Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo meiden,

Allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Ik kom me nu toch ook bij jullie melden. 2 weken geleden hebben wij positief getest en gisteren hebben wij bij 6 weken en 1 dag onze eerste echo gehad. Daar hebben wij een heel mooi hartje gezien! Vanaf nu gaan we dan ook echt proberen er van te gaan genieten! Heb mezelf dan ook op jullie lijstje gezet.

Liefs Mickey

Uitgerekend

6 oktober: Valesca

7 oktober: Ceece

8 oktober: KBR (Karin)

10 oktober: Akara

10 oktober: Mickey1979

12 oktober: Rebelletje

15 oktober: r00sje

16 oktober: Doortje (Dorien)

20 oktober (vermoedelijk): Ellentrik (Ellen)

24 oktober: Frann19

26 oktober: Wish

Eerste echo

14 februari: Yvje

14 februari: Akara

15 februari: Mickey1979

16 februari: Rebelletje

17 februari: Karin

17 februari: Ceece

22 februari: Valesca

1 maart: Dorien

2 maart: r00sje

2 maart: Frann

3 maart: Ellen

8 maart: Wish

Tweede echo

25 februari: Toverstafje

11 maart: Mickey1979

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mickey,

Van harte gefeliciteerd.

Wat super dat de echo een mooi kloppend hartje liet zien!

Valesca,

Dank je wel!

Duimen draaien voor iedereen hier!

Geplaatst

Haha Mickey, jij hebt ook een vlindertje dat 8 maanden lang zal fladderen in het gras.

Welkom en gefeliciteerd! Jij hebt zelfs al een echo achter de rug met een mooi flikkerend hartje. Jaloeeeers!

Ik kan er niet aan doen, maar ik vind het verschrikkelijk gezellig hier. Wat leuk toch om hier te vertoeven nietwaar!

Geplaatst

Joehoe, ik pas het lijstje even aan

Uitgerekend

18 oktober: Toverstafje

Eerste echo

14 februari: Toverstafje

Tweede echo

Wish en Mickey van harte gefeliciteerd, geweldig! Ik hoop echt dat IEDEREEN hier tot oktober blijft zitten. Goed gedaan allemaal!

Valesca, dat bruin bloed is akelig maar kan echt geen kwaad. Ik heb het in mijn eerste zwangerschap heel veel gehad, plus ook wekelijks wat helderbloed verlies. Het stopte pas in de 32e week. Heel spannend en niet fijn, maar niets aan de hand verder. En nu weer drama's achter de rug met veel bloed en stolsel en tot op dit moment toch zwanger. Ik hoop dat je er niet meer zo bang voor bent, het gaat vast goed!

Ik vind het nog steeds wel superspannend hoor. Vandaag dacht ik dat ik minder moe was, minder buikpijn, minder misselijk en waarom doen mijn borsten minder pijn???? Pfffff moeilijk hoor, om er niet mee bezig te zijn. We zijn de afgelopen jaren nog nooit zo ver gekomen als nu, dus ik probeer er toch maar van te genieten. Maar is moeilijk.

Iemand van jullie moeders voor moeders al durven inschakelen? Bij mijn vorige zwangerschap deed ik dat bij 5 weken....Nu durf ik het niet zo goed.

Liefs

Toverstaf

Geplaatst

Wish, Frann en Mickey, ineens 3 erbij vandaag, helemaal geweldig!! Van harte allemaal, en kom gezellig hier kletsen! Ja, ook al is het voor de meesten nog best wel spannend tot aan de eerste echo, het is wel een stuk leuker wachten dan op een wachtbankje, hihi!

Mickey, jij heb de eerste echo al gehad en het hartje al gezien, super! Dat geeft mij weer een beetje moed dat ik morgen toch ook wel een hartje moet zien kloppen.

Hihi, Valesca jij vandaag dus flink misselijk! Hier wisselt het heel erg, gisteren had ik er veel last van en vandaag juist weer niet. Maar ik merk dat zodra ik wat actiefs doe (zoals gisteren fietsen) ik meer last heb dan wanneer ik lekker rustig de hele dag kan zitten (zoals vandaag op m'n werk ;-)

Was het leuk op de 9maanden beurs?

Geplaatst

Oh Karin, jij morgen je eerste echo! Spannend! Ik vond het doodeng hoor gisteren, maar gelukkig dus goed nieuws gekregen.

Ik ben overigens al een week aan het plassen voor MvM. Heb me meteen aangemeld en mocht een week eerder al beginnen omdat ik al genoeg hcg had. Dus, ja ik heb de stap meteen gezet. Kan ik tenminste iets terugdoen....

Liefs Mickey

Geplaatst

Ja, hier ook al druk in de maatbeker aan het plassen haha! Heb wel de dag vantevoren zelf nog even een test gedaan; had ooit een verhaal gelezen van iemand die de MvM test negatief testte... Kon ook meteen beginnen, tja, je maakt er ook gebruik van dus ik vond ook eigenlijk wel dat ik weer mee moest doen! Ik vond het wel jammer dat ze geen servies- en besteksetje als cadeautje hadden, maar ach daar doe je het ook niet voor.

Jij hebt 1 maart al weer de 2e echo, dat is wel leuk, dat is nog gewoon in het ziekenhuis?

Geplaatst

Op 11 maart heb ik de tweede echo, dus over 3 1/2 week. Nog gewoon in het ziekenhuis ja, aansluitend hebben we dan ook een afspraak bij de gynaecoloog. Wij zijn nu wel overgezet van de afdeling fertiliteit naar de afdeling gynaecologie. Ik begreep dat wij daarna zelf mogen beslissen of we daar blijven of overstappen naar een verloskundige. Moeten maar even kijken tegen die tijd. Misschien blijf ik wel gewoon in het ziekenhuis.

Ik heb vantevoren geen test meer gedaan, maar pffff wat was ik zenuwachtig zeg voor de test van MvM.... Had voor mijn eigen gemoedsrust beter nog wel even kunnen testen. Hahaha...

Ik duim morgen voor een goede echo voor je!

Liefs Mickey

Geplaatst

Super dat onze lijst zo groeit!! Vandaag met 6 weken de eerste echo gehad. Zag er mooi uit. Een zwart bolletje met een mini-frummeltje - prachtig ;-)) Ze kon nog niet met zekerheid zeggen of ze een hartje zag dus daar moeten we nog even op wachten. Volgende week donderdag staat de volgende echo gepland. Op een of andere manier wil je toch meer zekerheid - in iedergeval een hartje!

@Micky super dat jullie al een hartje hebben gezien! Gefeliciteerd!

@Karin & Ceece succes met de echo morgen!!

Geplaatst

Rebelletje,

Super dat er een vruchtzakje te zien was en op de juiste plaats zit!

De zekerheid dat er een hartje klopt willen we hier allemaal zien.

Zo spannend he.

Daarom krijg ik een echo als ik 7 weken ben, dan moet er zeker een hartje te zien zijn. (zo heeft de ass. het vanmiddag aan mij uitgelegd)

Geplaatst

hallo dames,

ik schuif ook aan, eindelijk weer na 2 jaar sinds mijn miskraam in 2009.

vanochtend positief getest na tp van een cryo in eigen cyclus zonder hormonen.

ik word dit jaar 40 en heb nog 1 ivf over. Sinds 2007 al in de molen.

Vandaag het zkh gebeld en dinsdag 8 maart mijn echo dan ben ik 7,5 week.

a.s. vrijdag ben ik 5 weken.

ben heel erg onzeker maar ook zo blij.

alle dames gefeliciteerd.

liefs

Rita

Geplaatst

Hallo dames,

bedankt voor jullie felicitaties en het hartelijke ontvangst in dit topic.

@Ellen ik vind dat een erg goed idee van je en heb gelijk vandaag een test gehaald en die doe ik dan volgende week dan kan ik toch een beetje zien of het hcg stijgt en net wat je zegt het breekt die 2 weekjes wachten voor de echo.

@Dorien fijn om te lezen dat het een normale gang van zaken is dat je geen bloedtest krijgt,ik had de test vorig jaar wel gehad maar dat was omdat ik een heel licht streepje had op de zwangerschapstest(vroege miskraam) wat nu gelukkig niet het geval is,maar daarom ging ik er wel vanuit dat je de bloedtest standaard kreeg.

Ik denk ook dat ik door de vroege miskraam een beetje onzeker ben,terwijl ik toch een hele mooie uitslag heb,we zijn verder dan we ooit zijn gekomen.

Het wachten tot de echo duurt idd lang,maar door het goede idee van Ellen kan ik de tijd toch een beetje breken voormezelf.

MVM ga ik me ook zeker voor aanmelden dan kan ik tenminste iets terug doen, maar ik wacht eerst de echo even af of het allemaal goed is.

@Karin & Ceece succes met de echo.

@ Pebbels van harte gefeliciteerd met je positieve test en welkom in dit hele leuke topic.

Geplaatst

Uitgerekend

18 oktober: Toverstafje

....oktober: Pebbels

Eerste echo

14 februari: Toverstafje

8 maart: Pebbels

Tweede echo

Jipie, ik ben vandaag 30 jaar geworden, en heb het allermooiste cadeau'tje al in mijn buik groeien. Dat ie maar lekker blijft zitten.

Pebbels,

welkom, en super gefeliciteerd!!!! Het is altijd zo spannend nietwaar, maar het begin is er al. En zwanger ben je! Op naar je eerste echo! Wanneer ben je uitgerekend?

Karin en Ceece,

Succes he meiden! Benieuwd hoe het geweest is. Hopelijk niet te eng en te zenuwachtig (alsof ik dat niet zou zijn haha)

Wish,

Heb je lekker gevierd gisteren? heb je al een bloeduitslag? benieuwd naar je hcg!

Liefs,

Ellen

Geplaatst

Pebbels,

Welkom hier!

Wat super dat je positief getest hebt!

Net als ik op 8 maart je eerste echo. Ik ben dan 7 weken.

Ellen,

Ik krijg geen bloedtest.

Heb erover nagedacht om naar mijn huisarts te gaan, maar aan de andere kant denk ik dat ik de testen maar moet geloven.

Hoe zien jullie testen eruit?

15-2 was dag 13 na punctie. (linkse foto bovenste test)

De Clearbleu is van gisterenavond.

[ATTACH=CONFIG]803[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]804[/ATTACH]

Geplaatst

Proficiat aan alle nieuwe mensen die positief testen! Het wordt hier idd heel gezellig en zo moet het ook ;-)

Ellen, Ik ben ook Belgische en na m'n eerste echo op het fertiliteitscentrum mag ik doorgaan naar de gewone gyn. Dat is blijkbaar normaal. Zou je in het zh willen blijven waar je je behandeling gehad hebt? Ik vond dit heel makkelijk omdat de gewone gyn dan oo inzage heeft in je dossier en je dan niet gans je voorgeschiedenis tot in de puntjes uit de doeken moet doen...

Karin, alles zag er op m'n echt idd heel goed uit, wel jammergenoeg nog geen hartje.

Ik ben hier terug serieus aan't twijfelen aan mezelf. Kan het precies echt niet geloven dat ik zwanger ben. Doordat ik niets van kwaaltjes heb ben ik hier serieus aan't twijfelen. En het duurt nog zo lang eer ik op tweede echo mag gaan!! 4 weken ertussen is mss normaal bij een gewone zwangerschap maar ik voel mij echt ongerust. Vooral om de prof in het fertiliteitscentrum gezegd had: controle bij je gyn over een week of 2,3. Dat zijn er dus 4 geworden. Zucht. Denk dat ik idd es zo'n clearblue ga kopen, dan ga ik mss een beetje gerustgesteld zijn.

Geplaatst

Akara,

Je bedoeld een Clearbleu met zwangerschapsindicator?

Denk dat ik die volgende week ook ga doen.

Heb je helemaal geen kwaaltjes?

Ik heb ook vrijwel nergens last van hoor.

Heb regelmatig een soort van menstruatiekramp, heel licht hoor.

En m'n borsten zijn toch ook nog wel wat gevoeliger dan anders.

Iedereen is anders.

En twijfelen doen we hier denk ik allemaal nog wel. Het is ook nog zo pril en we hebben er een lange weg opzitten voordat we nu eens eindelijk een positieve test in handen hadden.

Je echo was duidelijk en hier moet je jezelf aan vast houden!

Als je het niet vertrouwd kun je misschien toch eens bellen of dat je de echo niet iets eerder gezet kan krijgen.

Stress is niet goed.

Succes!

Geplaatst

Pebbels/Rita welkom hier, en van harte gefeliciteerd!!

Ellen van harte gefeliciteerd en tja op je cadeautje moet je nog even wachten, maar dat heb je er vast graag voor over;-) !

Wish, je testen lijken me inderdaad duidelijk genoeg toch?? Ik heb ook nog wel wat fotootjes van mijn testen, de eerste is op wd 9 (na de TP). Later heb nog een test gedaan, dat was voordat MvM kwam en die geeft absoluut geen twijfel meer; de teststreep is gewoon donkderder dan de controle haha! Maar dat was vorige week woensdag dus toen was ik al 5 wkn en 4 dgn.

[ATTACH=CONFIG]805[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]806[/ATTACH]

Akara, ik kan je onzekerheid heel goed voorstellen hoor! Ik ben de laatste tijd toch best wel misselijk maar dat wisselt ook van dag tot dag. Toen ik gisteren wakker werd voelde ik me heel goed en de rest van de dag ook, en dan wordt ik ook weer onzeker... Maar vandaag weer behoorlijk misselijk dus ik ben weer helemaal happy...;-)

Vanmiddag dus de eeste echo, vind het best wel spannend! Bij mij zou hij ook eigenlijk volgende week pas zijn hoor, maar aangezien we dan op vakantie zijn heb ik gevraagd of het toch eerder kon!

Ik laat jullie vanmiddag nog wel even weten hoe het was!

Geplaatst

Karin,

Ik wil je succes wensen, hoop zo dat jullie een kloppend hartje mogen zien!

Fijn dat je vanmiddag aan ons laat weten hoe het is gegaan.

Geplaatst

Hoi Akara,

Ik had vorige week allemaal steken in mijn buik en borsten.

Nu heb ik ook geen kwaaltjes meer. Ik twijfelde zo erg dat ik er nog een test tegenaan heb gegooirt en dit is de uitslag...

[ATTACH=CONFIG]807[/ATTACH]ik heb 11 februari getest op mijn testdag.. Later gisteren twijfelde ik omdat ik niks voelde en in de ochtend was het precies hetzelfde...

Ik ben ook zo bang dat het niet blijft zitten. Maar dat moeten we van ons afzetten denk ik. We zijn zwanger en moeten er eigenlijk van genieten. (makkelijk gezegt natuurlijk)

Ik wil ook eerst mijn mini hartje horen voordat ik alles ga geloven.

Ik mag pas 7 maart voor mijn eerste echo. Duurt echt lang zeg pffff...

Hoe gaat het met de andere meiden en hun kwaaltjes...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden