Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ankara, niet om me ermee te bemoeien, maar wat een belachelijke reactie van die gyn zeg!! en ik vind dat je je prettig bij zon iemand moet voelen, het is wel jullie kindje die onder haar toezicht staat..

meiden allemaal gefeliciteerd.. ik hoop hier zaterdag plaats te kunnen nemen

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ik denk dat je sanne bedoelt...ja ze weet het wel...maar heeft het besef er nog niet van

tot tien minuten geleden voelde ik me super,had alleen net wat heel licht rose met afvegen...daar kan ik dus niet tegen hé

ik vind het zo moeilijk om te genieten zo....a

dinsdag over een week de echo nog zo lang wachten....hopelijk blijft het goed gaan hoor

ik weet dat alles kan maar ik ben soms erg bang

Geplaatst

Wow, het wordt druk hier, helemaal goed!!

Akara, ik zou ander gewoon effe 'proberen' ; als je bij het eerste gesprek er geen goed gevoel bij hebt of als je je niet op je gemak voelt zou ik alsnog iemand anders zoeken?

Ellen, volgens mij kan een buikgriepje echt geen kwaad hoor, maar vervelend is het wel dus ik geef je groot gelijk dat je even uitkijkt..

Valesca, ach meid, wat een onzekerheid... Had je niet ergens verteld dat je dat bij Sanne ook had? Dan hoeft het dus niks te betekenen... maar ik snap heel goed dat je hier heel erg onzeker van wordt.. Sterkte en ik duim voor je dat het niet weer gebeurd!!

Hier alles goed, nog steeds niet helemaal lekker en de misselijkheid wisselt ook van minuut tot minuut, maar verder niks te klagen.

Geplaatst

ja ik weet ook dat het niks hoeft te betekenen want heb het nu niet meer(gewoon 1 keer maar weer)

maar ja het maakt mij gewoon onzeker vind zwanger zijn super maar ben er ook altijd erg onzeker onder hoor

Geplaatst

Uitgerekend:

6 oktober Valesca

8 oktober KBR (Karin)

15 oktober r00sje

16 oktober Doortje (Dorien)

20 oktober (vermoedelijk): Ellentrik (Ellen)

Eerste echo:

14 februari: Yvje

17 februari: Karin

22 februari: Valesca

1 maart: Dorien

2 maart: r00sje

3 maart: Ellen

Net afspraak gemaakt: 3 maart de eerste echo! Spannend!!!!

Voelen jullie ook zoveel gebeuren in je buik?

liefs,

Ellen

ps: tuurlijk bedoelde ik Sanne, Valesca haha. Hopelijk geen roze meer met het afvegen nu..

Geplaatst

Pfff gelukkig Valesca, hopelijk bijft het hier ook bij en dan volgende week een superecho!

Yvje heeft zo te zien vandaag de eerste echo, ben benieuwd!

Ellen, bedankt voor het lijstje! Jij dus op 3 maart de eerste echo, spannend hoor!

Hier al lekker aan het aftellen... nog 3 nachtjes en dan de echo, ben zoooooo benieuwd!

Geplaatst

ja helemaal niks meer nu dus ik denk dat het wel weer meevalt....kom maar op met die echo wachten duurt nu te lang hihi

heerlijk karin al bijna de echo...ik moet nog een week

Geplaatst

ik mag helaas pas over twee weken voor een echo maar gelukkig duurt t wachten minder lang als de wachtweken. Gelukkig hier nog geen druppel bruin of rood gezien, alleen wat meer slijm waardoor ik steeds bang ben dat ik ben gaan bloeden. Nu ik verder goed eet is de misselijkheid in elk geval bijna niet meer aanwezig. Alleen nog rommelende darmen, moe en onwijs gevoelige borsten.

yvje, hoe was je echo? hopelijk is alles goed!

(Moet nu trouwens vet omreizen met de trein omdat er geen treinen rijden tussen utrecht en driebergen. moet nu via den bosch naar arnhem. echt balen als je al zo moe bent)

Geplaatst

Hier vooralsnog mijn aanvulling op jouw lijstje Ellen:

Uitgerekend 12 oktober

1e echo: 16 februari (met een klein beetje vals spelen omdat ik eigenlijk pas volgende week zou mogen. Heb gebeld ivm de klachten en angst om een buiten baarmoederlijke zwangerschap - dat heeft gelukkig geholpen).

Ik heb nog steeds weinig klachten. Wat pijn in mijn borsten (inmiddels al een maat grotere bh gekocht) en vooral 's nachts pijn in mijn onderbuik. Het voelt allemaal niet zo lekker omdat je niet weet wat het precies is maargoed morgen hoop ik meer te weten....

@allen - Hope for the best ;-)

Geplaatst

Uitgerekend

6 oktober: Valesca

8 oktober: KBR (Karin)

12 oktober: Rebelletje

15 oktober: r00sje

16 oktober: Doortje (Dorien)

Eerste echo

16 februari: Rebelletje

Zo, lijstje even aangepast. Er ontbreken nog een paar meiden, kan dat? Kunnen die ook even aanvullen?

Yvje,

hoe is je echo gegaan?????????

Rebelletje,

wat spannend. Jij mag morgen al! Benieuwd hoor.

Geplaatst

Ben benieuwd hoe de eerste echo's zijn gegaan.

Ik heb geen migraine-aanval meer gehad gelukkig.

Maar kan ook niet zeggen dat ik me helemaal happy voel.

Ik vind nu juist een moeilijke periode.

Misschien zit ik vreemd in elkaar, maar die behandelingen vond ik altijd wel meevallen.

En nu het eindelijk is gelukt ben ik continu bang dat heet fout gaat.

Elke keer als ik naar de wc ga wordt alles uitgebreid geinspecteerd.

En ik krijg gewoon geen rust ervan.

2 maart lijkt ook nog eeuwen te duren.

Voor mijn gevoel wil ik eerst die echo afwachten voor ik echt blij ben....

Geplaatst

10 oktober: Akara

Eerste echo

14 februari: Akara

Ik heb ondertussen gisteren mijn eerste echo gehad. Er was nog niet echt super veel te zien maar het zal er blijkbaar allemaal heel goed wat er te zien was. Ik mocht vandeneersten keer een afspraak maken bij m'n gewone gyn. Nu dus op naar de volgende echt op 15 maart. Da's dus nog een maand en vind da echt lang... Maar ja, is altijd zo.

Geplaatst

Hoi Akara,

Goed dat het er allemaal normaal uitzag. Nog geen hartje dan? Ja, een maand is echt wel lang. Ik heb een clear blu digital gekocht om volgende week toch nog eens te kunnen checken en het woord 'zwanger' weer te kunnen zien staan. Ook kan je dan zien hoever je dan bent, lijkt me ook geruststellend. Mag jij al een gewone gyn!!!?? ik dacht dat zoiets pas vanaf 12 weken ging.

We kunnen nu al een 'tweede echo' titeltje maken dan, wat leuk!

Ik begin me hier misselijk te voelen, maar vermoed eerder dat het de buikgriep van mn vriend is dan een zwangerschapskwaal.. pffff...

Geplaatst

Hey meiden,

Iedereen gefeliciteerd die erbij is gekomen! Het was inderdaad een megaverrassing dat het nu spontaan gelukt is. Wij hebben 17 feb de eerste echo en ben zoooo benieuwd.

Ik voel me goed, wat dizzy, elk uur honger, moe. Maar niet misselijk en ook geen pijnlijke borsten. Ik zal het lijstje aanvullen:

7 oktober: Ceece

Eerste echo

17 februari: Ceece

Geplaatst

Wordt al heel gezellig hier!

Roosje, ik snap het wel hoor, ik had tot nu toe ook steeds het gevoel ' laat eerst de echo maar eens zien', het dronk denk ik nog niet echt tot me door. Maar nu begin ik toch echt wel klachtjes te krijgen, dus ik geloof wel dat het goed zit. Begin 's middags en 's avonds redelijk misselijk te worden (had ik de vorige keren ook, geen ochtendmisselijkheid voor mij ;-) ) en ook als ik me inspan. Verder ook erg moe.

Akara, jij al de eerste echo gehad dus! En het zag er allemaal goed uit, maar waarschijnlijk te vroeg voor een hartje, of heb je die wel zien kloppen?! Ik hoop donderdag toch echt wel een hartje te zien, gaan vrijdag op vakantie en ik denk dat ik dan toch erg onzeker wordt..

Ellen, volgens mij mag je overal na de eerste echo over naar de verloskundige, in Nijmegen is dat in ieder geval wel zo. Dus dat is wel prettig, dan mag je gewoon het ' normale' circuit in!

Rebelletje, jij morgen de echo, spannend!

Valesca, nog een weekje, gaat hopelijk snel voorbij!

Geplaatst

Hoi dames,

Zit al een beetje mee te lezen hier en ben ook op het 12-weken wachtbankje te vinden maar vind dit toch wel een heel leuk forum, dus sluit me graag bij jullie aan. Heerlijk om ieders verhalen te lezen, superherkenbaar natuurlijk en fijn dat we allemaal in het zelfde schuitje zitten.

Ik heb gisteren mijn eerste echo gehad, bij 4 weken en 6 dagen. Dit ivm hevig bloedverlies de 7 dagen voorafgaand icm met een positieve zwangerschapstest. Ik zag een klein, zwart, ovaal dropje oid zitten. Klein maar superduidelijk. Natuurlijk nog geen hartje te zien, dat wordt 25/2 hopelijk wel anders bij de 2e echo. De arts heeft mij op het hart gedrukt dat het in dit stadium nog alle kanten op kan (hartje dat wel of niet gaat kloppen). Maar ik ben dus zwanger en voel me ook echt zwanger. Iedere dag dat dit zo is en ik niet ongesteld word cq een miskraam heb, is goed.

Veel geluk en gezondheid allemaal

Liefs Toverstafje

Geplaatst

Jipie! het wordt inderdaad gezellig hier. Dat het ook maar zo lekker blijft!

Ik ben ook nog steeds aan het broekloeren hoor, elke keer naar het toilet. Maar gelukkig blijven echte krampen uit, en blijft het bij een gespannen buik en baarmoeder en lekker dikke boobs :-)

Karin

wat spannend! Jij gaat morgen op de eerste echo en dan meteen op vakantie erna. Hopelijk alles perfect en kan je helemaal genieten van je vrije dagen erna. Ik ben Belgische dus weet niet hoe het werkt ivm wanneer naar het ' gewone circuit' te gaan. Maar het zou wel leuk zijn natuurlijk, want dan wordt je als 'normaal' beschouwd. Enige probleem is dat ik geen eigen gynaecoloog heb haha. Zal dus nog wat moeten zoeken.

Rebelletje,

jij hebt je echo vandaag! Laat iets weten he meid!

liefs,

Ellen

Geplaatst

Hallo allemaal, van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

Graag zou ik willen aanschuiven bij jullie in dit topic.

Ik heb gisteren positief getest en ben uitgerekend op 24 Oktober en heb 2 Maart me eerste echo en oh wat duurt dat nog lang ppfff haha.

Gisteren dus contact gehad met het ziekenhuis om de echo aftespreken en ik dacht een bloedtest,maar de bloedtest wilden ze niet doen omdat me zwangerschapstest duidelijk positief is(2-3 weken)

Het maakt me erg onzeker dat ze de bloedtest niet wilde doen omdat ik vorig jaar een vroege miskraam heb gehad(hcg 39) en nog een hele vroege miskraam waarvan ik het hcg niet weet.

Hebben jullie dat ook in jullie ziekenhuis dat ze geen bloedtest doen?

Heel veel gezondheid & geluk allemaal.

Liefs Frann

Ohja kan iemand mij op het lijstje toevoegen?

Geplaatst

Uitgerekend

24 oktober: Frann19

Eerste echo

2 maart: Frann

Tweede echo

25 februari: Toverstafje

Hoi Frann, en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Je hebt zo te zien een hele lange weg afgelegd. Wat goed dat het gelukt is joh!

Jammer dat je geen bloedtest mag doen, maar dat je test al 2-3 weken aangeeft is er toch al duidelijk genoeg hcg aanwezig om te zeggen dat het dik in orde is, lijkt me. Ik heb zelf ook nog zo eentje gekocht, en ga volgende week testen, kwestie van die echo-afwachting net iets minder slepend lang te maken. Zo heb ik weer iets om naar uit te kijken.

Wat een leuk topic zeg. Ik hoop er nog veel bij te mogen zien komen!

Liefs,

Ellen

Geplaatst

Hee Fran,

Welkom hier in dit topic. Gefeliciteerd met je positieve test. Klinkt allemaal goed in elk geval. Bij ons in het ziekenhuis doen ze niet eens een bloedtest. Wij moesten gewoon een thuistest doen en de uitslag doorbellen en dan gewoon wachten tot aan de echo. Dat lijkt nog een eeuwigheid te duren, maar de tijd gaat gelukkig wel iets sneller als in de wachtweken. Voor je het weet is het twee maart

Liefs Dorien

Geplaatst

frann van harte leuk dat je erbij komt!!!

Ik was vandaag erg misselijk we gingen naar de 9 maanden beurs en ik de trein werd ik helemaal beroerd bleef de hele dag wel hangen,steeds wat eten dan gaat het wel

Ach dit wijst er alleen maar op dat ik zwanger ben hihi

morgen 7 weken....

net weer een beetje bruin verlies niet erg veel maar het maakt me zó onzeker heb het nu al een paar keer gehad maar wennen doe ik er niet aan ik hoop dat de echo maar snel mag zijn

Geplaatst

Uitgerekend

24 oktober: Frann19

26 oktober: Wish

Eerste echo

2 maart: Frann

8 maart: Wish

Tweede echo

25 februari: Toverstafje

Geplaatst

Hoe cool is dit!!!!!

Jezelf op een ander lijstje plaatsen dan het ellendige wachtbankje lijstje of het gelukt is of niet.

Meiden, ook al is het pril ik meld me hier vast aan, dan heb ik in ieder geval in het lijstje vermeld gestaan, toch?!

Reageer vanaf vandaag op jullie berichten, kan het anders niet bijhouden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden