Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

haha fijn marmira want met die wind is het niet fijn op de fiets en met een baby hahahahah

en ja we wonen niet ver bij elkaar vandaan haha

maar balen hoor dat je nog zit te wachten,goed dat je het hebt aangegeven bij de VK !!

Ja raar hé dat Feline al gedoopt is,terwijl jullie nog lopen,tja eigenlijk was ik ook pas nu net uitgerekend....kan raar lopen

balen toverstafje...hopelijk duurt het niet lang meer

spannend meiden

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pfff... gelukkig maar. En als ik jou verhaal lees, heb ik nog geen voorweeen in mijn rug gehad, maar zal het wel een ander pijntje geweest zijn ofzo.

Fijn dat je nu in elk geval goede afspraken hebt over pijnstilling als je daar om vraagt. Jij voelt toch pijn!! Dus daar moeten ze dan gewoon wat mee doen. Dat ze je zo lang hebben laten liggen met pijnlijke rugweeen snap ik echt hoor.. Ze zouden in een ziekenhuis toch moeten weten dat rugweeeen lastig te registreden zijn op een CTG

Geplaatst

MarMira,

'Helaas' kon je geen bericht posten dat jullie wondertje er is.....

Het gaat gelukkig wel allemaal goed met jou en de baby en dat is het allerbelangrijkste!

Ben benieuwd naar wat de vk je woensdag zal gaan zeggen, of er concrete afspraken gemaakt gaan worden?

En inderdaad, de dag is nog niet voorbij er kan nog vanalles gaan gebeuren, succes!

Toverstafje,

Wat een nare ervaring van je vorige bevalling. Dat ze zeiden dat dit geen 'echte weeën' waren. Tsss, jij voelt dit toch!

Met rugweeën krijg je toch ook ontsluiting.

Doortje,

Ik dacht in het begin ook dat ik de dagen niet ingevuld kon krijgen tijdens mijn verlof.

Maar tot nu toe heb ik geen één dag gehad dat ik me 'nutteloos' heb gevoeld.

Ik ben een album (via de site van Hema) aan het maken van onze trouwfoto's.

Mijn mailberichten/hyvesberichten etc. aan het opschonen. (en ondertussen ook de mappen op de computer onder handen aan het nemen)

Een paar bezoekjes gepland, uit etentjes, lunchen, huis op orde houden etc.

Soms ga ik even op de bank liggen en val ik ook in slaap. (om de nachten te vervangen pfff)

Je zal zien dat dit jou ook wel zal gaan lukken!

Geplaatst

Wish, maak je maar geen zorgen hoor.. ik kom mijn dagen ook wel door, maar omdat de uitgerekende datum nu zo dichtbij is, wordt het toch steeds spannender.

Heb nog een paar goede boeken liggen en ben ook onze PC aan het opschonen. Ik kan nu wel eindelijk dingetjes doen ik ik zelf wil doen, dus dat scheelt weer. Ik bekijk het gewoon per dag.

Woensdag weer controle en dan maar eens horen hoe het plan wordt als ik over de uitgerekende datum heen ga. Heb namelijk nog niet echt het gevoel dat de kleine zich deze week nog gaat melden.. maar je weet het natuulrijk maar nooit..

Gisteren had ik echte poetskriebels, dus hebben we samen beneden even onder handen genomen. gelukkig was het huis netjes opgeruimd, dus dan ben je er zo door met een stofdoek en de stofstuiger..

Geplaatst

hoi meiden,even melden dat ik heel erg moe ben,we gaan 's morgens vroeg weg en we zijn pas laat thuis,ik zat net half uur netjes te lezen maar ben te moe om te reageren.

MarMira spannend 40 weken!!!!

groetjes,Violeta

Geplaatst

Uitgerekende data

5
oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje
meisje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 35, 1e kindje -
het geslacht
is een verrassing

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een
meisje
!

15 oktober: r00sje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een
meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een
jongen
!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje
jongetje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,
Het is een
jongen
!

18 oktober: Marianne, 42, 1e kindje
Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige
jongens
, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een
jongen
!

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje
Het geslacht
is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje
Het geslacht
is een verrassing

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje
j
ongetje

Echo/controle

11 oktober: T.K controle vk

11 oktober: Wish controle vk

12 oktober: MarMira vk

Geboren:

8 september:
Feline
, dochter van Valesca

24 september:
Dante
, zoon van Ellen

4 oktober:
Alexis
, dochter van Akara

Meiden, heeft er niemand na 12 okt. een afspraak staan?
:happy:

Geplaatst

De spanning stijgt hier! Oktober is al bijna half voorbij... ik kom iedere dag even spieken of er al baby's geboren zijn ;-) . Veel succes dames die nog moeten! En natuurlijk genieten voor degenen die al bevallen zijn!

Geplaatst

Uitgerekende data

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje meisje

10 oktober: MarMira, 35, 1e kindje - het geslacht is een verrassing

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een meisje!

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een jongen!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje jongetje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje, Het is een jongen!

18 oktober: Marianne, 42, 1e kindje Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige jongens, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een jongen!

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje Het geslacht is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje Het geslacht is een verrassing

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje jongetje

Echo/controle

11 oktober: Wish controle vk

12 oktober: Doortje controle VK

12 oktober: Laika controle VK

13 oktober: Marianne controle VK

19 oktober: Toverstafje controle gyn

Geboren:

8 september: Feline, dochter van Valesca

24 september: Dante, zoon van Ellen

4 oktober: Alexis, dochter van Akara

Geplaatst

Even lijstje aangepast met alle controles!

Valesca, ik heb wel oke geslapen, paar keer heel diep weggevallen maar door alle pijntjes duren deze slaapjes dan niet langer dan een uurtje, maar goed.

Aankomende nacht is het volle maan meiden, zou het bij sommigen van ons werken....??

Geplaatst

Hi Laika,

Volle maan.. ik hoop echt dat het het helpt. Ik zag net op het lijstje dat we met een aantal actief schrijvende dames heel dichtbij elkaar zitten qua datum. Er zou toch wel weer een kindje geboren moeten worden zou je denken.. Ik las alleen gisteren dat bijna alle eerstgeborene vaak na de uitgerekende datum bevalt.

Ik slaap gelukkig nog steedss vrij goed. Vorige week dacht ik wel even dat ik helemaal van mijn maagzuur verlost was, maar dat is helaas nog niet waar. Dat zorgt er soms voor dat het even duurt voor ik weer in slaap val na het plassen (gelukkig ook nog steeds maar 2 keer per nacht). Vanmorgen weer tot kwart voor 11 geslapen (wel van kwart over zes tot half 8 wakker geweest, maar toch weer lekker in slaap gevallen blijkbaar. Ben echt nog aan het bijkomen van het concert volgens mij.

Vandaag voor het eerst een dagje helemaal niks. Heb een goed boek naast me liggen op de bank, dus ik vermaak me wel. Misschien als ik tijd en energie heb vanmidag nog een lekkere appeltaart bakken en dan is de dinsdag ook al weer voorbij

Geplaatst

Gelukkig goed geslapen(voor zover dat nog kan)

Bij sanne was ik een dag voor de uitgerekend data bevallen

kennis van mij van de 1e een week te vroeg en de 2e op de data,dus kan alle kanten op!

Ik heb wel zin in baby nieuws haha

Geplaatst

Uitgerekende data

5
oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje
meisje

10 oktober: MarMira, 35, 1e kindje -
het geslacht
is een verrassing

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een
meisje
!

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een
meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een
jongen
!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje
jongetje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,
Het is een
jongen
!

18 oktober: Marianne, 42, 1e kindje
Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige
jongens
, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een
jongen
!

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje
Het geslacht
is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje
Het geslacht
is een verrassing

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje
j
ongetje

Echo/controle

12 oktober: Doortje controle VK

12 oktober: Laika controle VK

13 oktober: Marianne controle VK

18 oktober: Wish controle VK

19 oktober: Toverstafje controle gyn

Geboren:

8 september:
Feline
, dochter van Valesca

24 september:
Dante
, zoon van Ellen

4 oktober:
Alexis
, dochter van Akara

Geplaatst

Laika,

Hoop voor sommige van dit topic dat het wel degelijk effect gaat hebben dat het volle maan is! :happy:

Herken wat je schrijft over de nachtrust.

We zullen toch nog echt even vol moeten houden, maar daarna zullen we misschien ook wel wakker blijven liggen van 'enkele pijntjes' van na de bevalling.....

Doortje,

Dat maagzuur is echt geen pretje! Had jij hier ook een drankje voor?

2 keer per nacht naar het toilet. Ik kan de route naar de badkamer met m'n ogen dicht een keer of 4 á 5 per nacht lopen.

Geef maar toe aan het niks doen vandaag! Rust is ontzettend belangrijk!

Bij de vk alles prima. Kleintje ligt goed ingedaald. Bloeddruk 115/78 en ik ben nu in totaal 12,4kg aangekomen.

Ik vroeg of dat ze konden zien/merken dat de baby een sterrenkijkertje zou kunnen zijn voordat je gaat bevallen.

Dit kunnen ze niet/nauwelijks merken. Ze zouden dit evt. bij heel goed voelen zo rond de 8cm ontsluiting kunnen opmerken.

Als dit opgemerkt wordt proberen ze dmv houdingen van de moeder de baby anders te laten draaien.

Mocht dit niet lukken dan kan je alsnog 'natuurlijk' bevallen, alleen is het wat lastiger.

Zit nu te genieten van een gebakken visje van de markt. Heerlijk!

Geplaatst

Wish, netjes die controle hoor. Mooie bloeddruk nog. Ik lees dat jij de weg naar het toilet dus kunt dromen? Lijkt me ook niet fijn.. maar ja.. hoort er ook bij zeggen ze.

Wel goed om te horen dat er nog kans is voor onze sterrekijker tot nu toe. Hopelijk draait hij tijdens de bevalling, want dat lijkt me dan toch fijner. Ik denk dat ze dat bij mij wel in de gaten zullen houden tijdens de bevalling omdat ze er natuurlijk alle baat bij hebben dat hij nog draait. Ik zal morgen eens vragen welke houdingen voor mij handig zijn om het kindje te laten draaien in de goede houding als ik weeen heb.

Vooralsnog gaat het prima om me over te geven aan de rust. Heerlijk gewoon, lekker niks doen. Het enige wat echt moet vandaag is eten koken voor vanavond, maar als dat alles is.. haha.. manlief moet namelijk op tijd de deur weer uit vanavond, dus moet het eten klaar staat als hij thuis komt.

vanmorgen voelde ik trouwens een flinke dreun van ons kind tegen mijn bekken aan. Denk met z'n vuistje ofzo. Was behoorlijk gevoelig. Ik moest gelijk even denken aan wat Ellen schreef toen over het breken van haar vliezen.. Ik had gelijk de hoop dat zo'n dreun bij mij ook effect had.. maar helaas.. Alleen maar wat harde buiken hier zo op zijn tijd.. en that's it.. saai he..

Ben echt heel benieuwd wie de volgende van ons is.

@ Violetta: las net je berichtje pas.. had ik even gemist eerder. Doe je wel een beetje rustig aan? Zo moe zijn lijkt me ook geen pretje. Jullie waren toch druk met een verhuizing? Of heb ik dat verkeerd onthouden?

Heb zelf trouwens afgelopen week toch nog de voetenzak voor in de maxi cosi besteld. Met dit koude weer en met de winter in het vooruitzicht leek me dat toch wel fijn. De 2011 versie gaat er ook uit, want de 2012 versie is er al, dus er zat ook nog wat korting op. Heeel fijn dus..

Geplaatst

Laika

Bedankt voor t aanpassen van t lijstje.

Doortje

M'n plas en slaap ritme lijkt op dat van jou. Ook ik dacht van de maagklachten af te zijn maar komen soms terug. Helaas.

Verder heb ik t gevoel dat m'n buik te strak zit. Zonder dat t pijn doet en overigens geen striae, gelukkig. Is dat n harde buik?

Leuk dat we nu zoveel bezoekers hebben!

Ik ben ook benieuwd wie de volgende is......

Geplaatst

Komaan he meiden!

11-10-11 is nog een mooie datum!

:-)

De spanning loopt hier inderdaad wel op hihi. Toi toi toi he!

Ik lees mooi mee hoor, maar vind zelden de tijd om te reageren. Dan staat het venster hier de hele dag open met 6 zinnen in geschreven en op het eind van de dag geen fut meer om echt uitgebreid te reageren.

Haha, Jouw mannetje zal nog wat harder moeten dreunen met zn vuistje als hij de vliezen wil breken Doortje! Bij mij was het echt onderaan met z'n koppie dat hij die dreunen gaf. Je zal meteen weten als het jouw vliezen zijn.

Benieuwd naar de rest hoor hihi. En goed dat het lijstje weer is bovengehaald, want ik vroeg het me ook al af hoe het met de afspraken en ook weer de uitgerekende data nu weer zat.

groetjes,

Ellen

[ATTACH=CONFIG]2535[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2536[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2537[/ATTACH]

Geplaatst

** Breek ff in **

Wil de dames die nog moeten bevallen heel veel succes maar ook plezier wensen! Lijkt mij een prachtige ervaring om mee te maken.

Ik lees dagelijks met jullie mee en ben heel benieuwd wie de volgende mama is :-)

** Breek weer uit **

Geplaatst

Valesca, ik wil ook weer babynieuws!

Wish, helaas moet ik ook ongeveer elk uur naar de wc 's nachts, ook omdat ik erg veel dorst heb 's nachts en dus best veel water drink, maar ook omdat mijn benen na een uurtje liggen zo'n pijn doen dat ik dat loopje gewoon even nodig heb. Fijn dat de controle goed was!

Doortje, fijn dat je lekker kunt toegeven aan de rust. Die dreun van je kindje heeft dus niet geholpen helaas....ik voelde vannacht een flinke trap tegen mijn ribben, dat doet ie nooit dus het lijkt een beetje alsof ie nog wat meer op z'n kop is gaan liggen. Prima, lijkt me.

Marianne, ik herken wel een beetje wat je zegt, mijn buik lijkt ook te krap te worden of zoiets. Geen striae maar op sommige plekken is mijn huid helemaal gevoelloos. En mijn buik is zo groot! Ik schat de afstand tussen mijn buik en andere objecten (zoals de eettafel en de wasbak) soms te krap in en dan bons ik dus tegen dingen aan..haha.

Inderdaad gezellig ,al die meelezers hier!

Trouwens, ik vind het ook erg leuk dat Valesca en Ellen zich nog zo vaak even melden, het lijkt me maar wat druk met die kleintjes!

Meiden, ik heb net een schoonmaakmanie gehad, ik heb de badkamer en de toiletten gepoetst, de hele boven- en benedenverdieping afgestoft, boven alles gezogen en de keuken schoongemaakt...Ik was het helemaal niet van plan maar opeens moest het ;-).

Ik ga nu even de stad in, koffie drinken met een vriendin, fijne middag allemaal!

Geplaatst

@ Marianne: het klinkt wel redelijk als een harde buik, al staat bij mij mijn huid ook straks. Bij een harde buik is mijn buik echt net een schild, echt loeihard. Dus wat het bij is durf ik niet zo te zeggen.

@ Laika: pfff.. waar haal je de energie vandaan om alles nog even te doen.. goed bezig hoor.. wie wie is die schoonmaakmanie een voorbode. Hier hebben we zondag het huis al schoongemaakt en houd ik het ik nu wel erg netjes en opgeruimd... maar het betekent tot nu toe helaas niks. Ik moet trouwens wel lachen om jou opmerking over de ruimte te krap inschatten.. ik heb dat probleem ook. Mijn buik staat zo'n eind naar voren.. echt niet normaal meer. En aan mijn achterkant zien mensen nog steeds niet dat ik zwanger ben (tot ik begin te lopen want ik waggel geloof ik nog al af en toe.. haha..)

INderdaad leuk dat Valesca en Ellen hun babynieuws hier komen vertellen. Word ik helemaal blij van! Nog even en dan mogen wij allemaal ook.. joepie!!! Ik hoop wel dat we nog wat blijven schrijven hier als de kleintjes er zijn. Lijkt me zo leuk om te horen hoe het jullie allemaal vergaat straks. En natuurlijk nog wat afspreken met alle kleintjes. Hoevaak staat er nou zoveel IVF/ISCI babies op één foto..haha

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden