Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve Ellen, wat een zware tijden zijn dit voor jou. Slopend moet het zijn. Ik heb zelf nogal veel gehad aan het boekje van Ria Blom 'regelmaat en inbakeren'. Bij onze dochter 5 jaar geleden ook gebruikt, geeft ons erg geholpen. Met name om patronen te doorbreken, ook met handige wenken mbt borstgevoede kindjes.

Ik ben geeb expert, maar kan me voorstellen dat handkolven minder comfortabel is dan elektrisch. Hier zijn ze ook gewoon te huur. Misschien icm heel veel water drinken dat het helpt? Misschien heeft Dante nu elke x honger omdat bij uit de borst drinken ook maar 50 cc komt? Moeilijk, moeilijk. Denk vooral aan jezelf en aan hem (en bel de kraamvisite van morgen af en rust lekker uit).

En hier lekker van je afschrijven, je bent niet alleen! En dat Jack doorslaapt komt omdat hij een fles krijgt en niet de borst, fijn maar ook verdrietig want ik had dat heel bijzonder en gezonder gevonden. Hoef je niet onzeker over te zijn. Geef niet op, het wordt een x beter!

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Marianne, gefeliciteerd met Mila!! Een supersnelle bevalling schrijf je, ik ben zo benieuwd naar je verhaal!

Hi Ellen, wat Toverstafje schrijft, daar sluit ik me bij aan hoor. Jim krijgt hier ook de fles (en overdag vaak nog een paar flesjes bv) en daardoor houdt ie het waarschijnlijk ook wat langer vol dan wanneer ik hem zou borstvoeden. Ik kolfde inderdaad laatst in een keer 150 cc af MAAR dat was wel nadat ik helemaal het idee had losgelaten dat ik nog bv zou gaan geven (mind over matter, echt waar, toen ik gespannen was kolfde ik bijna niks) en dat was ook wel echt mijn max hoor. Meestal kolf ik rechts tussen de 50-80 cc en links tussen de 15-30 cc. En inderdaad, ik gebruik nog steeds de superdeluxe tweezijdige volautomatische Medela kolf (gehuurd), dat gaat natuurlijk wel harder. Vooral in het begin van de middag heb ik veel melk. Het scheelt ook of ik uitgerust ben of niet. Kun je Dante niet overdag een keer een flesje bv laten geven door familie of Piet zodat jij even lekker een paar uurtje naar bed kunt? Vermoeidheid maakt het vaak allemaal nog eens een stukje erger in je hoofd (merk ik uit ervaring). BV geven is vaak vermoeiender dan kunstvoeding maar het is inderdaad wel veel specialer, hang in there!

Geplaatst
Hoi Ivfmoeder, die van ons heet Jack en van Laika Jim ...
Toverstafje, Ik schaam me diep. Ik heb de namen idd door elkaar gehaald. Dit zal me niet meer overkomen! :o
Geplaatst

van harte met jullie dochter Mila!!! Wat fijn dat ze er eindelijk is geniet ervan!!

En marmira wat een heftige bevalling zo zeg!

Hopelijk kun je het een plekje geven en herstel je weer goed

en de borstvoeding hopelijk gaat dat weer goed en kan je het weer volledig geven!

Geplaatst

Breek ff in.

Marianne; van harte gefelciteerd met jullie dochter Mila. Geniet er maar lekker van!!

heerlijk dat het voorbij is meid!!

Ellen; ff n tip voor de krampjes; Zelf venkelthee gaan drinken, heb je dat al geprobeerd??

Wil nog wel eens helpen!! Omdat hij het 's nachts heeft, zou k er dan 'smiddags (begin v.d.midd.) en 's avonds

1 mok drinken. ( 6-8 uur later zit het in je bv en 8-12 uur later in z'n darmpjes, zo kan je ook

uitrekenen of je evt. iets eet/drinkt waar hij op reageert..... )

breek weer uit.

Geplaatst

**** ik breek even in***

Marianne, gefeliciteerd met jullie dochter!!!

***** breek weer uit en zie je wel op het 40+ topic*****

Liefs

Geplaatst

Ellen, ik kreeg van mijn kraamhulp de tip om Mara bij krampjes rooibosthee te laten drinken. Wel de gewone, zonder toegevoegde smaakjes. Dit werkt rustgevend voor de buik. Misschien iets om te proberen?

Nog een paar dames aan het wachten op hun kleine zie ik. Nog even geduld en dan kan het kroelen beginnen!

Hier een drukke tijd gehad. Mara heeft last van verborgen reflux. Hier best wat mee af gezien. Gelukkig gaat het nu goed. Krampjes vallen nu wel mee gelukkig. Na een aantal dagen van 6 uur krijsen per dag, nu veel poepluiers verschonen. Soms 12 op een dag... Ze heeft nu wel last van een bloedend naveltje. Erg vervelend. Moeten nu goed in de gaten houden of het geen infectie wordt. Noah vraagt veel aandacht, is lekker aan het uitdagen. Best lastig soms. Nu druk bezig een ritme te zoeken.

Groetjes Wendy

Geplaatst
Ellen, ik kreeg van mijn kraamhulp de tip om Mara bij krampjes rooibosthee te laten drinken.

Ze heeft nu wel last van een bloedend naveltje.

Noah vraagt veel aandacht, is lekker aan het uitdagen. Best lastig soms. Nu druk bezig een ritme te zoeken.

Groetjes Wendy

Hoi Wendy,

Wat vervelend dat het naveltje van Mara bloedt. Wie vragen jullie om hulp voor Mara? De huisarts of de kinderarts van het consultatieburo?

Ik drink ook rooibosthee. Bij mijn 1e (Mark) dronk ik het voor de buikkrampjes. Nu drink ik het gewoon.

Mark was vandaag ook zeer vemoeiend. Misschien komt het ook, omdat ik vannacht wat minder heb geslapen. Thomas heeft vandaag drie slaapjes tussen voedingen overgeslagen, waarvan een vannacht!

Ik heb pijnlijke tepels door het bv geven. Bij Mark had ik het niet. Die kon ik probleemloos met een hand aanleggen. Thomas had vanaf het begin eigenlijk al "moeite" met aanleggen. Hij hapte niet goed, of begon aan de tepel te trekken, of liet de tepel los, hapte opnieuw, maar dan niet goed.

Hij wilt ook vaak aan mijn bv om in slaap te vallen. Hij heeft op dit moment een heel duur speentje: ik!

Ik ga zo maar even op de bank een tukkie doen.

Geplaatst

Net de tweede kop venkelthee binnen, en hoop dat het hiermee betert..

Hij heeft net maar anderhalf uur geslapen om dan wanhopig wakker te zijn en te krijsen. Gelukkig is Piet een engeltje en weet hem te kalmeren zodanig dat hij nu al een uur zonder extra voeden zo goed en zo kwaad als het kan rustig blijft. We halen de 3 uur nog! Ik denk dat ik Piet ga inschakelen vannacht haha.

Rooibosthee? wist ik niet dat dat helpt. Mijn frustratie is vooral dat ik niet weet wat hij wil: drinken? troost? drinken om darmpjes in gang te zetten? krampjes? Hopelijk leer ik hem nog beter kennen want het maakt onzeker..

toch bedankt om me goede moed in te spreken!

Pijnlijke tepels ken ik ook ja, je kan Thomas met zijn hoofdje ondersteunen zodat als hij hapt je hem een extra duwtje naar je tepel geeft en hij dus ook verder kan happen. En als hij begint te trekken, haal je hem er meteen af door je vinger in zijn mond te steken en het 'luchtledige' eruit te halen. Voor de rest; volhouden!

Wendy, bloedend naveltje lijkt heel erg vervelend. Doe je er een gaasje rond? Heb je hulp zodat je weet wat je moet doen? Bij Dante heeft het ook heel even nog gebloed, maar dat ging vrij snel weer weg. Met wattenstaafjes wat blijven proper maken en een gaasje zodat het eerst kan uitdrogen.

zo, het is bijna 20u en de 3 uur is bereikt! het arm dutske, ik heb er zoveel moeite mee om hem zo te zien huilen..

groetjes,

ellen

Geplaatst

wat vervelend dat het naveltje bloed die van feline had ook heel even wat gebloed maar dat was eigenlijk niks van betekenis hopelijk bij jullie meisje ook snel over

ons dametje is alweer 7 weken,we zijn vandaag in bad geweest met sanne ikke en feline geweldig haha en wat zou mooi was....feline had honger en ze hapte zo aan mijn borst en zuigen...au snel er maar af(pink er in haha) vond het wel bijzonder maar ja zit niks meer....en ik mocht het niet geven(medicatie) maar vond de reflex geweldig

Geplaatst

Verdorie veel geschreven is nu weg......

Duurt te lang met de telefoon

kom wel weer terug.

Marianne,

proficiat met jullie dochter mila!

Marmira,

heftige bevalling petje af super gedaan!

Hier gaat het goed.

Geplaatst

ellen ik had je berichtje helemaal gemist,sorry maar wat vervelend dat het even niet zo lekker loopt,het is zeker slopend om de 2 uur,misschien dat hij te weinig drinkt en daarom snel weer honger heeft? Kolf je ook af voor in een flesje? dan kan je man het misschien geven en jij even slapen en dan weet je ook wat hij binnen krijgt

logisch dat je even niet op de rose wolk zit...hier ook echt niet altijd hoor

Even dikke knufff

Geplaatst

Ellen,

Vervelend voor jullie dat het jullie erg veel energie kost om Dante gerust te stellen.

Dit is niet alleen lichamelijk zwaar maar voornamelijk mentaal.

Dat die roze wolk er nu niet is kan ik me ook wel voorstellen, hoop voor je dat je 'kan ontdekken' hoe Dante een beter ritme kan gaan krijgen!

Toi, toi!

En ook van mij een hele dikke knuf!

Toverstafje,

Fijn te lezen dat je goed aan het herstellen bent. Heb geen keizersnede gehad dus weet niet hoe dit 'voelt'.

Kun je dit hier eens een keer omschrijven, als je zelf ook wil anders niet.

Ik had gisteren een minder prettige dag. Heeeeeeel veel last van de 2 knoopjes van de hechting. (de knip van ongeveer 2cm is namelijk met 1 draad gehecht)

Het leek of dat iemand met een hele scherpe punt van een mes in de huid stak, heb er flink om gehuild zo zeer dat het deed.

Dit blijkt op dag 5 na het zetten van de hechting een 'normale' reactie te zijn, vrijwel alle kraamvrouwen hebben hier dan flink pijn aan.

Gisterenavond zelf nog naar de vk gebeld om na te vragen wat ik kon doen. Ben toen met hulp van mijn man, ik kon niet op m'n linker been leunen in bad gaan zitten met een dopje badedas classic.

Dit gaf wel enige verlichting.

Vanmorgen kwam de vk en melde me dat ze verkeerd geteld had en dat ze vandaag de knoopjes kwam verwijderen.

Deze moeten namelijk 6x24uur blijven zitten en ze dacht dat ik op 26 okt was bevallen.

Nou, ik kan jullie melden dat dit opluchting bracht!

Ivfmoeder,

Nope, plannen is er niet meer bij. Behalve voor Thomas, die maakt zijn eigen planning en weet toch wel dat jullie je daar aan gaan houden.

Ik heb vanaf dag 2 mijn tepels ingesmeerd met Purelan. Alleen mijn rechter tepel heeft wat korstjes gehad en een klein beetje gebloed tijdens/na het voeden.

Tanden op elkaar tijdens het aanleggen en de eerste paar sec. zuigen.....

Wendy,

Hoe merk je verborgen reflux op?

Wat doe je aan dat bloedend naveltje? Heeft dit altijd gebloed vanaf het afvallen van de klem of is dit later begonnen?

Bij Mijke is de navelklem er op dag 5 afgevallen en ziet er mooi uit.

Valesca,

Misschien heb ik erover heen gelezen. Wat makkelijk kan aangezien ik veel terug heb gelezen.....

Hoe gaat het nu mentaal met je?

Geplaatst

Valesca wat leuk met je meiden in bad!

Ellen,ze hebben tegen mij op de bv gezegd,dat er soms 2 uur pause is tussen de voeding en dat het paar weken kan duren.

Ik hoop het voor je dat het beter wordt!

Morgen naar het zk voor controle om te kijken hoe verder. Vind zeer spannend!

P.S: wil ik toch mededelen dat mijn schoonmoeder "kon niet wachten".....zij is als laatste 25 sept. hier geweest. Na 1 dag na mijn uitgerekende datum kreeg ik een sms hoe met ons gaat tssss..... en ik moet straks eventuel hulp verwachten???? Gelukkig komt mijn moeder 12-11! Sorry wil niet zeuren,maar het zat mijn toch dwars!

Geplaatst

Hoi lieve meiden en alle lieve "inbrekers",

Bedankt voor jullie felicitaties! We maken het goed, rusten veel en proberen bv op gang te krijgen. Mila is nu al n prachtig meisje en kijkt je al echt aan. voordeel van overtijd zijn :-)

Later meer!

Liefs

Marianne

Geplaatst

@Wish: Wat vervelend dat je zo last van je hechtingen had,gelukkig zijn ze nu weg!

Hoe het met mij gaat...ja wisselend,ik heb nog geregeld moeite met alles afsluiten,maar heb vandaag ook gelezen dat heel veel gevoelens ook bij het ontzwangeren horen en niet meteen een depressie hoeft te zijn.dus ik laat de gevoelens ook maar een beetje voor hoe het is.Dus het gaat met ups en downs,ik geniet gelukkig erg van mijn mooie meiden

@Violetta irritant zeg gelukkig komt je moeder!!!

Spannend morgen meis

[ATTACH=CONFIG]2690[/ATTACH]

Geplaatst

Even snel reageren voor ik weer de volgende fles kan gaan geven.

Wish, volgens mij vroeg jij dat over verborgen reflux. Mara hoorden we erg veel slikken na de voeding, bij het huilen enz. Dan komt er voeding omhoog en in plaats van het uit te spugen slikte ze het weer door. Mara huilde hierdoor veel, had last van haar keeltje. Vaak blijkt het tongetje ook lang na de voeding wit te zien. Op advies van de huisarts doen we nu nutriton door de voeding. Hierdoor wordt die wat dikker. Dit werkt voor Mara erg goed.

Het bloeden van het naveltje is pas een aantal dagen na het afvallen van het stompje begonnen. Hiervoor hebben we toen de huisarts gebeld. Deze zegt dat we er een pleister op moeten plakken en er verder zo min mogelijk aan moeten doen... Zo zielig steeds die pleister vervangen. Het lijkt wel de goede kant op te gaan.

Hier nog steeds niets van het cb gehoord. Zal van de week zelf maar weer gaan bellen denk ik... De gehoortest is al wel gedaan, deze was goed. Kunnen we ze later zeggen dat we weten dat de oortjes t doen ;-) Mara heeft vandaag een mindere dag. Veel moeite met in slaap komen. Ben vanavond alleen met de kinderen. Moet nu alleen proberen ze allebei in slaap te krijgen. Wel lastig want ze houden elkaar steeds wakker...

Moet er nu vandoor. 2 huilende kindjes troosten. Misschien straks meer.

Groetjes WEndy

Geplaatst

Succes wendy wel ff wennen alleen hé en lastig dat ze elkaar wakker houden!

Fijn dat het naveltje beter lijkt te gaan!

Moest Mara ook echt spugen of dat niet?!

Geplaatst

Marianne, fijn dat alles goed is gegaan met de bevalling! Nu lekker rusten en genieten!

Wendy, dat van die mindere dag herken ik...Jim werd gisterenavond een uurtje na de fles van half elf wakker. Ontroostbaar! We hebben 2 uur lang met hem gelopen, gewiegd, gesust etc maar nee hoor, hij bleef jengelen en huilen. Uiteindelijk is hij dus wakker geweest tot de volgende fles, daarna viel hij in mijn armen in slaap en konden we hem in zijn wiegje leggen. Vandaag was hij weer klaarwakker tussen de fles van 12 uur en 15 uur, weer jengelen en huilen en heel alert. We hadden kraamvisite, die vonden het prachtig dat Jim zo alert was en zo om zich heen keek maar bij ons voelde het steeds meer alsof Jim eigenlijk gewoon oververmoeid is en teveel geprikkeld wordt. Zo'n kleintje van twee weken hoort toch niet uren achter elkaar wakker te zijn eigenlijk? Vannacht heb ik in een sneltreinvaart het boek van Ria Blom gelezen (regelmaat en inbakeren) en daarin herkende ik wel veel van Jims gedrag. We hebben vanmiddag dan ook besloten de boel hier om te gooien. Jim sliep tot nu toe nog in de huiskamer overdag, in de kinderwagenbak. Maar we denken dus dat dat hem onrustig maakt. Vanmiddag hebben we hem na de fles van 15 uur dus in zijn wiegje die boven in onze slaapkamer staat gelegd. Hij werd er slapend ingelegd maar werd na een paar minuten alweer wakker. Mijn vriend is toen naar boven gegaan, heeft hem een aai over zijn bol gegeven maar dat werkte niet. Vervolgens ging Jim nog harder krijsen en heeft mijn vriend hem uit zijn bedje gehaald en kort getroost. Toen heeft ie Jim weer in bed gelegd. En toen....ging Jim slapen! We moesten hem na 3,5 uur wakker maken voor zijn fles. Daarna even verschoond en weer in bed gelegd en daar ligt hij nu nog steeds heerlijk te slapen. Het is wel gek dat ie voor ons gevoel nu zo ver weg ligt (we hebben de babyfoon met camera op hem staan maar de afgelopen twee weken was hij natuurlijk altijd in dezelfde kamer als wij) maar hij lijkt die rust wel echt nodig te hebben. Waarschijnlijk zullen we in de komende dagen/weken wel weer lastige bedmomenten met hem hebben maar we willen dit toch wel gaan doorzetten.

Doortje, ik zei tegen jou dat ik had gehoord dat je kinderen deze eerste tijd niet kunt verwennen maar blijkbaar kunnen ze dus wel al snel overprikkeld raken dus hopelijk werkt voor ons het consequent in zijn wiegje leggen wat dat betreft wel! En nu op naar een rustige nacht...(vannacht nauwelijks geslapen namelijk).

Geplaatst

Herkenbaar hoor! Over alert zijn, niet slapen enzo. Wij deden regelmaat & inbakeren al, maar toch onrustige avonden soms wel 4 uur lang! We lieten Jack na de voeding een half uur wakker, rechtop om het eten te laten zakken. Nu hebben we ontdekt dat dit gewoon te lang was, hij wil gewoon NOG eerder zijn wiegje in. En dat helpt!

Hij slaapt nu 2,5 a 3 uur achter elkaar, is max 30 minuten wakker incl verschonen voeden knuffelen. Kooooooort en ik mis hem vaak, want hij ligt dus de hele dag in zijn wieg! Eerst lag ik er nog naast maar sinds gisteren ben ik meer beneden en mis hem dan echt. Maar hij vindt het heerlijk en slaapt zo lekker, is zo lief en rustig. Van de 24 uur per dag, zijn wij nu 7 x 0,5 uur = 3,5 uur per dag bezig en de rest is voor onszelf. Heerlijk, we genieten nu volop en prijzen ons gelukkig! (dit was even een pleidooi voor regelmaat ;-) maar alle manieren zijn goed natuurlijk).

Marianne ben zo benieuwd hoe het is gegaan...

Violetta en Vlok hoe staat het ervoor? Gaat nu niet meer lang duren!

Geplaatst

Ook onrustige kindjes hier blijkbaar. Dante is al wakker van 20u en nog altijd niet van plan te slapen, kortom wakker tot de volgende voeding haha. Hopelijk slaapt hij dan verder de nacht in zodat ik dit keer maar één keer zal moeten opstaan. Misschien komt het wel door het bezoek dat nu pas weg is?

Een bvflesje laten geven zal ik misschien in een nog wanhopiger stadium doen, maar voorlopig hou ik hardnekkig vol. Dat wegleggen ipv in de woonkamer slapen is een goed idee, ga ik misschien ook wel doen, al hebben we geen babyfoon wegens appartement. En toch wil ik de slaapkamerdeur dichtdoen, want ik vertrouw het niet met hond en kat die hier rondlopen. Nu, misschien rol ik gewoon de wandelwagen tot in de slaapkamer en dan kan niemand eraan.

Voor de rest gaat het blijkbaar wel super goed met iedereen, ik lees mooi mee, maar kan niet altijd reageren!

groetjes,

Ellen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden