Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Doortje,

Weet je nu al wat meer mbt MvM?

Akara,

Wat sneu voor je dat ze bij Miss Etam geen positiemode hebben. Hebben jullie geen andere winkels in de omgeving waar je dit kan halen?

Ik heb in mijn omgeving 1 dorp waar ze een Miss Etam en Prenetal hebben. Dat is voor mij ongeveer 15km rijden.

Jee, dus jij bent 6 kg afgevallen, dat is veel. Dan kan ik me wel voorstellen dat je jezelf flauw voelt en dat je bloeddruk te laag is.

En inderdaad, als je zoveel zout op je eten moet gaan doen is ook weer niet goed.

Als ik jou was zou ik toch even bellen naar de verlosk. om dit alles door te geven.

Je kindje zal wel goed groeien, die pakt de reserves van mama om goed te blijven groeien.

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,27, 2e kindje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 34, 1e kindje

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje

15 oktober: r00sje

12/17 oktober: T.K, 26, 1e kindje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje

16 oktober: Doortje (Dorien), 27, 1e kindje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje

19 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje

25 oktober: Wish 31, 1e kindje

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje

Echo/controle

27 april: mamavannoah (controle gyn)

27 april: Wish (hartje luisteren)

28 april: MarMira (verloskundige)

3 mei: Ellen (16wk controle gynaecoloog)

4 mei: Laika (16wkn controle in ziekenhuis)

6 mei: Akara (16wkn controle terwijl ik al 17wkn ben bij vk)

10 mei: Wish (16 wkn controle)

11 mei: Dorien (echo in ziekenhuis)

11 mei: Vlok verloskundige hartje luisteren en controle

16 mei: MissGriet (echo + co gyn)

18 mei: Zomer (6e echo

18 mei: Dorien, controle verkloskundie

23 mei: Valesca 20 weken echo

23 mei: MarMira 20 weken echo

27 mei: Akara 20 weken echo gyn

30 mei: T.K 20 weken echo UMCN

8 juni: Dorien 20 weken echo zk

14 juni: MissGriet 20 weken echo zk

Geplaatst

Wish, Ik moet de 6de mei dus op controle bij de vk en ga het dan idd nog es aankaarten. De vorige keer bij de gyn was ik zo'n kleine -5kg en toen reageerde ze er niet echt op. Ik wil niet echt als een zaag overkomen als ik ze nu al zou contacteren... (en eerlijk gezegd, m'n man vind soms dat ik soms overdrijf. Dat ik me daar allemaal teveel zorgen over maak en dat alles wel goed zal komen...)

De Miss Etam in Terneuzen is op zo'n 45 km maar de volgende die het dichtste ligt is die in Vlissingen en dat is zo'n kleine 80km van waar ik woon. En dan moet ik de westerschelde al over/onder... Vrees dat m'n man dat niet echt zal zien zitten...

(En ik zie nu op de website dat ik het eigenlijk wel al kon geweten hebben dat ze in Terneuzen de zwangerschapslijn niet hadden... Had maar beter moeten kijken.)

Ik wou graag es bij Miss Etam gaan omdat jullie zo positief waren over de linnen broeken. Alle linnnen broeken die ik hier in België ben tegengekomen zijn op z'n zachts uitgedrukt 'lompen'. En ik ben van het gedacht: ook al ben ik zwanger, ik ga me niet gaan kleden in vormloze kledij. Vrees dat ik een beetje ijdel ben op dat vlak...

Geplaatst

Akara,

Je komt toch niet vervelend over als je hiervoor zou bellen. Maar als ze de vorige keer bij 5 kg niet reageerden is 6 kg lijkt me voor hun ook geen drama.

Onze mannen zijn er om ons gerust te stellen. Mijn vriend troost mij ook als ik er even doorheen zit mbt de zwangerschap.

Je mag gerust ijdel zijn hoor, dat ben ik ook zeer zeker!

Ik ga bijv. ook nooit zonder oogpotlood en mascara de deur uit.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Inderdaad heerlijk dat lange mooie weekend, maar nu weer hard aan het werk, zij het even afgeleid door dit forum.

tip aan alle dames die met hun werkgever het verlof gaan bespreken. Ik ben zelf werkgever en natuurlijk is het gemakkelijk als alles van te voren geregeld is. Maar stel dat het mis gaat en je fulltime wilt blijven werken, dan kan je werkgever terugvallen op de afspraak dat jij partime wilde gaan werken en je uren aanpassen. Dus geef aan dat je waarschijnlijk wel minder wilt gaan werken, maar dat je dit definitief wilt overeenkomen/regelen als de baby er is. Je kunt dan natuurlijk wel bespreken welke dagen je het liefst zou willen werken en of dit eventueel is in te passen. Kijk ook even op de site van het cwi of uwv.

Ik ben al ruim 4,5 kilo aangekomen, maar begin nu een klein beetje af te vallen heb ook niet meer zo een erge trek als in het begin, realiseer me op dit moment dat ik (16.09 uur) alleen ontbeten heb, had ik vorige maand echt niet gered. Maar ga nu even een peertje eten, dit is natuurlijk ook niet goed.

Allemaal weer een goede echo met buitelende kleintjes ;-) toegewenst.

Groetjes,

Vlok.

Geplaatst

Akara,

Even snel: ik heb een leuke linnen broek in C&A Antwerpen gekocht, echt niet baggy. Wel zwart, de andere hadden ze niet. Maar misschien in het Gentse wel, want ik dacht dat jij uit Oost-Vlaanderen komt he?

Ja, Etam hebben ze bij ons, geen MissEtam. Elke keer als ik Etam zie denk ik 'ja! dat is em. Nee toch niet want het moet MISS etam zijn' haha. Net sportkledij gekocht (H&M) met positiesportbroek! ben helemaal blij! Ben met de nieuwe meter (dochter van m'n vriend) naar Wijnegem shoppingcenter geweest voor haar verjaardagscadeautje te halen. Een shoppingcenter waar je écht niet wil zijn op een zaterdag, maar nu viel het heel erg mee. En daar hebben ze wel 4 soorten prénatals. En toch durf ik nog steeds niks te kopen voor een baby! Zelfs voor mij niet echt, zoals je die bolle buiken-poppen ziet staan. Daar ben ik gewoon nog niet aan toe. Het zal wel snel genoeg komen wellicht!

Vlok,

goeie tip, ik zal het op tijd doorgeven. In principe werk ik al halftijds aan 4/5de, maar zal dan wel naar 3/5de of zelfs minder terugvallen, met het ouderschapsverlof mee verspreid.

Liefs!

Ellen

ps: 2 juli ga ik zéker proberen, maar dan hopelijk dat mijn moeder niet voor haar verjaardag iets overdags wil regelen.

Geplaatst

Vlok,

Ik heb ook nog niks op papier laten zetten. Alleen aangegeven dat ik denk dat ik 20uur p/w wil gaan werken.

Het klopt wat je zegt, al zie ik mijn manager hier echt niet voor aan. Het is een aardige en meelevende vrouw!

Ze heeft me tijdens de behandelingen ook de ruimte gegeven om vrij te krijgen. Al heb ik ook heel veel met mijn lieve collega's kunnen regelen zodat ik dmv ruilingen toch aan mijn uren kon komen. (ik wou zo min mogelijk de ziektewet in)

Dit werd erg gewaardeerd door mijn manager.

Oei, wel goed blijven eten hoor!

Ik heb ook minder eetlust dan dat ik de eerste weken had.

Heb nu geen hinder meer van dat hongergevoel.

Mamavannoah,

Hoe is je controle gegaan?

Ik heb vanmiddag naar het hartje mogen luisteren. Wat blijft dit een magisch geluid!

Had mijn schoonmoeder meegenomen, ze vond het super dat ik haar had meegevraagd.

Geplaatst

Wish; fijn dat je weer het hartje gehoord hebt. Ik moet nog 2 weken wachten helaas.

Ik heb nog steeds niks van MvM gehoord. Ze heeft nog steeds niet teruggebeld. Ik plas deze week gewoon nog netjes door in de containers en dan volgende week (bij 16,5 week) bel ik wel weer als ze dan nog niet teruggebeld heeft.

Is de definitieve datum al bekend? Als we gaan lunchen kan ik misschien nog wel iets regelen voor de 2e. Zeker als het richting Amersfoort/Bunnik wordt moet het mogelijk nog wel haalbaar zijn als we een beetje op tijd afspreken. Ik hoop echt dat ik mee kan namelijk. Lijkt me helemaal leuk.

Geplaatst

Doortje,

De chauffeur die de kratten op komt halen en er een nieuwe neer zet zal de datum ook wel weten.

Als hij/zij er geen nieuwe krat meer neer zet weet je ook genoeg.

Maar het lijkt mij ook prettiger om van te voren te weten of dat je er klaar mee bent of niet.

Ellen,

Ik heb ook nog niks voor de baby gekocht. Voor mezelf alleen 2 spijkerbroeken.

Als ik een grotere buik heb zal ik wel een paar shirtjes gaan kopen en een paar driekwartbroeken.

Ik heb aangegeven dat mijn bloeddruk van de week wat aan de lage kant was.

De verlosk. heeft mijn bloeddruk opgemeten. Hij was nu 110/60, inderdaad wat aan de lage kant. (en dat net na een wandeling van de parkeerplaats naar de praktijk)

Door het warme weer raak je ook wat meer zout kwijt dan dat het wat koeler is.

Ze gaf aan dat ik zoute dingen mocht gaan eten. Normaal kook ik zoutloos, doe ik alleen op de aardappels wat Aromat kruiden en verder gebruiken wij geen zout bij het eten.

Bouillon en cup á soup zijn ook prima om dan te nemen.

Heb een zak zoute drop gekocht, die leg ik in de auto zodat ik altijd wat zout kan pakken als ik me flauw voel.

Geplaatst

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,27, 2e kindje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 34, 1e kindje

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje

15 oktober: r00sje

12/17 oktober: T.K, 26, 1e kindje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje

16 oktober: Doortje (Dorien), 27, 1e kindje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje

19 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje

25 oktober: Wish 32, 1e kindje

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje

Echo/controle

27 april: mamavannoah (controle gyn)

28 april: MarMira (verloskundige)

3 mei: Ellen (16wk controle gynaecoloog)

4 mei: Laika (16wkn controle in ziekenhuis)

6 mei: Akara (16wkn controle terwijl ik al 17wkn ben bij vk)

10 mei: Wish (16 wkn controle + afspraak maken voor de 20 wkn echo)

11 mei: Dorien (echo in ziekenhuis)

11 mei: Vlok verloskundige hartje luisteren en controle

16 mei: MissGriet (echo + co gyn)

18 mei: Zomer (6e echo

18 mei: Dorien, controle verkloskundie

23 mei: Valesca 20 weken echo

23 mei: MarMira 20 weken echo

27 mei: Akara 20 weken echo gyn

30 mei: T.K 20 weken echo UMCN

8 juni: Dorien 20 weken echo zk

14 juni: MissGriet 20 weken echo zk

Meteen mijn leeftijd aangepast, ben ondertussen jarig geweest.

Geplaatst

He lieve meiden,

Ik heb de datumprikker bekeken en aangezien Doortje en Ellen aangeven misschien wel iets te kunnen regelen voor 2 juli lijkt het mij het beste om 2 juli nu definitief vast te zetten.

Ik ga nu op zoek naar een leuke locatie (ik zal de optie die hier werd aangedragen zeker meenemen in mijn overwegingen) en iedereen die heeft gereageerd dan binnenkort via de mail ' officieel' uitnodigen. Aangezien Doortje graag een beetje op tijd wil afspreken en Ellen misschien nog wel de verjaardag van haar moeder heeft wil ik hierbij alvast voorstellen om om 12 uur af te spreken. Goed plan?

Potver, was ik toch vandaag ineens weer misselijk! Gelukkig is het nu weer over.

Ik ga trouwens 27 uur werken (3 x 9 uur). Ik werk nu 34 uur en mijn baas ik gelukkig akkoord. Ik ben alleen heel bang dat ik mijn werk simpelweg in 27 uur moet gaan doen ipv 34 uur (terwijl het eigenlijk al een fulltime plus functie is). Nou ja, nog maar even niet aan denken, dat zien we tegen die tijd wel weer.

Fijne avond!

Geplaatst

wish ook nog van harte

en super leuk 2 juli dan kan ik mee!! 12 uur is prima hoor

fijn dat er weer hartjes gehoord zijn!!!

Ik kan niet wachten tot ik mag vind 4 weken zo lang...pfff

Geplaatst

He meiden,

Vanmorgen controle gehad. Ook een echo gehad, wat ik niet had verwacht. Met de kleine alles goed, was gegroeid, hartje klopt, het beweegt. Zelf moet ik na overleg met de gyn wel stoppen met werken of aangepast werk gaan doen. De afgelopen tijd was erg druk op t werk en zoals t er naar uit ziet zal het alleen nog maar erger worden. (collega's weg/ziek = 90 uur te kort en er is maar 26 uur vervanging geregeld. de rest moeten we zelf maar opvangen)

De laatste dagen echt veel last van mijn buik gehad. Daarom nu kijken of ik aangepast werk kan gaan doen of dat het gehele ziektewet wordt. Baal daar wel van. Teamleidster gebeld, voicemail ingesproken om gesprek te plannen, maar ben nog steeds niet terug gebeld. Morgen weer bellen dus...

Morgen kan ik ook bellen om een afspraak te maken voor 20-weken echo. Zal waarschijnlijk zijn in de week dat mijn zoontje 1 jaar wordt.

Fijne avond dames!!

Geplaatst

Dankjewel voor de felicitaties.

Laika,

Heb je een rede kunnen achterhalen waar de misselijkheid vandaan kan komen?

Denk toch wel dat je met je baas afspraken moet gaan maken, om aan te geven dat je dezelfde werkzaamheden niet in minder uren uit kan gaan voeren.

Het lijkt mij prettiger (voor beide partijen) om dit alvast te gaan bespreken.

Ik gooi maar 'n balletje op, weet natuurlijk niet wat voor werk je doet.

Bedoel het in ieder geval goed!

Valesca,

4 weken wachten op een volgende controle is inderdaad lang.

Daarom heb ik nu tussendoor 2 controles gehad.

Nu mag ik 2 weken wachten en heb ik de 16 weken controle.

Hierna zal ik wel 3 á 4 weken moeten wachten tot de volgende controle.

Ben benieuwd hoe ik dit zal gaan ervaren.

Hoop dat ik de kleine dan regelmatig voel bewegen.

Heb jij al iets gevoeld?

Mamavannoah,

Super dat je jullie kleintje hebt gezien!

Het gaat dus allemaal goed met hem/haar.

Wat voor werk doe je? (als ik vragen mag)

Wat naar voor je dat je last hebt van je buik doordat je te veel werkt.

Hoop voor je dat je aangepast werk kan gaan doen, of gedeeltelijk in de ziektewet kan gaan. Therapeutisch werken een optie?

Succes voor het gesprek met je teamleidster.

Geplaatst

Hoi Wish,

Ik werk in de gehandicaptenzorg op een woonvoorziening voor meervoudig gehandicapten van laag niveau. Veel zware verzorging.

Vanmorgen gebeld door teamleidster. Gaan gesprek plannen om te kijken hoe de ziektewet eruit gaat zien. Misschien kantoortaken die ik kan gaan doen.

Ben benieuwd.

Gisteren ook de kleine gevoeld!! Was weer een bijzonder moment.

MarMira, succes vandaag!

Groetjes Wendy

Geplaatst

Dames, ik ga er alles aan doen om 2 juli mee te kunnen. Met een beetje geluk kan ik iedereen er toe bewegen om op 1 juli de zaal vast klaar te zetten zodat ik op 2 juli tijd heb voor jullie. Als we inderdaad om 12 uur al afspreken dan is het denk ik wel te doen. Misschien kan ik dan niet super lang blijven, maar dat zien we nog wel. Nu alleen de locatie nog, maar dat komt goed toch?

Misschien handig om tegen die tijd in elk geval een aantal telefoonnummers uit te wisselen mocht er iets zijn, maar dat zien we dan wel.

Geplaatst

Wow Wendy, jij voelt de kleine al! JALOEEEERS!!! Wel zwaar werk ja, dat je moet doen. Goed dat je misschien dan even kantoorwerk kan doen.

Voelt nog iemand al iets in de buik? Ik voel wel veel, maar Mini zal het nog niet zijn!

Dorien,

Super dat je het echt gaat proberen!

Ik zal eens polsen bij m'n moeder wat ze van plan is voor haar verjaardag. Gelukkig is het nog niet haar 60ste want dan zou het zeker en vast feest zijn een heel weekend lang :-)

Die voorgestelde locatie in Bunnik, is volgens mij precies dezelfde plaats als op het algemeen forumdag is afgesproken hahaha. Ik kan laten weten of het de moeite is om er nog een keertje naartoe te gaan.

Wish,

Ik vind het ook heel erg lang wachten tussen die echo's. Gelukkig nog een weekje en dan is het weer zover. Ben wel blij met de Angelsound om zo eens te luisteren wanneer ik zin heb. Ik vind het hartje toch wel steeds makkelijker en duidelijker, erg geruststellend! En ook gelukkige verjaardag van mij!

Violeta,

Hoe is het met jou?

Zomer,

En met jullie kleintjes? Voel jij al wat?

Gisteren eindelijk de fitnesscoach afspraak gehad ivm het sportprogramma rond de zwangerschap. Meteen een hele reeks oefeningen gekregen voor het bekken, buikspieren, rugspieren en andere gewone fit-oefeningen. En ja hoor, spieren zo stijf als een plank vandaag. Kortom: het werkt :-) Er is wel een oefening die ik wellicht niet lang kunnen volhouden, en dat is op een zitbal met je buik gaan liggen om erna je rug omhoog te tillen. Ik voelde gister al dat het wat pijn deed in mijn buik, dus die oefening ga ik vrij snel moeten laten vrees ik. Maar ze vond dat ik een sterke rug had en een bekken dat in een behoorlijke conditie zit. Goed om te horen! Ook ga ik vaker proberen te zwemmen, wat toch ook heel erg gezond zou zijn. Alleen die chloor, daar zie ik zo tegenop..

Zo, weer verder aan het werk!

Liefs en tot gauw,

Ellen

Geplaatst

Ellen, ik ben idd van Oost-Vlaanderen en ik heb al inverschillende c&a's gekeken in de buurt maar de linnen broeken die ze hebben trekken echt op niets. Er zit gewoon geen model in. Ik ga het gewoon in de gaten houden als er toch nog een leuke linnen in hun collectie zou komen. Ik heb namelijk 2 andere broeken reeds gekocht in de c&a en daar ben ik heel tevreden over!

Ik wou dat ik ook meekon op 2 juli maar heb het nog es besproken met m'n man en hij ziet het niet zitten en hij heeft de nacht. Dubbele pech dus, dan kan ik hem nooit overtuigen...

Geplaatst

Akara: kun je in Belgie ook via Wehkamp bestellen? Ik heb mijn Miss Etam linnenbroek namelijk via Wehkamp besteld en laten bezorgen op een afhaaladres in de buurt. Misschien ook iets voor jou op deze manier? Als het niet goed is kun je het kostenloos retour sturen. Echt ideaal. Wehkamp heeft best veel zwangerschapskleding namelijk.

Wel jammer dat je niet mee kunt de 2e juli. Wie weet bedenkt hij zich nog??

Volgens mij heb ik onze mini vanmorgen voor het eerst even gevoeld, maar ik weet het niet zeker. Ik voelde in eens iets kriebelen links onder in mijn buik, soort luchtbel die van onder naar boven ontsnapte. Echt heel gek. Ik heb het daarna niet weer gevoeld, dus ik wacht wel even af. Een collega van mij voelde het al bij 11 weken (zwanger van de tweede) en haar eerste zwangerschap zo rond 15 weken. Het zou dus kunnen, maar goed.. er komt nog tijd genoeg om het goed te voelen straks toch? Ik ben al lang blij dat we het zo goed doen met z'n allen.

Geplaatst

Mama van Noah, ik heb zelf ook op degelijke groepen gewerkt en het is gewoon heel erg zwaar, zowel fysiek als psychisch! En als je dan ook nog eens zoveel uur moet missen (90 uur valt weg en 26 uur komt terug...) terwijl je weet dat de lastige zomerperiode in de zorg er nog aan komt... PJOE! Succes met het gesprek met je leidinggevende!

Ellen, ik voel nog niets van de tweeling. Ik ben blij dat ik maandag weer even een echo heb en mag kijken.

Wish, nog gefeliciteerd!!!!!

Voor de bijeenkomst, ik dacht ook al aan Rhijnauwen > http://www.theehuisrhijnauwen.nl/home.html of het theehuis in Amelisweerd > http://www.veldkeuken.nl/index.php. Het is beiden in de buurt van Utrecht, goed te bereiken met OV. Maar ook hebben ze beiden goede parkeermogelijkheden (gratis geloof ik) waardoor je niet heel ver hoeft te lopen. (wie weet een handig iets om te bekijken tegen die tijd met onze dikke buiken...)

Wat ook leuk lijkt te zijn in de regio Utrecht: theetuin in de kwakel > http://www.theetuindekwakel.nl/home.html

De theetuin in Laren > http://www.bluk.nl/

Geplaatst

Hoi Ellen,/allemaal

het gaat hier goed.

Heel erg druk op mijn werk en ik ben heel erg moe en een beetje misselijk.Ik kom hier alleen om te lezen en dan ga ik weer :)

We hebben met Pasen de familie van mijn vriend verteld met een taartje: Hoera,we krijgen een baby!

Het was heel erg emotioneel,zijn moeder ging huilen,daarna iedereen....volgens mij zijn ze echt blij. Natuurlijk de opmerkingen van :Ja we wisten het! Omdat? Ja gewoon....dus...

Toch vond ik vreemd.....ze waren helemaal niet geintereseerd hoe en wat gegaan is,en dat vorig jaar mis is gegaan.....maar goed,laten we maar hopen dat ze nu deel uit ons leven willen maken. Moeilijk te geloven,maar ik blijf positief.Alleen zijn zus zei ivf toch? Nou ja....

Verder vind ik leuk dat we samen wat gaan doen.Ik hoop dat je ook komt ondanks dat het te dicht bij het forum dag is.

Ik ben 1,5kg aangekomen,baby haartje klopt 160 p/m en over 2 weken kunnen ze zien wat voor wondertje mogen we verwachten en dan ga ik shopen :) Ik voel de baby ook niet,maar het is wel vroeg.Net 14w. (ik wil het ook voelen)

Oh ja en ik ben gevallen op de trap thuis om 02.00uur echt stom.Gelukkig niet op mijn buik en niks gebroken. Mijn vriend was zeer geschroken,hij gaat nu iedere nacht met me mee naar de wc haha...ben benuewd hoe lang hou ie het vol :)

Ik ga lekker op de bank liggen.

Groetjes en tot snel ;)

Geplaatst

Violetta, fijn dat alles nog goed is, maar niet meer vallen hoor!! Ik ben ook benieuwd hoe lang hij het vol houd. Ik weet wel dat als ik nu 's nachts moet ik even iets langer op de rand van het bed blijven zitten zodat ik niet onderuit ga.

Helaas moet ik elke nacht wel één of twee keer plassen.. maar ja.. Vanacht was dat gelukkig al om kwart over één zodat ik nog lekker kon slapen daarna tot zes uur.

Het is voor mij in elk geval handig dat we ergens heen gaan waar ook gemakkelijk met de auto te komen is zodat ik iets meer vrijheid heb in het komen en gaan omdat ik het toch even ergens tussendoor moet plannen.

Geplaatst

Doortje,

Iedereen heeft 'gemist' dat ik jarig ben geweest. Dit is alweer bijna 2 weken geleden en ik heb dit niet hier vermeld.

Maar allemaal bedankt voor de felicitaties!!

Wat super dat je mini gevoeld hebt! Wil ik ook, wil ik ook. Hahaha!

We doen het inderdaad super goed met z'n alle, wat ik ook super fijn vind!

Ik sta al vanaf het vervelende incident in het begin van de zwangerschap voorzichtig op als ik gelegen heb.

Mamavannoah,

Dan heb je inderdaad te maken met zware zorg.

Ik werk met demente ouderen. Bij ons op de groep zijn nu 10 zorgvragers waarvan er 4 intensieve zorg nodig hebben. Dus dat valt wel mee.

We staan 's morgens met 2-en en 's avonds alleen. Maar er is altijd wel een collega die me kan helpen.

Super zeg dat je de kleine kan voelen!!! Geniet er maar lekker van!

Ellen,

Wat goed van je dat je blijft sporten! Ik ga ook eens op zoek naar iets wat ik leuk vind en wat hier in de buurt zit.

De angelsound heeft bij jou dus echt al zijn geld dubbel en dwars opgebracht!

Leuk dat je het hartje steeds sneller vindt en duidelijker kan horen.

Violeta,

Jee, dat is schrikken geweest!!! Gelukkig niet op je buik en niks gebroken.

Al zul je morgen wel spierpijn hebben.

Geloof goed dat je vriend nu mee gaat lopen naar het toilet als je er 's nachts uit moet.

Beterschap!

Fijn dat alles goed is met jullie kleintje! Over 2 weken gaan jullie er achter komen wat het geslacht is, spannend hoor!

Ik hoef vanavond niet op mijn vriend te wachten met het eten. Hij gaat met het werk ergens eten en komt laat in de avond thuis.

Zit nu al met een stronk gekookte witlof met een lekker sausje achter de laptop. De rest is nog aan het pruttelen, maar had zo'n honger. Hahaha!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden