Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Wish: Ze doen het niet standaard hoor maar ik had op de site van het ziekenhuis gekeken en zag dat je daar kon inschrijven op zo'n avond,zijn er 4 per jaar,dus had nog geluk dat ik er voor de bevalling kon kijken

die kruik en aerosleep had ik toen in sanne haar babytijd ook wat van gehoord,in de wieg heb ik geen aerosleep dus daar had ik alleen de kruik in...maar goed om te lezen dat het wel kan! al zijn er toch nog twijfels hihi

ik ben 12 kilo aangekomen nu.....probeer me er maar niet te druk om te maken

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik draag blijkbaar heel laag. Daarnet hoorde ik dat ie al aan het indalen lijkt. De vk vorige week zei dat hij nog goed hoog lag haha.

Over zo'n kruik maak ik mij weinig zorgen eigenlijk. Ik leg dat ding er een paar minuten in nog voor de beeb erin gaat. De kruik gaat er terug uit en dan voel je zelf wel even of alles lekker warm is en niet kokend nat. En dan komt de beeb er pas in, als de kruik weg is, maar wel al een lekker warm plekje heeft gemaakt. Gewoon genoeg dekentjes gebruiken naargelang de (buiten)temperatuur voor verdere isolatie. Handig wel om te weten dat ze hun temperatuur goed kunnen regelen eenmaal ze draaien.

Buik nog niet gemeten eigenlijk, ongeveer 7 kg aangekomen intussen. Benieuwd hoeveel er die laatste weken zullen bijkomen hihi.

Geplaatst

Hoi,

Gister precies 30 weken bij de vk geweest. Alles prima, bloeddruk 65/110, ijzer en eiwit boven gemiddeld zelfs! Floradix doet z'n werk dus goed. Baby lag keurig met hoofdje naar benee maar dat zegt vlgns vk nog niet zo veel want ze heeft nog voldoende ruimte om te draaien. Ze is ook lekker beweeglijk. Kreeg nog compliment over m'n mooie buikje. Heerlijk allemaal! Na ruim n week wat uit m'n doen te zijn geweest door m'n lakse gyn, die mij bijna drie maanden op antwoord laat wachten, zit ik toch weer op M'n roze wolk, hihi!

As donderdag tel. Contact met gyn over bevalling...we shall see!

.. Ben nu ruim 7 kilo aangekomen en weeg 67.

Geplaatst

Dank je, Ellen! Jij ook hè!

En dank voor je tips over de kruik, lekker praktisch! Ik word soms helemaal gek van waar je allemaal rekening mee moet houden en waarvoor ze dan weer speciale producten ontwikkeld hebben. Ik ga dus voor n gewone kruik en haal die uit t bedje of de wagen. Mocht t heel koud zijn of je kindje extra nodig heeft kan ik altijd nog n bellywarmer kopen. :-)

Geplaatst

Heej Marianne,

Fijn te horen dat je weer helemaal goed gekeurd bent. Toch altijd weer fijn die bevestiging toch?

Ik denk dat ik het maar net zoals jij doe, kruik in het bedje om op te warmen en als extra warmte nodig is kan ik altijd nog een bellywarmer halen. Voor de zekerheid vraag ik de kraamzorg vanmiddag even voor een advies. gelukkig heb ik de kruiken gekregen en niet zelf aangeschaft.

Gisteren heb ik de kleertjes in de kast gelegd op de babykamer. Het wordt steeds echter zo. Nu alleen nog verzorgingsspullen halen en vast nog wel wat andere dingetjes waar ik nog niet aan gedacht heb. Nu ook nog wachten op de nieuwe zijkant van het bedje en dan kan ik het bedje ook op gaan maken. Dit wordt begin september verwacht, dus ik moet nog even wachten helaas.

Heb me net ook maar aangemeld voor de informatieavond in het ziekenhuis. We mogen 13 september. Dat is de eerste mogelijkheid. Deze maand doen ze niet meer. Maar goed.. ik ga er vanuit dat dat op tijd is.

Geplaatst

Ja doortje, is wel zo goedkoop hè! Is allemaal al duur genoeg. En dan heb ik vaak ook nog n dure smaak, hihi! Ik heb 1 kruik gekregen. Waarom moet je er eigenlijk twee hebben?

Ik ben benieuwd wat je Kraamzorg erover zegt...

Geplaatst

Ellen,

Jullie knul is dus al aan het indalen. Doet ie goed hoor!

7kg aangekomen, dat is netjes.

Ik ben ook benieuwd hoeveel kilo's er nog bij zullen komen. Maakt me niks uit hoor, maar hoop dat het er niet al te veel zijn.

Maakt me helemaal niks uit hoeveel er bij komen, maar je moet het met je mee dragen en dit kan 'zwaar' zijn lijkt me.

Marianne,

Een keurige bloeddruk en ijzer en eiwit ook prima!

Gelukkig dat je weer beter in je vel zit door het bezoek aan de vk.

Zie dat we in gewicht behoorlijk van elkaar verschillen, ben echt benieuwd naar hoe jullie er allemaal uit zien.

Doortje,

Leuk he om de kleertjes in de kast te leggen/hangen!

Als ik een winkel binnen loop of op de babykamer sta ben ik ook regelmatig aan het checken of dat we alles in huis hebben.

Denk dat we echt wel wat vergeten zijn om aan te schaffen, maar ach, dat is ook zo in huis gehaald als je er op mis pakt, toch?

Ik heb gisteren weer een nieuw potje Gravitamon gehaald en ook van Efamol, Omega 3&6 Moeder en baby.

Ga vandaag Roosvice ferro halen om mijn hb wat omhoog proberen te krijgen.

Vanmorgen al braaf een boterham met kaas en appelstroop gegeten. :happy:

Geplaatst

He Wish, ja, we verschillen inderdaad behoorlijk in gewicht allemaal! Ik krijg ook best vaak te horen dat mijn buik al flink is. Maar gek genoeg zeggen ongeveer evenveel mensen dat ze het reuze mee vinden vallen en dat ze vinden dat ik eigenlijk niet echt ben aangekomen, behalve bij mijn buik en borsten (ja, mensen denken dat ze echt alles mogen zeggen, haha).

Marianne, mooie 'apk' heb je weer gehad ;-), houden zo!

Doortje, ik ga ook naar de voorlichtingsavond van het ziekenhuis, die van ons is op 5 september. Het programma zag er wel interessant uit.

Gisteren weer naar de zwangerschapsyoga geweest, was leuk maar echt heel ontspannend was het niet. Aan het eind van de les moesten we 'relaxed' gaan liggen op een matje op de keiharde grond (dus dat was al niet zo heel fijn) en prompt kreeg ik een enorme aanval van maagzuur en toen deze weer wat wegzakte kreeg mijn kindje de hik! Nee, heeeel ontspannen zo'n yoga-les, haha.

Vanmiddag met mijn moeder maar lekker een middagje sauna, ik moet het toch wat rustiger aan doen en nu mag ik nog naar de sauna dus dan neem ik het er maar van!

Trouwens nog een vraagje: hoe gaat het met jullie met slapen? Ik begin nu echt rottige nachten te krijgen. Ik kan niet meer op mijn rug slapen want dan word ik echt niet lekker, maar op mijn zij slapen zorgt voor hoge rugpijn en nu heb ik er nog een klacht bij: als ik op mijn linkerzij slaap dan gaat op een gegeven moment mijn linkerbeen heel veel pijn doen, van heup tot voet. En op mijn rechterzij dus hetzelfde (maar dan mijn rechterbeen). Geen idee waarom dat is en wat ik er tegen kan doen. Ik heb al een extra kussen tussen mijn en in mijn rug, vannacht ook een extra kussen onder mijn buik, maar de pijn blijft. Gek word ik ervan! Iemand tips?

Geplaatst

Laika,

Wat vervelend dat het slapen minder goed gaat. Ik kan ook niet op mijn rug liggen want dan heb ik veel te veel last van maagzuur.

Ik zelf lig meestal op mijn linker zij, met een kussen onder mijn buik en een kussen tussen mijn bovenbenen/knieën. Dit gaat nog vrij goed. Het doet me alleen vrij veel pijn in mijn liezen als ik om wil draaien.

Als ik je verhaal lees, lijkt het als over iets bekneld raakt bij het slapen, waardoor je de pijn krijgt, dus wellicht helpen wat extra kussens tussen je benen, zodat je bekken zo recht mogelijk ligt?

Wish,

wat goed van je dat je nog steeds zo netjes alles slikt. Ik merk aan mezelf dat ik mijn gravitamon toch met regelmaat vergeet, maar zo lang ik me goed voel en gezond eet lijkt dat me niet zo probleem. Ik eet al wel een hele tijd elke dag appelstroop op mijn brood. Ook heb ik roosvicee Ferro in huis voor door de yoghurt of om af en toe zo te drinken. Waar slik jij de Efamol, Omega 3&6 Moeder en Baby voor?

Zonet de drukkerij de tekst doorgegeven voor de drukproef en gelijk ook het aantal kaartjes. Wordt nu wel spannend hoor.. Volgende week kunnen we de enveloppen ophalen en kan ik aan het stickeren. Dan ligt dat in elk geval maar klaar.

Vraagje nog trouwens: hoeveel hydrofiele luiers hebben jullie in huis? Op het lijstje van de kraamzorg stonden zes, maar ik vraag me af of dat wel genoeg zijn. Volgens mij gebruik je de dingen heel veel.

Geplaatst

Fijn Marianne!! En netjes hoor 7 kilo

Doortje: leuk dat jullie ook nog naar een info avond gaan!

de kraamvz weet ook alles over de kruiken dus komt vast goed!

slapen gaat hier redelijk..als ik niet wakker gemaakt word door snurkende man of wakkere sanne slaap ik best goed,anders is inslapen wel weer wat lastig en meteen plassen dan

6 hydrofile luiers is weinig ja,als ze in bad gaan gebruik je er al 2...ik heb er denk ik wel 12 ofzo

Leuk zo bezig zijn met alles he,wij hebben de enveloppen ook binnen en de proefdruk!

Geplaatst

Laika,

De bedoeling om te ontspannen tijdens de yoga is dus niet helemaal gelukt. Haha!

Sorry, maar moet toch wel lachen om hoe je het omschrijft.

Ik lig ook helemaal niet lekker. Heb nog een keer uitgeprobeerd om het kussen in een rondje te leggen en daar mijn buik in te leggen zodat ik op mijn buik kon slapen.

Nou, ik kreeg meteen rugpijn doordat je met je billen hoger ligt dan je bovenlichaam.

Het beste werkt bij mij om het voedingskussen zo neer te leggen dat je op je zij het kussen tussen je knieën hebt liggen.

En ik draai de hele nacht een aantal keren om van links naar rechts etc.

Dus ik zit ook met smart op een tip te wachten, wie o wie?

Heerlijk naar de sauna. Lekker relaxen! Het is mooi weer om vanuit de sauna lekker buiten af te koelen.

Doortje,

Ik denk dat ik zo'n 15 hydrofiele luiers heb. Mijn vriendinnen zeggen ook dat je er veel gebruikt.

Ik slik de Omega 3&6 omdat ik niet regelmatig vis eet.

We eten wel vis, maar dat is denk ik 1 keer in de 2 weken ofzo, vandaar.

Ik heb van de week het adressenbestand up to date gemaakt zodat wij ook stickers kunnen gaan maken.

Hebben een proefdruk ontvangen en de kaartjes zijn door ons goed gekeurd!

Geplaatst

Uitgerekende data

5
oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje
meisje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 35, 1e kindje -
het geslacht
is een verrassing

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een
meisje
!

15 oktober: r00sje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een
meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een
jongen
!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje
jongetje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,
Het is een
jongen
!

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje
Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige
jongens
, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een
jongen
!

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje
Het geslacht
is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje
Het geslacht
is een verrassing

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje
j
ongetje

Echo/controle

10 augustus: Doortje intake kraamzorg

15 augustus: Laika controle VK

16 augustus: Ellen controle gyn

16 augustus: Doortje controle VK

23 augustus: MarMira controle VK

23 augustus: Wish intake kraamzorg

25 augustus: Karin (ivfmoeder) 30 wkn (groei-) echo

25 augustus: Mamavannoah groeiecho en controle gyn

25 augustus: TK controle VK

26 augustus: TK intake kraamzorg

1 september: Wish controle vk en groeiecho

1 september: Valesca VK bevallingsgesprek en controle

7 september: Doortje voorlichting bevalling

8 september : Valesca afspraak Gynecoloog(omdat ik in ziekenhuis beval)

12 september : Valesca liggingsecho

Geplaatst

leuk wish dat je ook de kaartjes al gekeurd hebt!Ben erg benieuwd wat jullie allemaal hebben uitgekozen!

Zien jullie trouwens tegen de bevalling op?!

Ik ben er op het moment erg mee bezig,maar meer met alles erom heen dan de bevalling. Ik weet gewoon niet goed wat ik moet verwachten allemaal met een ziekenhuisbevalling en ons kindje..mag ik ons kindje bij ons houden? omdat ze het in de gaten moeten houden door de medicatie...lijkt me zo erg als het niet bij mij op de kamer ligt

en wanneer gaan we naar het ziekenhuis/lukt dat dan nog in de weeen...nou ja misschien tijdens de info avond en bevallingsgesprek word veel duidelijk

Geplaatst

Valesca,

Kan me wel voorstellen dat als je een kindje hebt dat je anders tegen de bevalling aan kijkt dan dat het je eerste kindje is.

Ook ik ben regelmatig met de bevalling 'bezig'. Heb mijn man al wat filmpjes via youtube laten zien hoe een bevalling kan verlopen.

Zelf ben ik bij 3 bevallingen aanwezig geweest. Echt respect gekregen nadat ik dit heb gezien!

Wat ik mezelf ook afvraag is hoe het na de bevalling zal verlopen.

Komt de placenta goed los en is alles dan 'schoon' van binnen? Hoe herstel ik 'van onderen' zeg maar, hoe voelt het nadat je bevallen bent? Etc. etc.

Het gaat bij mij dus niet alleen om de bevalling maar ook om de periode daarna. Het lichamelijke en geestelijke herstel zeg maar.

Niet dat ik me druk maak, in tegendeel. Op dit moment heb ik een rustig gevoel erover.

Geplaatst

ja de bevalling zelf zie ik nog niet eens tegenop,maar van Sanne was thuis en dat heb ik als zo prettig ervaren,dat ik nu tegen mijn zin in naar het ziekenhuis ga....misschien moet ik dat loslaten maar dat is lastig

ja dat is inderdaad ook iets waar je over nadenkt...hopelijk krijgen we allemaal fijne bevallingen en een goed herstel!

Geplaatst

Hee dames,

De kraamzorg is net geweest voor de intake en ik heb weer wat nuttige dingen geleerd.

• Je moet blijkbaar twee rectale thermometers in huis hebben (een voor moeder en een voor het kind)
  • Het bed moet op 75 cm hoogte staan. Als je in het ziekenhuis gaat bevallen dan is overdag een extra matras op het bed ook voldoende, maar of dat nou zo handig is. Ze adviseerde bij een boxspring om bijvoorbeeld wat stoeptegels onder het bed te leggen omdat de klossen niet passen
  • bij het geven van borstvoeding wordt geadviseerd om de kleine minimaal 14 dagen bij je op de kamer te houden om de borstvoeding (liefst zelfs een half jaar). dit mag ook in de bak van de kinderwagen voor deze relatief korte periode. Wij hadden het plan om de kleine gelijk op het eigen kamertje te leggen, maar dat moeten we (nu we dit al zo vaak gehoord hebben) toch maar eens heroverwegen. Hoe doen jullie dit?
  • De aerosleep mag van de kraamzorg hier de eerste twee weken niet in het bedje. De baby's kunnen zichzelf dan nog niet goed warmhouden en de aerosleep maakt dat baby's dan sneller afkoelen omdat zo'n aerosleep warmte opneemt. Pas na 14 dagen mag de aerosleep er in (dan kunnen de kleintjes zich zelf warmhouden) en zijn ook de kruiken niet meer nodig. Dus al met al komen kruiken en aerolseep dan niet tegelijk in het bedje. Is dat probleem dus ook weer opgelost.

Voor zover even..

Geplaatst

Nou aan die tips heb je wat hé!

Wij moeten ook nog even kijken hoe we het bed gaan verhogen! stoeptegels lijkt me nou ook niet fijn haha.....extra matras hebben we wel over nagedacht...eerst het bed eens opmeten

Sanne heb ik 6 weken op de kamer gehouden,maar dan niet eens om de bv....je hoort ze sneller smakken inderdaad als je ze bij je hebt dan kun je hongergeluidjes herkennen

een half jaar vind ik persoonlijk (te) lang hoor

Geplaatst

Valesca,

Jezelf erbij neer leggen om naar het zh te gaan om te bevallen is voor jou dan ook moeilijk omdat Sanne thuis is geboren en dit zo goed is bevallen.

Misschien lukt het je niet om jezelf er helemaal bij neer te leggen, misschien kan dit ook niet eens.

Maar gun het nog even de tijd en probeer om de positieve dingen ervan in te zien.

Sterkte!

Doortje,

Oké, dus als je bv wil gaan geven is dit het advies. Dan ga ik toch overstag en ga even bij een vriendin een wieg ophalen. Is meer een mini ledikant, wit met spijltjes, de plank bij het hoofeinde is hoger dan het voeteneinde. Een mooi bedje vind ik, dus doen we dat.

Ben benieuwd of dat ze allemaal op 1 lijn zitten mbt earo sleep.

Geplaatst

Dankje wish dat is misschien ook gewoon zo.en als het eenmaal zover is zal het ook allemaal wel goed komen!

Leuk dat soort wiegjes ken ik!

Inderdaad misschien zijn er verschillende meningen over de aerosleep

vanmiddag mijn buik opgemeten,112 cm...

Geplaatst

Wish: dat klinkt echt super tof. Ik wil nu eigenlijk ook wel een wiegje op de kamer, maar dat vind mijn man onzin voor die twee weken (hij wil daarna de kleine gewoon in z'n eigen bed op z'n eigen kamer). Dus nog maar even kijken wat het wordt. Mijn moeder heeft het wiegje nog waar ik heb in gelegen met bekleding en al, dus wie weet krijg ik hem nog zo ver van te voren. Ik heb nog even gelukkig

Valesca: het komt vast goed met in het ziekenhuis bevallen. Ik vind het persoonlijk erg prettig dat er medische zorg aanwezig is, maar ik maakte (en maak me nog wel) zorgen over hoe dat gaat als de kleine er is. Ik heb laatst zo'n cursus over baby's gedaan en die dame die dat deed werkt op de kinderafdeling van het ziekenhuis. Zij gaf toen aan dat ze hoe dan ook (tenzij het kind acute medische zorg nodig heeft) er alles aan doen om het eerste uur moeder en kind zo veel mogelijk samen te laten zijn, je kunt aanleggen en van elkaar kunt genieten. Pas daarna gaan ze wassen en ga je zelf douchen en/of wassen. Ik ga daarom nu ook naar de voorlichtingsavond omdat ik op dit soort vragen een zo duideiljk mogelijk antwoord wil. Ik wil namelijk ook het kindje eerst zo lang mogelijk bij me houden en niet (zoals je dat vaak op tv ziet) gelijk moet afgeven. Ik wil eerst genieten en rustig voeding geven voor ik mn kindje af moet geven omdat er gewassen/gedouched moet worden. Vind het allemaal best wel spannend eigenlijk.. vooral de tijd vlak na de geboorte. De bevalling overleef ik wel, al zal dat ook heftig zijn.

MIjn buikomvang was trouwens gisterenavond 111 cm. ben benieuwd hoe veel deze nog gaat groeien. Ik krijg ook regelmatig de vraag of er niet twee groeien, maar dat is meestal nadat ter sprake is gekomen dat we via IVF zwanger zijn geworden. Wij zijn hier heel open over omdat we het als bijzonder vervelend ervaren hebben dat mensen ons zo liepen te vragen wanneer we aan kinderen zouden beginnen nadat we getrouwd waren. Wij vinden het belangrijk dat mensen om ons heen weten dat dat allemaal niet zo vanzelfsprekend is. Veel mensen schrokken eerst en voelden zich best 'lullig'. Maar ik denk dan: zo heb ik me ook erg vaak gevoeld als er wat gezegd wordt. Ik merk nu wel dat veel mensen veel meer begrip hebben en zich goed realiseren dat een kind krijgen echt een wonder is.

Geplaatst

Heb mijn buikomvang ook nog eens gemeten.

Die is 105cm.

Doortje,

Lijkt me leuk om een 'familiewieg' te hebben. Hoop dat je man nog overstag zal gaan.

Ach, dat doet ie vast en zeker voor zijn lieve 'hormomale' nesteldrang hebbende vrouw, toch?! :happy:

Geplaatst

Doortje,

Bedankt voor de tips van je Kraamzorg. Moet je dan twee kruiken tegelijk in t bedje leggen de eerste twee weken? En moeten deze blijven liggen als t kindje er in ligt of is t alleen om van tevoren t bedje op te warmen?

Wij hebben naast n ledikant voor haar eigen kamer een ledikant bij de Ikea gekocht (gulliver). Door de spijlen aan de zijkant weg te laten en een extra balkje onder te bevestigen gaat m'n man hier een Co.-sleeper van maken. Zo krijg je dan n bedje dat op gelijke hoogte komt met ons matras en t kindje veilig naast mij kan slapen zonder dat ik haar ergens uit hoef te tillen 's nachts voor de bv.

Overdag gaat ze op haar eigen kamer slapen om daar te wennen. En wij houden haar 's nachts bij ons zo lang als nodig is. Ik ga ervan uit dat dit n paar maanden is.

Ieder doet t weer anders: wij vinden t gelukkig allebei even leuk om haar bij ons te hebben.

Geplaatst

Hi meiden,

wat is er veel geschreven!

Heel handige tips gelezen van Doortje ivm aerosleep enzo, super om dit te weten te komen! Zouden ze die rectale thermometers niet zelf bij hebben?

Blijkbaar hebben we inderdaad meer hydrofiele luiers nodig dan op de lijstjes vermeld staan. Misschien dan toch nog een extra setje kopen in de Hema dan.

Ik heb mijn buik eergister gemeten en kwam op ongeveer 98cm. Best wel weinig tegenover de buikjes van jullie haha.

Wish, ik denk niet dat hij al aan het indalen is hoor. Het zijn andere mensen die steeds maar een mening hebben over hoe je buik eruit ziet en DUS hoe de kleine erbij zal liggen. De vk zei maandag nog dat hij nog goed hoog ligt, om dan een dag later de veronderstelling te horen van een vreemde dat hij wel 'aan het indalen zal zijn' aan de vorm van m'n buik te zien. Niet dus!

Ik hou de kleine in ons bed denk ik, afgewisseld met de draagmand van de buggy die op onze kamer zal meegaan tot 3 maanden ofzo (zoals Marianne eigenlijk: zolang het nodig is en dat is welicht een paar maanden). Overdag ben ik ook van plan om hem in zijn kamer te leren slapen. Daar komt de familiewieg te staan, die uiteindelijk vervangen zal worden door zo'n bedje van Ikea, waar je zo'n zijpaneel uit kan halen na een tijdje zodat je ermee toekomt tot hun 2 jaar. Ik wilde eerst geen babyfoon kopen omdat we toch op een appartement wonen, maar we hebben een kat, en die moet wel buiten blijven. Dus moet de deur dicht en dan hoor je weer minder..

Valesca, het zal inderdaad een 'eng' gevoel zijn om deze keer te 'moeten' bevallen in het zh, zeker omdat je nu onbekend terrein op gaat. Maar informeer je gewoon goed, en zoals al eerder geschreven: in een zh zullen ze echt wel alles doen om je op je gemak te laten voelen en je hebt de beste zorgen direct bij de hand. Weet je al hoe je wil bevallen? Ik ga onder waterbevalling proberen. Proberen zeg ik, want je weet nooit op voorhand wat de echte beste methode is. In mijn ogen lijkt dit ideaal, maar wie weet verdraag ik op dat moment helemaal geen water en wil ik gewoon rondlopen of zo. Over het weghalen van de baby denk ik ook dat dit overdreven is. Bij ons mogen ze blijkbaar direct bij de moeder, om dan een uurtje helemaal alleen met het nieuwe gezin te laten (met slijm en al waarschijnlijk), en dan meestal komt de eerste borstvoeding dan al natuurlijkerwijs op gang, want dat kindje is dan nog helemaal wakker van de geboorte-adrenaline en kan dan al beginnen zoeken naar de tepel. Jij kon geen bv geven dacht ik he? Maar maakt niet uit. De eerste binding is het belangrijkst en dat weten ze intussen ook wel. Pas na dat uurtje zal er gewassen en gedouched worden. Troost je, ik ga er ook voor het eerst en ik zal niet de eerste en de laatste zijn die in een zh bevalt, ook al vind ik het zelf ook wel heel spannend allemaal :-)

Gister op familiebezoek geweest, en naar die zieke oom. Blij dat ik geweest ben, al hou ik in het achterhoofd dat dit misschien wel eens de laatste keer zou kunnen zijn. Een gek gevoel waar je je hard om moet maken.

Ik heb gisteren van m'n grootmoeder een ecru gehaakt ledikantdekentje gekregen, waar ze elke dag aan heeft gewerkt gedurende een paar maanden en extra hard omdat ze wist dat ik ging langskomen en ze het af wilde hebben tegen dan. Héééééél mooi en ik ben er oprecht blij mee. Ook mijn moeder heeft haar dekentje gebreid, en helemaal afgewerkt, met zoomlint en extra stofje voor de achterkant (lekker zacht). Superschattig. Omkomen van de kou gaat die kleine echt niet :-) De kast begint al aardig vol te raken met spulletjes. Die nog allemaal gewassen moeten worden, help!

Zo, nu maar eens aan het werk zeker?

groetjes!

Ellen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden