Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He meiden,

Net als de meesten hier was ik inderdaad ook aan het genieten van het mooie weer! Gelukkig morgen nog een dagje!

Ik lees hier nog wel over allerlei kwaaltjes, ik heb echt nergens last van. Ik voel me niet anders dan normaal, ook mijn buik voelt normaal (hij is alleen wat dikker) en dat maakt me eigenlijk best onzeker...Klopt het wel dat ik nergens last van heb? Sjee, zou ik dit nou de hele zwangerschap hebben?

Vandaag een paasbruch gehad en van mijn nicht een prachtige zwangerschapsmand gekregen met de volgende dingen erin:

- Zwitsal Mama, buikcreme, borstencreme, en verstevigende creme

- Zwitsal baby-olie en badolie

- washandje voor de baby

- 4 handdoekjes

- boek voor aanstaande papa

- kraamboek

- pot augurken

- flesje gaviscon tegen maagzuur

- Zwitsal geurbuiltjes

- speentje

- Woezel en Pip speeldoekje

- fotolijstje met afbeelding van onze 12-weken echo erin

Wat een enorm lief kado he?

Ik duik mijn bedje in, welterusten!

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Wish: ja de 16 weken voorbij en ik voel me eigenlijk best goed,alleen heb ik sinds zaterdag erg veel hoofdpijn..als het even kan wil ik er niks voor nemen maar soms kan het niet anders gelukkig mag paracetamol.

Ik ben het s avonds nog wel snel zat maar niet meer echt misselijk..heb er natuurlijk al 1 lopen dus dat kost ook energie

@Griet: ja gaat zeker snel,en geeft niks joh ik vergeet ook wel eens op iemand te reageren is ook zo veel soms haha

@Laika heerlijk toch dat je jezelf zo goed voelt,geniet er maar van hoor!!!!

En wat ontzettend lief die zwangerschapsmand zeg!!!

Ik heb de zwanger doos opgehaald bij Etos,leuk weer!!!

Fijne 2e paasdag allemaal!!

Geplaatst

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,27, 2e kindje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 34, 1e kindje

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje

15 oktober: r00sje

12/17 oktober: T.K, 26, 1e kindje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje

16 oktober: Doortje (Dorien), 27, 1e kindje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje

19 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje

25 oktober: Wish 31, 1e kindje

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje

Echo/controle

26 april: ivfmoeder (verloskundige)

26 april: Frann controle gyn.

26 april: Violeta controle VK

27 april: mamavannoah (controle gyn)

27 april: Wish (hartje luisteren)

28 april: MarMira (verloskundige)

3 mei: Ellen (16wk controle gynaecoloog)

4 mei: Laika (16wkn controle in ziekenhuis)

6 mei: Akara (16wkn controle terwijl ik al 17wkn ben bij vk)

10 mei: Wish (16 wkn controle)

11 mei: Dorien (echo in ziekenhuis)

11 mei: Vlok verloskundige hartje luisteren en controle

16 mei: MissGriet (echo + co gyn)

18 mei: Zomer (6e echo

18 mei: Dorien, controle verkloskundie

23 mei: Valesca 20 weken echo

23 mei: MarMira 20 weken echo

27 mei: Akara 20 weken echo gyn

30 mei: T.K 20 weken echo UMCN

8 juni: Dorien 20 weken echo zk

14 juni: MissGriet 20 weken echo zk

Hallo Dames,

lekker aan het genieten van het mooi weer.. Ikke wel..

Wij laten ook een geslachtsbepalings echo doen.

Mijn partner kan niet wachten tot de 20 weken echo..

6 mei geslachtsbepaling.. Dan ben ik 16 weken en 5 dagen...

Zijn er nog meer dames die deze echo laten maken???

groetjes dames...

Geplaatst

Hoi ho!

Het is inderdaad stilletjes geweest hier, ongetwijfeld door het mooie weer. Wij gaan zometeen zwemmen (binnenzwembad wel) en hebben net een lange wandeling met de hond gedaan, die heeft zelf ook al kunnen zwemmen hihi.

Fijn dat het met iedereen zo goed gaat! Die korte lontjes met m'n vriend heb ik dus niet, maar ik ben wel benieuwd of dit zo gaat blijven. Voorlopig gaat alles errug vlotjes.

Laika,

Mijn buik zie je best al goed, maar eigenlijk valt die helemaal plat als ik ga liggen. Een bultje zie ik zelfs niet, al voel ik mn baarmoeder wel als ik net boven mijn schaambeen duw. Als mensen zeggen; waaw je begint het echt wel te zien, dan voel ik me eerder dik dan zwanger, want het lijkt alsof achter die buik een baby zit, maar die baby zit onzichtbaar een pak lager en iedereen kijkt dus eigenlijk liefdevol naar mijn darmen hahaha. Maar jij bent dus die gelukzak die nergens last van heeft! Bekijk het zo dan maar.

Super lief van die vriendin zeg, en augurken nog wel haha. Rare smaakjes intussen dan? Ik nog niet, behalve superveel fruit eten.

Zijn jullie al veel bijgekomen? Ik toch al zeker 3 kg. ik eet dan ook veel meer, al is het meestal kerngezond.

Ik ga zeker de geslachtsbepaling doen, mijn volgende echo is 5 mei en dan ben ik net geen 16 weken ver. In principe zie je het dan wel goed genoeg om quasi zeker te zijn van het geslacht. Héél erg benieuwd wat het uiteindelijk nu zal zijn.

Valesca,

Al meer dan 16 weken zeg, dat lijkt zo ongelooflijk ver nog en toch komt het eraan, net zoals jij dit ook wel gedacht zal hebben. Grappige gedachte. Ja, je pijp zal inderdaad wel sneller uit zijn met zo'n klein (b)engeltje er nog eens bij om voor te zorgen. Neem maar elke rust die je kan! Nu ja, ik ben ook al vrij snel mijn bed in hoor. Langer dan 22u30 hou ik het niet uit.

Wish,

Goed dat je meteen wist te reageren op je dipjes. Wat is een 'snelle Jelle'? Ik zou ook zoiets in mijn zakken moeten beginnen proppen, zodat ik meteen opkikker als ik het voel aankomen. Zoute drop hebben wij hier in België niet zo. Misschien moet ik eens de Hema of Kruidvat binnen springen :-) Bouillon is ook een goed idee, maar het gekke is dat ik op mijn werk er heel weinig last van heb, want daar sta ik maar hele korte periodes recht en ga dan weer achter mijn computer zitten. Dus lang rechtstaan en dan misselijk worden gebeurt daar eigenlijk nooit. Bouillon maken op straat is dus niet echt een optie haha, dus houden we het bij zoutjes ofzo.

Zo, geniet nog verder van het zonnetje en goed insmeren hoor want zo'n plekken in je gezicht lijkt me geen pretje. En Wish heeft lekker vrij tijdens Pinksteren :-)

Ellen

Geplaatst

Net een heel stuk voor jullie allemaal zitten typen, druk ik op een verkeerde toets Grrrr!

Dan ff in het kort:

Griet,

Ben jaloers, jij voelt jullie kleintje dus al?

Geniet ervan!!!

Ik herken het niet dat ik van vrolijk naar boos om kan slaan. Ben snel op m'n teentjes getrapt. (heb maat 41 dus is ook niet zo moeilijk hahahaha!

Vlok,

Veel plezier met het bedenken van een inrichting voor de babykamer.

Leuk om te doen, maar er is zoveel moois en ik heb zoveel dingen die ik mooi vind. Er zullen keuzes gemaakt moeten worden.

En in voren werken zodat je eind dit jaar minder te doen hebt zal helaas niet gaan. Maak het jezelf niet moeilijk door het te druk te hebben.

Meer doen dan je best kan toch niet.

Succes!

Laika,

Wat een leuke kado's!!

Ellen,

Een 'Snelle Jelle' is een grote plak kruidkoek/peperkoek. Hoe noem jij dit dan?

Ik heb een stick factor 50+ gekocht. Bij de apotheek voor €9,95.

Dit doe ik op mijn bovenlip, neus en wangen. Hier verbrand je het snelst. Ik ben altijd in no time bruin, maar ga dit jaar echt niet zonnen.

Ik leg alleen mijn benen in de zon.

De eerste keer bij de verlosk. (9wkn) woog ik 74,2kg en bij de 12wkn woog ik mezelf weer bij de verlosk. toen woog ik 75,4kg.

Valt dus wel mee, al zie je wel al een buikje.

Mensen die mij niet zo goed kennen vinden dat ik een klein buikje heb. Nou, als ik er van boven op kijk vind ik het al flink hoor. Had voorheen geen strakke buik, maar een gewone plattere buik. Vind het wel leuk dat collega's die nog niet weten dat ik zwanger ben 'stiekem' kijken en ik zie ze dan denken. Hahaha!

Meiden die het geslacht willen weten, veel kijk plezier!

Laten jullie ook een foto zien van de echo waarop het geslacht te zien is of houden jullie dit op het forum geheim?

Ik ga zo douchen, heb een uitje van de vriendengroep.

Hadden vandaag een vriendendag.

In Funkarts rijden. Hier kon ik toch niet aan mee doen, gaat er wild aan toe.

Ga vanavond wel mee eten en gezellig kletsen!

Geplaatst

@Ellen ja voor mij leek 16 weken eerst ook mijlen weg toen ik ook nog zo beroerd was,maar nu denk ik pff wat ging het snel

22:30 red ik nog niet hoor...ik ga meestal 21:00 haha maar soms vind ik het ook heerlijk om plat te gaan nog wat lezen...vandaag ook drukke dag maar wel erg gezellig hoor maar heb nu al weer zin om erin te duiken

wij hebben 23 mei de 20 weken echo en als ze het geslacht kunnen zien vertel ik het zeker

Geplaatst

Ja wij willen ook nog wat extra zekerheid over welk geslacht ons ukkie heeft , tot zover je die zekerheid kan hebben natuurlijk ;)

Dames heb een vraagje ... eigenlijk een erg persoonlijke maar durf em toch te stellen...

Het zit zo , ik kan nou niet bepaald zeggen dat ons sexleven er erg op vooruit is gegaan tijdens deze zwangerschap haha , maar ik zit wat met het volgende

als wij sex hebben gehad heb ik een aantal x wel achter elkaar een harde baarmoeder/buik...

Kan dit kwaad denken jullie??? (ik herken dit totaal niet van de andere zwangerschappen)

Gisteravond was het ook weer zo en ik maak me toch een beetje zorgen.... hopelijk hebben jullie een goed antwoord op mijn wat genante vraag!

Liefs Griet

Geplaatst

TK, wij hebben ook besloten een geslachtsbepalingsecho te gaan doen, die van ons is op 4 mei. Ik wilde graag nog een extra echo zodat mijn moeder ook mee kan, en dat wil ik eigenlijk niet bij de 20 weken echo (dat is een lange en medische echo en stel dat er wat mis is...lijkt me vreselijk voor mijn moeder als ze daar dan bij is). Ik post hier absoluut wat het wordt hoor!

Ellen, haha, dat iedereen liefdevol naar je darmen kijkt! Dat is bij mij hetzelfde hoor, ik heb echt al een flinke buik maar de baby kan het echt niet zijn....Geen gekke trek of zo, ik heb een tijdje gehad dat ik geen zin had in zoetigheid maar dat is (helaas) weer helemaal terug! Ik ben zo'n 2,5 kilo aangekomen tot nu toe, volgens mij is dat nog wel redelijk oke.

Valesca, kun je die Etos doos gewoon ophalen of moet je je daar voor opgeven of zo? Ik heb trouwens energie voor tien op dit moment. Ik kan totaal niet meer uitslapen en ben de hele dag in de weer. Best oke!

Griet, ik heb gelezen dat je door een orgasme een harde baarmoeder kan krijgen wat je tijdens een zwangerschap extra kunt voelen. Dit schijnt geen enkel probleem te zijn en heeft nul invloed op je kindje. Kan me wel voorstellen dat het vervelend voelt maar geen zorgen maken hoor!

Bleh, morgen weer werken (en dan ook gelijk de hele week), heb zo'n lekker weekend gehad, ik heb geen zin!

Liefs, Laika

Geplaatst

Hoi dames,

Alweer een hele tijd geleden dat ik iets van me heb laten horen. Lees nog wel geregeld met jullie mee, maar heb minder de behoefte om zelf te posten.

Wilde jullie wel weer even laten weten dat het nog steeds goed met me gaat.

Geniet allemaal van jullie zwangerschap en heel veel succes verder!!!

Liefs Mickey

Geplaatst

Griet,

ik heb zelfs gelezen dat dit erg gezond is, omdat je je baarmoederspieren op die manier traint. Ik voel het ook elke keer wat samentrekken maar omdat ik nergens lees dat het kwaad kan, maak ik me er weinig zorgen om. De baby zal het echt niet voelen, behalve dan een hoop fijne hormonen die vrijkomen bij het orgasme, wat dan weer lekker voor ukkie is want zo voelt die zich mee helemaal relax met jou. Echt veel meer zin in sex heb ik ook niet, terwijl ik dit net had gehoopt omdat je dit toch ook wel leest. Misschien nog even afwachten?

Wish,

Vervelend zeg, dat je zo'n uitgebreid bericht had geschreven en dit nu kwijt bent. Toch heb je nog veel geschreven vind ik! Ik kende dat echt niet een Snelle Jelle haha. Voor mij is dat gewoon een peperkoek. Ik heb wat meer zout gegeten de laatste tijd, benieuwd of dit vol te houden valt zonder flauwvallen. Ik smeer mezelf regelmatig in ook vooral neus, wangen en kin. Maar zon vermijd ik niet. Ik geniet er teveel van. Ik zorg er gewoon voor dat ik echt vaak factor 50 op mijn huid heb zitten, en dan denk ik wel veilig genoeg te zitten.

Laika,

Haha, toch zin in zoet? Hoe is het met je voedings-doelstelling? Ik eet best weinig zoet, nog steeds gelukkig. Meestal heb ik echt wel dagelijks zin in chocolade, maar nu compleet niet, tenzij mensen het bijna dwingen zoals gister met een paastaart. Die was dan toch wel lekker :-)

Hmm mijn moeder zou ook wel meewillen denk ik, maar wanneer lijkt het juiste moment he..

Ik heb zelf ook wel hoe langer hoe meer angst dat er iets mis is, zeker met die toxoplasmose en listeria bacterie die in mijn ogen zich verschuilt onder elk blaadje sla. Extra wassen zeggen ze, maar hoeveel wassen, en hoe doe je dat ergens anders, vooral op restaurant ofzo? Ik eet al geen vlees, dus blijven er alleen groenten over die ik kan eten. Vind het heel vervelend dat ik nu zo bang ben, want dat ben ik doorgaans amper. Maar stel dat er toch nog iets mis blijkt, dan vergeef ik het mezelf nooit zeg.

Zo, ik ga aan het werk. Ik keek er ook echt niet naar uit, met dit mooie weer.

liefs!

Ellen

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Wat een rustig forumpje is dit de afgelopen dagen geweest. Ik ben er zelf ook schuldig aan, als het zo'n mooi weer is, heb ik echt geen zin om achter mijn laptop te zitten! En dat eeuwige gepriegel op mijn Iphone daar ben ik ook wel een beetje klaar mee.

Veel gezonde moeders hier zie ik, nog niet veel aangekomen. Bij mij ging het ook heel keurig, maar deze week ineens een hele kilo in een paar dagen erbij! En ik eet helemaal niet veel meer dan normaal. Ben nu in totaal 1,5 kilo aangekomen. Wil echt zo min mogelijk, want ben na mijn zwangerschap van 5 jaar geleden nog steeds 5 kilo te zwaar. Maar ik eet lekker en gezond, en ga zeker geen honger lijden :-)

Wij doen geen geslachtsbepaling. Ik wil het ook echt niet weten. Bij onze dochter wisten we het ook niet. Ik was er van overtuigd dat het een jongetje was, maar het een bleek een meisje zijn. Het gevoel van verrassing was zo groot, dat wil ik weer. En het hele proces van zwanger worden was al zo niet-verrassend en a-romantisch, dat we dit nog wel even 'ouderwets' willen houden. Het kamertje is van hout, met veel kleurrijke elementen (oranje gordijn, gekleurde schilderijtjes, groen lakentje etc etc) dus kan voor zowel jongen als meisje. En het maakt ons ook echt niet uit of het een jongetje of meisje is.

Volgens mij ben ik nu aan mijn laatste week MvM begonnen, wat een mijlpaal! Ik ben het echt zat aan het worden, doe ook steeds minder. De eerste weken had ik 8 volle bussen per week, nu zijn het 8 halfvolle bussen...

Fijne dag allemaal en geniet van het zonnetje!

Liefs

Toverstafje

Geplaatst

Hallo dames,

Even een snelle reactie zonder alles te hebben teruggelezen. Ik heb ook heerlijk genoten van het lange weekend, wat een weer hè? Ik smeer ook vlijtig met factor 50+ en zoek af en toe even de schaduw op als het me te warm wordt, maar ik ga de zon zeker niet uit de weg. Veel te lekker! Ik heb echt vier dagen buiten geleefd, zo heerljk. En nu extra moeilijk om weer aan de slag te gaan hè?

Ik ben klaar met MvM!! Was het ook wel behoorlijk zat. Verder begint mijn buikje aardig te groeien. Ben heel benieuwd wat de VK er donderdag van zegt, want ik heb geen idee tot waar mijn baarmoeder nu komt. Ik heb me al een tijdje niet gewogen maar ik heb niet het idee dat ik idioot veel ben aangekomen. Maar ik zal ook wel gewogen worden donderdag.

Wij hopen dat ze met de 20-weken-echo het geslacht kunnen zien. We willen het dus wel weten, maar houden het vervolgens voor onszelf. Lijkt me zo jammer dat als het kindje er eenmaal is en iedereen weet al dat het bijv. een jongetje is, dat je dan alleen nog maar hoeft te zeggen 'hij is er en hij heet...'.

Griet (jij vroeg dit toch?), ik zit ook een beetje met dat probleem van opsturen van medicijnen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de stap van 'wegdoen' nog niet heb durven zetten, maar ik wil het wel gaan doen. Maar opsturen van dat soort dure medicijnen?!? Nee... vind ik geen fijn idee. Ik vraag me trouwens af of ik nog wel veel heb; zag al 2 cetrotidespuiten die ver over de datum zijn, maar die heb ik ook vorig jaar voorjaar volgens mij voor het laatst gebruikt - daarna ben ik overgestapt op de orgalutran. Zonde, had ik eigenlijk eerder naar moeten kijken... Nou ja, binnenkort even een rondje apotheek, kan ik ook triomfantelijk mijn volle naaldencontainertje inleveren.

Ik heb van de week een gesprek met mijn leidinggevende over mijn verlof en daarna... daar zie ik wel erg tegenop moet ik zeggen. Hebben jullie al helemaal rond hoeveel en welke dagen jullie blijven werken en zijn jullie werkgevers het daar helemaal mee eens? Bij ons zijn ze niet zo blij met parttimers namelijk... Maar goed, even door de zure appel heenbijten maar. We moeten ons toch echt bij het kinderdagverblijf gaan inschrijven nu, dus ik moet wel overeenstemming bereiken over de dagen!

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Dag meiden, na een paar heerlijke dagen genieten van leuke mensen om me heen en heerlijk weer, is het nu tijd geworden voor de realiteit en ben ik weer op het werk... Kon het niet laten om even snel iedereen zijn berichten door te nemen en te lezen hoe het met jullie gaat.

Wat doen we het eigenlijk goed als groep van oktober he?

Laika, wat leuk en attent dat je een mand met allemaal leuke spullen hebt geekregen! Echt fijn dat mensen zo met je meedenken en meedoen in de pret van je zwangerschap.

Vooral die augurken moest ik wel om lachen.

Valesca, ik heb ook al een paar dagen zo'n pijn in mijn hoofd, zou het door mijn lage bloeddruk komen???

Goede tip van de doos van de Etos, ik zal daar eens naar kijken en het ook gaan bestellen. Zaten er leuke dingen in?

TK, JA, ik wil het heel graag weten. Bij 1 kindje had ik denk ik wel geluisterd naar mijn vriend, die gaf aan het niet te willen weten. Maar nu het er 2 zijn is het wel heel praktisch om te weten (en eigenlijk ben ik ook heel nieuwsgierig!)

Ellen, ik was vanmorgen 2,5 kilo aangekomen (precies 15 weken zwanger), het gaat nu voor mijn gevoel wel heel snel hoor. Maar om me heen hoor ik dat het wel meevalt bij mij en dat ik er nog best oke uitzie :)

Toverstafje, ik ook de laatste week MvM. Wat FIJN! En... wat zijn we al ver dat we er mee kunnen stoppen.

Marmira, ik heb het gesprek met mijn werkgever gehad. Ik heb een jaarcontract wat af zal lopen tijdens mijn verlof. geen probleem, we gaan gewoon een nieuw contract in en mijn waarneming gaat hij ook regelen. Fijn hoor. Ik hoop dat het bij jou ook zo soepel zal gaan als bij mij!

Gr Zomer

Geplaatst

Griet,

Ik heb ook gelezen dat de baby het als prettig ervaart als je een orgasme krijgt.

Laika,

Leuk dat je moeder mee gaat naar de echo.

Wij willen niet weten wat het wordt, maar ik wil een echo met de 16 weken.

Ga dit morgen navragen of dit mag.

Mickey,

Fijn dat het goed met je gaat.

Ellen,

Wat vervelend voor je dat je jezelf zo'n zorgen maakt dat je toxoplasmose en listeria bacterie binnen krijgt.

Heb gelezen dat de kans echt heeeeel klein is dat je dit inneemt als je er 'gewoon' op let wat je eet en hoe je het moet bereiden.

Heb het er met de vk over als je daar heen moet.

Toverstafje,

1,5kg aangekomen, dat is volgens mij ook prima hoor.

Jullie willen ook niet weten wat het geslacht is. (zijn wij de enige 2 in dit topic)?

Fijn dat je bijna klaar bent om in die kan te plassen! Ik moet bekennen dat ik het nog steeds niet beu ben.

Gewoon 's morgens, 's middags en 's avonds de grote plas opvangen en daar red ik het wel mee om 4 bussen vol te krijgen.

Ik krijg 1 krat met 4 bussen en geen 8 bussen.

Raar dat dit verschillend is?

MarMira,

Succes met het gesprek en ik hoop dat jullie tot een overeenstemming kunnen komen!

Ik heb vorige week een gesprek met mijn manager gehad. Aangegeven dat ik 4 weken van te voren wil stoppen met werken. Dit zal 29 sept. zijn.

Heb gezegd dat ik er nog niet uit ben hoeveel uur ik wil blijven werken, maar dat ik denk aan 20u P/w.

Dit was geen probleem.

Ook wil ik 1 vaste werkdag per week, dit was ook geen probleem.

Het is bij ons de regeling (weet niet of dit overal in de zorgsector is) dat je of 1 vaste vrije dag, of 1 vaste vrije avond, of 1 vaste werkdag.

Alleen door de weekse dagen, behalve vrijdag, zaterdag en zondag.

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

@miss griet als je er dan toch over begint...ik durf het gewoon niet omdat ik bij sanne ook steeds dat gevoel kreeg en dan bang was dat het niet oke was....

ook omdat ik bij sanne 3 bloedingen heb gehad durf ik niet,erg hé.....vind het zo wie zo moeilijk na al dat medische gedoe,om het als iets leuks te zien....wil daar wel aan gaan werken,maar nu zit die angst er ook bij

@Laika: de etos doos kreeg ik omdat ik op de 9 maanden beurs een briefje ingevuld had maar als je op internet googled op gratis dozen,zwanger zie je het ook komen

zaten leuke dingen in,zwitsal doekjes en bewaarbakje,avent fles,proefjes,veel tijdschriften!

@Zomer misschien komt de hoofdpijn ook doordat het warmer is en je veel mee vocht nodig hebt en nu ook verbruikt...ik let nu op dat ik veel drink!

Heerlijk steeds meer meiden klaar met de Mvm

Vandaag heerlijk geshopt,van Noppies!! leuke dingen

Geplaatst

Zo wat is er al weer veel geschreven zeg. Door het mooie weer heb ik een paar dagen echt amper op het forum gekeken. Ik merk dat door ik me goed voel en alles lekker gaat ik ook wat minder behoefte heb om vaak te schrijven. Heb eigenlijk weinig tot niks nieuws te melden.

Mijn buikje begint nu echt wel wat te groeien, maar het lijkt nog meer zo'n 'vet' buikje als een echte zwangere buik. Mensen die het weten zeggen dat ik een mooie buik begin te krijgen, maar mensen die het niet weten kunnen net zo goed denken dat ik wat te veel gegeten heb en wat meer aan de lijn moet doen..hihi... Nog een paar weken en dan zal dat wel beter worden denk ik zo.

Inmiddels weten we wel zeker dat we het geslacht willen weten, maar hebben we ook besloten dat we het voor ons zelf houden. Kunnen we er in stilte samen van genieten.

Zojuist de voicemail van MvM ingesproken. Op mijn kaartje staat dat ik 11-5 de laatste keer de containers in moet leveren, maar dat lijkt me nog al lang. Zeker als ik hier lees dat velen nu mogen stoppen en ik heb er eigenlijk wel helemaal genoeg van. Ik moet zo vaak kleine beetjes plassen dat ik echt geen zin heb om dat steeds in de kan te doen.

Ik las ook nog iets over de sex.. nou sinds ik zwanger ben heb ik echt nog weinig zin en dat is best lastig. Ik zou het namelijk wel heel graag willen, maar op de één of andere manier werken mn hormonen niet zo mee. Vind het toch ook wel een beetje een raar idee met zo'n kleintje in mn buik. Maar goed..we geven de moed niet op want ik vind intimiteit wel heel belangrijk. Ook nu tijdens de zwangerschap.

Die dozen ga ik ook maar eens aanvragen/ophalen. Lijkt me wel erg leuk moet ik zeggen. Maar hoe doen ze dat als je niet thuis bent?

Afgelopen weekend nog even lekker met mn moeder geshopt. Ze had nieuwe kleren nodig en gaat altijd naar Miss Etam. Ik zag daar ook een leuk jurkje voor mij hangen dus wilde die kopen. Maar heb m van mn moeder gekregen omdat ze het zo leuk vind dat ze nu eindelijk met me kan winkelen voor positiekleding. Lief he

Geplaatst

de dozen moet je altijd ophalen in de zwangerschap,er is 1 doos die je krijgt als de kleine er is en dan bellen ze voor een afspraak!

en lief van je moeder!!

Geplaatst

Heerlijk, wat worden we allemaal verwend met kadootjes (of we verwennen gewoon onszelf, he Valesca ;-))!

Ik denk ook steeds dat ik nog twee weken MvM moet, nl tot en met week 16. Maar blijkbaar is het tot en met week 15? Dat zou wel lekker zijn, dan hoe ik ook nog maar een weekje....

Ik ga eens googlen op die dozen, lijkt mij ook wel leuk!

Morgenavond zal ik trouwens even checken hoe het zit met alle reacties op datumprikker. 2 en 3 juli zijn duidelijk favoriet, dus morgen zal ik iederen mailen met de definitieve datum. Zal ik ook gaan zoeken voor een leuk lunchplekje in Utrecht? Of heeft iemand ideeen?

Geplaatst

laika, ik las net op de site van MvM dat je mee kunt doen tot en met de 16e week. Dus dat ik nog een weekje moet is wel logisch. Ze willen me zelf nog 2 weken mee laten doen (tot 17,5 week), maar ik plas dan denk ik gewoon tot 16 weken en 6 dagen. De dame heeft nog niet teruggebeld dus ik heb het de informatrice nog niet kunnen vragen

Geplaatst

laika: dan hoop ik op 2 juli hoor hahah!!!! en idd onszelf verwennen mag ook hé

er zijn denk ik wel genoeg leuke lunchplekken,zouden we moeten reserveren?! ik ben niet zo goed in namen dan zou ik op google moeten zoeken

iemand wel erg bekend in amersfoort?!

Geplaatst

Laika, ik ben zelf niet zo bekend in (de buurt) van Utrecht maar een leuke lunchplek ergens in een mooie tuin lijkt me heerlijk. Datum maakt me ook niet uit, we horen het wel van je. Erg bedankt voor de moeite alvast!

Geplaatst

Dag dames, ik ga dan wel niet naar de meeting, maar ik ben wel bekend in Utrecht. Misschien vinden jullie theehuis Rhijnauwen wel iets; ligt in Bunnik, net buiten Utrecht en heerlijk in de natuur. Ze hebben een supergrote tuin/terras aan het water. Het is vooral een pannenkoekenhuis, maar ze hebben ook heerlijke broodjes en salades. Bij mooi weer is het wel altijd enorm druk, dus jullie zouden wel even moeten informeren hoe het zit qua reserveren.

Geplaatst

Hi dames,

Ook ik heb lekker genoten van het heerlijke zomerweertje.

Ik ben giseren es naar Terneuzen geweest omdat daar de dichtste Miss Etam winkel ligt voor mij (ben van België) Was echt een tof dagje, lekker rondgelopen, heerlijk terrasje gedaan maar in de Miss Etam had ik geen geluk, de zwangerschapslijn hebben ze er niet... Ik ben dan maar lekker in de Hema weest shoppen voor mini. Een paar slabbetjes enz gekocht. Kon me echt niet meer inhouden...

ivm sex, ik heb af en toe wel zin, meestal net op de momenten dat m'n man buiten aan het werken is of naar z'n werk is. De keren dat we het gedaan hebben had ik ook schrik van onze mini. De baarmoeder trekt idd samen en dit is veel duidelijker dan vroeger dus dat vind ik wel een beetje eng. Wat me er soms van weerhoud om zelf klaar te komen... Maar ben blij dat dit dus echt geen kwaad kan!

Ook mijn buikje begint nog duidelijker zichtbaar te worden. Deze ochtend zeiden verschillende collega's tegen me: amai, je begint het echt al goed te zien! Ben daar wel blij om want ik ben nog steeds gewicht aan het verliezen ipv erbij komen. Zit in totaal al aan -6kg wat ik toch echt niet weinig vind... Ik voel me eerlijk gezegd ook wel een beetje flauwer aan anders. Heb de laatste dagen terug 2x een bloeddrukval gehad. Alles werd letterlijk zwart voor m'n ogen. Maar best dat ik mij op tijd kon zetten want mijn grootste vrees is dat ik er op een bepaald moment gewoon es ga liggen als'k niet oplet. Ik krijg ook de raad van verschillende mensen om meer zout te eten maar wij eten al redelijk zout dus kan toch maar moeilijk een berg zout op m'n eten gaan doen denk'k dan...

Och ja, morgen terug een weekje erbij en daar ben ik zeker niet rauwig om. Ik moet nog wachten tot volgende week vrijdag om terug op controle te mogen gaan en kan echt niet wachten! Ik hoop echt dat met mini alles inorde is.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden