Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Och Toverstafje, wat rot van die bloeding! Ik kan me zo voorstellen dat je graag een onbezorgde zwangerschap was doorgegaan...Gelukkig was de 20 weken echo goed maar bloedingen wil je gewoon niet hebben!

Doe rustig aan, denk om je kindje en je jezelf en ik hoop dat er niet nog meer bloedingen komen. Sterkte meis!

Ik heb me vandaag een dagje ziek gemeld, ik ben echt snotverkouden en had niet zo lekker geslapen en ik merkte aan alles dat ik rust nodig heb (gisteren gewoon een huilbui gehad omdat ik een andere kleur kinderwagen wil dan mijn vriend, naja!). Vandaag dus lekker uitgeslapen, lekker in bed ontbeten en via internet de babykamer besteld! Hij was nog tot zaterdag in de aanbieding dus ik dacht, we gaan er maar voor. Hij wordt waarschijnlijk eind aug/begin september geleverd, helemaal prima.

Zodirect maar eens mijn bedje uit.....

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi Laika,

Goed dat je rust genomen hebt dan vandaag. We moeten natuurlijk wel extra op ons zelf letten nu. Wat voor babykamertje heb je besteld? Ben benieuwd..

En kinderwagen...tja.. tis wat met al die kleuren van tegenwoordig. Wij hebben een rode gekozen omdat we dat allebei erg mooi vinden. Waar gaat de discussie bij jullie over en welke wagen kiezen jullie?

Geplaatst

Oh Ellen, wat een fijn gevoel is dat he.. heerlijk voor je!!

Nou troost je over een week of 13 spreek ik je nog wel eens....

Is nog steeds een leuk gevoel hoor, tenzij je maag, blaas of ribben geraakt worden. Of er ergens anders naar een uitgang gegraven wordt ;-)

Geplaatst

Ellen, wat fijn!

Ik vind het ook echt een heerlijk gevoel (totdat ie mij beurs gaat schoppen natuurlijk, dank hiervoor Simba ;-))!

Doortje, eerst hadden we een dicussie over de Joolz en de Recaro (Recaro is een heel nieuw merk maar echt met een mannelijke uitstraling). Ik wilde dus de Joolz. Omdat we daar echt niet uitkwamen hebben we besloten beide wagens niet te nemen maar te gaan kijken naar een andere wagen. Toen kwamen we bij de Maxi Cosi en de Mutsy uit. Van belang bij ons is dat de wagen compact en makkelijk ingeklapt kan worden en niet zo zwaar maar wel stabiel is. Ik hou van rustige kleuren zoals grijs, zwart en eventueel (olijf) groen of zo. Mijn vriend houdt van aqua, felgroen, rood etc, de echt felle kleuren dus. Gisteren zijn we naar babypark geweest en hebben we de maxi cosi en de mutsy goed uitgetest. Uiteindelijk kwamen we beiden wel op de Mutsy uit. Maar nu nog de kleur! Het gaat natuurlijk nergens over maar we zijn beiden blijkbaar nogal koppig. En het stomme is dat we vaak ook echt dezelfde smaak hebben, maar nu....Ach, komt vast wel goed ;-).

We hebben trouwens een grijze babykamer uitgezocht, vrij strak maar ook heel lief. Daar waren we gelukkig heel snel uit!

Geplaatst

MarMira,

Jij hebt me absoluut niet in een lastig parket gebracht hoor. Dat je dit niet denkt!

Vind het wel heel lief van je dat je hiervoor je excuus aan wil bieden. Maar bij deze, het is echt niet nodig.

Mijn vriend kijkt regelamtig hier op het forum mee wat er geschreven wordt en ik laat hem ook regelmatig mee lezen wat ik schrijf.

Heb echt geen geheimen voor hem!

Heb liever dat hij het nu meteen ziet dan dat het er bijv. een half jaar op staat en dat hij het dan opmerkt, toch.

Dikke knuffel voor jou van mij!

Laika,

Goed van je dat je aan jezelf denkt en een dagje rust hebt genomen!

Een grijze babykamer, zal wel heel mooi zijn. (al zeg ik het zelf....hebben wij ook voor gekozen)

Hoop dat je verkoudheid snel over zal gaan.

Beterschap!

Ellen,

Wat super!!!

Heb zelf het idee dat ik vanaf gisteren de kleine ook regelmatig kan voelen. En vandaag ook weer.

Helemaal links onderin voel ik 'plopjes'. Tja, jullie weten wel wat ik hiermee bedoel.

Hoop dat we dit dagelijks mogen blijven voelen!!!

Simba,

Het zal niet altijd een prettig gevoel blijven geven. Als de kleine minder ruimte krijgt en meer kracht om zich te bewegen zal het wel eens pijnlijk kunnen zijn.

Zie dat jij al richting de 34 weken gaat.

Hoe gaat het met je?

Geplaatst

Jeetje Toverstafje,wat erg.

Gelukkig was je echo goed! Ik hoop dat je toch geen bloedingen meer krijdt!

Een knuffel van me ook!

Akara wat leuk zeg,ik vindzo jammer dat mijn man nog niks kan voelen,ons babytje is vandaag ook heel erg druk bezig,ik heb haar de hele dag gevoelt! Geweldig is het!

Zomer beterschap! En leuk de kamer is al besteld!

Ellen wat leuk,je voelt je mini ook! Ongelooflijk mooi is het he?

Haha wat Simba zei hoor ik dagelijks...."Wacht maar tot dat je een blauw plek krijg" :)

Over voelen gesproken,ik het begin voelde ik sort luchtballonnetjes en ook sort zacht aanraking,maar vandaag voel ik echt de vliender gevoel,waar iedereen er over hebt,zooo grappig gevoel!

MarMira ben je al geweest?

Geplaatst

Echt pijn vind ik het niet doen. Maar dat kan ook bij mij nog wel komen misschien.

Maar als er een been gestrekt wordt ofzo, stulpt het aan twee kanten tegelijk uit. Kont en voet.

Of in de lengte.... kop in je blaas en kont onder je ribben. En dan een golf maagzuur.;-)

Laatst dacht Frummel dat ie een stressbal gevonden had, geloof ik. Jammer dat het mijn blaas was....

Maar al met al, is het nog steeds gezellig.

En verder gaat het hier nog steeds zoals het zou moeten gaan....

Geplaatst

Toverstafje wat ontzettend rot dat je die bloeding gekregen hebt....bah bah

ik hoop dat het verder allemaal goed mag gaan en het niet nogmaals gebeurd.....hopelijk lukt het om rustig aan te doen hoor!!!

Fijn dat de echo verder goed was!

Geplaatst

Dankjewel Simba, voor het leuke vooruitzicht :-) Nee, grapje.

Ik ben al ontzettend blij voor jou dat je de 'gevarenzone' uit bent'. Frummel mag nog niet meteen komen natuurlijk, maar als het toch zover is, kan ie tenminste zonder problemen overleven. Aan de ene kant ben ik zelf ook dolgelukkig zwanger te zijn en zonder problemen tot nu toe, maar aan de andere kant kan ik niet wachten tot ik ook zover ben als jij. Dan ben ik pas echt gerust. En toch zou ik wat minder ongerust moeten zijn, want zo geniet ik tenminste wat meer hihi.

Deze ochtend met de angelsound nog eens geluisterd. Het hartje ken ik intussen, maar nu ben ik op zoek naar bewegingen en heel erg grappig voel ik mijn buik ook bewegen terwijl ik de plopjes hoor. Merkte ook dat ik rugpijn kreeg bij het slapen op m'n rug, teveel gewicht waarschijnlijk.

Toverstafje, alles goed met jou?

Fijn om te lezen dat iedereen geleidelijk aan hun beebje beginnen te voelen! Geweldig he!

Zomer,

Voel jij al wat? Want voor jou kan het dubbel feest zijn he :-)

Wish,

Leuk dat je vriend mee komt lezen, zo leeft hij nog extra met jou mee. Dat je je foto ermee afhaalt maakt niet uit natuurlijk. Hij heeft uiteindelijk gelijk he, het internet is helemaal openbaar voor iedereen. Het is maar hoe je je erbij voelt. Zoals je intussen wel al gemerkt hebt, maakt het in mijn geval allemaal niet zoveel uit hihi.

Net onze slaapkamercommode aan het bed nog eens uitgemest, en de bovenste schuif vrijgemaakt. Daar kunnen dus pampers en kleertjes in voor de nachtverversingen als ie nog helemaal jong is. Het oude ledikantje komt dan aan ons voeteind te staan, met de commode ertegenover. Ik zie het al helemaal zitten, al koop ik nog steeds niets eigenlijk hihi. Laat ik eerst mijn loon van juni maar eens afwachten.

Zo, m'n vriend is al begonnen met verder schuren van die ledikant, laat ik maar eens gaan helpen.

liefs en geniet van het weekend! Beetje rust kunnen we wel gebruiken denk ik he.

Ellen

Geplaatst

toverstafje, hoop dat alles terug beter gaat met jou. En geen bloedingen meer natuurlijk!

Ik heb gisteren dus m'n 20weken echo gehad. Heerlijk om zo lekker lang te kunnen kijken naar mini! Alles was dik inorde. De gyn had soms zelfs moeite om alles mooi te controlleren omdat mini zo beweeglijk was. Dat belooft dus voor tegen het einde van de zwangerschap want het is al van in het begin dat mini zo beweeglijk is. Wat natuurlijk ook goed is.

We hebben ondertussen ook zekerheid over het geslacht maar moet nog ff afspreken met m'n man of ik het hier mag zetten. We gaan namelijk tegen iedereen anders proberen zwijgen...

Geplaatst

Akara,

Joehoe wat super dat de 20 weken echo goed is!!!!

Grappig dat de gyn moeite had om mini goed in beeld te krijgen. Dat wordt nog wat inderdaad....hahaha!

Maakt niet uit hoor of dat je het geslacht nu wel of niet hier neer zet. Als jullie maar weten wat het is, toch?

Ellen,

Hij leeft inderdaad met sommige op het forum mee. Ook omdat ik regelmatig vertel wat er met iemand gebeurd is of wat andere mee maken.

Hij vindt het forum een heel goed iets dat dit er is.

Steun van lotgenoten krijgen is ontzettend prettig en ook om steun te geven!!

Jij bent dus al druk aan het opruimen gegaan. Goed van je zeg!

Wat leuk dat jullie het ledikant aan het opknappen zijn. Voelt super goed om te doen, daar heb je zo lang op gewacht......

Geniet ervan!!!

Ik ben aan het werk, heb nu even een gaatje om op het forum te komen. De piek van het middag eten is voorbij en het is even rusttijd.

Geplaatst

Akara, Joepie, weer een goede 20 weken echo! Wat moet je dat een heerlijk gevoel geven! En we wachten gewoon af of je het nu al wilt delen met ons, of dat we het lezen na de geboorte. Alles is prima natuurlijk.

Wish, wat leuk dat jullie samen lezen en kijken. Bij mij is het juist iets "van mij". Ik heb het er wel eens over, maar hij leest nooit mee. Dit is ooit een paar jaar geleden een keuze van mij geweest zodat ik ook op een andere manier de dingen kon verwerken en dat heeft hij altijd gerespecteerd. Hoop dat de rest van je dienst ook rustig is verlopen!

Ellen, wat leuk dat je het geluid en het gevoel in een combi ziet (en voelt). Ik voel veel in mijn buik, maar het lijkt vooral wel dat ik ze voel draaien. Het lijkt net alsof er een waterballon in mijn buik zit en dat als die een andere richting op gaat, je dat even voelt (snappen jullie wat ik bedoel?) Ik hoop maar dat ze nog niet zo heel goed kunnen horen, want ik ben gisteren met mijn zus en een paar meiden naar de Toppers geweest met ervoor een aantal uren een kroeg in de stad. Lekker op terras gezeten en gelukkig hadden we ook zitplaatsen, dus ik kon nog mee met dit uitje. (is niet echt mijn muziek maar zo met de meiden kan ik er wel van genieten)

Simba, jalours ben ik op hoe ver je bent, ik richt mij in eerste intantie maar op de 27 weken, dat hebben ze in het ziekehuis aangegeven als magische grens... Nou ja, dag voor dag nemen he?

Meiden, ga weer snel aan het koken, want volgens mij begint er iets aan te branden, hahahahahahahahaha

zomer

Geplaatst

Lieve allemaal,

bedankt voor jullie meelevende reacties. Hier gaat het redelijk. Bij iedere buikpijntje of toiletbezoek ben ik bang dat er iets mis is, maar tot nu toe valt het mee. Als dit zo blijft, ga ik me vanzelf wel weer beter voelen denk ik maar nu ben ik nog wel angstig.

Akara wat heerlijk dat je een goede echo hebt gehad, fijn hoor. De komende week staat er weer een aantal gepland, iedereen veel geluk daarbij.

Liefs

Toverstafje

Geplaatst

Uitgerekende data

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,27, 2e kindje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 34, 1e kindje

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje

15 oktober: r00sje

12/17 oktober: T.K, 26, 1e kindje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje

16 oktober: Doortje (Dorien), 27, 1e kindje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje

25 oktober: Wish 32, 1e kindje

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje

Echo/controle

30 mei: T.K 20 weken echo UMCN

30 mei: MamavanNoah 20 weken echo gyn

30 mei: Vlok 20 weken echo gyn.

31 mei: Zomer 20 weken echo

1 juni: Valesca controle verloskundige

1 juni: Laika 20 weken echo gyn

3 juni: Ellen 20 weken echo

6 juni: Frann controle VK

6 juni: Wish 20 weken echo zh

7 juni: Frann 20 weken echo

8 juni: Doortje (Dorien) 20 weken echo zk

8 juni: Violeta 20weken echo

14 juni: MissGriet 20 weken echo zk

14 juni: Marianne controle vk

15 juni: T.K controle Verloskundige

21 juni: MarMira controle vk

23 juni: Wish controle vk 22 weken

24 juni: Vlok controle vk

Maandag mogen er 3 voor de 20 weken echo.

Hoop ontzettend hard dat jullie alle drie een mooi bericht kunnen plaatsen.

Succes!

Geplaatst

Akara wat goed z'n mooie echo!

Ik ben een beetje zenuwachtig voor de komende echo! Geen reden,gewoon.

En wat leuk dat je het geslacht al weet,nu kan je lekker schopen! :)

Geplaatst

Joehoee... ik ben op de helft. 20 weken alweer vandaag!!

Ben de komende week weinig online om te schrijven. probeer wel te blijven meelezen vanaf Ameland vanaf m'n mobiel. Ik wil natuurlijk wel even weten hoe al die 20 weken echo's verlopen. Ik wens jullie allemaal heel veel succes in elk geval en hoop op mooie berichten!

Geplaatst

violeta, ja kan nu inderdaad beginnen shoppen maar het zal echt moeilijk worden.

Ik hou niet zo super van de kleur roze en doordat we een meisje krijgen vrees ik dat we er moeilijk omheen kunnen...

Denk dat ik vooral voor magenta zal kiezen. Is een hard soort roze. Echt één van de primaire kleuren in de drukkerswereld (ben grafische van opleiding) Maar wil echt niet dat m'n dochter enkel en alleen roze draagt. Iedereen doet ermee wat ze zelf willen natuurlijk maar ben zelf nooit roze minded geweest en al van kleins af aan...

Geplaatst

Hi Akara,

Er zijn toch ook zat leuke andere kleuren om voor meisjes te kopen. Alleen maar roze vind ik ook niks hoor. Ben ook meer dan van feller kleuren. Rood vind ik voor een meisje ook altijd leuk, maar lime groen, geel, paars.. het kan allemaal hoor!

Geplaatst

Doortje,

Je ticker ziet er prachtig uit!!! 20 weken zwanger joehoe!

Veel plezier op Ameland.

Akara,

Jullie mogen dus een meisje verwachten, super!

Ik hou ook niet van al die roze kleertjes. Maar zoals Doortje al aan geeft, er zijn voldoende andere kleuren.

Violeta,

Vervelend dat je een naar gevoel hebt mbt de volgende echo.

Hoop dat er mooie echobeelden te zien zijn zodat je gerust gesteld zult worden.

Vandaag is het heerlijk rustig op het werk. Kan wat administratie bijwerken en nu heeel eventjes wat voor mezelf doen.

Ach, ik doe genoeg voor mijn baas dus mag ik wel wat tijd voor mezelf vrij maken. Haha!

Fijne zondag allemaal!

Geplaatst

Doortje leuk je bent op de helft!!!

Akara ik heb tot nu toe zoveel kleertjes voor meisjes gezien juist niet in roze.Best veel keuze hoor,vind ik! Maar ze zijn nu nog zomerkleding dus ik wacht even met schopen :)

Wish,het is niet echt een naar gevoel,maar gewoon spannend over de 20w echo!

En iedereen hoopt voor een goede echo!

Laika hoe voel je je?

Geplaatst

Akara, wat fijn een goede 20 weken echo!

Doortje, op de helft, lekker hoor! Veel plezier op Ameland, hopelijk wordt het heerlijk weer.

Violeta, ik vind de 20 weken echo ook wel heel spannend hoor...Het blijft toch een medische echo en hoewel ik uitkijk naar een uitgebreid kijkje naar mijn kindje, is het toch gewoon ook spannend! Ik voel me wel redelijk, ben nog steeds snot- en snotverkouden maar gelukkig verder niet heel ziek.

We zijn er trouwens uit met de kinderwagen! Het wordt een Bugaboo black edition. Stoer maar toch ook wel mooi en vooral niet zo zwaar en compact in te vouwen. Deze wagen is vrij duur maar mijn schoonmoeder bood gisteren aan om de wagen te betalen (!). Echt zo ontzettend lief!

Heb vandaag verder wat typische zondagsklusjes gedaan; ik heb een aantal mooie,oude, zilveren fotolijstjes liggen en ik heb eindelijk foto's op de computer uitgezocht voor in de lijstjes. Van de week even de foto's ophalen bij de Hema en dan gaat mijn vriend ze ophangen in het toilet beneden.

En ik heb de administratiekast helemaal leeggehaald en alles naar een andere kast verplaatst. De administratiekast moet nl weg om plaats te maken voor de babyspullen. Lekker hoor, deze klusjes zijn weer gedaan!

Fijne zondag meiden,

Liefs, Laika

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden