Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

wat een heerlijk nieuws zomer!!!

Bijzonder hoor dat ze zo al naar elkaar toe keken!!

Ja ik voel me gelukkig weer wat beter!!! af en toe voelt mijn buik wel wat raar nog maar verder hou ik alles weer binnen!

Vandaag de flessen voor moeders voor moeders aan de weg gezet en geen nieuwe gekregen!!Dit is ook mijn 16e week!! Heerlijk hoor haha ook weer volbracht!!!

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Griet, fijn dat je een goede echo hebt gehad. Inderdaad wel heel vervelend van die cystes maar ik zou zeker doen wat Zomer zegt als je onzeker bent, gewoon wat vaker om een echo vragen!

Zomer, jij ook al goed nieuws! Wat bijzonder dat ze elkaar al opmerken, dat lijkt me toch echt wel heel gaaf hoor. Wat heerlijk dat het zo goed gaat!

Valesca, joepie week 16! Ik kan ook niet wachten tot ik mag stoppen met MvM, ik vind het nu wel mooi geweest. Maar uiteraard zet ik stug door tot aan de 16 weken hoor. Fijn dat je alles weer binnenhoudt, nu mag het wel eens klaar zijn.

Mijn collega's zeiden vandaag dat ik in een weekend gewoon weer gegroeid was, het is inderdaad best wel een flinke buik aan het worden. Ik heb een beetje het idee dat ik ook wel erg veel eet. Vandaag na het eten ook weer zes Raffaello's (kokosbollen) naar binnen gewerkt. Vanaf morgen ga ik hier weer op letten; minder eten (voor de lunch eet ik vier boterhammen en een luxe bruine bol, bijvoorbeeld) en in ieder geval minder snoepen!

Geplaatst

Zomer,

Wat een goed nieuws zeg! En zo schattig, dat ze nu zullen communiceren met jou en later met de mama! Heel erg bijzonder toch, een tweeling. Ben erg benieuwd hoe jouw zwangerschap ervaren wordt als je samen met ons lekker verder groeit.

Griet,

Ik zou net zo bezorgd zijn, want je kent het niet echt, en je zou zo graag 'normaal' zwanger wezen zoals iedereen. Maar zoals Dorien het zegt zijn cystes best normaal, en ik heb even opgezocht ivm je ongerustheid. De cystes geven hormonen af, dus eigenlijk wel een positief iets! Maar als je je echt zorgen maakt, bel voor een extra echo. Ze zullen je inderdaad wel begrijpen hoor.

Valesca,

Oef, je rotweekend met al dat spugen achter de rug en gelukkig voel je je weer wat beter. Ik ben gelukkig nog niet ziek geweest. Ik dacht echt dat mijn weerstand als een blok zou vallen en ik de ene verkoudheid na de andere griep zou aantrekken, maar tot nu toe niets. Het weer buiten is ook weer helemaal lekker, dus geniet maar van de warme zonnestralen.

Laika,

ik heb je datumprikker gezien en aangepast, echt gaaf zeg hoe dat werkt! Je kan procentueel zien hoeveel mensen op wat gestemd hebben. Benieuwd wat de uitkomst gaat worden. Bedankt voor je initiatief alvast!

Zo, mijn mannetje gaat voor zijn werk 4 dagen (!) naar China, en ik kan het deze week dus even alleen klaren. Als ik nu al zie hoeveel werk ik heb met de hond en kat en planten en huishouden, en daar moet dan nog eens een kleintje bij, poeh! Dat gaat even hard doorwerken zijn, die avonden en ochtenden. Vandaag weer wat hoofdpijn tegen de namiddag, maar ik heb de indruk dat het steeds later wordt dat de hoofdpijn opkomt. Vind ik dus best.

Oh, een hele leuke en lange echo gevonden online (13wk), met 3D beelden die zo schattig zijn! Zo menselijk! Beetje naar beneden scrollen. Echt indrukwekkend vind ik.

http://www.gezondheidonline.be/dossiers/zwangerschap/13-weken-zwanger

groetjes!

Ellen

Geplaatst

Hi Zomer,

Heerlijk dat t allemaal goed gaat! Toch wel heel bijzonder allemaal! Ik zou wel n echo van je willen zien, lukt t om n plaatje hier te plaatsen?

Hi Leika,

Fijn dat je je weer beter voelt!

Hi Miss Griet,

Even schrikken zeg! Maar gelukkig is alles met de kleine goed.

Ik ben gisteravond n bugaboo cameleon wezen kopen, via marktplaats. Hij ziet er nog als nieuw uit en is super compleet met maxi cosi erbij. We zijn r heel blij mee, maar ook nog wat onwerkelijk : er staat nu n kinderwagen in ons huis! 

Liefs

Marianne

Geplaatst

Dames, even snel een berichtje van mijn kant.

Gisteren voor het eerst bij de VK geweest voor intake. Was echt heel fijn. Ze hebben de ruimte gewoon ingericht als een soort woonkamer met relaxte banken enzo, waardoor het allemaal niet zo formeel is. Na alle vragen beantwoord te hebben heeft ze een echo gemaakt om even naar het hartje te kijken. Echt zo fijn!! En wat een verschil al weer met ander halve week geleden. Het kindje was al weer flink gegroeid en mn baarmoeder ook. Vorige keer was het net boven het schaambeen, nu al halverwege tussen het schaambeen en mn navel. We hebben drie mooie foto's gekregen. Het kindje keek ons echt recht aan, al ligt het nog steeds wat met het hoofd naar voren.

Ben helemaal blij. Nu de afspraak maken voor de 20 weken echo en over 4 weken weer terug voor controle daar.

Geplaatst

ja ik hoop nu dat we alleen maar opknappen,ben wel klaar met maagpijn en spugen ja pfff

oh wat gaaf marianne ik wil eigenlijk ook de bugaboo maar heb natuurlijk de wagen van Sanne nog dus beetje zonde maar vind hem wel gaaf!!

wat fijn Doortje een echo en dat alles zo goed was super!!

Geplaatst

Waaah spannend Marianne!!! Ik durf dat ook allemaal nog niet, al zal het er wel eens van moeten komen he. Proficiat met jullie eerste grote aankoop!

En, ik heb me nu officieel ingeschreven op de forumdag van 11 juni! Anderen die twijfelen hoeven dat nu dus niet meer, en komen gewoon dus ook! :laugh:

Heb even het lijstje niet bij de hand, gingen er vandaag ook niet echo's door?

liefs en mooie zonnige dag gewenst!

Ellen

Geplaatst

11 juni zijn wij net een dag terug van vakantie dus dat vind ik niet handig ben dan druk met de wassen enzo hihi

maar ik hoop bij de forumdag van dit clubje erbij te zijn!!

ik ga nu ff wat poetsen en dan genieten van het mooie weer!

fijne dag allemaal

Geplaatst

Hello girls,

Straks even kijken naar dat filmpje van Ellen ben heel benieuwd. Altijd leuk om zoiets uitgebreid te kunnen bekijken.

Wij komen zeker niet naar de forumdag, maar ik wil wel graag naar onze bollenbuikenlunch. Hoop dat 't gaat lukken.

Morgen onze eerste echte controle bij de gyn, ben benieuwd. Ik denk niet dat ie zomaar een echo maakt, maar vind het toch fijn om er even heen te gaan.

Fijne zonnige dag allemaal!

Liefs

Toverstafje

Geplaatst

Griet,

Je hebt net te horen gekregen dat je cystes hebt en hierna krijg je een afspraak voor over 4 weken. Dat vind ik niet kloppen hoor.

Inderdaad gewoon bellen en een afspraak maken.

Gelukkig is met jullie kleintje alles goed!

En nee, je zeurt helemaal niet.

Je bent onzeker en bang dat het mis kan gaan, deze angst herkennen wij als geen ander.

Kom op meid, gooi het er hier maar lekker uit en wij proberen je zo goed mogelijk te steunen met onze woorden.

Hoop dat je ook wat warmte kan voelen van onze steun!

Zomer,

Super dat de uitslag goed is.

Je bloeddruk aan de lage kant, dat is beter dan aan de hoge kant. (wel rustig aan doen hoor)

Goed van je dat je hebt aangegeven dat je 4 weken te lang vond duren. Nu mag je vaker een kijkje gaan nemen, heerlijk toch!

Valesca,

Je hebt een goede bijdrage geleverd en je mag nu weer normaal naar het toilet. Haha!

Ik ben het niet beu, maar zal wel blij zijn als ik dit niet meer hoef op te vangen.

Laika,

Oei, dan eet en snoep je naar eigen zeggen dus wat te veel.

Als je erop gaat letten gaat het je vast lukken om dit te minderen.

Ik kan niet zeggen dat ik meer honger heb, heb volgens mij juist minder honger.

En snoepen heb ik nooit gedaan. Af en toe wat chips, maar niet vaak.

Dus ik kan er niet over mee praten als het moeilijk mocht zijn om dit niet meer te doen.

Succes ermee!

Wel leuk dat je collega's nu opmerken dat je een buikje aan het krijgen bent.

Dat zal toch echt je baby zijn hoor! 13 á 14 weken en je buik wordt langzaam aan zichtbaar. Prachtig toch!!

Ellen,

Het gaat je vast wel lukken om de boel thuis draaiende te houden!

Kwestie van organiseren en prioriteiten stellen. (grapje!)

Ik heb makkelijk praten, heb geen huisdieren, maar een paar bloemen/planten die ik water moet geven en een vaatwasser die zichzelf helaas niet zelf in en uit kan ruimen.

Als je man weg is heb je wel minder kleding om uit te wassen.

Misschien dat je niet eens een wasmachine aan hoeft te zetten. Doe je dit toch als je man weer terug is.

Kan die meteen mee helpen, toch?

Het zal wel wennen zijn als je man even weg is. Van de week was mijn vriend ook voor 3 dagen weg voor zijn werk.

Dan mis ik hem toch echt wel. Vooral de knuffel en kusjes op mijn buik voor het slapen gaan!

Doortje,

Jippie!!! Alles was dus goed met jullie kindje.

Wat fijn om die bevestiging te krijgen.

Grappig dat hij/zij recht naar jullie keek.

Ellen,

Morgen zijn er weer controles.

Jij ook een mooie dag toe gewenst!

Marianne,

Lijkt me ook zo onwerkelijk als er staks babyspullen in ons huis komen staan.

Kan me voorstellen dat je nu vaak naar de kinderwagen gaat kijken en staat te dromen dat jullie kindje daarin ligt.

Mijn moeder heeft al een kinderwagen voor ons bij haar thuis staan. (van mijn broer geweest)

Geplaatst

Hallo dames, zonder bijgelezen te zijn even een snelle vraag tussendoor (later meer!): ik lees her en der dat ICSI-zwangeren een uitgebreidere 20-weken-echo krijgen. Ik heb echter zelf de afspraak gemaakt en er niet bijgezegd dat ik zwanger ben via ICSI; dat heeft niemand me ook verteld. Weten jullie wat de 'regels' hiervoor zijn en denken jullie dat ik alsnog het ziekenhuis (= een z'huis waar ik nog niet bekend ben) moet bellen om dit te vermelden?

Dank alvast voor jullie reacties!

Geplaatst

Hallo MarMira,

Ik heb een doorverwijziging hiervan gekregen van de verloskundige en de gyneacoloog had het al gezegd. Ik heb dus bij het maken van de afspraak gemeld dat ik een doorverwijzing had voor een GUO (type 1 echo). Overleg anders even met je gyn/verloskundige. Dan kun je dat ook nog regelen.

Geplaatst

Uitgerekend

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,27, 2e kindje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 34, 1e kindje

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje

15 oktober: r00sje

12/17 oktober: T.K, 26, 1e kindje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje

16 oktober: Doortje (Dorien), 27, 1e kindje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje

19 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 13 kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje

25 oktober: Wish 31, 1e kindje

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje

Echo/controle

20 april: Toverstafje, controle gyn.

20 april: zomer (5e echo)

20 april: Wish (hartje luisteren)

21 april: T.K ( 3 de echo) Hartje luisteren....

26 april: ivfmoeder (verloskundige)

26 april: Frann controle gyn.

27 april: mamavannoah (controle gyn)

27 april: Wish (hartje luisteren)

28 april: MarMira (verloskundige)

4 mei: Laika (16wkn controle in ziekenhuis)

10 mei: Wish (16 wkn controle)

11 mei: Dorien (echo in ziekenhuis)

11 mei: verloskundige hartje luisteren en controle ---> wie o wie gaat er dan????

16 mei: MissGriet (echo + co gyn)

18 mei: Zomer (6e echo

18 mei: Dorien, controle verkloskundie

23 mei: Valesca 20 weken echo

23 mei: MarMira 20 weken echo

8 juni: Dorien 20 weken echo zk

14 juni: MissGriet 20 weken echo zk

Geplaatst

Wij krijgen de 20 weken echo in het ziekenhuis waar ik ook onder behandeling was van de icsi

het is een een echo met indicatie(Icsi dus) ik zou het even navragen ja!

ik begin nu ook echt weer te eten/snoepen had dat bij Sanne ook wel...vooral hartige dingen(chips-broodje kroket) probeer er op te letten maar wel lastig hihi

oh meiden als ik vandaag weer geniet van het mooie weer en Sanne dan ben ik zo dankbaar dat we het mogen mee maken hé een kindje!!

Ben zó blij dat jullie dat ook allemaal mee mogen maken!!

Ben gewoon in love op me meisje hahahaah

1284997151_5_egj6.jpeg

Als jullie het erg vinden dat ik foto's van Sanne plaats gewoon zeggen hoor!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

MarMira,

Ik heb dit nagevraagd aan onze verlosk.

Ze gaf aan dat we een 20 weken echo kregen en dat hier altijd alles uitgebreid wordt bekeken.

Volgens haar zat er geen verschil in.

Zal het morgen nogmaals navragen.

Valesca,

Wat een prachtig zonnestraaltje! Natuurlijk ben je hier stapel gek op.

Plaats zoveel foto's als je zelf wil hoor. Ik geniet gewoon met je mee.

Lijkt wel nu ik een zwangerschapsbroek aan heb, m'n buik nog groter lijkt/is.

Geplaatst

Uitgerekend

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,27, 2e kindje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 34, 1e kindje

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje

15 oktober: r00sje

12/17 oktober: T.K, 26, 1e kindje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje

16 oktober: Doortje (Dorien), 27, 1e kindje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje

19 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 13 kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje

25 oktober: Wish 31, 1e kindje

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje

Echo/controle

20 april: Toverstafje, controle gyn.

20 april: Wish (hartje luisteren)

21 april: T.K ( 3 de echo) Hartje luisteren....

26 april: ivfmoeder (verloskundige)

26 april: Frann controle gyn.

27 april: mamavannoah (controle gyn)

27 april: Wish (hartje luisteren)

28 april: MarMira (verloskundige)

4 mei: Laika (16wkn controle in ziekenhuis)

10 mei: Wish (16 wkn controle)

11 mei: Dorien (echo in ziekenhuis)

11 mei: verloskundige hartje luisteren en controle ---> wie o wie gaat er dan????

16 mei: MissGriet (echo + co gyn)

18 mei: Zomer (6e echo

18 mei: Dorien, controle verkloskundie

23 mei: Valesca 20 weken echo

23 mei: MarMira 20 weken echo

8 juni: Dorien 20 weken echo zk

14 juni: MissGriet 20 weken echo zk

Zomer heeft de echo al gehad, dus 20 april eraf gehaald.

Geplaatst

Sinds 1 januari 2006 zijn er officieel in Nederland twee soorten echo­scopisch onderzoek die beide rond twintig weken zwangerschap kunnen worden uitgevoerd: het structureel echoscopisch onderzoek (SEO) en het geavanceerd echoscopisch onderzoek (GEO) type I en II. Het SEO valt onder prenatale screening en het GEO onder prenatale diagnostiek. Sinds de invoering van het SEO lijkt het erop dat dit type onderzoek steeds vaker wordt aangeboden bij genetische indicaties, vanwege de foutieve gedachte dat het SEO en het GEO hetzelfde zijn: een echo is immers een echo.

[ATTACH=CONFIG]1201[/ATTACH]

http://medischcontact.artsennet.nl/Tijdschriftartikel/De-ene-echo-is-de-andere-niet.htm

Geplaatst

Dank voor de reacties, dames. Hm, alsnog tegenstrijdige verhalen dus... Fijn Wish, als je het nog even wil navragen. Ik vraag het sowieso volgende week ook wel even aan de VK.

Mijn collega's merkte vandaag voor het eerst op dat ze mijn buikje konden zien, jippie! En eigenlijk zouden alle broeken met elastiek moeten zijn, dat zit toch veel lekkerder, haha! Als je voorover buigt, veert zo'n broer gewoon mee, in plaats van dat je gelijk een knoop o.i.d. in je buik hebt staan. Ideaal! Ze zakken alleen nog wel een beetje af, dus ik heb er nog wel een riempje om of de band omgevouwen.

Zomer had ook mooie uitslagen, fijn! Wat lijkt me dat bijzonder zeg, een tweeling, wauw...

Vlok kwam langswaaien, fijn dat het allemaal goed gaat!

Haha, Laika is aan het snoepen geslagen en krijgt een flinke buik. Ik heb eigenlijk niet veel meer of minder zin in eten/snoepen dan anders; hooguit eet ik ietsjes minder.

Ellen moet het een aantal dagen zonder man stellen... des te leuker als hij straks weer thuis is!

Marianne heeft een Bugaboo gekocht! Kan me voorstellen dat het dan opeens heel echt wordt! Ik ben toch ook wel heel erg weg van de Bugaboo. Alleen zo duur... Een vriendin van mij vindt het juist weer vreselijke rammelbakken; zij heeft zelf een Mutsy waar ze bij zweert. Tja.... toch maar eens een rondje babywarenhuis doen binnenkort en gewoon eens proberen! Zal toch van persoon van persoon verschillen wat je het fijnste vindt.

Griet, wat naar van die cystes, wat een onzekerheid! Kan me goed voorstellen dat dat je niet lekker zit. En ik vind het ook wel wat bruut dat je pas over vier weken weer terugmag.... Sterkte hoor!

Valesca, wat een schatje! Tuurlijk ben je daar trots op, vooral foto's blijven plaatsen hoor! En fijn dat je je weer beter gaat voelen.

Ik moet nog 1 weekje bij MvM. Alleen is maandag de ophaaldag, maar ze zullen vast niet langskomen op 2e Paasdag, of wel? Misschien maar even een telefoontje aan wagen. Ik wil wel dat ze het komen ophalen volgende week, want dan ben ik er vanaf!

Doortje, wat fijn, zo'n prettige intake bij de VK en dan ook nog een echo, bofkont!

Toverstafje, succes/veel plezier morgen en hopelijk krijg je toch een echo!

Zo, ik ben weer aardig bij dacht ik.

Oh, aanvulling; Doortje, ik zie nu jouw link. Nu is het me eigenlijk nog niet duidelijk; val je met ICSI dan automatisch onder 'verhoogd risico op foetale malformaties'?! Mag toch hopen van niet!! Nou ja, ik vraag het de VK wel en bij twijfel bel ik het ziekenhuis wel. Ik ging er eigenlijk vanuit dat, toen ik gelijk na de eerste echo werd ontslagen uit het ziekenhuis, ik vanaf toen een gewone zwangerschap tegemoet ging, zonder op voorhand te verwachten complicaties.... Misschien is dat wat naïef gedacht van mij.

Geplaatst

Ik moet nu nog een weekje MvM volgens mij, want ik moet ze altijd op dinsdagavond inleveren in een dorp verderop. Of zou ik het laatste stukje van week 15 ook nog moeten doen (is dan niet helemaal volledig, want zondag's is 16 weken, dus het zou dan gaan om wo, do, vrij en za...

Iemand enig idee hoe dat dan werkt? Ik heb er namelijk wel genoeg van... Ben blij als ik weer gewoon kan plassen, al heb ik het met alle liefde gedaan voor iedereen die het nodig heeft.

Geplaatst
MarMira,

Ik heb dit nagevraagd aan onze verlosk.

Ze gaf aan dat we een 20 weken echo kregen en dat hier altijd alles uitgebreid wordt bekeken.

Volgens haar zat er geen verschil in.

Zal het morgen nogmaals navragen.

QUOTE]

Ik ben ook wel benieuwd naar het antwoord want onze gyn was daar gelijk heel duidelijk in en in het Radboud willen ze ook dat je voor zo'n uitgebreidere echo terugkomt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden