Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dankjulliewel allemaal!!

Bij mij was het ook maandag op haaldag denk inderdaad met 2e paasdag dat ze niet komen,geen idee hoe dat dan gaat eigenlijk?!Staat er misschien wat over op de site?

ik ben vrijdag 16 weken en maandag was het bij mij dus voor het laatst

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Marmira, volgens ons gyn kom je inderdaad door ISCI in de categorie verhoogd risico op foetale malformaties. Ze hebben immers toch met een naald in de eicel geprikt en daarom kom je in aanmerking voor een uitgebreidere echo. Echter, ik heb me altijd laten vertellen dat de kans op afwijkingen praktisch niet groter is, maar ze volgen dit soort dingen wel nauwlettend.

Geplaatst

Hi MarMira.

Ook ik ben zwanger door icsi en ben ontslagen door t AMC. Voor de 20 weken echo hoef ik dus niet terug te komen en mij is niets bekend over extra risico's. De verschillende soorten echo's zeggen mij niets en ook t artikel van Dorien maakt t nou niet echt duidelijker voor me.

Baal wel n beetje nu, dacht dat ik "normaal" was eindelijk en nu beginnen de zorgen weer...

Toch naar ff t AMC weer mailen.

Geplaatst

meiden geen zorgen maken hoor!!

Je hebt omdat je icsi hebt gehad een paar procent meer kans op bijv. een afwijking

maar dat ligt weer net zo hoog als vrouwen die weer boven een bepaalde leeftijd zijn

De procenten zijn zo laag maar omdat je icsi hebt gehad geven ze gewoon een extra echo,zie het als positief!!!

Geplaatst

Valesca, mooie meid hoor! Enne... wat fijn het einde van MvM. Wat ik zo leuk vind is dat jij steeds de eerste bent. Als ik dan iets van je lees, denk ik... dat gaat bij ons straks ook gebeuren. En daar wordt ik wel blij van!

Laika, succes met minder eten / snoepen. Ik merk dat ik echt mijn best moet doen om goed te eten, heb nog niet zo heel veel trek. Ging vandaag weer eens op de weegschaal staan en er was nu een kilo bij (week 14 en zwanger van een tweeling... valt denk ik wel mee)

Ellen, ik ben ook heel benieuwd hoe het straks zal gaan met jullie "eenlingen" en mijn tweeling. Hoeveel dikker zal mijn buik zijn, of valt dat wel mee? Succes deze week zonder je man thuis. Doe rustig aan en laat hem in zijn uren dat hij niet kan slapen door de jetlag lekker het huishouden doen en voor je zorgen!!!

Marianne, een wagen. Spannend hoor. Echt zo tastbaar is het dan! Leuk!!!!

IK heb je een PB gestuurd met de link naar de echo van gisteren omdat je benieuwd was hoe dat er uit zou zien. Ik ben wat huiverig om het hier op het forum te zetten (weet ook niet precies waarom maar is een gevoel) maar zo delen via een PB kan natuurlijk wel.

Doortje: JIPPIE!!!!!!

Toverstafje, ik heb mij ook opgegeven voor de bollebuikenactiviteit!

Ga nu snel alles in de vaatwasser gooien van het eten, maar was zo benieuwd dat ik even snel wilde kijken op de site...

Groetjes Zomer

Geplaatst

He meiden,

Volgens mij moeten er toch twee reageren en dan weten we welke dag de meeste meiden kunnen voor onze lunch!

Vandaag is het prima gegaan met eten (tot nu toe dan he). Vanochtend twee cracottes met 20+ smeerkaas, rond tien uur een banaan en 1 boterham met magere kaas, rond half twee een klein bordje Indische rijsttafel (lunch op mijn werk, georganiseerd door collega's) met daarop rijst, beetje kip, beetje rund en wat boontjes, rond 4 uur een appel en vanavond broccoli en bloemkool, krieltjes en een kaasschnitzel. Geen snoep, geen koek. Nou even volhouden....

Ik heb vandaag trouwens de Angel Sound van mijn collega geleend, we hoorden het hartje gelukkig luid en duidelijk, fijn!

Fijne avond meiden,

Liefs, Laika

Geplaatst

fijn laika dat je het hartje zo mooi hoorde!

Ja ik loop nu voor nu kijken wie het eerste bevalt haha maar dat mag dan nog even duren

ben benieuwd wanner de lunch word

Geplaatst

Nou Marmira ik zou er wel even achter aan bellen , je weet maar nooit! En voor hun is het dan ook wel fijn om deze info van te voren te hebben lijkt me...

Succes!

Dank je wel Wish voor je lieve berichtje...en de afspraak die stond dus al, voelde me ook wel wat een muts dat ik er niet uit mezelf even op ben doorgegaan...

Maar heb met m'n vriend overlegd en die vind ook dat ik moet bellen om nog een afspraak.

Ik wou het hier gister nog neerzetten maar wat ben ik blij met dit forum!!

Het heeft even geduurd voor mi voordat ik me hier wat "thuis" voelde maar nu des te meer... indd jullie snappen zo m'n onzekerheid en eigenlijk vind ik

dat nergens anders.

Wist niet dat het zo fijn kon zijn even je hart te luchten ookal is het maar viritueel , toch helpt het mij zeker!

Zal even de rest bij lezen ;)

Liefs Griet

Geplaatst

hoi meiden,

Bedankt voor jullie steunende berichtjes ivm missende ventjes. Ik ben het op zich wel gewend hoor (bijna) dat hij enkele dagen per maand naar het buitenland is, maar nu is China toch al wel heel lang geleden en door die uurverschillen is communicatie nog minder mogelijk behalve wat (dure) smsen. Ik merk dat ik er iets emotioneler onder sta en gister net nadat ik hem had uitgewuifd, de tranen in mijn ogen kreeg bij het horen van het liedje 'hello' van Lionel Richie. .. 'but let me start by saying: I love you'.. haha, grappig van mezelf dat dit doodgeverfde liedje me PLOTS zo raakt.

Vandaag een hele drukke vrije dag en onze hond laten trimmen! Normaal gaan we altijd met ons tweetjes naar de trimmer, dus het zal extra hard werken zijn om Kytan meewerkend te houden. Dat is het enige waar ik echt tegenaan kijk. Maar ja, zo weten we weer wat doen, nietwaar.

MarMira,

Ik krijg helemaal geen speciale behandeling want alles ziet er normaal uit. Ik dus niet weten welk type echo ik krijg. De gyn kijkt gewoon of alles werkt, zoals bij een normale baby en voor de rest krijg ik helemaal geen indruk dat ik anders dan anders behandeld word. Vind ik best, want zo hoor ik ook bij de 'gewone' zwangeren.

Griet,

Fijn dat we er voor elkaar kunnen zijn nietwaar! Ik vind het ook leuk dat we zo actief zijn op dit topic, want als er iets dringends is, dan staan meteen enkele dames paraat om te steunen of raad te geven.

Valesca,

Wat een engeltje van een Sanne! Wees maar helemaal verliefd op jullie meisje en plaats maar alle foto's die je wilt.

Laika,

Als je wil letten op je eten, kan je best niet té hard proberen want dat hou je toch niet vol. Ik let ook heel erg op mijn eten, maar in ruil laat me wel eens af en toe gaan door een ijsje te eten of zo. Als je echt elke dag een hele zak chips en crackers eet, dan is dit niet meer zo gezond denk ik. Maar zo af en toe jezelf je zin geven, kan minder kwaad denk ik dan streng diëten en dan plots een aanval van ongezondheden te krijgen. Maar je beschrijving van je dag klinkt wél al veelbelovend!

Hopeljk vinden we gauw een dag om vast te prikken voor de lunch!

Wie gaat er nu eigenlijk wél mee van ons topic naar de algemene forumdag?

Groetjes,

Ellen

Geplaatst

Ellen,

Dat dan ook net deze liedjes op de radio komen....

Succes met het laten trimmen van jullie hond!

Wat is het voor een ras?

Ik merk dat ik wat geruster ben om naar de verlosk. te gaan dan vorige keer.

Heb wel wat zenuwen die in m'n buik aan het kriebelen zijn.

Mijn vriend kan vandaag niet mee, dus heb ik mijn moeder gevraagd.

Wie mag er nog meer vandaag?

Zal eens op het lijstje kijken.

Geplaatst

Toverstafje,

Jij mag vandaag een kijkje gaan nemen.

Hoop dat je mooie echobeelden te zien krijgt en het geluid van een prachtig kloppend hartje.

Geplaatst

Uitgerekend

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,27, 2e kindje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 34, 1e kindje

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje

15 oktober: r00sje

12/17 oktober: T.K, 26, 1e kindje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje

16 oktober: Doortje (Dorien), 27, 1e kindje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje

19 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 13 kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje

25 oktober: Wish 31, 1e kindje

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje

Echo/controle

20 april: Toverstafje, controle gyn.

20 april: Wish (hartje luisteren)

21 april: T.K ( 3 de echo) Hartje luisteren....

26 april: ivfmoeder (verloskundige)

26 april: Frann controle gyn.

27 april: mamavannoah (controle gyn)

27 april: Wish (hartje luisteren)

28 april: MarMira (verloskundige)

3 mei: Ellen (16wk controle gynaecoloog)

4 mei: Laika (16wkn controle in ziekenhuis)

10 mei: Wish (16 wkn controle)

11 mei: Dorien (echo in ziekenhuis)

11 mei: verloskundige hartje luisteren en controle ---> wie o wie gaat er dan????

16 mei: MissGriet (echo + co gyn)

18 mei: Zomer (6e echo

18 mei: Dorien, controle verkloskundie

23 mei: Valesca 20 weken echo

23 mei: MarMira 20 weken echo

8 juni: Dorien 20 weken echo zk

14 juni: MissGriet 20 weken echo zk

Toverstafje en Wish,

Heel veel plezier met de echo!

Ik heb dat ook hoor, kriebels. Het is en blijft toch spannend want je kan nog eens je vragen stellen en zien/horen dat alles nog lekker zit.

Onze hond is een middenslag schnauzer (zwart) en heeft nu héééle lange haren. Vanaf mensen zeggen 'wat een mooie bouvier' weet ik dat het dringend tijd is! :-)

Geplaatst

Ellen,

:cheesy: 'mooie bouvier'

Het is met dit weer ook heerlijk voor jullie hond om zijn haren te laten knippen.

Geplaatst

Uitgerekend

Echo/controle

20 april: Toverstafje, controle gyn.

20 april: Wish (hartje luisteren)

26 april: Violeta controle VK

11 mei: verloskundige hartje luisteren en controle ---> wie o wie gaat er dan????

Geplaatst

Hai meiden,ik heb alles gelezen maar ik ben heel erg moe om te reageren ik zit ook bijna niet achter de comp.

Wil alleen zeggen dat ons uitslag is binnen 1:12000

Ellen lijkt mij heftig dat je man even weg is.Ook voor hem helemaal naar China voor 4 dagen zal hij kapot zijn van de reis.

Met sms city kan je gratis sms-en en met het programa voip cheap kan je bijna overal gratis bellen. En natuurlijk skype is gratis,als jullie allebei komputers hebben

Valesca wat een pragtige dochtertje heb je :)

Ik ga vanavond even lezen hoe met de echo's van Wish en Toverstafje verlopen is.

Groetjes,Violeta

Geplaatst

Vanmiddag heb ik het hartje mogen horen.

Wat is dit een prachtig geluid, daar kan ik geen genoeg van krijgen!

Baarmoeder was goed aan het groeien.

Toverstafje,

Hoop dat jij ook zo genoten hebt!

Violeta,

Wat een geweldige uitslag!

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]1222[/ATTACH]

Yes, mijn telefoon en de computer hebben elkaar eindelijk gevonden.

Heb een andere laptop en hij begreep mijn telefoon nog niet, nu wel.

Dus bij deze de beloofde foto van de termijnecho.

Geplaatst

Heb het trouwens nog nagevraagd van de 20 weken echo.

Wij krijgen met de controle afspraak met 16 weken hier uitleg van.

Maar wij mogen hiervoor naar het ziekenhuis waar ze speciale apparatuur hebben voor een nog beter onderzoek van het kindje.

Dit is niet verplicht, maar wij willen dit wel laten doen.

Toverstafje,

Je houd me wel in spanning hoor.

Hoop dat alles goed is!

Geplaatst

Hé Wish, fijn dat alles goed is!!!

Hier ook oké, hebben een korte echo gehad, kon het niet zo goed zien door de zon op het scherm. Mijn man wel, en alles is goed. Hij heeft het kindje niet opgemeten.

De trimosomen 18 en 13 waren goed gelukkig. Verder baal ik 'n beetje door de kortademigheid. Echt veel last van. En ook mijn bekken/stuitje doen gemeen zeer. Had ik vorige x ook, en dat werd niet beter...Valesca heb jij toch ook? Iig, behalve fysio is er niet veel aan te doen. Klaag klaag, ik weet het, maar 't is echt een handicap.

Ik zit om mijn Iphone te typen, ik lees morgen de rest even bij en reageer dan weer. Groetjes!

Geplaatst

Jipie,

de echo's goed gegaan! Mooie foto Wish! Het hartje horen is echt magisch he. Het maakt het leven in je helemaal concreet.

Toverstafje,

Ik had ook last van kortademigheid, maar ben nu met die cardiotraining bezig in een fitness en dat helpt wel. Op het gemak beginnen, en dan geleidelijk opbouwen. Als je teveel last van je bekken en stuitje hebt, moet je echt op tijd naar een fysiotherapeut hoor! Zoiets is niet om mee te lachen hoor.

Violeta!

Wat een GEWELDIGE tip! Gratis smsen of wat? Ik heb meteen gecheckt want mijn abonnement loopt via mijn werk en smsen is daar niet bij inbegrepen. De kosten zullen dus behoorlijk groot zijn, want dat is onze enige manier van communicatie. Skype gaat niet want hij heeft zijn pc niet meegenomen. Moet ik me dan aanmelden met wachtwoord en zo?

Hebben jullie dat ook eigenlijk? Een buikje als je staat, maar eigenlijk nog plat vanaf je gaat liggen? Ik vind het zo gek dat je die buik ziet en dat mensen heel blij voor me zijn dat je het begint te zien, maar tegelijk weet ik dat dit niet de baby zelf is, maar een hoop darmen en vet ofzo. Ik begrijp niet zo goed wat die buik dan wel is, als Mini nog achter mijn schaambeen schuilt voorlopig. Dan schaam ik me zelfs een beetje voor die buik, want het geeft de indruk dat de baby die buik naar voren duwt, maar dat kan niet want die bevindt zich daar (nog) niet.. Gek he.

Groetjes,

Ellen

Geplaatst

Uitgerekend

Echo/controle

26 april: Violeta controle VK

6 mei: Akara (16wkn controle terwijl ik al 17wkn ben bij vk)

27 mei: Akara 20 weken echo gyn

Ik moest dit lijstje nog eens aanpassen met mijn data's bij... icon11.png

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden