Ga naar inhoud

maar 1 embryo omdat je te jong bent!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

By mij is er dus ook eentje teruggeplaatst en was zwanger, na 5 weken ging het mis... ik blijf nu maar denken dat als het er 2 waren geweest het wel goed was gegaan :( kan er niets aan doen maar dit idee blijft maar terugkomen.

Ik heb liever een kans op een tweeling dan minder kans op een zwangerschap. In nederland naar een ander ziekenhuis kan inderdaad ook, maar aangezien mijn werk geen begrip voor mijn situatie heeft is het (na veel uitrekenwerk) toch beter om gewoon 3 weken naar Turkije te gaan en daar een behandeling te ondergaan. Blijkt dat je 's ochtends voor echo's naar het ziekenhuis gaat en daarna de hele dag voor jezelf hebt (genieten van het lekkere weer en lekker shoppen zorgt voor ontspaning :)

Geplaatst

Caro-lin, wat ontzettend jammer zeg! Kan me voorstellen dat je ontzettend baalt. En wat onzettend k*t dat je in die situatie nog hebt moeten discussieren! Ik snap het bij jou ook niet zo goed. Onder de 30 en bij een 1e of 2e poging heel streng met terugplaatsen, daar kan ik inkomen. Maar met 35 en jouw geschiedenis, daar snap ik niet zo veel van. Je zou ook eens kunnen gaan kijken naar een ander ziekenhuis in NL. Sommige ziekenhuizen zijn echt een stuk strenger en protocolvast dan andere. Als je een beetje zuidelijk woont, zou je kunnen overwegen naar Geertgen te gaan (zie topic hier). Die gaan heel anders met dit soort dingen om. Tenzij je natuurlijk ook lekker in t zonnetje wil zitten, haha, dat krijg je er hier niet bij!

@Karamanli: helaas helpt het terugplaatsen van 2 niet bij het tegengaan van een mk. Dat ligt toch meest aan dat er iets mis is met het embryo (deling gaat niet helemaal goed, toch foutjes in het dna etc) of dat er iets anders aan de hand is in jouw baarmoeder. Met 2 heb je wel íets grotere kans op innesteling schijnt (hoewel t maar heel weinig scheelt), maar de innesteling is bij jou goed gegaan, dus daar heeft t niet aan gelegen.

Ik kan me wel voorstellen dat de rust, het mooie weer etc in Turkije het hele proces wat prettiger maken haha!

Geplaatst

Ik zelf mocht de eerste keer ook maar 1 embryo terug laten plaatsen. Dit vanwege het feit dat de TP in Belgie was en daar dus gewoon heel duidelijk de regel was; de eerste keer maar 1-tje terug. Bij mijn ziekenhuis waren ze daar heel erg duidelijk in; we doen er maar 1, ook al zouden we 2 willen; het mag niet.

Ik had gelukkig ook 4 cryo's, dus ik dacht ook, nou als deze ene niet aan slaat, dan heb ik toch nog 4 kansen. Echter helaas is er toen maar 1tje goed ontdooid.

Dus bij de 2e icsi was het voor ons heel duidelijk; we willen er 2 terug geplaatst. En daar deden ze helemaal niet moeilijk over. Zelf ben ik 28, maar vind dit ook niet heel erg jong.

Geplaatst

Ja, erg vreemd dat het bij elk ziekenhuis weer anders is en er geen landelijk beleid heerst.

Zelf heb ik de behandeling in het olvg in A'dam, dat is vlak bij mijn werk dus kost het mij weinig tijd van werk.

Mijn man vindt het onzin om naar een ander ziekenhuis te gaan. We verschillen hierin van mening...

Geplaatst

Tja... er zijn hier veel dames (kijk maar bij de bespreking van ziekenhuizen bij: geertgen, dusseldorf en de belgische ziekenhuizen), die ontevreden zijn over het gebrek aan flexibiliteit bij de gangbare ziekenhuizen en dus uitwijken, of naar het buitenland of naar Geertgen. In Nl wordt erg vastgehouden aan bepaalde protocollen, die per ziekenhuis verschillen (bv: we gebruiken alleen gonal-f of juist alleen puregon; we doen alleen lang protocol geen flare-up; we doen alleen in eigen cyclus, we doen alleen gestimuleerd etc), maar wel vaststaan. er wordt dan niet gekeken naar waar de vrouw in kwestie het best op reageert. Hoogstens wordt de dosis aangepast. Soms doen ze ook heel nonchalant over bepaalde dingen die in het buitenland juist worden onderzocht (vraag maar eens in het topic Dusseldorf aan Sowiebo). Ik weet natuurlijk niet hoe het in het olvg is, maar voor mij was het een eye-opener toen ik bij Geertgen terecht kwam...als een warm bad (ik ben een groupie haha). Als jullie het er echt niet over eens zijn, kijk eens of je hem wel zo ver krijgt voor een gesprek te gaan (bij wijze van second opinion oid).

Want bij jou gaat het duidelijk niet mis met innestelen, maar net wat later. Met zoveel miskramen lijkt het me zinnig om daar wat extra onderzoek naar te doen, toch? In Dusseldorf gaan ze daar overigens wel nog iets verder in dan bij Geertgen..

Geplaatst

Hier nog een Geertgen-ganger. Ik ben 36 maar ik mag er ook maar 1 terugplaatsen. Dat komt omdat het onze eerste behandeling is. Dus het heeft niet alleen met leeftijd te maken. Ook bij Geertgen willen ze liever een meerlingezwangerschap voorkomen.

Geplaatst

hallo allemaal,

ik heb dezelfde leeftijd als jou en onze gyneacoloog voor ons al te jong voor ivf en wou ons

niet doorsturen naar het radboud.. hij wilde ons in het iui-traject houden en later pas doorsturen maar na

7 pogingen hadden we het toch echt wel gehad met de iui..

hij gaf ons de redenen op dat we te jong waren voor ivf (ik 28 vriend 27) dat als het niet lukte we

echt uitbehandeld waren en ze niks meer voor ons konden doen, oh ja en van alle stellen waarbei ivf niet

gelukt was ging 70% uit elkaar..

we zijn toch naar het radboud gegaan en kregen toen te horen dat ze er wel 2 terugplaatsen maar liever

niet ivm de risico's en dergelijke..

de eerste poging netjes dat advies opgevolgd hebben we een a-tje terug laten plaatsen, zonder resultaat..

bij de tweede poging hadden we weer 1 a-tje en de rest c-kwaliteit.. cryo's zouden we nooit krijgen en ja het

einde van de ivf kwam in zicht als deze poging ook niet zou lukken, we hebben dus uit angst dat we ook niet alle kansen zouden benutten

een a-tje en een c-tje laten terugplaatsen.. ben nu 33 weken zwanger en de boys groeien super, de groei gaat gelijk op niet dat er

eentje achterblijft dat hoor je vaak.. en moet zeggen pas toen we er 2 voor het eerst op het echoschermpje zagen drong het tot ons door,

ook de risico's.. ik heb tot nu een geweldige zwangerschap mij hoor je echt niet klagen maar ben toch wel bang voor

complicaties bij de geboorte of dat er 1 van de 2 straks wat mankeert..

ik geloof niet dant je met 28 29 te jong bent voor evt een tweeling ik denk dat een jongere vrouw een 2lingzwangerschap

misschien beter aankan als een vrouw van 40, het is toch echt wel zwaarder (ik heb ook een dochter van 8)..

veel geluk met je behandeling waar dan ook,

liefs chantalle

Geplaatst

Tot nu toe heb ik geen klagen met mijn 38! jaar, diabetes type 1 patient en zwanger van een tweeling!!

Ik voel me beter dan bij de zwangerschap van Bo. Allebei de kindjes doen het ook geweldig!

Ze liggen zelfs voor op groei, ongeveer hetzelfde als Bo groeide.

Ze zijn er natuurlijk nog niet maar tot nu toe gaat alles goed.

Tja, ik ben monsterlijk dik maar dat hoeft niet voor iedereen zo te zijn. Dit had ik ook bij Bo, ik draag gewoon vol.

Het is voor mij dus zwaarder puur door het gewicht van twee beebs maar voor de rest voel ik mij geweldig.

Geplaatst

Hallo Chantalle

Het jong/oud verhaal heeft er niks mee te maken hoe goed je een tweeling aan zou kunnen. Ik denk zelfs dat een jong lichaam een tweeling beter zal kunnen dragen.

Het gaat er volgens mij om dat een jong lichaam meer kans heeft op een zwangerschap. De kans dat bij terugplaatsing 2 embryo's uitgroeien tot kindjes is bij een jong iemand waarschijnlijk groter dan bij een oud iemand. Daarom plaatsen ze bij een jong iemand liever maar 1 embryo terug.

Groetjes, Yonne

Geplaatst

@chantalle....

Wat een vreemde uitspraken van zo'n gynaecoloog!!! Kan me best voorstellen dat ivf best een relatietest is. Maar geloof echt niet dat 70% uit elkaar gaat.

Zelf heb ik het gevoel dat het onze relatie juist sterker heeft gemaakt die MMM.

Ik was ook 27 (en man 29) toen we in aanmerking zouden komen voor IVF. Ze hadden ons eerst ook graag nog aan de iui gehouden. Maar nu blijkt dus dat met de zaadkwaliteit die we nu hebben IVF niet voldoende is en we dus ICSI moeten doen...

Voor ons is het ook niet erg om door minder iui's "sneller" door de hele MMM te gaan. Dit aangezien voor ons adoptie ook steeds meer een reeele optie wordt. Voor ons houdt onze kinderwens dus niet op als we stoppen met de MMM. Mogelijk dat we zelfs met adoptie doorgaan als we zelf nog kids krijgen(beetje afhankelijk van de mogelijkheden op dat moment nog voor adoptie).

Geplaatst

Hello,

Ik kom me hier even tussen gooien, omdat ik zelf ook absoluut 2 emmies wilde, maar niet mocht. Ik ben nu met een tweede ICSI bezig, waarbij de 1ste ICSI een 8 cellige embryo en een 8 cellige cryo opleverde, maar telkens geen zwangerschap. De punctie enkele dagen geleden dan was zo pijnlijk dat ik mijn kansen wilde vergroten om niet een derde keer zo'n punctie te moeten meemaken. Ik loop in Antwerpen in het fertiliteitsziekenhuis en daar waren ze ook erg duidelijk: met mijn leeftijd (net geen 30) en aantal pogingen ben ik een SET kandidaat: Single Embryo Transfer. Dus mag ik één top embryo maar hebben. Onder een topembryo verstaan zij: van 7 of 8 cellige kwaliteit. Géén 2 dus. Vond ik echt zwaar balen om te horen. Toen zei hij, stel dat we dat toch doen, en de controle organen komen erachter dan dreigen zij hun licentie te verliezen én mogen wij de hele behandeling van toch wel 4000€ terugbetalen.

Vandaag heb ik er toch nog 2 gekregen.. maar die waren dan ook 5 en 6 cellig.. Dus ergens heb ik wel mijn zin gekregen :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden