Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier nog rustig, maar inmiddels nog wel weer donker bruine afscheiding. Het is net een beginnende menstruatie. Nu naar de verloskundige voor controle

Geplaatst

Ivfmoeder,

het wil niks zeggen dat je als laatste op het lijstje staat.

Je kan toch altijd eerder bevallen en een van de andere dames later.

Wel alles goed met je?

Doortje,

misschien dat ze wel gaat voelen of je al wat ontsluiting hebt, ben zo benieuwd.

Succes!

Marianne,

wat lief van je man dat hij een banaan voor je heeft gehaald.

Geplaatst

Lekker Marianne, een banaan in het holst van de nacht :-)

Mijn man en ik slapen momenteel apart. Ik ben 's nachts zo ontzettend onrustig, en als ik me omdraai dan roep ik het uit van de pijn, ook bij de pijnlijke voorweeen. Ik vind het toch wel belangrijk dat hij voldoende rust krijgt, hij moet tenslotte overdag hard werken en daarbuiten ook nog boodschappen doen e.d., en ik kan overdag lekker niksen en hangen. Het is wel ongezellig en als er wat is, moet ik eerst mijn bed uit om naar hem te gaan maar toch doen we het sinds een paar weken zo. Lees hier bij andere uitgerekende fora wel eens dat er nogal eens gemopperd wordt 's nachts mbt de nachtrust van de man: dit is een prima oplossing.

Heb vanacht weer urenlange hevige voorweeen gehad, met pijn in rug en benen. Echt wel om de 5/6 minuten en ze duren minstens een minuut. Heel veel heviger wordt het niet, en na een paar uur zakt het ook weer af. Dus toch maar weer niet naar het ziekenhuis gegaan. Word er wel een beetje kierewiet van. Heb dat nu al sinds week 33/34 en de gyn gaf aan dat ik ws ook echt eerder zal bevallen dan de vorige x (38w 5d) maar daar klopt niets van. Begin me zorgen te maken of de baby er uberhaupt ooit nog uit wil komen, maar aan de andere kant ben ik ook pas over 6 dagen uitgerekend. Wil er niet teveel mee bezig zijn, maar dat gaat me in het geheel niet goed af!

Volle maan heeft tot nu toe ook nog niet veel gedaan zo te merken, en morgen is het 13 oktober...dan is 12 oktober toch een mooiere dag he :-)

Liefs

Toverstafje

Geplaatst

Net terug van de VK. Ze vindt het inderdaad klinken als de slijmprop, dus spannend.. er valt niks van te zeggen. Gisteren was de kleine erg druk ik mijn buik met als gevolg dat t geen sterrekijker meer is. Hij ligt nu goed voor de uitgang. De billen zijn weer goed voelbaar.

Ze heeft niet gekeken of ik al ontsluiting heb.

@Toverstafje: Ik hoop dat er bij jou ook wat schot in komt. Dit is ook niks natuurlijk. Wij hebben hier thuis ook al wat nachten apart geslapen hoor ivm onrust en snurken bij mij (was toen heel verkouden). Inmiddels slapen we weer samen en valt Mark met zijn hand op mijn buik in slaap. Lief toch?

Ik doe t hier rustig aan vandaag en doe vanmiddag even een dutje. Mogelijk slaap ik vanacht wel minder of niet. We zullen zien.

Geplaatst

@Wish

Geen bijzonderheden ( ook geen voortekenen of signalen dat er iets staat te gebeuren ). Omdraaien en uit bed stappen gaat wel moeizaam en is pijnlijk. Net als alle andere meiden de ene keer een keer uit bed, en de andere keer meerdere keren uit bed om te plassen. Ik merk ook dat ik mijn bekken goed moet kantelen om mijn blaas goed leeg te plassen.

@Toverstafje

Wij slapen sinds een aantal weken ook apart. Ik slaap nogal onrustig, en daar wordt mijn mannetje wakker van. En, ik heb nu meer ruimte om een goede slaaphouding aan te nemen. Voor beiden relaxter. Ik mis hem wel, want je ligt toch maar alleen in bed.

@Doortje

Bij mijn eerste zwangerschap verloor ik bloed op vrijdagochtend, en beviel ik maandagavond.

Wel spannend allemaal als het slijmprop is.

Geplaatst

Tja het blijft spannend allemaal. Heb nu alleen een menstruatie achtige pijn in mijn onderbuik, maar verder helemaal niks. Af en toe een harde buik, maar dat heb ik al weken.

We wachten gewoon af. Misschien komt ie wel gewoon zondag op de uitgerekende datum... je weet maar nooit..

Geplaatst

Doortje,

Spanneeeend! Bij jou loopt het zo (nog) snel blijkbaar niet, maar ik had een dag ervoor wat meer slijm, en dan op de ochtend wat slijm met een paar tikkeltjes bloed in, waarbij nog geeneens 2 uur later dan de vliezen braken en 7 uur later we onze baby in handen hadden. Het wil dus niks zeggen, maar ook weer niet niks zeggen haha. Goed dat het geen sterrekijkertje meer is, dat is toch alweer een geruststelling extra

Ivfmoeder,

Jij ook nog niet dan? En maakt niet uit hoor dat je laatst uitgerekend bent. Ik ben 4 weken vroeger bevallen en hoor eigenlijk al niet meer in het oktober topic haha. Tuurlijk wel hoor, maar zo zie je maar dat je niet per sé de laatste hoeft te zijn als je eind oktober uitgerekend bent.

Dus geen volle-maan-effect vannacht gehad, behalve een lekkere banaan in het midden van de nacht haha.

Toverstafje,

Ik kan me inbeelden dat je er kierewiet van wordt. Elke keer denken: 'ja, zou dit het zijn', en dan ebt het weer gewoon weg. Heb je al ontsluiting? Het kan goed zijn dat de voorweeën je al een flinke voorsprong geven in ontsluiting. Dan heb je dat toch al tenminste gehad!

Violeta,

Je hebt weinig energie om te reageren, maar toch wil ik je toch nog even een hart onder de riem steken. Je bent al heel erg ver, julie ukkie zal gauw in je armen liggen. Nog eventjes volhouden dus.

En de anderen, nog voortekens?

Groetjes en de moed niet verliezen he meiden!

Ellen

Geplaatst

Toverstafje en Ivfmoeder,

Vind het 'knap' van jullie dat jullie alleen slapen. Tja, niet helemaal alleen natuurlijk.....

Ik zou dit niet kunnen.

Mijn man snurkt regelmatig daar wordt ik dan wakker van. Voorheen tikte ik hem even aan o.i.d zodat hij stopte met snurken.

Maar nu ik niet meer werk doe ik dat niet meer.

Gelukkig wordt hij niet wakker van mijn nachtelijke uitjes, hij is zo'n ontzettend goede doorslaper.

Dat gaat nog wat worden als de kleine er straks is, dan moet ik hem echt wakker maken en ik denk ook de dekens ofzo van hem af halen zodat hij uit bed zal gaan. Hahaha!

Doortje,

Het allereerste begin is gemaakt, nu is het 'weer' afwachten wanneer het door zal gaan zetten.

Breken de vliezen, krijg je weeën?

Dat vind ik op dit moment zo 'spannend', hoe de bevalling zal gaan beginnen.

Was je bloeddruk in orde? Niet verder omhoog gegaan?

Geplaatst

@Wish, hoe de bevalling begint vind ik ook spannend. Het kan alle kanten op. Het is wat Ellen zegt, het verliezen van slijm wil iets zeggen, maar toch ook weer niet.

Mijn bloeddruk was weer gezakt naar 105/75 en ik was niet aangekomen deze week.

Geplaatst

spannend meiden ik had gehoopt dat er wel iemand was bevallen hoor hahahah

maar zet hem op hoor en ik hoop ook echt dat we door blijven schrijven als de kleintjes er allemaal zijn

blijft het topic bestaan?!Of gaat dat een keer weg

Geplaatst

Ik denk dat zo lang wij actief schrijven, dat het wel blijft, maar misschien moeten we dan met elkaar een nieuw topic openen met als naam september/oktober 2011 mama's ofzo.. hihi

Geplaatst

We kunnen als iedereen bevallen is aan een moderator vragen om de naam van het topic aan te passen.

In bijv. "Oktober 2011 Mama's"

Dan blijven al deze teksten in 'ons' topic staan en kunnen we hier verder blijven kletsen.

Ik wil Valesca en Ellen hier absoluut niet mee 'kwetsen' omdat hun in sept. zijn bevallen.

Jullie horen natuurlijk in dit topic thuis, ongeacht dat jullie eerder zijn bevallen!!!!:happy:

Maar denk wel dat het leuk is dat we hier dan blijven schrijven, toch?

Geplaatst

Even kort meiden, er komt zo een vriendin op visite: controle bij de vk was weer goed, bloeddruk 130/85, voor mij heel normaal dus, kindje lag goed, hoofdje goed ingedaald in de bekken.

Ik schrijf vanavond meer!

Geplaatst

Fijn hoor Laika, alles gaat nog goed!

En Wish, nee hoor, je kwets mij er in elk geval helemaal niet mee. Het is een leuk idee om het topic open te houden maar dan met een andere titel. Ik ga misschien wel wat extra kijken en schrijven in het septembertopic, vooral nu de baby's nog zo klein zijn en hard veranderen, maar uiteindelijk hoor ik 'hier' thuis hoor :-) Hoeveel pagina's kan een topic zo aan? Als ik naar het september topic kijk zijn er nog maar 50 pagina's geschreven. Wij zitten hier aan 169 haha. En alle baby's zijn er nog niet eens! Wat zijn we goed haha.

Ik heb over een uurtje mijn baas en collega op bezoek. Spannend! Eerst wat slapen..

liefs!

Geplaatst

Dag stuiterende dames, hier een ongeduldige MarMira met haar baby'tje nog steeds in d'r buik... Volgens mij hebben velen van jullie al meer voortekenen dan ik! Doortje, spannend zeg, de slijmprop verloren! Zelfs dat is bij mij nog niet aan de orde. Vanmorgen weer bij de VK geweest en alles ging nog goed. Bloeddruk wel iets omhoog naar 120/80, maar dat is nog steeds prima, al is het voor mijn doen dan wel echt hoog.

Gelukkig hebben ze wel heel goed naar me geluisterd en mag ik vrijdagochtend bellen en dan kijken ze of ze tijd hebben om langs te komen om te (proberen te) strippen. Ook is er al een afspraak gemaakt voor a.s. maandag bij de gynaecoloog in het z'huis voor een uitgebreide check-up met CTG enzo, mocht dat dan nog nodig zijn. Maar ik blijf natuurlijk hopen dat kindjelief zelf besluit al die fratsen niet nodig te hebben!!

Apart slapen is hier gelukkig niet nodig, ik slaap eigenlijk nog steeds redelijk en we hebben gelukkig ook geen last van elkaar.

Het lijkt mij ook wel heel gezellig om straks een nieuw topic op te tuigen om toch ervaringen te kunnen blijven uitwisselen! Want de zwangerschap is fijn om met elkaar te kunnen delen, maar de eerste ervaringen als verse mama's lijken mij minstens zo 'deelbaar'! Want ik vind het in elk geval allemaal superspannend!

Allemaal nog een fijne dag en succes met alles wat komen gaat!

Geplaatst

ik kom niet eens in het september forum hahahah ik voel me hier thuis;)!dus ben niet gekwetst haha

marmira fijn dat er zo naar je geluisterd word en idd hopelijk is het niet nodig!

Geplaatst

MarMira ik kom even kijken hoe met je gaat,maar je loopt nog steeds met je buik :)

Wish goed idee,ik wil het afbowen op het forum maar of ik het doe weet ik nog niet. In ieder geval weet ik waar ik jullie kan vinden ;)

Geplaatst

He he, eindelijk tijd om wat te typen;-)

Ook hier nog steeds zwanger. Morgen controle (en toucheren). ben benieuwd.

Doortje, klinkt spannend. Zou jij de volgende zijn?

Toch minder tijd als ik dacht, Noah ligt te huilen in zijn bed. Misschien straks meer

Groetjes Wendy

Geplaatst

Goed idee, het zou wel leuk zijn als we na alle bevallingen nog met elkaar door blijven schrijven!

Marmira, fijn dat er naar je geluisterd wordt maar ik hoop ook voor je dat je kindje lekker vanzelf komt!

Hier een druk dagje gehad, vanochtend dus een controle bij de VK, toen naar huis en de trappen gezogen (ik vond ze opeens heeeel stoffig en ik ergerde me eraan), daarna lunch met een vriendin (en haar zoontje van 1), daarna lekker lasagne gemaakt en nu dan eindelijk op de bank. Op dit moment is mijn vriend de box in elkaar aan het zetten. Nog niet nodig natuurlijk maar de dozen staan nu in de woonkamer en dat vond ik erg ongezellig. Leuk om straks het kleed en de speeltjes erin te leggen!

Fijne avond!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden