Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
@Wish: ja het gaat snel nu,gisteren lag ik in bed op mijn rug en dacht echt de kleine te voelen!! Had het idee al wel vaker maar ergens denk ik het kan niet iets anders zijn haha...ga het extra in de gaten houden!

En inderdaad hopelijk horen we morgen een mooi hartje!!

Wow wat gaaf dat je het kindje al gevoelt hebt Valesca! Ik heb het denk ik ook al gevoelt namelijk , maar dacht dat het nog niet kon.... totdat ik deze info las van Wikipedia/zwangerschap en dus dacht ik net dan kan het dus toch zo zijn!! Geweldig toch?

"Na ongeveer zestien weken kan de zwangere vrouw de baby voelen bewegen (schoppen). Bij een tweede en latere zwangerschap voelt of herkent de vrouw dit vaak wat eerder dan bij de eerste zwangerschap, omdat ze nu weet hoe dat aanvoelt. In werkelijkheid beweegt het kind echter al veel eerder; sommige moeders voelen al beweging voor de twaalfde week"

Liefs Griet

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat een supermooi kaartje en echofoto Ellen!! Prachtig!

Hihi wat een mooie "blunder" Marianne , ik heb ze zelf dageliks hoor , pff mijn hoofd is net een zeef!!

Succes bij de vk morgen Valesca!

Wij hebben een hectisch dagje gehad dus duik er snel in! Whoehoe morgen ben ik alweer 12 weekjes zwanger!!

Liefs Griet

Geplaatst

Marmira wat een geweldig nieuws,dat is een hele mooie uitslag,geniet ervan!

Marianne ook voor jouw een hele mooie uitslag,geweldig,geniet ervan!

Ik slik op dit moment multivitamines voor zwangere vrouwen,me bloed hebben ze bij 9 weken al gecontroleerd en was helemaal in orde toen.

Was een uitgebreid onderzoek met oa ijzergehalte,antistoffen voor rode hond,antistoffen voor toxoplasmose,rhesusfactor(geloof ik) en nog wat andere dingen,ook werd me urine gelijk gecontroleerd op eiwitten en suikers als ik het goed heb.

Ellen wat fijn dat je een mooie uitslag had van de nekplooi,en wat een mooie echo zeg wauwie,al zo duidelijk.

Ook al het geslacht te horen gekregen dat is helemaal gaaf zeg al zo vroeg,hoop dat wij het ook te horen krijgen dinsdag,ben best nieuwsgierig haha.

En ook al 12 weken gepasseerd ,joepie,geniet ervan!!!

Wat een mooi kaartje en wat een mooie tekst!

Valesca fijn om te lezen dat je je beter voelt,nu lekker gaan genieten hoor!

En heel veel succes morgen bij de verloskundige.

Geplaatst

Valesca,

Een superecho gewenst en lekker zwaaien naar je kleine! Wat ben jij al ver zeg, en geweldig dat je niet meer loopt te spugen. Zo zie je maar, dat eventjes jezelf door die nare periode moest doorsleuren, en samen met het zonnetje en de lente kom je er weer helemaal bovenop! Flink genieten nu!

Ben gaan kijken op Miss Etam, online, want ik wil een leuk jurkje, maar ze hebben bijna allemaal lange mouwen. Zal dus nog wat verder moeten zoeken.

Ik slik nog altijd omnibionta pronatal, waar foliumzuur en andere vitaminen en mineralen in zitten. Dit neem ik al sinds vorig jaar juli, enkele maanden vooraleer met de allereerste icsi te zijn begonnen. Ik heb nog staaltjes van de gyn gekregen, dus die neem ik uit en vanaf dan hopelijk durf ik zonder pillen het aan :-)

Violeta,

fijn feestje heb je gehad. En je hebt je facturen terug gevonden! Heerlijk, en dus minder dramatisch nu ze terug zijn. oef!

Frann,

Je hebt de 12 weken gepasseerd! Jipie!!!!!!! Ik vond dat een hele symbolische dag en ben blij dat ik die voorbij ben, al zeggen ze dat eenmaal de eerste echo goed is, er eigenlijk nog weinig mis kan gaan. Maar toch he! Die cruciale opbouwfase van zo'n embryo is nu een foetus geworden en hoeft nu enkel nog te groeien. Geweldig.

Bedankt voor de complimentjes ivm het kaartje. Ik ben er best trots op, niet omdat ik het zelf heb bedacht, maar omdat ik het samen met m'n vriend heb gemaakt en dit eigenlijk supervlot ging. Geen discussies of tegenargumenten, gewoon helemaal spontaan samenwerken en op 3 dagen was het in kannen en kruiken. De peter is ook gevraagd (mijn broer) en die vindt het een 'hele eer' :-)

Oh ja, hebben jullie nog buikpijn? Ik nog steeds wel vaak hoor..

Fijne dag iedereen! Ik blijf wel checken de hele dag door, nieuwsgierig als ik ben :-)

Ellen

Geplaatst

thx allemaal!!!!

Straks naar de verloskundige moet om 14:00 ben gewoon zenuwachtig hihi hopelijk alles goed!

Ja ik geniet zeker meer nu hoor!!

thx missgriet en ja je kan de kleine zeker eerder voelen al voel ik het nog niet dagelijks heel goed hoor

Geplaatst

Dag lieve allemaal,

Ben even wat minder hier geweest, andere dingen te doen en ook genoten van het zonnetje. Heerlijk om te lezen dat alles met iedereen goed gaat.

Over vitaminen: ik slik orthobasis van AOV, en dan prenatal. Dus voor zwangere vrouwen. Er zit alles in, ook de juiste hoeveelheid foliumzuur maar bv ook ijzer e.d. Ook slik ik daar DHA (visolie e.d.) van Now Foods bij.

Over zwangerschapskleding: ik vind het toch niet zo makkelijk om hele leuke en lekker zittende kleding te vinden. Was bij Prenatal en Miss Etam, heb daar wel wat gekocht maar zit niet fijn. En toen op weg naar de speciaalzaak en daar wel geslaagd, Future Maman, Queen Mum, Esprit e.d. Best prijzig maar wel leuk, je behoudt je normale figuur en nog een beetje in. Zit nu te googelen op positie-outlet in de hoop dezelfde merken voor minder geld te kunnen vinden. Moet nog een mooie tankini of badpak voor de zomer.

Onze Babysound doet 't ook inmiddels. Ik voel 't kleintje al een tijdje, niet superhard bewegen ofzo maar net als tijdens de inseminatie / tp als ze met een een rietje binnen in zitten, zo'n kriebels. Ik had het al 2 dagen niet gevoeld en toen toch de doppler erbij gepakt en ja hoor, daar was ons kleintje. Ik voel me dan echt verliefd als ik het hoor. Ik ben zo trots op dat hartje!

Morgen hebben wij de nekplooimeting, dan zien we ons ukkie weer. Veel zin in, maar ook spannend. En 13 weken zwanger, ook een fijn gevoel dan.

Fijne dag allemaal

Liefs Toverstafje

Geplaatst

heerlijk dat je het ook al voelt zo nu en dan!!!

Fijn morgen weer een echo,ik krijg pas weer een echo met 20 weken,wel hartje luistern!!!! als die mooi klopt ben ik ook al blij!

Nee positiefkleding is niet altijd leuk ik loop er ook tegen aan

Geplaatst

pfff.. had ik net een heel verhaal getypt, druk ik op de verkeerde knop.... ik zal straks wel weer op nieuw beginnen, moet nu zo naar een afsrpaak

Geplaatst

De kleding is voor mij ook nou niet helemaal wat ik normaal zou dragen. Heb wel vorige week de 2 broeken gekocht bij de Etam voor 50,-. Nu hadden ze namelijk nog linnen broeken en ik was bang dat ze straks uitverkocht zouden zijn als ik het echt nodig heb... Ik draag vaak jurkjes van King Louie, deze kun je echt je hele zwangerschap bijna aan (denk ik) want ze rekken wat mee.

Dat sommigen van jullie je kindje al voelen zeg! Geweldig!

Ik heb een multivitaminen voor zwangeren die ik sinds 7 weken gebruik van Davitamon.

Ellen, soms voel ik nog wel steken in mijn buik, maar het worden er wel minder. Vooral de laatste dagen heb ik er minder last van. Enne... mooi kaartje!

Ik heb geprobeerd om een beetje terug te lezen want we zijn een weekend weg geweest met het werk van mijn vriend. Leuk maar heel vermoeiend. Fijn toch om te lezen dat het met ons allemaal nog steeds goed gaat!

Lieve groet, Zomer

Geplaatst

ja zeker weten hoor,het was nu ook de 1e keer bij de verloskundige dat vind ik altijd fijner dat dat ik het thuis zo doen haha,je hebt dan meteen de mening van haar erbij!

Geplaatst

Valesca,

Super dat je het hartje hebt kunnen horen en dat het verder ook goed met je gaat.

Griet en Frann,

Jippie, vandaag 12 weken zwanger!!

Toverstafje,

Jij dus ook linnen broeken gekocht bij M.E net als Marianne.

Waar zijn jullie naar toe geweest? Nog iets leuks/actiefs ondernomen omdat het vermoeiend was?

Ik heb gisteren op een site van Esprit gekeken. Daar zag ik broeken met een kleine elastieke band, niet meteen zo'n hele 'flap' die je over je buik kan trekken.

Zal eens naar de winkel gaan en deze broek gaan passen. Een broek met een grote buikband is nog te groot.

Krijg de zenuwen voor woensdag. Voel me zo goed dat ik twijfel of dat alles nog wel goed gaat met ons kleintje.

Wat gevoelige en grotere borsten en ik heb afscheiding. (wat ik anders niet heb, alleen voordat de eisprong plaats vindt)

Dit zijn mijn enige tekenen dat ik zwanger ben.

Iemand anders ook nergens last van?

Ben er natuurlijk wel blij mee, maar het maakt me ontzettend onzeker.

Geplaatst

kan me voorstellen dat je er onzeker van word maar heb vertrouwen meis!!!

Ik heb ook altijd meer afscheiding sinds ik zwanger ben draag inlegkruisjes voelt frisser dan...

vertrouwen hebben hoor meid!!!

Geplaatst

lijkt me heel fijn naar de verloskundige. nog een weekje wachten.

zal vanavond wat uitgebreider op iedereen reageren maar vanaf mobiel gaat dat niet zo handig

Geplaatst

wish, ik voel verder ook niks meer hoor. alleen echt meer afscheiding. ben soms bang dat t een infectie is ofzo. heb dit nog nooit zo gehad. iemand enug idee hoe je dit herkent?

Geplaatst

Een infectie herken je echt wel, ben maar niet bang.

Heb in het verleden 2 keer een schimmelinfectie gehad.

Als je dit hebt wil je het liefste de hele dag krabben. Echt heeeeel vervelend!

Dank je wel Valesca!!!

Geplaatst

Nou jeuk heb ik gelukkig niet, maar af en toe wel het gevoel dat het wat sterker ruikt (sorry voor de details). Maakt dat verder niet uit dan? Het is gewoon normaal van kleur (tenminste het is hetzelfde als normaal vlak voor mijn eisprong en menstruatie)

Geplaatst

Zo nu ook eindelijk tijd voor een wat langer bericht.

Ik zag dat er al één en ander over multivitaminen geschreven werd. Ik slik sinds de punctie elke dag 1 tablet gravitamon. Een vriendin van mij ging dit tijdens haar zwangerschap slikken op advies van haar verloskundige en aangezien daar ook de goede dosis foliumzuur in zit ben ik daar ook maar op over gegaan. Geeft je toch nog wat extra's.

Wish: jij schreef dat die zwangerschapsbroeken met de brede banden nog te groot zijn. Je kunt zo'n band ook een keer dubbelslaan he.. Doe ik nu ook omdat het anders ook nog wel een beetje ruim zit. Als ik dan straks meer gegroeid ben kan ik m altijd nog over mn buik doen. Overigens lijkt me dat straks wel erg warm in de zomer.

Zomer: ik begrijp dus dat jullie een leuk weekend gehad hebben? Het was in elk geval super weer, dus dat is dan wel fijn. Wat hebben jullie gedaan?

Ellen: ik heb soms ook nog buikpijn hoor. Ik heb daar vooral last van als ik een drukke dag gehad heb en veel in beweging ben geweest. Als ik een rustig dagje heb gaat het veel beter. ik hoorde een collega al dat je daar later ook meer last van krijgt, maar dan in de vorm van harde buiken.. Ik ben benieuwd..

Zelf zijn we zaterdag voor het eerst bij BabyDump wezen kijken in Veenendaal. Mooie grote zaak met alleen maar spullen voor een baby uitzet. Gaaf hoor, maar ook allemaal behoorlijk prijzig. Gelukkig gaan we dit jaar niet echt op vakantie, zodat we ons vakantiegeld kunnen besteden aan mooie spullen voor de baby. Ik ben al helemaal verliefd op een kamertje en een mooie kinderwagen. Binnenkort gaan we weer een keer terug omdat we tijdig willen bestellen zodat we zeker zijn dat we alles ruim op tijd in huis hebben. We hebben inmiddels in elk geval besloten welk kamertje de babykamer gaat worden. We wilden eerst ons kleinste kamertje, maar dat is toch wel erg klein (2,90 bij 2,10) dus het wordt nu het iets grotere kamertje zodat we toch net iets meer bewegingsvrijheid hebben bij de verzorging. We gaan zoals het nu lijkt iets doen met de kleuren groen en blauw. Lekker frisse kleuren en kan voor zowel een meid als een jongen. We willen voor de zomer alles mooi geschilderd hebben zodat we niet in de warmste periode van het jaar boven moeten klussen. Ook lijkt me dat voor mezelf iets handiger met een nog wat minder dikke buik. want nog even en dan hebben we allemaal zo'n prachtige dikke buik

Geplaatst

idd een schimmelinfectie voel je,het ruikt nu wat anders heb ik ook hoor

Wat heerlijk Doortje dat ze zo lekker hebt rond gekeken,wij hebben de spullen ook bij de babydump gekocht!

Ik dronk wat te veel melk zei de verloskundige ik vroeg erna of het erg was als je veel dronk,ze vroeg hoeveel...ik drink wel 7-8 mokken als ik me laat gaan..moest ik wel halveren kan je ijzer afbreken...balen haha ik vind het zo heerlijk

als ik werk dan drink ik wel minder....hihi

Geplaatst

Doortje over de afcsheidig,heb ik ook.

Ik maakte me druk om maar mijn ivf ats zei dat het helemaal normaal is tijdens de zwangerschap. Ik dacht ook infectie.

Nu is het minder geworden maar ik heb het nog steeds.

Geplaatst

Bij de huisarts ga ik pas als ik het nog steeds heb na de 12 weken......want dan wil ik toch dat ze een kweekje nemen. Ze zeggen dat het vanzelf over gaat. Succes.

Geplaatst

Ik heb al eens even gegoogled en het is inherent aan zwanger zijn volgens mij, dus als het hier bij blijft en ik geen klachten heb, dan laat ik het lekker zo.

Ik heb niet z'on fijne huisarts, dus als het niet nodig is, dan liever niet

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden