Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje Ellen, jullie lijken als 2 druppels water op elkaar!

Ben benieuwd of ons kindje haren zal hebben. Mijn man was redelijk kaal en ik had helemaal geen haren.

Leuk dat ze bij de gym in de eerste instantie niet in de gaten hadden dat je Dante in de draagdoek had zitten.

Goed van je dat je al een stukje bent gaan wandelen. Dat zal zeker niet meevallen....

Is de tepelkloof aan het genezen?

Doortje,

Jij zal zeker een oktobermama gaan worden. Dat is voor mij nog afwachten.

Heb zelf nog steeds het gevoel dat ons kleintje zich niet spontaan zal gaan melden.

Ondanks dat hij/zij goed aan het indalen is en niet meer zal kunnen draaien wou dat nog niks zeggen, aldus de vk.

Leuk dat de box er staat, nog een tastbaar iets aanwezig om naar te kunnen kijken en aan te kunnen raken.

Vanmorgen merkte ik op dat ik ons kleintje nog niet had gevoeld. (het was ongeveer 8.00uur)

Ben toen op m'n rug gaan liggen en heb wat met mijn handen over mijn buik gewreven en zachtjes de baby geduwd.

Na enkele sec. begon m'n buik 'te swingen', gelukkig maar! Kreeg het toch wel even warm hoor....

Ow, vannacht heb ik mijn man uit bed zien springen. Ja, echt springen!

Ik ging naar het toilet (voor de eerste keer, het was 01.00uur) struikelde ik over de schoenen van mijn man. Die had hij midden in de kamer uit gedaan.

Ik struikelde en kon mezelf met mijn handen tegen de deur opvangen. De deur kwam tegen de muur en dit maakte wat kabaal.

En ik riep ook wat. (zal het hier niet schrijven haha)

Hij sloeg de dekens weg en sprong naast het bed en stond meteen naast me en vroeg wat er was en of hij wat kon doen.

Ik zei heel droog dat hij zijn schoenen onder het bed kon zetten zodat dit niet nog eens zou gebeuren.

Wat was hij geschrokken. Hij zal zijn schoenen hier nooit meer neerzetten.

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh Wish, ik moet erg lachen om je verhaal van vanacht. Ik zie het al helemaal voor.. een overbezorgde papa in spe die gewoon z'n schoenen niet opgeruimd heeft.. haha..

Het zal op het moment zelf wel iets minder lachwekkend geweest zijn denk ik, zeker omdat je inderdaad wel echt had kunnen vallen natuurlijk. Maar goed.. die schoenen heb je geen last van meer gelukkig.

Tja.. wat betreft dat spontaan melden.. ik heb daar ook nog een hard hoofd in hoor. Ik heb nog een enkele voorwee gevoeld ofzo en het kindje is wel wat ingedaald, maar niet super ver ofzo ( maar dat zegt ook allemaal niks volgens de VK). Maar goed.. we zullen het wel merken. Zolang alles binnen in maar goed beweegt zal het wel goed komen denk ik dan maar.

Ik las trouwens iets over voetjes kunnen voelen.. dat kan ik echt helemaal niet. Ik weet waar zijn billen zitten, maar dat is het dan ook. Ik schijn behoorlijk veel vruchtwater te hebben, dus misschien dat ik daarom wat minder goed kan voelen waar wat zit?? Geen idee hoor...

Vanavond lekker eten met vrienden. We koken 4 keer per jaar met z'n allen (iedereen maakt 1of 2 gangen (3 stellen). Wij verzorgen vandaag het aperitief met een hapje en voor het toetje. Ik heb er al helemaal zin in want we eten altijd super lekker met elkaar. We hebben als toetje een poire belle helene. Alleen de chocolade saus hebben we niet zelf gemaakt, maar we hebben zelf de peer voorberwerkt en zelf ijsgedraaid. Allemaal super lekker geworden.

Morgen met mijn schoonvader uit eten omdat hij 40 jaar bij de baas is. Ook erg gezellig.

Geplaatst

Doortje,

Wij konden er vanmorgen ook om lachen. Ik zie de sprong uit bed en het gezicht van mijn man nog voor me hahaha!

Hij hield me ook meteen vast, 1 arm op mijn schouders en 1 hand op mijn buik. Dat vond ik zo lief!

Mmm, klinkt inderdaad heerlijk wat jullie gemaakt hebben. Heel veel plezier en smakelijk eten, maar dat zal zeker wel gaan lukken.

Ook voor morgen een fijne dag!

Mijn moeder komt zo. Ze wou me helpen met het wassen van de ramen. Daar zeg ik geen nee tegen....

Ben net nog naar de Prenatal geweest. Heb de magnetronsterelisator gekocht.

Toen ik van de week de borstkof uit stond te koken en 1 flesje met speen (om mee te nemen naar het zh, was een tip op internet. dan heb je je eigen flesje bij voor het geval dit nodig mocht zijn) was ik het al beu.

Laat staan dat dit straks enkele keren per week nodig is.

En nu is op alle artikelen 20% korting en ik had een bon van 20 Euro liggen.

Heb ook 2 paar slofsokjes gekocht die passen bij 2 setjes kleding die ik al heb, zo schattig.

Zo en nu een was buiten hangen.

Geplaatst

dankjulliewel allemaal voor de knuffels en opbeurende woorden....het zal vast een plekje gaan krijgen allemaal....ik blijf er gewoon over praten

en zucht ja wat een mooie foto heb er ondertussen weer wat bij en ze zijn zo mooi,heb wel geluk met zo'n vriendin ja!!!

Wat een leuke vergelijking ellen!!

en meiden succes en geniet nog even van de dingen die jullie doen!!!

Ik kijk erg uit naar de momenten dat jullie kleintjes komen

en dan idd leuk om elkaar weer een keer te zien

en nog even wat foto's van de shoot

[ATTACH=CONFIG]2396[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2397[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2398[/ATTACH]

Geplaatst

Valesca,

Prachtige foto's!!!

Het geluk straalt ervan af en aan het snoetje van Sanne kun je zien dat het een trotse grote zus is!

Hier zijn de ramen aan de buitenzijde weer glanzend schoon en de was hangt te drogen.

Vanavond krijgen we bezoek van vrienden, eens kijken of dat we lekker buiten kunnen gaan zitten. Denk wel dat dit nog een poosje kan.

Geplaatst

Valesca, weer zo'n mooie foto's! Inderdaad, Sanne geniet er duidelijk ook volop van.

Doortje,

Dat knijpen is eigenlijk puur een oefening op voorhand, dat je thuis een keertje kan doen om eens je pijngrenzen af te tasten en je lichaam te leren kennen in ontspannen toestand.

Moet nu wel plots door,

ik antwoord later wel; het verhaal vn de schoenenstruikeling vond ik hilarisch!

groetjes

Ellen

Geplaatst

Ja Doortje, die mannen moeten wat voorzichtiger met die kostbare vrouwen omgaan ;-) !!!

Valesca leuk zo'n fotosessie, lekker genieten.

Ja Ellen, jullie zijn als 2 druppels water, heel bijzonder.

Hier nog hetzelfde. Heeeel veel keiharde buiken, voorweeen, menstruatiepijn, momenten van 'nu ga ik bellen nee toch nog maar niet' en verder gebeurt er niets. Op zich logisch ben pas de 18e uitgerekend, maar het voelt zo duidelijk dat de baby ieder moment kan komen...Vind het heel moeilijk, ben mede door de slapeloosheid echt niet meer vrolijk (zeg maar gerust heel erg down). De gyn wil woensdag wel strippen (38w 1d) maar soms zit ik echt te denken om ook over inleiden te praten. Iig, ook al is zwanger worden voor ons geen vanzelfsprekendheid, ik wil het hierna ook echt niet meer. Ik zou het niet meer kunnen. Vooral ook omdat mijn vorige zwangerschap net zo beklemmend was als deze. Ik vind het welletjes zo. Als het kleintje er is, gaan we lekker tutten en genieten, en dan is het goed zo.

Ik ga proberen wat te rusten,

Liefs Toverstafje

Geplaatst

dankjulliewel en toverstafje doe rustig aan hoor,laatste lootjes zijn echt niet altijd leuk hopelijk duurt het niet lang meer hoor!Knuff

Geplaatst

Ellen,

Zal het eens met mijn man overleggen om het uit te proberen. Ben nu wel nieuwsgierig geworden.

Toverstafje,

Je zit er zo te lezen echt 'doorheen'.

Hoop dat het strippen zal gaan helpen. (vriendin van mij is vorige week gestript en onderweg naar huis begonnen de weeen al te komen, bij haar had het dus wel degelijk (maar ook heel snel) effect)

Heel, heel veel sterkte en succes en van mij ook een dikke knuffel!

Gisterenavond de hele avond buiten kunnen zitten. Rond 00.30uur zijn we naar bed gegaan.

Vannacht hebben we beide gedroomd dat de kleine er was. Ik had gedroomd dat we een dochter hadden en mijn man had een zoon gedroomd.

We zullen zien wie er gelijk zal hebben. Wel grappig dat we dit vannacht beide hebben gedroomd.

Vandaag een dagje relaxen, vanmiddag krijgen we bezoek.

Geplaatst

Toverstafje wat vreselijk voor je dat je je zo voelt.Ik hoop het voor je dat de bavaling snel komt en alles achter de rug is straks!

Ellen je zoon is gewoon een kopie van je,ongelooflijk!!!

Valesca,wat zijn jullie een plaatje zeg,ieder keer is er genieten om naar jullie foto's te kijken!

Wish ik moest hard lachen om je verhal,ik zie het ook voor me.....geweldig de reactie van je man en ook je droge antwoord :)

Ik weet dat ik me niet druk om moet maken over de bavlling en ik weet dat er allemaal bij hoort. Maar ik blijf gewoon bang voor. Ik heb sinds gister heel veel pijn in mijn onder buik,ik voel ook stekjes en ze zijn heel pijnlijk (meeste vrouwen voelen dat niet eens,en ik voel pijn)

Ik heb het met mijn vk erover gehad,maar goed ik ben gewoon een vrouw die bang is en verder niks bizonder voor hen.

Ik was ook zo bang toen met de punctie. En dat "viel" mee toen alleen omdat ik maar 6 eitjes had. Maar goed.....ik ga niet meer klachen ik wou alleen maar even melden dat ik mega bang ben:fear2:! Dat mijn pijngrens heel laag is en dat niemand is die dat begrijpt....

Natuurlijk komt allemaal goed,maar toch :nerves:

Geplaatst

Hee Wish, wat grappig bij ons precies hetzelfde! Wij weten het ook niet en zijn allebei overtuigd van iets anders (ik jongen, hij meisje),

Bedankt voor jullie lieve woorden. Wat zal ik blij zijn als de baby er is! Ik ga hem/haar schandelijk vertroetelen en verwennen heb ik me voorgenomen. Is voor zo'n baby ook niet leuk, zo'n moeder die zich zo rot voelt.

Violetta, bevallen IS ook spannend en best eng. Je weet gewoon niet wat je te wachten staat. Maar je kunt het wel!!! Het is natuurlijk een megaprestatie waarvoor je alle respect verdient, maar lukken zal het. En als het de pijn is waar je bang voor bent, dan moet je gewoon als snel een ruggenprik krijgen, dan valt de pijn mee.

Ben zo benieuwd wie de volgende is....

Geplaatst

Violeta,

Vind het vervelend om te lezen dat je vk je niet steunt bij het verminderen van je angst.

Jij bent er ontzettend bang voor en zij vind het niks bijzonders...Nou ja zeg!

En meid, je mag hier blijven klagen zoveel je wilt hoor, schrijf hier maar van je af en hopelijk kunnen wij je wel wat proberen te ondersteunen zodat je je begrepen voelt.

Als jij steekjes voelt die pijn doen, voel jij steekjes die pijn doen en daar kan niemand anders over oordelen.

Probeer nu alvast houdingen uit die je kunnen helpen om de weeen op te vangen. Die staan op internet en in boekjes die je krijgt bij de vk.

Hele dikke knuffel!!!

Toverstafje,

Hoe gaat het vandaag met je?

Ik ben ook benieuwd wie de volgende zal zijn.

Hoe gaat het met de andere dames?

Geplaatst

Uitgerekende data

5
oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje
meisje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 35, 1e kindje -
het geslacht
is een verrassing

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een
meisje
!

15 oktober: r00sje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een
meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een
jongen
!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje
jongetje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,
Het is een
jongen
!

18 oktober: Marianne, 42, 1e kindje
Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige
jongens
, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een
jongen
!

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje
Het geslacht
is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje
Het geslacht
is een verrassing

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje
j
ongetje

Echo/controle

3 Oktober : T. K contgrole VK

4 oktober: Wish controle vk

5 oktober: Doortje controle VK

6 oktober: Mamavannoah controle gyn

6 oktober: Laika controle vk/gyn

Geboren:

8 september:
Feline
, dochter van Valesca

24 september:
Dante
, zoon van Ellen

Geplaatst

Violetta: ik snap dat je bang bent en vind het heel vervelend dat je verloskundige je hier niet echt in steunt...maar ik kan je vertellen dat je het kan!!!!!

Ik had bij de bevalling van Sanne ook geen paniek,en rene stond echt te kijken normaal raak ik snel in paniek bij pijn en ga ik hyperventileren maar niks van dat alles

Als je aan het bevallen bent,dan ben je een heel ander persoon,moeilijk om uit te leggen maar je kan het!!!!!!

Geplaatst

Ellen, jullie lijken zeker op elkaar, wat leuk zeg!

Violeta, nou ja zeg, wat een reactie! Ik ben zelf ook best angstig voor de pijn, ik heb endometriose en ben bang dat dat dan extra opspeelt bij de bevalling. Tja, mijn gyn deed daar ook een beetje luchtig over, zo van: een bevalling doet altijd pijn. Maar we hebben wel de mogelijkheden voor pijnstilling gesproken en voor de rest denk ik maar: ik heb twee puncties, een gescheurde eileider en in het verleden een acuut ontstoken alvleesklier doorstaan, deze gaan we ook gewoon doorstaan! Ik vind de woorden van Valesca ook bemoedigend, moet ik zeggen!

Hier alles goed, ik heb heerlijk genoten van het mooie weer en mijn vriend en ik doen steeds leuke dingen samen onder het mom van: dit kan de laatste keer zijn. Toen we gisteren voor de zoveelste keer op een terrasje belanden voor koffie en taart moesten we wel lachen hoor, we hebben nu al zo vaak gezegd 'dit kan voorlopig de laatste keer zijn' , dat het echt grappig wordt!

Vandaag nog een leuk dagje, het Engelse nichtje van mijn vriend en haar verloofde zijn over uit Engeland en we gaan vanmidddag eens lekker een middagje Volendam, Marken en Zaanse Schans doen. Vanochtend zijn zij al naar de bloemenveiling in Aalsmeer geweest, en heb ik lekker uitgeslapen, dus nu kan ik weer volop meedoen aan het middagprogram. En mocht er toch wat misgaan, zijn nichtje is verloskundige dus dat zit wel goed, haha!

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Graag gedaan meiden!! jullie kunnen het allemaal!!!

Heerlijk laika nog wat leuke dingen doen geniet ervan!!

mijn nesteldrang heb ik voor de bevalling niet kunnen benutten maar ik heb het nog steeds haha

net de hele bovenverdieping gepoetst ,stofzuigen mag ik nog niet dus veras mijn man daar vanavond mee haha

de was is ook bijna allemaal weg en er hangt weer nieuw

heerlijk die energie haha

Geplaatst

Graag gedaan meiden!! jullie kunnen het allemaal!!!

Heerlijk laika nog wat leuke dingen doen geniet ervan!!

mijn nesteldrang heb ik voor de bevalling niet kunnen benutten maar ik heb het nog steeds haha

net de hele bovenverdieping gepoetst ,stofzuigen mag ik nog niet dus veras mijn man daar vanavond mee haha

de was is ook bijna allemaal weg en er hangt weer nieuw

heerlijk die energie haha

Geplaatst

Hier ook nog steeds alles prima. Nog geen nesteldrang geconstateerd hier, al ben ik wel iets opruimeriger en huishoudelijker dan normaal. Ik heb echter nog geen poetsneigingen enzo.. haha..

Wel is het vocht om de hoek komen kijken van de week. Al een paar dagen last van mijn gewrichten in mijn handen en tenen, maar gisterenavond ook echt super dikke voeten. het lijk wel alsof er eieren aan de zijkant zaten, die gewoon even ingedeukt bleven als je er op drukte.. echt een heel vreemd gezicht.

Gisterenochtend werd ik wakker met onwijse buikpijn. Wist echt niet hoe ik moest liggen. Eenmaal het bed uit zakte het redelijk snel af en had ik ook geen harde buiken meer. Nu, achteraf, heb ik het idee dat het wel eens met de indaling te maken zou kunnen hebben, want had voor het eerst geen last van maagzuur vanacht. Ook zeiden een aantal bekenden gisterenavond en vandaag al dat mijn buik al erg laag zit.. Woensdag moet ik weer naar de VK, dus maar eens vragen of het nu echt goed ingedaald is. Aan mijn schaambeen en bekken te voelen wel, want daar staat best veel druk op voor mijn gevoel

@ Violeta: hier mag je altijd klagen meid! Natuurlijk is de bevalling hartstikke spannend en als jij zo bang bent voor de pijn, dan vraag je toch bijvoorbaat om pijnstilling, zodat dat snel geregeld wordt als je pijn krijgt! Wij hebben de luxe hier gewoon dat dat kan, dus waarom zou je er dan geen gebruik van maken als je zo bang bent. Ik weet in elk geval zeker dat je het kan en het komt echt helemaal goed! Vertrouw op je eigen lichaam en denk vooral aan die mooie dochter die je er voor terug krijgt. Achteraf zul je zien dat het het allemaal waard was.

@ Ellen, bij jou thuis al iets rustiger? Of nog steeds veel visite. Wat zul jij al lekker genieten van je mannetje..!

@ T.K.: hoe was je controle?

Tja.. en wie zou de volgende zijn.. geen idee, maar ik hoop dat ik toch volgende week hier vol trots mijn zoon mag presenteren! Heb niet zo veel zin om over tijd te gaan eigenlijk.. maar ja.. we zullen zien..

Geplaatst

Hi doortje,

Ook hier geen maagklachten meer en ga ook woensdag weer naar de vk. Van mij mag ze over n week of over twee weken komen, word wel heel nieuwsgierig nu.

Valesca,

Wat fijn om je bemoedigende woorden te horen! En dat je al weer zoveel energie terug hebt. Heb net n wasje opgehangen en ben al weer moe. :-)

Verder gaat t nog prima, voel me heel gelukkig dat ik zo van de zwangerschap mag genieten. En daar focus ik me op ( mijn moeder komt vanavond weer thuis maar we hebben niet zon leuk gesprek gehad, kwam nogal onecht over).

Vluchtkoffer staat nu deels klaar... Heb nog geen idee welke kleertjes ik voor ons meisje ga meenemen!

Liefs allemaal

Marianne

Oh ja, voor wie t wil weten : ik heb de epi-no aangeschaft en heb ermee geoefend. Leuk om te zien dat mijn spieren t goed doen al! Nu nog de boel oprekken daar beneden. Das nog wel n weg te gaan, zit nu op 5 cm en t ballonnetje moet uiteindelijk tussen de 8 en de 10 cm uitkomen. :-)

Geplaatst

Ha marianne,

wat vervelend dat het gesprek niet zo leuk was. Wel fijn dat je moeder weer thuis komt natuurlijk. hopelijk kunnen jullie nog één en ander oplossen voor de kleine komt.

Fijn dat je je ook nog wel prima voelt en geen maagklachten meer hebt. Echt een verademing als je het mij vraagt. Nu hopen dat het zo blijft natuurlijk..

en wat het kiezen van de kleertjes... dat blijft lastig he.. Ik heb het maar gehouden op het eerste setje wat ik daar speciaal voor gekocht had, al heb ik veel andere leuke setjes liggen. De rest staat gelukkig klaar, dus laat die weeen maar komen!!!

Bijgaand trouwens wat leuke foto's uit onze fotoreportage bij de fotograaf. Het zijn foto's gemaakt met mijn mobiel van de originele. Ze slaan daarom iets blauwer uit

[ATTACH=CONFIG]2419[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2420[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2421[/ATTACH]

Geplaatst

Doortje,

Mooie foto's!! Een stalend gelukkig paar en een hele mooie buik!

Dan zal de kleine verder aan het indalen zijn. Als andere zien dat je buik lager is gaan zitten en je last hebt van je schaambeen en bekken moet dit haast wel zo zijn toch.

Marianne,

Zo hé, de ballon op 8 á 10 cm, dat is nogal of niet?

Hoop wel dat het je zal gaan helpen bij de bevalling!

Is het vervelend in gebruik?

Welke kleren de kleine aan zal krijgen na de geboorte was ik zo over uit.

Heb afgelopen jaar met moederdag van mijn man een setje kleding gekregen maatje 50/56. Met bijpassend mutsje, dus dat mag hij/zij aan.

Hebben samen nog een setje maatje 50 gekocht voor als hij/zij te vroeg zou komen of klein zou zijn. Denk dat dit niet meer gaat passen....

Geplaatst

Hi Wish,

Ik vind t prettiger in gebruik dan de olie. Je hebt t helemaal zelf in de hand hoe ver je t ballonnetje opblaast en op n metertje (de duurdere versie heeft n meterje) kun je aflezen hoeveel druk je kunt zetten.

Je hebt drie oefeningen:

1. Ontwikkelen van je bekkenbodemspieren

2, uitrekken van t perineum door t ballonnetje op te pompen terwijl t in je zit. Het is prettig dat je t zelf kunt bepalen hoever je gaat. Het mag geen pijn doen. Als er iets teveel is, dan kun je heel gemakkelijk wat lucht laten ontsnappen.

3. Het uitpersen van de ballon, ook hier mag t geen pijn doen. Door dit dagelijks te doen rek je steeds wat meer op zodat je geen knip nodig hebt.

Ik hoop dat t gaat werken! Het geeft me nu al wat meer zekerheid merk ik. Ik dacht altijd dat ik klein was beneden maar dat valt dus erg mee, 5 cm is al meer dan ik had gedacht!

:-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden