Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Doortje: je lichaam raakt gewend aan de vitamines,en dan voornamelijk die ik heb tegen de vermoeidheid...op het eind heb je het nog meer nodig en dan is je lichaam er zo aan gewend dat het beter is als je even stopt,dat ze de VK ,dus dan zal het wel...maar merk het wel

Ik had inderdaad de cake en kleine cakjes versierd ,bij de Ah had ik rose hartjes gekocht en dan van die glazuur...kijk maar op de foto;)

[ATTACH=CONFIG]2178[/ATTACH]

Ja het is inderdaad zwaar,was bij de zwangerschap van sanne al,maar nu merk ik gewoon dat ik weinig kan hebben...en sanne loopt natuurlijk rond

maandag komen mijn ouders weer terug van vakantie die waren ruim 3 weken weg,dat is wel fijn kan ik daar lekker naar toe zo nu en dan en kan ik sanne ff uit handen geven

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi Laika,

Wat lijkt me dat een leuke baan zeg! Lekker afwisselend met veel contacten. Maar zal ook wel een behoorlijk stressbaan zijn op zijn tijd.

Dat van dat 'Bollie' heb je groot gelijk. Mensen denken soms echt dat ze alles kunnen zeggen. Als mijn man thuis me zo'n koosnaampje geeft vind ik het prima, maar niet op mijn werk.

Ze zeggen bij mij op mijn werk wel eens voor de grap: 'houd je buik eens even in.." Daar kan ik altijd wel om lachen moet ik zeggen, zolang het maar niet te vaak gebeurd.

Tja.. en die mensen die aan je buik gaan zitten.. dat snap ik ook niet. Ik zeg er altijd wat van als ik het niet prettig vind. Laatst was ik bij oma op de verjaardag en vond één van haar vriendinnen het ook nodig om aan mijn buik te zitten. Ik heb toen toch vriendelijk, maar indringend laten weten dat ik het erg onprettig vond dat ze aan mijn buik zat en ze dat op z'n minst eerst even kan vragen. Ze keek wel vreemd op, maar dat kon me niks schelen. Het is toch mijn buik. Anders zitten mensen er ook neit aan dus ik zou niet weten waarom nu wel.

Als je wat leuks gevonden hebt om op te trakteren, laat je het dan weten? Ik zal ook nog even kijken, zodat ik vanmiddag aan het bakken kan.

Geplaatst

ja dat plakt ook wel denk ik,en anders kun je er nog slagroom op doen met blauw/witte muisjes dat moet je dan alleen doen als je er bent!

glazuur hebben ze denk ik ook wel in andere kleuren

ik ben nu aan het kijken wat ik ga trakteren als de kleine er is...wil iets maken wat ik nu al kan doen,had bij sanne t shirtjes geknipt met een wasknijper erop geplakt en zakje met kleine spekjes erin voor de kids en beschuit met muisjes voor de leidsters etc...op het t shirtje stond dan hoera sanne is geboren

hier staan ook leuke dingen om zelf te maken

http://www.party-gifts.nl/thema.asp?intThema=10

Geplaatst

Valesca,

Je mag hier echt wel komen klagen hoor. Het zal ook zeker niet altijd meevallen omdat je een dochter hebt die energie van je vraagt die je nu niet altijd meer hebt.

Als je zoveel last hebt van je maag/slokdarm en nu ook nog eens zo moe bent en hoofdpijn hebt, kun je veel minder hebben dan je normaal aan kan.

Succes en een dikke knuf voor jou!!

Laika,

Oefenweeën gehad. Dat lijkt mij ook wel heel spannend.

Denk dat er dan vanalles door je hoofd zal gaan als dit voor valt. Zeker als dit de eerste keer is, of niet?

Zal het door gaan zetten of niet?

Het is niet prettig als 'vreemde' zomaar aan je buik zitten.

Net als wat Doortje aan geeft, dit doen ze toch ook niet als je niet zwanger bent. (haha)

Goed van je dat je er iets van hebt gezegd of jij haar dan ook zo zal gaan noemen!

Je twijfelt dus nog steeds over de naam.

Mijn man gaf aan dat als je blijft zoeken en je vindt geen betere naam, dan is de naam die je in gedachten hebt echt wel de juiste keuze!

Ik ben geen cakebakker o.i.d (ja, met mijn nichtjes maak ik wel eens iets lekkers. Bijv. eierkoeken Mmm)

Als dit 1 keer in het half jaar is.....

Ik wil mijn collega's allemaal persoonlijk bedanken. Werk in een team met 5 collega's.

Ze hebben mij afgelopen jaren zo geholpen om voor mij te werken en voor mij klaar te staan etc.

We gaan met z'n alle begin oktober uit eten en dan wil ik iets voor ze meenemen.

Wat ik ze ga geven weet ik nog niet, nog eens goed over nadenken.

Als de kleine geboren is geven wij niks aan het kraambezoek mee naar huis.

Ze krijgen natuurlijk wel beschuit met muisjes en de kinderen een rond toostje met muisjes ofzo.

Geplaatst

Uitgerekende data

5
oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje
meisje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 35, 1e kindje -
het geslacht
is een verrassing

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een
meisje
!

15 oktober: r00sje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een
meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een
jongen
!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje
jongetje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,
Het is een
jongen
!

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje
Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige
jongens
, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een
jongen
!

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje
Het geslacht
is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje
Het geslacht
is een verrassing

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje
j
ongetje

Echo/controle

31 augustus: Ellen controle vk

1 september: Wish controle vk en groeiecho

1 september: Valesca VK bevallingsgesprek en controle

1 september: Doortje controle vk

5 september: MarMira controle vk en bevallingsgesprek

7 september: Doortje voorlichting bevalling

8 september : Valesca afspraak Gynecoloog(omdat ik in ziekenhuis beval)

12 september : Valesca liggingsecho

12 september: MarMira liggingsecho

12 september: Mamavannoah controle gyn

13 september: rondleiding verloskamers zh

15 september: Mamavannoah voorlichting bevallen in ziekenhuis.

20 september: Ellen controle gynaecoloog

Even het lijstje naar voren gehaald....

Ellen,

Laat je weten hoe het bij de vk is gegaan?

Geplaatst

Wish, wat leuk om je collega's zo persoonlijk te bedanken. zeker als ze goed voor je hebben klaar gestaan het afgelopen jaar met het overnemen van diensten enzo. Ik ga nog gezellig lunchen met een aantal collega's in mijn verlof met wie ik veel heb gedeeld tijdens het hele traject.

wat betreft de traktatie: ik ben er uit. Ik maak graag taart, dus ga daar nu ook voor het het wordt slagroomtaart versiert met blauw-witte muisjes! Echter, voor de vulling van de slagroomtaart gebruik ik een mix van kwart, mascarpone en slagroom. Net iets lekkerder als gewone slagroomtaart.

Wij geven ook niks mee hoor aan de mensen die langs gekomen zijn. Ze krijgen gewoon beschuit met muisjes bij ons.

Geplaatst

Goed idee om er een foto van te maken. Zou ik echt kunnen vergeten. haha.. Heb net besloten om toch ook maar vrijdag te trakteren. Kwam er net achter dat er morgen toch ook veel mensen niet zijn ivm externe afspraken dus dan maakt het niet zo veel meer uit.

net is wel onze afspraak bij de VK verzet van morgen naar vrijdag. Moet nu vrijdag om kwart voor vier. Dus een goede reden om op mijn laatste dag toch echt op tijd naar huis te gaan. Heerlijk.

Ik ga samen met mijn man. Ze hebben hem vandaag gevraagd of hij extra wil komen werken en dat gaat hij doen, maar dan wel gelijke uren met mij, zodat we op mijn laatste dagje gezellig samen naar Nijmegen kunnen rijden.

Geplaatst

Hoi hoi,

De Nederlandse gewoontes komen hier boven, zie. Beschuit met muisjes kennen wij dus helemaal niet, bij ons is het doopsuiker. Ik zal er ook nog wel eens een foto van nemen.

Bij de vk/vroedvrouw was alles goed, bloeddruk 10/60, en kindje zelf mogen voelen. Erna had hij de hik haha. Omdat ik naar een gezamelijke praktijk ga, zie ik elke keer een andere vroedvrouw (zo ken ik tenminste iedereen wanneer ik een vroedvrouw van wacht moet bellen als het zover is). Zo is er één die zelf ook icsi heeft gehad, maar helaas nooit zwanger is geraakt, ondanks 15 tp's of zo, echt waanzinnig lang geprobeerd. Deze vroedvrouw had met haar zwangerschap net zoals ik de ene harde buik na de andere. Zij raadt magnesium aan, omdat dat ook met krampen aangeraden wordt, en de baarmoeder dus ook kan ontspannen. Benieuwd wat het geeft. Ze heeft dan zelf ook met de gyn gebeld (zij staan in rechtstreeks contact, zowel met de gyn als het zh) en aangezien de utrogestan niet echt helpt mag ik al meteen stoppen ermee. Yessss. Iemand utro bollen nodig? :-)

Zolang ze dus geen pijn doen, en mentruatie achtig voelen en dit frequent voorkomt is het in orde. Ik heb af en toe wel menstruatiegevoel, maar helemaal niet in de hoeveelheden als de gewone harde buiken. Dus dat zit wel goed (hopelijk)

Volgende keer gaan we de hele bevallingsbegeleiding doorlopen. Ze komen bij ons thuis tot die 8 cm ontsluiting, wellicht met een heleboel zitballen en allerlei materialen, en dan samen naar het zh. Benieuwd hoor!

Ik zal het lijstje ook nog aanvullen.

Oh, en toch maar overstag gegaan en een voedingskussen gekocht bij Hema. Hopelijk slaapt dat beter, want echt comfortabel voelt dat slapen toch nooit niet.

Geplaatst

Wish, leuk die stengels!

Maar ik heb besloten om het echt heel klein te houden en ga een mix van hartige en zoete eenhapsdingetjes van onze bakker trakteren. Lekker en gewoon heel goed en vers. Waarschijnlijk is mijn afscheid rond een uurtje of drie, dan wil niet iedereen zoet meer dus dan doe ik het gewoon zo.

Doortje, mijn baan is zeker leuk maar inderdaad ook wel stressvol. Ik vind het ook heel moeilijk om het allemaal los te laten, ik heb daar zo mijn eigen toko opgebouwd dat het heer raar is om dat ineens uit handen te moeten geven. Ik ga er natuurlijk ook een half jaar tussenuit...ben reuze benieuwd hoe ik het ga vinden als ik weer terug ben. Je taart klinkt trouwens verrrukkuluk. Waar werk je? Dan kom ik ook even afscheid nemen, haha!

Fijn Ellen, dat alles in orde is. En lekker dat je mag stoppen met die bollen, dat zijn echt vreselijke dingen. Ja, beschuit met muisjes is heel Nederlands, volgens mij zit er wel een verhaal achter, in de muisjes zou veel ijzer zitten en dat zou goed zijn voor de pas bevallen moeder. Gek genoeg delen wij het dan juist weer uit aan het bezoek, maar ja ;-).

Ik heb vandaag verder een heel gezond dagje, doen jullie dat ook wel eens? Echt alleen maar gezonde dingen eten (vanochtend een fruitshake gemaakt met verse bramen, kiwi en sinaasappel en net brocollisoep gemaakt voor de lunch), even wat extra aandacht voor de baby!

Geplaatst

Fijn dat alles weer in orde was Ellen. Die bloeddruk metingen bij jullie begrijp ik alleen echt voor geen meter. Het lijkt zo anders als hier...

Grappig dat die gewoontes dan toch anders zijn he. Toch wordt hier soms ook wel iets met doopsuikers gedaan volgens mij, al ken ik ze vooral in de vorm van bruidsuikers volgens mij.

Die utrobollen.. daar maak je mij niet blij mee hoor. Ik ben blij dat ik de ellendige dingen niet meer hoef (en hopelijk nooit weer). Ik denk dat ik dat nog wel het meest rampzalige van het hele traject vond. Die vieze troep.. bah...

Tja.. de bevallingsbegeleiding gaan wij ook volgende keer doorheen. Vrijdag eerst nog een keer gewone controle. Vind het allemaal best lastig en spannend. Houd helemaal niet van die onzekerheid, maar het komt vast goed

Geplaatst

Shit, mijn taartbodem is mislukt.. ik ben vergeten de ei-dooiers er doorheen te doen.. en nu zijn natuurlijk de eieren op dus moet ik eerst weer naar de supermarkt... balen...

Geplaatst

Dankjewel Wish,dat is ook zo hoor,morgen even verder klagen bij de verloskundige hihi

Wij geven de kraamvisite ook niks mee naar huis,de kids misschien iets wat over was van de traktatie haha

die stengels zijn ook erg leuk ja,alleen kun je die niet al van te voren maken

heb nu een idee om wat met een flesje te doen van papier enzo...zal wel foto maken als het klaar is haha

ellen fijn dat je met die bollen mag stoppen,nee niks voor mij hoor hahaha

hopelijk heb je niet te veel last van dat menstruatieachtige gevoel

morgen heb ik het bevallingsgesprek,mijn man gaat dan mee!

wat balen van je taartbodem doortje.....hopelijk lukt de 2e!succes haha

Geplaatst

Hahaha, arme Doortje!

Het lukt je wel! En je hebt nog tijd tenslotte he, je gaat toch pas vrijdag de mensen trakteren he? Ik heb daar zelfs helemaal nog niet aan gedacht aan wat uitdelen, klinkt wel lekker hoor! Ik heb dan ook nog wat tijd he. Ik zit zelf in een cake-periode, waar ik een basiscake wil leren bakken zonder al te veel na te denken, zodat ik die basiscake later kan gebruiken om ingrediënten bij te voegen zoals bananencake of appelcake. Tegen dat het dan lekker druilerig en koud buiten is, kan ik de beste cakes bakken! :-)

Hahahah grappig dat je de muisjes uitdeelt, terwijl het eigenlijk voor de pas bevallen moeder bedoeld is.

Laika, je job klinkt inderdaad heel veeleisend en ervaringsgericht. Maar misschien wel leuk om er eens een half jaartje niet mee bezig te moeten zijn. Goed dat er flink op voorhand iemand bij is gekomen die de knepen van het vak kan leren nog voor je weg bent.

Leuke cakejes hoor Valesca! toffe fotos.

Oh ja, bij de vk ben ik 10kg in totaal bijgekomen. Geen wonder dat rechtstaan zo moeilijk gaat tegenwoordig. Ik dacht dat door de knieën zakken en rechtkomen gewoon iets is wat ik niet gewend ben. Maar met 10kg extra.. dan is het niet moeilijk he! En mijn buik mat 30cm (van schaambot tot topje baarmoeder) dus 34 weken zwanger, al moet ik vrijdag nog de 33weken tegen komen. Dus laten we zeggen dat ik wat voor sta op de groei? De 10 (of 100) is de bovendruk en de 6 (of 60) is de onderdruk. Ik denk inderdaad dat het in Nederland anders wordt genoteerd.

Ik zal maar eens de groentenla aanbieden denk ik op een bepaald forum topic hier. Utrobollen inclusief :-) Ik was er twee per dag aan het nemen, terwijl die gyn nog aan de telefoon zei daarnet dat het maar één 's avonds moest! Duuh! En dan nog niet helpen haha. Gelukkig maar dat ik mag stoppen. Extra hormonen nemen zomaar vind ik maar niks.

geboortekaartjes per pb uitwisselen is voor mij net zo goed. De onze zijn wel rectoverso. Net nog een proefje laten drukken en ons ontwerpje ziet er al heel wat beter uit. We kunnen nu dus echt naar de drukker voor hun eigen drukproef. Ik ben intussen ook begonnen met het verzamelen van de adressen, oef, wat een werkje! En angst dat ik iemand vergeet haha!

Een gezonddagje doe ik niet echt, ik vergeet dat gewoon. Ik probeer ALTIJD gezond te eten haha. Al lukt me dat natuurlijk niet elke dag. Wel fijn dat je ermee bezig bent.

Valesca, hopelijk mag je terug aan de vitB. En als het niet mag, is het nog gewoon eventjes uithouden. Zwanger zijn is sowieso niet altijd een lachtertje, en als je daar nog eens Sanne bij hebt en een gewoon huishouden, mag je het best wel zwaar hebben hoor.

Ik heb eigenlijk niet zozeer schrik van de bevalling zelf, maar wel dat het niet zal lopen zoals ik hoop, hebben jullie dat ook? Je mag natuurlijk niet teveel verwachten, maar de verhalen die je hoort van epidurale en keizersnee omdat het niet meer uit te houden is, en dan daarna de borstvoeding die opgegeven wordt na een paar dagen.. pfff, ik hoop echt dat het een beetje vlotjes gaat willen gaan. En vooral op tijd! Niet te vroeg, nee nee. M'n vriend moet waarschijnlijk nog naar Berlijn voor zijn werk op 9 oktober, talk about timing. Zelfs hij vreest dat ik vroeger ga bevallen en hij misschien wel eens alles gaat moeten missen daardoor. Maar veel kan hij er ook niet aan doen, hij is zelfstandige en dan moet hij zich vaak schikken.

groetjes en succes met het bakken nog he Doortje!

Geplaatst

Ellen,

Denk dat de bloeddrukwaardes hetzelfde zijn dan bij ons in Nl.

Je had denk ik 110/60, dat is inderdaad een super bloeddruk!

Jee, heb respect voor de vroedvrouw die zelf niet zwanger is geraakt maar wel in een vk praktijk werkzaam is.

Denk dat ik dit niet zou kunnen.

Nee dank je, heb ook geen bollen nodig. Biedt ze maar aan in het andere topic!

Wel prettig dat je nu een andere tip hebt gekregen om de harde buiken tegen te gaan. Hoop dat magnesium zal gaan helpen.

Zal eens vragen met hoeveel cm ontsluiting ik naar het zh wordt gebracht. Het is wel prettig om te weten wanneer je ingestuurd gaat worden.

Succes vannacht met slapen met je voedingskussen!

Laika,

Kan me voorstellen dat je het moeilijk zal gaan vinden om je werk 'los te laten'.

Dat heb ik al en ik heb 2 top collega's die de werkzaamheden echt wel voort kunnen gaan zetten.

Maar toch, je bent het niet gewend om niet te gaan werken. Je denkt dat het zonder jou eigen kundigheid niet goed zal verlopen.

Succes ermee!!

Wat goed van je dat je een echt gezond dagje in hebt gelast.

Ik eet elke dag 2 á 3 stuks fruit en verder drink ik vrij veel water en sapjes met weinig caloriën/suikers etc. erin.

Doortje,

Haha, sorry maar moet er 'stiekem' toch wel om lachen dat je de eieren bent vergeten.

Hoezo vergeetachtigheid.....

Een volgende keer zul je dit niet meer vergeten.

Hier ook al de enveloppen aan het schrijven.

Omdat we pas ook al veel kaarten de deur uit hebben gedaan ivm uitnodiging voor het trouwen hebben we al een hele up to date adressenbestand.

Er zijn nu wel wat personen bijgekomen die wel een geboortekaartje krijgen.

Heb mijn hyves nagekeken, telefoonlijst in mobieltje, facebook etc. om te kijken of dat ik nog mensen vergeten was. Hahaha!

Geplaatst

wij hebben vanavond de info avond in het ziekenhuis dan krijgen we alles te horen en zien,erg fijn zo weet ik een beetje wat ik kan verwachten

wel vervelend dat het s avonds is ben het al zo zat,maar goed eenmaal daar zal wel goed gaan

laika goed bezig met je gezondheidsdagje ik doe dat niet maar probeer wel elke dag fruit te eten en gezond...soms schiet het er wel eens bij in maar doe me best haha

Geplaatst

Tja.. die vergeetachtigheid... Toen ik de bodem uit de oven haalde zag ik ineens de eieren nog staan... maar goed.. poging twee is wel goed gelukt gelukkig.

Ellen: goed te weten wanneer je naar het ZH moet. Dat ga ik ook eens vragen volgende week. Vind het zelf ook wel prettig om te weten hoe het verloop er ongeveer uit gaat zien.

En magnesium dus.. hoop dat je er wat aan hebt. En bedankt voor je uitleg over de bloeddruk. Wij schrijven inderdaad eerst bovendruk en dan onderdruk, maar ziet er bij jou netjes uit hoor!

Ben zelf nu 12 kg aangekomen, dus valt ook nog wel mee. Denk wel dat er daarom meer druk op je bekken ontstaat als je gewend bent, maar het komt natuurlijk voor een groot deel ook door de verweking van alles. Het kindje moet er straks wel door heen kunnen.

Geplaatst

Doortje, fijn dat het nog is goed gekomen met je taart, en nu heb je lekker nog eieren over voor nog een taart, ;-).

Ellen, dat is zeker een mooie bloeddruk ja, die van mij was maandag 125/80. Was ook nog prima. Ik ben nu in totaal 11 kilo aangekomen, vrij gemiddeld volgens mij. Die 10 kilo van jou is nog wel oke hoor!

Ach ja, ik dacht, ik plan een gezondheidsdagje in omdat ik toch vaak teveel zoetigheid en snacks eet, vind ik. Ik vond het wel even goed om bewust bezig te zijn vandaag. Vandaag ook nog een haring gegeten (goed voor de vetjes), avondeten bestond uit kipfiletje, aardappeltjes en sperziebonen, en net wel een toetje maar dat was frozen yoghurt met fruit (nog geen 100 calorieen per portie). Straks nog een potje muntthee (zonder koekjes!) en ik kan weer trots zijn op mezelf, haha.

Vanmiddag bij de bakker een lekker assortimentje bakkerskoekjes, kokosbollen en hartige koekjes gehaald. Die leg ik allemaal op een mooie schaal, en dan kan iedereen pakken wat ie wil. Lijkt me wel prima zo. Dingen met blauwe muisjes enzo bewaar ik voor na de bevalling.

Ellen, je hebt gelijk dat het misschien wel goed is om even een half jaartje dat werk los te laten. En niets is natuurlijk belangrijker dan mijn kindje!

Geplaatst

Zo, vanochtend een wit wasje gedaan. Ik wilde mijn eigen witte was doen, maar dat was veel te weinig om een machine mee te vullen dus ben ik nu officieel begonnen met babywitgoed te wassen :-) Alle lakentjes, handdoeken, luiers enzovoorts! M'n vriend heeft zelfs meegeholpen met ophangen, zo lief.

Niet goed geslapen, met dat voedingskussen, het lijkt me te dik voorlopig. Misschien moet ik er nog aan wennen. En dat de kat nog in de slaapkamer lag, samen met wat muggen heeft natuurlijk ook niet direct geholpen.

zo, aan het werk nu dan maar! Nog een dikke maand en klaar! 4 oktober is de laatste dag jipie!

Ellen

Geplaatst

Valesca,

Wakker kunnen blijven tijdens de info.avond?

Ben je veel te weten gekomen?

Doortje,

Ben benieuwd hoeveel ik aan ben gekomen. Straks op de weegschaal bij de vk.

Denk zelf dat ik 12kg. ook wel ga halen.

Laika,

Ook lekker om koeken te trakteren!

Ellen,

Samen de eerste 'babywas' gedaan, leuk!!

Wat vervelend dat het voedingskussen te dik voor je was. Ik heb er eentje van een vriendin gekregen, die is al 'voorgeslapen' zeg maar, dat scheelt wel denk ik.

Ai, en muggen die rond je oor zoemen en een kat die ligt te spinnen. Dat was me het nachtje wel voor je. Balen!

Je weet nu wanneer je laatste werkdag is. (die ligt niet zo ver van mijn laatste werkdag af, kunnen we samen af gaan tellen)

Ik heb ook een rotnacht gehad. Vannacht echt heel slecht geslapen.

Zal straks eens met de vk over hebben of dat er niet iets homeopatisch te verkrijgen is wat de nachtrust ten goede zal komen.

Vanmorgen rond 5.00uur was ons kleintje Zumba aan het doen. Dit doet hij/zij wel eens vaker, maar nu bleef dit aanhouden.

Ben naar mijn andere zij gedraaid, maar nog bleef hij/zij erg druk aanwezig.

Ben na een min. of 5 rechtop gaan zitten, toen werd het wat minder. Even naar het toilet geweest en weer naar bed gegaan.

Hierna nog af en toe een beweging in mijn buik, maar wel rustig.

Vond het best 'eng' dat hij/zij zo erg bleef bewegen. Pfff, het is ook wat. Niet voelen bewegen maakt je onzeker maar bij mij was het nu andersom.

Geplaatst

Fijn doortje dat de 2e gelukt is haha

@Wish vervelend dat je jezelf even druk maakte over de bewegingen,maar troost je die van mij doet dagelijks zumba....

Ik ben tijdens de info avond wel wakker gebleven alleen op het eind last van mijn maag/ribben en warm mijn hele handen zwelden op pfff gelukkig bijna klaar toen

we hebben er veel aan gehad,mijn vragen zijn beantwoord,ook al wil ik nog het liefste thuis en blijf ik er moeite mee houden...het komt wel goed....

Vandaag bevallingsgesprek bij de VK gehad,dus dat weten we ook weer allemaal!

Ik moest wel alles in huis hebben voor thuisbevalling omdat het bij sanne vrij snel ging en ze niet meer met mij gaan rijden als ik 8-9 cm heb....

Verder is de kleine geschat op weer zo'n 7.5-8 pond als het zover is...

Bloeddruk 120-60....mijn hoofdpijn komt ws door te weinig drinken en pijn in mijn rib/borst doordat kleine nog hoog ligt zo ook de maagzuur....kleine lag al wel mooi voor de bekken alleen nog niet erin,maar ze verwachte wel dat het ging gebeuren...

Nou heel verhaal maar we zijn weer goed gekeurd;)!

Geplaatst

Valesca,

Prima bloeddruk!

Wel erg vervelend dat je er last van hebt dat de kleine zo hoog ligt, hoop dat dit na het indalen minder zal worden of weg zal gaan.

Mooi dat ze al goed voor het bekken ligt, fijn om te horen.

De avond is dus informatief geweest en je vragen zijn beantwoord.

Hoop dat je jezelf er wel prettiger bij voelt dat je in het zh zal gaan bevallen. (in hoeverre dit prettig genoemd kan worden.....)

De vk vond het fijn om te horen dat hij/zij vanmorgen echt heeel actief is geweest. Dit is inderdaad alleen maar een goed teken, gelukkig maar.

Bloeddruk was 140/80, nog niks 'te' hoog.

Gewicht is nu 83.1kg. In totaal nu dus 8,9kg aangekomen.

Dat had ik niet verwacht, dacht dat dit meer zou zijn aangezien mijn buikomvang wel goed groeit.

Baarmoeder is 32cm.

Groeiecho is goed verlopen. Kleine zit iets boven het gemiddelde, hij/zij wordt geschat op zo'n 7,5/8 pond.

Kindje ligt met het hoofdje naar beneden en billen bij mijn navel in de buurt. (ligt niet zo hoog, vandaar dat ik geen hinder heb van oprispingen o.i.d)

Mijn schoonmoeder vond het super om dit alles te kunnen zien, kreeg traanogen bij het kijken naar haar kleinkind.

Vandaag te horen gekregen dat ze per 1 sept. (vandaag dus) 2 groeiecho's standaard uit zullen voeren.

Over 2 wkn krijgen we dus nog een groeiecho. Mijn moeder ontzettend blij, omdat die de volgende keer mee zou gaan.

Zal het lijstje even aanpassen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden