Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Marianne,

Ik heb op een gegeven moment erg het gevoel gehad dat mijn productie terugliep. Ik heb toen mijn eigen regeldag ingelast. Ik heb toen iedere twee uur gekolfd en papa heeft op Jorrit's tijden de fles gegeven. Alleen de eerste voeding van de dag heb ik toen zelf gegeven.

De dag er na ging het al weer veel beter en heb echt het gevoel gekregen dat het mijn productie een boost gegeven heeft.

Een vriendin van mij kolft na elke voeding de restjes er uit om zo de productie wat omhoog te krijgen.. is misschien ook een mogelijkheid??

Ben trouwens benieuwd wat je van de Ameda kolf vindt. Ik hoor wisselende geluiden namelijk.

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Doortje,

Mijke krijgt 6 en soms 5 keer bv.

Gisterenavond heeft ze 4,5 uur tussen de voeding laten zitten en heeft ze 5 voedingen gehad.

Heb haar om 21.00u en om 00.00u bv gegeven en hierna is ze gaan slapen t/m 7.30uur.

De tijden tussen de voedingen worden regelmatig wat langer dan 3 uur. (dit is nog niet zo vaak)

Ben zelf ook nog niet ongesteld geworden, ben daar ook benieuwd naar wanneer dit gaat komen.

Vind de theorie van Ellen wel logisch.

Sinds een week heb ik geen gestuwde borsten meer gevoeld. Wel heb ik regelmatig een toeschietreflex, ook al is het soms nog geen etenstijd voor Mijke.

Esk,

Heb je een pb gestuurd.

Fijn dat Joris minder last heeft van de jeuk!

Moos,

Heerlijk om weer te gaan sporten hè.

Hoe is het op het kdv gegaan?

Vroeg me af of dat ze een babyfoon gebruiken. Waar Mijke naar toe gaat slapen de kinderen boven en ik mag toch aannemen dat ze een babyfoon hebben anders horen ze de kinderen echt niet als ze beneden bezig zijn.

Moet nog een mail sturen voor een gesprek en oefen-ochtend/middag af te spreken.

Had ze fijn met verf zitten spelen?

Ellen,

Nadat Mijke 's avonds de laatste voeding heeft gehad kolf ik de andere borst, omdat Mijke dan 1 borst drinkt.

Dan kolf ik ongeveer 100cc.

Ik bied ook elke keer 2 borsten aan. Mijke drinkt gemiddeld uit de eerste borst een min of 10 en uit de andere borst een min of 5.

Denk dat ik ook ga beginnen na elke ochtendvoeding te kolven. Weet niet hoeveel ik dan kan kolven, zal eens kijken.

Laika,

Gadver, wat een nare arts als ik dat zo lees.

En die gaat dan veel met baby's/kinderen om. Nou ja zeg, dan moet je toch beter weten.

Zielige Jim!

Hoe is het verder gegaan, nog last gehad van de prikjes?

Marianne,

Dat had ik niet gelezen, dat melkshurft vanaf de 3 mnd kan komen.

Balneum is echt fijn spul om te gebruiken.

Heb zelf ook een droge huid dus voor mama is het ook fijn om samen met Mijke in bad te gaan en Balneum te gebruiken.

De creme van Balneum is ook erg fijn. Omdat dit ook op de handjes en in het gezicht gebruikt mag worden smeer ik als ik droge handen heb mijn handen er ook wel eens mee in.

Wat prettig dat de huid van Mila beter aan het worden is!

Waar Purelan al niet goed voor is.

Geplaatst

Zo Marianne 8-9 voedingen, likt mij zo veel en dan nog beiden borsten.

Emma is van 7-8 naar 5-6 gegaan net als Mijke, vaak is het 5 voedingen en ze drinkt niet altijd beide borsten leeg. Soms heeft zij genoeg aan een borst

Ik zat gister op te scheppen dat ze al een week doorslaap en wat denken jullie vannacht om 04.00 uur huilen en ook nog ijskoud handjes, dacht ik kom maar even aan de borst, ga ik je warm knuffelen , nou ze dronk zoveel, arme kind ze had gewoon honger ;)

Geplaatst

Ja, violeta, het mag wel wat minder, kost nog zoveel tijd.

Ik heb vanochtend gekolfd n uur na de bv. Opbrengst 70 ml. Niet heel veel dus. Ik ga proberen war vaker te kolven.

Ben benieuwd hoe lang Mila nu is.. Ze is niet dik maar groeit als kool! Ik vermoed dat ze er hier n paar zal inhalen ;-)

Geplaatst

Marianne,

Daar zal zeker veel tijd in gaan zitten als Mila 8 á 9 keer wil drinken.

Misschien dat je door het kolven 'de boel' kan gaan stimuleren en zul je hopelijk net als Doortje vrijwel direct verschil gaan merken.

Violeta,

Oeps, te vroeg gezegd dat Emma door sliep.....

Maar je hebt wel prima aangevoeld dat ze honger had door de borst aan te bieden.

Tot hoe laat heeft ze hierna nog geslapen?

Geplaatst

Wat goed van Emma. En natuurlijk ook van jou!

Mijke heeft volgens mij last van haar 'sprongetje'.

Heb net in het oei ik groei boek gelezen dat dit rond de 11/12 weken is.

Ze heeft gisterenavond en net zo gehuild, echt een zielig huiltje wat ik niet van haar ken.

Borst aangeboden, maar dan moest ze nog meer huilen dus ze had geen honger.

Ze ligt nu een half uur in bed, ben benieuwd wanneer ze wil eten.

Ze heeft tot nu toe 3 voedingen gehad.

Om 7.30-11.30-15.30.

Dus wil haar niet later dan 20.30 laten drinken anders kom ik vanavond zo laat uit.

Geplaatst

Waw Wish , je hebt mijn dag verteld net! Ongelooflijk ! Gister mee gemaakt, ze heeft zoveel gehuild dat ze de borst niet wou ook een voeding overslaan en daarna weinig gegeten( daarom had ik mijn vermOeden dat ze 's nachts wakker zal zijn)

Ik vond het ook heel erg vreemd, zonder reden zo veel gehuild , succes vannacht!

Geplaatst

Hier een slecht slapertje. De hele voormiddag mooi geslapen maar sindsdien wil hij maar niet langer dan een kwartiertje rusten. Hopelijk slaapt hij vannacht flink door! Best vermoeiend, je kan niks anders doen intussentijd.

Extra kolven is een goed idee. Ga ik ook doen denk ik, nog voor ik aan het werk ga, want daar is elke 2 u kolven onmogelijk.

Geplaatst

Goedemorgen!!

Weer een heleboel berichtjes! Leuk!

Ellen, hoe is de nacht gegaan? Heeft Dante een beetje doorgeslapen? Leuke foto's van Dante!

Violeta, vannacht dus weer honger? Nog wel en beetje kunnen slapen na het voeden?

Wish, kan heel goed een sprongetje zijn. Wij hebben het boek ook en het valt me op dat het aardig overeen komt.

Marianne, dat is wel erg vaak zeg! Vermoeiend lijkt me. Hopelijk helpt het kolven om de productie meer op gang te brengen.

Laika, wat een verhaal over de prikjes! Je zou denken dat die mensen wel weten hoe het kan zijn. Zielig is dat dan he? Heeft hij verder nog last gehad van de prikjes?

Doortje, wat een leuke foto's! Zal ook eens proberen om er een paar te plaatsen.

Hier gaat alles zo zijn gangetje. Nu echt weekend...half zeven wakker en nu kan ik niet meer slapen...grr. Straks maar eens aan de schoonmaak en dan vanmiddag sporten. Het ging prima op het kdv. Ze wilde alleen niet zo goed slapen daar, dus gisteren een heel moe meisje mee naar huis. Lag in de auto al in een diepe slaap. Stukje rijden van 5 min....dus heerlijk in haar eigen bedje gelegd.

Geplaatst

Moos, klinkt heerlijk, je meisje lekker in bedje leggen en weten dat ze veilig bij je ligt. Hopelijk slaapt ze binnenkort toch wel wat op het kdv. Het zal wat wennen zijn he.

Hier toch geen goeie nacht. Exact hetzelfde stramien als de eerste keer op zijn kamertje. Om 3u getroost willen worden en om 6u eten. Alleen, zijn grote zus lag nu ook op zijn kamer (zou hij het gevoeld hebben?) en dus werd het bedje vannacht al snel weer op onze kamer gezet, waar hij nu nog steeds slaapt. Ach, misschien als hij het al meer gewoon is, mogen ze terug samen proberen te slapen. Ze komt ook maar één weekend per twee weken.

Laika, gatver zeg, met die prikjes. Ik mocht hem ook vasthouden en de borst geven tijdens de prikjes. Hoe gaat het er nu mee?

Violeta, terug nachtvoedingen hihi.

Wish, het kan idd een sprongetje zijn. Ik vind het moeilijk om te zien waar Dante zich bevindt in al die boeken omdat hij aan de ene kant zich sneller zou ontwikkelen tegenover zijn uitgerekende datum, maar aan de andere kant ook weer helemaal niet volgens de geboortedatum. Het lijkt nooit helemaal te zijn wat hij zou moeten doen op de geboorteleeftijd. Vooral zijn handencoordinatie loopt heel erg traag. Hij kijkt ernaar en de vuistjes gaan regelmatig naar de mond, maar grijpen? Nee hoor. Hoogstens voelen en krabben op stoffen als ik hem over mijn schouder draag.

Geplaatst

Ellen, Joris grijpt ook nog niet echt hoor. Hij weet dat z'n handjes eraan zitten, hij kan eventueel per ongeluk wat grijpen maar dan heb je het ook wel gehad. Thomas was daar ook laat in, kan ik me herinneren, maar het is echt niet ongewoon dat ze dat met 3 maand nog niet doen hoor.

Geplaatst

Oh Marianne dat is idd weinig, is het niet te vroeg half uur? Ik dacht 1 uur nadat je een borstvoeding hebt gegeven, wat zeggen ze dan bij de consultatie bureau ?

Geplaatst

Doortje,wat spannend om weer na te gaan denken over een 2e kindjes,ook al is het nog niet zover dit is toch een eerste stap

Als je BV geeft kan het zijn dat je menstruatie weg blijft dacht ik

feline is niet zo'n makkelijk poeper we zijn nu dan ook op de omneo vieding overgegaan sinds vandaag(nog wel opbouwen)ben benieuwd

Bv op het kdv(ik werk er) het is het handigste het aan te leveren als het ontdooit is,een reserve kan wel ingevroren ze hebben meestal een diepvries waar het dan in kan

in een fles kan en klaar is helemaal handig! hoef je ook niet over te gieten!

laika wat een naar gedoe op het CB zo ga je ook niet met kleintjes om hoor

violetta ben wel benieuwd naar emma! fotogeniek of niet haha

wish bij ons grenst de slaapkamer aan de groep en zelfs wij gebruiken een babyfoon dus denk zeker dat ze die gebruiken!!!

marianne kan zijn dat je te snel na de voeding gekolft had hoor

wat een leuke foto's zijn er weer voorbij gekomen!!

Hier gaat alles z'n gangetje,Feline is nog steeds aan het hoesten maar verder is het een vrolijke meid

Ze slaapt lekker op haar zei om haar hoofdje te ontlasten dat gaat goed. s nachts gewoon op haar rug

[ATTACH=CONFIG]3339[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3340[/ATTACH]

Geplaatst

Weer veel om bij te lezen zeg. Kan t niet bijhouden;-)

Fijn om zoveel positieve dingen te lezen! Ook weer leuke fotos voorbij zien komen.

Hoop dat t een goede nacht gaat worden voor iedereen. Vooral voor de dames die bv geven, hoop dat jullie een aantal uur achter elkaar kunnen slapen!

Hier gaat het slapen erg goed! Druk bezig met het afbouwen van het bakeren. Wil dat ook niet te snel te doen.

Geplaatst

Oeps iets te snel.

Mara krijgt tussen 18 en 19 een fles en gaat daarna naar bed. Moet haar dan rond 22uur wakker maken voor de fles. Ze drinkt dan slapende de fles. Dan slaapt ze door tot half 9, 9uur. Durf nog niet goed te proberen wat ze doet zonder die laatste fles.

Noah slaapt erg onrustig en ik daardoor dus ook. Ben nu echt super moe.

Hoeveel eten jullie kindjes eigenlijk? Mara krijgt 5x200cc. Ze laat hier wel wat van staan, 50cc ongeveer.

Vanavond ook weer een avond alleen met de kindjes. Mijn man is naar vrienden... Tja, wat moet ik er van denken. Hij praat nog steeds weinig. Weet niet goed wat ik er mee moet doen. Toch maar weer uit mezelf vragen wat er aan de hand was met kerst of afwachten tot hij zelf gaat praten.

Slaap lekker alvast dames!

Geplaatst

Valesca mijn zus heeft 2 dochters ( allebei heel mooi) maar de grootste is echt een fotomodeletje het maakt niet uit hoe en wat ze ziet er prachtig uit op een foto, maar de jongste krijg je niet op een foto, ze lijkt gewoon anders en mijn dichter heeft het ook haha

Hoe is met de voorkeursliggin bij Feline ?

Geplaatst

Wendy ik vind het heel heftig wat je mee maakt op dit moment. Ik vind je ook zeer geduldig, ik zal het niet kunnen, had ik het al lang uitgepraat met of zonder succes, maar ja mannen ze houden niet van praten en zeker niet met eigen vrouwen.... Ik hoop dat het snel goed komt met jullie

Hoe gaat het emotioneel met je? Jou jaar begon zo heftig?

Geplaatst

Violeta,

Moet wel lachen om hoe het je hebt geschreven: "We zijn lekker aan het voeden..." En dat om 3.52u (niet dat ik je uitlach hoor, echt niet)

Hoe is het afgelopen nacht gegaan?

Mijke begint plots te huilen.....

Kom later nog terug

Geplaatst

Hè ja, Wendy, wat n rotstart voor jou. Ik wens je sterkte en wijsheid en hoop dat de situatie snel verbetert.

Vanmiddag heb 80 ml gekolfd, dit was 1,5 uur na bv.

Fijne dag nog allemaal!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden