Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ellen, even een snelle reactie, als het goed is, zal je baarmoeder nu echt wel naar boven aan het gaan zijn. Enkele weken geleden voelde ik die nog erg bij het schaambeen, maar nu voelt het al meer omhoog.(aan de rechterkant)

Natuurlijk heb je gelkijk dat het je darmen zijn, maar je baarmoeder verhuist ook al een beetje en groeit.

Bij 20 weken zit die meestal bij de navel, dus kruipt nu wel die kant op....

Gr Zomer

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb al een tijd niets van mij laten horen. Sorry!

Maar ik heb het gewoon te druk met werk e.d.

Wilde jullie even laten weten dat hier ook alles nog steeds goed gaat.

En hopelijk bij jullie ook allemaal!

Ik denk dat ik nog maar weinig posten, dus wilde ik even zeggen:

Succes allemaal met jullie zwangerschap! En geniet ervan!!!

Groetjes

Geplaatst

Ellen,

Lees dit eens, http://www.babybytes.nl/zwangerschap/kalender/week/13

Hier staat dat je buik langzaam zichtbaar wordt.

Het is dus niet alleen het vet en darmen. Hahaha!

Ik heb nu ook een buikje wat ik sinds 2 dagen echt niet meer kan 'verbergen'.

En als ik lig zie je er nog maar weinig van.

Dus hetzelfde dan wat jij nu hebt. (maar jij bent bijna 1 week verder)

De broek met buikband zit heerlijk en hierdoor lijkt het of dat je het nog beter ziet dat ik zwanger ben.

R00sje,

Fijn om te lezen dat alles goed gaat!

Je moet doen wat je zelf wil en dit wordt hier door iedereen gerespecteerd.

Geniet van je zwangerschap en succes verder!

Sandra,

Dank je wel voor je lieve reactie!

Geplaatst

Toverstafje fijn dat alles goed was,jammer dat je het zelf niet goed kon zien

Ik heb ook soms last van mijn stuitje ja,en rug maar ik heb nu vooral gewoon last van mijn onderkant,sinds de bevalling van Sanne had ik dat elke keer als ik ongesteld was,een gevoel alsof er bakstenen aan hangen...nu heb ik dat dus weer als ik sta niet meteen maar wel snel..lang lopen is dus echt niet fijn

Klaag maar lekker pijn is gewoon niet fijn

Geplaatst

Hi meiden,

Fijne berichten hier weer (behalve de pijntjes en kortademigheid dan)!

Roosje, fijn om te lezen dat het goed met je gaat!

Ik heb net nog even datumprikker gecheckt en alleen Doortje en Violeta80 hebben nog niet gereageerd. Zoals het er nu naar uitziet is 2 juli de datum waarop de meeste meiden kunnen dus reserveer die voor de zekerheid maar alvast in je agenda....

Ik had gisterenavond iets heeeel geks. Ik lag in bed en toen voelde ik ineens een beetje pijn en een plop en opeens voelde ik een bult rechtsonder op mijn buik! Het leek mijn baarmoeder wel, alsof het kindje even flink verschoof. Het voelde niet angstig of zo maar wel heel weird....ik heb er echt even wakker van gelegen. Vandaag lijkt alles weer rustig. Rare dingen gebeuren er toch in je lichaam!

Ellentrik, het gaat wel goed hoor met eten. Ik probeer gewoon iets minder toe te geven aan de lekkere trek en minder te snoepen. En dat gaat eigenlijk wel goed. Maar vandaag heb ik ook gewoon een koekje en en paasei gegeten en vanavond neem ik misschien ook nog wel wat lekkers bij de thee....

Gaan jullie ook lekker genieten van het lange weekend? Ik ben morgen ook vrij en we hebben allemaal leuke plannen dit weekend, zin in!

Liefs, Laika

Geplaatst

Hi Laika,

Er is denk ik iets niet goed gegaan met mijn mailadres, want ik geen mail ontvangen er over om aan te geven wanneer ik wel/niet zou kunnen.

Mocht het overigens 2 juli worden, dan kan ik zoals het nu lijkt niet.

ik speel saxofoon bij een harmonieorkest en we geven die avond een groot thema concert waarbij ik in de organisatie zit. De dag zal waarschijnlijk gebruikt gaan worden voor aankleding van de zaal enzo.

Groet, Dorien

Geplaatst

14 weken!

Gister het hartje snel en duidelijk gevonden. Dit keer moest ik met dat ding tenminste niet tot bijna aan mijn ruggegraat gaan, zo diep moest ik duwen enkele weken geleden (nu ja, zo erg was het nu ook weer niet). Nu bijna niet geduwd en luid en duidelijk horen kloppen. Grappig. Echt veel zie ik niet als ik plat ga liggen, maar ik voel wél mn baarmoeder protesteren als ik wat begin te duwen daar. Maar geen bal zoals ik wel eens lees. Ja, met die buikband zie je nog meer buik door dat extra laagje stof dat ertussen zit. Ik heb intussen een zwarte linnen positiebroek gekocht (c&a), heerlijk in dit weer, ik draag hem voortdurend nu.

M'n ventje komt thuis vanavond!!!!

Haha Laika, plop!

Roosje,

Fijn dat je iets laat weten en geniet ook van je zwangerschap. Leuk dat het goed gaat!

Goed nieuws dus allemaal.

Fijne dag nog!!

Ellen

Geplaatst

Sorry dat ik weer een tijd niet heb gereageerd. T is echt chaos op t werk. Besloten even 2 collega's weg te gaan en we krijgen er niemand voor terug. Andere collega met zwangerschapsverlof. Ook dat wordt niet opgevuld. Draaien nu dus vaak al met onderbezetting. Zie nu al op tegen de vakantieperiode.

Verder is Noah zijn grenzen lekker aan t uittesten. Vooral als ik een drukke dag heb gehad op t werk. Met andere woorden, ben gigantisch moe! Tussendoor nog de tuin opgeknapt en nu starten met de verbouwing in huis. Bah!! Moeilijk om positief te denken soms. Zie er echt tegen op.

Nu weer positief... Woensdag weer op controle bij gyn. Hoop dan ook weer een echo te krijgen. Dan ook eindelijk hartje horen!!

Mijn collega kwam trouwens met een theorie hoe je er achter kunt komen of je een jongen of een meisje krijgt. Werkt alleen als je al een kindje hebt. Aan de haargrens in de nek kun je dit blijkbaar zien. Als de haren in een punt in de nek bij elkaar komen, krijg je een jongen. Is dit niet zo, dan wordt het een meisje.

Als dit zou kloppen zouden we een jongen krijgen. Ben benieuwd!

Fijne paasdagen!!

Geplaatst

Ellen,

Jippie, 14 weken zwanger!

Vind het zelf ook zo fijn om elke week te kunnen zeggen hoe ver ik zwanger ben, jij ook zo te merken.

Fijn dat je man vanavond thuis komt, geniet ervan!

Mamavannoah,

Jee, dan heb je het echt druk op je werk. Vind het niet normaal dat er niemand voor terug komt. Je mist nu dus 3 collega's.

Wel aan jezelf denken hoor! Als jij het straks te druk vindt worden moet je aan de bel gaan trekken. Succes!

Hoezo werkt het alleen als je al een kindje hebt?

Geplaatst

Hoi mama van Noah, ben benieuwd|!!!!

Ik wil jullie een vraag voorleggen want wie weet ben ik wel te moeilijk aan het doen.

Ik heb medicijnen over en die heb ik op het forum gezet. Ik dacht dat mensen daar blij mee zouden zijn. Er hebben een paar meiden gereageerd en die willen het allemaal per post regelen.

Ikzelf zou het zoveel prettiger vinden als ze even langs komen om het op te halen. Het gaat om bijna (in totaal 1500 euro) naar mijn idee is dat best een ritje in de auto waard.

Ik voel me er niet goed bij om het met de post te sturen, straks raakt het kwijt of beschadigd en daar is het me emotioneel te veel voor waard. Dit heb ik wel in de PB naar deze mensen gestuurd, maar zij willen het over de post.

Wat vinden jullie? Zeur ik teveel of mag ik er wel van uit gaan dat mensen het er voor over kunnen / willen hebben om naar Utrecht te rijden? Met andere woorden blijf ik vast houden aan mijn eigen gevoel???

Ik weet nu even niet wat ik moet doen......

Gr Zomer

Geplaatst

Zomer,

Ik weet niet of dit berichtje hier op deze manier mag staan?

Wil wel reageren.

Heb ook .... via de post ontvangen toen we voor de 5e icsi door gingen.

Nu ga ik ..... via de post versturen als ik het weg ga doen. (daar wacht ik nog even mee)

Als je eigen gevoel aan geeft dat je dit niet wil, moet je het ook niet op deze manier doen.

Kijk of dat er nog andere personen reageren die het wel op willen komen halen, dan kun je hierna alsnog je keuze maken, toch?

Ik begrijp je wel, maar ik wou zelf ook niet zo ver rijden om iets op te halen.

Geplaatst

Hoi, sorry dat ik even binnen kom vallen maar wil hier wel wat over zeggen: ik heb twee keer een mede-forummer blij kunnen maken met koelkastinhoud. Ik woon dicht bij Utrecht, zij daar een dik uur rijden vandaan. Ik heb het gewoon per post verstuurd in een bubbeltjesenveloppe en het is in goede staat bij haar aangekomen. Ik denk eerlijk gezegd dat je er misschien wat te zwaar aan tilt? Natuurlijk zijn vrouwen blij met alle hulp die ze van een forumgenote kunnen krijgen, maar is dat alleen te uiten door het persoonlijk op te komen halen? Mijn 'ontvangster' heeft me uitvoerig bedankt, en zelfs dat was voor mij niet nodig. Het ging mij erom de medicijnen nog een tweede leven te geven en ze niet te laten vernietigen, maar hoe ze uiteindelijk bij de gebruikster aankwamen, dat maakte mij echt niet uit.

Succes met je beslissing!

Geplaatst

ja lastig het is inderdaad een behoorlijke prijs....en wat als het mis gaat bij de post en los gaat(gebeurd helaas ook wel eens) ophalen is dan wel fijner.....lijkt mij

ja heerlijk weekend!we gaan voornamelijk naar familie en familie komt heer! en genieten van het mooie weer

balen mama van noah dat het zo druk is op je werk en dan ook nog thuis doe rustig aan hoor!! lastig die peuterpubers heb er hier soms ook 1,de haargrens in de nek snap ik niet zo haha

heerlijk ellen je mannetje weer thuis!!!

laika misschien wat dat wel een schop van de kleine hihi

Ik ben alweer 16 weken pfff gaat snel ineens,nog ff en ik ben al op de helft haha

Geplaatst

Valesca,

Dat klopt, je bent al bijna op de helft!

Wat geweldig om dit te kunnen zeggen!!

Hopelijk volgen wij je allemaal.

Hoop zo dat we met z'n alle een goede zwangerschap mogen hebben en dat we eind dit jaar een prachtig wonder in onze armen mogen sluiten!

Heb 2 vroege diensten gehad en moet er nog 3.

Dan ben ik 2 dagen vrij waar ik dan ook echt van ga genieten!

Fijne avond allemaal!

Geplaatst

Uitgerekend

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,27, 2e kindje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 34, 1e kindje

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje

15 oktober: r00sje

12/17 oktober: T.K, 26, 1e kindje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje

16 oktober: Doortje (Dorien), 27, 1e kindje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje

19 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 13 kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje

25 oktober: Wish 31, 1e kindje

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje

Echo/controle

26 april: ivfmoeder (verloskundige)

26 april: Frann controle gyn.

26 april: Violeta controle VK

27 april: mamavannoah (controle gyn)

27 april: Wish (hartje luisteren)

28 april: MarMira (verloskundige)

3 mei: Ellen (16wk controle gynaecoloog)

4 mei: Laika (16wkn controle in ziekenhuis)

6 mei: Akara (16wkn controle terwijl ik al 17wkn ben bij vk)

10 mei: Wish (16 wkn controle)

11 mei: Dorien (echo in ziekenhuis)

11 mei: verloskundige hartje luisteren en controle ---> wie o wie gaat er dan????

16 mei: MissGriet (echo + co gyn)

18 mei: Zomer (6e echo

18 mei: Dorien, controle verkloskundie

23 mei: Valesca 20 weken echo

23 mei: MarMira 20 weken echo

27 mei: Akara 20 weken echo gyn

8 juni: Dorien 20 weken echo zk

14 juni: MissGriet 20 weken echo zk

T.K,

Hoe was de controle gisteren?

Geplaatst

Hey zomer!

Meis ik heb ook net mijn koelkastinhoud op de bus gedaan en terwijl zij ook maar een uur van mij af woonde, ging ik er al vanuit dat het op de bus zou gaan.

Moet zeggen kan me wel goed voorstellen dat je je zo voelt hoor!! Ik zou zelf zeker wel het er voor over hebben om naar Utrecht te rijden , het gaat toch wel mooi om medictie die je anders wel moet betalen...

Ik zou ook even afwachten of er iemand is die het wil ophalen of niet en dan kan je je keus maken..

Succes Liefs Griet

Geplaatst

Hoi zomer, persoonlijk zou ik het ritje er ook zeker voor over hebben, ik heb het eea ook opgestuurd, verpakt in een pakketje zodat het niet kon beschadigen.

Misschien ben je wat geruster als het aangetekend wordt verstuurd ?

Lief dat je het wil schenken iig!

Liefs Babeth

Geplaatst

zomer, ik zou het er persoonlijk ook voor over hebben om er een uur voor te rijden om te het te komen ophalen. Als jij het zo wil doen moet je bij je gevoel blijven. Als ze echt allemaal te ver wonen en er is niemand die zich nog meld om erom te komen moet je anders proberen om ergens halverwege af te spreken? Dan is het een persoonlijke overdracht en zal de persoon aan wie je het geeft het mss ook meer zien zitten om erom te komen (als ze de afstand te ver vinden...) het belangrijkste is dat jij je er goed bij voelt meid!

Ik ge deze middag lekker naar een bbq. Is al de 2de van het jaar maar deze keer is hij niet bij ons thuis dus kan ik er nog meer van genieten. Morgen moeten we naar de ouders van m'n man om pasen te gaan vieren. Z'n 2 zusjes zullen er ook zijn en de 2 meisjes van 1 van z'n zus ook. Dus dat zal terug een gezellige boel worden.

Maandag is er dan een paaskroegentocht waar m'n man naar jaarlijkse traditie naartoe gaat met z'n vrienden en waar verwacht wordt dat ik ook meega. Ik hoop gewoon dat ik toch regelmatig zal kunnen zitten want vrees er anders een beetje voor dat ik het zal kunnen uithouden... Een druk verlengd weekend voor de boeg dus.

Voor iedereen een prachtig paasweekend toegewenst met lekkere chocoladepaaseieren ;-)

Geplaatst

Zomer,

Je moet inderdaad doen waar je je goed bij voelt, maar dan zou ik eerder opteren voor een verzekerde verzending zoals een 24u koerierdienst ofzo, of aangetekend zoals Babeth voorstelt. Dan wordt het pakketje aan de deur afgeleverd, en lijkt het me ook veiliger. Goed inpakken in bulletjes met wat licht papier errond en klaar. Ik denk dat dit echt wel kan hoor. Maar in ieder geval fijn dat je je medicijnen wil schenken! Ik heb er ook nog liggen en ben het ook van plan, al wacht ik nog heel eventjes..

De thuiskomst van m'n vriend was heel erg warm en liefdevol. Vorige keer hadden we ruzie meteen toen hij thuiskwam omdat ik hem niet kwam ophalen (pff), maar ook dat was vrij snel bijgelegd en eigenlijk zijn we heel erg goed samen, de laatste tijd. Hebben jullie dat ook?

Oh, en hebben jullie ook zo'n levendige dromen? Altijd heel dramatisch bij mij: gijzelingen, overstromingen en de wereld die de 2012-film herbeleeft. ik had die film nooit mogen zien haha.

Deze voormiddag alweer bijna flauwgevallen zeg, midden in de stad. Ik moet er dringend een systeem beginnen achter zoeken zodat ik dit soort toestanden weet te voorkomen. Misschien heb ik teveel gegeten met het ontbijt? Of te vet? Had een chocolade eitje gegeten (pasen he) Ik heb dan een doosje chips gegeten om zogezegd de bloeddruk weer omhoog te krijgen en dan even op een bankje op het plein gaan liggen, en daarna ging het weer.

Dames,

geniet van het weer, het is ongelooflijk aan het zomeren! Ik heb net mijn jurkje gevonden voor mijn verjaardagsfeest over 2 weken. heel erg romantisch met voile en paarse bloemetjes en ookal is het geen positiekleding, het onderjurkje kan wel wat stretch aan. Ben helemaal blij!

liefs,

Ellen

oh ja, hier de voor en na van kytan onze hond die dus woensdag getrimd werd :-)

[ATTACH=CONFIG]1238[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1237[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1239[/ATTACH]

Geplaatst

Akara,

Zoals ik het lees hebben jullie inderdaad gezellige dagen voor de boeg.

Veel plezier!

Succes maandag tijdens de kroegentocht. Er zal toch altijd wel een stoel, barkruk, muurtje ofzo zijn zodat je even uit kan rusten.

Ellen,

Fijn dat je man veilig thuis is gekomen!

Mijn vriend en ik hebben juist wat meer situaties dat we op elkaar aan het vitten zijn.

Komt echt door mijn hormoonhuishouding hoor. Ik weet dat ik af en toe niet te genieten ben, ben erg snel geiriteerd en reageer meteen fel.

Even later is het weer vergeven hoor en geven we elkaar een dikke knuffel.

Ik heb de laatste tijd helemaal geen dromen meer, terwijl ik dit voorheen wel eens had.

Oef, bijna flauwgevallen in de stad. Was er wel iemand bij je of was je alleen?

Hoop dat je erachter komt wat hier de oorzaak van kan zijn, dan kun je proberen om dit te gaan voorkomen. Is wel zo prettig!

Succes ermee!

Ik heb afgelopen 2 ochtenden een wat lage bloeddruk gehad.

Stond aan het bed van een zorgvrager om sondevoeding te geven. (de lucht van sondevoeding alleen al wordt je misselijk van pfff)

Ik merkte dat ik wat dol werd en een vervelend gevoel in m'n buik/maag.

Ben op een stoel gaan zitten en heb vanmorgen mijn bloeddruk opgemeten. 105/60. (gisteren was het 110/60)

Terwijl ik altijd netjes volgens het boekje zit, 120/80.

Heb toen een kopje bouillon gemaakt en een 'Snelle Jelle' gegeten. Toen voelde ik me na een paar min. weer goed en ben weer aan het werk gegaan.

Ik heb de laatste week dat ik in de avonduren niet lekker word. Geen misselijkheid maar wel een vervelend weeïg gevoel in m'n maag, tegen misselijkheid aan zeg maar.

Zouden de kwaaltjes nu op gaan spelen??

Allemaal fijne paasdagen!

(ik moet werken, maar vind ik niet erg hoor, ben met pinksteren vrij)

Geplaatst

vervelend wish dat je jezelf zo naar voelde! hopelijk komt het niet vaker voel,zout dropje mocht ik nemen als ik me zo voelde door lage bloeddruk

Geplaatst

Valesca,

Dank je wel voor je lieve reactie.

Hey, je bent de 16 weken voorbij!!!!

Ben benieuwd hoe jij jezelf nu voelt?

Denk dat de meiden hier allemaal van het mooie weer en de paasdagen aan het genieten zijn omdat het hier niet zo druk is.

Maakt ook niks uit hoor, komt wel weer.

Geplaatst

Akara: Veel plezier morgenavond op stap! Gezellig , en indd wat Wish ook al schrijft er is vast wel een stoel, kruk of zoiets waar je op kan rusten!

Valesca: 16 weken alweer!!! Jeetje wat gaat het ook alweer snel dan he? Wow... en wat een mooie foto's had je geplaatst van jou en je mooie meissie!! Prachtig hoor! Zag dat ik er helemaal nog niet op gereageerd had tot grote schaamte vergeet ik wel eens op wie ik wel en niet reageer... (zo stom soms!)

Ellen: Wat fijn dat je man goed is thuisgekomen , geniet van elkaar! Jou bloedruk is ook af en toe aan het dippen lees ik? Rustig aan meid!

Wish: Wat naar voor je dat je dit nu juist op je werk overkomt... heb het zelf wel als ik wat bukken moet of snel opsta en mijn bloeddruk is ook altijd wat laag.. dus zoute drop heb ik echt altijd bij me en dat mag ik dus ook "gewoon" eten. Maar goed van je dat je dus wel meteen boullion heb genomen dit helpt ook erg goed! Werkse nog met de pasen!

Herken trouwens ook het stukje wat je schrijft over je man , alleen heb ik echt een soort van pms gevoel af en toe (lees:vaak) oh man en ben dit zoooo niet gewent van mezelf... vlieg erg snel uit m'n slof en het is dus ook zeker wel zo dat ik me dat besef maar op het moment zelf?

Hier een erg kort lontje dus.. ook wat appart het is alleen tegen m'n vriend, met hem heb ik geen geduld en terwijl hij verbazingwekkend kijkt naar het engelengeduld (vind hij) wat ik heb met de kindjes haha ;)

Maar goed fijn is het niet , het is zo raar ineens kan ik kan heel vrolijk zo boos worden ... pff meer meiden last van???

Gisteravond trouwens eindelijk weer ons ukkie gevoeld... heerlijk!!!

Voor de rest is iedereen net als wij aan het genieten van het mooie weer of niet? Wij zijn ook al 2 dagen achterelkaar aan het bbqen geweest...

Liefs Griet

Geplaatst

Hallo allemaal, niemand verbrand door de zon vandaag, wel uitkijken voor een zwangerschapsmasker he, normaal kan ik uren liggen bakken, maar doe het nu toch uit voorzorg echt rustig aan en gebruik zels factor 20 normaal een beetje olijfolie!!

Ik heb het lijstje gecorrigeerd, ik was het die 11 mei naar de verloskundige gaat en 13 kinderen is wat veel; het is mijn eerste!

Goed te lezen dat het eigenlijk met iedereen, op wat pijntjes na, goed gaat, ik hoop dat dat voor een ieder zo blijft.

Wish dat onplezierige gevoel in de avond na het eten heb ik al wat langer, maar als ik dan rustig aan doe en niet meer aan het werk ga of zoals nu op het forum ga lezen, zakt het snel weer af, dus ik denk dat ik dan gewoon wat rust moet nemen en dit een signaal van het lichaam is. Als je je gewoon goed voelt doe je overdag natuurlijk ook alles op je gebruikelijke tempo.... en er gebeurt natuurlijk wel wat in je lichaam.

dat buikje, is bij mij ook al zichtbaar, tja ik wil het graag verbergen, maar het lukt gewoon niet meer, ik had gehoopt dat ik tot een maand of 5 mijn zwangerschap kon verbergen, maar ik denk dat maand 4 me niet eens gaat lukken.....

en het is ook zo dubbel eigenlijk ben ik heel trots op mijn buikje en niet te vergeten borsten, die zijn al een hele cupmaat gegroeid en 7 cm in omvang! maar i.v.m. mijn eigen zaak wilde ik het nog graag even stil houden voor de buitenwereld, helaas zal dat niet lang meer lukken.

morgen 14 weken! en de 20 weken echo doen we iets eerder in week 19 maar wel bij de gynacoloog en daar ben ik erg blij mee, voelt vertrouwder en geeft mij meer zekerheid.

Over die medicijnen opsturen; ik heb er ook erg veel moeite mee; het gaat toch wel om heel veel geld; ik was de laatste poging ruim 2500 euro kwijt, dus ik vind dat je daar best een uurtje voor in de auto mag zitten....

NU ik kom hier niet zoveel meer, ben druk met andere dingen zoals het ideeetjes opdoen voor de babykamer en helaas mijn werk moet ook gewoon door gaan. wil ook steeds vooruit werken, alsof ik nu al aan kan werken voor oktober...;-) maar ja, dan is het allemaal maar gedaan he.

Nu prettige paasdag nog morgen en geniet van jullie zwangerschap.

Groet Vlok

Uitgerekend

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,27, 2e kindje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 34, 1e kindje

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje

15 oktober: r00sje

12/17 oktober: T.K, 26, 1e kindje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje

16 oktober: Doortje (Dorien), 27, 1e kindje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje

19 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje

25 oktober: Wish 31, 1e kindje

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje

Echo/controle

26 april: ivfmoeder (verloskundige)

26 april: Frann controle gyn.

26 april: Violeta controle VK

27 april: mamavannoah (controle gyn)

27 april: Wish (hartje luisteren)

28 april: MarMira (verloskundige)

3 mei: Ellen (16wk controle gynaecoloog)

4 mei: Laika (16wkn controle in ziekenhuis)

6 mei: Akara (16wkn controle terwijl ik al 17wkn ben bij vk)

10 mei: Wish (16 wkn controle)

11 mei: Dorien (echo in ziekenhuis)

11 mei: Vlok verloskundige hartje luisteren en controle

16 mei: MissGriet (echo + co gyn)

18 mei: Zomer (6e echo

18 mei: Dorien, controle verkloskundie

23 mei: Valesca 20 weken echo

23 mei: MarMira 20 weken echo

27 mei: Akara 20 weken echo gyn

8 juni: Dorien 20 weken echo zk

14 juni: MissGriet 20 weken echo zk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden