Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Valesca, ik deed een uurtje van te voren de urine bij MvM en bewaarde het in de ijskast. Maakte volgens haar allemaal niet uit. Deed voor de zekerheid zelf ook nog even een test, die was positief. Waar ben je bang voor, qua buikpijn? Dat het niet goed zit...? Of dat het BBZ is...? Als het gewoon van de zwangerschap is, is het wel heel erg balen maar je bent iig zwanger! Ik hoop voor je dat het niet te lang duurt. Echt supervervelend zoiets (is het geen tweeling?)

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Die buipijn komt gewoon van te volle darmen. Heel herkenbaar voor mij van tijdens vakanties als alles ook ontregeld is. t moet er gewoon uit.

ik ga zo thuis ook maar vast plassen. dan staat t maar klaar. maar eerst kiwi's en roosvisee laxo halen

Geplaatst

nee niet dat het niet goed zit hoor maar dat het gewoon bij de zwangerschap hoort,heb het bij sanne ook gehad...weet dat het ook over gaat,

een tweeling hmm ik heb 1 A kwaliteit embryo terug dus dan moet hij gespiltst zijn maar goed bij sanne had ik ook

moet er gewoon door heen het is voor een goed doel hé

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik kom hier voorzichtig aanschuiven. Afgelopen vrijdag heb ik positief getest. Ben nu spontaan zwanger van ons 2e wondertje. Onze zoon is nu 8,5 maand. We wilden eigenlijk eind maart weer gaan starten met cryo. Zaterdag alleen heel erge buikpijn gehad. Word daar wel erg onzeker van... Gelukkig woensdagmiddag echo. Hoop zo dat er dan een hartje te zien is.

groetjes Wendy

Geplaatst

Doortje,

Laat je weten hoe het is geweest met MvM?

Hoi Wendy,

Welkom en van harte gefeliciteerd!

Weet je ook hoeveel weken je nu zwanger bent?

Gelukkig woensdag een echo, succes!

Geplaatst

Hey waaw Wendy! Super hoor! Dikke proficiat!! Spannend, en zo snel al je eerste echo. Benieuwd hoe het zal gaan.

Ik ben gewoon mega onzeker over alles. Maar ja. Ik ben niet de enige duidelijk haha.

Ik blijf gewoon allerlei dingen voelen in mn buik, waardoor ik op de duur denk dat ik eigenlijk m'n menstruatie al lang had moeten krijgen, maar die bolletjes alles tegenhouden. Pff, moet dringend nog es testen voor m'n gemoedsrust.. heb die clearblue digital die ik morgen ga proberen, maar die gaat maar tot 3+ weken,en vanaf 6 weken wordt hij onbetrouwbaar! Kruidvat, here I come! :-)

E.

Geplaatst

Hahaha Ellen, moet er wel om lachen hoor.

Kunnen we niet hier op het forum niet een deal met Kruidvat gaan maken?

Dat we een magazijn gaan openen met die testen.......:happy:

Ook ik voel die lichte menstruatiekrampjes, heb je al een keer de digitale test van Clearbleu gedaan?

Geplaatst

Hoi Wish,

Nou, nee die digital ging ik dus morgen proberen. Maar nog nooit gedaan nee. Ik wilde zo graag 'zwanger' zien staan. Maar in de bijsluiter staat dat er enkel een + komt en hoeveel weken (tot 3+ dus)..

Geplaatst

ik had er wel 1 waar zwanger komt te staan...maar die zijn ook niet erg goedkoop maar wel super om te zien

maar het is een onzekere periode voor iedereen denk ik,pas als de kleine in onze armen ligt komt de rust(en dan komen er weer andere zorgen hihi)

Geplaatst

Die van Clearbleu gaf bij mij eerst zwanger aan (staat ook in de bijsluiter) en hierna kwam er te staan hoeveel weken geleden de bevruchting plaats heeft gevonden. Er stond 2-3, dit betekend dat ik 4-5 weken zwanger ben.

Welk merk heb jij dan?

Geplaatst

Wendy gefeliciteerd zeg! Wat gaaf dat het nu spontaan gelukt is! Hoever ben je al? Of gaan ze dat op echo bekijken? Wel tof dat je al zo snel een echo heeft. Zou ik ook wel willen...

Hier inmiddels aan de roosvisee laxo en de gedroogde pruimen. Die laatste vind ik niet echt lekker moet ik zeggen, maar het is voor een goed doel.

Inmiddels ook netjes wat urine opgevangen voor MvM. Ze komt over een half uurtje.. spannend hoor.. ben heel benieuwd. Zal straks wel even vertellen hoe het was.

Trouwens erg leuk dat we zo'n druk topic hebben met zoveeel zwangeren in één maand. Wordt er helemaal blij van.

Vandaag nog wel twee rare dingen meegemaakt. Eind van de morgen stond ik te praten met een meisje op mijn werk die nu 16 weken zwanger was. Toen kwam er een hoofd langs (die al weet dat ik zwanger was omdat ik met haar moest regelen dat ik tussendoor weg kon op onze dependance). Zegt ze: oh.. de twee aanstaande moeders gezellig aan het kletsen.. Terwijl ik nog helemaal niks gezegd had tegen dat meisje.. beetje jammer.. maar ja.. niks meer aan te doen. Het hoofd voelde zich gelukkig wel erg lullig er onder en heeft wel 10 keer haar excues gemaakt.

En het tweede was toen ik bijna thuis was. Een vriend van mij belde omdat hij nog wat moest weten voor bij een vergadering vanavond bij de gemeente. Aan het eind van ons gesprek vroeg hij of het wel goed met me ging. Nou heb ik wel flink griep gehad en veel last van de naweeen en het hoesten, maar had me inmiddels ook al 4 keer afgemeld voor het sporten (2 keer in de wachtweken en door de griep en 2 keer omdat ik te moe was maar heb ik gezegd dat ik nog te veel last had van het hoesten). Dus hij vond dat zorgelijk en omdat ik ook mijn schoonzusje had geregeld voor het ophalen van oud papier (wilde dat zelf maar niet meer doen nu) dacht hij dat ik mischien positief nieuws had.. (dat is natuurlijk ook zo, maar dat ga ik hem nog niet vertellen).. Dus maar een smoesje verzonnen dat ik toch echt nog te veel last had van de naweene van griep en dat we waarschijnlijk volgende maand weer gaan starten. Over vier weken vertellen we het pas met ons weekendje weg. Hij moet dus echt nog even wachten, maar ondertussen moet ik dus toch maar opletten wat ik doe

Geplaatst

Ik vond die digitale toch te duur. Wilde er eerst één gaan halen, maar ik geloof de dubbele streep ook wel.. En dadelijk als het goed is weer de bevestiging

Geplaatst

oh dat is inderdaad niet erg netjes van het hoofd...pfff die van mij had ook al zo'n lekker verhaal die had in de oudercommisie maar even gemeld dat ik ook of zwanger was of bijna....pfffff lekker dan

maar inderdaad moeilijk nog even je mond houden 4 weekjes hihi

ik ga er morgen na de echo niet meer zo moeilijk over doen...ik ben ook erg beroerd dat ik ook dingen afzeg dus dan gaan mensen toch wel raden....we zien wel hoe het loopt

succes met MvM

en ik vind het ook zo leuk zoveel zwangeren!!!!

ja en die digitale is ook na een dag weer weg

Geplaatst

Oef, wat vervelend dat deze opmerkingen gemaakt worden terwijl je het voor jezelf wil houden.

En helemaal omdat je dit nieuws zelf aan zoveel mogelijk mensen wil vertellen.

De reacties zijn zo leuk om mee te maken!

Wij hebben ook besloten om het na de echo langzaam aan tegen wat meer mensen te gaan vertellen. Dan gaat het balletje zo rollen en krijg je straks reacties van personen waar jij het niet tegen gezegd hebt, super toch!

Kan niet wachten om het tegen meer mensen te vertellen. Vond het ook zo geweldig om het tegen onze familie te zeggen!

Geplaatst

Valesca, dat is helemaal lekker dan.. Zit je ook echt niet op de wachten natuurlijk.

Na de echo vertellen wij het onze vaders.. die weten het nog niet. Onze relatie met onze vaders is niet super goed, dus wachten we tot de echo. Mijn vader is zelf bezig om weer zwanger te worden met zijn nieuwe (lees thaise dame van 31) vrouw waar ik totaal niet blij mee ben en mijn schoonvader heeft er sinds een vervelend voorval m.b.t. zwanger worden/zijn nooit meer met ons over gepraat. Hij heeft nog niet eens zijn excuses gemaakt en zwijgt het onderwerp gewoon dood nu. Ook niet echt leuk dus. Dus als we het hem vertellen is daar ook het laatste woord nog niet over gezegd. Ik neem het hem heel erg kwalijk dat hij ons in deze moeilijke strijd niet gesteund heeft en de moeite heeft gedaan om zijn verontschuldigen te maken voor een zeer lullige opmerking

Geplaatst

Wish, dank je.. gelukkig ben ik eerder zwanger dan zij. Mijn vader heeft een hersteloperatie ondergaan, maar de zaadkwaliteit is nog erg onder de maat. Hij heeft dat aan mij verteld gezien ons traject. Mijn zusjes heeft hij nog niks verteld (maar ik wel..). Dus dikke kans dat ze ook een traject in moeten. Hij moet nu naar de uroloog om vast in te laten vriezen..

Ik gun iedereen een kind en zeker alle meiden hier.. maar toch hoop ik stiekem dat het bij mijn vader niet lukt, ook al zou ik dat heel erg voor haar vinden. Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat zij heel graag kinderen wil, maar mijn vader hoort opa te worden.

Geplaatst
Nee heb geen idee hoever ik ben. Mijn cyclus is altijd erg onregelmatig geweest. Laatste menstruatie was begin januari.

Dus dikke kans dat je al een week of zes onderweg bent... Spannend hoor..

Geplaatst

@Doortje:oh dat is ook geen leuke situatie nee,bah hopelijk reageren ze toch beter dan je denkt!

@Wish inderdaad en als een paar ouders het weten zul je zien dat het balletje als snel rolt,en stel dat het mis gaat moet je dat steeds zeggen

hopen maar op een mooie echo morgen

Geplaatst

Ik weet zeker dat ze allebei heel blij voor ons zijn hoor. dat is het probleem niet. Maar op de één of andere manier willen we eerst wat meer zekerheid voordat we het aan hun vertellen omdat we geen zin hebben om ze te meoten vertellen dat het mis is.

Mijn schoonvader springt een gat in de lucht en doet dan gewoon als of er niks voorgevallen is, dus daar zullen we hem daarna wel mee confronteren. Mijn vader is alleen maar blij dat wij eerder zijn, want hij gunt het ons enorm

Geplaatst

Ja dus! Die test waar 'zwanger' opstaat, die wou ik dus! Duur of niet. Ik wilde het gewoon zien staan haha. Nu moet ik het met een + doen haha.

Doortje,

Waaw zeg. Dit moet wel raar doen ivm je vader en z'n Thaise vriendin. Wel tof voor je dat je eerst bent!

Behalve dat ik geen Thaise ben, zit ik eigenlijk aan die andere kant van het verhaal. En ik ben dan weer blij dat m'n vriend eerst nog eens vader wordt, vooraleer hij grootvader zou worden. Ik zou het besterven, echt.. Hij heeft al 3 kinderen uit z'n vorige huwelijk en de oudste is sinds kort ook aan het praten over kinderen krijgen.. M'n vriend ziet er nog wel ongelooflijk jong uit en is jong van geest, dus ik vermoed wel dat de 3 kinderen het hem gunnen. Maar ik verwacht geen feestje ofzo, ookal kan ik heel erg goed opschieten met alledrie. De jongste is al bijna 16, en zij is een meisje. zij zal wel blij zijn, en daar kijk ik echt naar uit om het te vertellen.. Maar kan je je de reacties al voorstellen van z'n ex en haar nieuwe vriend, en z'n 2 oudste kinderen.. Ik ben niet de reden waarom ze uit elkaar zijn gegaan, want ze waren al 2 jaar uit elkaar, dus ben ik ook altijd meteen aanvaard wat erg leuk is. Maar het geeft me toch nog wel wat onzekerheid. En nu ik jouw reactie lees al helemaal haha!

MamavanNoah,

Ik moest zelf in dit forum gaan zoeken om mn eerste dag van de menstruatie te weten. Ik was het zelf ook compleet vergeten haha. Misschien kan jij het ook wel op die manier terugvinden?

liefs,

Ellen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden