Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ellen, leuke foto's...zo kun je idd de groei goed zien!

Laika, erg lief, zo'n kereltje dat je zo mooi aankijkt.

Valesca, hoe gaat het?

Hier net wezen sporten, heerlijk! Kom thuis en Anne ligt te slapen, zelf nog even douchen en ook maar m'n bed in. Hopelijk slaapt ze tot morgen een uurtje of vijf.

Heeft ze de afgelopen twee nachten wel gedaan...dus wie weet. Morgen naar de tandarts, bah, helemaal geen zin in!! Morgen even overslaan?? haha

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Moos: ik heb ook een afspraak voor de tandarts gemaakt(2-12) heb zo'n hekel daar aan brrr

ja het gaat nu wel goed! Lekker een dagje niks vandaag ben sanne haar poppenhuis aan het oppimpen dus helemaal leuk!

Feline heeft om 22:00 de laatste fles gehad gisteren en kwam toen om 6:00 zó lekker!!!!

Geplaatst

Hier nog een, 22.30 laatste fles en toen pas weer om 5.30! Heerlijk!! Het gaat nog niet iedere nacht, maar wel steeds vaker zo.

Geplaatst

Hier gisteren om half elf de laatste voeding. wel wat inslaapproblemen want ik kon pas om half een gaan slapen. Gelulkig kwam hij pas weer om zes uur!!!

@Valesca,

wat leuk zo'n poppenhuis pimpen zeg! zal sanne vast leuk vinden

@moos.

sterkte bij de tandarts. ik moet helaas morgen ook. gelukkig is mark vrij dus kan hij bij jorrit blijven. vind t nog niks om hem bij oma af te moeten geven...

@esk,

gaat goed daar bij jou. joris leert t vanzelf

Geplaatst

Lang niet geschreven. Heb wel gelezen. Hier gaat t nog steeds niet echt goed met inslapen van mara. Heeft er nog veel moeite mee. Noah vraagt veel aandacht als ik met haar bezig ben. Hij heeft ook veel last van zijn mond. Zijn veel tanden en kiezen aan t door komen. Slaapt s nachts ook onrustig.

Ben nu ook een aantal dagen alleen. Mijn man is met zijn werk weg. Gisteren had mara weer een erg moeilijke dag veel huilen en niet stil te krijgen. Uiteindelijk in slaap gevallen rond 23uur. Doorgeslapen TOT 7 uur dus dat was wel fijn. Hoop dat t snel beter zal gaan met slapen, ben echt moe. Bij Noah duurde dat TOT hij 6 maanden was...

Over afspreken, lijkt me leuk. Moet alleen kijken hoe dat te combineren is met mijn werk. Moet ook weekenden werken en weet niet welke.

Iemand al iets van vlok gehoord?

Groetjes Wendy

Geplaatst

wendy, stuur je me een pb met je emailadres? dan krijg je begin volgende week ook een mail via datumprikken.

vervelend trouwens dat mara nog zoveel moeite heeft met inslapen. kan me voorstellen dat je moe bent. wel fijn dat ze vanacht doorsliep

Geplaatst

Ik ben blij te horen dat het een goede nacht was voor veel dames.

Wendy,

Hoop het dat het bij Mara niet zolang duurt zoals bij Noah om door te slapen. En natuurlijk dat Noah zijn tandjes snel doorkomen zonder er al te veel extra last van de hebben.

Ik weet wat het is als je man er niet is. De mijne is nooit voor een paar dagen weg maar doordat hij in ploeg werkt heb ik soms wel dat gevoel...

Ellen,

Heel leuk die foto's op het verschonigskussen van Dante. Zo zie je echt hoe snel het allemaal gaat.

Hier een mindere nacht gehad. Om 3u45 is Alexis beginnen wenen en kon niet getroost worden. Heb ze dan maar een halve fles gegeven van 80cc (wou haar geen volledige fles geven want dan zou ze volledig uit haar ritme zijn dacht'k...) Toen ik haar natuurlijk een boertje wou laten maken zodat ik ze terug kon neerleggen is er denk'k zo'n 20cc samen met het boertje naar buiten gekomen. Resultaat: gans haar slaapzak onder de melk, ik volledig onder de melk en haar kamer beetje onder de melk (wou haar fles op haar kamer geven zodat ze sneller terug zou inslapen) Heb haar dan natuurlijk volledig moeten verversen. Maar best dat we gisteren net om een extra slaapzakje waren geweest want anders had ik geen verse meer. Haar uiteindelijk terug in haar bedje gelegd zodat ik alles een beetje op orde terug kon doen (haar kamer en mezelf) Ze was de ganse tijd mooi rustig tot ik m'n beide benen in m'n bed zat en net terug lekker toegedekt was. Ik was kapot dus heb ik haar maar bij me in bed genomen. En toen was ze eindelijk rustig en zijn we lekker samen in slaap gevallen.

M'n man keek deze ochtend een beetje raar toen hij thuiskwam van z'n werk dat hij eerst z'n dochter in haar eigen bedje moest leggen eer hij zelf kon slapen...

Natuurlijk heeft Alexis dan door haar voeding geslapen van 8u en ik jammergenoeg ook. Wat er nu dus voor gezorgd heeft dat haar ganse voedingsschema door elkaar zit. Heb haar daarnet zelfs in de draagzak bij me moeten houden tot ze beetje gekalmeerd was voor ik haar in de wieg kon leggen. Ik ga het toch nog es moeten bekijken hoe ik de volgende voedingen zal aanpakken dat ze terug beetje op schema zit want morgenvoormiddag zitten we zonder elektriciteit en ga ik naar m'n ouders.

Zag het niet echt zitten om zonder verwarming te zitten, haar fles niet te kunnen opwarmen, zelf niet te kunnen afkolven,...

Hieronder nog de beloofde foto van het slaaponderzoek. Het is me eindelijk gelukt om hem op pc te krijgen vanaf m'n gsm.

[ATTACH=CONFIG]2952[/ATTACH]

Geplaatst

@doortje ja sanne vind het helemaal leuk!

Jij ook sterkte bij de tandarts!

nee helemaal niks van vlok gehoord gek hoor...

hopelijk slaapt mara snel door hoor

akara wat een zielige foto ah,maar wat lijkt ze al groot zeg

Geplaatst

Wendy en Akara, het blijft soms lastig met dat slapen he?

Akara, ach gos, al die draden! Gelukkig wel een goede uitslag!

Hier een redelijke nacht gehad. Jim komt nog wel elke 3,5 a 4 uur maar als ie tussendoor dan slaapt vind ik dat geen probleem. De fles van 8 uur vanochtend heeft ie helaas wel voor zeker driekwart uitgespuugd, ik heb de volgende fles toen een speen zonder gat gebruikt, waar ik zelf een klein gaatje in heb gemaakt, en dat lijkt beter te gaan. Hij doet er in ieder geval langer over en lijkt ook wat meer verzadigd. Hij heeft ook niet meer gespuugd maar ik hoorde wel de melk weer omhoog komen. Hij slikte dat vervolgens weer door waarna hij de hik kreeg. Het lijkt wel alsof ie daar wat last van heeft. En dat kan ik me goed voorstellen! Op dit moment zit ik dus ook weer met Jim in mijn armen, hij lijkt nu een beetje in slaap te vallen...

Ik heb hem vandaag twee keer een kwartiertje in zijn wippertje laten zitten (ook om de melk te laten zakken). Vorige week vond ie dat nog maar niks maar nu zat ie er lekker in te lachen, leuk om te zien!

Geplaatst

hoi aleemaal,ik was een tijdje afweizig. Mijn ouder waren hier vanuit Bulgarije,ze zijn gister weg.

Ik mis nu al mijn moeder zeg ;(

Wat leuk ik lees dat jullie baby's door slapen.

Ik heb het net als Wendy ze valt moeilijk in slaap. Ze is huilerig en ik geef om 2uur bv....ik ben zooooo moe.

's nachts slaapt ze 4 uurtjes door van 22.00 tot 02.00 en dan om 06.00 weer wakker.

Ik vind heel leuk idee om weer elkaar te zien met de baby's!

Ik mort ook naar de tandarts volgende week,ik durf bijna niet.

Akara ik heb het een beetje gemist,waarom heb je een slaaponderzoek gedaan voor Alexis?

Ik heb eindelijk een nieuwe telefoon,dus ik kan heel snel kijken op het forum en dan kan ik mer met jullie kletsen

Emma wordt wakker van de kramp,vreselijk doet mij zo pijn om te zien. De deken gaat de lucht in en dan gaat ze huilen

doei

Geplaatst

Oef, veel geschreven. Sorry dat ik even niet op jullie allemaal ga reageren....

Las dat er een aantal naar de tandarts moeten, succes ermee.

Akara,

Fijn dat er niks negatiefs uit het onderzoek naar voren is gekomen.

Violeta,

Om de 2 uur bv. Ik herken dit wel.

En dan ben je ongeveer een klein uurtje bezig met voeden, verschonen, omhoog houden, knuffelen en naar bed brengen in de hoop dat ze meteen gaat slapen.

Dus dan kun je zelf nog 1 uurtje slapen en dan meldt de kleine meid zich weer.

Mijke heeft elke namiddag of avond een clustertoestandje (schrijf het maar even zo) gisterenavond om 19.30u bv gehad nadat ze 3 keer eerder een paar minuutjes had gedronken de voorgaande 2 uren.

Ze huilt dan ook regelmatig en ik stop dan wel eens mijn pink in haar mondje zodat ze hierop kan zuigen omdat ze deze behoefte dan echt heeft.

Als ik haar de borst wil geven draait ze haar hoofd weg en als ze aan de tepel zuigt gaat ze harder huilen, zo weet ik dat ze niet wil drinken en dus zuigbehoefte heeft.

We willen geen speentje geven. Zolang we nog met de pink de zuigbehoefte weg kunnen nemen en als ze goed blijft slapen vinden wij het goed, anders zullen we toch aan een speen moeten gaan geloven. We zullen zien...

Om 20.00u zijn we naar vrienden gegaan en rond 22.00u waren we thuis. Ze heeft daar in de kinderwagenbak geslapen, soms even wakker en 1 keer wat gehuild ivm krampjes.

Toen melde ze haarzelf pas weer om 1.00u en hierna om 5.45u en daarna om 9.45u. Dus we hebben een goede nacht gehad!

Vandaag ben ik weer met haar naar het bureau geweest om te laten wegen.

Ze weegt nu 4680gr. In 1 week 180gr. aangekomen, dus we zijn goed bezig. Mijn dochter en ik haha!

Geplaatst

Violetta, bij ons in het zh wordt dit standaard gevraagd of je dit wil testen of niet. Wij vonden het wel tof om toch iets meer zekerheid te hebben. Heb vroeger op school een paper geschreven over wiegedood en heb me toen voorgenomen dat als ik ooit kinderen zou hebben, ik ze zou laten testen. Het was met pijn in m'n hart dat ik haar zag liggen aan al die kabeltjes maar toch liever testen en iets meer zekerheid hebben dat ze zo goed als geen kans heeft op wiegedood.

Geplaatst

Violeta,geweldig dat je ouders zijn langsgeweest.moet heerlijk zijn geweest voor jou en kan goed geloven dat je ze nu al mist.Akara,ziet er idd zielig uit op de foto maar toch goed dat de resultaten positief waren.bij mij is dat nochtans nooit gevraagd hoor.mag ze dan op haar buik slapen?Wish,ik geef hem ook vaak de pink,maar dat is niet vol te houden,omdat het zo ongemakkelijk is qua houding.fopspeen wil hij met wisselend succes aannemen en zou ergonomisch correcter zijn dan duimen.Doortje,het gaat goed zeg met jullie!Marmira,leuk om van je te horen!Wendy,jammer dat je zo moe bent omdat Noah zo veeleisend is.Hopelijk raakt hij er snel doorheen en kan jij ook snel bijslapen.hier komt het ook wel eens voor,zo moeilijk inslapen waardoor je het gevoel hebt permanent eten te moeten geven.gister om 0u laatste voeding en nu netjes de 1ste weer.voor mij best goed!is net weer gaan slapen dus zal maar gauw tzelfde doen:-)

Geplaatst

@ellentrik

De laatste regel is herkenbaar. Thomas heeft dit altijd 's avonds, en dan raak de draad een beetje kwijt. Vanaf welke voeding kan ik hem drie-vier uur later verwachten.

@violeta

Wat leuk dat je je ouders op bezoek had. Wat vonden ze van hun kleinkind? Ik kan het begrijpen dat je hun mist.

@akara

Ik beelde me in hoe het was, toen je over de test vertelde, maar toen ik de foto zag, voldeed het niet aan het beeld dat ik had. Goh, wat een draden en poespas. Toch wel fijn dat de kleine gewoon slaapt. Hoe kregen jullie dat voor elkaar.

Ik wil nog even slapen en reageer even niet op alle berichten.

Wie heeft er al nazorg gehad, en wat houdt het in? Ik krijg nazorg van het erasmus en niet van de vk, omdat ik uiteindelijk toch door een (hele goede en aardige) gyn ben geholpen.

Geplaatst

Blijft toch apart, die verschillen tussen Nederland en Belgie, die wiegendood-test wordt hier niet aangeboden, ik kende het niet eens! Wel goed dat ze dat aanbieden (hoewel je natuurlijk altijd voorzichtig blijft, denk ik).

Ivfmoeder, bedoel je met nazorg die 6 weken afspraak na je bevalling? Een paar meiden hier hebben die inderdaad al gehad. Ik heb hem dinsdag in het VU ziekenhuis. Volgens mij is het gewoon een check of je lichaam goed herstellende is van de bevalling, ze zullen je baarmoeder wel checken en je bloeddruk meten enzo...

Wish, goed dat je al de verschillende behoeftes van je dochtertje begint te herkennen he? Kan me voorstellen dat je (nog) niet aan een speentje wil beginnen. Ik heb ook een tijd lang mijn pink aangeboden maar Jim heeft op een gegeven moment een blaar aan mijn pink gezogen (!) en ik bleef maar aan de gang met mijn pink (grote zuigbehoefte) dus toen toch maar een speentje. Het scheelt misschien wel dat ik al de fles geef dus van tepel/speenverwarring is bij ons sowieso geen sprake. Ik moet zeggen dat het speentje wel goed werkt hier, Jim wordt er rustig van als ie erg huilt en krijgt dan ook zijn ademhaling weer onde controle. Ook helpt het als ie krampjes heeft. Nadeel: als hij hem uitspuugt moet je constant heen en weer lopen om het speentje terug te doen...Als Jim eenmaal slaapt spuugt ie hem trouwens zelf uit dus we gebruiken de speen echt alleen maar om hem rustig te laten worden voor het slapen en bij krampjes.

Violeta, erg he van die krampjes, Jim lijkt daar sinds gisteren en vandaag ook wat meer last van te krijgen, hij laat ook steeds hele harde windjes, dat deed hij eerst ook niet. Gisterenavond heeft ie goed geslapen waardoor hij na de laatste fles dus geen zin had om te slapen...Nadat mijn vriend hem bij zich heeft genomen is ie toch gaan slapen. Gelukkig konden we hem na de fles van 3 uur wel weer terugleggen op zijn eigen matrasje. Om 7 uur weer een fles en toen hebben we samen (hij op mijn buik) nog tot 10 uur verder geslapen, lekker, ik ben nu weer eens een beetje uitgerust! Om 10 uur kreeg Jim erge krampjes en dit ging volgens mij over in honger (zijn huiltje veranderde) dus heb ik hem maar om 10.30 weer een flesje gegeven. We zitten al een aantal weken op 110/120 cc per flesje, misschien moeten we dit maar een beetje gaan verhogen maar de kans dat ie dan weer meer gaat spugen is natuurlijk ook groter dan. Lastig!

Nu ligt ie lekker te mopperen in zijn wandelwagen, ik hoor aan hem dat ie eigenlijk heel moe is, ben benieuwd of ie in slaapt valt....

Geplaatst

Tja, dat spugen, praat me er niet van. Joris heeft er geen last van, maar ik weet nog wel dat Thomas echt hele golven terug liet komen. De hele dag door... Ik moest 'm wel 3 keer op een dag een schoon shirt aandoen, als het niet meer was. Hij heeft het ook lang volgehouden, pas toen hij over ging op vast voedsel was het over. En het werd een stuk minder toen hij Nutrilon A.R. ging drinken (Nutrilon met Nutriton). Is echt supervervelend.

Ik heb de nacontrole ook al gehad. Hier voelde de vk even aan mijn buik om te kijken hoe het was met mijn buikspieren, ze controleerde mijn bloeddruk en pols en vroeg of ik nog ergens last van had en hoe lang ik gevloeid had. Als ik wilde kon ik ook nog vragen stellen over de bevalling. Dat was het zo'n beetje. Vorig jaar bij de gyn kreeg ik ook nog een echo (inwendig). Het stelt dus niet zoveel voor (vond ik).

Een fopspeen wil hier (helaas) niet. Thomas kon er geen genoeg van krijgen (enorme zuigbehoefte), maar Joris vind het wel best na z'n fles. Is op zich wel jammer, want daardoor is hij lastiger te troosten en dat is vooral in de nachten lastig. Nou ja, alles heeft z'n voor en nadelen, nietwaar? Is ook wel weer een gewoonte die niet afgeleerd hoeft te worden. Thomas slaapt nog steeds met z'n speentje. Volgens mij gaat Joris duimen... ik heb 'm dat al diverse keren zien doen.

Geplaatst

Ivfmoeder,

Ik mag 29 nov. naar de vk voor afsluitend gesprek.

Ze zal denk ik niks bij mij controleren, of ik moet vragen/klachten hebben dan zal ze dit uiteraard wel doen.

Tot nu toe heb ik geen lich. klachten.

De wond van de knip is goed genezen.

Wonderbaarlijk dat je lichaam zo snel kan herstellen, ben hier echt verbaasd over.

Laika,

Een blaar aan je pink gezogen...Jee, dan heeft Jim echt flinke zuigkracht!

Alles bij elkaar opgeteld zal Mijke zo'n half uur per dag op mijn pink zuigen. Denk dat ze dit niet eens zal halen.

Lijkt me inderdaad lastig om te bepalen of je meer in de fles gaat doen.

Esk,

Pakt Joris zijn duim alleen als hij moe begint te worden, of heb je dit nog niet in de gaten gehouden?

Mijn man en ik hebben zelf ook geduimd, ben benieuwd of Mijke dit dan ook gaat doen?

Vanmorgen was ik Mijke bv aan het geven en het bleef aan het 'pruttelen' in haar luier.

Op een gegeven moment krijgt ze echt een knal rood hoofd, zet aan, kreunt erbij en......

Resultaat was: Vieze rug en kleding van Mijke, vieze linker mouw en bovenbeen van mama.

Heb haar nog verder laten drinken, omhoog gehouden en hierna ben ik haar gaan verschonen.

Het was wel prettig dat ze hierna weer goed wakker was om ook goed aan de andere borst te gaan drinken.

Die stond namelijk op 'knappen' haha!

Hoor haar nu wakker worden. Ze heeft om 10.30u gedronken dus laat ze er weer precies 3 uur tussen zitten.

Geplaatst

Wish, ik heb het nu twee keer gezien toen ik Joris uit bed ging halen en 1 keer in de box. Ik vermoed dat hij het gaat doen als hij moe aan het worden is. Het wil ook nog niet altijd, ze moeten dan het duimpje "vacuum" zuigen in de mond wil het werken en dat lukt volgens mij nog niet altijd. Ik heb vroeger ook geduimd, dus ben benieuwd of Joris dat gaat overnemen van mezelf. Aan de ene kant vind ik het handiger (duimpje kunnen ze veel sneller zelf vinden dan een speentje en je kan het niet vergeten), aan de andere kant is het stukken moeilijker af te leren... een speentje kan je op den duur wegpakken en dan zullen ze zonder moeten, dat lukt met een duim natuurlijk absoluut niet ;-). VOlgens mij maakt het niets uit of je het zelf wel of niet gedaan hebt vroeger, want Thomas doet het dus duidelijk niet.

Ik kan me daar toch zo over blijven verbazen; allebei zijn ze van ons, maar ze zijn nu al zo anders van elkaar. Wat bij Thomas werkte als een tierelier, werkt bij Joris dus helemaal niet. En tegelijkertijd zie ik ook gelijkenissen (in gedrag en uiterlijk) bij de broertjes. Ik vind het toch zo bijzonder! Ik ben erg benieuwd hoe Joris is op dezelfde leeftijd als Thomas nu... tja, afwachten dus, over 15 maanden zullen we het weten ;-)

Geplaatst

Wat herkenbaar, hoe we lekker bezig zijn allemaal met voeden en tijden.

Vanochtend ben ik ook nergens anders aan toe gekomen, behalve 5 min gedoucht. Had ook niet ontbeten! Mila was bij me in slaap gevallen maar toen zag ik dat ze n hele volle poepbroek had... Beter gezegd; ik voelde het. Haar pakje was helemaal nat. Toen heb ik haar verschoond maar daar werd ze natuurlijk wakker van en wilde toen na 1,5 uur weer eten. Volgens mij hadden mijn borsten daar nog geen zin in want ze bleef huilerig dus toen ook maar 55 ml met vingervoeding erin gedaan. Toen was ik zo moe dat we allebei weer in slaap gevallen zijn tot m'n moeder kwam. Heb net pas m'n ontbijt/lunch op! En nog steeds n tevreden slapende Mila aan mijn zij. Ze zal elk moment wel weer komen.. :-) heerlijk toch !

Geplaatst

Hier een bericht van Vlok,

Inderdaad ons zoontje heeft op zich laten wachten, maar was gisteren toch alweer 3 weken oud, de tijd vliegt.....

Op 3 november dus geboren een kern gezonde jongen van 3770 gram. Op 2 november zijn ze in de ochtend gestart met de inleiding, uit zich zelf was het voorlopig waarschijnlijk niet gekomen. Ik had nog 3 liter vruchtwater en hij was dus niet ingedaald. Mijn baarmoeder was nog volledig gesloten. Uiteindelijk bijna 24 uur later werd na een lange maar mooie bevalling, geen inscheuringen of wat dan ook, onze trots geboren.

Helaas heb ik zo goed als geen borstvoeding, hier kwamen we een beetje laat achter, dus dat waren vele slapeloze nachten. toen we het wisten heb ik medicijnen gekregen, hier bleek ik niet tegen te kunnen en kreeg ik koorst en heftige weeen, vergelijkbaar met de bevalling! dat was heftig. Uiteindelijk de oorzaak gevonden en nu gaat alles een stuk beter. Hij en wij komen weer een beetje op adem, vandaar ook geen respons op dit forum. Ik heb me ook nog niet ingelezen, maar zag op deze pagina dat jullie mijn reactie miste. alles is hier dus goed, wij hebben een geweldig mooie zoon en zijn daar nu ook volop van aan het genieten, helaas vraagt de eigen zaak ook al wel weer wat aandacht, maar daar staat mijn hoofd nog echt niet na, dus alleen het broodnodige wordt daar gedaan.

Ik houd het hier ook kort, dus allemaal een hele goede nachtrust gewenst en vooral volop genieten he.

Bij ons slaapt de kleine ongeveer zo vier a vijf uur snachts aan een stuk, dus gaat al redelijk goed.

groetjes .vlok.

Geplaatst

Vlok,

Wat ontzettend fijn om van je te horen!

Gelukkig gaat alles goed met jullie.

Een gezonde en prachtige zoon geboren!

Wil je zijn naam hier schrijven of niet? (hoezo nieuwsgierig)?

Jee, wat erg voor je dat je niet tegen die medicatie kon. Wat dit met je lichaam kan doen, wat heftig!

Is de borstvoeding hierna ook niet op gang gekomen?

Vlok,

Het forum is geheel vrijblijvend, maar ik vind het wel heel fijn dat je reactie hebt gegeven, we maakte ons echt zorgen om je.

Gelukkig was dit niet nodig en zijn jullie volop aan het genieten!

Geplaatst

Vlok,

Wat fijn om wat van je te horen!! Ben blij dat alles nu goed met jullie gaat. Wel heftig om te lezen van de medicijnen die weeen opwekken zeg!

Geniet nu maar lekker van jullie mannetje

Hier even snel bericht van mijn kant (jorrit begint honger te krijgen, dus houdt het even kort)

Vanmorgen met hem bij de huisarts geweest omdat ik gisteren het vermoeden kreeg dat hij wel eens spruw kon hebben. En ja.. dat blijkt het geval. Dus nu medicijnen voor hem gekregen die ook voor mij moeten helpen. Moet nu vlak voor de borstvoeding dit geven zodat hij met dat medicijn in zijn mondje aan mijn tepel kan zuigen en mij daarmee ook 'geneest'. Gelukkig heb ik zelf nog geen klachten, dus dat is wel fijn.

WEndy, hoe lang duurde het voordat Mara er vanaf was?

Oh Jorrit wordt nu echt boos, dus ik ga weer..

Geplaatst

Welk medicijn heb je gekregen? Bij Noah heb ik eerst nistantine gehad sT niet werkte, daarna daktarin. Dit werkte wel. Daarom nu meteen dit gevraagd. Daarmee was t met een paar dagen weg. Ze geven dit liever niet vanwege verstikkings gevaar. Kan klont vormen in de keel maar werkt wel veel beter.

Vandaag heeft mara weer een erg wakkeren dag gehad. Nu dus weer te moe om te slapen...

Vlok, fijn dat alles goed gaat. Gefeliciteerd met jullie zoon!

Groetjes Wendy

Geplaatst

Wendy,

Ik heb Nystatine labaz voorgeschreven gekregen voor Jorrit. Ik hoop dat het snel werkt. Ik heb namelijk echt het idee dat hij minder goed drinkt vandaag.

Maar we kijken het dit weekend in elk geval even aan. Als ik het gevoel heb, dat het nog niks helpt, bel ik maandag of dinsdag gewoon weer even.

Hier trouwens een prima dag gehad met Jorrit. Hij heeft vanacht weer van kwart over 11 tot kwart over 6 geslapen. daarna vanmorgen ook weer lekker. De onderbreking bij de huisarts heeft hij weinig van meegekregen en sliep na de spatel in zijn mondje gewoon door. Ook vanmiddag heeft hij nog heerlijk liggen pitten zodat ik mijn sinterklaassurprise mooi even kon maken.. haha..

Daarna wel even wakker, maar inmiddels net slapend in bed gelegd. Hopelijk tot een uur of 11 en dan de voeding voor de nacht er nog in en dan hopelijk wel een goede nacht, al denk ik dat hij vanacht wel een keer extra komt omdat hij voor mijn gevoel zo weinig drinkt op het moment. We zullen zien...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden