Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Doortje: Oh dat zou indd ook nog wel kunnen ja... moet ik tegen die tijd even zien of ik het "aandurf" zo lang in de trein ;)

De reis is namelijk 2 uur en 3 kwartier!! Pff jaaa woon niet bepaald centraal in Friesland haha.

Maar ja over het zwanger zijn.. jeetje het is zo'n groot verschil , het is eigenlijk niet te vergelijken... de 2 kindjes die ik al heb , zijn beide binnen een maand verwekt.

En nu waren we een poos verder voordat we uberhaubt wisten hoe of wat en dat was voor mij al moeilijk..

Ergens is het zo jammer dat we nu niet de onbezorgdheid mogen ervaren en volop kunnen genieten (ik denk dat dat ongeveer komt met zo'n 28 weken bij mij) maar goed we zijn allang blij dat we zwanger zijn hier!!

Maar spontaan zwanger zijn is echt onbezorgder dus, dan heb je een termijn echo en dan pas weer de 20 weken en tot die tijd is het "gewoon" op co bij de vk... pff das het verschil ik heb nu al 5 echo's gehad en nog was ik vanmorgen angstig en lag ik weer te huilen van blijdschap...

Het komt puur door de aanleiding waarop we met z'n allen zwanger zijn geworden , en die was niet onbezorgd, die was onzeker...

En je hebt gelijk hoor Doortje , mensen die niet in de mmm zitten begrijpen het indd niet... ik neem mezelf als voorbeeld hoor! Je weet pas echt wat het is als je er midden in zit... ik zeg zelf nu wel eens ik ken de 2 kanten van de medaille...

Ik kan trouwens ook erg slecht , en dat is sinds wij bezig waren voor een wondertje, tegen meiden/stellen die eerst op vakantie willen of zoiets en dan een kind NEMEN ...................... grrrr denk ik dan.... en dan gaan ze er ook vanuit dat ze binnen een maand zwanger zijn etc...

En dan komt het , dat lukt dan ook nog!!

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik kom heel aso alleen ff een foto showen haha mijn buik(die al behoorlijk groeit) en sanne

Ik krijg zo visite dus kom van het weekend uitgebreid reageren

1281344233_5_6nh9_1.jpeg

Geplaatst

Whauw Valesca, wat heb je al een mooi buikje. Ik wil ook wel zo'n mooi buikje, alhoewel ik dat nog lang genoeg zal kunnen hebben denk ik.

Ook leuk zo met Sanne erbij.

Miss Griet: die opmerkingen van kinderen nemen doet mij ook veel. Je mag inderdaad blij zijn dat je kinderen kunt krijgen.

Geplaatst

Jeetje Valesca wat een mooie foto!!!!!

Zooooo dus moet ik eruit zien over 3 weken hihi....

Oh ja over kinderen nemen....ik was op de verjaardag van het nichje van mijn vriend en toen zat daar een vriendin van haar die over 2 weken moest bevallen. Iemand zei tegen haar: Zo,dat je duurft gelijk zwanger worden met een klein kindje thuis van 2 jaar. Toen zei ze: Ah ja we zitten toch in de fase van de luiers,dachten we we nemen maar nog een!

Tsssss....

Geplaatst

Violetta: ook al zo'n opmerking waar je niks mee kan. Ik probeer het altijd maar te relativeren: ze hoeven gelukkig niet de ellende mee te maken die wij mee moeten maken om kinderen te krijgen. Het is fijn dat er ook nog steeds mensen zijn bij wie het wel gemakkelijk gaat. Het is maar goed dat ze niet weten wat wij door moeten maken want dat gun je niemand toch?

Wij zijn er om elkaar te steunen en elkaar te begrijpen en sommige mensen weten gewoon niet beter.

Geplaatst

He ja, lekker he die opmerkingen. Mijn collega is ook zwanger (piepjong en binnen 4 maanden zwanger), ze krijgt een meisje en is daar heel blij mee. Tot zo ver oke. Maar toen ik vandaag tegen haar zei dat ik zo het gevoel heb dat ik een jongetje krijg, zegt ze: ' Nou ja, geeft niets, als het maar gezond is he?' Naja!! Alsof het krijgen van een jongetje echt heel stom is of zo! Ik vraag me serieus af wat ze had gedaan als zij een jongetje had gekregen....

Valesca, sodejuutjes! Ik ga ook hard maar jij bent onze koploper in alle opzichten hoor! Heel mooi zeg, en wat een lieve foto ook, zo samen met je dochter!

Ik zit een beetje te twijfelen of ik rond de 16 weken een pretecho wil laten doen. Juist vanwege mijn geschiedenis vind ik een echo eigenlijk niet een pretje maar juist heel erg spannend dus het woord pretecho vind ik een beetje rottig klinken of zo (klinkt dit logisch? Volgens mij niet, maar goed ;-)) Aan de andere kant vind ik de eerstvolgende echo op 20 weken wel erg ver weg nog. Bovendien zou ik graag mijn moeder een keer mee willen nemen naar een echo. Misschien toch maar doen dan.....

Verder alles goed hier, ik merk wel dat ik een beetje te hard werk. ik heb meer last van een opgezette buik en wat misselijkheid in de avond als ik heb gewerkt maar mijn werk is gewoon heel erg druk. Ik weet nog even niet hoe ik dit moet gaan aanpakken. Morgen een gesprek met mijn baas, dan ga ik het maar even aankaarten.

Oh ja, ik las hier dat een aantal meiden liever wat later dan 2/3 juli willen afspreken maar volgens mij wordt dat inderdaad wel lastig met vakanties en zo. En eind augustus afspreken is voor sommigen van ons dan misschien ook wel weer lastig, gezien onze (hopelijk) grote buiken dan.

Ik heb een voorstel: als jullie mij nou via een pb jullie mailadres sturen, dan ga ik via datumprikker wat data naar jullie versturen en dan kijken we wat eruit komt. Idee?

Fijne avond!

Liefs, Laika

Geplaatst

Valesca, amai, zo'n super foto! Echt een heel mooi buikje. Ik zie het bij mezelf nog niet zo snel vooruitgaan dat ik zo ver al mag zitten volgende week...

Jullie zullen wel gelijk hebben met de bandenpijn en de groeiende baarmoeder maar wist ff niet meer wat ik moest denken, het was me ff allemaal teveel geworden. (de hormonen zeker ;-)

Ik heb ook m'n voorkeur hoor. Denk trouwens dat iedereen dat wel ergens heeft. Ik zou het liefste een jongen hebben en m'n man een meisje. Het is idd zo, dat het belangrijkste is dat het gezond is maar zo'n opmerking als jouw jongere collega Laika vind ik echt ongehoord! Als de moeder van haar partner alleen meisjes had gekregen had ze zelf nooit een wondertje van een meisje kunnen verwachten...

Ik heb ook 2 vriendinnen die zwanger zijn, één via insyminatie omdat ze ook PCO heeft zoals ik en een andere op de natuurlijke manier. Ik merk ook dat het voor babs (die op de natuurlijke manier zwanger is gewordne, ook al heeft het meer dan een jaar geduurd) er veel losser overgaat. Toen ze aan het proberen waren had ik soms echt de indruk dat ze er niet echt 'hun best' voor deden. Was net van och ja, het zal wel lukken vroeg of laat. Als het deze maand niet is, dan zal het volgende maand wel zijn. Zo is me 1 verhaal bijgebleven dat toch ff van m'n hart moet. Babs was in haar vruchtbare periode en had tegen haar man gezegd: nu is het de moment om te presteren. En haar man had gezegd: ja strakjes, eerst het gras afdoen. Na het gras afdoen was hij zo uitgeput dat het er toch niet van gekomen was. Ik vond dit zo nonchalant! Zullen wij wel de ene spuit na de andere zetten, de ene pil na de andere nemen, constant op controle gaan, ons ongerust maken en rekening houden met timing zodat alles kan geregeld worden om op controle te gaan, ev. de punctie te doen,... En dat sommige koppels er gewoon ongelooflijk nonchalant mee doen en dat het hen nog lukt ook!!

Geplaatst

Hoi Laika,

Lief van je dat je de datum wilt gaan organiseren via datumprikker!

Ik stuur je m'n email via n pb.

Met mij gaat t sinds n paar dagen heel goed, ik krijg meer energie (heb hiervoor gelukkig wel kunnen toegeven aan m'n vermoeidheid) en ben helemaal niet meer misselijk. Wel toevallig dat ik deze week m'n tweede trimester ben ingegaan, lijkt volgens t boekje te verlopen. Ik heb zelfs nog geen pijn. Eerst had ik al die signalen nodig voor bevestiging maar ben nu blij dat t over is. En geniet nu van m'n zwangerschap, heerlijk!

Misschien komt t omdat t m'n eerste keer is.. Ik ben iig blij steeds minder zorgen te hebben, alleen de bevAlling nog  maar daar denk ik niet aan, oh ja en de verbouwing die nog geregeld moet worden voor de babykamer.

Ik wilde jullie dit laten weten - vooral aan degenen die zich zorgen maken, zodat je r misschien wat aan hebt. En ook n beetje meer mag vertrouwen op je lijf vanaf nu. We zijn nu allemaal rond de 13 weken per slot en je kindje is r nu in jouw buik, met alles erop en eraan!

Veel liefs,

Marianne

Geplaatst

Hoi meiden,

Wat is er leuk veel geschreven, en goeie echo van Griet! Jipie!

Ja, die opmerkingen zijn soms echt ongehoord, maar ze beseffen het gewoon niet. Een vriendin van mij is nu aan het proberen voor haar tweede kindje en is flink verschoten dat ze positief testte en dacht 'yes, direct raak net zoals de vorige keer', maar dan toch nog haar regels kreeg een week later. Ze beseft nu plots dat het toch nog mis kan gaan en niet alles zomaar vanzelf gaat. En dat was dan nog maar een keertje! Ik kan vooral niet tegen die moeders die compleet nonchalant met hun gezinssituatie omgaan, sigaret in de mond en een derde kleine kind meezeulen waarvan je weet dat die kinderen in andere omstandigheden zo anders hadden kunnen zijn. In een stad kom je veel tegen natuurlijk, maar toch..

Vandaag 13 weken, jipie! Elke vrijdag is voor mij dubbel feest: weekend én een week verder haha. Hopelijk gaat die vermoeidheid wel weer snel weg, want de eerste maanden had ik dat compleet niet. Alsof die eerste maanden nu plots ingehaald moeten worden. Maar kleine slaapjes doen, helpt al veel, al is het niet echt slapen, maar gewoon ogen dichtdoen en wat rusten.

Valesca!

Wat een MOOIE foto!!!! Jullie staan er echt super super schattig op en wat een buik al zeg!!!! Echt om in de kaderen en Sanne kijkt super lief gewoon.

Hey Laika,

ik geef je een pb met m'n email wel. We komen er wel uit! Eind augustus lijkt me ook wel ver hoor, maar misschien ertussen wel.

Kans is groot dat we morgen gaan shoppen met m'n moeder! ik kijk er naar uit!

Zo, nu aan het werk.

groetjes!

Ellen

Geplaatst

Goedemorgen!

Wish, wat fijn, zo'n goede echo!! En lekker de 12 weken gepasseerd, heerlijk gevoel hè? Wat betreft jouw tip om mijn afspraak bij de VK te vervroegen - ik sta daar wat dubbel in. Ik ben aan de ene kant zó blij dat ik nu geen 'probleemgeval' meer ben maar een 'gewone' zwangere, dat ik ook vind dat ik me moet neerleggen bij het feit dat ik nu ook geen extra controles meer krijg. Aan de andere kant - het voortraject is natuurlijk allesbehalve 'gewoon' geweest, en daarom is mijn extra onzekerheid ook wel te verklaren. Tja. Ik probeer het denk ik maar gewoon vol te houden, het is nu per slot van rekening nog 'maar' 13 dagen wachten... Overigens sluit ik me ook bij jou aan (maar dat had ik al enigszins aangegeven) wat betreft liever niet IRL afspreken om het wat anoniemer te houden.

Valesca, wauw, wat een mooi buikje al! En een hele lieve foto. Ik loop maar drie dagen op je achter, maar heb nog láng niet zo'n buik hoor! Al begint het wel een beetje te groeien nu. Maar goed, het is ook jouw tweede hè.

Akara, hoe gaat het nu met je buik? Ik heb ook af en toe wel wat steekjes of zeurtjes, maar gelukkig niet zo erg dat ik me er echt zorgen over maak. In elk geval sterkte ermee!!

Over rusten tijdens het werken; mijn schoonmoeder had gezegd dat ik elke dag een middagdutje moest doen. Haha, ja, heerlijk idee, maar helaas niet uitvoerbaar op werkdagen!

En wat een rotopmerkingen heb ik gelezen; Laika, wat een kreng van een collega heb jij!! Ik wens haar na dit meisje alleen nog maar jongetjes toe ;o) En ik heb ook de grootste moeite met mensen die zo makkelijk over het krijgen van kinderen denken. Over roken tijdens de zwangerschap (of met een vers baby'tje op schoot!! Ik heb dit één keer gezien en ik ben nog steeds in shock) heb ik al helemaal geen goed woord over... Maar ja, wij hebben nou eenmaal een ander referentiekader en we hebben alleen maar onszelf ermee als we ons te druk maken over dit soort zaken... maar frustrerend is het wel!

Wauw, MissGriet, wat een supergoede combinatietestuitslag! Fijn zeg! En het geslacht al weten, wauw... Ik moet daar nog ruim vijf weken op wachten, tot de 20-weken-echo...

Violeta, succes met de nekplooimeting vandaag!

Marianne, wat fijn dat je je zo goed voelt. Mooi, zo'n positief bericht. Geniet ervan! Ik kan me eigenlijk wel grotendeels bij je aansluiten, gelukkig! Heb wel wat kleine klachtjes (met name veel pijn in mijn stuitje) maar ik vind dat ik zeker niets te klagen heb! Wij moeten ook nog verbouwen, en flink ook, voordat we aan het kamertje kunnen beginnen. Dat is wel iets waar ik behoorlijk tegenop zie! Maar goed, het komt vast goed.

Ellen, gefeliciteerd met je 13 weken! En shop ze!

Zo, ik vind dat ik aardig mijn best heb gedaan met reageren. Fijne dag (en alvast fijn weekend) allemaal!

Geplaatst

Marmira, je hebt je best gedaan met reageren, ga ik nu ook doen voordat ik ga genieten in de tuin!

Valesca, WAUW, mooie buik en een prachtige dochter!!! Ik ben benieuwd hoe mijn buik er over een paar weken uit zal zien.

Ellen> 13 weken!! Hoera, en inderdaad elke vrijdag een dubbel feestje. Ik heb dat op de dinsdag, elke week zie ik 1 collega op dinsdag (maandag is ze vrij) en tot nu toe vraagt ze iedere keer hoeveel weken ik ben, kan ik iedere keer weer een week extra zeggen en dat is echt fijn.

Over de opmerkingen van anderen en het gemak waarmee anderen er mee om lijken te gaan; ik begrijp volledig wat iedereen hier schrijft. Maar de mensen die "normaal" zwanger worden zullen ons niet zo goed begrijpen. Een vriendin is nu in een paar maanden zwanger en die vond het ook lang duren. Ik ben alleen maar heel blij voor haar, want voor haar waren de teleurstellingen namelijk ook heel erg. Ik bedoel, toen wij net waren begonnen en ik werd ongeteld, was dat voor mij ook heel erg... Later wist ik dat die teleurstelling nog niets was vergeleken met de teleurstellingen bij IUI en IVF... Als mensen zeggen die me kwetsen ben ik mij er heel erg van bewust dat dit een teer punt bij mij is.

Ik wens ons allemaal een geweldig zonnig weekend toe!!!!!

gr Zomer

Laika, goed initiatief en ik heb je een PB gestuurd met mijn email.

Missgriet, wat een goede uitslagen! Wij horen maandag de uitslag van de combitest en ik ben heel benieuwd. De nekplooi zag er bij beide kindjes prachtig uit, maar met het bloed geeft het vaak bij tweelingen een vertekend beeld. Nou ja... afwachten dus maar...

Geplaatst

Valesca, mooie buik! Moet eerlijk zeggen dat die van mij in de buurt komt. Vind het af en toe een beetje genant, want ik vertelde woensdag tegen iemand dat ik net de nekplooimeting had gehad en zij was nogal verrast dat ik pas zo kort zwanger ben, omdat die buik al zo groot is. Maar ja, kan er niets aan doen! Zijn vlg mij voornamelijk organen en vet dat omhoog gestuwd wordt door het kleintje.

Het is wat met al die opmerkingen die je telkens krijgt. Heb er hier ook last van maar denk dan altijd maar 'ik ben blij dat wij anders in elkaar zitten en weten hoe dankbaar we zijn voor alles wat we hebben'. Trieste figueren lopen er nu eenmaal overal rond :-(

Tot nu toe maakt de datum voor de meeting mij niet uit. Ellen je moet wel naar deze meeting gaan hoor! Ik ben er echt van overtuigd dat deze veel leuker is, we kennen elkaar allemaal en zijn allemaal zwanger!

Wij hadden dinsdag toch de nekplooimeting? En de echoscopist zei dat de nekplooi dun was. Zojuist kregen we de uitslag van de combinatietest. Normaal was het 1:100 en nu op 1:170. Is beter dan verwacht maar nog steeds een hoger risico. Bij 1:200 doen ze al vruchtwaterpunctie. Dat willen wij niet en een kindje met Down is sowieso welkom, maar toch. Bij mijn vorige zwangerschap was de uitslag 1:16.000 dus wel ff wat anders. Zo zie je maar weer, leeftijd doet een hoop.

Fijn weekend allen!

Liefs

Toverstafje

Geplaatst

Wow Toverstafje dan doet leeftijd indd een hoop , jeetje wat een verschil!!

Ben je ook getest op de trisomie's 13 , 18 en 21?

Ik hoor daar niemand over ;) dat was voor mij een reden om de combi test te doen namelijk , daarin zit ik in cat. 1 op 600... indd een kindje met Down is hier ook van harte welkom hoor.

Maar met die trisomie's is het kindje niet levensvatbaar of bij de geboorte/kort daarna/tijdens de zwangerschap dat het overlijd en als ik dan als uitslag een hoge kans berekening had gehad , had ik wel een punctie gedaan...

Maar gelukkig s dit niet het geval geweest :)

Valesca wat een prachtige foto!!!! Echt erg mooi... mijn buik is ook al aardig aan het groeien dus die komt al wat in de buurd, krijg daar helaas ook weer opmerkinegn over...

Oh man het is ook nooit goed denk ik dan maar , eerst ben ik te dun en nu al te dik voor de duur van de zwangerschap :/

Van harte Ellen , heerlijk om zo het weekend mee te starten elke week :) Ik heb dar gevoel elke maandag!

Over de meeting ik vind het dus een beetje moeilijk... om zo lang in de trein te zitten.. hmm , ik moet echt even zien of ik dat "trek" dus ik weet het nog niet..

Fijne avond allemaal!!

Liefs Griet

Geplaatst

Hi meiden,

Ik breek even in vanuit het juni-topic :). Ik lees dat een paar van jullie last hebben van hooikoorts en daarvoor niks mogen gebruiken ivm de zwangerschap? Ik heb niet alle paginas teruggelezen en weet niet of er nog andere dingen spelen, maar ik gebruik al jaren antihistaminen ivm diverse allergieën en heb diverse antihistaminen gekregen van de HA die speciaal konden tijdens de zwangerschap. 1 daarvan is Tavegil, ook tegen hooikoorts (wel op recept natuurlijk). Ik slik het nu even niet meer omdat ik in de 34e week zit en dan mag het niet meer ivm eventuele versuffing. Misschien toch de moeite waard om eens te vragen aan je HA? Snotteren en moe zijn is ook niet alles :(.

Heel veel succes met de zwangerschappen!!

Geplaatst

Hi,

Ja, het is ook nooit goed he, te dikke buik, te kleine buik....Ik groei ook al aardig hoor, en deze week besloten niets verhullends meer te dragen. Ik merkte dat ik dat nog steeds deed terwijl mijn zwangerschap echt geen geheim meer is. Maar gek genoeg vind ik het ook een beetje vervelend als mensen mijn buik al zo groot vinden...Maar wanneer ik 's avonds thuis ben sta ik dan wel weer heel trots in de spiegel te kijken, dat dan weer wel, haha.

Ik heb tot nu toe vier mailadressen ontvangen dus ik wacht nog even met de datumprikker. Als er nog (meer) meiden zijn die mee willen naar ons uitje ergens in de zomer, stuur me dan even een pb-tje met je mailadres!

Morgen heb ik toevallig een lunch met de schrijfsters in het pauze-meisjes topic, er komen 14 vrouwen en 6 mannen, ik ben heel benieuwd!

Liefs, Laika

Geplaatst

Hoi Laika

Ik heb je een pb gestuurd. Veel plezier morgen!

Miss Griet, de trisomie's 13 , 18 en 21 zeggen mij helemaal niets. Ik heb dan ook geen idee of er op getest is. Ik heb vanmiddag wel met de gyn gesproken over de uitslag. Hij gaf aan dat ik normaliter een kans van 1:100 heb en dat dit na de nekplooi en bloedtest 1:170 is. Beter dan verwacht, maar nog altijd met een verhoogd risico. Hij wees ons nogmaals op de mogelijkheid van een vruchtwaterpunctie. Ik vertelde dat wij dit niet willen, dat een kindje met Down welkom is en dat wij zeker geen risico willen lopen op een miskraam. Ik vroeg hem om de mogelijkheid van een 'artikel'echo, dat is een uitgebreide echo bij 20 weken. Als het dan echt niet goed is, zeg maar niet levensvatbaar of een mensonterend bestaan, dat we dan alsnog een andere beslissing kunnen nemen. Toen zei hij dat er geen enkele aanleiding is om te verwachten dat zoiets dergelijks aan de hand kan zijn.

Dus dan hoop ik maar, dat er toch op die trisomie's is getest. Ik ken namelijk, helaas, uit mijn directe omgeving 3 vrouwen die met 22 weken (dus na de 20 weken echo) van een, sorry dat ik zo moet noemen, misvorm kindje zijn bevallen. Een zeer traumatische ervaring die je je ergste vijand niet toewenst. Is dat waar jij dan ook op bent getest? Ik vind het wel vreemd als zo'n test bestaat dat ze die niet bij iedereen doen. Jij woont toch in NL?

Groetjes

Toverstafje

Geplaatst
Ik kom heel aso alleen ff een foto showen haha mijn buik(die al behoorlijk groeit) en sanne

Ik krijg zo visite dus kom van het weekend uitgebreid reageren

1281344233_5_6nh9_1.jpeg

Hey meiden, kom even spieken!

Mooi buikje VAlesca. Leuk met je dochtertje er naast.

Gr. Mik

Geplaatst

Mijn hemel, wat is er veel geschreven.

Heb net wel alles gelezen, maar heb even geen puf om op alles te reageren. (sorry)

Heb een drukke avond dienst gehad. Mijn voeten tintelen van het vele lopen.

Zal eens gaan uitzoeken vanaf hoeveel weken zwangerschap je geen avond dienst meer hoeft te werken.

Niet dat ik alleen maar vroege diensten wil gaan werken, maar wel heel wat minder avonden. Heb er soms wel 11 per maand en dat is erg veel.

Een avond dienst is wel prettig omdat ik wat langer in bed kan blijven liggen. En dat is fijn als je 's nachts niet door kan slapen.

Valesca,

WOW! Wat een prachtige foto met je dochter en je mooie groeiende buik!

Zal mijn vriend van de week ook nog eens een foto laten maken en die zal ik hier ook plaatsen.

Lees dat er weer een aantal goede echo's zijn geweest. Echt geweldig!!!

Wat willen er veel van hier het geslacht weten. Vind ik prima hoor, maar in mijn omgeving willen de meeste het niet weten.

Maken jullie het hier ook bekend als jullie het weten?

Griet,

Ik sta in een avond dienst alleen op maximaal 10 zorgvragers. (dienst is van 15.00 t/m 22.45uur)

Kan altijd een beroep doen op de oproepdienst, maar die heeft het vaak ook druk en dan heb ik het werk al gedaan als zij komt. Haha!

Geplaatst

Even over de trisomies...

Trisomie is een afwijking op t aantal chromosomen: in plaats van normaal 2 zijn er 3 chromosomen. Dit kan op verschillende plaatsen in t DNA gebeuren.

Trisomie 21 is een afwijking op t chromosoom 21, en houdt dus in dat er 3 ipv 2 chromosomen 21 zijn. Deze veroorzaakt het down syndroom.

Trisomie 13 en 18 veroorzaken afwijkingen die in de meeste gevallen zo ernstig zijn dat t kind niet levensvatbaar is na geboorte of heel kort, resp. Het patausyndroom en t edwardssyndroom.

De kans hierop is normaal gesproken velen malen kleiner dan op Down.

In Nederland wordt bij de combinatietest op deze afwijkingen getest en de uitslag zou je dus van je behandelaar moeten hebben gekregen.

Zie ook info op de site van t erfo centrum

http://www.prenatalescreening.nl/meer_lezen_combinatietest.php

Bij n combinatietest

Geplaatst

Huh? Dat stond er ook, nou ik word gek!

 hahaha!

Gister ook m'n pen kwijt tijdens vergadering. Zat r even daarvoor nog mee te schrijven. Ik zoeken tussen m'n papieren, op de grond, in m'n tas, bij m'n collega's, niets! Pen was gewoon foetsie! Mocht even n pen van n collega lenen, die em na 10 minuten zelf weer nodig had. Ik weer geen pen en vraag er 1 aan de anderen. Zegt n collega: waarom heb je er 1 in je haar zitten??

Tssss

Geplaatst

Wish, even een snelle reactie met een paar dingen die je wellicht verder kunnen helpen met je werk (draaien van avonddiensten)

> veel werkgevers in de zorg lossen het gedeeltelijk op door de werknemer zich gedeeltelijk ziek te laten melden. De kosten van je salaris kunnen teruggevorderd worden bij het UWV en jij zou dan bv 6 uur kunnen werken ipv een lange dienst. Dit, omdat in een dagdienst ook vaak douchen, aankleden en toiletrondes fysiek ook zwaar zijn...

> Je zou via deze site meer info op kunnen vragen : http://www.arbo-advies.nl/zwangerschap.htm#15

> Of via: http://www.arbobondgenoten.nl/arbothem/zwangerschap/zwangerenfolder3.pdf

> ik geloof dat er in jouw CAO altijd stond dat je vanaf 12 weken geen onregelmatige diensten meer zou hoeven te draaien. ik weet niet of dat nu ook zo is, maar het is wel het nakijken waard.

Toverstafje, ik snap denk ik wel je reactie, het is een heel groot verschil met de andere uitslag. Maar aan de positieve kant: het is wel een betere uitslag dan gemiddeld. 1 op 170 is bijna een keer zoveel als 1 op 100. Ik weet niet zo goed ho eik ga reageren als ik de uitslag heb (krijgen we overmorgen), maar jullie reactie is een mooie!

Succes, Groet, Zomer

Geplaatst

Hallo allemaal

Ik heb alle reacties gelezen,wat is er weer veel bij gekomen haha!

Ik vind het nog steeds leuk om elkaar te ontmoeten!!En wanneer maakt me niet zoveel uit!

Het liefste wel op een zaterdag,wij willen op zondag altijd graag naar de kerk en gaan dan niet echt betaalde uitstapjes doen,hopelijk snappen jullie dat een beetje:D

Mochten de meeste op zondag willen dan gewoon doen hoor!!

Bandenpijn zijn inderdaad steken,ik heb het zo links en recht met te snel op staan of omdraaien...met Sanne vond ik dat ook eng nu al minder

Ik heb wel de laatste dagen dat ik denk,zou het nog goed zitten...voel het niet dagelijks en Verloskundige duurt dan nog zo lang hé maar goed...

Dankjulliewel voor de leuke reacties op de foto,ben er trots op hahaha

Nog 5 weekjes en dan weten we als het goed is wat het word,ben al beetje aan het denken en neuzen voor de kamer!Heb er zin in

Ik heb de laatste dagen wel erg last van mijn rug en van mijn onderkant.....had na de bevalling van Sanne daar ook last van en dat heb ik nu ook als ik lang loop/sta alsof al het bloed daar naar toe gaat....lekkere praat hé haha

Griet wat fijn dat het onderzoek goed was!!!

Meiden ik vergeet vast het 1 en ander maar heb alles gelezen haha! Leuk dat er meer groeiende buiken komen!!!Altijd leuk foto's!!

Geplaatst

Hoi allemaal!

We hebben gister avond de nekplooimeting gedaan.

Hij was 1,8 en dat is normaal(iets boven de gemiddelde),als er boven de 3,5 is, dan is er spaken om zorgen te gaan maken. Nu even de bloeduitslag wachten en woensdag weten we meer.

Ons kindje bewoog weer niet. Bij ieder echo ligt hij lekker te slapen en ieder keer zwaat ie met zijn armpje 1 keer en dit is it!

Gelukkig is ie heel erg veel gegroeid,was mooi om te zien. De arts zag de fingertjes,we hebben heel even het haartje gehoord....toen was het pas voor mij WAOW!!!!.

We liepen naar buiten en toen begon ik met huilen ik kon niet stopen......We hebben ijsjes gekocht en naar vrienden gegaan,en hun verteld....nou wat vonden ze geweldig voor ons.

Zondag heb ik mijn Bulgaarse vriendinen uitgenodigd thuis om Palmzondag te vieren en dan ga ik ze vertellen. En volgende week met Pasen komt de familie van mijn vriend thuis voor late ontbijt en dan gaan we hun ook vertellen!

Sorry ik wil niet te lang over mijzelf praten,alleen mee delen dat het hele emotionele avond was voor ons,en dat nog twee emotionele moeten komen.

Een pretiige dag verder!

Liefs,Violeta

Geplaatst

Wat heerlijk violetta , geniet ervan!!!

Thnx voor de info Marianne , dit is precies wat ik bedoel ;)

Dus dan komt het er op neer dat je daar dus ook op getest word Toverstafje , en yes ik woon in Friesland..

FF kort haha , fijne dag allemaal!!

Liefs Griet

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden