Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Het is echt onwijs balen inderdaad. We kunnen inderdaad niet zonder twee auto's (heb zelf een leuke ford fiesta).

Ik moest er gewoon van huilen vanmorgen (zullen de hormonen wel zijn hahaha...). Maar goed.. de garagehouder, waar we al jaren zijn, heeft beloofd om mee te zoeken naar een goede oplossing zodat we er nu niet te veel stress van hoeven te hebben. Hij is zelfs bereid om ons tijdelijk een auto te lenen tot we iets gevonden hebben wat ons naar het zin is. Ik mag van hem nu niet gestresst worden hierom, omdat ons kindje nu belangrijker is.. lief toch?? Dus het komt helemaal goed, alleen wanneer we dan een eigen nieuwe auto hebben? Dan is de vraag..

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

bah bah, auto's kunnen zo duur zijn! Onze laatste nazichtrekening was ook 1400€, versleten remblokken enzo. Helaas onze enige auto, maar dan wel een gezins-camionette met plaats voor 6 en een hond:-)

Succes met het vinden dan die tweede auto, je garagehouder is inderdaad heel attend!

Wish,

Jij hebt een leuk vooruitzicht van bijna klaar met werken. Super dat je deze week maar 2.5 dagen moet werken. Zo telt het echt wel af, nietwaar.

Het gaat toch best wel snel nu allemaal, vinden jullie niet?

Ik heb intussen mijn koffertje gereed, met aan de linkerkant de babyspulletjes, en de rechterkant mijn eigen spullen. Eigenlijk alleen nog maar toiletzak erbij, dichtklappen en klaar.

Geplaatst

Uitgerekende data

5
oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje
meisje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 35, 1e kindje -
het geslacht
is een verrassing

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een
meisje
!

15 oktober: r00sje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een
meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een
jongen
!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje
jongetje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,
Het is een
jongen
!

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje
Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige
jongens
, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een
jongen
!

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje
Het geslacht
is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje
Het geslacht
is een verrassing

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje
j
ongetje

Echo/controle

12 september: MarMira liggingsecho

13 september: rondleiding verloskamers zh

13 september: Doortje rondleiding ziekenhuis

13 september: Laika controle 35 weken

14 september: Wish 2e groeiecho (vanaf 1 sept. standaard uitvoeren van 2 groeiecho's)

15 september: Mamavannoah voorlichting bevallen in ziekenhuis.

16 september: Ellen extra controle gynaecoloog

20 september: Laika borstvoedingsvoorlichtingsavond

29 september: Mamavannoah groeiecho en controle gyn

Geboren:

8 september:
Feline
, dochter van Valesca

Geplaatst

Uitgerekende data

5
oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje
meisje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 35, 1e kindje -
het geslacht
is een verrassing

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een
meisje
!

15 oktober: r00sje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een
meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een
jongen
!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje
jongetje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,
Het is een
jongen
!

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje
Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige
jongens
, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een
jongen
!

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje
Het geslacht
is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje
Het geslacht
is een verrassing

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje
j
ongetje

Echo/controle

12 september: MarMira liggingsecho

13 september: rondleiding verloskamers zh

13 september: Doortje rondleiding ziekenhuis

13 september: Laika controle 35 weken

14 september: Wish 2e groeiecho (vanaf 1 sept. standaard uitvoeren van 2 groeiecho's)

15 september: Mamavannoah voorlichting bevallen in ziekenhuis.

16 september: Ellen extra controle gynaecoloog

20 september: Laika borstvoedingsvoorlichtingsavond

21 september: Wish borstvoedingsvoorlichtingsavond

29 september: Mamavannoah groeiecho en controle gyn

Geboren:

8 september:
Feline
, dochter van Valesca

Geplaatst

Wish, ik krijg regelmatig groeiecho's omdat Noah te licht was bij geboorte. Over 2 weken waarschijnlijk de laatste.

Doortje, balen zeg van jullie auto! Gebeurd altijd als je het niet kunt gebruiken!

Marmira, hoe was de echo?

Dames die morgen weer mogen, succes!

Geplaatst

Ellen,

Ik vind het ook nog steeds snel gaan.

Denk dat het komt doordat ik nog aan het werk ben dat de dagen ook 'sneller' voorbij gaan.

Als ik verlof heb gekregen zal het me misschien 'tegen gaan vallen', we zullen zien.

Je koffertje staat dus klaar. Weer iets wat je af kan vinken op je checklist.

Vanmiddag bij de Hema nog 1 pyjama en 1 nachthemd gekocht, nu heb ik wel voldoende nachtgoed.

Dan zit/lig ik er wat netter bij in het kraambed.

Geplaatst

Marianne,

Ik had hier nog nooit van gehoord.

Ik ga aan de slag met die olie haha!

Ow, vandaar dat je midden in de nacht even komt spieken. Als je er je bed niet voor uit hoeft.

Geplaatst

Ja, pcies, wish! Ik ben net door m'n man grmasserd met die perenium olie, 2 minuten maar want ik vond t nou niet echt prettig. Hij zat ook nog wat gespannen. Het is ff zoeken naar de juiste houding denk ik. Het lijkt me nog lastiger om zelf te doen, met de duim?!? Daar kom ik niet meer bij, haha! Ben benieuwd hoe jij t ervaart!

Geplaatst

Ben ook benieuwd naar de ervaringen. Hm, dus met vroegtijdige weeën geen perineum. Ik kan het deze middag eens aan de vroedvrouw vragen. Ze komt vandaag zelf langs, moet ik niet naar buiten. Lief he!

Wel balen hoor, blijkbaar mogen vroedvrouwen thuis geen arbeidsbegeleiding (tot die 8cm ontsluiting) doen voor de 37 weken. Dus als ik toch nog vroeger ga bevallen moet ik meteen naar het ziekenhuis, zonder thuis de eerste fase op te vangen. Dus ze komt nu gewoon voor algemene informatie te geven (en mij wat moed inpraten denk ik), en vanaf ik de 37 weken lijk te halen, zullen ze dan toch nog die begeleiding kunnen doen.

Gister aan de telefoon leek ze zich toch wel zorgen te maken, en vond ze dat ik zelfs amper uit bed/zetel mocht komen, als ik met zoveel buikkrampen rond loop. Nu ja, elke dag is er één bij, en we zijn weer een dag verder!

Zal al maar eens een lijstje maken met m'n vragen :-)

Wendy, jij hebt een goeie controle gehad! Jipie! Dus je uk is nog goed op gewicht dan? Meten ze het bij jullie ook via de schedelomtrek, maag en dijbeen?

MarMira, hoe was jouw controle?

Vandaag nog meer spannende dingen, zoals rondleiding in het ziekenhuis en Laika een controle. Succes!

Geplaatst

Doortje, balen zeg van de auto. Zoiets komt altijd superongelegen, en ook qua onkosten betreft. Gelukkig heb je een aardige garagehouder!

Marianne, de epino ken ik niet, heb ff gekeken maar geloof niet dat ik 'm ga gebruiken. De perineumolie heb ik vorige x ook gebruikt maar ik was niet zo trouw met smeren en masseren. Ben dan ook flink ingeknipt.

Ellen, ik moest hard lachen om jouw vluchttasje! De mijne is namelijk precies hetzelfde ingericht: babykleertjes links (netjes in een hydrofielluier gewikkeld om het zuiver te houden), mijn 'grotemensen' spullen aan de rechterkant. No way dat ik alles door elkaar in de tas stop! Goed dat je vlk het serieus neemt en je flinke rust moet nemen. Wel balen voor jouzelf maar ik vind eerlijk gezegd ook best wel tricky, dat je zoveel harde buiken cq weeen hebt en het zou toch wel mooi zijn als je het tot 37 weken kan rekken.

Ik had gisteren controle in het zkh, en een afspraak over wat te doen bij een dwarsligging maar toen hij de echo maakte lag ons kindje ineens recht!! Ik ben er superblij mee, voel me ineens een stuk beter en meer verbonden met het kleintje. Best raar maar wel een fijn gevoel. Nu 35 weken, ik voel vanalles en ook veeeeeel harde buiken maar ben veel minder bezorgd nu.

En o o o o o o o wat ben ik benieuwd naar Valesca's verhaal :-)

Liefs

Toverstafje

Geplaatst

Oh wat heerlijk Toverstafje, dat ie nog toch recht ligt! Ik was er ook zo blij mee! Straks heb ik controle om te kijken of ie nog steeds goedl ligt, spannend....

Ik heb wel gehoord van de epi-no maar ik vind het wat prijzig om even te proberen...En ik weet dat ik vaak ook niet zo trouw ben met dat soort dingen dus dan is het helemaal zonde van het geld.

Doortje, jammer van je auto! Dure reparatie zeg, ik hoop dat jullie snel een goede vervanger vinden.

Hier vanochtend alweer vroeg uit de veren. Tussen 8 en 12 uur zou iemand langskomen omdat wij soms rioolstank in de slaapkamer ruiken (alleen bij warm weer). En ja, dan wil ik er toch voor achten al gewassen en aangekleed bij zitten...De beste man is inmiddels langs geweest (was iets ingewikkelds met de standpijp) maar ben nu wel gelijk weer helemaal uit mijn lekkere uitslaap ritme.

Ga maar eens wat boodschapjes halen, nu ik toch al helemaal klaar om te gaan ben!

Geplaatst

Heeee Toverstafje,

Dat is écht goed nieuws! Ik ben heel erg blij voor je om dit te horen. Zo kan je inderdaad eindelijk wat geruster zijn naar de bevalling toe, want nu kan je natuurlijk bevallen. OEF he zeg! Hopelijk blijft ie zitten nu! doe ook maar rustig aan, al ben jij toch al lekker verder met je 35 weken. Nog een weekje en dan zit je in de 'laat maar komen' fase. Haha, ja dat valiesje ligt al nog mooi opengeplooid. Ik heb er nog niet eens een hydrofielluier bij gedaan (hebben ze dat niet in het zh?), zal het maar doen. Je gaat zien, hoe langer die koffer blijft liggen, hoe voller het ding gaat raken haha.

Laika,

Ook met jou benieuwd of ie nog goed ligt.

Bwa vroeg uit de veren, maar toch voor een goed doel he. Zo ben je van de stank tenminste af. Ik moet toegeven dat ik mee met m'n vriend opsta (om 7u30) en ik vaak zelf al een stuk vroeger wakker ben, maar dit (yes, ik kan het nu) slaap ik dan door de dag bij met kleine dutjes. De kat erbij, de hond aan het voeteind en lekker wegdommelen met een heel erg dom boek :-)

M'n lijstje niet eens begonnen voor de vk!

Oh ja, epi-no ken ik helemaal niet! Nog nooit van gehoord.

Geplaatst

Marianne,

Ik moet er nog mee beginnen, zal mijn ervaringen hier ook vermelden.

Ellen en Toverstafje,

Hahaha, ook ik heb mijn kleding aan 1 kant van de tas en babykleding aan de andere kant.

Wij hebben de foto en filmcamera naast de tas gezet. Batterijen erbij gelegd. Pasjes van verzekering en zh ook in de tas gedaan.

Toilettas er nog bij en klaar!

Pfff, vannacht een ellendige nacht gehad.

Rond 2.00uur begon ik last te krijgen van zuurbranden in mijn slokdarm en keel.

Even rechtop gaan zitten, naar toilet geweest en weer een poging gedaan om te gaan slapen.

Het zuurbranden wou niet weg gaan. Naar beneden gegaan, paar slokken melk gedronken en weer naar bed gegaan.

Had nu een tweede kussen onder mijn hoofd gelegd.

Zuurbranden wou niet weg gaan en ik kreeg harde buiken en werd misselijk.

Weer rechtop in bed gaan zitten, maar het bleef me allemaal vervelen.

Vanmorgen naar de vk gebeld om te vragen of ik iets voor het zuurbranden kon krijgen.

Ze wou me even zien en ik ben naar de praktijk gegaan.

Bloeddruk prima 120/80, urine gecontroleerd ook niks aan de hand, kleine lag nog goed en hoofdje is aan het indalen, hartje was prima, gelukkig maar!

Heb nu Regla ph drank gekregen, hoop dat dit zal gaan helpen. Zo'n nacht als vannacht wil ik niet meer meemaken, bah!

Geplaatst

Valescaaaaaaaa G E F E L I C I T E E R D ! ! !

Geweldig,eerste baby is al binnen :)

Oh wat spannend allemaal,ik hoop dat het goed gaat met moeder en dochter!

Ik heb alles gelezen wat is er veel geschreven zeg!

Hier is het hele huis schoon nog even de keuken volgende week,morgen en donderdag komen alle baby spullen binnen en dan ben ik klaar. Nu ga ik wassen en strijken.

Nog 2 weken werken en dan verloof!

Ik kan niet wachten dat ze komt. Ik wil haar in mijn armen hebben,ik ben er zo klaar voor haar!

Groetjes,

Violeta

P.S: Maagzuur is vreselijk. Ik ben verslaafd aan Rennie en melk,gelukkig helpt nog steeds,soms wat minder ....maar goed.

En slapen doe ik ook niet,ik ben overdag helemaal niks waard,daarom kom ik hier niet zo vaak meer,omdat ik zo moe ben. Wanneer ga ik weer slapen? ;) De kleur onder mijn ogen is paars! (zucht)

Geplaatst

hallo lieve allemaal,eindelijk ben ik er dan,ik weet mijn inlogcodes niet meer haha en op de pc beneden sta ik standaard ingelogd dus nu ff beneden!!!

Ik zal het hele verhaal maar even vertellen

Woensdag had ik s middags wat last van zeurderige buikpijn en wat bruin (bloed)verlies dus even de verloskundige gebeld,die dacht aan misschien een blaasontsteking...indalingsweeen? voor de zekerheid even tempen en ontspannen...

S avonds nog van alles gedaan strijken en met de adressenlijst aan de gang gegaan..om 9 uur naar bed,sanne was ziek dus we hadden slechte nacht gehad...

om 10 uur kon ik de slaap nog niet vatten en de zeurderige buikpijn leek steeds terug te komen,toen rene naar bed ging om half 11 nog ff plassen en toen zag ik dat ik bloed verloor....dus weer de VK gebeld..die kwam langs en stuurde ons voor de zekerheid naar het ziekenhuis

om half 12 aan de CTG en de krampen leken regelmaat te hebben....bloedverlies was ook behoorlijk dus reden genoeg om me maar te houden...half 1 mijn ouders maar gebeld en die zijn ons bed in gegaan

rond half 3 dachten ze even dat de weeen toch gingen afzakken,maar rond half 4 werden ze zo heftig dat er geen houden aan was,moest erg overgeven en om 4 uur had ik 3 cm....om 4:53 kreeg ik persdrang en om 4:56 was Feline er.......

Ze weegt 2915 gram en is 47 cm dus helemaal niet slecht

Ze mocht even bij me en ging daarna naar de couveuse afdeling

Ze heeft 24 uur in de couveuse gelegen,24 uur in een warmtebedje en toen mocht ze in een gewoon bedje en een dag later met me mee naar mijn kamer..waar we ook nog een dagje waren....ze kwam alweer aan en hield zich goed op temperatuur dus mochten we naar huis

En nu genieten.....maar ook alles even een plekje geven.....

[ATTACH=CONFIG]2262[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2263[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2264[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2265[/ATTACH]

Hopelijk gaat het met jullie allemaal goed!!!!!

zucht als ik nu mijn ticker zie..moet ik ff slikken hoor ze had er gewoon nog in horen te zitten....maar heerlijk om haar nu al gezond bij ons te hebben

Geplaatst

Wow Valesca!!! Stoere tante ben je, goed gedaan! Wat een schatje en wat heeeeeeerlijk dat jullie samen thuis zijn en met z'n 4-en kunnen gaan genieten. Geweldig, heel veel plezier rust geluk liefde en gezondheid gewenst!

Liefs

Toverstafje

Geplaatst

Mijn hemel Valesca wat een super snelle bevalling!

Petje af voor je!

Fijn dat jullie thuis zijn en dat het zo goed gaat met Feline.

Kan me wel indenken dat je beduust bent als je de ticker ziet.

Geniet van jullie prachtige en gezonde meid!!

Violeta,

Je bent er dus helemaal klaar voor!

Maar jullie meisje mag nog wel even blijven zitten, eerst nog even genieten van je verlof.

Probeer tijdens je verlof in de middag te gaan rusten, (of net wanneer je dit wil en kan) dan hoop ik dat je wat meer uitgerust zul raken.

Succes!

Geplaatst

Hey valesca,

Wat n verhaal, dat t zo snel kan gaan ineens! Fijn dat jullie t goed maken, ze ziet er goed uit, Feline! En al weer mooie fotos van jullie drietjes! Nogmaals, van harte gefeliciteerd! Ga nu maar lekker genieten van elkaar!

Liefs,

Marianne

Geplaatst

Waw Valesca, dat is wel heel erg snel gegaan! Zal wel overweldigend zijn geweest voor jullie omdat het zo onverwacht ging. Goed dat jullie meid al bijna meteen de couveuse uit mocht, ze ziet er in elk geval heel erg gezond uit.

En nu.. genieten! Sanne blij zeker? Want nu heeft ze eindelijk haar zusje :-)

Geplaatst

Valesca, wat een mooie foto's van jullie meisje! Vooral die met Sanne is erg mooi! Wat is het snel gegaan zeg, je bevalling! Nu lekker gaan genieten van je meiden!

Groetjes Wendy

Geplaatst

Wauw, Valesca, wat een sneltreinbevalling! Wat ontzettend fijn dat het allemaal goed gaat en dat jullie lekker thuis zijn. Mooie foto's van een prachtig meisje! Een wat een keurig gewichtje zeg! Wel een heel gek idee hoor, dat ik nu inmiddels verder ben dan jij gehaald hebt. En dan te bedenken dat we maandag allebei de liggingsecho zouden hebben... Geniet van je heerlijke gezinnetje!!

Ik heb dus inmiddels wél de liggingsecho achter de rug en alles was goed gelukkig. Kindje ligt keurig head down ingedaald en de metingen waren ook in orde. Mijn bloeddruk ook nog steeds netjes laag dus weer helemaal goedgekeurd. Ik heb wel steeds meer last van mijn handen vanwege het vocht vasthouden - 's ochtends kan ik niet eens een vuist maken en ook autorijden gaat niet meer zo soepel omdat ik steeds zo'n slapend gevoel heb. Heel irritant. Was niet veel aan te doen zei de VK. Verder heb ik alles aardig op orde thuis - gisteren samen met mijn moeder nog een heftige shoppingspree gehouden voor nog wat essentialia waaronder een boxkleed, luiertas en nog wat kleertjes. Toen ik moe maar voldaan thuiskwam had mijn lieve vriend de kinderwagen in elkaar gezet, het wordt allemaal steeds echter!! Op dit moment is de tuinman bezig met onze voortuin - dat lijkt minder relevant, maar hij was volledig overwoekerd en we hadden een tuinpaadje waar niet eens een kinderwagen doorheen zou passen, dus dit project stond toch wel hoog op mijn wensenlijstje, hihi!

Verder ben ik erg blij verlof te hebben, het voelt nu nog wat decadent, maar wel heel fijn! Ik ben 's avonds weinig meer waard, voel me dan lamlendig, heb vaak buikpijn na het eten (toch maar wat minder gaan eten, kijken of dat scheelt) en ga dan maar vroeg naar bed. Ik zal het wel nodig hebben...

Fijne dag allemaal!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden