Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mamavannoah, T.K en Zomer wat super goed nieuws van jullie!!!

Wat is het toch een opluchtig als de echo's goed zijn!

Laika succes morgen!

Ellen ik heb soms ook links onder wat pijn(dat zijn je banden,het is niet erg)

Wish je voelt je babytje weer,leuk!

Valesca jij ook veel plezier morgen bij de controle!

Ik ben morgen 19weken,nog 1 weekje en dan ben ik op de helft :)

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zomer, heerlijk nieuws en gefeliciteerd!

T.K. en Mamavannoah ook, goed nieuws zeg!

Ellen, ik heb precies hetzelfde als jij! Zo'n harde, koude bol aan 1 kant van je buik. Daar draait dan vlg mij een bil of hoofd naartoe. Bij mij is het altijd links, maar dat komt omdat de placenta rechts ligt en dan voel je daar dus niets. Duurt idd vrij lang, niet even een paar seconden maar idd langer. Ik heb het heeeeel vaak als ik 's nachts ineens uit bed moet en met mijn blote voeten naar de toilet loop, dan krijg ik ook zo'n harde bal in mijn buik rechts. Volgens mij zijn het geen echt harde buiken, want die zijn meestal ook een beetje pijnlijk. Ik had het bij mijn vorige zwangerschap ook en dan waren het idd billen of hoofd dat ik voelde. Wel schattig toch! Volgens mij echt niet iets om je zorgen over te maken.

Ik hou 't weer ff kort, zo mijn bedje in probeer het ruuuuuustttttiiiiigggg aan te doen wat vandaag niet zo goed gelukt is, dus nu maar slapen.

Liefs

Toverstafje

Geplaatst

Hoi,

mag ik jullie nog ff om een adviesje vragen? Wij weten niet of het een jongen of meisje is, en ik zoek nog een nieuwe reiswieg voor op de wandelwagen. Wij hebben een Quinny Buzz. Ik vind bijna niets leuk om te zien, vooral de echt donkere kleuren staan me niet aan. Nu heb ik

[ATTACH=CONFIG]1493[/ATTACH]

een knalgroene (lime) 2e hands gezien maar die ws al verkocht, of deze: wat vinden jullie? Mijn man en ik vinden dat hier best een jongetje in kan, omdat de bak vooral donkerrood is en er alleen een roze randje inzit. Ik dacht, met een lichtblauw dekentje erin is het helemaal okee. Als het een meisje is, sowieso geen probleem. Ik wil deze echt heel graag hebben maar kan het wel, als het een jongetje is?

Graaaaaaaaaaaag jullie mening, nu ga ik echt naar bed :-)

Toverstafje

Geplaatst

Hi Toverstafje,

Als jullie dit mooi vinden, dan is het goed! Smaken verschillen en je moet gewoon doen waar jullie je goed bij voelen. Zo vind ik bijvoorbeeld grijze babykamers, sorry meiden ik durf t bijnaniet te zeggen, saai en niet leuk voor babys. Daarentegen vind ik babyroze heel schattig en dat vinden enkelen van jullie juist niets. Dus zo zie je maar hoe smaken verschillen, en het gaat om jouw smaak en die van je man, toch?

Overigens zeg je dat je niet van donkere kleuren houdt, maar op de foto komt t wel erg donker over...?!

Geplaatst

Meiden,

Ben weer terug van n heerlijke vakantie op ibiza. Het was super! Ik lees nog wel hier maar merk dat ik liever even n tijdje afstand ga nemen. Ik zit ook bij n ander topic en t wordt me teveel om bij beiden actief te zijn en alles van iedereen bij te houden en op te reageren. Ook heb ik t gevoel dat ik meer aansluiting heb bij t andere topic, maar dat komt ws omdat ik daar al n paar meiden van ontmoet heb en er al langer op zit dan hier. Dus lieve meiden, ik ben even n tijdje niet meer actief hier. Ik wens jullie n goede zwangerschap en gezonde kindertjes toe! En natuurlijk een gezellige bolle buiken dag! (ik kan dan niet omdat m'n tante n tuinfeest geeft)

Veel liefs,

Marianne

Geplaatst

inderdaad als jullie het mooi vinden gewoon doen hoor

jongens dragen ook wel een roze en daar moet je ook van houden of niet

ik mag over een uurtje naar de verloskunidge,ik heb nu een andere die valt in dus ken haar niet,wel jammer maar goed ze zal me vast ook wel gerust kunnen stellen,en het hartje horen is al fijn

al weet ik wel dat die het doet haha het lijkt af en toe wel een boxring in mijn buik

Geplaatst

Toverstafje,

Als je die draagmand mooi vindt, moet je er beslist voor gaan! Wat maakt het tegenwoordig nog uit he. Ik wil zelf ook zoveel mogelijk voor fleurige kleurtjes gaan in plaats van saaie blauwen en zwart.

Nogmaals succes Laika!

Valesca,

lekker nog eens horen naar het hartje en tegelijk openlijk kunnen praten met de vk. Veel succes en plezier!

Marianne,

Ik wens jou ook alle genot en liefde toe bij deze mooiste periode van het (nieuwe) leven! Geniet ervan en hou ons heel af en toe maar op de hoogte. Dat je op een ander topic erg actief ben en daarom minder aan toekomt om hier te komen, is niet erg hoor. Je moet doen waar je je goed bij voelt!

liefs,

E.

Geplaatst

Meiden, wat een goede berichten hier!

Ik heb zo, om 13 uur, de 20 weken echo. Daarna nog een controle bij de verloskundige en als alles goed is, dan heb ik daarna een drukke dag voor de boeg met winkelen en naar de film en uit eten. Als jullie vanmiddag dus niet meer van mij horen, dan is alles goed en meld ik mij morgen weer!!

Liefs, Laika

Geplaatst

Toverstafje,

Rood met een tikkeltje roze en een blauw dekentje kan zeker wel hoor.

Marianne,

Heerlijk naar Ibiza geweest. Super zeg!

Haha, je stoot me echt niet voor het hoofd hoor. (wij hebben een grijs met wit kamertje)

We moeten juist blij zijn dat we verschillende smaken hebben, anders zou het maar saai worden toch?

Ik wil je ook heel veel succes toewensen met je verdere zwangerschap!

Zo af en toe een berichtje is ook prima. :laugh:

Laika,

Succes!!!

Geplaatst

Komkommers!

Nu is het al zo ver dat ze 100% zeker zijn dat de bacterie niet gevonden is in de Spanse komkommers en ok niet in de Hollandse!

Dus de vraag is waar het vandaag komt en waarom alleen in Duitsland!

Geplaatst

Marianne ik begrijp het helemaal!

Ik ben ook van plan om een beetje af te bouwen op het forum.

Toen ik in de ww zat was ik echt verslaafd en dagelijk ging ik kijken. Maar ja ik had toen echt veel steun nodig! Nu ben ik zo ver....eindelijk , en ik vind kletsen ook leuk,maar ik merk ook aan mijzelf dat als ik niet geweest ben,moet ik alles bijlezen,raak ik "de band" kwijt en dat vind ik vermoeiend.

Ik ben zo dankbaar dat ik dit forum gewonden heb,heeft mij echt heel veel geholpen in deze moeilijke tijden...(dus ik hoop dat ik niet verkeerd begrijpen word)

Jammer dat je niet mee komt met de bolleduik dag.

We gaan straks ook tickets boeken en ik ben bang dat ik het ook niet mee kan maken. Maar het is nog niet zeker.

In ieder geval wens ik je heel veel succes verder!

Liefs,Violeta

Geplaatst

Ik wil ook wel gerust afbouwen, maar nu duidelijk nog niet, ik vind het nog veel te leuk om alles te delen. We zullen wellicht niet altijd zo intensief schrijven, maar toch wel weer naarmate de grote mijlpalen eraan komen en met de geboorte enzo.

slaaplekker (met lekker veel bulten en plopjes erbij). Nu ben ik wel weer bijna zeker dat het Mini is, met die bult. Daarnet echt voelen verschuiven van onder naar midden dwars. Even harde bobbel, en dan weer relax, met een hoop plopjes gratis bij. Alsof ik dat hoofdje (of kontje, wie weet) bijna echt kan grijpen. En dan is het nog maar zo klein!!!

liefs,

Ellen

Geplaatst

Natuurlijk wordt er niemand 'raar' of vervelend op aangekeken als je minder schrijft of niet meer op het forum komt.

Het forum is vrijblijvend en je moet dit naar je eigen behoefte invulling geven.

Laika,

Hoop dat je het te druk hebt gehad om vandaag te reageren.

Hoop en duim nog steeds dat je goed bericht kan schrijven.

Ellen,

Wat super dat je een kontje of voetje ofzo kan grijpen. Leuk om dit mee te maken!!!!

Geplaatst

Hi allemaal,

De 20 weken echo was helemaal goed! Ze hebben alles goed bekeken (voor zover wij dat dan kunnen beoordelen natuurlijk) en alles was prima in orde en mooi op schema. Het kindje lag erg naar beneden met zijn hoofdje maar later schoof ie wat meer naar boven en kon echt alles goed gezien worden, heel leuk! Naast deze 20 weken echo heb ik ook nog mee gedaan aan een ander onderzoek nl de Triple P test. Daarbij meten ze middels een inwendige echo de lengte van je baarmoederhals. Gebleken is nl dat een korte baarmoederhals kan zorgen voor een vroeggeboorte. Indien dan blijkt dat je een te korte baarmoederhals hebt, dan kunnen ze met medicatie of een bandje om de hals proberen de vroeggeboorte te voorkomen. Mijn baarmoederhals bleek echter mooi lang, dus dat is ook wel weer fijn om te weten.

Daarna wezen winkelen (nou ja, naar de praxis en de gamma voor aarde en plantjes voor op ons dakterras) en daarna naar de film en uit eten met een vriendin. Al met al een heel geslaagde dag!

Dat er wat minder geschreven gaat worden begrijp ik wel hoor, ik ben er nog wel regelmatig omdat ik het ook gewoon heel leuk vind om over deze fase te schrijven en te lezen van anderen maar iedereen moet lekker doen wat ie zelf wil natuurlijk! Maar eh, niet massaal gaan afzeggen voor de Bolle Buikendag he? Ik heb al gereserveerd hoor ;)!

Fijne dag allemaal!

Liefs, Laika

Geplaatst

Ooh Laika, héérlijk zeg! Ik wil ook wel die baarmoederhalsmeting hebben, om gerust te zijn. Proficiat in elk geval, nu is het echt wel lekker verder te genieten van zwanger zijn.

Ik ga deze namiddag op babybezoek, ook van een jongetje. Benieuwd hoe het dat gaat zijn. Ik heb op de 'pamperrekening' gestort voor het kleintje, maar heb ook nog een klein cadeautje mee voor de grote zus, die 2.5 jaar oud is. Zo hoeft ze niet jaloers te zijn, en krijgt zij het cadeautje (zogezegd) in plaats van altijd die baby. Een truukje van m'n moeder geleerd.

Afzeggen ga ik niet hoor! Geen sprake van haha. Zeker niet als ze bio en zo blijkbaar serveren daar hihi.

Zo, geniet van het zonnetje!

Ellen

Geplaatst

ik ben er even wat minder omdat we vakantie hebben en morgen een weekje weg gaan

bij de verloskundige was alles goed!

bloeddruk wat lager 105-60 en verder alles oke!!!

geniet allemaal van het mooie weer en tot snel

Geplaatst

Fijn om al die positieve berichten te lezen!

Vandaag is Noah jarig!! Hij is heel erg verwend en had het erg naar zijn zin. Wat ben je dan toch trots om je kind te zien stralen zeg!! Volgend jaar oktober hebben we dat allemaal ook weer!!

Fijn weekend alvast!

Groetjes Wendy

Geplaatst

laika, tof dat ze dat extra onderzocht hebben ivm vroeggeboorte! Is idd een leuke extra geruststelling.

Ik heb volgende donderdag m'n volgende controle. Het is nog geen 2 weken geleden dan dat we onze mini bewonderd hebben maar ze hebben ook aan mij gevraagd om aan een extra onderzoek deel te nemen. Ze zijn blijkbaar een studie aan het doen om te kunnen afleiden aan de hand van de lever en nieren van de moeder of er een kans is op zwangerschapsvergiftiging. Dus toen ze me vroegen of ik eraan wou meedoen en dat er een extra controle voor mini bijzat was ik onmiddellijk overtuigd.

Ik ben ook niet altijd de grote schrijver naar lees wel alles wat er hier geschreven wordt. En iedereen moet voor zichzelf uitmaken hoeveel en wat ze willen schrijven. Zoals wish al gezegd heeft, iedereen is daar vrij in en er worden geen veroordelingen gemaakt!

Ik ga nu lekker gaan shoppen voor een verjaardagsfeestje deze avond en heb zo het gevoel dat ik met iets voor mini ook naar huis zal komen ;-)

Tot later.

Geplaatst

Laika,

Gelukkig is alles in orde met jullie kleintje, wat super!!!

Inderdaad prettig om te weten dat je baarmoederhals lang is. (zal dit maandag ook eens navragen, bedankt voor de tip)

Mamavannoah,

Nog van harte gefeliciteerd met Noah. Heerlijk lijkt me dat om je kindje te verwennen!

Valesca,

Fijn dat de controle goed was.

Gisteren het huis gepoetst en vandaag doe ik helemaal niks.

Behalve genieten van het mooie weer!

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Ten eerste natuurlijk nog gefeliciteerd met Noah, wat een feest en dan ook nog met dat prachtige weer en zwanger van de tweede, zal een mooie dag zijn geweest!

Laika, ik zal dat ook eens navragen bij de arts volgende week, helemaal omdat tweelingen zo vaak eerder komen omdat het op een gegeven moment allemaal niet zo goed meer past. Dat zagen we deze week al, normaal zou je baarmoeder ongeveer bij 20 weken rond de navel moeten zitten, bij mij zit hij nu al net onder mijn bovenste ribben... Dat scheelt dus nogal een stuk.

Vanavond gaan we met een paar meiden lekker bij iemand thuis gourmetten en bijkletsen. We zien elkaar regelmatig, maar dan zijn de mannen er veelal bij en dat is toch anders. Nu dus heerlijk zitten, eten en kletsen en kan ik ze persoonlijk zeggen dat we 2 jongens gaan krijgen. Het betekend voor mij heel veel om het met ze te delen, want ze waren er ook altijd voor mij in de MM. Dus, nu zo eerst wat boodschappen doen (en rompertjes halen natuurlijk...) en dan in de tuin zitten genieten van deze prachtige dag die we met de vriendinnen gaan afronden. Wat kan je soms toch een geluk hebben in je leven!

Fijne dag allemaal!!!!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Gefeliciteerd met de verjaardag van Noah! Altijd leuk om zo'n feestje te geven waarbij iedereen zo trots is op die kleine rakker.

Zomer,

waaw, je baarmoeder al onder je ribben zeg. Dat gaat hard bij jou haha. Veel plezier met het vertellen van het geslacht aan je vriendinnen. Dat zullen ze wel leuk vinden, want ze hebben al een hele tijd meegeleefd met je.

Wish,

Drukke dagen bij mij, maar af en toe probeer ik ook écht NIKS te doen, zoals nu. Zalig. Geniet er ook maar van.

Ik heb gisteren wel 3 baby-aankopen gedaan! Straf he! Een eetstoeltje om aan de tafel te hangen, en een maxicosi met isofix voor in de auto. Allemaal tweedehands en ik ben super trots erop. Die mensen waren zelfs zo lief om de isofix in onze auto al te installeren, geen makkelijk karwei'tje want ze wisten zelf ook al niet goed meer hoe het weer werkte (2 jaar geleden). Het enige wat ik nu nog zoek is een verkleinkussen, want dat vonden ze niet meer. Jammer. En erna dat babybezoek. Het kindje was net 2 weken oud, en nog helemaal in foetus houding, met de beentjes opgetrokken en een bolletje vormend, heel erg schattig. Ik heb hem een hele tijd al slapend kunnen vasthouden, en moet toegeven dat het toch heel erg gek aanvoelde. het is ook niet mijn kindje natuurlijk. En toch heel erg bijzonder, want je weet dat je dit zelf ook gaat hebben op een bepaald moment. En wellicht zal het dan een stuk natuurlijker aanvoelen (daar hoop ik toch op haha)

Morgen komt m'n moeder langs, en ga ik ze allerlei 'oma's kleertjes' geven, benieuwd naar haar reactie.

En vanavond gynaecoloog voor de 20 weken controle! spanneeeeend!

Geniet van het zonnetje meiden.

Geplaatst

Zomer,

Heel veel plezier vanavond en alvast smakelijk eten.

Zal een emotioneel moment gaan worden als je het geslacht bekend gaat maken. Leuk hoor!

Ellen,

Leuk he om babyaankopen te doen!

Jullie hebben dus een goede deal gemaakt. Wat aardig van die mensen om de isofix in te bouwen.

En heerlijk kunnen knuffelen met een baby van 2 weken, zal nu wel heel anders 'voelen' om een kindje vast te houden.

Wat ga je je moeder geven dan?

Heel veel succes vanavond, ik zal voor je duimen!!!

Wij hebben gisteren ook babyaankopen gedaan.

Met beide oma's naar 2 babyzaken geweest.

In 1 zaak niks gekocht, ze gaven aan bodemprijzen te hanteren. Nou, mooi niet dus.

Wij naar een andere zaak gereden en hier was echt alles stukken goedkopen dan in winkel nummer 1.

Deze winkel had echt bodemprijzen!

Een maxicosi, box+boxkleed, campingbedje, een 'speenknuffel' http://www.bol.com/nl/p/speelgoed/knuffel-je-speen-nijntje-grijs/1004004010605408/index.html

en knuffeltje met muziek gekocht. De knuffel met muziek leggen we nu elke avond voor het slapen gaan even op mijn buik.

Zie nu dat we de speenknuffel ook goedkoper hebben gekocht dan op deze site staat vermeld. (€7,99)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden