Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Doortje,

Die band omslaan, daar had ik nog niet aan gedacht. Tja, heb m'n haren niet voor niks wat blond laten verven......

Wij zijn er nog helemaal niet aan begonnen om te denken over een kleurtje in de babykamer.

Wel weten we welke kamer de babykamer gaat worden.

Wat voor kleur meubels vinden jullie mooi?

Wij vinden gelakt wit mooi en withwash (of hoe schrijf je dit)? Een lichte kleur grijs ook leuk.

Valesca,

Ik weet dat als je jus de orange bij je bruine boterham drinkt, je meer ijzer vast houdt. Dat melk dit af breekt wist ik wel.

Vind melk op het moment ook erg lekker. Drink in de ochtend 2 mokken achter elkaar leeg. Haha!

Violeta,

Heb jij ook jeuk dan?

Als je gewoon afscheiding hebt hoef je hier niet voor naar de huisarts.

Fijne avond allemaal!

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Uitgerekend

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,27, 2e kindje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 34, 1e kindje

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje

15 oktober: r00sje

12/17 oktober: T.K, 26, 1e kindje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje

16 oktober: Doortje (Dorien), 27, 1e kindje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje

19 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje

25 oktober: Wish 31, 1e kindje

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje

Echo/controle

12 april: Toverstafje (5e echo, nekplooimeting e.d.)

12 april: Frann (4de echo)

13 april: Mickey1979 (controle gynaecoloog en 3de echo)

13 april: Wish (controle verloskundige 12 wkn)

14 april: MissGriet (nekplooimeeting)

15 april: Violeta echo 12 weken

18 april: Dorien (intake verloskundige)

18 april: MissGriet (3de echo)

20 april: Toverstafje, controle gyn.

20 april: zomer (5e echo)

21 april: T.K ( 3 de echo) Hartje luisteren....

26 april: ivfmoeder (verloskundige)

27 april: mamavannoah (controle gyn)

28 april: MarMira (verloskundige)

4 mei: Laika (16wkn controle in ziekenhuis)

10 mei: Wish (16 wkn controle)

11 mei: Dorien (echo in ziekenhuis)

16 mei: MissGriet (echo + co gyn)

18 mei: Zomer (6e echo

23 mei: Valesca 20 weken echo

23 mei: MarMira 20 weken echo

14 juni: MissGriet 20 weken echo zk

Zie nu dat Toverstafje en Frann morgen weer op pad mogen.

Succes dames!

En dan, dan mogen Mickey en ik. Hoop dat de dag morgen snel voorbij zal gaan.

Geplaatst

He meiden,

Heb me vandaag toch maar ingeschreven bij een kdv, voelt wel zo rustig.

Over die afscheiding, dat heb ik ook, al vanaf het begin van de zwangerschap. Bij mij is het een beetje gelig en de arts zei dat dat geen kwaar kon. Ik draag overdag ook meestal een inlegkruisje, dat is eigenlijk echt wel nodig.

Verder is de misselijkheid volledig verdwenen en voel ik me tiptop. Zelfs zo tiptop dat ik weer ga twijfelen of het allemaal wel goed zit. Geen buikpijn meer, geen vermoeidheid, geen misselijkheid, alleen nog wat grotere borsten en die afscheiding dus. Maar ja, ik ben morgen ook 13 weken zwanger dus eigenlijk klopt dit ook allemaal wel weer bij het algemene beeld. Maar ja, die onzekerheid he?

Wij hebben gisteren ook besloten de' babykamer' rigoureus aan te pakken. Ons huis is niet zo groot en op dit moment staat onze kledingkast in de babykamer. Die wilden we eigenlijk laten staan maar nu hebben we toch besloten hem te verhuizen naar onze slaapkamer (waar je dan je kont niet meer kan keren, maar goed) om er toch een echt leuke babykamer van te maken. Wij gaan er waarschijnlijk een beetje klassiek jaren 50 kamer van maken, veel wit, grijs en roomwit, met een klassieke twist (waarschijnlijk een jaren 50 commode en we hebben onlangs ook een heel mooi kunstwerk gekregen, gemaakt van antieke ivoren bijtringen, heel gaaf), daar heb ik erg veel zin in!

Duik zo mijn bedje maar in, vanaf morgen weer vier dagen aan de bak!

Liefs, Laika

Geplaatst

Hoi meiden,

even mee in het afscheiding-onderwerp duiken: ik ben nog maar enkele dagen gestopt met de utrogestan (heb ze braaf allemaal uitgenomen tot er geen meer over waren), waar ik dan ook telkens veel afscheiding door kreeg, en nu ik gestopt ben dacht ik ook dat die afscheiding zou stoppen. Niet dus haha. Dus nog steeds inlegkruisjes en inderdaad net ietsjes geler. Ook heel even dacht ik aan een infectie, maar ik voel niks prikken of jeuken dus het zal wel normaal zijn. En dan lees ik hier dat het dan ook zo is hihi.

Laika,

Ik heb eigenlijk ook nog weinig kwaaltjes, behalve dan mijn bloed dat nog steeds heel erg hard pompt. Ben er zaterdag zelfs bijna door flauwgevallen. Ik moest spontaan aan jou denken Wish! Maar ik had geen toilet om mijn benen op te leggen. Ik was namelijk aan het wandelen op het strand toen we een rivierloop moesten oversteken. We sprongen er allemaal over, net niet in het water, en ik ben die sprong gewoon niet meer te boven gekomen. Ik kreeg plots geen adem meer en mijn hoofd werd licht. Dan werd het zwart en toen zei m'n lichaam 'stop'. En ik moest hurken. Vanaf ik weer rechtstond (want ik wilde écht wel wandelen) werd het weer zwart, dus dan maar opgeven en wat in de duinen gaan hangen, in de zon. En het was voorbij. Was wel even schrikken, maar ik las de volgende dag dat dit door de verwijde bloedvaten zijn die voor een plotse bloeddrukval kunnen zorgen. Hmm, hopelijk heb ik dit niet te vaak meer.

Ik moet ook sinds een paar dagen steeds 's nachts opstaan om te plassen, grr! en dan weer proberen in slaap vallen is nog een echte opdracht.. Hopelijk gaat het vannacht beter.

Slaaplekker en succes met de echo he Toverstafje en Frann!!!!

Ellen

Geplaatst

Hi Ellen,

Heb ik ook dat ik 's nachts moet plassen, vandaar dat ik je nu lig te texten 

Idd lastig om weer in slaap te komen! Heb ook vaak ontzettende dorst als ik 's nachts wakker wordt. Allemaal sinds ik zwanger ben.

Grappig van die linnen broeken van Miss etam, we zijn nu al met z'n twee en wie weet hoeveel er nog bij komen. Ik zie t al helemaal voor me dat als we straks afspreken we allemaal met bolle buiken in broeken van Miss etam lopen! Hahaha! 

Over afspreken gesproken, hebben jullie nog zin? Ik zag vandaag op n ander topic weer n leuk idee voorbij komen: mozaïeken met high tea in Amsterdam west : http://www.mozaiek.ws/

Bedankt nog iedereen die gereageerd heeft op mijn vraag over multivitamines. Het is best wisselend wat iedereen gebruikt. Ik slik nu niets want m'n foliumzuur en m'n Floradix zijn op! Morgen zal ik ns bij de apotheek en de kruidvat gaan kijken... Of zal ik wachten tot ik overmorgen bij de vk ben, en t daar navragen? Hm, ik weet t niet. Stel ik koop morgen wat en de vk komt met n ander advies? Zou t erg zijn om een paar dagen niets te slikken?

Oh ja van die afscheiding heb ik ook hoor, al vrij lang vanaf t begin vd zwangerschap: heb ook even inlegkruisjes gedragen maar t is nu minder geworden. Oh jee, ik ben nu precies 13 weken! Yesssss! 

Liefs aan iedereen!

Geplaatst

Uitgerekend

Echo/controle

13 april: Marianne (intake verloskundige)

Geplaatst

Marianne: mozieken vind ik echt helemaal gaaf! Ik heb nog steeds zin om iets af te spreken hoor!

Wish: wat betreft kleuren. Wij kiezen voor witte meubeltjes omdat de vloer die boven ligt iets naar het kersen neigt en lastig is om te combineren met andere houtsoorten. Een grijze houtsoort vonden we ook erg mooi, maar dat past echt niet met de vloer. Wit is ook wel zo licht en het kamertje is niet super groot.

Wat betreft die afscheiding ben ik nu echt helemaal gerust gesteld. Vond het echt maar raar, maar nu meer het hebben is het toch weer normaal.

Geplaatst

Trouwens wat dat plassen betreft: ik moet ook altijd 's nachts en heb dan inderdaad ook enorme dorst. Ik heb sowieso meer dorst als normaal, maar ik plas ook meer dus niet zo raar lijkt me

Geplaatst

heerlijk om te lezen meiden over die afscheiding haha heerlijk dat er zo'n topic is met meiden waar dat gewoon kan!

Bij mij is het ook gelig soms denk ik zelfs verlies ik urine ofzo hahaha

Ik had van Sanne al 2 linnen/katoenen broeken wit en creme maar ook van de MIss etam hahaha

Laika klinkt helemaal geweldig hoe je de kamer wilt gaan doen

sanne had een echte rose meiden kamer,nu is ze verhuist en heeft ze een pip meiden kamer

de babykamer wil ik nu ook in grijs tinten gaan doen heel wat anders!! en dan met wat rieten accesioressen ofzo:D

Frann en toverstafje succes!!!

En heerlijk ik zie mensen over de 12-13 weken gaan heerlijk!!!!

Geplaatst

Ook ik heb meer afscheiding dan ervoor. Dacht net als Ellen eerst dat het door de Utrogestan kwam maar sinds ik gestopt ben ermee is dat niet gestopt... En idd ook gelig.

Ik neem zwangerschapssupliment van el Mara. Dit is met visolie in en andere extra vitaminen die ik bij de Etam haal. Ik ben deze beginnen nemen net voor m'n 2de icsi poging omdat ik ergens gelezen had dat visolie een extra goed effect heeft op de productie van eicellen en de kwaliteit ervan. En moet zeggen dat ik het resultaat idd beter vond dan bij de eerste poging (zie m'n handtekening) want had toch 3x meer bevruchte eicellen dan de eerste keer.

Ook ik heb dus regelmatig bloeddrukvallen en het is idd echt opletten als je aan het rondlopen bent. Ik heb tegenwoordig altijd een flesje water in m'n handtas zitten. Dan kan ik ff drinken en dan gaat het toch iets beter. Ik trek het mij ook niets aan dat ik aan de kassa sta van een of andere winkel en dan m'n flesje water van de aldi bovenhaal. Laat ze maar kijken, ik voel me er dan toch iets beter door...

Ik ben gisteren bij premaman geweest om een kleedje en een rokje. Ik was die lange broek zo beu als iets. Ik had namelijk geenenkele rok en maar 1 kleedje waar ik nog inkon van m'n gewone kleding. en met het goede weer van de vorige dagen kon ik toch maar moeilijk constant hetzelfde lopen dragen... En ik had lekker geluk, het was net 30% korting op de dingen die ik tof vond.

Vind die linnen broeken ook wel intreressant, zeker nu het toch zomer wordt. Ik ga online es moeten zoeken naar een winkel die een beetje in de buurt ligt en dan m'n man proberen overtuigen om es tot daar te rijden ;-)

Geplaatst

Valesca, ik was je helemaal vergeten waaowieee te wensen met je mooie echo!

Ik heb net ook mijn afspraak gemaakt voor mijn volgende consultatie: 5 mei. wat gaan het vooruit nietwaar.

Gisteren wilde ik naar het hartje luisteren, maar verdikke was vergeten de vorige dag om het apparaatje uit te schakelen. Batterij leeg grmbl. Vandaag dus snel een nieuwe kopen!

oh ja, de babykamer zal bij ons een gedeelde kinderkamer worden, met de dochter van m'n vriend die om de 2 weken een weekend erbij komt slapen. Een 'echte' kamer ga ik er dus niet van kunnen maken, maar ik ga natuurlijk wel m'n best doen om het er zo gezellig mogelijk te maken. Muurstickers zie ik wel zitten alvast. Maar daar is nog tijd genoeg voor vind ik.

Haha, ja inderdaad, wat zijn we lekker open met elkaar! Ik wil trouwens nog een fototje plaatsen van het vermoedelijke geslacht, en dan kunnen we eens allemaal speculeren of het een jongen of meisje zal zijn. Want het kan in principe nog alle kanten uit. Over 4 weken weten we het!

groetjes

Geplaatst

Hoi allemaal even snel reageren.

Ik zie het niet Ellen op de foto,sorry ;) Maar ik schrik van je bericht,dat je in "z'n zwart gat bent gevallen",ik hoop dat het nu goed gaat.Ik zal het toch doorgeven aan je verlosk.

Lijkt mij echt leuk om mijn kind nu al te voelen.Wat gaaf Valesca!

Wish kleuren weet ik nog niet.We hebben een huis gekocht en ik maakte altijd grapjes dat ik met een dikke toeter ga verhuizen.Maar we krijgrn de sleutel 01-11 en ik ben 26-10 uitgerekend......dus heel spannend. Het kan ook eerder zijn dat we het huis krijgen en dat hoop ik ook maar we gaan pas in de zomer voor baby kamers kijken. Ik vind wel bruin kleur ook mooi i.p.v. alles wit,terwijl mijn vrien alles in wit wil :)

Maak jij maar niet druk om dat je niks voelt! Het hoeft ook niet. Geniet juist! (makkelijk gezegd he?)

Ik moet ook 's nachts plasen.

Laika toch ingeschreven! Ik moet het nog doen.

Marianne ik neem geen vitaminen.Tot 10 weken foliumzuur geslikt en daarna hoefde niet meer,dus die ben ik gestopt. Ik probeer gezond te eten.Het lukt niet altijd,want ik lust bijna niks op het moment,maar ieder dag eet ik fruit,plakje kaas een beetje groenten.

Groetjes,Violeta

Geplaatst

misschien heb je inderdaad wat meer uitleg nodig: eigenlijk is de foto een kiekje van z'n/haar kontje. Je ziet dus billetjes die van rechts naar links gaan, met de voetjes naar links gericht. Tussen die beentjes zie je het spleetje en nog wat. Maar of het al duidelijk is welk geslacht? De gyn dacht het wel gezien te hebben..

m'n moeder vertelde me dat ze zelf ook een paar keer is flauwgevallen tijdens haar zwangerschap. Ik maak me dus niet teveel zorgen, al zal ik wel voorzichtiger zijn, en natuurlijk wel zeggen aan de gyn :-)

Geplaatst

Oei, ik zie het echt niet hoor, ga vanavond er nog eens even goed voor zitten thuis (beter scherm dan op het werk), als ik dan een mening heb, dan zet ik het hier nog even neer!

Als jullie weten wat het geslacht is, gaan jullie het dan delen (bv hier en met je omgeving?)

De vitaminen hoef je denk ik niet echt te nemen als je goed en gezond eet, bij een tweeling raden ze het wel aan omdat bijna altijd je HB laag zal zijn en er ook een extra hoeveelheid foliumzuur aan te raden is. Ook eet ik nog niet voldoende denk ik voor wat het moet zijn. Ik ben vorige week bloed geprikt, maar waarden van HB zag en prima uit, dus dat is fijn...

De babykamer, ik wil graag lichte muren en ga achter ieder bedje op de muur een boom knippen van PIP behang. Verder maak ik er dan nog een vogelhuisje in en bv een uil, vogel, eekhoorntje. De rest van de kamer zal licht zijn. We gaan dit weekend de schuur uitruimen en een kast leeg halen, die gaan we schuren en schilderen. Dat gaan we ook doen met een ladekast van de IKEA (10 jaar oud) en dan is het een kwestoe van 2 ledikantjes kopen en KLAAR (of is dit te optimistisch???)

Geplaatst

leuk PIP hebben we voor Sanne ook!

Ja wij vertellen ook wat het word als we het weten!!

Haha nee hoor niet optimistisch je moet dan alleen de kasten nog vullen hahahah

Geplaatst
jongen

ik denk het wel zeker te weten hahahahaa of ik moet echt fout zitten

Ik denk dat het een meisje is. Het lijken net twee schaamlipjes hihi...

Geplaatst

Uitgerekend

Echo/controle

Geplaatst

haha ja ik dacht ff te twijfelen ook maar bij sanne zag je niks er tussen hangen hahahaha echt alleen 2 streepjes maar ja dat was ook met 2o weken hihi

Geplaatst

Uitgerekend

Echo/controle

5 mei: Ellen (16w controle gyn)

Zo, nieuwe datum geprikt voor volgende controle. Lijkt alweer een eeuwigheid van nu en ben weer jaloers op iedereen die binnenkort nog een echo zullen hebben :-)

Geplaatst

Ellen ik doe mijn hoofd naar rechts en dan zie ik het haha...het lijkt mij een jongentje hoor. Maar het kan net zo goed een meisje zijn :)

Oh morgen zo veel echo!!!! Meiden succes!!!!

Grrrrrr....mijn schoonvader is net even geweest en ik sta nu nog steeds te trilen......man man man hoe moet ik ze straks vertellen dat we verbonden worden met een kind,ik zal graag naar Groningen willen verhuizen.

Sorry meiden moest ik het even kwijt

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden