Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allemaal,

Heeft iemand gehoord hoe het met Feline is?

Bart ligt nog lekker te slapen dus snel weer even bijgelezen, wat word er veel geschreven zeg, erg leuk maar wel veel om bij te houden.

Wat is las op een paar pagina`s terug over een 2e of 3e is hier niet aan de orde, moet er om eerlijk te zijn ook niet aan denken, 1 is echt genoeg als je alleen bent, en dan is hij nog wel makkelijk.

Ik heb best last van stemmingswisselingen en sta onder begeleiding van de huisarts, moet alles nog een plekje geven.

Vanaf volgende week ben ik weer in mijn eigen huis en kan het gewone ritme weer beginnen.

Best pittig voor diegene die alweer aan het werk zijn om alles te regelen denk ik.

Wendy, hopelijk word het een beetje rustiger aan jullie kant en kun je eindelijk eens gaan genieten.

Groetjes van ons

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Doortje mag ik jaloers op je zijn over de sauna :)

Ik heb een bon thuis voor Elysium van mijn collega's en ik weet echt niet wanneer zal ik hem gebruiken. :)

Geplaatst

Moos,

Bedoelde dat Mijke 4 voedingen had gehad en om 23.30 de vijfde kreeg.

Anne houdt het dus bij 4 voedingen per etmaal.

Hoeveel weegt ze nu?

Mientje,

Bart doet het dus goed, fijn om te lezen!

Je gaat verhuizen? (heb ik gemist als je dit al vaker hebt geschreven, sorry)

Doortje,

Ik wil ook wel weer naar de Sauna, zal eens kijken wanneer dit zou lukken.

Ben benieuwd of dat je borsten gaan lekken door die warmte......

Mijke heeft om 15.00 bv gehad, net van 15.30 tm 16.30 geslapen. Hierna heeft ze een huilmoment gehad, ze ligt nu net in mijn armen te slapen.

Dit is de eerste keer in een lange tijd dat ze in mn armen in slaap is gevallen.

Geplaatst

Haha, je meent het. Dante weegt 5.650kg en is 59 cm. Ze heeft hem ingehaald! Ik kijk altijd naar jouw Mijke om te zien of Dante er nog mee gelijk loopt aangezien zij bijna op mijn uitgerekende datum is bevallen. Voorlopig komen ze toch nog redelijk overeen, nietwaar. Hij bengelt inderdaad onderaan de curve, al gaat die wel mooi gelijk op. Volgende keer bij kind&gezin eens vragen hoe de curve eruit zou zien op de uitgerekende datum en proberen in de pc te laten zien.

Ik heb ook een bon voor een wellness, maar in februari loopt die af. Die MOET dus één dezer dagen op.

Geplaatst

Sorry meiden ben ik weer...even wennen hoor werken en 2 kids s avonds

maak lange dagen ben rond half 7 pas thuis...eten kids doen dan is de pap wel ff op

maar het was weer leuk en het ging goed!

Met feline gaat het gelukkig de goede kant op!!

ze begint sinds vandaag ook weer wat beter te drinken,dat is erg fijn!!!

Ik kom van het weekend uitgebreid langs heb zo een nieuwjaarsborrel hier in de wijk dus kan weer door;)!

Geplaatst

Valesca, fijn dat het beter gaat met Feline! Kan me voorstellen dat je dagen heel vol zijn nu, met je werk en je twee dochters!

Ik ben woensdag naar de sauna geweest, wat toevallig zeg. Blijkbaar zijn we er nu allemaal even aan toe, haha. Was heerlijk!

Jim had vandaag weer een gek dagje; na de middag wilde hij absoluut niet meer slapen maar was ie ook niet gezellig, lekker brullen dus. Ik heb hem om half twee maar in de wandelwagen 'gegooid' en ben met hem gaan wandelen en toen heeft ie een half uurtje geslapen. Vervolgens een half uur wakker gelegen, tien minuten gehuild (altijd heel leuk, zo op straat) en toen is ie in een diepe slaap gevallen. Thuis heb ik hem maar laten liggen in de wagen en hij werd uiteindelijk pas om 18 uur wakker, bijna anderhalf uur over zijn flestijd heen (kan ook weleens natuurlijk). Maar toen had ik ineens wel een heerlijk uitgerust en vrolijk moppie zeg! We hebben echt een heel lekker uurtje gehad met z'n drietjes, hij heeft lekker een flesje gehad en is daarna naar bed gegaan. Daar heeft ie een half uurtje wakker gelegen en is toen zonder huilen om 20 uur lekker in slaap gevallen....Yes!

Geplaatst

Laika, lekker zeg nu zonder huilen in slaap gevallen! Knap van hem zeg! En huilen op straat is nooit leuk inderdaad.

Valesca, fijn dat t werken goed is gegaan en dat t met Feline beter gaat!

Ik ben net thuis van mijn werk. Cliënten hebben me niet eens uitgeprobeerd. Had dat wel verwacht, heb ze niet meer begeleid vanaf begin mei. Qua niveau te vergelijken met Noah, meesten nog lager maar wel volwassen. Morgen en zondag weer werken. Helaas wel met personeelstekort. Wordt erg zwaar.

Zo maar naar bed. Noah en Mara zijn logeren, kan dus wat langer slapen. Ga ze morgenochtend halen.

Geplaatst

Valesca wat fijn dat het beter gaat met Feline! Wat zal jij moe zijn idd, werken twee kids househouden......pffff succes!

Mientje ik wist ook niet dat je gaat verhuizen ( of vergeten sorry) , ik wil je niet bang maken maar het is een ellende, wij zijn met Kerst verhuisd ik kan nog steeds niet uitrusten, ik hoop dat je beter geluk hebt

Oh Wendy kon je slapen met een snoerkende man naast je, ik maak die van mijn altijd wakker op een manier die hij het niet door heeft dat ik hem wakker maak, anders is echt niet te doen :)

Laika wat klinkt leuk hoe jullie wonder in slaap is gevallen , gaat nu de goede kant op , minder huilen meer slapen :) kunnen ons kindjes lekker groeien :)

Geplaatst

Violeta, ik zou me daar niet te druk over maken. Ieder kindje is anders. Mijn oudste is heel erg klein. Altijd -1 t.o.v. gemiddeld op het cb en mijn jongste is juist altijd +1 t.o.v. gemiddeld. Het is zo moeilijk om die kleintjes te vergelijken. Op dezelfde leeftijd schelen mijn kinderen soms wel meer dan 1 kilo!! met elkaar.

Oh, er huilt er eentje...

Geplaatst

ja joh niet druk om maken violetta!!!

die van jou is ook het kleinste ukkie

feline slaapt sinds 3 dagen echt door,heel fijn nu ik weer werk

we geven rond 21:00-21:30 de fles en dan komt ze pas half 7 weer!!!

We proberen haar ook een beetje op te houden tot 21:00 dan gaat ze nog niet aan haar nacht beginnen en hoeven we haar niet te storen in die slaap!

woensdag moet ik naar het CB ben benieuwd!

Nou ik ga zo naar mijn oma en vanmiddag op verjaardagsvisite maar morgen kom ik echt even naar jullie verhalen lezen

Geplaatst

Valesca, fijn dat het beter gaat met Feline. Hoeveel voedingen geef jij nu?

Esk, weekend! Zal wel weer echt als weekend voelen denk ik. Wat weegt Joris nu ongeveer?

Laika, wat fijn dat je zo'n goede avond hebt gehad. Zijn jullie nu al helemaal over op die andere voeding of mengen jullie nog?

Violeta, hebben jullie alles al wel een beetje op plek thuis? Kan me voorstellen dat je daar even minder tijd voor hebt.

Wendy, nog wat kunnen slapen?

Hier een zeer wakker meisje, ligt uitgebreid te kletsen in de box. Leuk om te zien en te horen, helaas al wakker vanaf een uurtje of acht. Zul je net zien dat het gisteravond erg gezellig was en dus laat. Vanmiddag maar even proberen in te halen. Zo eerst maar even lekker samen onder de douche.

Morgen verjaardag vieren, dus vandaag maar alle boodschappen halen enz.

Geplaatst

Heb net nog even liggen slapen...heerlijk!!

Nu tijd om de vorige pagina's te lezen...las dat er van jullie nogal wat actief zijn op facebook. Ik heb ook facebook...lijkt me leuk om jullie toe te voegen.

Is er al meer duidelijk over de babydag. Ik zag een overzichtje voorbij komen met namen...

Geplaatst

Valesca,

Wat fijn om te lezen dat het met Feline een stuk beter gaat.

En ze slaapt door, inderdaad wel erg prettig nu jij weer gaat werken.

Het zal echt wel wennen zijn om weer te moeten werken.

Hoe gaat het mentaal met je?

Wendy,

Ik stoot mijn man ook af en toe aan als hij aan het snurken is.

Ook mijn man heeft net als die van Violeta niet in de gaten dat ik hem aan stoot omdat hij aan het snurken is.

Soms geeft hij reactie, meestal zegt hij dan "Sorry schatje, hou van jou."

Dit is op de automatische piloot gezegd, hij weet het 's morgens niet eens meer dat hij dit heeft gezegd.

Ach ja, beter dan dat hij gaat mopperen hahaha!

Ik moet mijn man 's nachts niks vragen of tegen hem zeggen, dit gaat echt allemaal langs hem af.

Laika,

Merk aan heel je schrijven dat je echt een hele fijne dag hebt gehad met Jim!

Hoop dat deze stijgende lijn door zal zetten en dat jullie er alle drie super van genieten!

Hoe ging het vannacht en vanmorgen?

Violeta,

Net als wat Esk al schrijft. Je kan kindjes niet met elkaar vergelijken.

Ieder kindje groeit op zijn/haar eigen unieke wijze.

Misschien dat Mijke over een poosje wat 'stil staat' mbt groei en dat Emma dan flinkt gaat groeien, kun je niks van zeggen.

Hoe gaat het met jullie in het nieuwe huis?

Je schrijft dat je niet uit kan rusten, dat geloof ik goed.

Moos,

Jij bent nog lekker terug naar bed gegaan, heerlijk toch!

Anne is nu 3 maanden geweest, dus ze zal wat meer uurtjes achter elkaar wakker zijn.

Mijke is nu ongeveer elke keer 1,5uur wakker en in de avond tussen 17.00u en 20.00u slaapt ze vrijwel niet, dan breng ik ze ook niet naar bed omdat ze dan niet stil te krijgen is.

En anders is het geen probleem als ik haar in haar bed leg. Soms wel wat huilen/jammeren, maar dan hoor je dat ze in slaap gaat vallen en dat is tussen 17.00 en 20.00u niet het geval. Dan gaat ze echt krijsen.

Geplaatst

Wendy, klinkt als een pittige baan zeg, petje af hoor. Haha, ja dat snurken herken ik ook. Mijn vriend snurkt alleen als ie op zijn rug ligt en dan tik ik hem aan en vraag hem of hij op zijn zij wil gaan liggen. Meestal zegt ie dan 'ja' maar doet hij het niet en moet ik nog twee of drie keer aantikken en vragen....zucht.

Wish, vannacht is het goed gegaan. We hebben Jim om half elf de fles gegeven en toen kwam hij weer om half zes! Dat was dus heel mooi. Daarna werd het weer wat minder, vanaf half acht wilde hij niet meer slapen. Mijn vriend is met hem naar beneden gegaan, heeft hem vervolgens om negen uur weer een fles gegeven en daarna weer in bed gelegd. Toen was het af en aan slapen/wakker/huilen/slapen tot kwart voor 1. Toen weer een fles en even spelen en toen zijn we met hem gaan wandelen. Toen sliep ie weer voor een half uurtje en daarna wilde ie ook niet meer in de wandelwagen slapen...dat gebeurt niet vaak. Na een uurtje is ie toch weer voor drie kwartier in slaap gevallen. Thuis aangekomen was ie gelijk weer wakker dus een flesje om kwart voor vier. Om half vijf weer naar bed en weer even slapen maar daarna weer huilen/jengelen en af en toe weg vallen. En nu komt het lastigste...Om kwart over 6 besloot meneertje zijn nacht in te zetten. Dat zien wij altijd onmiddellijk omdat ie dan opeens in een hele diepe en rustige slaap valt. Deze situatie hebben we nog nooit eerder gehad. Hij heeft dus voor het laatst om kwart voor vier gedronken (en ook veel te weinig, maar 110 ml). Wat nu? Om 8 uur flesje geven alsof het nacht is (dus in de slaapkamer zonder praten enzo)? Of toch even naar beneden halen? We willen in ieder geval om 12 uur ook nog een fles geven want 8 uur is echt te vroeg om de lange slaap in te gaan. Shit...waar is de gebruiksaanwijzing ;0???

Geplaatst

Ik zou 'm gewoon wakker maken op de tijd dat je anders de fles geeft of maximaal 4 uur laten slapen. Anders zit je er vannacht mee. Overdag huilen is 1 ding, maar 's nachts is weer iets heel anders...

Geplaatst

Hi Esk, ja we hebben hem nu net om 20 uur de fles gegeven. Hij was echt heel slaperig dus ik heb hem niet helemaal wakker gemaakt maar gewoon op de slaapkamer de fles gegeven en daarna weer in bed gelegd waar ie dus nu weer ligt te slapen. Besloten om vannacht om 24 uur toch ook maar weer een flesje te geven en hopen dat ie dan zijn lange ruk pakt....Kans is dus ook aanwezig dat meneer rond een uurtje of vier besluit dat het ochtend is....

Geplaatst

Oh ja, deze foto wilde ik jullie niet onthouden. Jim vindt dit zo leuk om te doen! Hij houdt het ook al best wel lang vol, leuk hoor.[ATTACH=CONFIG]3284[/ATTACH]

Geplaatst

Wat een schatje! Lief zeg! En inderdaad, het ziet eruit of hij het al heel goed kan. Dat lukt Joris nog niet hoor (maar wij oefenen dan ook weinig, vergeet dat steeds)...

Geplaatst

Moos

Feline is een kleine drinker en omdat ze ziek was steeds blijft dat zo

ze drinkt op het moment 5 voedingen van 100-130cc

we waren net voordat ze ziek was naar 150 cc gegaan maar dat ging een dag goed....

Ben erg benieuwd hoe ze gegroeid is woensdag

we zijn dinsdag ook met fruit begonnen ze zat steeds zo op haar handjes hier de foto

[ATTACH=CONFIG]3286[/ATTACH]

Wish:

Op het moment gaat het wel goed moet ik zeggen...

al heb ik op stress momenten echt mijn tenen krom staan en moet ik echt vaak positief denken om niet te gaan stampvoeten....klinkt raar maar krijg dan zo'n spanning door

mijn lijf ik hoop dat ik dat een beetje onder controle kan krijgen

maandag weer naar de psych.

[ATTACH=CONFIG]3285[/ATTACH]

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden