Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Griet,

Super om te lezen dat de echo perfect was.

Volgende week nog een keer een echo. Dan hoop ik dat je weer een geweldig bericht kan plaatsen!

Ellen,

Wow, hartje kunnen vinden met de angelsound. Super!

(Ik durf dit niet aan te schaffen, met de rede dat ik ongerust ga worden als ik het hartje niet kan vinden)

Laika,

Pff, 12 weken zijn voorbij en je wordt nu misselijk. Wat vervelend voor je!

Dat dit maar éénmalig mag zijn geweest, succes.

Doortje,

Fijn dat jullie een prettig gesprek hebben gehad.

Zie dat je overmorgen de termijnecho hebt, succes!

Geplaatst

Uitgerekend

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,27 jaar(24-5) 2e kindje,mama van Sanne 30-12-2008 en zwanger d.m.v Icsi

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31 jaar (06-02), 1e kindje, zwanger van cryo

10 oktober: MarMira, 34 jaar, 1e kindje, zwanger van cryo

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28 jaar (01/02), 1ste kindje dmv ISCI

15 oktober: r00sje

15 oktober: T.K

15 oktober: Mamavannoah,30 jaar(31-1),2e kindje, Mama van Noah 2-6-2010, spontaan zwanger

16 oktober: Doortje (Dorien), 27 jaar (3-6), 1e kindje, zwanger door ISCI

18 oktober: Toverstafje, 38 jaar (31-5), 2e kindje, 6x IUI, 1x IVF

18 oktober: Laika, 35 jaar (13-02), 1e kindje, 2 keer IVF, 4 keer cryo, nu zwanger van ivf nr 2

18 oktober: Marianne, 41 jaar, AMC, 8xKI, 2x IVF, nu zwanger door ICSI

19 oktober: Zomer71, 39 jaar (10-7), 1e&2e kindje, 4xIUI,3xIVF

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar (17/02), 1ste kindje, 2de icsi

24 oktober: Frann19, 35 jaar (4-9),1ste kindje, zwanger door Icsi

24 oktober: vlok

24 oktober: MissGriet, 27 jaar, 3de kindje, 1ste icsi

25 oktober: Wish 31 jaar, 1ste kindje, Icsi

26 oktober: Violeta 30 jaar(03-04),1MK,1ste kindje,1ste IVF,zwanger door cryo

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41 jaar, 3xIVF VuMC, 1xIVF EMC, 2e kindje

Echo/controle

6 april: Dorien (3de echo)

6 april: Laika (intake verloskundige en nekplooimeting)

7 april: zomer (4e echo)

8 april: Marianne (4de echo)

8 april: Ellen (3de echo, combinatietest met nekplooimeting)

11 april:Valesca verloskundige

12 april: Toverstafje (5e echo, nekplooimeting e.d.)

12 april: Frann (4de echo)

13 april: Mickey1979 (controle gynaecoloog en 3de echo)

13 april: Wish (controle verloskundige 12 wkn)

15 april: Violeta echo 12 weken

18 april: Dorien (intake verloskundige)

18 april: MissGriet (3de echo)

20 april: Toverstafje, controle gyn.

20 april: zomer (5e echo)

26 april: ivfmoeder (verloskundige)

27 april: mamavannoah (controle gyn)

28 april: MarMira (verloskundige)

10 mei: Wish (16 wkn controle)

18 mei: Zomer (6e echo

23 mei: Valesca 20 weken echo

23 mei: MarMira 20 weken echo

Geplaatst

Oh jeetje Dorien wat fijn!! Ik hoop dat je vooral serieus genomen bent door je ouders en schoonouders! En dat ze het nu weten voor een evt volgende keer...

Hier hebben we gewacht met vertellen helaas , ik zou wel eerder willen maar het is bij m'n schoonzus en zwager dus helemaal de wereld ingepraat door m'n schoonmoeder

dus dat wouden wij niet riskeren... en daarbij heb ik niet zo'n sterke band met haar (hun, en dat is zacht uitgedrukt) dus ja..

Maar echt ben blij voor je er is niks minder dan spanningen in onze "toestand" ...

Ah Laika , ik moest vanmiddag nog overgeven en dat sinds een week! Dacht ook dat het over was maar helaas, ik ben nog wel bij vlagen eens misselijk. Oh haha en ik moest wel even lachen jou ouders en schoonouders reageerden wel erg enthousiast ;)

De reactie van mijn schoonouders was wel erg leuk en blij enz maar een opmerking van m'n schoonmoeder deed ons wel weer verbazen , ze zei namelijk dat ze blij was dat het tussen ons dan toch serieus was.................... Tsssss NOU JA?!? Zo keken wij dus ook even ... ik had graag willen zeggen dat een huwelijk of een kindje echt geen garanie is op een gelukkig leven samen (ik kan het weten) maar dat heb ik maar even niet gedaan ;) Mijn vriend was me voor en zei dat het al heel lang heel serieus is tussen ons...

Van mijn kant waren m'n moeders erg blij (mijn moeder is met een vrouw getrouwd) maar zij wisten ook dat we in de mmm zaten...

Wow Ellen wat gaaf!! Oh ik durf dat dus niet he................ , ga met opzet niet eentje aanschaffen meer omdat ik mezelf ken... zou helema

al in de stress schieten als ik het niet zou vinden ofzo...

Akara meid hoe ist gegaan???

Nou meiden ik ga maar eens slapen.... oh en ik zie daar tegenop alweer , jakkes kom zo moeilijk in slaap de laatste week :(

Liefs Griet

Geplaatst

Volgens mij is Violeta zopas jarig geweest. VAN HARTE MEID!!!! Ik hoop dat je een hele leuke Barcelona reis achter de rug zal gehad hebben.

Griet en Laika,

Grappig (nu ja) dat je nu nog misselijk wordt. Ik voelde me gister ook de hele dag niet lekker, en dat terwijl het ergste bij mij ook intussen al een week voorbij is. Ik dacht even dat het aan iets slecht gegeten moet gelegen hebben, maar het zal toch wel een hcg piekje geweest zijn hihi. Leuk om te lezen dat je echo zo fijn is verlopen!!! Ik hoop vrijdag op hetzelfde nieuws :-)

Dorien,

Fijn dat je goed hebt kunnen praten. Opgelucht wellicht!

Gisteravond nog een keer geluisterd en bijna meteen vond ik hem. Heel leuk.

Fijne dag allemaal!!!

Ellen

Geplaatst

Goedemorgen dames!

Oh jee, nou loop ik gelijk alweer zo ver achter dat ik natuurlijk nooit op iedereen kan reageren... even wat losse flodders dan maar!

Ik las over (schoon)ouders die te veel of te weinig enthousiast zijn... Lastig is dat zeg! Ik begrijp vooral die terughoudendheid die wij zelf hebben erg goed en dan (schoon)ouders die dat niet snappen en eroverheen walsen ... Hier gelukkig niet dat soort issues - mijn moeder vind het ontzettend leuk en vroeg hoe lang ze het geheim moest houden en toen heb ik gezegd (rond week 9 ofzo) dat ze van mij best één 'vertrouweling' mocht uitzoeken om het vast aan te vertellen, en dat heeft ze gedaan; een nicht die in het buitenland zit dus weinig risico dat het alsnog te vroeg zou uitlekken! Mijn schoonouders vinden het gewoon leuk maar zitten in het buitenland, dus via die weg kon het niet uitlekken. Bovendien hebben we het hen pas met 11 weken verteld.

Verder heb ik een mooi pril buikje gezien van Valesca! Bij mij begin je ook wel wat te zien nu, maar heel overtuigend is het nog niet.

En gelukkig een aantal mooie echo's! Wij hebben er nu, inclusief de nekplooimeting vorige week, in totaal drie gehad, met 9 wk, 11 wk en 12,5 wk. Erg kort op elkaar dus, maar toch zie je elke keer weer duidelijk verschil. Nu is het wel weer even klaar met de echo's helaas, de eerstvolgende is de 20-weken echo op 23 mei. Hoe kom ik de komende weken door; het was zo fijn om steeds even een kijkje te mogen nemen!!

Laika, wat vervelend dat je nu nog misselijk wordt zeg! Hopelijk blijft het eenmalig... ik heb er gelukkig helemaal geen last van gehad, hooguit moet ik een beetje opletten met te veel of te zwaar eten of juist te weinig.

Gisteren op kraambezoek geweest bij een vriendin en haar kleine schattige dochtertje en haar ook verteld van mijn zwangerschap. Ze was enorm blij voor me, zo leuk!! Ze had zich van tevoren best druk gemaakt over hoe het bezoek zou verlopen, of ze me moest vragen of ik dochterlief wilde vasthouden of juist niet omdat dat pijnlijk zou kunnen zijn. Echt lief, al heb ik daar gelukkig nooit zo'n 'last' van gehad - ik vond het heus moeilijk om op kraambezoek te gaan de afgelopen jaren, maar heb dat nooit aan de betreffende trotse verse mama laten merken, dat was dan thuis mijn eigen probleem.

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Violeta,

Nog van harte gefeliciteerd!! (goed opgelet van Ellen)

Hoe was de vakantie?

MarMira,

Wij hebben nu ook 3 echo's gehad. (7wkn, 9wkn, 10wkn)

En 13 april de termijnecho.

Hoe kom je inderdaad de tijd door die je moet wachten? Dat is voor mij ook erg moeilijk.

Ik ga de eerstvolgende keer bij de verlosk. vragen of dat ik elke 2 weken mag komen.

Al ik het alleen maar om even naar het hartje te mogen luisteren.

Voel me niet lekker in m'n vel zitten, mijn vriend merkt dit ook en maakt zich wat zorgen over mij.

Heb nog nooit in een 'dip' gezeten maar nu wel. BAH!!!

Zelf heb ik ook altijd het verdriet wat we hadden thuis gelaten. Als we ergens op bezoek gingen of op kraambezoek zette ik mijn masker op en gaan met die banaan.

Viel niet altijd mee, maar toch lukte het me.

Doortje,

Wat fijn te lezen dat het gesprek goed verlopen is.

Hoor hier zeker graag wat meer van.

Ellen,

Nu raak je verslaafd om naar het hartje te gaan luisteren.

Al is dit naar mijn mening een gezonde verslaving. Haha!

Fijn dat je het hartje meteen kon vinden!

Ik ga vanmiddag met mijn schoonmoeder het centrum in.

Even wat drinken en ik moet ook nieuwe schoenen hebben. (makkelijke stappers voor door de week)

Geplaatst

Makkelijke stappers, dat hetken ik wel. Ik kan echt niet meer met hakken aanlopen... Heb nu aldoor laarzen aan met een kleine hak of een platte zool. Ik vind het niet zo charmant, maar ik heb wel minder last van mijn rug!

Wish; ik hoop dat je inderdaad elke 2 weken mag komen om te luisteren. Het is goed om daar aan te geven dat je een dipje hebt!

Marmira, ik begrijp wat je zegt over het wachten tussen de echo's. Ik moet nu 2,5 week wachten en dat vind ik zooooo lastig! Ik ben gewoon bang dat er iets niet goed is omdat ze de vorige keer een babay zagen die de juiste afmeting had en de andere was te klein. Ik weet niet of dit komt doordat ze niet goed heeft gemeten, of dat het niet goed zit. Ik voel me bijna alleen overtuigd zwanger als ik aan de echo lig... En we hebben ook allemaal al zo lang gewacht en dan nu steeds weer op een echo...

Missgriet, wat een reactie van de schoonouders over serieus tussen jullie, wat kunnen mensen toch anders reageren dan

je hoopt.

Dorien en Laika, veel plezier morgen!

gr Zomer

Geplaatst

Hi Dames,

Ik ben dus gistern op controle geweest. Alles was zeer goed onze kleine spruit lag zelfs 2 dagen voor op schema. Hij/Zij was nu 6,58cm groot.We hebben het hartje zowel gezien als gehoord (zo super!) Ook de hersentjes waren mooi gelijkmatig aan het groeien. Het maagje zodat ons wondertje nu dus al kan drinken en z'n niertjes zijn ook volledig inorde. Ook de nekplooi was mooi dun.

Ik moet opnieuw op controle op 16w, dit is bij de vroedvrouw en het zal dus jammergenoeg zonder echo zijn. De volgende echo is op 20w bij de gyn zelf. Was eigenlijk wel teleurgesteld dat ik nu nog zo'n 7 à 8 weken zal moeten overbruggen! Die 2 of 3 weken wachten leken al lang wat gaat dit nu zijn met 8w wachten???

Vraagje, weten jullie al hoe jullie het gaan vragen aan de peter en meter om peter en meter te zijn? Ik zoek iets origineels maar heb niet echt inspiratie. Had gehoopt om op 16w een echo te kunnen hebben en ik ging deze dan kopieren om aan hen te geven met de vraag erbij: wil je mijn meter/peter zijn?

Geplaatst

Akara,

Kun je dit allemaal al zien op de echo, dat had ik niet gedacht.

Het is ontzettend lang wachten op die echo. Tussendoor krijg je toch nog wel een keer controle zodat je naar het hartje kan gaan luisteren?

Zal eens nadenken hoe je het origineel kan gaan vragen.

Wij hoeven hier niet over na te denken, wij doen geen peter en meter.

Geplaatst

Ik ga twee mooie kaartjes laten drukken (vierkant, afgeronde hoeken) met een tekening of foto en een gedichtje aan de achterkant of binnenkant. Misschien met een cadeautje op getekend, opengeflapt met nog een babykousje of zo dat eruit hangt. Dat gedichtje heb ik toevallig al bedacht. Wil ik via pb wel geven als er echt geen inspiratie komt. Ik had het daarnet hier geschreven, maar zou het niet zo graag plots bij iemand onbekend tegenkomen (of nog erger: in een winkel), omdat ik het hier te graaien leg op internet. Niet dat het zo fantastisch geweldig is hoor. Maar ik ben wel grafisch van achtergrond en heb wel oog voor afwerking.

Ja die Angelsound is dus precies voor die lange wachtdagen tussen de echo's door..

Akara,

Super goed nieuws!!!!!!!! En lekker flink gegroeid nog ook!

Geplaatst

Hoi allemaal.Ola :)

Ik moest even bij lezen haha....(dit is namelijk ook tipysh schoonmoeder reactie)

Ellen en Wish,bedankt voor de felicitaties,lief :)

Valesca super leuk buikje haha....ik heb ook z'n een,ik vertelde iedereen dat ik zwanger was in Spanje en ik liep ook lekker met mijn buikje,het voelde zo lekker!

Doortje leuk dat het gesprek prima is gegaan,gaan we het morgen horen? Ik had ook geen leuk gesprek met mijn zus en ik kon 2 dagen niet slapen,ik kies altijd om te praten maar dit keer heb ik het besloten om niet te doen,ze heeft mij gekwets en dat doet meer pijn omdat ze mijn zus is(van schoonzus kon ik het verwachten) ik weet het ook dat ze het onbewust gedaan heeft.....maar toch,ik denk dat als ik haar in de zomer zie,ga ik vertelen wat ze gedaan heeft.

Akara super leuk voor je echo!6,5 cm groot,waw gaat hard he!

Ik zag dat Zomer ook de 12 weken grens voorbij is,leuk!

Ik lees ook verder hoe jullie schoonouders en familie reageren,niet te geloven bij somigen.

Ik moest wel lachen over de reactie dat jullie relatie nu serieus is,haha....

Van mij betref vertel ik de schoonouders na de bevaling :)of paar jartjes later : Kijk schat dit is je oma/opa! Ik heb toch niks aan hun.

We hebben super leuk gehad.Van Barcelona naar Malga in 5 dagen.Geweldig! Barcelona vond ik fantastish,eigenlijk overal :)

Ik wil zeker terug!

We zijn nog heel erg moe. Ik heb gelezen dat jullie buik pijn haden.Nou ik had het heel erg gehad met buik pijn,wou ik bijna naar het ziekenhuis rijden in Valencia,gek he....gelukig lees ik dat het normaal is.

Het voelde net als ik een bak steen in mijn onderkant van mij buik had...pfff....maar nu niet meer.

Sorry als ik iemand vergeet,ben nog niet helemaal top uitgerust.Ik wou even snel reageren,en toch een brief geschreven :)

Succes met de echo's! Ik moet nog 10 dagen wachten. Ik leef ook van echo naar echo!

Groetjes,Violeta

Geplaatst

Ik ga proberen op het meeste te reageren maar er is weer zoveel geschreven dat ik denk dat het niet gaat lukken haha.

Ik heb een paar dagen goed ziek gelegen met de griep dus even geen puf gehad om hier op het forum te reageren.

Voor alle meiden die een mooie echo hebben gehad,super dames,geniet ervan.

Missgriet en akara ook jullie een mooie echo gehad lees ik,en gaaf he dat je nu echt een klein mensje ziet met handjes en voetjes.

Zomer al de 12 weken grens voorbij,jippie,we hopen je snel te mogen volgen allemaal,ik kan iniedegeval niet wachten tot het zo ver is.

Valesca wat een mooi buikje heb je al, ikzelf ben wat flinker van postuur dus er is nog weinig te zien helaas.

Violeta alsnog gefeliciteerd met je verjaardag,en wat fijn dat je een leuke vakantie heb gehad.

Dorien wat fijn dat de lucht is geklaard en jullie het uitgepraat hebben.

Ik zelf heb ook zo'n schoonmoeder.

We hadden het met 6 weken al verteld aan mijn schoonouders,na de eerste echo,met het nadrukkelijke verzoek het nog even voor hun te houden tot de magische 12 weken grens.

Nou mijn schoonmoeder heeft het nog geen week volgehouden pfff.

De week erna gingen we weer op visite zat daar een vriendin van haar die ons een kaart overhandigde en feliciteerde,en toen later een kennis belde naar mijn schoonvader omdat schoonpa een prijs had gewonnen blerde me schoonma er gewoon even doorheen "voor de kinderwagen"

Me schoonpa kon dat ook niet echt waarderen en keek dr boos aan,maar schoonma was zich van geen kwaad bewust.

Ik heb me daarom ook voorgenomen als ik ooit nog een wonder mag ontvangen het echt niet eerder dan 12 weken aan hun te vertellen,niet leuk voor schoonpa,maar helaas te danken aan schoonma.

Zelf heb ik helaas geen ouders meer,heb me vader al vanaf me 14de niet meer gezien en houd dat ook liever zo, en me lieve mams is helaas in 2008 overleden,weet zeker dat me mams dit niet had gedaan,en oohhh wat had ze dit graag mee willen maken.

Ellen wat gaaf dat je het hartje heb kunnen horen met de angelsound,volgens mij is dit zeer verslavend,op een goede manier natuurlijk haha

Zelf durf ik hem niet aan te schaffen, ben bang dat ik weer zo onzeker word als ik het hartje niet kan vinden een keer.

Hier gaat het inmiddels beter na de griep,en vorige week toch maar even een echo laten maken, maar niet via het ziekenhuis.

Wat was ik blij om te zien dat alles goed is met ukkie,we konden al armpjes en beentjes zien en ukkie was heel druk aan het bewegen,wat een opluchting.

Ukkie was toen 36,7 mm en ook het hartje klopte perfect,we mochten het zelfs even horen,zo gaaf,volgens die mevrouw zag alles er perfect uit en moest ik maar eens aan shoppen gaan denken haha,nou nee ik wacht eerst lekker de echo van volgende week af en dan ga ik los

Andere ukkie kon die mevrouw niet meer zien,weet niet of dat kwam omdat ik nu een uitwendige echo heb gehad.

Volgende week weer een echo via het ziekenhuis en een nekplooimeting,ben benieuwd

Hieronder een foto van ukkie:

[ATTACH=CONFIG]1124[/ATTACH]

Geplaatst

wat een mooie echo frann super dat het goed was!!!

violetta fijn dat jullie het zo leuk hadden en heerlijk dat je met je buikje kon pronken haha

Geplaatst

Hallo dames,

Ik heb al erg lang niets van me laten horen..

Wordt wel tijd denk ik.

Ik heb alles een beetje bijgelezen zo veel vreugde zo leuk.

Ik had als laatst hier geschreven dat ik zwanger was en op naar mijn eerste echo..

later van mijn 5 de tot 7 de week heb ik af en toe bloedingen gehad en dat heeft mij erg onzeker gemaakt. Was eigenlijk erg depressief. Ik het even niet aan om leuke verhalen te lezen tot ik een echo had gehad.

Uieindelijk een echo gehad.

Alles zag er goed uit.

Dus doorerwezen naar de verloskundige.

daar heb ik een echo gehad met 10 weken en 1 dag..

beebje was volop aan het bewegen. Huilen van geluk natuurlijk. Dames hier zijn niet op een natuurlijke manier zwaner geworden. Dus zijn extra bang dat er iets mis gaat..

17 oktober ben ik uitgerekend had ze gynacoloog in nijmegen gezegt. Beebje loopt 5 dagen voor. Op de echo foto staat 12 okt. spannend dus. Verloskundige zei we houden in de computer gewoon 17 de aan omdat je met een icsizwanger bent geworden. Raar...

Dus ik kreeg een afspraak voor over 4 weken om het hartje te gaan luisteren dat is dus op 21 april. Ik lees hier dat iedereen al een hartje heeft gehoord ik moet nog wachten bah bah..

IK moet tot 11 april doorgaan met utrogestan en progynova. Moeten jullie dat ook??

Het gaat nu goed met me.. Alleen bang blijf je natuurlijk..

ik wordt misselijk van bepaalde dingen zoals parfum, shampoo, sigaret geur, wc wil ik niet eens zien dan begin ik bah....

Groetjes aan alle dames hieren va nu lees ik graag mee...

Geplaatst

Uitgerekend

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,27 jaar(24-5) 2e kindje,mama van Sanne 30-12-2008 en zwanger d.m.v Icsi

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31 jaar (06-02), 1e kindje, zwanger van cryo

10 oktober: MarMira, 34 jaar, 1e kindje, zwanger van cryo

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28 jaar (01/02), 1ste kindje dmv ISCI

15 oktober: r00sje

12/17 oktober: T.K, 26 jaar, zwanger van eerste kindje door cryo icsi

15 oktober: Mamavannoah,30 jaar(31-1),2e kindje, Mama van Noah 2-6-2010, spontaan zwanger

16 oktober: Doortje (Dorien), 27 jaar (3-6), 1e kindje, zwanger door ISCI

18 oktober: Toverstafje, 38 jaar (31-5), 2e kindje, 6x IUI, 1x IVF

18 oktober: Laika, 35 jaar (13-02), 1e kindje, 2 keer IVF, 4 keer cryo, nu zwanger van ivf nr 2

18 oktober: Marianne, 41 jaar, AMC, 8xKI, 2x IVF, nu zwanger door ICSI

19 oktober: Zomer71, 39 jaar (10-7), 1e&2e kindje, 4xIUI,3xIVF

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar (17/02), 1ste kindje, 2de icsi

24 oktober: Frann19, 35 jaar (4-9),1ste kindje, zwanger door Icsi

24 oktober: vlok

24 oktober: MissGriet, 27 jaar, 3de kindje, 1ste icsi

25 oktober: Wish 31 jaar, 1ste kindje, Icsi

26 oktober: Violeta 30 jaar(03-04),1MK,1ste kindje,1ste IVF,zwanger door cryo

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41 jaar, 3xIVF VuMC, 1xIVF EMC, 2e kindje

Echo/controle

6 april: Dorien (3de echo)

6 april: Laika (intake verloskundige en nekplooimeting)

7 april: zomer (4e echo)

8 april: Marianne (4de echo)

8 april: Ellen (3de echo, combinatietest met nekplooimeting)

11 april:Valesca verloskundige

12 april: Toverstafje (5e echo, nekplooimeting e.d.)

12 april: Frann (4de echo)

13 april: Mickey1979 (controle gynaecoloog en 3de echo)

13 april: Wish (controle verloskundige 12 wkn)

15 april: Violeta echo 12 weken

18 april: Dorien (intake verloskundige)

18 april: MissGriet (3de echo)

20 april: Toverstafje, controle gyn.

20 april: zomer (5e echo)

21 april: T.K ( 3 de echo) Hartje luisteren....

26 april: ivfmoeder (verloskundige)

27 april: mamavannoah (controle gyn)

28 april: MarMira (verloskundige)

10 mei: Wish (16 wkn controle)

18 mei: Zomer (6e echo

23 mei: Valesca 20 weken echo

23 mei: MarMira 20 weken echo

Geplaatst

Wat fijn om van je te lezen, T.K. en wat een goed nieuws!! Ons kindje liep bij de laatste echo ook een dag of wat voor, maar toch hebben ze gewoon de door het ziekenhuis bepaalde uitgerekende datum vastgehouden, dus dat is wel normaal denk ik. Wat zijn nou een paar dagen op 9 maanden hè? En wij hebben ook het hartje nog niet gehoord hoor, en moeten daar zelfs nóg langer op wachten, terwijl ik een paar dagen op jou voorloop. Overigens heb ik (behalve natuurlijk de Pregnyl) überhaupt geen medicijnen gebruikt bij de cryo-poging. Zo zie je maar weer dat het per ziekenhuis én per verloskundige nog behoorlijk kan verschillen allemaal!

Frann, wat een mooie echo, fijn zeg!! Van de anderen ook goed nieuws; fijn dat het allemaal zo lekker loopt hè dames! (Al vind ik het nog altijd eng om dit soort uitspraken te doen uit een soort van bijgeloof - ik heb wat dat betreft toch wel een tik overgehouden aan die jaren van onzekerheid en teleurstellingen...)

Geplaatst

wat fijn om wat van je te horen fijn dat alles goed was!!

Kan me voorstellen dat je er depresief van werd!

ik heb ook officieel het hartje nog niet gehoord maandag als het goed is!!!

Heb wel zelf gehoord met de angel sound!

ik mocht stoppen met de bolletjes toen ik positief had getest!

Doe rustig aan en goed om te horen dat het nu goed gaat!!

Geplaatst

T.K.,

Héél fijn om van je te horen. Echt waar. En dat het allemaal intussen goed gaat is nog beter nieuws! Ik denk dat ik niet de enige ben die dacht dat er iets mis was gelopen omdat we niets van je hadden gehoord, maar ik ben zo blij om te zien dat alles de goede kant uit gaat! Nog even wachten en dan weer 21 april! Succes met de onzekerheid in elk geval. Je zal ook wel al gelezen hebben dat wij zelf ook helemaal niet zo zeker zijn van alles. Maar samen slaan we er ons wel doorheen.

Ik hoop dat je nu wat meer kan genieten en wie weet tot gauw hier op het forum hier!!!

Frann,

Mooi echo!

Violeta,

Hihi je had dus ook buikpijn, maar het was niks ergs, en eigenlijk normaal. Wat leuk dat je een fijne vakantie hebt gehad! Waw van Barcelona naar Malaga op 5 dagen! Best een eindje. Nu uitrusten van de vakantie zeker hihi.

liefs,

Ellen

Geplaatst

Hi tk,

Ik moest ook stoppen met utrogestan na de bloedtest. Bij mij was t n verse ICSI. Over utrogestan zei t zh dat je dat niet meer nodig hebt zodra je lichaam t zwangerschapshormoon aanmaakt. Ik loop bij t AMC, jij?

Geplaatst

Frann wat een mooie foto!

T.K. ik ben zo blij om te lezen dat het goed met je gaat!

Dat je onzeker bent,begrijp ik heel erg goed! Gelukkig zat er prima uit op de echo! Nog 2 wekjes en dan ben je misschien niet zo onzeker meer.

Vervelend dat je nog door moet gaan met de bolletjes,misschien heeft je lichaam te kort aan progesteron. Nou ja nog heel eventjes,toch!

We gaan ook de nekplooimeting doen,volgende week vrijdag. Ik had mijn twijfels daarover,omdat de test geen zekerheid geeft,maar mijn vriend wil het heel graag.Ik hoop dat alles goed verloopt,toch vind ik het een beetje spannend.

Oh Valesca ik zie jou ticker 13w en 5 d,lekker! Ik ben vandaag 11 weken!

Geplaatst

Frann,

Wat een prachtige echo van jullie kanjer!

Fijn dat het goed met jou en je kleintje gaat.

T.K,

Pfff, je hoort het vaker dat iemand bloedingen heeft, maar jeetje, dit kan je zeker onzeker maken. (ik ben al onzeker en heb geen bloedingen gehad)

Fijn dat jullie baby aan het bewegen was!

Wij hebben ook nog geen hartje gehoord, hoop dat ze dit bij de termijnecho wel laten horen.

Ik word ook onpasselijk bij parfumlucht (terwijl ik zelf altijd parfum op deed en nu al 8 weken niet meer). Word ook niet goed van zwitsal lucht, hier heb ik buikencreme van gekregen. (niet dat dit striae voorkomt, maar het insmeren is wel fijn) Nu gebruik ik creme van Etos merk hier zit geen luchtje aan en dit gaat beter.

Mijn vriend smeert regelmatig mijn buik in als we in bed liggen. Heerlijk, dan zijn we echt bewust aan het genieten van ons wonder!

Dat je door moet gaan met de Utrogestan en Progynova is omdat je bloedingen hebt gehad. Zekere voor het onzekere nemen is toch prima!

Dorien en Laika,

Ben benieuwd naar jullie verslag!

Violeta,

Dus jullie vakantie was top! Heerlijk met je buik lopen pronken!

Ik kan sinds vandaag mijn buikje ook niet meer verbergen. (inhouden lukt me echt niet, hoeft ook niet hoor)

Het is zeker mooi waar jullie zijn geweest, wij willen er ook nog een keer terug.

De nekplooimeting lijkt mij ook spannend. Vind een echo al spannend laat staan dat er iets onderzocht gaat worden.

Wat is de rede dat je vriend dit wil laten doen? (als je dit wil vertellen)

Wij willen dit niet laten doen omdat wij geen actie ondernemen, dus dan is de test voor ons zinloos.

Maar ik wil jullie succes toewensen en duim dat het allemaal goed zal zijn!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden