Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He meiden,

Ik reageer op dit moment niet zoveel omdat het niet zo lekker gaat. Jim lijkt wel steeds onrustiger te worden. Hij slaapt wel meer overdag nu (in de ochtend 2,5 uur, in de middag 1,5 uur en in de namiddag nog een uurtje) ,maar dat gaat gepaard met een hoop gekrijs en veel wakker worden tussendoor. Het vervelende is dat ie tijdens zijn wakkere uurtjes ook steeds onrustiger begint te worden en snel ontevreden is. Ik zit er flink doorheen eerlijk gezegd. Ik begin zelfs al een beetje kind ontwijkend gedrag te vertonen, laat de zorg van Jim steeds vaker aan mijn vriend over omdat ik er gewoon niet meer tegen kan. Ik kom met Jim ook nauwelijks de deur meer uit omdat ie op straat ook de boel bij elkaar krijst. Elke ochtend word ik weer wakker met een steen in mijn maag omdat er weer een dag vol strijd voor me ligt. Dinsdag weer naar de kinderarts,,,,,

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Arme Laika!

Het zal wel dat je erdoor heen zit. Ik wou dat ik iets kon doen! Hopelijk weet de kinderarts meer raad want een ontevreden baby wil toch zeggen dat er iets is? En daarbovenop zal hij jouw spanning ook wel voelen waardoor hij zelf gespannen raakt. Maar het kan toch niet dat hij zoveel huilt? Er moet iets mis zijn, zoals je vriend dacht aan een allergie. Hier is in slaap vallen ook vaak een (kleine) strijd, maar gelukkig werkt de fopspeen of gewoon lang genoeg negeren en troosten zonder oppakken. Jim is bijna 3 maanden ver, in principe zijn ze dan aan de meeste aanpassingen in de buitenwereld gewend zoals krampjes en huilen. Ik hoop echt dat het bij jou zal zijn om na die magische 3 maanden een verschil te zien. Meid, ga anders een volledige dag ertussenuit, zodat je frisser je dag kan beginnen erna? Kan je je hart luchten hierover bij iemand? Dikke dikke knuffel

:aaaflowersmiley:

Marianne, ik heb ook bitter weinig gekolfd vandaag, en ik heb nu 2 regeldagen ingelast voor Dante. Ik vind dat hij vaak ontevreden is, misschien wil hij meer drinken maar krijgt hij pas drinken na mijn vaste 3uur tussen de voedingen. Zou het daarom zijn dat ik plots snachts moet bijgeven? Dus mag nu hij elke twee uur drinken, als hij wakker is.

Wendy, heb je al wat kunnen rusten? Is Noah rustiger geweest vandaag? Balen dat het nog niet helemaal terug goed is tussen jou en je man. Kan je met hem praten? Misschien de kids eens een avond bij een oppas doen en echt serieus uitpraten zodat er geen afleiding is?

Valesca, klinkt als een goed plan om zelf de melk te ontdooien de dag ervoor in de ijskast en dan de melk mee te geven naar het kdv. Ga ik ook doen denk ik. Hij heeft er nog niet van geproeft, van ontdooide melk. Moet ik ook nog proberen. Maar ik probeer hem eerst de fles aan te leren. hij wil nog altijd niet voluit drinken.

De vlooien zijn er trouwens nog altijd grr. Elke twee dagen gaan we met de kam erdoor en toch vinden we er telkens twee of zo. En soms ontsnappen ze zelfs vanop de kam. Erg frustrerend, zeker terwijl ik met de stofzuiger zit rond te gaan. Je hoopt dat de k*tbeesten ermee weggezogen worden, terwijl je elk kiertje en hoekje minitieus probeert mee te nemen, maar toch blijf je ze in de vacht terug vinden. Morgen nog eens het hele appartement sprayen en nieuw middel halen om in de hond zn nek te zetten. Ze kunnen namelijk resistent worden van altijd hetzelfde merk te gebruiken. pff. En toch vind ik het plots minimaal vergeleken met jou Laika. Ik zit ermee in!

liefs,

E.

Geplaatst

Och lieve Laika, meid toch.

Vind het dapper van je dat je dit dit hier eerlijk vermeld.

Het is zeer zeker ontzettend zwaar voor jou en je vriend.

Voor jou je vriend en Jim een hele dikke knuffel en sterkte!

Marianne,

Kolf je dan beide borsten tot er niks meer komt?

Wij zijn vanmorgen naar de verjaardag van ons nichtje geweest en vanavond is Mijke in de tummy tub gegaan.

Vanmorgen liet Mijke 4,5 uur tussen de voeding in zitten. Om 00.00u bv gegeven hierna geslapen tot 7.00u en bv gegeven.

We hadden afgesproken om rond 11.00u bij mijn broer te zijn, echter wou Mijke nog niet wakker worden.

Om 10.50u heb ik zitten kolven zodat Mijke op de verjaardag een fles kon drinken.

Hierna heeft ze 2 keer 3 uur ertussen laten zitten.

Ik kies er met kolven voor om 90cc per borst te kolven. Dan kan ik in een diepvrieszakje 180cc invriezen.

Mijke drinkt gemiddeld uit de fles 130cc. Heb vanmiddag een andere speen gekocht.

Ze dronk nog uit de Avent nummer 1 en ze mocht bij nader inzien al lang een andere speen.

Misschien drinkt ze dan wel meer uit de fles?

Vraagje voor diegene die kolft:

Kolven jullie de borsten 'leeg'?

Ik heb dit nog niet één keer gedaan.

In 5 min per borst heb ik in totaal zo'n 180cc. Geen flauw idee hoeveel in kolf als ik beide borsten 'leeg' kolf.

Je mag niet langer dan 15 min per borst kolven toch?

Geplaatst

Valesca,

Bedankt voor de tip hoe we het met de melk kunnen doen.

Ellen,

Succes met het inlassen van de regeldagen. Drinkt Dante dan wel?

Als ik Mijke de borst wil geven als ze wakker is en geen honger heeft wil ze niet drinken.

Balen zeg dat die rot vlooien er nog steeds zijn! Succes ermee.

Wendy,

Vroeg mezelf ook af hoe het nu met jou/jullie zou gaan.

En met je moeder?

Die heftige start voor het begin van het jaar gaat je niet in de koude kleren zitten.

Sterkte!

Geplaatst

wendy wat heftig voor jou ook met je man....sterkte hoor hopelijk zit er verbetering aan

Laika ik vind het zo rot voor je,dit had je niet voor ogen,denk aan jezelf meid en ga anders ook praten!! krop het niet op anders kom je straks jezelf tegen....je bent een super mama maar hebt gewoon een beetje een lastig kindje,dat neemt niet weg dat je niet van hem houd maar het is gewoon erg moeilijk!!!

Dikke knuff meis

violetta ik leg feline nu overdag in dat kussen dus w zien wel hoe dat loopt

over anderhalve week de fysio dus ben benieuwd

Geplaatst

September- en Oktober mama's van:

8 september:
Feline
, dochter van Valesca

17 september:
Joris
, zoon van Esk

23 spetember:
Anne
, dochter van Moos

24 september:
Dante
, zoon van Ellen (03/01/11: 6,650kg/59cm)

4 oktober:
Alexis
, dochter van Akara

8 oktober:
Bart
, zoon van Mientje

15 oktober:
Maurits
, zoon van MarMira

15 oktober:
Jack
, zoon van Toverstafje

16 oktober:
Mara
, dochter van Mamavannoah

16 oktober:
Jorrit
, zoon van Doortje

16 oktober:
Jim
, zoon van Laika

18 oktober:
Thomas
, zoon van Ivfmoeder

25 oktober:
Mijke
, dochter van Wish

29 oktober:
Mila
, dochter van Marianne69

03 november:
Emma
, dochter van Violeta

3 november:
zoontje
van Vlok

Controles baby

16 januari:
Mila
consultatiebureau en vaccins

19 januari:
Mijke
2e ronde vaccins

24 januari:
Maurits
consultatiebureau en 2e ronde vaccins

24 janurai:
Alexis
consultatiebureau en 2e ronde vaccin

25 januari:
Bart
3de ronde vaccins

20 februari:
Anne
consultatiebureau en 3e ronde vaccins

Mila en mama, succes morgen!

Geplaatst

Laika, allereerst een dikke knuffel! Meid, logisch dat je er doorheen zit. Het valt ook niet mee als je kleine zo blijft huilen. Ik wilde je alleen nog even meegeven voor de kinderarts: kan je hem laten kijken naar zijn oortjes en neus? Ik heb nu al twee keer meegemaakt in de omgeving dat de huisarts niets zag van een oorontsteking of last van neusamandelen, maar die bleken dan later wel de boosdoener te zijn. Jim is nog erg jong, maar misschien heeft het manneke gewoon erge last van zijn oren. Mijn nichtje heeft een jaar lang zo gebruld als ze op bed lag en dat bleken haar oren te zijn. Buisjes geplaatst en neusamandelen geknipt en nergens meer last van. Idem voor het kindje van mijn collega. Laat dat dus echt goed checken, ik bedoel het ook niet dat het dit zou moeten zijn, maar dat je daar ook naar kan laten kijken ook al heeft de huisarts dat al gedaan! En dat past ook helemaal bij het krijsen als hij ligt. En verder, ik vind dat je het SUPER doet!

Wish, als je een grotere speen er op zet hoeven ze minder moeite te doen om te drinken, dus het zou inderdaad kunnen zijn dat ze nu meer gaat drinken. Vaak wissel je van speen als je het idee hebt dat ze te weinig drinken of dat ze teveel moeite moeten doen om er iets uit te krijgen. Hier dronk Joris bijvoorbeeld meer dan 30 minuten en dan was de fles gewoon nog niet leeg, maar was hij te moe om er wat uit te krijgen. Wisselen van speen helpt dan. Thomas heeft overigens altijd uit een Avent 1 gedronken, tot hij stopte met drinken uit een fles en Joris zit nu op een Avent 3. Het heeft dus ook te maken met zuigkracht. Ik denk dat een borstgevoede baby vaak genoeg heeft aan een Avent 1, die hebben meer zuigkracht.

Ellen, klinkt inderdaad dat je productie omhoog moet en het dus een kwestie is van veel aanleggen. Als ze het overdag te kort komen, komen ze het 's nachts inhalen, dat herken ik wel. Succes met de regeldagen!

Hier eigenlijk weinig te melden, het loopt allemaal super. Joris doet het gewoon geweldig goed, heerlijk manneke! Z'n uitslag is bijna weg, nu nog een weekje extra smeren om er zeker van te zijn. De zalf helpt vooralsnog dus. We zijn nu begonnen met Joris iedere avond een pyamaatje aan te doen. Het gaat nu allemaal makkelijker en hij zit nu ook lekker in het ritme dus kan het ook goed. Zo schattig ook die pyamaatjes ;-).

Geplaatst

Laika, wat vervelend zo zeg! Hoop dat de arts jullie kan helpen. En t is helemaal niet raar dat je je zo voelt. Probeer goed aan jezelf te denken en laat je dinsdag niet afschepen!

Hier gaat t vandaag niet zo lekker. Noah was hangerig en veel aan t jengelen. Mara is vanaf halverwege de middag onrustig. Vanavond weer veel huilen/krijsen. Mijn man had een flinke kater. Moe en veel op de bank gelegen. Zei weinig, deed weinig... Had ik niks aan dus. Mijn stemming werd daardoor ook niet beter, waardoor de kindjes daar weer last van kregen. Heb t even gehad met mijn man. Wil eigenlijk zeggen dat ie zich niet aan moet stellen. S avonds de man, s morgens de man...

Zou iemand Mara willen toevoegen op 19e voor 2e prikjes? Alvast bedankt!

Geplaatst

Laika,

Wat rot voor jullie dat die kleine ontroostbaar is. Ik kan me voorstellen dat je erdoor heen zit. Een huilend kind vergt veel energie. Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt en Jim erover heen groeit of een passende behandeling voorgeschreven krijgt. Succes bij de kinderarts. N dikke knuffel!

Wish, ik kolf totdat er niets meer uit komt. Met de symphony van medela had ik meestal 100ml soms meer van in totaal twee borsten. Ook niet echt veel vergeleken met jou. Ik ben 42 misschien dat dit n rol speelt...

Ellen, ik laat niet standaard drie uur ertussen maar voed nog altijd op verzoek. Als ik dat niet zou doen, gaat ze huilen en is niet meer te troosten. Elke dag is bij mij regeldag, zeg maar. Ik kolf er nu 1x bij. Succes met jouw regeldagen!

Geplaatst

Wow heftige berichten allemaal

Laika meis, ik vind het zo vreselijk voor je. Ik zal helemaal kapot zijn als mijn dochter de hele dag aan het huilen is. Ik leef met je mee, ik hoop dat Jim minder gaat huilen s hij wat groter wordt.

Wendy wat moeilijk voor je, wat een sterke en geduldige vrouw ben je. Wat zal jij ook kapot moeten zijn zeg pffff.,..

Geplaatst

Wish haha, het was ook grappig bedoeld hoor, ze sliep daarna lekker door. Vanochtend om 08.00 uur wakker, ik had heel hard en zwaar borst, ben blij dat ze hem leeg gedronken heeft.

Marianne het is niet veel maar wel meer dan se laatste keer toch? Ik weet niet of je leeftijd iets te maken heeft, als het zo is dat betekend dat er ook niet meer wordt?! Ik zal vragen of het zo is.

Groetjes

Geplaatst

Marianne, ik heb gehoord van een verhaal over een grootmoeder van wie haar dochter gestorven was en een baby kleinkind had. Zij heeft zich 2 weken lang afgezonderd met dat kleinkind en de borst continu aangeboden (waarschijnlijk wel andere melk gegeven zodat dat kind niet zou verhongeren haha). Na 2 weken kwam er melk uit! Ik denk dus niet dat het aan de leeftijd ligt, eerder aan hormonen misschien. Drink je veel water? Of thee met venkel en zo?

Wish, bij mij is het ook altijd leeg gekolfd hoor, of komt er toch tenminste niet meer uit via een machine. Jij krijgt er echt wel veel uit! :-)

Geplaatst

Dag lieve allemaal,

Hier weer even een berichtje van mij. Ik lees nog steeds mee met jullie. Ik merk echter dat ik zo opga in onze lieve Jack, en ook in het weer lekker oppikken van mijn sociale leven en werkzaamheden, dat ik het forum wat minder belangrijk vind. Hier gaat het fantastisch, we genieten volop van ons gezinnetje en het kleintje is echt een heerlijk kind dat goed slaapt, drinkt, speelt en lacht. Ook ben ik blij dat ik weer 'de oude' ben en zin heb om met vrienden en vriendinnen af te spreken, leuke dingen te doen met het gezin en ook weer aan de slag te gaan. Daarnaast ben ik flink bezig met gezond eten, lekker veel buiten zijn en weinig stress in het leven toe te laten...So far so good!

Echter ik MOET gewoon even reageren op sommigen van jullie.

Ten eerste Wendy. Ik bewonder maar verbaas me ook over jouw geduld en incasseervermogen t.a.v. je man. Ik krijg best een ongemakkelijk gevoel bij de ongelijkheid tussen jullie en vind het niet kloppen. Anderzijds vind ik je een geweldig lief mens en een goede moeder dat je dit op deze manier doorstaat. Maar vergeet ook niet voor jezelf op te komen! Anders ga jij en uiteindelijk het hele gezin er aan onderdoor. Dat is het niet waard...

Ellen, ik moet altijd zo lachen om jouw berichtjes en hoe je over Dante schrijft. Lijkt me een heerlijk mannetje en volgens mij genieten jullie ook volop. Ik vind het stoer hoe jij hebt doorgezet met de borstvoeding en zijn slaapritme, dat heb je maar mooi voor elkaar!

Laika, ik leef zo met je mee. Vooral omdat Jim me een beetje aan Jack doet denken. Ze lijken zich hetzelfde te ontwikkelen. Ook Jack knabbelt de hele tijd op zijn handjes en mouwtjes, en zevert flink. Hij is ook al een paar keer omgerold van rug naar zij naar buik. Jack wordt tussentijds, idd na 3 kwartier ofzo, ook altijd wakker maar omdat hij is ingebakerd, blijft hij rustig liggen en naar zijn engeltje kijken dat boven het ledikant hangt. Daarna valt hij weer in slaap. Ik weet natuurlijk helemaal niet wat er met Jim aan de hand kan zijn, maar denk wel dat hij zich soms echt ongemakkelijk voelt (maar waardoor?) waardoor hij niet kan (door)slapen en vervolgens nog oververmoeider wordt etc etc. Moeilijk om dit patroon te doorbreken. Ben heel benieuwd wat de kinderarts zegt. Vond de tip over oorontsteking wel een hele goede. Het is zo'n lief jongetje, je moet er niet aan denken dat er al die tijd iets over het hoofd is gezien waardoor hij zich soms zo rot voelt. En zeker voor jou en je man moet dit ook heel zwaar zijn. Ik heb met je te doen als ik je woorden teruglees, maar ben er ook wel van overtuigd dat het echt goed gaat komen. Als ik eea teruglees lijkt het toch steeds beter te gaan met hem. Hoop dat je ergens wat rust kunt vinden om aan je zelf te denken en iets leuks te gaan doen.

Alle andere dames, jullie genieten ook zo volop en sommigen ook al weer druk aan het werk!

Een jaar geleden zaten we allemaal in onze IVF procedure. Ik ben heel blij dat ik overal vanaf ben en ook niet meer zwanger ben. Maar als straks het 'uitgerekend in oktober 2012 forum' opent, moet ik wel een traantje wegpinken denk ik...Het gaat zo ontzettend snel, ik mis het nu al dat hij zo inieminie was, en dat het allemaal niet meer terugkomt...

Fijne zonnige dag gewenst allemaal!

Geplaatst

Wendy, wat knap dat je het volhoudt om niets te vragen/zeggen...ik weet niet of ik dat geduld zou hebben.

Laika, wat vervelend. Ik kan me goed voorstellen dat er er even helemaal klaar mee bent. Hopelijk kan de kinderarts iets voor jullie betekenen. Kun je er niet even een dagje tussenuit met je man? Misschien een lieve opa en oma om op te passen?

Ellen, slaapt Dante nu weer op zijn eigen kamer of nog bij jullie? Hoe gaat het met de vlooienjacht? hebben hier weer van die druppels gekocht. Na het lezen van jouw verhaal dacht ik...o ja dat moest ik ook nog doen.

Esk, fijn dat het beter gaat met de uitslag. Schattig he in zo'n pyjama...hier ook elke avond.

Hier gaat alles prima. Anne is wat onrustiger, maar slaapt nu lekker. Volgende week 4 maanden...misschien eens beginnen met een fruithapje. Al is het maar om te wennen aan het eten van een lepeltje enz.

Geplaatst

ik kan er niet aan doen, maar de héééle tijd als ik Dante in mijn armen hou, geef ik hem kusjes op z'n hoofdje en wangetjes. Binnenkort ga ik er de ene na de andere verkoudheid aan overhouden als hij naar de crèche gaat haha.

Geplaatst

Toverstafje,

Heerlijk om te lezen dat het goed met jullie gaat en dat je volop aan het genieten bent van je gezin!

Dat het zo mag blijven gaan!

Moos,

Ik geef de vit. D en K met een lepeltje, zo kan Mijke er ook alvast een beetje aan wennen om iets 'hards' in haar mond te krijgen.

Wel foto's gaan maken van het snoetje van Anne na een hapje fruit. Haha!

Esk,

Fijn dat het beter gaat!

Ook wij geven Mijke vrijwel elke avond een pyjama aan.

Of ze moet een truitje aan hebben van fijn stof, dan kan ze zo in haar slaapzak.

Weet niet wanneer ik fruit ga geven. Het liefste geef ik 6 maanden volledige bv en verder niks.

Hoe denken de andere hierover?

Ellen,

Herkenbaar, al dat knuffelen en kussen!

Als Mijke op haar rug op de bank ligt of op het aankleedkussen begint ze al te lachen, ze weet dat ik haar dan ga knuffelen/kussen in haar nekje en wangen en buik etc.

Zal vanavond proberen om na de laatste voeding mijn beide borsten leeg te kolven, ben benieuwd....

Geplaatst

De eerste prikjes zijn goed gegaan, ze moest wel even huilen natuurlijk maar kon in de auto al weer lachen naar mamma. :-)

En dan nu de cijfertjes:

Mila is 11,5 week, ze weegt 5245 gram en is 61,5 cm.

Met alle cijfers zit ze mooi op t gemiddelde alleen de lengte er boven. Dus ze krijgt wel groeimelk , hihi!

Violeta, ben ik nog vergeten te vragen of m'n productie zo blijft of dat t nog kan toenemen. Ik ga maar van t positieve uit: ze heeft t er tot nu toe ook prima opgedaan, ook al is het niet veel.

Ellen, ik drink inderdaad veel water. Is dat niet goed?

Heb even venkelthee gedronken maar ben ik al weer meegestopt omdat de meningen erover verdeeld zijn. Maar als ze weer meer last krijgt van krampjes, neem ik weer venkelthee met max twee kopjes per dag.

Is venkelthee dan slecht of juist goed voor de melkproductie?

Geplaatst

Hi meiden,

Poeh, heftig dagje gisteren maar vandaag gaat het gelukkig wel weer. Ik heb vannacht flink wakker gelegen (terwijl Jim lekker lag te slapen) omdat ik me zo rot voelde. En alsof Jim het merkte was ie vandaag heel lief en vrolijk. Vanochtend werd ie om 7.15 uur wakker en lag ie lekker in bed een beetje te kletsen. Ik heb hem er om half acht uitgehaald en een flesje gegeven. Om 8 uur merkte ik aan hem dat ie alweer moe werd en heb ik hem in bed gelegd, daar heeft ie een kwartiertje lekker gelegen, toen heeft ie 3 minuten gehuild en is ie voor anderhalf uur in slaap gevallen. Daarna werd het een beetje rommelen maar krijsen was het zeker niet. Een half uurtje voor de volgende fles heb ik hem er weer uit gehaald en weer was ie heel vrolijk en rustig. Na de fles zijn we lekker gaan wandelen, Jim gaf geen kik in de wagen en heeft 2,5 uur in de wagen geslapen! In de namiddag was het wel weer heel lastig voor hem om te slapen, eigenlijk heeft ie vanaf half drie tot nu niet meer geslapen, maar nu ligt ie weer lekker in bed en lijkt het alsof ie bijna in dromenland is...

Toverstafje, wat jij zegt klopt ook wel, Jim doet het eigenlijk steeds een beetje beter. Vanaf de kerst heeft ie besloten om 19 uur/19.30 uur als bedtijd in te stellen en vanaf die dag begint ie altijd (zonder uitzondering) rond die tijd aan zijn diepe slaap (soms duurt het een uurtje voordat ie echt slaapt maar hij wordt niet meer wakker). Een voeding om 23 uur en een voeding om 5 uur en hij slaapt dan door tot ongeveer half acht. En dat is echt niet slecht! En sinds deze week heeft ie besloten ook in de ochtenden tussen de 1,5 en 2,5 uur te gaan slapen, na de ochtendfles. Dat is ook al veel beter dan eerst. Maar tegelijkertijd begin ik aan het eind van mijn latijn te komen. De uren die hij nog wel huilt zijn vreselijk energiezuigend, hij krijst echt en dat vreet aan me. Ik kan er gewoon steeds minder goed tegen. Niet alleen vanwege het huilen maar ook omdat ik me toch gewoon zorgen maak om hem. Is het gewoon een pittig mannetje? Of heeft ie toch pijn maar is het een bikkel waardoor hij het niet altijd laat merken?

Gelukkig komt er dan vaak weer een dag dat het weer beter gaat en zo redden we het wel. Mijn vriend is fantastisch, heeft engelengeduld en is helemaal verliefd op ons mooie mannetje en ik heb daardoor best vaak de gelegenheid om mezelf op te laden. Nu nog even het schuldgevoel proberen kwijt te raken als ik de zorg aan mijn vriend overlaat.

Esk, ik zal zeker morgen even vragen of ze Jims oortjes willen nakijken, dat kan sowieso geen kwaad.

Marianne, fijn dat de prikjes goed zijn gegaan. Wat is ze heerlijk lang en slank, haha!

Sorry dat ik niet zoveel reageer op iedereen, maar ik beloof jullie, dat komt wel weer!

Geplaatst

Hi meiden,

Lees weer genoeg verhalen hier

Laika, ik kan me voorstellen dat je er helemaal door heen zit! Ik hoop dat de kinderarts jullie verder kan helpen. WEllicht zit er ook een babyconsulent bij jullie in de buurt die je aan huis kan laten komen die met je meekijkt om te proberen te ontdekken wat Jim zo onrustig maakt. Ik heb nu babymassage van zoń consulente en zij is gespecialiseerd in onrustige baby' s en komt dus aan huis voor een consult.

Natuurlijk omt het uiteindelijk wel goed, maar daar heb je nu niks aan. Ik vind in elk geval dat je het super goed doet en bewonder je doorzettingsvermoging van lieve Jim vraagt wel erg veel van jullie! Knuffel voor jou!

Wendy, lastige siutatie nog steeds voor jou hoor. Ik weet ook niet of ik het geduld zou kunnen opbrengen, maar jij kent je man het beste en ik ga er vanuit dat jij doet wat je denkt dat goed is. Fijn dat Mara in elk geval wel weer lekker gaat.

Marianne, ik hoorde vorige week van een lacatiekundige dat sommige vrouwen maar weinig kunnen kolven, terwijl ze wel een goede productie hebben. Je kind kan er altijd veel meer uithalen als dat het met een borstkolf kan. Zolang je kindje goed blijft groeien zou ik me er maar niet druk overmaken. En alles wat je als reserve kan kolven is mooi meegenomen toch? En wat betreft dat water drinken, dat is prima volgens mij. Ik heb ergens gelezen dat je er gewoon voor moet zorgen dat je geen dorst krijgt, omdat je dan zelf vocht te kort komt. En ik heb net als jij wisselende verhalen over venkelthee gelezen. Ik drink het soms omdat ik het lekker vind, maar of het helpt? Geen idee...

Vandaag hier eens spannende dag vandaag. Jorrit heeft geoefend op het kinderdagverblijf. Ik vond het best heel spannend moet ik zeggen en heb thuis ook wel even een traantje gelaten toen we hem weggebracht hadden. Niet omdat ik bang was dat hij het niet leuk zoud vinden, maar meer omdat ik de eerste periode ga afsluiten en dadelijk een werkende mama ben. Ze hadden een mooie poster gemaakt met Welkom Jorrit. Erg leuk. Hij heeft niet geweldig geslapen en is ook even heel verdrietig geweest, maar hij heeft ook veel gelachen, goed uit de fles gedronken en gespeeld in de box. Ook heeft hij nog even geslapen in een hangende maxicosi. Die hebben ze daar voor kindjes met een reflux. Jorrit had veel moeten spugen nade fles, dus dat was ideaal voor hem.

Hij was natuurlijk flink moe toen we hem kwamen halen dus hij heeft vanmiddag thuis nog even gelsapen en ligt nu lekker in bed, total loss...

Dames, tot gauw maar weer!

Geplaatst

Iets te vroeg gejuicht. Kort na m'n berichtje is Mila gaan huilen en wil zowat om t uur aan de borst, alleen dan stopt ze net huilen. Net ging ze zelfs n beetje lachen toen Ze aan de borst lag. Nu slaapt ze op m'n borst. Ik durf haar nog niet in haar bed te leggen, dat mag m'n man doen. :-)

Laika, wat fijn dat je ook wat van jim hebt kunnen genieten!

Geplaatst

Oh spannend doortje dat je je kindje moet afstaan! Ik moet er nog niet aan denken. Fijn dat het goed is gegaan. Dan kun je hem de volgende keer iets geruster wegbrengen. Zon afsluitmoment had ik laatst ook, toen ik eindelijk de te kleine kleertjes van Mila heb opgeborgen. Aan de ene kant ben je blij dat ze zo groeit en aande andere kant werd ik melancholisch van die kleertjes. Nu zitten ze in een Plastic doos in de kast .... Te wachten op haar zusje....?

Geplaatst

Wish, wij gaan ook zo lang mogelijk wachten met bijvoeding. Joris is nu 4 maanden en drinkt 5 x 200 cc. Mocht dat niet meer voldoende zijn of als hij het fruit uit mijn mond gaat kijken, dan gaan we beginnen met groente en fruit. Bij Thomas was dat rond de 5,5 maand, ik verwacht dat dit bij Joris misschien ietsjes eerder zal zijn, maar misschien ook niet.

Laika, probeer je nou maar geen zorgen te maken. Je doet toch alles wat je kan doen? En het gaat ook helemaal goedkomen met Jim, dat weet ik zeker. Veel succes morgen bij de kinderarts!

Doortje, de eerste keer wegbrengen is altijd spannend, maar zo te horen heeft hij het prima naar de zin gehad. Hoeveel ga je straks werken?

Ik ben alleen thuis vannacht dus ga nu maar 's lekker gestrekt op de bank relaxen!

Geplaatst

Esk, ik ga straks 3,5 dag werken en hij gaat 1 dag per week naar het kinderdagverblijf en 1 dag naar zijn oma. Heb er wel zin in moet ik zeggen om weer te gaan werken. Ik zal Jorrit wel om mij heen missen, maar om weer eens even wat anders doen lijkt me ook wel leuk.

Geniet maar lekker languit op de bank!

Wat betreft bijvoeding: ik wacht ook zo lang mogelijk, maar ik denk dat Jorrit wel vroeg wil. Hij zit nu al heel aandachtig te kijken als wij aan het eten zijn. Toch probeer ik zo lang mogelijk alleen BV te geven, als hij nog niet om meer vraagt. We zullen wel zien. Ik weet ook niet precies hoeveel Jorrit drinkt. Soms drinkt hij fles van 200 cc leeg, maar soms laat ij ook gewoon 60 cc staan. De laatste voeding gaat op het moment heel slecht om 23 uur. Hij drinkt zoń 60 cc, maar slaapt wel gewoon tot 8 uur. Deze gaat er dus langzaam vanaf. Ik maak hem voorlopig gewoon nog wakker om 22.30 uur zolang nodig is. Langzam gaan we dit wat vervroegen en als hij dan nog steeds doorslaapt dan halen we hem er gewoon af. ' s ochtends drinkt hij echt mega veel volgens mij, en hij groeit goed, dus het zal wel goed zijn

Geplaatst

Doortje...wel een stap he, ik had er de eerste keer ook moeite me om echt weg te lopen. Wanneer ga je weer beginnen met werken?

Marianne, hoe is het gegaan met Mila? Nog last van de prikjes gehad?

Laika, fijn dat je zo'n goede dag hebt gehad!

Wij willen ook wel lang wachten met bijvoeden. Het is alleen dat ze maar 4 flessen meer krijgt/wil. En als we iets eten wil ze het zo ongeveer uit je mond kijken. We zullen zien hoe het gaat.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden