Ga naar inhoud

wie start er ook waarschijnlijk april/mei 2011?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goodmorning ladies!

Ff een berichtje vanaf mijn werk. Vind het erg leuk om te lezen over de ervaringen van jullie.

Kan niet wachten tot de 18e van april, eierstok kom maar tevoorschijn, haha....

Wie heeft er op korte termijn afspraken staan m.b.t. ICSI?

Fijne dag ladies, tot strakjes weer :-D

Xxx Melissa

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

GOODMORNING!!!!!!! (ik ben dit berichtje om 9.30 gestart...ondertussen is het 13.42 dus is het GOEDEMIDDAG!!!!!!)

Hallo lieverds!

Marlijnne thx for asking...hier gaat het goed hoor...ben zo druk met de zaak dat ik geen tijd heb om te denken aan de intake over 2 weken...(AAARGHH!!! Das al over 2 weken!! ;) ) Jeetje wat vliegt de tijd!!

Jeetje wat schrijven jullie veel!

Nieuwe dames welkom zeg, ik ben ook even niet geweest en het is gelijk superdruk hier!

Dat jullie straks allemaal een lekker dikke buik mogen hebben!!

Mijnbaby, heerlijk!!! Is zo lekker af en toe! Wel verse slagroom? ;)

Goofy......hou je het nog uit? Morgen is de grote dag!!!

Maris, hoe is het bij jou?? Wat een *****! Sorry, maar das echt niet leuk!

Volgende keer idd maar lekker met de mensen waarmee het wel leuk is. Het is hun verlies niet dat van jullie.

marlijnne wat voor fiets heb je gekocht??

Bianca, wat lees ik nu?? Geen zin om te werken?? En je bent net weer begonnen whahaha...

Ben ik nog iemand vergeten??? Vast wel...Mijn excuses daarvoor dames!

Geplaatst

even snel een berichtje, mijn zoon heeft er vandaag niet veel zin in dus hij is een beetje huilerig..

we zijn vanochtend naar het ziekenhuis geweest en het bms was nu 7.5mm en om een tp te plannen moest het zowiezo 6 zijn.. dus op 11 april worden(mits alles goed gaat met de deling) onze emmy's terug geplaatst..

spannend en dan is het maar weer afwachten..

dames wat is het hier drukkk!!!

liefs

en zet hem op allemaal!

liefs Desiree

Geplaatst

wow dees! 11 april is maandag! Spannend!!!

mijnbaby, zo frustrerend dat wachten! Normaal vliegt de tijd......als je ergens op wacht dan kruipt hij.... We wachten allemaal met je mee meid....

Geplaatst

@Marlijnne,Ja het is allemaal nog erg wennen.Kan niet wachten tot ze is allemaal een beetje naar mij luisteren sommige dingen MOETEN daar zo anders!!

Zonnetje heeft volgens mij nog geen seconde geschenen vandaag bleh!

Vinden ze het niet erg als je afbeld op je werk?

Benieuwd hoe de fm eruit ziet!!

Misschien is het werken ook wel weer even lekker.Even je verstand op nul en even in een andere omgeving zijn of niet??

Wat heerlijk een nieuwe fiets.Ik heb kaartjes van Najib amhali op marktplaats staan deze komen ze vanavond ophalen.Wat zijn we er druk mee he haha.

@Md10,Welkom hier wat super dat jullie eindelijk mogen gaan starten wanneer gaan de eerste hormonen erin?Succes met de behandeling!

@Melis,Ga duimen voor je!!Ik ga pas 9 mei weer van start met de hormonen spannend weer!

@Sandra whahaha waar spookte jij nu weer uit!!Was je al aan het zoeken maar kon je niet vinden :P O vind het wel leuk hoor maar had even een bad day.Wakker gemaakt door de bouwvakkers die stonden te boren om 7 uur enzo beter kan je dag dus niet beginnen ;)

@Desiree,Wat spannend!!Het wachten is dus begonnen wanneer hoor je of de deling goed is gegaan?11 april??

@mijnbaby,hoe voel jij je???

@Goofy, Nog 1 dagje!!Jippie!!Eindelijk.Wat is de tijd achteraf toch voorbij gevlogen he sinds je hier op het forum zit!!Lijkt nog als de dag van gister allemaal!!

Liefs Bianca

Geplaatst

Hey meiden, mijn werkdag zit er weer op en het eten is al weer binnen dus even alle tijd voor mijn forumvriendjes!!!!!

@ Marlijnne, meid ik begrijp het dat je er tegenop ziet om weer aan de slag te gaan. Maar wat Bianca al schreef, misschien is het ook wel weer lekker, even afleiding. Mensen om je heen. Sterkte en succes. Een nieuwe fiets. Lekker met voor de zomer. Kan je weer heerlijk toeren. :bicycle:

@ Bianca, Ik doe echt stinkende mijn best om allemaal leuke meiden te scoren voor de high-tea. Hoe meer zielen hoe meer vreugde toch? Ik heb heerlijk geslapen nu ik weet dat jullie allemaal weer veilig op het forum terug zijn. Wel een beetje kort, maar uitloggen is ook zo moeilijk!!! :laugh:

Balen dat die zaak waar je bent begonnen zo vies is en dat er zoveel anders moet. Succes!!!

@ Melis, IKKKKKKKKKK ben iemand die snel mag beginnen met de ivf-icsi. Morgen gaat de 1ste spuit er weer in !!!:happy:

@ Sandra, heeft inderdaad lang genoeg geduurd dat wachten. Nog ong 26 uurtjes en dan is het zover!!!

@ Meezie, Grey's is echt de moeite waard. Gisteren was hij weer zo spannend!! Fijn dat de rode duivels er zijn. Op naar de volgende en dan van start!!!! Succes!:toppie:

@ MD10, gefeliciteerd met je geslaagde Tese! Super. Heel veel succes en ik hoop veel van je te lezen hier op het topic!:gekruiste vingers 4

@ Dees, Spannend meid, 11 April is het zo. Succes!!:goodluck1:

@ Mijnbaby, hoe gaat het?

@ Juliaantje, nog aan de mutsebollen? Hoop dat het goed zit bij je!!

Meiden, dit was weer even mijn korte aandeel!!

Morgen is het dan eindelijk zover! Ik denk, ik vermeld het nog maar even voor diegene die nog niet door hebben dat ik morgen, vanaf nu over +/- 25 uur en 35 min de 1ste spuit mag zetten.

Verder gaat het zijn gangetje. Voel me weer een stuk beter. Nu nog een zonneke, wat wil een mens nog meer?

Meiden, fijne avond en een grote groepshug voor jullie allemaal!

:circle2:

Geplaatst

Hey Bianca!!

Ik was verdwenen onder een stapel rotsen!! whahaha

Nee zoals ik een paar pagina's terug had getypt, mijn eerste ongesteldheid was doorgekomen en dat ging helemaal mis. Heel veel pijn op dezelfde plek als met de bbz. En helderrood bloedverlies met stolsels. Gyn dacht aan miskraam ivm bloed en stolsels.

Maar uiteindelijk met ibuprofen en wachten is het langzaam overgegaan in een normale ongi...Wat het dus was zullen we niet meer weten.

Dus ging ff niet lekker hier.

Maar ben er weer volledig bij hoor!!!!

Ik ga morgen lekker trouwjurk passen!!! En corsetje kopen en schoenen kopen....Oh zo'n zin in!!! Ff de gedachten op wat anders!

Ook weer begonnen met m'n dieet maar op advies van de gyn wel met normaal eten. Dat houd voor mij dus in, 3x shakes op een dag (wat een voordeel dat ik ze zelf heb staan) en een normale maaltijd 's avonds. Niet snoepen, veel drinken...Op 2 dagen toch weer 900 gram kwijt...(was er ook weer bijgekomen)

Moeten ze echt nog zo aan je wennen op het werk? Hoe hebben ze het al die tijd zonder jou gedaan wijffie?? ;) Oh en die bouwvakkers!! Je zou ze toch!! GRRR kan me voorstellen dat je dus geen zin hebt/had! Ik hoop dat ze morgen een beetje zachter voor je doen...

Als ze nou in het zonnetje met ontbloot bovenlijf, sixpackje...zwijmel zwijmel zwijmel ;) Moet gelijk denken aan die oude cocacola reclame van die glazenwasser whahahaha

Laat de zomer maar komen!!!!!!

Geplaatst

Hey dames!

Gezellig hoor hier op het forum... Kijk bijna elk uur of er nog nieuwe berichtjes van jullie zijn hihi...

@Goofy; wat een goed nieuws voor je! Als ik jou was zou ik lekker vroeg naar bed gaan, des te eerder is het morgen en mag je jezelf gaan prikken! Woehaaaaaaaaaaaaaaaaaa...:-D

Ik las ergens op het forum dat er weer een nieuw seizoen van Babyboom komt, weet iemand daar meer van? Geweldige show vond ik dat, 3 jaar geleden met veel tranen naar zitten kijken samen met manlief (was net te periode dat hij te horen kreeg dat ie zaadbalkanker had :-()

Geplaatst

Goofy lieve schat nog 25 uur en 20 minuten!!Joehoe eindelijk!!

Goed bezig!!Dan doe ik met je mee!ZOeken we samen de leukste meiden van het forum ;)!

Het is een hele uitdaging op mijn werk!Vandaag flink aan de poets gegaan dat ze me poets muts noemen en de jongere meiden allemaal zeggen oh dat hebben we nog nooit schoongemaakt te schandalig gewoon!

Hoe was jou werkdag?

Wat fijn dat jeje weer wat beter in je velletje zit!Dat doet een mens goed!

Nu inderdaad de zon nog!!:D!

@Sandra,Jeetje dat heb ik helemaal nergens gelezen!!Sorry!

Maar zou het echt niet kunnen zijn dat het een korte zwangerschap geweest is?

Is wel een beetje maf anders dat je er zoveel last van hebt gehad!

Het moet toch een oorzaak hebben.

Heeerlijk lekker even shoppen dus voor the wedding!

Red je het allemaal een beetje om op dieet te gaan?

Tja wennen??Het zijn gewoon en stel viespeuken!!!Hopelijk lezen ze dit forum niet whahaha.Ik krijg steeds naar me neus geslingerd dit is geen catering blablabla maar ik heb ook me papieren en weet echt wel hoe er schoongemaakt moet worden en hoe je met voedsel om moet gaan.Nou daar moet je rob geus eens heen sturen!!Ik teken ervoor!Dan luisteren ze misschien eens naar mij!

Was aan het werk kwam 1 van die bouwvakkers wat eten.Dus bedankte hem gelijk voor de overlast!!Begon ie keihard te lachen,en vertelde vrolijk dat ze er morgen om 7 uur weer staan grrrr............

Hmmmmm ik hou van mannen met een ontbloot bovenlijf,sixpackje en een mooie kop whahaha.

Ik ben ook helemaal klaar voor de zomer!!

Hoe gaat het verder??

Liefs en knuff voor jullie!!

Knuffffff

Geplaatst

Melis,18 mei begint babyboom weer.3 meiden van het forum werken mee aan het programma!

Ik ga zeker iedere week kijken.

Het is zo gek!Je ziet zo veel dingen voorbij komen die je zelf ook mee maakt!!

Geplaatst

Wauw, te gek dat het programma weer terug komt met allerlei nieuwe verhalen.

Dames die aan Babyboom meewerken; ik ben onwijs trots op jullie!!! 18 mei zit ik achter de tv hoor ;);)

Geplaatst

hey bianca, geeft niet hoor meid...ik had al zo'n vermoeden maar vandaar dat ik er dus niet was...

Oh bah! is het echt zo erg gesteld daar?? Ieuw! Meissie, poets je eigen maar lekker lam! Des te beter kun je de zaak regelen daar!

En als je klaar bent mag je door komen rijden naar het zuiden hoor...daar is ook nog wel wat te poetsen whahaha ;)

Pfff, morgen weer 7 uur? Das slapen met oordoppen in!! Succes dan morgenvroeg!

Meiden hebben jullie het gehoord?? Hier in het zuiden kan het wel 20 graden worden!!! Heerlijk!!!!! Zo fijn he hier wonen hihi.

Wat leuk zeg, dat die 3 meiden er aan mee doen...hopelijk werkt het aanstekelijk! 18 mei...das op woensdag! Dat kan ik gewoon kijken!! (sorry voor het anthousiasme maar ik werk dinsdag en maandagavond, dus kan nooit zoveel zien)

Goofy.......nog 24 uur ongeveer!!!!!

Geplaatst

Nog 23 uur en 32 min! :36_1_13:

Meiden, ik hou het voor gezien. Ik ben afgedraaid. Was vandaag druk op het werk Bianca, pppffff, hoop emotionele dingen , maar goed, ik denk dat het ook wel een beetje aan mij ligt.......

@ Bianca, succes morgenochtend met de herrie en poets maar flink hoor! Ik ben ook een poetsmiep. Dat zeggen ze op mijn werk ook altijd. Loop overal met een doekje de computers af te nemen en te telefoons. Hou ik van, heerlijk opgeruimt en netjes!:icon_thumright:

@ Sandra, is mij ook ontgaan dat je het zo moeilijk had, sorry! Had wel wat gelezen maar nooit meer naar gevraagd. Schaam, schaam....:sorry:

Meiden, weltruste en ja, ik ga echt gelijk uitloggen! hahahaha.

Doeiiiiiiiiiii

:offtopic2:

Geplaatst

Sandra heerlijk trouwjurken passen.... voor mij is het al weer bijna 4 jaar geleden maar ik vond het echt leuk... elke keer weer zei ik dit word hem hahah zo moeilijk!

Meiden hiero gaat het goed, voel me gewoon niks bezonders....had ik de vorige keer ook...

Geplaatst

• Hoi Dames..

Ik kom er ook weer bij,

Ben even al niet meer hier geweest omdat we nog niet helemaal verder mochten..

Nu hebben we ook dus officeel groenlicht gekregen voor de behandeling..

We zijn vandaag bij de arts geweest en ze heeft nog even een uitstrijkje gemaakt (krijg over 2 weken de uitslag) en volgende week krijgen we een brief met een datum voor een indivudueel gespreek met een verpleegster voor de prikinstructies alle datums van de echo's en hoe de behandeling verder gaat.. (dr.veenstra had over 3 weken ong)

Na dat we dit gesprek hebben gehad mag ik gelijk bellen als mijn menstruatie doorkomt ..dat is rond 7 mei.. dus ik hoop dat we voor deze datum dan net de afspraak hebben gehad met de verpleegster..

Ik hoef niet aan de pil en we doen het via mijn eigen cyclus.. waar ik erg blij mee ben

Ze zei ook nog even dat ze het wel hoog schatte dat we zwanger zouden raken dus was wel erg postief .

(ik zei al later tegen mijn vriend dat we er niet te veel op moeten gaan hopen want het kan altijd fout gaan)

Ze gaf ons ook nog de raad omdat we nog vrij jong zijn en bij mij alles goed is en we al samen een dochter gekregen hebben zonder de MM en ik niet de dikste ben het beste was om eerst 1 embro te doen i.p.v 2 embro's .. We hebben daar ook mee ingestemd dus ze gaan als ze meer goeie hebben ook per 1 rietje invriezen.. zodat we als de 1ste behandeling niet lukt we bij de 2de behandeling ook nog voor 2 kunnen kiezen..

•  

Ben wel bang om te prikken pff.. al ben ik eigelijk er nooit bang voor maar wel om zelf te doen.. haha en mijn vriend die doet het niet.. '' Hoe vinden/vonden jullie het?

Volgens mij heb ik wel een beetje alles verteld wat ik nog weet.. :laughing4:

Ik ga vanaf nu dus ook mee lezen met jullie allemaal en heel hard duimen..

Morgen mijn maandelijkse ronde (hoop niet dat die doorkomt maarja die hoop heb ik al opgegeven)

Iedereen die bezig is Succes & Zwangere Gefeliciteerd!

Las ook dat iemand bruidsjurken ging passen .. Geniet ervan!!

Ik heb mijn jurk al gevonden mag hopelijk deze maand weer passen of die goed is.. (tipje weet nie of da mag :
    www.Astrids-bruidsmode.nl
    super jurken voor een mini prijs.. op maat (na) gemaakt ) Daar heb ik mijn droomjurk gevonden al heb ik 2 uur meoten rijden :happydance:..

Nu dames ik ga na bedje ik ga jullie morgen weer volgen..

Geplaatst

@ Goofy.....

Vanaf mijn werk wil ik je ff laten weten dat ik aan je denk; heel veel succes met de eerste prik..

Laat je ff weten hoe het is gegaan? Ben erg benieuwd namelijk!

Geplaatst

Werkze allemaal.

Welkom mommydaddy en heel veel succes! Nu nog even afwachten en dan maar blijven duimen.

Het prikken vond ik soms best moeilijk. In mijn beroep doe ik het dagelijks. En nu moest ik het bij mezelf doen.

Ik dacht soms teveel na en heb wel eens 5 min boven mijn buik met de pen zitten janken hahahaa, dat waren uiteraard ook alle hormonen die door je lijf gieren.

Na een paar keer ging het met wat makkelijker af. Wil je niet ontmoedigen hoor.

Ben maar gewoon eerlijk hoe ik het vond. De pijn valt reuze mee in verhouding met wat we verder allemaal moeten doorstaan.

Nogmaals succes.

Ik ga zo naar mn werk en daarna zh!

Tot straks

Geplaatst

ik kom even "wat dumpen"moet het even kwijt..kom later terug om bij te lezen..

Dit schreef ik eerder..

Ivm lage aantallen bij mijn man in december + wat ik hier van iemand las(Goofy?) nl alle hormonen e.d. gehad, punctie gehad..geen goed zaad...dus geen lab-werk. Daar had ik dus echt geen trek in! Daarvoor ga ik me niet lekspuiten, stijf van de hormonen staan en een punctie ondergaan. Ik heb uitdrukkelijk mijn zorg uitgesproken en aangegeven dat ik geen trek heb in een dergelijke situatie. Stel dat mijn man net koorts heeft 2 dagen tevoren en de aantallen waren al laag..nou dan kan ik uittekenen wat er dan gebeurt! De verpleegkundige begreep het helemaal en gaat het maandag in het team bespreken. Hierover mag zij niet beslissen, wat ik begrijp. Dinsdag kan ik bellen wat de uitkomst is.

Antwoord zh is: ja het ZH wil hieraan meewerken. Ze wisten niet of het vergoed wordt. Toen ik vroeg wat de kans zou zijn dat we "geen zwemmers" zouden hebben was dat niet ter sprake geweest..lekker dan. Bij een afweging wil ik een nuchtere risico, kosten/baten analyse kunnen maken(sorry nuchtere techneut hiero...)

15 april afspraak met arts mbt de details.

Antwoord verzekeraar: wordt niet vergoed alleen bij oncologisch (kanker) traject.

Met dat laatste heb ik erg veel moeite..Naast het juridische en medische stuk wordt het nu ook een "financieel ding"...bleh!!! Ik WIL GEWOON VIA NORMALE WEG ZONDER DIT GEDOE EN BESLISSINGEN ZWANGER WORDEN!!!!!!!

In mijn lijf worden veel medicijnen "gepompt" en handelingen op uitgevoerd die wel vergoed worden .MAar als er vruchtbaarheidsproblemen aan de kant van mijn man liggen wordt daar niets voor vergoed in een ICSI traject om de kans van slagen te vergroten..schiet mij maar lek!

Ik ben lid van freya en heb dit bericht gestuurd.

===================

Wij gaan in mei starten met onze 1e icsi poging. De zaadkwaliteit van mijn man in wisselend (zo als bij elke man). In december is een bepaling gedaan - toen was zijn zaad niet geschikt voor icsi. In februari is dit herhaald. Toen was het wel geschikt voor icsi.

Wij willen graat het zaad van mijn man van tevoren in laten vriezen. Ik heb er echt geen trek in om 1 ivf poging "te verspelen" en/of alle hormoontoestanden, prikken en de punctie te ondergaan en dat de behandeling niet slaagt vanwege net een slechte zaadkwaliteit van mijn man.

Na contact met mijn zorgverzekeraar zilveren kruis blijkt dat dit alleen vergoed wordt in geval van oncologie bij mijn man. De hoogte van het bedrag wat wij zelf moeten betalen ben ik nog aan het uitzoeken. Ik vermoed dat het om ca 500 eur zal gaan op basis van wat ik op het ivf moeders forum gelezen heb.gelezen heb.

Ik vind het erg vreemd dat er zoveel vergoed wordt aan medicatie/behandeling aan de vrouwkant, maar dat als het aan de man-kant niet optimaal is er geen vergoedingen/standaard behandeling in de procedure/het pakket zit.

==================

als ik ff wat meer tijd/rust heb zal ik ook eens op dit forum gaan neuzen wat daarover bekend is qua beleid\/andere verzekeraars en ervaringen.

Geplaatst

Even snel tussen door, ga zo weg

Maaaaaarrrrrrrrrr als vrijdag mijn cryo goed ontdooit heb ik zaterdag een terugplaatsing.

We blijven hopen!!!

xx

Geplaatst

Hi allemaal,

ik ben nu zo'n 2 weken ad pil, en krijg nu plots oud bloedverlies. Kan dit? mag dit? wordt hier wat onrustig over...de fertiliteitsverpleegkundige belt me straks terug...herkent iemand dit?

Geplaatst

@ Tusele, dat hadden wij dus gehad. Punctie ; 15 eicellen, geen zaad. Ze kunnen dan wel een spoed Tese doen maar ook dan heb je kans dat er geen zaad is. Wat wij nu hebben gedaan zijn idd rietjes invriezen. Wij hebben er nu 2 klaarstaan voor nood. Nu zijn de kosten daar 391 euro voor en 40 euro opslagkosten. Deze zijn voor eigen rekening. Nu is het echter zo dat wij vandaag naar het ziekenhuis hebben gebeld en gevraagd waarom de kosten van 40 euro erbij komen. Dat hoort toch bij die eenmalige invrieskosten/bewaarkosten e.d van die 391 euro. Geeft die vrouw aan, ja, maar die kosten worden vergoed hoor. Betaal die rekeing maar niet, we sturen hem gewoon op naar je verzekering. We hebben al een correctienota gemaakt. Nu maar duimen dat die vrouw het goed heeft. De arts gaf nml aan dat we het zelf moeten betalen. Maar goed, ik laat het geld opzij staan. Ik duim me nu suf dat we het idd vergoedt krijgen en dan kan ik mooi dat geld in een kinderwagen steken ofzoiets. Hoop, hoop, hoop.

@ Mommydaddy, fijn dat je nu toch verder kan. Je gaat dan ongeveer gelijk lopen met Bianca. Leuk! Heel veel succes en toi, toi, toi!

Even over het prikken. Ik ben echt een neuroot qua prikken. Als ik bloed moet prikken moet er altijd iemand mee. Maarrrrr het prikken bij mezelf ging uitzonderlijk goed. Het is niet leuk en ik zat echt wel met klamme handjes maar neem de tijd. Maak er een soort ritueel van. Ik ga op de bank zitten. Maak de spuit klaar en de alcohol (nee, niet om te drinken maar om je huid te poetsen!, hahahaha). Bedenk waar je het voor doet en dan gaat het uiteindelijk vanzelf. De oerkracht die in je zit kan je echt helpen. Heel veel succes. Ik weet dat je het kan. Als ik het het kan, kan jij het zeker! Ik raad je ook aan om het gewoon lekker zelf te doen. Als je ergens bent of je "prikker" is op het moment van de spuit afwezig, dan zit je.

@ babyenschede, ik zou het niet weten. Maak je niet al te druk. Wacht even het telefoontje af! Sterkte meid.

@ Marlijnne, hoe is het gegaan op je werk en in het ziekenhuis?

Meiden, het is bijna zover!

Ik heb net voor de zekerheid alles nog maar even gecontroleerd!

Vanavond om 21.30 gaat het gebeuren.

Ik ga nu even een bakkie koffie doen in de tuin en dan nog even mijn huis poetsen.

Heerlijk zo'n vrije dag. Jammer alleen dat er dan gepoetst moet worden.

Tot straks, xxx

Goofy

Geplaatst

@ Marlijnne, ik zie dat je hebt gereageerd toen ik zat te schrijven. Joeeehhhheee, wat spannend. Ik duim dat de emmy goed ontdooit! Succes!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden