Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bijgaand de wet in Nederland over het recht om je kind te voeden als moeder:

Voedingsrecht

Artikel 4:8 (ATW)

1. Een vrouwelijke werknemer die een borstkind voedt, heeft, indien zij de werkgever hiervan in kennis heeft gesteld, gedurende de eerste 9 levensmaanden van dat kind het recht de arbeid te onderbreken ten einde in de nodige rust en afzondering haar kind te zogen dan wel de borstvoeding te kolven. De werkgever biedt haar daartoe de gelegenheid en stelt, waar nodig, een geschikte af te sluiten besloten ruimte terbeschikking.

2. De onderbrekingen, bedoeld in het eerste lid, vinden plaats zo vaak en zo lang als nodig is doch bedragen gezamenlijk ten hoogste een vierde van de arbeidstijd per dienst. De vaststelling van het tijdstip en de duur van de onderbrekingen vindt plaats door de betrokken vrouwelijke werknemer na overleg met de werkgever.

3. De duur van de onderbrekingen, bedoeld in dit artikel, gelden voor de toepassing van deze wet en de daarop berustende bepalingen als arbeidstijd, waarover de vrouwelijke werknemer haar aanspraak op het naar tijdruimte vastgesteld loon behoudt.

4. Elk beding waarbij ten nadele van de vrouwelijke werknemer wordt afgeweken van dit artikel, is nietig.

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden!

Dus we zijn eruit: Bunnik here we come!!

Ik wil gaan reserveren maar hoe heet t ook al weer? Kan iemand mij dat mailen?

Wish en Marmira, sturen jullie nog n pb met je mail adres naar me? Dan heb ik alles compleet om straks iedereen de bevestiging met alle info te mailen.

En ik stuur jullie email adressen ook door naar valesca zodat zij de foto's straks naar ons kan mailen ( of n link).

Update: bloeddruk 65/110, buikomtrek geen idee, gewicht voor de zwangerschap 60, nu 66,5 (lengte 1.68 m)

Nog steeds geen duidelijkheid over de bevalling: wel/geen keizersnede... Ook ik werk parttime en heb de luxe om vanuit huis te werken, dus kan toegeven aan middagslaapjes. Verbouwing schiet al aardig op, hoop dat we ons bed na dit weekend weer in de slaapkamer kunnen zetten (we slapen nu in m'n werkkamer).

Liefs

Marianne

Geplaatst

Hey, ik heb de hik ook een keertje gevoeld! Maar ik twijfelde omdat het nogal snel ging. Nu Valesca en Violeta het ook gevoeld hebben, zal het wel de hik zijn geweest want de ademhaling zal ook wel veel sneller zijn. Nu hoop ik het natuurlijk gauw nog een keertje te voelen. Vanochtend was hij aan het schoppen dat het niet normaal was, links zijn kont om zich af te zetten en rechts de voetjes die aan het trappelen waren. Ik krijg dus stereo beweging.

Enneu.... ik ben de afspraak met de verloskundige vergeten gisteren.... Hij belde me en ik was toen net klaar met wat rommelen aan ons (zelf gemaakt) geboortekaartje en aan het eten. pff, ik schaam me dood. Dinsdag opnieuw de afspraak. Ik wilde net zo graag de ligging nog eens laten voelen. Nu ja, de gynaecoloog heeft het echo-apparaat. Dat is belangrijker en zou ik niet zomaar vergeten :-)

groetjes,

Ellen

Geplaatst

Hi, ik ben terug van m'n controle bij de gyn. Alles was terug zeer goed. Onze kleine meid weegt ongeveer 1437gr. M'n bloeddruk was 110/65. Hetzelfde als bij Marianne dus. (denk gewoon dat er in belgië en Nederland met een omgekeerd systeem ivm bloeddruk wordt gewerkt.) Ik zat op hetzelfde gewicht van de vorige keer, tot op 100gr nauwkeurig. Hebben het er ook even met de gyn over gehad want begonnen ons toch klein beetje zorgen te maken. Zeker doordat ik nogaltijd onder m'n gewicht zit van in het begin van de zwangerschap. Maar er is dus niets om me zorgen over te maken. Onze mini begint zo langzaamaan niet zo mini meer te worden.

Ze wist me wel te vertellen dat onze meid bij de geboorte zeker en vast geen 4kg zal wegen maar dat het een baby zal zijn van begin 3kg. Ideaal dus. Ik had al een beetje schrik omdat m'n man toch een flinke brok baby was toen die geboren werd en ik het niet echt zag zitten om er bijna 5kg uit te moeten persen...

Ook ligt onze baby mooi met het hoofdje naar beneden (zoals bij ons altijd al het geval geweest is).

Ze is dus bijna helemaal klaar om geboren te worden. Ze moet natuurlijk nog verder groeien enz maar hebben enkel positieve dingen gehoord.

Heerlijk om zo gerustgesteld te worden!

Geplaatst

Doortje,

Inderdaad, dit moet tussen de 4 en 8 zijn.

Je kan inderdaad beter een wat lagere bloeddruk hebben dan een 'te hoge'.

Geplaatst

Hey lady's,

Wat een 'raar' weer is het toch!

Dacht vanmorgen toen ik om zes uur naar buiten keek dat het de hele dag weer ging regenen.

Akara,

Ja, had het er nog eens met mijn man over en hij gaf aan dat ik toch wel erg veel steun etc. heb aan dit forum.

Op 15 sept. ben ik alweer 2 jaar op dit forum aanwezig. (waar blijft de tijd....)

Fijn dat alles in orde is met jou en jullie kleine!

Het lijkt mij toch ook wel een geruststelling om te horen te krijgen dat het geen 9 ponder wordt.

Ach, ik weet ook niet of dat het veel verschil uit zal maken hoe zwaar het kindje is.

Misschien dat hier iets over te vinden is?

Marianne,

Wat is de rede dat je evt. een keizersnede krijgt? (heb je vast wel ergens vermeld, maar ik weet het niet)

Fijn dat de verbouwing op schiet.

Babykamer moet dan ook nog aangepakt worden of hebben jullie die ook gedaan?

Ellen,

Oeps, tja dat kan gebeuren.

Zal het lijstje even opzoeken.

Geplaatst

Uitgerekende data

5
oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje
meisje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 35, 1e kindje -
het geslacht
is een verrassing

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een
meisje
!

15 oktober: r00sje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een
meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een
jongen
!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje
jongetje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,
Het is een
jongen
!

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje
Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige
jongens
, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een
jongen
!

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje
Het geslacht
is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje
Het geslacht
is een verrassing

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje
j
ongetje

Echo/controle

28 juli: Doortje groeiecho

28 juli: Violeta controle VK

2 augustus: MarMira controle VK

3 augustus: T.K controle VK 29 weken en 2 dagen

3 augustus: Violeta pret echo 4D

8 augustus: mamavannoah controle gyn

8 augustus: Wish controle VK

8 augustus: Valeska controle VK

16 augustus: Ellen controle gyn

25 augustus: Karin (ivfmoeder) 30 wkn (groei-) echo

Geplaatst

Uitgerekende data

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje meisje

10 oktober: MarMira, 35, 1e kindje - het geslacht is een verrassing

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een meisje!

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een jongen!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje jongetje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje, Het is een jongen!

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige jongens, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een jongen!

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje Het geslacht is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje Het geslacht is een verrassing

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje jongetje

Echo/controle

28 juli: Doortje groeiecho

28 juli: Violeta controle VK

15 augustus: Laika controle VK

Even lijstje aangepast!

Geplaatst

Weer goed berichten allemaal!!

Ellen:kan gebeuren hoor dat je de afspraak vergeten bent hihi

Marianne: Hopelijk geen keizersnee lag de kleine nog in stuit?!,ik zal je wel even mailen denk dat ik het restaurant nog wel heb staan(in oude mails)

Nee een 9 ponder is ook wat he,sanne was 3840 dus tegen de 8 pond aan...maar ze dachten eerst 7-7.5 pond

het is zeker raar weer zo zit je in de zon en zo regent het met onweer....nou ja

Geplaatst

Hey valesca,

Bedankt voor je mailtje. Ik zal morgen gaan reserveren.

Voor 9 dames dus.

Tja wish ti's nogal n zeldzame afwijking in m'n hoofd waardoor ik me afvraag hoe veel druk ik kan hebben. De gyn zou overleggen met de neuroloog hierover maar nu ik er wat langer over nagedacht heb - en al 2 maanden op antwoord wacht - wil ik zelf toch ook wel even met de neuroloog n gesprek hierover. Heb t vanavond met m'n man besproken en ga morgen n afspraak maken met de neuroloog. Verder heb ik er geen klachten door, gelukkig.

Oh Ellen je lijdt vast aan zwangerschapsdementie ;-D

Geplaatst

Jipie! Superleuk zeg, met negenen! Hopelijk lukt het met het weer dan al beter dan dezer dagen!

Doortje en Violeta, hebben jullie gisteren geen controle gehad en groei echo? Hoe is het geweest?

Wish, al 2 jaar op dit forum, en ik bedenk me net ook dat het bij mij binnenkort ook een jaar gaat zijn. Gelukkig loopt het voor de meeste meiden goed af en kunnen we ook ons geluk delen hier en onze moed doorgeven aan wie het nodig heeft.

Bij mij iets minder goed nieuws: m'n oom is terminaal ziek en heeft de ernst ervan bijna een jaar kunnen verbergen maar dat kan natuurlijk nu niet meer. Zijn kanker zit echt overal en uiteindelijk zijn we zelf naar zijn dokter moeten stappen om de waarheid te weten. Hij heeft misschien nog een maand, of 3 maanden, ze weten het niet. Nog een chemo erbovenop proberen en misschien stabiliseren. Maar meer kunnen ze niet meer doen. Ik ken hem zelf niet zo heel goed, maar het is wel de broer van mijn moeder. En die wil ik nu vooral steunen. Het maakt me ook triest allemaal, maar het geeft tegelijk een goed gevoel om iets terug te kunnen doen, na haar steun aan mij in de mmm.

groetjes,

Ellen

Geplaatst

Hey girls! Ik kom 's effe spieken op jullie forum.

Wat tof dat jullie met elkaar gaan eten in Bunnik! In Rhijnauwen zeker? Leuk, lekker pannekoeken!

Leuk om te lezen hoe het met iedereen gaat. Ik 'ken' er toch velen van jullie van mijn eerdere pogingen!

Valesca, Akara, Roosje, Doortje, Ellentrik, Wish, Violeta, Karin en alle anderen: heel veel liefs van mij!!

Ellen, wat erg van je oom zeg! Sterke...

Hier gaat het goed. Ik loop ruim 2 maanden 'achter' op jullie. Dus grappig om te lezen hoe jullie je voelen, wat jullie ervaren en meemaken!

Met mij alles goed verder! Blij om na mijn 5e behandeling toch ook zwanger te zijn! En we zijn ondertussen ook Pleegzorg aan het doen (weekendopvang), echt super leuk! Helaas weet ik sinds bijna 2 maanden dat mijn pa ernstig ziek is en niet lang meer te leven heeft door uitgezaaide kanker. Ben steeds aan het meegaan naar chemo's enzo, echt zwaar om hem te zien aftakelen, al 25 kg ondertussen! Daarom doen we de 20 weken echo in Zwolle zodat hij erbij kan zijn en toch vast het kindje soort van kan zien. Verder heb ik geen kwaaltjes meer, behalve soms misselijk. Maar ben wel al 5 kg aangekomen! Terwijl ik niet echt een bolle buik heb (maar wel giga boobs, haha) en ook niet meer eet dan anders. Als ik jullie dan lees... hmm volgens is 't wel een beetje veel dan. Ik ga wat rustiger aan doen met de chocolaatjes dan maar ;-)

Vraagje aan jullie: zitten er meiden tussen die wel eens migraine hadden en misschien nog steeds wel 's hebben? Zo ja, kan je me even pb-en?

Bedankt alvast!

Nou meiden, dikke knuffel en zet 'm op met jullie bolle buiken!

Armanda

Geplaatst

Ellen vreselijk voor je oom. Ik weet verder niet zo goed wat ik moet zeggen,als ik zoiets lees vind ik het altijd zo moeilijk,moet ik gelijk aan denken als het mij ook zoiets overkomt....pff.... verschrikkelijk.

Veel sterkte in ider geval.

Armanda leuk dat je komt kijken,wees maar niet bang met de 5 kg,ik was ook 5 kg aangekomen met 20 weken,en toen met vakantie,en nu ben ik totaal 6 kg en 27 w zwanger. Goed je boobs smeren,als ze zo groot zijn.

Ook heel veel sterkte de komende tijden het is vreselijk om je vader te verliezen en hem te zien lijden.....Ik hoop voor jullie dat hij jullie kindje kon zien.

Ik heb gister controle gehad. Ze is goed gegroeid volgens de vk. Verder niks bizonder,alles is goed.

We gaan volgende week 4d echo doen in Rotterdam,daar kan ik bijna niet wachte om ons meisje te zien.

Groetjes,Violeta

Geplaatst

Hey Armanda,

Wat lief dat je even gedag komt zeggen in dit topic. Zoals je al wel gemerkt hebt, volg ik jou ook in jullie topic, net omdat je samen met ons op het bankje zat en het toch wel heel erg mooi is om na de 5de icsi poging toch lekker zwanger te zijn geraakt. Wat een blijdschap!

Ik vind het ook heel erg om te horen van je pa, elke keer opnieuw als ik er wat van lees. Moest ook meteen aan jou denken toen ik het nieuws over mijn oom hoorde. Hij is ook heel erg vermagerd de laatste maanden, en vorige week gevallen van zwakte waardoor hij in het ziekenhuis is beland en wellicht er niet meer uit zal raken. Wat niet wil zeggen dat het bij jouw vader zo snel hoeft te gaan he! Ik hoop dat hij de bevalling nog mee mag maken, maar toch al heel erg lief dat je hem er zo hard bij betrekt. Al zal het erg zwaar zijn voor jullie allemaal.

Verzorg je boobs maar goed! En zoals Violeta zegt, je kan in het begin erg aankomen, ik veronderstel vetreserves. Maar erna stabiliseert het allemaal wel hoor. De kilo's komen er pas aan, ergens tegen het eind met de groei van jullie kindje. Nog een weekje zeker, en dan weet je het geslacht? Spannend he! Zoveel jongens in jullie groepje, benieuwd of jij het tegengewicht van de meisjes zal zijn :-)

Violeta,

Goed dat de controle in orde was.

liefs,

Ellen

Geplaatst

Ellen,

Afschuwelijk bericht, sterkte!

Houdt je moeder dan maar extra stevig vast en probeer haar te steunen waar je dit kan.

Armanda,

Wat ben je toch een lieverd!

Aan andere denken terwijl je privéleven helemaal op zijn kop staat.

Nogmaals (kan niet vaak genoeg gezegd worden) heel, heel veel sterkte en een dikke knuffel!

Violeta,

Fijn dat het goed gaat met jullie kleine meid!

Spreek uit ervaring dat het echt geweldig is om een echo te laten maken waar je het snoetje van je kindje op kan zien.

Kijk elke dag naar die foto's en geniet er volop van!

Hier gaat het ook prima!

Merk dat ons kleintje pas flink in beweging komt als ik thuis kom van het werk. Onderweg in de auto naar huis voel ik al bewegingen, maar zodra ik thuis op een stoel ga relaxen of op de bank ga liggen begint hij/zij pas echt de samba te dansen! Hahaha!

Op het werk voel ik hem/haar ook vaak, maar niet zo goed als dat ik aan het relaxen ben.

Zag gisterenavond na het douchen in de spiegel dat mijn navel wat aan het veranderen is.

Ik heb een hele diepe navel en dacht dat die nooit naar buiten zou komen.

Maar....het begin is gemaakt, aan de bovenzijde trekt de huid mijn navel wat naar boven en ik denk dat op het einde van de zwangerschap mijn navel één geheel is met de rest van mijn buik. Hahaha!

Geplaatst

Moet even wat kwijt voordat het bezoek van vanavond komt:

Heb vandaag al de hele dag van een rechter jeukende tepel.

Zit ik net op de bank en denk, zal eens kijken waarom dat het zo kan jeuken.

Zie ik dat er hele kleine gelige puntjes op de tepel zitten.

Toen ik zachtjes in de tepel kneep kwam er wat gelig vocht uit. (heel klein beetje)

Meiden, joehoe ik heb de eerste verschijnselen van moedermelk!

Hoop dat dit een teken kan zijn dat het na de bevalling op gang zal gaan komen, wat zal ik dan blij zijn.

Geplaatst

Ellen, wat een naar bericht van je oom, wat erg ook dat jullie zelf op onderzoek uit moesten zeg, heel veel sterkte!

Armanda, leuk om je hier even te zien! Maar jij zit ook wel in een achtbaan zeg, zo met je vader, jij ook heel veel sterkte...

Whish, we kunnen elkaar weer de hand schudden, ik heb ook een diepe navel maar die begint zo langzamerhand ook te verdwijnen, haha, en rondom de gaatjes van mijn tepels (ja, daar de melk uit moet komen) heb ik af en toe wat lichtgelige prutjes, volgens mij wordt er ook iets aangemaakt daar....Raar he? En dat bewegen herken ik ook, vooral wanneer ik relaxed ben, gaat ie enorm tekeer. Hoewel ie vandaag tijdens het werk ook wel lekker aanwezig was, moet ik zeggen.

Fijne avond meiden!

Geplaatst

@Armanda wat leuk dat je even langs komt,wat een naar nieuws van je vader veel sterkte gewenst hoor!

@Ellen: ook al zo'n vervelend nieuws wat een rot ziekte is het ook,sterkte hoor!

Super hoor 9 meiden voor de lunch!!!!!!!

@Wish haha leuk hoor eerste tekenen voor de melk!!

Haha die kleine van mij slaapt overdag niet veel voel d'r soms de hele dag heerlijk hoor,al is het soms moeilijk om te werken liefst voel ik de hele dag aan mijn buik

Ja mijn navel veranderd ook,grappig is dat!

Fijn weekend vast allemaal!!

Geplaatst

Laika,

Vind het nog steeds onwerkelijk dat er een wonder van ons in mij aan het groeien is.

En dat mijn lichaam zich ook aan het voorbereiden is, vind ik prettig om te merken.

De laatste dagen voel ik niet alleen duwen/schoppen, maar voel golfbewegingen. Komt neem ik aan doordat de kleine aan het groeien is en de ruimte om hem/haar heen minder aan het worden is.

We hebben de geboortekaartjes af! 2 dezelfde kaartjes, alleen de kleuren verschillen.

Mail ontvangen mbt de lunch, ziet er gezellig uit!

Heb er zin in!

Van de week ging de deurbel. Toen ik open deed kreeg ik meteen een doos in mijn handen gedrukt met de opmerking: "Dit zal u binnenkort nodig hebben."

En weg was de persoon, stapte meteen in zijn auto en reed weg.

Toen ik naar de huiskamer liep en op de doos keek, zag ik dat het van CZ was, het kraampakket.

Hebben jullie al contact gehad met de kraamzorg? Ik niet.

Geplaatst

Uitgerekende data

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje meisje

10 oktober: MarMira, 35, 1e kindje - het geslacht is een verrassing

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een meisje!

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een jongen!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje jongetje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje, Het is een jongen!

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige jongens, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een jongen!

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje Het geslacht is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje Het geslacht is een verrassing

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje jongetje

Echo/controle

15 augustus: Laika controle VK

Geplaatst

Ellen,

Hoe gaat het met jou en je moeder?

Is je oom nu bezig met chemo of nog niet?

Nogmaals sterkte!!

Marianne,

Een afspraak gemaakt met de neuroloog?

Belachelijk dat je al zo lang op antwoord aan het wachten bent, groot gelijk dat je zelf aan de bel gaat trekken.

Geplaatst

@Wish, leuk je kraampaket al binnen,ik heb hem nog niet

kraam zorg is bij mij in juni al geweest voor intake.

het kamertje is af bij ons!!!

het meeste ook al gewassen,leuk hoor kan nu bijna niet wachten tot de kleine er is hihi

Geplaatst

Valesca,

Fijn dat bijna alles gewassen is.

Hoop op mooi weer aankomende week, dan ga ik ook beginnen.

Heb geurbuideltjes gekocht van robijn voor in de kasten.

Jij bent al 30 weken, jippie!!!

In de papieren staat dat ze rond de zevende maand contact met je op gaan nemen.

Wacht dus nog maar even af.

Geplaatst

Zeker ja en ik kwam vrijdag thuis uit mijn werk en had manlief alles gestreken!!!!

Lekker he geurbuiltjes

Ja alweer 30 gaat hard,de kleine is op het moment zo druk dat ik soms niet weet hoe ik moet zitten,onderin helemaal springen pff haha

Oh dat komt het vast eerdaags!|

bij mij bellen ze nog een keer in de laatste maand geloof ik

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden