianca hoe was je eerste werkdag??????

Goofy, denk aan jezelf he. Lekkef op tijd naar bedje toe kind ;)

Guusje, ik denk dat dit clubje meer kletsclubje is dan maandclubje....maar zeker dorn als je je daar fijn bij voelt!

Maris, gaaf joh klootschieten! Nog nooit gedaan. Profixiat met de winst!!

Bikkel wat fijn dat je geen last meer hebt met je endiometrose! En dat kindje komt er!!!! Ben ik van overtuigt!!

Wie miest er nu ineens vrijdag? Heel veel succes!!!!

En nu weet ik het echt niet meer!!!

Slaap lekker allemaal!!!

Ben btw nog niet ongesteld, kwam hij noy maar dan wusten we waar we aan toe waren!!!!

Geplaatst

er word idd veel geschreven..wel gezelli hoor ;-)

ik dacht even bijlezen tijdens het ontbijt..nou dat red ik dus niet..ik hoop vanmiddag tussendoor of vanavond na hardlooptraining als ik dan nog puf heb..

Een ideetje..kan "de agenda"misschien in het 1e bericht van dit onderwerp geplakt en geupdated worden? Of in een apart topic..is nu zo'n gedoe om terug te zoeken..

@marlijnne...is het zo druk op je werk? Wat doe je...ik dacht verpleegkundige in een ziekenhuis oid op basis van wat je schreef? Tjonge ik las je verhaal in het onderschrift..wat heftig allemaal!

Geplaatst

Goedemorgen Dames,

FF een kort berichtje

Iedereen heel veel suc6 vandaag of werk ze !!

Helaas schijnt de zon nu NIET !!! GRRR

Maar wij houden hoop voor zaterdag !!!

Vrijdag een gesprek in het ziekenhuis ,het kan mij niet snel genoeg gaan deze week pff

P.S : Ik kan helaas niet mee High Tea 11 Juni.

Maar ik zal aan jullie denken

x

April:

Pamela: 1 April intake IVF - 13 April 1e ?

Dees(Desiree)5 april echo van baarmoederslijmvlies en kijken wanneer we de tp van onze eskimo(s) kunnen plannen.

Geplaatst

Hey Lady's

Brrrrrr frisjes nu de zon niet schijnt.

Was even in de stad en ik ben al 10x langs een leuke theepot gelopen en heb hm nu maar gekocht voor me zelf;-)

Gaf al steeds wat hints hier thuis,maar dat werkt niet hahha!!

Van het merk blond...zo fleurig....maar best prijzig. Toch maar gedaan.

Bianca en hoe was je dag vandaag...

@tusele: werk idd in verpleging, ben op het moment nog niet aan het werk. Lukt allemaal nog niet. Wel nu met cryo bezig.

hihi even bijlezen lukt idd niet hier.

Geef jijzelf hard looptraining of neem je deel aan een training.

sandra wanneer zou je ongi moeten worden dan...

Jammer Pamela dat je niet mee kan. Misschien de volgende keer dan houden we een babydag;-)

misschien had je het al verteld maar gesprek voor start behandeling of wat anders?

En met de rest ook alles goed

meezie hoe is het met je hand. Nu dus extra dagje thuis. Hier helaas weinig zon

Geplaatst

Maart:

Desiree: 19/20 maart start Eskimo TP(25 maart begonnen met progynova en visolie capsules)

April:

April/Mei:

Mei:

Mari-83: verder met de cryo's

Hoi dames zoals jullie zien heb ik mij uit het april rijtje gehaald want we gaan het niet halen. Ik ben vanmorgen bij de maag, darm en lever arts geweest en ik moet 4 mei komen voor een scopie van de maag en darmen waarbij ik een roesje krijg en aangezien we dan net een paar dagen in de ww zullen zitten hebben we besloten zeker nog een cyclus te wachten. Dan hebben we ook de uitslag van alle onderzoeken wat ik verder nog moet doen (zijn er aardig wat) en aan de hand van dat kunnen we kijken of we dan toch in mei wel eindelijk voor de cryo's kunnen.

Ik vind het echt zo jammer had er zo'n zin in om weer verder te gaan eindelijk, maar ja mijn gevoel zegt dat mijn gezondheid eerst goed moet zijn voordat we verder kunnen.

Maar ik blijf lekker kletsen hier hoor haha.

Geplaatst

maris: Het lijkt me denk ik wel een verstandige beslissing. Maar ook zo moeilijk. Meid wat kl*te zeg.

Tuurlijk is je gezondheid belangrijk.

Alleen we wachten al zo lang en nu weer.

Heb je zoveel klachten dat ze nu willen kijken. hmmmm of heb ik wat gemist. Je had laatst wel last van je nieren dacht je toch.

Sterkte ermee.

En hopelijk devolgende cyclus weer verder.

Vind het knap van je. Je klinkt sterk.

Geplaatst

He mari dat is ook niet leuk!!! natuurlijk gaan onderzoeken voor maar, weer uitstel is echt rot.

Marlijnne, ja blond is echt leuk!!! Dagje rust was wel fijn, maar ook hier geen zon, morgen weer naar 't werk, kijken of ik nu wel rustig aan kan doen. hihi. Maar dan ben ik vrijdag weer vrij en dan gaan ook eindelijk de hechtingen eruit!!

Geplaatst

Marlijnne dank je. Dit heeft niks met mijn nieren te maken.

Ik heb al jaren last van diarree elke dag en nu is er sinds een half jaar bij gekomen dat wanneer ik geen diarree heb dat ik verstopping heb, dus met andere woorden ik heb altijd buikpijn of van verstopping of van diarree en dat willen ze onderzoeken hoe dat kan.

Ook heb ik heel veel pijn in de maag en ben vaak misselijk dus dat word ook nagekeken, dan maar alles in een keer he.

Ik klink waarschijnlijk sterker dan ik ben hoor want heb het wel even gehad met alles op het moment elke keer gebeurd er wel wat in ons leven heb ik het idee van.

Meezie jij ook bedankt uitstel is nooit leuk maar we worden ooit nog kampioen in wachten.

Geplaatst

maris ik herken dat wel. je kan alles goed opschrijven maar ondertussen heel hard huilen....

Is ook niet leuk joh, dacht je weer een stap in de goede richting te zijn en nu moet je weer een stap terug doen.

Sterkte en als je een digitale knuffel wil je weet ons te vinden;-)

Bij deze alvast een hele dikke knuffel.....

Geplaatst

Hallo dames,

@ Maris, van hier achter de computer ook een grote dikke knuf! Wat balen zeg! Die buikpijn is verschrikkelijk en dat je nu nog een maand langer moet wachten is ook verschrikkelijk. Maar ik vind het wel heel dapper van je dat je voor jezelf kiest! Gezondheid voor alles hoor. Anders kan je lijf niet voor een goede zwangerschap gaan! Meid, heel veel sterkte en succes met de onderzoeken!!!

@ Marlijnne, leuke aanwinst gescored! Geniet er maar van. Ben je al voor de high-tea aan het oefenen? Verwen jezelf maar goed hoor! Dat verdien je! Geniet van je theetje!

@ Meezie, gaat het een beetje met je hand? Doe het wel rustig aan hoor en niet te veel in het water gaan op het werk! Goed dat je vrijdag weer vrij bent. Geef het maar rust!

@ Pamela, jammer dat je niet mee kan naar de high tea. Maken we toch gewoon later nog eens een nieuwe afspraak met elkaar!

@ Bianca, hoe ging het vandaag op het werk? Je zal wel gesloopt zijn. Het is altijd weer een ander ritme. Hoop echt dat je het leuk vindt en je draai gaat vinden!!

@ Sandra, wat houd dat document in van vernietigen en/of wetenschap. Ik ken dat helemaal niet. Wij gebruiken gewoon alles zelf. Je hebt a, b of c emmy's. Overgebleven A-tjes worden ingevroren en de b-tjes en c-tjes worden weggegooit volgens mij. Maar misschien heb ik het fout hoor. Ik heb nog nooit een emmy gehad, misschien komt dat pas als je zover bent. Goed dat ik dat al weet iig dan kan ik vast een beetje nadenken in geval we de vraag nog krijgen.

@ Tusele, hardlopen, waar haal je de energie vandaan. ik heb zelf een paar weken gelden mij abonement op de sportschool bevroren. Het lukt me gewoon niet om daarheen te gaan..

@ de rest, hoe gaat het?

Kleine up-date van hier:

De medicatie ligt weer in de groentela. Daar ben ik heel blij om!

Verder ben ik erg emo. Waardoor dat komt weet ik eigenlijk ook niet. Heb veel spanningen gehad afgelopen weken. Nu is het eigenlijk rustig (waaronder ook mijn huid ivm de allergieen) en nou is het in mijn hoofd erg onrustig. Ben erg bang dat het fout gaat. Ben ook erg kribbig naar mijn partner. Heb ook niet zoveel zin om activiteiten te ondernemen. Het lijkt wel of ik een winterdip staartje heb. Maar goed, ik wil niet klagen. Er is niets aan de hand. Nog 6 daagjes en dan gaat de 1ste spuit er weer in.

Meiden, fijne avond en na afvallen xxl kom ik nog even snuffelen!!

Eet smakelijk, wij eten snijboontjes met krieltjes, filetlapje en champignons.

Doeiiiiiiiiiiiii

Geplaatst

@goofy...waar ik de energie vandaan haal..ik KRIJG er juist energie van! Lekker buiten zijn, even tijd voor mezelf in het weekend. En op woensdag met leuke mensen lopen..en niet te vergeten...zonder hardlopen heb ik ontzettend veel moeite om op gewicht te blijven/af te vallen. Enne...op het moment heb ik geen betaalde baan. Dus "alleen maar" de zorg voor onze zoon, het "gezins management" en een zelf-georganiseerd loopbaan orientatie traject.

Je menu klinkt goed btw..hier is het soepdag...dat gaat goed qua maaltijd met hardlopen. En onze zoon krijgt dan in ieder geval 1x/week groente binnen..

Waar ben je bang voor ? Je gaf aan dat je bang bent dat "het fout gaat"? Bedoel je daarmee een poging zonder positief resultaat?

Dat document waar je sandra naar vroeg hebben wij dus ook gehad. Het gaat erom wat er gebeurt met je embryo's en hoe de verantwoordelijkheden/aansprakjelijkheden liggen en wat je ermee wilt als je geen tp's meer krijgt/wilt.

@mari..ik weet niet exact wat er allemaal speelt..maar voglens mij kan jij goed een gebruiken!

@marlijnne..ik ben deelnemer in de training

teruggelezen t/m #562

Wat is een emmy?

Geplaatst

Bedankt voor je uitleg over dat document.

Een emmy is een embryo. In het Radboud spreken ze van een a-emmy of embryo als het een topper is. b is goed en c is het minst, maar nog wel goede kans.

Bij ons is het zaterdag altijd soepdag! Lekker hoor. Wij eten altijd standaard kippen-groentesoep. En jullie?

Ik heb het over fout gaan idd over de behandeling. We hebben nu 2 rietjes in de vriezer, mocht het op de dag van de punctie weer foute boel zijn met het zaad. Ook staat er een spoed-tese gepland. Dit geeft allemaal veel spanning. Ik kan dat moeilijk loslaten en mijn partner praat weinig dan wel bijna niet over het hele traject. Vandaar dat ik vaak hier te vinden ben. Vorige keer heb ik een mooie oogst qua eicellen gehad. Toen had ik op de 1ste dag van de stimulatie een echo en toen op dag 7, 10, en 13. Nu heb ik pas op dag 11 de 1ste. Vind ik ook spannend. Zou het wel goed gaan? Ben nu een zwartkijker, terwijl ik dat eigenlijk helemaal niet had. Hoe komt dat nou? Was wel zenuwachtig maar dat rare onderbuik gevoel wat ik nu heb is nieuw. Bahhhhh.....

Ik vind het gewoon heel erg moeilijk. Zit ff in een dip. Huil veel, ben erg moe en de spanning slaat in mijn onderrug.

Ben nu ook nog steeds aan het zoeken naar producten die geen wolvet/lanoline/wolalcohol bevatten.

Word er hopeloos niet goed van. Ik heb nu neutral gekocht. Voor mijn huid is het prima spul maar mijn haren. Het lijkt af en toe wel of het sneeuwt. Bah. Mijn velleke is wel rustig. Ik heb nu niet meer van die "brandwondachtige" vlekken. Ook heb ik nog geen zonnebrand gevonden die ik mag gebruiken. Die wolvet/alcohol heeft veel synoniemen dus echt bijna in alle producten zit het. Bahhhhhhh.......

Sorry van mijn klaagzang. Zit gewoon ff niet goed in het velleke.:mad:

Ik ga nu naar beneden, tv kijken en na xxl afvallers ben ik terug!

Geplaatst

nou ..hardlopen was snel klaar..ik stond op de verkeerde locatie..

Dacht dat we volgende week pas naar de lente/zomer locatie gingen...ach..meer tijd om bij te lezen dus vanavond ;-)

@goofy..ik heb een heel repertoire aan soep..

tomatensoep met zelf gedraaide balletjes

een zak soep evt "opgeleukt" met bijv groente oid. Vanavond tomatensoep met nog wat mascarpone wat ik over had

pindasoep met tauge

kippesoep

currysoep (kippesoep met currypasta erin)

in herfts winter pompoensoep (van pompoen, kruidenbouillon, jus d'orange en verse koriander)

en vast nog meer wat ik zo niet uit mijn hoofd weet..

Goed dat je dit gevonden hebt om de behoefte in te vullen om over het traject te praten als je dat thuis niet vindt..met mijn man kan ik er best goed over praten. Zijn eigen gevoelens benoemen/onder woorden brengen vind hij erg lastig. Met vrouwen onderling erover praten is toch anders. Tenminste zo heb ik het ervaren op de mamalief forums waar ik het eerder over had. Daar heb ik ook veel gezeten bij het zwanger worden van onze 1e.

verveldend dat je huidproblemen hebt...is het een allergisch iets?! Even (ongevraagd) advies als ik zo vrij mag zijn..heb je wel eens van NAET gehoord. Ik ben daar superenthousaist over vwb allergieen/intoleranties!

vwb de tp als "de zwemmers" niet goed zijn..fijn dat dat kan. De zaadkwaliteit van mijn man is alleen geschikt voor icsi..had zelf eigenlijk nog niet zo nagedacht over dat het wel eens TE slecht zou kunnen zijn en dat het spuiten en de punctie dan voor niets zouden zijn geweest....pfff, maar niet teveel over nadenken en nemen zoals het komt!

ik ben er tijdens de meivakantie hoor..dus je bent niet alleen!!!

@wannebemom..gaan jullie al naar de cursus voor adoptie? Wij waren aan de beurt maar hebben een 1/2jr uitgesteld. 900 eur betalen wat niet nodig is als we zwanger worden vonden we teveel. Verder is een pleegkind ook nog een optie voor ons..

@pamela..wat heerlijk weekendje zwaluwhoeve!!!

zo nu ga ik nog lekker digiscrappen en tv kijken..tot morgen!

Nog 2 daagjes en dan intakegesprek 2/instructie medicatie!!!

Geplaatst

Goofy: succes met alles! Ik ken je gevoel.mijn man is ook niet zo'n prater. Heb vandaag slechte dag! Migraine. Heb dat al zeker een jaar niet gehad. Misschien komt het vd pil. Voel me beroerd en zie op tegen de deca ivm de bijwerkingen.waar ik iedereen over hoor mn de hoofdpijn. Nu even dom ah kijken n afvallers xxl. Ben toch nog niet zo zwaar. Ben 1.58 mey 63

Geplaatst

Goofy: succes met alles! Ik ken je gevoel.mijn man is ook niet zo'n prater. Heb vandaag slechte dag! Migraine. Heb dat al zeker een jaar niet gehad. Misschien komt het vd pil. Voel me beroerd en zie op tegen de deca ivm de bijwerkingen.waar ik iedereen over hoor mn de hoofdpijn. Nu even dom ah kijken n afvallers xxl. Ben toch nog niet zo zwaar. Ben 1.58 met 63kg. Moet eigenlijk 5kg af. Vandaag toch goed gesport ondanks slechte bui. Morgen weer ah werk. Gelukkig 's avonds yoga.

Ff spuien...iedereen fijne avond!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden