Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ellen,

Ik zou ook echt niet alleen naar de echo gaan, dan nog maar even wachten.

Merk dat er op mijn tepels wat velletjes zitten. Droge tepels zeg maar. Uhm, ik hoop dat jullie mij begrijpen. Haha!

De bolletjes moet ik tot aan de eerste echo gebruiken en dan hoor ik wel van de gyn wat de bedoeling is.

Ik heb het nooit vervelend gevonden om die bolletjes te gebruiken. Met zo'n inbrenghuls valt het echt reuze mee dat het een 'geknoei' is.

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ellen,

Ik lees dat jij ook misselijk wordt als je wat te veel eet. Ik heb dat ook heel erg. Ben vaak 's avonds na het warme eten erg misselijk. Ik ben al langzaam minder aan het eten 's avonds om dat een beetje tegen te gaan en dan later op de avond nog een beetje yoghurt ofzo. Ook dat van die suikerspiegel is heel herkenbaar, al moet ik zeggen dat dat al wel minder is geworden en het nu beter gaat overdag.

Mijn boobs zijn ook nog wat gevoelig en jeuken soms onwijs, maar heb nog niet het idee dat ze erg veel groter zijn. (al zegt mijn man wel dat ze groter zijn als normaal, maar merk ht nog niet met mijn bh's).

Toverstafje,

wat super vervelend dat je zo misselijk bent. Ik hoop dat dat gauw wat beter gaat worden. Leuk dat je morgen weer een echo krijgt. Ik kijk nu ook al uit naar de volgende.

Vandaag heb ik mijn manager verteld dat ik zwanger ben. De halve afdeling wist het al, dus heb het goede nieuws nu verder ook maar verteld. Ik vond het maar irritant worden om er zo geheimzinnig over te doen op de gangen. Iedereen vind het onwijs leuk voor mij en gunt het me van harte. Echt heel leuk. Het voelt nu ook echt helemaal echt.. we durven nu verder vooruit te kijken en in de toekomst te gaan denken (over opvang en minder werken enzo). Eerder durfden we dat nog helemaal niet.

Geplaatst

Heb net Macaroni gemaakt. Vanavond een avonddienst en dan kan ik dit meenemen.

Ben niet van de magnetronmenu's, dus ik kook altijd heel braaf en neem dit mee naar het werk.

In de zomer neem ik ook vaak een salade mee. Die haal ik dan voordat ik ga werken wel kant en klaar in de winkel.

Ga nu ff op de bank liggen, moet nog tot vanavond 23.00uur op m'n benen staan.

Geplaatst

Hoi,ik lees dat 2 mooie echo voorbij zijn! Gefeliciteerd meiden!

Ik heb het net als Wish,Moet eten!

Maar soms eet ik mijzelf misselijk haha...ik kan niet stopen.

Gisteravond heb een beetje pijn in mijn buik gehad,maar niet pijn door de ivf,maar gewone,dat je soms kan krijgen,toen heb ik me omgelkeid,nou ik kwam beneden en wat een opluchting zeg,de pijn kwam dus door de penty's en de rok( die ik aan had die heel ruim zit)...ongelooflijk ik heb z'n buikje. Ik ben ook aangekomen,nou niet gek ook, met zo veel eten....

Maar ik weet het dus niet hoe ik me kan aankleden voor op mijn werk. Mijn vriend zei straks gaan ze wragen hoor,let maar op! Ik wil natuurlijk niet liegen,maar ik heb ook geen zin om mensen te vertellen,voordat ik zeker ben dat alles goed gaat. En ons dorp is heel erg.Als iemand iets weet,dat weet dus iedereen!

Sorry vor mijn lange bericht,ik wou maar even babelen :)

Geplaatst

Hee Violetta,

Lastig he met die kleding. Mijn kleding zit ook strak en een panty zit echt niet lekker op dit moment. Wat voor werk doe je eigenlijk?

Ik probeer mijn meest wijde shirtjes aan te trekken die en beetje ruim vallen bij mijn buik maar zelfs dan valt het op. Volgens mij komt het ook omdat we vocht vasthouden ofzo hoor.. ik weet het niet. Mijn eierstokken zijn nog erg opgezet dus dat zal ook wel meespelen.

Op mijn werk weten ze het nu, maar ik werk 50 km van huis, dus dat is best handig.

Geplaatst

hoi dames,

Na al die blije berichten (hoera allemaal voor de kloppende hartjes!) kom ik de boel weer verstoren.

Weten jullie de geschiedenis van onze achtbaan nog? IVF mislukt- heey spontaan zwanger - leeg vruchtzakje op de echo - week later toch kloppend hartje - en nu...

weer een week later is het frummeltje gestopt met groeien. Hartje klopt niet meer en nu is het dus echt einde zwangerschap. En ik voel me nog zo zwanger juist...

Maandag krijg ik een curettage (ik heb aangegeven dat ik dat zelf graag zo snel mogelijk wilde). Ben er doodmoe van, van deze dollemansrit. En zo'n ellendig einde. We zijn erg, erg verdrietig.

Jullie allemaal heel veel succes!!!!

Geplaatst

Ceece,

Wat vind ik dit afschuwelijk voor jullie.

Zo van de ene droevige naar de blije emotie en dan nu het afschuwelijke bericht dat jullie frummeltje gestopt is met groeien.

Wat een heftige periode voor jullie.

Ik wil jou en je partner heel veel kracht en sterkte toe wensen voor aankomende maandag en de periode die jullie hierna doormaken om dit alles een plekje te kunnen gaan geven.

Geplaatst

Nee Ceece,wat een verschrikkelijk bericht kregen jullie te horen.

Dat mag niet,het is niet eerlijk....

Ik weet niet wat ik moet zeggen,alleen dat ik met jullie mee leef.

Heel veel sterkte!

knuff,Violeta

Geplaatst

Oooh Ceece, de vrees van ons allen.

Ik heb er geen woorden voor, wat een verdriet moeten jullie nu hebben.. veel sterkte!!!!!!

En 'weer verstoren', doe je nooit. Dit forum dient om emoties te delen die anders niet kunnen. Dus maakt niet uit, als je je hart wil luchten doe je dat maar. Daar zijn we voor!

verdekke, wat oneerlijk..

knuffel.. en ik hoop dat de curretage goed zal verlopen, zonder teveel fysieke pijn. De emotionele pijn is zo al groot genoeg..

Geplaatst

Jeetje Ceece, hoe is het mogelijk??!! Pfff, hier zijn geen woorden voor, hoeveel kan een mens aan? Ontzettend veel sterkte gewenst, dikke knuffel!

Geplaatst

Ceece...wat een vreselijk bericht. Kan me voorstellen dat je gelijk voor een curettage kiest, je wil er dan ook niet meer te lang mee doorlopen. Ik vind het echt heel erg voor je en kan je niet anders wensen dan sterkte, hoewel dat nu voelt als een loze kreet....

Geplaatst

Lieve Ceece,

wat erg, ik leef zo met je mee, zeker een dollemansrit.

heel veel sterkte om dit groot verdriet te verwerken.

liefs

Rita

Geplaatst

Lieve ceece,

ooohh wat erg meis,woorden schieten te kort,wat vreselijk.

Ik wens jouw en je partner ontzettend veel sterkte!

knuffel Frann

Geplaatst

Lieve Ceece,

Triest, dit verhaal...heel triest en oneerlijk. Het leven neemt een loopje en je hebt er geen invloed op. Wat zul jij je machteloos voelen. We zijn er allemaal bang voor, het is geen zorgeloze tijd maar als het dan echt gebeurt, is het een harde klap.

Veel kracht en wijsheid gewenst. Liefs Toverstafje

Geplaatst

Oh lieve Ceece, wat vreselijk voor jullie. Dit is emotioneel haast niet te bevatten. Heel veel sterkte toegewenst met de vewerking hiervan!

Dikke knuffel, Dorien

Geplaatst

Lieve allemaal,

Ups & downs wisselen elkaar hier af, Ceece nogmaals veel sterkte.

Ik zit zelf even in een up. Kom net van de echo af en alles was goed. 12 mm lang en hartje klopte supersnel. Ze feliciteerden ons nu ook, wat het toch wel speciaal maakte. In combinatie met het zonnetje voel ik me nu eindelijk een beetje blij. Hopen er op dat dit zo blijft. Nu weet ik tenminste ook dat die misselijkheid niet voor niets is. 25 maart ga ik terug voor de 4e echo, dan ben ik 10 weken en 3 dagen.

Volgende week weer een spannende week vol echo's. Ellen en T.K. volgens mij zijn jullie maandag aan de beurt? Spannend en leuk! En Wish en Pebbels dan dinsdag, heel leuk. Ik ben zo benieuwd naar iedereen, hoop en duim dat alles goed gaat!

Geniet van de zon en het weekend (of vakantie, hier wel!)

Liefs

Toverstafje

Geplaatst

Hee Toverstafje,

Wat fijn dat de echo goed was. Leuk is dat ook he als ze je feliciteren. Dat deden ze bij ons ook afgelopen week. Ik was toen 7 weken en 2 dagen, maar zie dat jullie spruit 2 mm langer was dan de onze.. hihi... Maar 1 dag verschil maakt al heel veel uit op dit moment.

Gisteren kreeg ik een pakketje van mijn moeder opgestuurd. Ze had twee boeken voor ons besteld bij BOL.com. De een is zwanger zijn voor dummies (haha..) en verder een mooi boek over de zwangerschap met allemaal mooie foto's er in en heel veel tekst en uitleg over alles fases die in zo'n zwangerschap voorbij komen. Erg lief.

Verder hebben we van mijn schoonzusje een lief knuffeltje met een muziekje er in gekregen en heeft mijn man een leuk boek gekregen over Papa worden. Echt een super grappig boek. Wel leuk dat we zo verwend worden. Het voelt nu ook echt, terwijl ik heel goed weet dat het nog steeds fout kan gaan, ook als er wel een kloppend hartje gezien is.. Maar goed.. iedere dag dat we zwanger zijn is er één en probeer daar maar zoveel mogelijk van te genieten.

Fijn weekend ook allemaal. Ik ga lekker carnavallen (als ik daar energie genoeg voor heb). We lopen met de muziekvereniging zowel zaterdag als zondag in een grote optocht mee. Altijd leuk en gezellig.

Geplaatst

ohoh Ceece, wat ontzettend verdrietig! Ik was even aan t spieken bij 'de buren van oktober' en ik zag meteen jouw berichtje. Heel veel sterkte joh!

Wat is dit topic verder goed gevuld! Daar steken wij in september maar schril tegen af ;-). Gefeliciteerd allemaal! Tis nog pril en er kan (dus) veel gebeuren... Maar ik duim dat het lijstje zo lang blijft!

Geplaatst

Goedemiddag allemaal,

Beetje laat, maar ik hoop dat ik me nog bij jullie mag aansluiten, durfde eigenlijk niet zo goed, dus heb even gewacht tot de eerste echo die gisteren was. En 29 dagen na de terugplaatsing, was er een mooi vruchtzakje een klein frutseltje van 4 mm en al een kloppend hartje! Ook alle bloedwaarden zijn goed, dus we gaan er in geloven. Gelukkig helemaal nog geen last van zwangerschapskwaaltjes, alleen vandaag een giga hoofdpijn, maar het is deze week een paar keer veel te laat geweest en ik heb wel last van vermoeidheidsverschijnselen, dus ik stap nu maar even in bed.

Frann we zijn op dezelfde dag uitgerekend, maar jij krijgt er misschien wel twee! spannend hoor, hoe groot waren ze bij jou?

Gelukkig hebben de goede berichten hier de overhand, alle zwangeren gefeliciteerd. Helaas staan hier ook de trieste berichten, voor al die meiden heel veel sterkte.

Voor iedereen :positive energie::goodluck::positive energie:

Uitgerekend

6 oktober: Valesca

7 oktober: Ceece

8 oktober: KBR (Karin)

10 oktober: Akara

10 oktober: Mickey1979

12 oktober: Rebelletje

15 oktober: r00sje

15 oktober: T.K

16 oktober: Doortje (Dorien)

16 oktober: Mamavannoah

18 oktober: Toverstafje

18 oktober: Laika

20 oktober (vermoedelijk): Ellentrik (Ellen)

24 oktober: Frann19

24 oktober: vlok

26 oktober: Wish

27 oktober: (denk ik) Violeta

27 oktober: MissGriet

21oktober: Pebbels

31 oktober: (ongeveer) Karin (ivfmoeder)

Eerste echo

7 maart: Ellen

7 maart: T.K

8 maart: Wish

8 maart: Pebbels

14 maart: Violeta

14 maart: MissGriet

14 maart: Karin (ivfmoeder)

Tweede echo

9 maart: Frann

10 maart: vlok

10 maart: Mamavannoah

11 maart: Mickey1979

15 maart: Akara

15 maart: Dorien

22 maart: Valesca

30 maart: r00sje

Derde echo

4 maart: Toverstafje

16 maart: Karin (KBR)

23 maart: Laika

Geplaatst

Hoi Vlok,

Welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap. Fijn dat jullie al een hartje hebben gezien zeg. Nu op naar de volgende echo!

Groetjes, Dorien

Geplaatst

Hoihoi,

Ik begin hier last van mijn eierstokken te krijgen (er zitten grote cystes in zagen ze op de echo). Heel vervelend. Net voor de zekerheid maar even gebeld naar het zh en ik moet rustig aan doen voorlopig en morgen of zondag even terugbellen om te laten weten hoe het gaat. ALleen bij acupte ernstige pijn moet ik gelijk terugbellen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden