Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hopelijk word het 11 februari!!!!!!!!!!! Lijkt me super leuk

ons mooi meisje[ATTACH=CONFIG]2991[/ATTACH]

gelukkig kan ze weer lachen

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ah, Valesca, dat kuiltje in Feline's wang, wat schattig!

Moos, wat zielig dat Anne zich zo naar voelt. Als het door de prikjes komt dan zal het snel wel weer over zijn toch?

Doortje, ik had die mail volgens mij wel gekregen maar dus per ongeluk gedelete (samen met een hoop spam, ik was een beetje te rigoureus denk ik), zou je mij nog een keer kunnen uitnodigen?

De orthiflor start lijkt wel aan te slaan, Jim heeft vandaag minder last van krampjes en hij had een grote poepluier. Die has hij gisteren ook al, terwijl hij al weken om de dag poept. Hopelijk is dit geen toeval!

Geplaatst

Hier al de hele namiddag onrustig en alleen mits veel verbeelding hem te troosten. Ik denk dat de Zantac vaker gegeven moet worden, en twee keer op een dag te weinig is..

Geplaatst

Shit..daar lijkt het wel op Ellen! Ik had ook een hele lap tekst getypt!

Marianne, heb je onze berichtjes inderdaad nog kunnen lezen?

Nou ja, in een notendop nog even een jim-update: vannacht goed geslapen (6 uurtjes tussen de avond- en de ochtendfles) maar hij spuugt echt enorm. Daarom zojuist begonnen met het geven van een ander voeding, Nutrilon AR (zit johannesbroodpitmeel in) en hij heeft niet gespuugd! Wel heeft hij 35 minuten over de fles gedaan...haha, dat belooft nog wat voor vannacht (als hij slaperig is drinkt hij langzamer). Ook had hij weer een poepluier dus de Orthiflor lijkt aan te slaan. En, last but not least, hij ligt nu te slapen in zijn wandelwagen ipv bovenop mij!

Doortje, ik heb geen mail gekregen...Maar om het wat makkelijker te maken; ik las dat 8 januari en 11 februari favo dagen zijn toch? 8 januari kan ik volgens mij wel maar 11 feb waarschijnlijk niet. Maar als de meeste meiden kunnen op 11 feb dan is dat prima hoor. Ik zal uiteraard mijn uiterste best doen om erbij te zijn!

Ellen, ik had je bericht gelezen over de Zantac, heb je de huisarts al gebeld? Ontzettend fijn dat het zo goed helpt, hopelijk mag je naar drie keer per dag!

Geplaatst

Hoi,

Goed zeg dat het aanslaat bij Jim! En jij eindelijk wat rust!

Ik mag inderdaad de Zantac 3x per dag geven, maar de artse was wat bang van de ontlasting. die zou wel eens tot constipatie kunnen leiden als ik teveel geef. Wat ik dus nu wél kan doen vooraleer ik overstap naar de 3x per dag Zantac, is de Gaviscon blijven doorgeven vanaf hij het moeilijk begint te krijgen. Vanaf hij dus nu wakker wordt gaat hij Gaviscon krijgen, tot we weer naar de avonddosering Zantac kunnen.

Hij heeft om 10u30 gedronken maar kon de slaap maar niet vatten. Nu is hij al anderhalf uur aan het slapen zonder extra drinken, dat is al bijna 5 uur! Toch een raar ventje hoor :-)

Over een uurtje naar het feest van mijn vader, die sinds gisteren officieel op pensioen is gegaan. raar gevoel, m'n vader op pensioen. Nu voel ik mezelf ook een stuk ouder haha. Ik heb voor de gelegenheid een kalender laten drukken bij Kruidvat met allemaal foto's van Dante op. De titelpagina is Met opa in 2012, en een foto van hem met Dante. Ook heb ik speciaal een rompertje gekocht dat hij nu draagt met 'ik ben opa's knuffel'. Hihi.

Marianne, gaat het wat beter intussen met je?

Geplaatst

De site is volgens mij inderdaad gecrashed geweest, want ik kon er een tijdje niet op.. Dacht al dat het aan mijn pc lag, maar niet dus.

Marianne, ik hoop dat je mijn bericht nog hebt gelezen, maar zo niet dan nogmaals: het is super dat je de BV blijft proberen, maar als het niet meer gaat, dan gaat het niet meer! Je moet ook echt aan jezelf denken. Mila heeft natuurlijk ook het meest baat bij een moeder die lekker in haar vel zit en kan genieten. Natuurlijk zal het jammer zijn om te stoppen, omdat het natuurlijk gezond is voor je kindje en een mooi moment samen, maar als dat ten koste gaat van jou genieten en je er alleen maar stress van hebt is dat natuurlijk ook niks. Stoppen met borstvoeden maakt je echt geen minder goede moeder hoor!

Hopelijk is Mila inmiddels minder aan het spugen en voel jij je vandaag weer wat beter.

Wat betreft de datum.. het lukt dus niet om het bericht opnieuw naar Laika en Marianne te sturen, maar 11 februari komt er uit als datum dat de meesten zeker weten kunnen. Laika, ik hoop dat jij je afsrpaak kunt verzetten en Marianne.. kun jij ook 11 februari?

Nu dus nog een locatie. Heeft iemand een goed idee? Volgens mij moeten we ergens zoeken naar een locatie zo tussen Utrecht, Den Bosch en Dordrecht (die cirkel). Dat is een beetje centraal tussen de meeste mensen in. (beetje in de buurt van Gorinchem)

Net met Jorrit bij de huisarts geweest. Nu wat anders tegen de spruw gekregen. Nu ook iets om mij zelf te behandelen. Verder een zalfje gekregen voor mijn pijnlijke onderkantje. Het zag er erg rood uit en het hangt mogelijk samen met de spruw (omdat ik er eigenlijk sindsdien last van heb). Dat nu proberen te smeren en als het niet helpt moet ik terug komen. Ze dacht niet aan een ontsteking, want dan had ik dat al eerder moeten hebben volgens haar.. nou.. we zullen zien...

Geplaatst

Laika, wat wij altijd deden (en nu bij Joris ook) is de avondfles, dus die van de laatste voeding, als hij slaperig is, met een (iets) grotere speen geven. Dus bijvoorbeeld overdag een s van Difrax (of 2 van Avent) en dan die fles met een m van Difrax (of 3 van Avent). Joris drinkt (en ook Thomas dronk) dan nog steeds mooi rustig, maar wel een grotere hoeveelheid in minder tijd. Hier krijgt hij anders z'n fles niet leeg, want na een half uur drinkt hij gewoon niet meer. Maar wel fijn dat het helpt! Ik weet niet of je het daarstraks nog gelezen had, maar hij kan nu wat last krijgen van dikkere ontlasting, dat duurt ongeveer een anderhalve week voordat het weer beter wordt, dat je daar wel even weet van hebt, want anders komt het wat rauw op je dak vallen...

Goed, ik heb vandaag een vreselijke dag achter de rug. Man, wat kunnen die rotpillen toch veel met je doen. Ik ben vandaag 2 keer totaal overstuur geweest en het ergste was dat ik het zelf ook wel wist, maar er niets tegen kon doen. Van de huisarts het advies gekregen om direct te stoppen met de pil en maandag op spreekuur te komen. Helaas kan het nog wel anderhalve dag duren voordat ik weer verschil kan gaan merken... zoals ik vandaag was, kon ik gewoon niet normaal functioneren. Vreselijk! Het is dat het zo'n directe relatie is met het starten met de pil, maar anders zou ik denken aan een postnatale depressie, maar ik weet eigenlijk wel zeker dat het van die pil is. Het rotding gaat hier het huis uit en komt er niet meer in. Ik denk dat ik maar een spiraaltje laat plaatsen of zo. Ik ben echt, echt, echt helemaal klaar met hormonen!

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Ik had vanochtend n hele lap tekst gemaild, oa om jullie te bedanken voor de reacties. Helaas alles weg..

Het gaat nu weer beter. We hebben ook n speentje gekocht en wat gebeurt er nadat ik het speentje wegnam? Mila glimlachte naar me en keek helemaal tevreden!

Gevolg: gesmolten moeder' ;-)

Ik kijk t nog aan met de bv maar ben weer rustig. Gaat t niet dan weet ik dat ik er alles aan gedaan heb en dan is het goed.

Vanmiddag bioforce crème gekocht voor de tepels. Die van medela had ik al.

Ik had nog over aambeien en m'n scheur geschreven maar ben nu heel slaperig...Even kort: ik gebruik ook curanol maat het duurt lang. Af en toe ook bloed erbij. Vanavond slagroomijs met warme vruchten, hopelijk verandert dat m'n betonpoep in smeuïge substantie. Wow wat m details haha (ik kan weer lachen hoor ) :-)

Geen actie hier verder in bed... Scheur is genezen maar voelt hard aan. Littekenweefsel? Geen klachten.

Nogmaals onwijs bedankt voor jullie steun!

Dikke knuffels terug!

Ps ik ga er nog even voor... Zit nu op vijf weken, dus nog drie te gaan als het verhaal over de acht weken klopt :-)

Geplaatst

Marianne,

Ik ga voor je duimen dat het zal gaan lukken!

Ooh, je hebt dus een gelukzalige glimlach gekregen, een heerlijk gevoel wat er dan door je heen gaat! Een echt emo-moment.

Ik herken wat je schrijft over een hard plekje bij de knip, ik heb dit ook aan het einde van het litteken. Vk zei dat het littekenweefsel kon zijn en verwacht dat dit nog weg zal gaan.

Niet mee blijven lopen, dit doen redelijk veel vrouwen wel. Natuurlijk heeft het tijd nodig om te genezen, maar als het pijnlijk o.i.d blijft naar de huisarts gaan of gynaecoloog.

Dat is een lekkere oplossing om je poep dunner te maken. Zal ik ook eens uit gaan proberen.

Vind het raar dat de ontlasting harder is geworden terwijl ik veel drink. Voornamelijk water.

Mijke maakt regelmatig in haar slaap harde geluidjes, paar achter elkaar. Hoge tonen, soms met een glimlach. Zal wel dromen zijn.

Straks naar babymassage hoop dat we het beide naar ons zin gaan hebben.

We hebben goed geslapen.

Gisteren niet veel geclusterd, is ook wel eens fijn, 23.00-04.00 en toen om 7.00u.

Geplaatst

Wish, die harde geluidjes zijn erg herkenbaar. Gelukkig slaapt Anne nu op haar eigen kamer...ik werd er elke keer weer wakker van. Nu soms nog wel, maar minder vaak.

Marianne, heerlijk he zo'n glimlach. Is idd een heerlijke oplossing, hielp het ook echt?

Hier gelukkig geen last van mijn onderkantje, scheelt bij een keizersnede. Wel een litteken, maar is toch wel heel iets anders. Actie in bed is hier ook nog niet echt...wel zo af en toe, maar meer af dan toe haha. We zijn zo moe....wil alleen maar slapen...komt vast wel weer.

Esk, balen van die reactie op de hormonen. Merk je al verschil nu je gestopt bent? Hoe werkt dat eigenlijk bij een spiraaltje, geeft die geen hormonen af?

Doortje, hoe gaat het met de spruw? Een locatie..lastig, ik ben niet echt bekend in die omgeving.

Ellen, hoe was het feest van je vader? Fijn dat je die medicijnen nu drie keer mag geven. Slaapt hij nu al wat beter?

Laika, hoe gaat het nu met de andere voeding? Wij doen een schepje nutriton bij de fles, daar wordt het ook dikker van. Kun je het zelf een beetje regelen hoe dik. Ze krijgen er idd wel dikkere ontlasting van. Vanmorgen een huilend meisje dat aan het poepen was...ging niet echt vlot, dus nog harder huilen. Hopelijk even wennen en gaat het dan wat beter.

Geplaatst

Even snel gelezen maar weinig tijd om op iedereen te reageren. Zo komen opa en oma voor sinterklaas.

Over harde ontlasting door nutriton. Dat heeft Mara ook. Daarvoor geven we haar druppels van vsm, kindicol. Dit werkt bij haar goed. Geen keutels meer maar normale ontlasting.

De visite is er en Noah wordt wakker. Probeer straks meer te reageren.

Groetjes Wendy

Geplaatst

Moos, met die ander voeding gaat het heel goed, Jim spuugt niet meer. Wel zijn we weer terug naar de Difrax fles gegaan want met de Born free fles deed hij nu bijna drie kwartier over een fles en het laatste beetje wilde hij dan ook niet meer drinken. Ontlasting is nog even afwachten, we zijn pas sinds gisteren met die voeding begonnen dus de luier van gisteren was nog gewoon zoals normaal. Maar bedankt voor jullie waarschuwingen mbt de hardere ontlasting!

Hier een goede nacht gehad, Jim heeft goed (en op zijn eigen matrasje) geslapen en omdat ik wat vroeger naar bed ben gegaan gisteren heb ik denk ik in totaal wel 9 uur geslapen, heerlijk!

Geplaatst

Moos, helaas nog geen verschil. Ik word echt helemaal simpel van mezelf. Zojuist weer compleet overstuur. Maandag naar de huisarts en het er dan maar 's goed over hebben. Het is ook echt een hormonale inbalans. Ik herken mezelf niet meer op zo'n moment, echt heel akelig. Volgens mij zijn er spiraaltjes met hormonen (Mirena) en zonder hormonen. Ik wil die laatste natuurlijk. Maar we zullen het aanhoren. Hoor ook goede verhalen over de Cerazette pil en Qlaria(of zoiets)pil, maar dat zijn dus weer pillen...

Geplaatst

Zo eindelijk weer iets vanuit Den-Bosch.

Heb net alles terug gelezen en jeetje wat is er veel gebeurd bij jullie, hier ook trouwens.

Ik ben nl geopereerd, ze hebben mn gal met spoed moeten verwijderen en nadien bleek ik een infectie te hebben opgelopen waardoor ik nu met een gat in mn buik loop die ik 4x per dag moet spoelen.

Momenteel zit ik met Bart bij mn ouders omdat ik niet mag tillen auto rijden enz.

Van de week heeft Bart zn eerste spuitjes gehad, wat een ramp als je niet zelf kunt troosten. Hij vergat na de eerste spuit door te ademen en werd onwijs rood, uiteindelijk ging het weer en werd hij heerlijk getroost door zn peettante.

Van te voren meten en wegen, 57,5cm en 5430 gram wat een kanjer, snap nu ook zn voedingen, hihi.

Ik zou het trouwens leuk vinden als ik bij de meeting zou kunnen zijn, kan wel alleen 11 februari, maar wie weet.

@esk, vervelend zeg hopelijk kan je huisarts je maandag de goede kant op helpen(heb er ook last van maar dat komt zeer waarschijnlijk door de morfine die ik nog steeds gebruik)

@laika, fijn dat jim niet meer spuugt.

spreek jullie snel weer

Geplaatst

Hoi meiden even een bericht vanuit het ziekenhuis , ik heb blindedarm ontsteking . Ik lig hier met Emma . Emotioneel ben helemaal op. Waarschijnlijk morgen geopereerd . Ik mag 24 uur geen bv geven en daarna weer,maar ik ben zo bang dat ze daarna niet meer aan de borst wil.

Geplaatst

lieve violeta,

wat ontzettend naar voorje dat je nu in t ziekenhuis ligt. je zult wel veel pijn hebben. gelukkig is emma bij je. vertrouw op de natuur wat betreft de borstvoeding! dat komt wel goed!

heel veel sterkte in elk geval. dikke knuffel voor jou!

Geplaatst

violeta, heel veel sterkte. Hoop dat alles goed mag verlopen en dat je snel terug bv kunt geven!

Wendy, hoe grappig. Ik geef alexis colikind, net andersom dan kindicoli. Mss toch hetzelfde? Is bij mij tegen de krampjes.

Hier gisterenavond iets minder. Ze krijste de ganse buurt samen. Reden onbekend. Andere pamper gegeven. Eten proberen geven. Niets hielp. Haar dan uiteindelijk ik de wieg gelegd terwijl ze aan het krijsen was. Na een tijdje had ze zichzelf in slaap gekregen. Hopelijk was dit eenmalig!

Geplaatst

Mientje, dat is wel even schrikken!! Fijn dat je bij je ouders kunt blijven, wordt anders wel erg zwaar! Heeft dit ook iets te maken met dat je tijdens de zwangerschap zo'n last had van je maag?

Violeta, ook al in het ziekenhuis! Beterschap!

Akara, gaat het nu al wat beter?

Laika, fijn dat Jim zo'n goede nacht heeft gehad. Hoe ging het vannacht?

Hier een hele wakkere meid. Ze heeft vannacht heel goed geslapen en vindt dat ze genoeg heeft geslapen...haha is nu al een paar uurtjes heel wakker.

Gelukkig gezellig in de box aan het spelen. Gisteren sinterklaas gevierd met de eerste cadeautjes voor Anne. Zo in haar boekje schrijven en een foto erbij plakken.

Fijne zondag!!

Geplaatst

Arme Esk, hopelijk voel je je vandaag terug wat meer in je element? Kan geloven dat je helemaal klaar bent met hormonen. Had je ook zoveel last dan tijdens de behandelingen?

Mientje, veel beterschap! Zal wel verschieten zijn geweest. Hoe wist je dat het ernstig was? Wat waren je klachten? Hopelijk herstel je vlug en kan je weer genieten van Bart. Leuk dat je erbij wil zijn!

Violeta, jij ook al naar het ziekenhuis! Was dat de reden van je buikpijn tijdens je zwangerschap misschien? Dat het toen al behoorlijk slecht ging met je blindedarm? 24u geen bv geven zal wel lukken hoor. Misschien dat je dan terug een regeldag krijgt en vaker moet aanleggen, maar zelfs dan nog betwijfel ik het! Véél beterschap! Rust maar goed uit.

Akara, erg he zo'n ontroostbaar kind. Gisteren ook hoor. Het laatste uur was hij niet meer te troosten, echt huilen deze keer geen kreetjes. Ik ga dus nu 3x per dag de Zantac geven en HOPELIJK werkt het eindelijk eens. Hij slaapt trouwens korter en korter snachts. Het is begonnen met 7 uur en intussen zit hij aan 5 uur. Ik hoop echt niet dat het nog gaat doorzetten tot het terug op 4u of 3.5u zit. Vooruitgang wil ik zien! Niet omgekeerd!

Moos, Anne is blijkbaar goed gerecupereerd van haar prikjes! Hoe speelt ze dan? wat doet ze? Als ik hem in de box leg, moet ik een muziekje aanzetten en dan kan ik hem wel even horen kirren, maar lang duurt het toch niet eer het kirren eerder kreten worden.

Laika, en hoe was Jim gisteren en vannacht? Nog lekker kunnen slapen?

Ons bedleven gaat er ook maar stilletjes aan toe. De eerste keer lukte het me echt niet, deed teveel pijn. Nu gaat het al beter, en ik wil wel hoor, maar ik ben ook zo ongelooflijk moe 's avonds dat ik het niet meer kan opbrengen. M'n vriend ziet het natuurlijk wel zitten, en dat geeft soms spanningen. Nog extra reden dus, om Dante niet meer zoveel te willen zien huilen 's avonds. Word je moe van! :-) Maar vanochtend was hij weer flink aan het lachen, maakt toch ook wel veel goed.

Hoe zou het met T.K. zijn?

Toverstafje?

Marianne, zie je het weer zitten met Mila?

Ik kan ook niet altijd meeschrijven hoor, terwijl ik wel meelees.

Valesca, hoe gaat het met jou?

groetjes en hopelijk niet zo'n natte zondag als gisteren!

Geplaatst

Och Violeta, wat naar! Nog maar zo kort bevallen en dan alweer in het ziekenhuis....Kan me voorstellen dat je bang bent voor je bv maar binnen een dag is Emma nog niet ontwend hoor, dat komt vast goed. Heel veel sterkte!

Esk, wat ellendig dat je je zo naar voelt, ik hoop echt dat het bijwerkingen zijn van de pil en dat je je snel weer de oude voelt!

Akara en Ellen, hier ook een ontroostbare baby gisterenavond...De hele dag was hij al heel lief en vooral heel veel aan het slapen. Normaal is ie overdag na het geven van de fles wel even een uurtje wakker maar nu niet, hij sliep echt heel vast. En ik was er al bang voor maar hij was zich dus aan het voorbereiden op een heerlijk huilavondje, haha. Van 19.30 tot 22.30 uur was ie mopperig/jengelig met af en toe ontroostbare half uurtjes erbij. Wij hadden net een filmpje opgezet, nou, daar hebben we weinig van gezien (of van gehoord eigenlijk ;)), gelukkig was het toch een vrij slechte film ;). Na de fles van 22.30 zijn we maar met z'n drietjes naar bed gegaan en gelukkig heeft ie toen tot half vier geslapen en daarna weer lekker geslapen. De nacht ging dus goed. Net na de fles weer een gezellig wakker uurtje gehad (en een enorme poepluier, hij poept nu dus gewoon weer elke dag, heel fijn) en nu ligt ie weer in de wieg. Hij slaapt nu maar hij mopperde net nog dus ik hou mijn hart vast...

Ben trouwens benieuwd wanneer er bij ons een beetje een ritme in komt. Wij geven Jim in principe elke vier uur een flesje en laten hem 's nachts gewoon doorslapen tot hij zelf komt. Dat betekent voor de nachten dat hij er nu ongeveer 5 uur tussen laat zitten. Het gevolg is dat ons schemaatje dus elke dag weer een uur opschuift. Heel onhandig want de avondfles om 22 uur of 23 uur geven is nog wel prima maar om middernacht of 1 uur is vrij laat, zeker doordeweeks. Maar we kunnen niet zeggen dat de fles van 21 uur de nachtfles wordt want Jim slaapt alleen in de slaapkamer als wij ook in de slaapkamer zijn....(anders slaapt hij dus niet). Wij houden hem dus beneden tot aan de nachtfles, zeg maar. Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Geplaatst

Laika, dat probleem hebben wij dus ook. Wij maken Joris op gezette tijden wakker. Ik probeer 7, 11, 15, 18.30, 22.30 aan te houden. In de praktijk komt het er op neer dat ik dat hij binnen het uur (dus een half uur ervoor en een half uur erna) gevoed wordt. Nu is Joris dus altijd om 5 u wakker en dan krijgt hij een klein flesje om de tijd tot 7 uur te overbruggen (90+3). Dan meestal tussen 7 en 7.30 een fles (150+5). Vervolgens tot 11 uur (150+5), mocht hij niet wakker zijn, dan maak ik hem wakker. Mocht hij eerder wakker zijn, dan rek ik het tot 10.30. De volgende voeding is dan gewoon weer rond 15 uur (14.30/15.30, 150+5) en dan weer meestal rond 18.30 (ook 150+5). Om 22.30 krijgt hij dan 180+6 en dan gaat hij slapen. Voor mij werkt dit erg fijn. Afspraken plan ik rond een fles (dus of net ervoor dat hij op plaats van bestemming een fles krijgt of net erna: fles en vertrekken). Omdat de tijden vast zijn, weet iedereen hier in huis waar we aan toe zijn. Nou is het wel zo dat dit bij ons ook wel 'ns misgaat. De afgelopen twee dagen trekt Joris zich van mijn schema niets aan en moet ik dus regelmatig schuiven met flessen en slaapjes...

Zucht, met mijn hormonen gaat het nog niet heel veel beter. Ik ben zo bang dat die 3 pillen nu mijn hele hormoonhuishouding weer maanden van het padje hebben gemaakt. Ik had er bij het spuiten in mindere mate last van, maar eigenlijk sinds de geboorte van Thomas ging het erg goed. Daarom is het nu zo balen dat het weer terug is en erger dan ooit. Maar goed, maandag maar 's aanhoren bij de huisarts.

Gister een steak op en vandaag voel ik me beroerd, vermoedelijk een reactie op de kruiden, dan wel het vlees... iedere 2 minuten naar het toilet. Gaat lekker zo! Vannacht amper geslapen hiervan.

Violeta, sterkte!

Ellen, hopelijk helpt de Zantac snel.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden