Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Valesca,

Ik begrijp je zin niet helemaal.

"Leg haar in het kussen voor op haar zei..."

Ik denk dat veel baby's een voorkeurshouding hebben.

Ik zorg ervoor dat ik Mijke elke keer op een andere plek in de box leg, zodat ze geprikkeld wordt om haar hoofd te draaien.

Fijn dat Sanne mee wou werken met de oogtest en dat ze geslaagd is. (mijn nichtje van 3 'vertikte' het om mee te werken en zei niet wat voor plaatje ze zag)

Tja, dat heb je niet in de hand. Lastig maar van één kant wel grappig. Van de week moest ze terug en toen deed ze het prima.

Doortje,

Jorrit wordt al een hele knul!

Hij krijgt nog volledige bv toch?

Ben benieuwd of hij 4 voedingen accepteerd.

Is het dan de bedoeling dat je de laatste voeding van de dag laat vallen?

Fijn dat Jorrit de prik beter heeft doorstaan, dat dit zo mag blijven en dat hij er verder niks van zal merken.

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dat zijn speciale kussen waarmee ze op hun zei liggen,zodat ze kant die gaat afplatten vrij blijft

Bij sanne heeft dit goed geholpen!

Dit doe ik alleen overdag zodat ik het goed in de gaten kan houden

[ATTACH=CONFIG]3313[/ATTACH]

haha ja gelukkig is sanne altijd wel in voor dat soort dingen

Geplaatst

Valesca haar meiden zijn weer goedgekeurd. Balen van die voorkeurshouding, maar dat had je dus al een beetje verwacht? Verstandig om de prikken even uit te stellen lijkt me! Dank voor je antwoord op mijn babyzwemvraag - misschien kan ik het op donderdagavond gaan proberen als Maurits iets groter is. Helaas werk ik op woensdag, want 's ochtends lijkt me op zich fijner.

Doortje, wauw, Jorrit is echt een grote vent! En nu al terug naar 4 voedingen?! Volgens het cb mocht dat pas vanaf 5 maanden, maar met zijn gewicht kan ik me voorstellen dat het wel kan. En zo'n stoer mannetje met de prikken!

Maurits is inmiddels ook wel de 6 kilo gepasseerd, maar is niet zo zwaar als Jorrit en ook niet zo lang, denk ik. Maar over 2 weken wordt hij weer officieel gewogen en gemeten dus ik ben benieuwd! Mannetje drinkt de laatste dagen wat slechter/minder - ik denk dat hij gewoon te druk is met de wereld om hem heen, want hij loopt enorm te draaien met zijn hoofdje en hij springt af en toe ongeveer van mijn schoot af. Maar goed, er gaat nog altijd wel minimaal zo'n 150 cc in per keer en de 1e en laatste fles drinkt hij wel goed (bijna 200 cc).

Ellen, wat goed van Dante zeg, zijn eerste nacht in zijn eigen kamertje!

Marianne, ik ben ook in gevecht met de berg maar heb het ook nog niet kunnen winnen. Vervelend hè? Ik vind het ook niet leuk om te krabben aan de schilfers, ben erg bang om hem pijn te doen en het komt toch weer terug. Helaas valt het wel aardig op omdat hij zulke lichte en dunne haartjes heeft, maar ja. Hopelijk gaat het vanzelf over! Hij heeft er volgens mij zelf geen last van. Ik smeer trouwens ook met een crèmepje van Weleda want hij heeft een erg schraal huidje op met name zijn voorhoofd.

Akara, brrr, koud douchen... niet leuk! Onze badkamer moet nog verbouwd worden en heeft op dit moment geen verwarming én was slecht geïsoleerd. Gelukkig heeft mijn vriend dit provisorisch opgelost, want het was denk ik niet warmer dan zo'n 10 graden. Ook geen lolletje met douchen, al hebben we dan gelukkig wel warm water! Oooooh wat zonde van al jouw liters melk.... ik ben juist helemaal trots dat ik van de week voor het eerst wat porties heb kunnen invriezen!

Wij zijn aan het proberen de laatste voeding van middernacht wat naar voren te halen. Gisteren om half twaalf maar vanochtend kwam hij daardoor (?) wel al voor half zeven, terwijl hij altijd keurig tussen zeven en acht kwam. Hierdoor kom ik vandaag wel op de laatste voeding rond elf uur, en daar wil ik eigenlijk ook heen, dus we proberen het maar gewoon, in de hoop dat hij zich dan niet morgenochtend om zes uur meldt, hihi! Verder doet hij het goed, hij is enorm aan het kletsen en begint ook verwoede pogingen tot omrollen te doen. Vandaag is hij wat huilerig, dat ken ik eigenlijk niet zo van hem. Maar even in de gaten houden of hij niets onder de leden heeft.

Verwarmen jullie trouwens nog steeds het bedje voor met een kruik voordat de kindjes erin gaan? Ik doe het nog steeds braaf, maar misschien is het wel wat overdreven...?

Nog even een lief fotootje van Maurits:

[ATTACH=CONFIG]3315[/ATTACH]

Geplaatst

Ja berg vervelend Feline heeft het bijna niet bij sanne toen een keer zeg gehaald net olie en envelop en dat kwam niet meer terug geen zeep op het hoofde kan ook helpen en haar lotion

Met sanne ging ik ook de woensdag ochtend nu is dat gewoon niet haalbaar met twee kinderen

hopelijk is de badkamer snel klaar

misschien dat maurits regel dagen heeft ?

nou ik ga slapen morgen weer werken hopelijk een goede nacht

Geplaatst

Valesca ik hoop dat het je lukt met Feline voorkeursliggin

Akara deed mij ook pijn om te lezen dat je de melk weg hebt gegooid :) maar ik had het ook gedaan hoor, als je twijfelt beter geen risico nemen

Doortje wat is Jorrit een groot jongen geworden, geef jij slachroom :)

Wish ik gebruik ook de olie die jij voor Mijke gebruikt en volgende keer shampoo maar van de olie krijgt ze hele zachte huidje echt lekker

Marmira en Akara balen voor de badkamers zeg, koud water, vreselijk

Ellen oh wat goed van je en Dante, ik doe het over een maand Emma naar haar kamer brengen

Trouwens ze slaapt sinds 6,7 dagen lekker door. Van 23.00 tot 06.00 of 07.00 soms net als vanochtend tot 08.00 uur

Geplaatst

Vraagje: hoe veel poepluiers hebben jullie per dag?

Laika vroeg een keer wat doen jullie kindjes, een laat reactie: Emma schopt de beestjes in de box en ze klets tegen mij met hele schreeuwden geluidjes en ze begint nu ook te slaan met haar hand :) oh ja ze zegt ook agoe haha

Geplaatst

Hoi hoi,

Jipie Violeta! Ze slaapt door! Dat is wel snel he!

Hier ook een supernacht. Om 21u30 en 22u30 bv gegeven (kwestie van hem écht voldaan te slapen te leggen) en hij heeft het tot 7u30 uitgehouden! Ben ook niet moeten opstaan. Hij was wél heel erg actief en moeilijk dus om rustig te krijgen om te slapen. Maar het is zo'n grappig mannetje en wil graag rechtstaan en zijn stembanden oefenen. Vliegen doet hij ook graag. Vorige week wilde de arts van kind&gezin kijken of hij zijn hoofd mee omhoog zou houden bij het optrekken aan de armen. Nou dat deed hij dus niet. Maar gisteren ging het zonder problemen. oef.

Wij hebben 4 poepluiers per dag. Soms veel meer, maar meestal 4. Dat scheelt echt per kind hoor. Ik heb eergisteren van een vroedvrouw nog gehoord dat bv babys ook één keer per week kunnen. Zolang de ontlasting niet hard is en de kleur normaal, is er eigenlijk geen probleem.

Ben zoo benieuwd naar de baby's nu op 11 feb, ze zullen zoveel schelen en tegelijk dezelfden zijn niet?

Raar om te lezen dat er al zijn die aan fruitpapjes beginnen. Doen jullie dat met de pureerder? Ik wil nog zolang mogelijk bv geven. Net via MP een Swing gekocht. hopelijk werkt het goed.

Vanochtend met Piet naar de supermarkt geweest. zo vroeg mogelijk en dus ook oefenen alsof ik aan het werk zou gaan. Dat is heel goed gegaan, ben super blij. Even opsommen: om 7u opgestaan en mezelf aangekleed. Dan bij dante gaan kijken en al een klein lichtje aangezet (hij lag helemaal onder de dekens haha), zelf eten klaargezet en koffie gemaakt voor Piet terwijl hij met de hond ging wandelen. Toen werd Dante wakker die ik tegen zijn zin (hij wilde meteen eten natuurlijk) aangekleed heb. Dan zelf eten en tegelijk een borst eten gegeven om hem snel de wipper in de leggen en af te kolven van de andere borst. Klaar! Het kolven zou ik liefst nog doen voor hij wakker is, maar dat kan ik dan doen door vroeger op te staan. Mijn bedoeling is om rond 6u30 op te staan en niet 7u. Nog 3 weken thuis..

Gisteren was het een jaar geleden dat ik nog mijn maandstonden heb gehad. Maf hoor. Een jaar lang geen maandstonden. en ook meteen het begin van de 'zwangerschap'. Ook heel raar. Vanaf nu kunnen we beginnen tellen 'een jaar geleden..'

[ATTACH=CONFIG]3316[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]3318[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]3319[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]3317[/ATTACH]

Nog wat fotos. De tweede foto is een vlieg-foto. Piet oefende met het fles, maar hij was ermee aan het spelen en er ging echt niks uit het flesje weg. toen ik het dan maar overnam was de fles op in 15 minuten haha.

Geplaatst

Violeta,

Je mag trots zijn op Emma, dat heeft ze snel onder de knie!

Leuk is het als ze aan het kletsen zijn.

Mijke ligt afwisselend in de box, wipstoel, op de bank met mij spelen, in mijn armen dansen en zingen door de woonkamer, boodschappen doen, wandelen.

Zo komen we de dag wel door.

Ellen,

Je hebt je oefenochtend dus goed volbracht. Dat is mooi!

Mooie foto's weer.

Heb toevallig gisteren ook de hydrofiele luiers bij de Hema gekocht die jij onder Dante hebt liggen de laatste foto.

Had tot nu toe alleen maar witte luiers, zag deze gisteren en kon ze niet laten liggen.

Leve de kadokaarten van de Hema! Hebben er een aantal gekregen van kraambezoek.

Ben nu aan de laatste kaart bezig er staat nu nog 5 Euro op, kan ik nog een mooi truitje ofzo voor halen.

Mijke heeft gisterenavond om 22.30u gedronken en is om 23.00u naar bed gegaan.

Om 6.15u wakker geworden en om 7.00u weer naar bed gegaan en om 9.30u bv gegeven.

Hierna om 11.15u naar bed gebracht.

Ben er een keer bij blijven staan om te kijken hoe lang ze erover doet om in slaap te vallen en wat ze dan nog allemaal doet voordat ze in slaapt valt.

Ze sliep binnen 8 min. Zonder fopspeen in slaap gevallen, dit doet ze steeds vaker.

Ze was net even wakker maar dan ga ik er nog niet heen omdat ik weet dat ze nog niet klaar is met slapen. Ze moppert dan ook niet, ze maakt alleen wat geluidjes en sabbelt wat op haar handjes.

Nu is het weer stil en slaapt ze denk ik weer.

Mijke houdt het ongeveer 1,5 tot max 2 uur vol om wakker te blijven.

Dan laat ze merken door wat te gaan mopperen, beetje huilen en in haar gezicht wrijven dat ze moe is.

Hoe lang blijven jullie kindjes wakker?

Geplaatst

Mag ik vragen hoe diegene die bv geven de voeding in de diepvries bewaren en daarna naar het kdv/gastouder brengen.

Heb nu de voeding in porties van ongeveer 130/140cc in diepvrieszakjes zitten.

Ik doe het zakje in het bewaarpotje van Avent en giet hier de melk in, dit gaat in de diepvries en daags daarna haal ik het zakje uit het potje.

Anders kom ik potjes te kort.

Thuis ontdooien en in de fles doen om mee te geven of hoe gaat dit in z'n werk?

Kan me voorstellen dat ze op het kdv ook een reserve voeding willen hebben.

Geplaatst

Dit is nog niet eerder gebeurd in de ochtend.

Ik hoor Mijke net wat geluidjes maken dat ze wakker zal gaan worden.

Laat ze 4 uur tussen de voeding in zitten, wow!

Geplaatst

Wish,

Ik heb porties van ca 200 cc in de vriezer zitten. Ik heb zelf bedacht om kant en klare flessen mee te geven naar het KDV, zodat er niks fout kan gaan met overgieten enzo.

Ik zal maandag eens vragen hoe ze dat normaliter doen met een extra voeding. Ik heb namelijk ook in geval van nood kunstvoeding in de tas zitten in kleine zakjes. Ik hoop dit natuurlijk niet te gebruiken.

Je zou anders ontdooide melk mee kunnen geven en één vers afgekolfde van de ochtend bijvoorbeeld. Is deze niet nodig, dan kan je deze 's avonds nog gewoon invriezen (dus dan binnen 24 uur).

Ik kolf tegenwoordig iedere ochtend. Het zit dan zo vol, dat ik echt pijn in mijn borst krijg omdat Jorrit aan één borst voldoende heeft 's ochtends. Ik kolf dan 200-220 cc uit de andere borst.

En wat betreft het wakker zijn. Jorrit kan ca 2 uur wakker blijven overdag. Alleen tussen de voeding van ca. 16.00 en 19.00 uur blijft hij wakker. Daarna slaapt hij de hele avond en nacht weer

Geplaatst

Top Wish, dat gaat de goede kant op!! Hoevaak voed jij nog gemiddeld per dag?

Trouwens nog een vraagje voor de bv mama's. Jorrit poept normaliter iedere ochtend twee keer een luier vol. Hij had nu al twee dagen niet gepoept en ik heb daarom net een enorme poepluier verwisseld. Echter, het was dit keer geen spuitluier, maar de ontlasting was wat dikker (yoghurt dikte). Hoe is dit bij jullie? het stonk ook veel meer als normaal.

dan nog een andere vraag. Wie heeft de felicitas babybox opgehaald? Daar zat namelijk een bon in die je aan vrienden/bekenden kunt geven voor Centerparcs met een actiecode zodat je korting krijgt. Ik kan die van mij nergens meer vinden, heeft één van jullie de code nog? We willen namelijk in oktober met vrienden naar centerparcs en deze code gebruiken.

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]3323[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3324[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3325[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3326[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3327[/ATTACH]

Bijgaand ook weer wat leuke foto's van onze Jorrit

Geplaatst

Wish, ik weet niet waar je precies woont, maar ik heb nog tig van die Aventpotjes die in de vriezer mogen en met dekseltje en die passen op de handkolf van Avent en zo. Je mag die best van mij overnemen voor een fluweelzacht prijsje, ze staan hier in de kast stof te pakken, doe er niets mee. Ik kan ze, tegen verzendkosten, ook wel in een doosje doen als je niet in mijn buurt woont. Ik heb er zeker 10, misschien wel 15 of meer.

Overigens, op die fiets :-), ik heb ook nog een handkolf van Avent, een magnetronsterillisator en een flessenwarmer (beiden ook Avent) in de aanbieding. Ik doe er helemaal niets mee en dat is ook zonde. Dus als iemand toevallig interesse heeft: pb me maar!

De zalf lijkt trouwens iets te helpen. Het is minder rood en hij lijkt minder jeuk te hebben. Nu nog wachten tot het helemaal weg is. Voorlopig moeten we 2 weken smeren. Daarna weer verder kijken.

Geplaatst

Esk, fijn dat de zalf lijkt te helpen en dat Joris minder jeuk heeft. Hopelijk is het snel over.

Zelf heb ik net de stoute schoenen eens aangetrokken en gebeld naar de IVF poli van het Radboud. Wilde graag weten wat de gang van zaken is als je voor een tweede wilt starten en vanaf wanneer dat mag.

Volgens de dame van de afsprakenbali krijg je eerst weer een soort herintake en dan bespreek je met de arts hoe je verder gaat en wanneer. Dus nu gelijk maar een afspraak gemaakt. Ze stelde eerst 24 januari voor, maar dat vond ik nog wel erg snel. Dus nu een afspraak gemaakt voor 17 april. Dan kunnen mijn man en ik eerst ook zelf eens goed bedenken wat we precies willen. We hebben nog twee cryo's (in één rietje), dus we moeten eerst beslissen of we er dan 1 of 2 terug willen laten plaatsen. Mocht dat dan niet lukken dan moeten we nog beslissen of we het ISCI circus nog een keer in willen.

Voorlopig gewoon lekker van onze Jorrit genieten en de wonderen zijn de wereld natuurlijk nog niet uit, dus wie weet is het wel niet nodig.

Wie weet trouwens wanneer je weer gaat menstrueren als je borstvoeding geeft?

Geplaatst

wow Wish, 4 uur! Ze gaat echt vooruit he!

Ik ga het ook vragen aan de crèche hoe ze het doen, want ik heb zelf eerlijk gezegd ook geen idee hoe het eraan toe gaat daar. Ik heb het in diepvrieszakjes bewaard en daar weet ik van dat dat ok was. Misschien haal ik de zakjes eruit als blokjes en laat het de avond ervoor ontdooien, met nog een bevroren reserveportie meegeven of zo. Mijn porties zijn 160 tot 180ml.

Doortje,

Ik heb net toevallig vandaag ook zo'n dikke yoghurtluier gehad. Het was al wringen sinds gisterenavond en deze middag kwam het er explosief uit. Ik had toevallig een staaltje van Pampers aangedaan als pamper, maar ook die heeft het niet kunnen tegenhouden haha. Het kwam er langs zijn bil uit en natuurlijk romper en broek volledig onder. Zelden zoveel in één luier samen gezien. Het was ook donkerder dan de normale okergeelkleur

Wanneer je gaat menstrueren weet ik ook niet. Iemand die het wel weet? Ik veronderstel vanaf je de bv gaat minderen zodat het hormoon dat vrijkomt tijdens het bv geven ook minder de overhand kan halen. Klinkt dat aannemelijk?

Sterk dat je al een afspraak hebt gemaakt! Dat is wel spannend he. Ik vind het ergens wel jammer dat ik geen cryo's heb. Dan kan ik ook niet in een 'zotte bui' eventjes de cryo's nog uitproberen en zien of het makkelijk ook kan, ookal zal het naar alle waarschijnlijkheid bij dit kleine wondertje blijven.

wow jij kolft veel af! Ik krijg er iets meer dan 100ml uit als ik een nacht heb doorgeslapen en hem uit één kant laat drinken. Wat een mooi ventje! Hij is al heel erg veranderd hoor!

Esk,

Die potjes heb ik ook en was ik ook mee begonnen maar die nemen veel teveel plaats in in de diepvriezer, voor de hoeveelheden dat ik achter de hand wil houden. Ik gebruik ze nu als ijskastpotjes om porties te verzamelen tot één grote. Ze moeten namelijk allemaal op dezelfde temperatuur zijn eer ze gemengd mogen worden. Ik wil een electrische pomp, hopelijk wil iemand jouw Avent handpomp.

Goed dat de zalf werkt!

MarMira,

Leuke foto van Maurits!

Geplaatst

He meiden,

Wat een goede berichten. Leuk om te lezen. Hier hard aan het werk geweest...gisteren was wel even raar. Vooral als je dan wegloopt van het kdv zonder Anne. Gisteren ging alles heel goed. Wel even druk 's morgens. Gelukkig tijd over, dus vanmorgen een kwartiertje extra blijven liggen. Gisteravond daarna ook nog gesport. Wel een drukke dag, maar ook wel erg leuk. Ze hadden haar handje gestempeld. Gevolg gisteravond in bad de blauwe waterverf van haar hand afboenen...haha. Vandaag EHBO herhaling gehad, dus iets eerder vrij. Anne lekker opgehaald even geknuffeld en nu ligt ze lekker in haar eigen bedje te slapen. Morgen nog een dagje en dan eens weer echt een weekend gevoel!

Wat een leuke foto's!

Alles goed bij het cb, las ik. Goed aan het groeien! Fijn.

Ik zal proberen om vanavond uitgebreider te reageren...nu eerst eens eten klaarmaken.

Geplaatst

@ Ellen, ook zo'n yoghurtluier dus.. haha... hier zat de luier ook nokvol, maar gelukkig niet gelekt.

Die aventpotjes staan bij mij ook in de koelkast, maar ook voor een deel in de vriezer. De rest zit in diepvrieszakjes. Echt ideaal moet ik zeggen. Ik zet ze altijd eerst in een bakje tot ze bevroren zijn. Wel net zo handig.

wat betreft het kolven.. dat gaat hier inderdaad echt super goed. Ik kolf heel gemakkelijk, met of zonder kind in de buurt. Vind ik wel een prettig idee. Als ik straks ga werken heb ik zo'n 25 extra voedingen in de vriezer liggen. Mocht het dan overdag wat teruglopen, dan heb ik wat reserve. Ik blijf straks als ik ga werken ook extra afkolven 's ochtends, zodat ik zo veel mogelijk voeding voor hem houdt.

Moos, fijn dat het goed gaat met werken en Anne wegbrengen. Gelukkig heb je al weer bijna weekend! Ik ben echt benieuwd hoe dat straks hier gaat. de eerste week werken gaat Jorrit nog niet naar het KDV, dan passen de oma's nog op. Pas de week erna hoeft hij naar het KDV.

Geplaatst

He meiden,

Goede berichten hier, leuk!

Hier weer een enerverend dagje gehad. We moesten met Jim naar het CB voor de prikjes. Toen we daar om half twee aankwamen moesten we hem uit een slaapje halen (hij lag in de wandelwagen) en hij had nog maar heel weinig geslapen vanochtend dus dat was al vervelend. Vervolgens werd ie eerst een half uur lang gecheckt bij de cb verpleegkundige, in zijn luier op een matje enzo en daarna nog een half uur door de cb arts. En Jim maar laten liggen op dat matje en kijken en met ons praten over zijn jengeligheid. Ja, daar werd zijn jengeligheid natuurlijk niet beter van! Ons mannetje was gewoon hartstikke moe! Toen hij dan uiteindelijk zijn prikjes kreeg (die hij liggend op het matje kreeg, de vorige keer mocht ik hem gewoon lekker vasthouden) ging ie dan ook compleet uit zijn plaat. Nou de CB arts vond het wel een heftige reactie. Terwijl ik dacht; zal ik jou eens even uit je slaap halen terwijl je hartstikke moe ben, je vervolgens een uur in je onderbroek op een matje leggen om je daarna nog eens ff twee spuiten in je been te zetten?? Kijken hoe je dan reageert! In ieder geval, snel ons zeer ontstemde mannetje mee naar huis genomen, lekker een fles gegeven (die hij vlotjes wegklokte) en in bed gelegd. Daar heeft ie nog een half uurtje liggen kraaien en lachen (gelukkig) en toen is ie heel lief in slaap gevallen. Na 2.5 uur hebben we hem om 18 uur wakker gemaakt voor een flesje en om half zeven weer in bed gelegd want hij was duidelijk nog moe en verdrietig van de middag...en toen is ie weer rustig in slaap gevallen. Ach gos....

Geplaatst

Wat een hoop goede berichten zeg! Wel fijn om te lezen. Weer wat bezoeken aan het cb geweest zie ik. Prikjes blijven zielig he! Volgende week woensdag mag Mara ook weer.

Het afbouwen van het bakeren gaat redelijk. Hoop dat ze volgende week na de prikjes helemaal naar de.pucka kan.

Ik ga er van uit dat ik 11e wel mee kan. Rooster is nog niet officieel goed gekeurd maar als ik t goed heb is het mijn vrije weekend. Mijn man kan niet mee. Noah neem ik misschien wel mee, afhankelijk van hoe hij die dag is gestemd.

De kindjes logeren nu bij opa en oma. Ik mag morgen weer vroeg beginnen. Zaterdag naar de verjaardag van mijn broer. Ook nog ergens boodschappen zien te doen... De dagen vliegen om.

Geplaatst

Wat zijn Jorrit en Dante schatten zeg. Echt knappen jongens! Emma is niet zo fotogeniek moet ik eerlijk zeggen :)

Ze trek een leuk gezichtje en dan wil ik gelijk een foto doen, maar ze lijkt heel anders op de foto, gek hè mijn nichtje heeft het ook

Wish 4 uur tussen super zeg!

Ik kan niet alles lezen , ik ga slapen, morgen ga ik verder ;)

Geplaatst

Esk, fijn dat Joris minder jeuk heeft! Hopelijk zet t door!

Marmira, Maurits ook berg. Ik heb ook eerst crème van weleda gebruikt op Mila dr voorhoofd, weer en wind crème, maar purelan wat ik nu gebruik is echt super.

Wish, melkschurft ontstaat vanaf drie maanden en dat is Mila nog niet, dus dat is t niet. Omdat Mila 11 dagen te laat was en n hele droge huid had, gebruik ik in bad ook geen shampoo maar balineum en gaat ze maar 1 à 2 keer per week in bad... Dus daar ligt t niet aan. Gelukkig voor Mijke dat zij geen berg heeft gekregen.

Ellen, ik zou als ik jou was geen zinkzalf op t hoofdje van Dante smeren. Zinkzalf is meer voor luieruitslag. Berg valt heel goed zonder geneesmiddel te behandelen merk ik. Purelan is een soort vaseline, heel vette substantie die ik voor m'n tepels had gekregen; er zit verder niets in. Ik merk nu dat Mila der huid er rustig van wordt. Wel meerdere keren per dag in smeren op de droge plekken. Het is anders dan olie, hiervoor gebruikte ik olie van weleda. Het is nu al vier dagen dat Mila geen rode huid meer heeft, haar voorhoofd voelt weer zacht aan en de berg is nagenoeg verdwenen, alleen nog n beetje bovenop haar hoofdje op de kruin. Bij de olie kwam t sneller terug. Het lijkt erop dat t nu onder controle is! Ook voor de droge plekken op haar benen en armen gebruik ik purelan.

Voorzichtig juich ik ... :-)

Geplaatst

Over bv: Mila vraagt nog 8 à 9 keer per dag. Soms na 2 uur al maar meestal 3 uur. S nachts laat ze er 1 keer 5,5 uur tussen en daarna weer 3 uur. Ik denk dat t komt omdat ik niet meer aanmaak. Ze krijgt ook bij elke voeding twee borsten.

Ik zal nog ns gaan kolven... Lang niet gedaan , was t kolven zat. Ik heb n nieuwe dubbele elektrische kolf van ameda gekocht voor 160 euro. Het was huurkoop : dus als hij niet bevalt mag je em terugsturen en betaal je alleen 1,50 per dag huur. Ideaal!

Zie: http://www.Vosmedisch.nl

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden