Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Akara,

Van harte gefeliciteerd met de komst van Alexis!

Ben benieuwd hoe je bevalling is verlopen.

Valesca en Elken,

Zijn jullie ingeknipt of gescheurd?

Ellen

Tja ik weet nog niet zo goed wat te doen... Gister adviseerde n vriendin om t in n brief te zetten zodat de emotionele lading niet zo groot is. Vandaag met m'n moeder naar de vk geweest en t was zo gezellig dat ik er nu liever niet meer aan denk.. Time Will tell!

Vandaag met de epi-no van 5 naar 6 cm!

De vk zei dat ik beter niet teveel spieren moet kweken, want dat kan de bevalling ook tegen werken. Beter die je die oefeningen na de bevalling en nu vooraf alleen oprekken.

Jij geniet lekker van Dante zo te zien! Heerlijk, meis!

Ceece,

Ik ken je wel niet maar wat n genot om je bericht te lezen! Daar word je zooooo blij van! Ik hoop dat je n goede echo krijgt!

Doortje

Dus jij hebt ook nog geen voortekens! En ik maar denken dat dit betekent dat de bevalling nog wel even op zich laat wachten, maar lees nu dat dit niets zegt. :-)

Vluchtkoffer is nog steeds niet klaar hoor! ;-)

Valesca

Wat n schattig mutsje heeft Feline op, met dat roosje. Mag ik vragen waar je dat vandaan hebt?

Vandaag bij de vk weer goedgekeurd. Bloeddruk 125/75. Buik 35 cm. Harttonen baby 125 p min. :-)

Ik lees hier over strippen... Wat is dat?

Oh ja ik heb nog n mijlpaal bereikt... Nu gaan jullie keihard lachen... Gister heb ik voor t eerst van m'n leven gestreken! Mijn man heeft me les gegeven.. Erg hè! Ik vond t leuk om de babykleertjes te strijken, heb zelfs de spuugdoekjes gedaan... Hoe bedoel je: nesteldrang?!? :-D

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

haha Marianne, moet toch wel even lachen om jou bericht dat je voor het eerst gestreken hebt hoor... Maar goed te lezen dat je nu weet hoe het moet.

Ik moet zeggen, hier strijkt Mark eigenlijk altijd, want blouses strijken kan ik echt niet en hij kan het wel heel goed. Ik heb er gewoon geen geduld voor.

Wat betreft strippen: de VK probeert dan de vliezen wat los te maken van de baarmoederwand (dus niet breken). Dit kan alleen als het de baarmoedermond al verstreken en verweekt is en er ongeveer 1 cm ontsluiting is. (althans dat staat op wikipedia), maar meestal doen ze dat pas na de uitgerekende datum volgens mij.

Mijn vluchttasje staat overigens al wel klaar, vind ik wel een fijn idee. Zeker als het ieder moment kan gaan beginnen.

Laika: goed bezig zo lekker rustig. Ik heb dat gevoel helaas nog niet altijd. KOmende zaterdag staat nog een concert gepland van de harmonie en op de één of andere manier lijkt het wel alsof ik alle laatste dingetjes op mag lossen (misschien doe ik het ook wel zelf zodat ik me niet verveel hoor), maar echt lekker tijd voor mezelf met een boek op de bank ofzo, is er nog steeds niet van gekomen. doe het fysiek inmiddels wel rustiger aan, dus doe vooral veel vanuit huis op de bank (bellen, mailen, etc), want veel bewegen voelt niet echt fijn aan mijn bekken en schaambeen.

Geplaatst

ja Valesca,

wij gaan ook de 21ste oktober extra vieren, want dan is het de uitgerekende datum. gek he, hoe het allemaal kan lopen!

Toverstafje,

Haha, nu begrijp ik het. Dat kleedje wordt goed gebruikt, al leg ik er telkens een tetradoek tussen zodat de wol niet te hard prikt. dat van mijn grootmoeder ligt in de draagmand.

Doortje,

Ook bij mij, zoals Laika zegt, begon het compleet onverwacht, met die vliezen. Ja toegegeven, ik zat al 2 weken thuis en verwachtte het natuurlijk wel vroeger, maar toen de vliezen zelf braken, was er niks dat naar mijn gevoel de bevalling echt aankondigde. en eerlijk gezegd, hoe dan ook, een bevalling die begint is altijd een verrassing. Want dan is het plots heel echt allemaal, en weet je dat achter die bevalling een hele nieuwe wereld zal opengaan.

Komt in orde joh! :-)

liefs,

Ellen

Geplaatst

Meiden, ik zie op jullie lijstje dat er echt heel erg veel gaan bevallen in oktober zeg! Rond de 24 meiden! En bijna elke dag wel iemand!

Voor degenen die al bevallen zijn (Valesca, Akara, etc), onwijs gefeliciteerd!!!!

Voor degenen die nog aan de 'beurt' zijn ;-) onwijs succes hoor!

Spannend spannend, ik ga komende tijd weer even met jullie meelezen! :-D

Veel liefs,

Armanda

Geplaatst

marianne ik moet inderdaad erg lachen hoor hahahha streek je man altijd ja?!rene doet veel maar strijken eigenlijk alleen in uiterste noodzaak haha

mijn moeder heeft dat bandje met die bloem gemaakt!!!

ik had 1 hechting maar geen last van gehad

7 oktober de uitgerekende dag is ook onze trouwdag,dus zal ook altijd speciaal blijven

Geplaatst

Doortje,

Yep, 37 weken! Ik ben er mentaal bijna klaar voor. Hij/zij mag dus nog wel eventjes blijven zitten.

Net als jij wil ik ook niet over de uitgerekende datum gaan. Vooral geen 42 weken worden.

Heb gelezen dat de werking van de placenta dan ook verminderd en het vruchtwater af kan nemen. (dat zijn me risico's die ik liever niet mee wil maken....)

Jij mag morgen weer op controle. Onze vk heeft het ook nog niet over strippen etc. gehad.

De vraag mbt breken van de vliezen en dan gaan liggen of niet kwam vanmorgen ook van mijn kant. Dit zei ze niet uit zichzelf.

Hoe zit dit bij jullie, wordt dit wel met jullie besproken?

T.k,

Fijn dat het met jou en jullie kleintje goed gaat!

Denkt de vk dat de kleine op zich zal laten wachten of is dit een 'standaard' vraag als je 38 weken bent?

Ellen,

Inderdaad spannend wat het geslacht is van ons kleintje. Moet zeggen dat dit steeds meer begint te kriebelen om het te weten te komen en natuulijk hoe hij/zij eruit zal zien etc.

Dat hij/zij ingedaald zit heeft 'helaas' niks te maken met het geboren gaan worden. Sommige baby's laten dan nog lang op zich wachten zei de vk.

Mag ik je vragen hoe je dit 's nachts doet, Dante bij je in bed leggen. Dit blijkt toch niet goed te zijn, dat je erop kan gaan liggen of dat de baby onder de dekens kan komen.

Je zal hier wel een 'trucje' voor hebben neem ik aan.

Laika,

Op naar 12-10-11, zal wat zijn als er dan een aantal van ons gaan bevallen. Dan heeft je vriend écht gelijk! haha!

We zullen zien....

Marianne,

Controle is bij jou ook weer prima verlopen!

Dus jouw man strijkt de was altijd?

Hier ben ik ook degene die strijkt, maar mijn man wil ook nog wel eens de strijkbout pakken om een handje te helpen. (al is dit niet vaak, maar hij kan het dus wel)

Armanda,

Leuk dat je even komt spieken en een berichtje achter laat!!

Ik heb vanmiddag 2 uurtjes op de bank liggen slapen. Had een film aangezet die ik wou zien, maar heb er helemaal niks van gezien. Tja, alleen het aller eerste begin haha!

Morgen weer een dag.

Geplaatst

Hoi Armanda!

Fijn dat je even komt buurten! Hoe loopt het met jouw zwangerschap en vooral: met je vader?

Ik heb een scheur gehad inderdaad, met 2 hechtingen (denk ik). zogenaamde tweedegraadsscheur. Die heeft me minder last bezorgd dan mn aambei die ik ook heb sindsdien haha. Het is nog gevoelig natuurlijk daar, maar met veel douchen en voorzichtigheid loopt het wel weer los.

Met Dante in bed slaap ik eigenlijk beter dan uit het bed. In bed leg ik hem in feite gewoon aan bij het drinken, terwijl ik op mijn zij lig. En dan vallen we samen in slaap. Als hij dan weer wakker wordt, draai ik me op mijn andere zij met hem weer aan de andere borst op de matras. Met een tetradoek tussen donsdeken en hemzelf. Op één of andere manier werkt het goed zo en ga ik helemaal niet op hem liggen ofzo. Ik heb het ook gevraagd aan de vroedvrouw of dit allemaal wel kan en inderdaad ook ivm het pletten, maar zij moedigde het gewoon aan. Baby's en moeders voelen elkaar zo goed aan dat dit absoluut niet slecht is. En uiteindelijk groei je er zelf weer terug uit, als hij/zij minder vaak moet drinken en je zelf het gewoon ook wat beu bent.

Wij hebben zelfs niet eens strijkplank haha. Dus veel strijken komt er bij ons niet in huis. Vaak is het ook niet nodig, en als het echt nodig is, met een hemd of zo (hemden zijn een zeldzaamheid in onze kasten) dan strijken we op de tafel met wat handdoeken onder hihi.

Marianne,

Als het echt zo gezellig was bij de vk, zou ik het hierbij laten en op een ander moment het er eens over hebben, wanneer alle emoties wat weg geëbt zijn. Zo kan je bevoorbeeld zeggen, dat je het toen best wel moeilijk had met het feit dat ze weg ging, maar het gelukkig goed is afgelopen. Spanning kan je op dit moment best wel missen, kan ik me inbeelden!

Ik ga trouwens een maand extra verlof nemen, zodat ik pas 1 februari ipv 1 januari hoef te beginnen werken. Lijkt me comfortabeler met zo'n mini'tje als het onze. M'n werkgever heeft er geen probleem mee gelukkig.

liefs,

Ellen

Geplaatst

Ellen,

Heerlijk om te lezen dat jullie samen op deze manier in slaap vallen.

Het zal zeer zeker niet slecht zijn om het op deze manier te doen.

Super dat je langer verlof op mag nemen!

Geplaatst

Hoi meiden,

Wat superlief al jullie reacties, doet me goed!

Ik ga de komende weken zeker meelezen hoe al jullie mooie kindjes geboren gaan worden. Ik zal hier ook komen melden hoe het met onze eerste echo gaat.

Ik durf me nog op geen enkel lijstje toe te voegen verder... hopelijk komt dat straks als blijkt dat het deze keer goed gaat.

Zet 'm op ladies!

Geplaatst

Ceece,

Zeer begrijpelijk dat je jezelf niet op een lijstje wil zetten. (dat heb ik ook een poos gehad)

Als de zwangerschap goed mag blijven gaan en je er zelf klaar voor bent kan dat altijd nog gedaan worden.

Leuk dat je hier blijft spieken en laat weten hoe het met jou gaat!

Vannacht een hele slechte nacht gehad. Het omdraaien van zij naar zij verloopt totaal niet soepeltjes. Voel het dan in mijn onderrug en ons kleintje wil niet altijd meedraaien zodat mijn buik me in de weg zit en ik het wat benauwd krijg.

Vannacht was ik ook wat misselijk. Niet zozeer dat ik dacht dat ik moest braken, maar het zat me echt niet lekker, ook wat harde buiken gehad.

Vandaag heb ik niks op de planning staan. Er komt vanmiddag wel eventjes bezoek, dat is wel gezellig.

MarMira,

Al een poosje niks gehoord, ben benieuwd hoe het met je gaat.

Akara,

Hoe gaat het met jou en jullie dochter Alexis?

Geplaatst

Ellen, heerlijk nog een maandje langer thuis, je hebt helemaal gelijk!

Ceece, ik ga duimen voor een prachtige afloop!

Marianne, wauw, je had gewoon nog nooit gestreken? Haha, geweldig zeg! Mijn vriend strijkt meestal wel zijn eigen overhemden en ik strijk alleen als het moet (dus de dingen die ik die dag aan wil en echt gestreken moeten worden), dat vond ik al weinig, haha.

Wish, zulke nachten heb ik dus ook....Dat draaien kost zoveel moeite en het doet ook nog pijn, heel vervelend. En dan ben ik soms ook nog misselijk, of ik word gewoon helemaal niet lekker van het gewicht dat (denk ik) op mijn bloedvaten drukt, dan voelt het bijna alsof ik ga flauwvallen...Gelukkig heb ik vanochtend nog wel een beetje kunnen uitslapen. Grappig trouwens wat jij schreef over dat je er bijna klaar voor bent. Dat had ik vorige week ook nog maar sinds gisteren voel ik dat ik er nu echt klaar voor ben, wat mij betreft mag ie nu komen. Zo raar, alsof de natuur het allemaal zo bedoeld heeft!

Geplaatst

Laika,

Ben afgelopen dagen aan het denken wat er nog moet gebeuren voordat de kleine komt. Wat ik gevoelsmatig zelf nog uit moet voeren.

Een ander zal het ook wel kunnen, maar ik doe het liever zelf dan heb ik er nog de controle over, snap je.

We zullen zien of ik met de 38 weken ook dat gevoel ga krijgen dat ik er helemaal klaar voor ben net als jij nu hebt.

Moet zeggen dat ons kleintje erg aanwezig is met zijn/haar bewegingen. Daar wordt ik 's nachts ook wakker van. Zal hij/zij wel met de billen ofzo tegen m'n maag aandrukken dat ik daar wat misselijk van kan worden?

Geplaatst

Dag dames, wat een goede berichten hier!

Akara, van harte gefeliciteerd met je dochter! Prachtige naam zeg! Ben heel benieuwd naar je verhaal en eventuele foto's!

Ceecee, wat een mooi nieuws van jou zeg! Ik wens je alle succes van de wereld in deze nieuwe zwangerschap!

Marianne had nog nooit gestreken, gewéldig! Ik doe het ook zo min mogelijk hoor, vriendlief strijkt zijn eigen overhemden, maar helaas heb ik zelf ook wel bloesjes enzo waarbij ik er toch niet onderuit kom. Maar die liggen dan ook rustig een aantal weken in de strijktas tot ik me er toe kan zetten.

Van Doortje zag ik mooie buikfoto's. Ik ben niet zo happig op fotosessies, want ik vind mezelf absoluut niet fotogeniek, maar als ik jullie foto's dan zie, is het ook wel weer erg leuk...

Ellen, wat fijn, een maandje extra! Ik vind nu al dat het verlof te snel gaat, terwijl mijn kindje er nog niet eens is, hihi!

Verder voel je de spanning gewoon groeien in alle berichtjes, grappig is dat. Iemand heeft me overigens van het lijstje gegooid; ik heb vanmiddag ook weer controle. Ik heb wel het gevoel dat iedereen me links en rechts aan het inhalen is, terwijl ik toch echt 'eerst' aan de beurt ben, hihi. Nog geen voortekenen hier helaas...alleen wordt alles steeds vervelender en pijnlijker, tja. Ik ga vanmiddag ook nog een keer aankaarten dat ik niet (te ver) over tijd wil gaan. Heb dat een aantal weken geleden ook wel gedaan maar toen ging de VK er eigenlijk niet echt op in. Ik wil vandaag dan ook eigenlijk iets meer duidelijkheid scheppen op dat vlak, als het lukt.

Heb nog steeds een dubbel gevoel qua 'er klaar voor zijn' - aan de ene kant helemaal, aan de andere kant schrik ik ook af en toe als ik een pijntje of krampje voel omdat ik dan zo bang word voor de bevalling...

Meiden, hang in there!

Geplaatst

je kan het marmira en het word erg spannend bij jou hopelijk geven ze je meer duidelijkheid vanmiddag!!

Enne je kan het hé

de andere meiden sterkte met de nachten ook

vanmorgen eerste keer cb geweest en goed gegroeid weer ze is nu 51 cm en 3485gr!![ATTACH=CONFIG]2469[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2470[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2471[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2472[/ATTACH]

Geplaatst

MarMira,

Groot gelijk dat je het nog een keer gaat zeggen dat je niet 'te ver' over tijd wil gaan.

Echter doen ze er niet snel iets aan, alleen als er een 'medische' rede/noodzaak voor is.

Ben je bang voor de bevalling of ben je er zenuwachtig voor omdat je niet weet wat er komen gaat?

Valesca,

Leuk die foto's van je bezoek aan het cb.

Ze is prima gegroeid en al sterk in haar nek zo te zien op de eerste foto.

Enne, jij bent al heel wat kilo's kwijtgeraakt, je ziet er super uit! (mag ook gezegd worden toch!)

Geplaatst

Uitgerekende data

5
oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje
meisje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 35, 1e kindje -
het geslacht
is een verrassing

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een
meisje
!

15 oktober: r00sje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een
meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een
jongen
!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje
jongetje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,
Het is een
jongen
!

18 oktober: Marianne, 42, 1e kindje
Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige
jongens
, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een
jongen
!

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje
Het geslacht
is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje
Het geslacht
is een verrassing

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje
j
ongetje

Echo/controle

5 oktober: Doortje controle VK

5 oktober: MarMira controle vk

6 oktober: Mamavannoah controle gyn

6 oktober: Laika controle vk/gyn

11 oktober: T.K controle vk

11 oktober: Wish controle vk

Geboren:

8 september:
Feline
, dochter van Valesca

24 september:
Dante
, zoon van Ellen

4 oktober:
Alexis
, dochter van Akara

Geplaatst

Leuke foto's Valesca!

Marmira, ik ga het ook navragen hoor, ik wil ook geen risico's wat betreft over tijd zijn. Ben benieuwd wat ze je vertellen vanmiddag.

Potver, wilde ik net aan het bakken van een carrotcake beginnen, (alle ingredienten in huis gehaald) gooi ik de eieren bij de basterdsuiker, zijn de eieren rot! Net mijn vriend maar gebeld om nieuwe eieren mee te nemen want ik heb geen zin meer om nog een keer de deur uit te gaan.....En dan vanavond maar de cake bakken. Ik ga morgenochtend op koffie/kraamvisite, hopelijk kan ik dan een smakelijke carrotcake meenemen!

Geplaatst

Hey Valesca,

Kei goed joh! Ze ziet er flink uit, en liet het blijkbaar allemaal goed toe.

Ik wil ook nog even meegeven met de bevallingen die nog moeten komen: misschien hebben jullie het al lang opgezocht enzo, maar na een bevalling vloei je behoorlijk wat bloed alsof je alle gemiste voorbije menstruaties in één keer nu meekrijgt :-) Dus niet verschieten of zo, het hoort erbij. Haal gewoon extreem veel maandverband in huis, de maxi size haha. Bij mij is het nu nog altijd aan het vloeien, al is het elke dag minder en minder. Gelukkig maar haha.

Oh en als je dacht dat je nu al grote borsten hebt, wacht maar tot je bevallen bent en je stuwing krijgt. Je hormonen zeggen: "melk melk melk!" en de klieren zullen extra opzwellen om aan de eventuele melkvraag te voldoen. Ik had klieren tot in mijn oksels haha. Nu is het allemaal weer wat minder hard geworden, maar de grootte is wel gebleven. Voor mij extra leuk want ik heb nooit borsten gehad haha.

MarMira,

Jij bent écht wel bijna 40 weken ver, geweldig! Dat denk ik dan. Je kindje heeft geduldig gewacht tot de juiste datum, en zal dus ook optimaal kunnen gegroeid zijn. Hopelijk natuurlijk niet over je datum, hoewel alles binnen nu en 3 weken nog steeds als normaal beschouwd wordt, toch?

Ik merk hier ook de stijgende spanning hihi.

Zo, net weer wat bijgeslapen, we kunnen er weer voor een tijdje tegenaan.

liefs,

Ellen

Geplaatst

ff snel een berichtje van mij, want heb nu niet zo veel tijd om bij te lezen.

Controle bij de VK was prima. Bloeddruk was nu 130/70, gaat langzaam omhoog dus, want ik had heel lang 90/55. Verder is hij nu volledig ingedaald (wat ik ook goed voel), maar is het vooralsnog een sterrekijkertje. Dit zegt nu nog niks over de bevalling, want tijdens de bevalling kan het maar zo zijn dat hij nog de goede kant opdraait en er mijn zijn gezichtje naar beneden uitkomt ipv omhoog. Tja.. en anders moet ik iets harder werken om hem er uit te persen.

wat betreft strippen: dat doen ze bij onze VK pas na de 40e week, omdat volgens haar het weinig zin heeft voor die tijd. Het wordt dan vaak alleen maar onrustig, maar er gebeurd vaak nog niks. Dus ja.. ik wacht nog maar even geduldig af, maar meot zeggen dat hij echt wel mag komen nu. Ben er helemaal klaar voor!!

Volgende week woensdag weer controle.

Vanavond zal ik even verder reageren op iedereen

Geplaatst

Hello,

Zojuist terug van gyn. Kindje is niet ingedaald, wel een beetje (cm ofzo) ontsluiting. Strippen lukte niet, doordat het hoofdje er voor ligt kwam hij niet voorbij de uitgang oid. Ik snapte het niet helemaal, maar was zo moe en uitgeput dat ik de uitleg ook niet meer hoefde te horen. Ik baal wel dat al die weken (5) hevige voorweeen nog maar zo weinig hebben gedaan. Hij zegt wel, dat het allemaal niets zegt en de bevalling zomaar vanavond kan beginnen.

Hij heeft nogmaals voorgesteld om een nachtje daar te slapen (slaapmiddel wordt dan ingespoten) maar vind dat wel moeilijk. De slaappillen werken nauwelijks, dus misschien toch ga overwegen.

Later meer,

Liefs

Toverstafje

Geplaatst

Ben ik weer..

@ Toverstafje: balen dat je nog geen stap verder bent. Je had er zo op gehoopt. Nog even volhouden meid! Het kan zomaar ineens beginnen. Straks, achteraf, is het vast nog snel gegaan en denk je niet meer aan deze ellendige laatste weken. Misschien gaat een nachtje in het zh slapen je wel helpen en voel je je in elk geval weer iets uitgeruster waardoor het allemaal even weer wat beter vol te houden is.

@ Ellen: grotere borsten dus.. ik lees het inderdaad overal, maar er is bij mij echt nog helemaal niks van te merken. Ik heb nog altijd mijn eigen BH's aan.. Dat van de bloeding verbaasd me niks. Ik heb van de zorgverzekering twee grote pakken kraamverband gekregen en heb vorige week nog maar wat fijne boxershorts gekocht om ze in te dragen straks. Lijkt me wel net zo fijn zitten.

Hoe is het verder met je lichamelijk? Herstel je een beetje snel?

@ Laika: balen van die eieren zeg! Net als je lekker wilt bakken. Ik kan me helemaal voorstellen dat je niet altijd de energie hebt om dan maar nieuwe te gaan halen. Hopelijk is je carrotcake vanavond alsnog gelukt

@ Marmirra: jij bent nu inderdaad de eerste die officieel zou moeten bevalling. hopelijk ga je inderdaad niet te ver over tijd. die pijntjes en ongemakken zijn inderdaad vervelend. Ben benieuwd van je VK er van zegt en hopelijk mag je ons snel komen vertellen dat je mama geworden bent. Spannend hoor!!

@ Wish: wat vervelend dat je zo slecht slaapt. Ik herken je beschrijving van het kind wat niet mee wil bewegen wel en dat dat niet lekker ligt. Mij helpt het dan vaak om even een stukje te lopen en even met mijn buik voorover te hangen zodat die kleine weer wat meer ruimte heeft om iets te draaien. Ook probeer ik me 's nachts niet te veel om te draaien want dat doet zo'n pijn in mijn liezen en bekken. Maar nog even volhouden hoor.. voor je het weet ben je ook mama en is het het allemaal waard geweest (al heb ik er nu soms zelf echt helemaal schoongenoeg van)

Hier dus nog steeds alles rustig, alleen iets vaker harde buiken. Ik merk wel dat veel doen op een dag echt niet meer gaat. Ik merk dat ik ook veel sneller geïrriteerd en emotioneel ben de laatste dagen. Ik kan nog weinig hebben en om de haverklap lopen er tranen. Echt zo stom.. vooral omdat het normaal gesproken helemaal geen dingen zijn waar ik van moet huilen. Ik kan ook slechter tegen harde muziek of gezeur van iemand.

Het liefst zou ik soms even in mijn bed kruipen, ver onder de deken, zodat ik niemand hoef te zien of te spreken, tot de kleine er is. Gewoon even volledige rust aan mijn hoofd.

Maar ja.. het concert van onze harmonie is zaterdag eerst nog en of ik het nou leuk vind of niet... ik moet nog wat dingetjes afronden en coordineren tot een goede afloop (aangezien de anderen het niet doen en ik wel wil dat er iets moois komt te staan die avond). Stiekem hoop ik wel dat de bevalling roet in het eten gooit en dat ze het maar uit moeten zoeken zaterdag.. Maar ja.. dat zal wel niet...

Geplaatst

Akara van harte gefeliciteerd met jullie dochter!!!! Ik hoop dat het goed met jullie gaat!

Cecce wat en geweldige nieuws! Gefeliciteerd meid! Succes met de echo!

Wish ik heb ook pijn op bed als ik van links naar rechts wil. Vreemd is dat de pijn verdwijn inneens,maar pretje is er niet.

Sorry dat ik niet op iedreen reageer,ik ben doodmoe. We lopen de hele dag spullen uit te zoeken voor straks voor het nieuwe huis. We zijn laat thuis en daarna zit ik liever op de bank om niks te doen.

Doortje ik had het ook met mijn man gister...grapig! 09-10-11 of 10-10-11 of 11-10-11 12-10-11,vind ik ook leuke datums,niet dat het uitmaakt,maar het is gewoon grapige toeval als het gebeurd,toch?

En ja,over strijken moest ik ook wat leren haha....

Toverstafje heel spannend voor je straks!

Groetjes,Violeta

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden