Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Laika wat fijn dat ze nu eens goed gaan kijken en je goed begeleid word ik vind jullie heel sterk en knap van jou dat je zelf nu thuis bent .!

dankje violetta gelukkig sliep Feline nog maar een paar nachten door dus was het niet zó erg terug vallen maar breekt wel op vannacht ook weer erg hoesten bah hopelijk blijft het goed gaan anders maar weer naar de huisarts

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Laika, heel veel sterkte en ik hoop dat ze nu echt wat gaan vinden zodat jullie ook gewoon lekker kunnen gaan genieten!

Geplaatst

Laika, heel veel sterkte te komende dagen. Zal best even heel moeilijk zijn, maar het is goed voor Jim (en dus uiteindelijk ook voor jullie). Hopelijk komt er een oplossing!

Knuffel voor jullie!

Geplaatst

Doortje,

Lekker terug naar bed geweest terwijl Jorrit naar het kdv was?

Hoe is het op het kdv gegaan?

Jeetje, kan me wel indenken dat hij dan een overvolle luier had geproduceerd. Wel fijn dat hij het kwijt was.

Had Jorrit er zelf geen hinder van?

Laika,

Hoe is het vannacht met jou gegaan, wat kunnen slapen of liggen 'piekeren'.

Voor Jim en voor jullie wel prettig dat één van jullie bij Jim mag blijven slapen.

Hoe moet ik het me voorstellen? Ligt Jim alleen op een kamer en staat er een bed voor jullie bij?

Prettig om te lezen dat jullie goede begeleiding krijgen, dat is al het halve werk.

Voor jullie als ouders erg fijn om te weten wat er gaat gebeuren.

Nogmaals heel veel sterkte!

Valesca,

Weer met Feline naar de ha geweest.

En?

Wat zielig en vervelend dat ze blijft hoesten.

Knuffel!

Gisteren 2 keer met Mijke naar de ha geweest.

Kwam er zondagavond bij de laatste voeding achter dat ze haar duim niet recht kon krijgen.

Alle vingers waren soepel omdat Mijke 'slapend' lag te drinken en de duim bleef krom.

Was er toch wel van geschrokken. Dacht namelijk dat ze misschien een verkorte pees kon hebben.

Foto's gekeken (op mijn telefoon) en ik zag dat ze haar duim toch ook recht had gehad.

Dacht al, waarom heb ik dit niet eerder ontdekt....

De ha voelde aan haar duim en zei niks. Toen pakte hij nogmaals haar duim en bewoog deze en ik hoorde het wat kraken.

Ik vroeg wat hij aan het doen was.

Grrrr, vertel even wat je gaat doen!!!

Hij gaf aan dat hij het duimpje recht had gezet en dat als het nog eens 'op slot' schoot dat ik terug moest komen, dan zou hij er tape omheen doen zodat het enkele dagen rust kreeg.

Eenmaal thuis met Mijke gespeeld, bv gegeven en naar bed gebracht.

Toen ik haar in bed had gelegd zag ik dat haar duim weer gebogen was. Ik duwde er voorzichtig tegen aan en hij knakte terug.

Echt niet hard geduwd, dat durf ik natuurlijk niet te doen.

Weer gebeld en ik kon 's middags terug komen.

Hij moest met wat moeite het duimpje recht zetten. Mijke mopperde een beetje maar hoefde niet te huilen.

Ha heeft er tape omheen gedaan en gaf aan dat dit enkele dagen mag blijven zitten en als het eraf gehaald wordt en het gaat weer verkeerd moeten we er zelf weer een nieuwe tape omheen doen.

Ik heb niks meer gevraagd en gezegd bij de ha, ben best pist op die kerel!

Net of hij het niet belangrijk vindt ofzo, beetje laks.

Hoezo als ie weer verkeer schiet dat wij er zelf nieuwe tape om kunnen doen, EN DAN?

Daar is het toch niet mee opgelost?

Nu haal ik vrijdag de tape eraf en als het weer 'op slot' schiet wil ik doorverwezen worden naar een orthopeed.

Wat zouden jullie doen?

Geplaatst

Jeetje, die arme Mijke. Tja, ik zou inderdaad als het weer op slot schiet terug gaan naar de huisarts en het er eens goed over hebben. Hoe komt het? Wat kan er aan gedaan worden? Is het niet beter om er naar te laten kijken door een orthopeed?

Ik vind het wel slecht van de huisarts dat hij niet zegt wat hij gaat doen, dat lijkt me toch wel normaal. DUs misschien als je een andere huisarts in de praktijk hebt, dat je daar dan een afspraak mee maakt. Ik heb ook wel eens slechte ervaringen gehad met een huisarts en toen bleek dat de arts uiteindelijk gewoon een slechte dag had gehad en hebben we dat uitgesproken. Dus je kan dat ook gewoon melden dat je dat niet prettig vond. Al is het maar om het voor jezelf gezegd te hebben (sommige mensen zijn gewoon hork, daar schiet je niets mee op om iets te zeggen).

Geplaatst

Wish, wat stom dat de ha helemaal niets zei! En nu moet je blijkbaar zelf maar gaan dokteren... Zou inderdaad ook doorverwezen willen worden. Misschien dat je nog bij het cb om advies kan vragen. Of ze dit vaker zien/horen? Sterkte met het duimpje!

Laika, ben ook erg benieuwd hoe het nu gaat!

Geplaatst

Wish, wat irritant die huisarts! Hoe gaat het nu met Mijke? Mocht het weer gebeuren zou ik proberen een afspraak te maken bij een andere huisrtas of een verwijzing aanvragen. Is toch niet normaal dat zo'n duimpje zo makkelijk op slot schiet??

Laika, hoe was je nacht? Wat lijkt me dat vreemd...niet wakker worden van Jim, maar echt een wekker moeten zetten en dan je man ook niet thuis.

Maar hopelijk komt er nu wel iets uit...dan kunnen ze er tenminste iets mee. Sterkte!!

Valesca, hoe gaat het met de verkoudheid? Nog aan het hoesten? Is de fysio al geweest?

Doortje, lekker zeg zo'n weekendje weg. Samen zwemmen lijkt me ook heerlijk! Toch maar eens naar het babyzwemmen.

Anne sliep ook tot een uurtje of acht...de eerste keer dat ik moest werken zijn we eerst zelf gaan douchen enz. Ze is toen wakker geworden van het lawaai en het licht op de gang...denk ik. Toen om een uurtje of kwart voor zeven de fles gegeven. Verder ongeveer 4 uur tussenpauze aangehouden. We hebben nu een schema van ongeveer 7, 11, 15 en 19 uur. De late fles is wel rekken, dan heeft ze om een uurtje of zes al wel weer trek. Ze komt nu ook op vrije dagen rond zeven uur. Ging dus eigenlijk heel makkelijk...alleen is in het weekend zeven uur wel erg vroeg. Gelukkig wil ze soms nog wel weer even gaan slapen.

Geplaatst

Esk,

Net wat je zegt, een 'hork'. Haha

Ik wou eigenlijk geen afspraak bij hem, maar de andere ha had geen gaatje vrij.

Dank je wel, voor jullie reacties. Dan weet ik dat ik niet 'overbezorgd' reageer als ik wil dat Mijke evt. doorverwezen wordt naar een orthopeed of fysio.

Zal deze week naar het cb gaan en navraag doen.

Moos,

Mijke zelf blijft vrolijk, kletst en lacht volop.

Merk wel dat ze haar rechter hand meer is gaan gebruiken. Zal haar duim toch wel wat pijn hebben gedaan.

Of ze is linkshandig, is ook prima. Schoonbroer en mijn broer zijn ook linkshandig, zou dit erfelijk zijn? (ff googlen)

Gelukkig wil Anne in het weekend wel weer even terug naar bed.

Zoals ik het van je begrijp hebben jullie wel al een ritme gevonden, fijn zeg!

Mijke wil om de 3,5 á 4 uur drinken.

Om de 1,5 á 2 uur geeft ze aan moe te zijn en gaat dan ook (meestal) zonder mopperen slapen.

Behalve in de avond, dan moeten we consequent zijn om haar niet uit bed te halen.

Ze kan dan 1 á 1,5uur mopperen/jengelen/huilen en dan in slaap vallen voor een half uur ofzo, dan wordt ze wakker om te willen drinken of we maken haar wakker.

Anders kom ik met de laatste voeding in de knoei. Die wil ik toch niet later dan 23.30u gaan geven.

Geplaatst

Wish,

Wat een hork die huisarts inderdaad. Ik zou bij een volgende keer gewoon een verwijzing vragen hoor. Meestal gaan dat soort dingen bij kinderen wel over volgens mij en komt het door de soepelheid die er nog is, maar ik zou dat ook laten checken hoor!

Hoevaak drinkt Mijke nu op een dag en hoeveel slaapt ze? Jorrit krijgt nu 5 voedingen per 24 uur. Echter, hij slaapt bar weinig overdag. Meestal 2 keer 1.5 uur en dan vanaf 19.30 uur tot 08.00 uur (maak hem zo rond 22.15 nog een keer wakker om te drinken). Het is gewoon een wakker mannetje. Ik heb hem nu net in bed gelegd omdat hij wel moe is, maar hij ligt al weer flink te mopperen. Toch maar even snel het eten op zetten en kijken wat er gebeurd. Anders straks er toch maar weer even uit. Ik voed hem weer rond 18.45 uur (moet zelf om 19.10 weg). Dat is wel pas 3 uur na de vorige, maar komt gewoon voor mij en hem fijn uit. Hij drinkt dan toch altijd genoeg ook al zit er maar 3 uur tussen, maar hij is daarna zo moe dat hij wel de hele avond lekker slaapt en 's nachts ook.

Geplaatst

Oh Laika,

wat zal het moeilijk zijn deze week in je hart. Maar gelukkig wordt Jim uitstekend verzorgd en hoeft hij nooit alleen te slapen. Ik hoop dat ze snel te weten komen wat het is. Hoe reageerde de arts op het filmpje dat je had gemaakt? zag hij/zij er iets duidelijks in?

Wish,

Hoe belachelijk van die dokter om niks te zeggen. Het gaat hier over een baby, daar wil je toch vanzelf voorzichtig mee zijn en weten wat ermee gaat gebeuren? is er een oorzaak van dat 'slot'?

Doortje,

klinkt héérlijk, jullie vakantie. Ja, van dat slechte weer hebben wij ook mogen proeven toen. Mn moeder was aan het letten op Dante terwijl wij met de hond gingen wandelen. Nou, we kwamen kliedernat terug thuis, dus gelukkig maar dat ik Dante niet mee had in de draagdoek.

Moos, ik hoop dat ze op de crèche er ook 4 uur tussen kunnen laten, dan hoef ik minder te kolven -) hij mag het gerust bij mij dan inhalen 's avonds.

Vrijdag proefdag op de crèche. Spannend!!! Hij krijgt intussen elke dag een flesje bv en het gaat steeds beter gelukkig. Een hele dag flesjes heeft hij nog niet gehad, en ook geen ontdooide. Moet ik ook nog oefenen. Hij sabbelt de hele dag door op zijn vuistjes en vingertjes, de ontdekking van de week! ook vindt hij het leuker en leuker om op zijn buik te liggen, nu hij zijn hoofd goed omhoog kan houden en dus ook meer te zien krijgt dan op de rug. Hij ziet er dus de voordelen wel van in. Massage was weer leuk, en hij was weer de enige baby die er ontspannen bij lag en het allemaal lekker liet begaan. Oh, en vandaag is hij 4 maanden! een dagje na Anne hihi. Vanavond verschoningskussenfoto!

[ATTACH=CONFIG]3416[/ATTACH]

Geplaatst

Doortje,

Mijke drinkt 5, maar meestal nog 6 keer.

Niet elke dag loopt hetzelfde, maar globaal is dit onze dag:

7.00 wakker en bv

7.45 naar bed

10.00 wakker

10.30/11.00 bv

11.45 naar bed

13.45 wakker

14.00/14.30 bv

15.30 naar bed

16.30 wakker

17.00/17.30 bv

18.00 naar bed (bij deze keer naar bed brengen vindt Mijke het moeilijk om in slaap te komen. Soms 1 of 1,5uur bezig om in slaap te komen)

Vandaag sliep ze binnen 10 min.

19.30 wakker

20.00/20.30 bv

21.30/22.00 naar bed

Tussen 23.00 en 23.30u haal ik haar uit bed en laat ik haar liggend naast mij in bed drinken. Ze doet meestal haar ogen niet meer open, drinkt wel goed en ligt binnen een half uur weer in bed.

Ellen,

Ha kon niet aangeven wat de oorzaak kon zijn.

Succes met de proefdag, zal wel even slikken zijn als je naar huis gaat.

Geplaatst

Volgens mij was hier laatst iemand die een beroep deed op de cp-bon van de Prenatalbox? Was het Doortje niet?

In ieder geval heb ik vandaag de box opgehaald, maar er zat wel een Landalbon in, maar geen cp. Heb je er nog belang bij? Laat het dan maar even weten ;)

Geplaatst

Wish wat zielig van Mijke haar duimpje,hopelijk helpt de tape en idd raar die huisarts hoor ik zou ook zeker verder laten kijken als het niet beter word

Sterkte ermee

Even kort verder

Fysio geweest allemaal tips en oefeningen,er is alleen sprak van plat achter hoofdje doordat ze constant verkouden etc is belemmerd dat haar ontwikkeling,borst omhoog niet op de buik etc

dat zorgt voor de spieren in haar nek die ook de hoofdspieren aantrekken.

over 2 weken komt ze weer dan moeten we evt nadenken over een helmpje puur cosmetisch.....sanne was nog platter en dat is helemaal goed gekomen daar wisselende zij ligging dus tot nu denken we zeker niet een helmpje

huisarts geweest en ze heeft het RS virus bah vind het eng.....zware kuur gekregen die normaal pas vanaf 1 jaar mag,kleine hoeveelheid en 3 dagen dan mag het......

ze slaapt nu beneden en vannacht naast mij

Geplaatst

Valesca, wat vervelend zeg voor Feline (en jullie). Hoop dat ze snel beter is!

Wish, hoe gaat het nu met mijke? Merk je nog iets aan het handje?

Ellen, hoera 4 maanden! Al 4maanden genieten!

Laika, hoe is het vandaag gegaan?

Ik kreeg vandaag een brief van het ziekenhuis. We moeten beslissen wat we met onze cryos willen doen. Contract loopt in september af. Moeten nu beslissen wat we doen, vernietigen, doneren aan wetenschap, zelf gebruiken. Dat zijn de opties.

Zelf gebruiken gaat niet meer gebeuren. Echt einde van de kinderwens. Vindt het toch moeilijker dan ik dacht.

Geplaatst

dankjewel!

en erg herkenbaar dat je het moeilijk vind

wij zeiden ook 2 kindjes maar ik vind het zo moeilijk te bedenken dat er geen zwangerschap meer komt,geen pasgeboren kindje geen kraamweek....gek hé

succes verder met je keuze

Geplaatst

Jose, het is de felicitasbox kwam ik achter. Toch lief dat je er nog aan denkt.

WIsh, dan slaapt Mijke wel goed zeg!! Jorrit doet dat echt niet overdag!!! Was dat hier ook maar zo. Ik ben al blij als hij twee keer 1.5 uur slaapt. Gelukkig slaapt hij vanaf 19.30 uur wel goed de hele avond en nacht.

Ellen, spannend hoor ook oefenen met Dante op het KDV. Ik herken dat van op de buik iiggen wel. Jorrit vindt het ook steeds leuker. Ook hier zijn de vuistjes erg in trek. Maar ook

knuffeltjes stopt hij in zijn mondje.

Geplaatst

He meiden,

Wish, wat zielig van het duimpje van Mijke....hopelijk komt het allemaal goed!

En Valesca, oei, het rs virus dus, dat is inderdaad wel een heftig virus, hopelijk reageert Feline snel op de medicatie en knapt ze eindelijk weer op.

Hier een matige dag gehad. Jim heeft het vannacht niet zo goed gedaan in het ziekenhuis. Sliep hij de afgelopen drie dagen opeens door van 23 uur tot 7 uur (en de weken daarvoor sliep hij ook goed alleen kwam ie nog voor een voeding rond 4 a 5 uur), vannacht werd ie om 3.30 krijsend wakker. Hij was niet meer tot bedaren te brengen dus Joey heeft hem maar een fles gegeven. Daarna bleef ie krijsen....Uiteindelijk is hij na nog een keer 10 minuten krijsen weer in slaap gevallen maar om 7.30 werd hij weer krijsend wakker. Weer een fles en daarna maar een half uurtje geslapen. Na de fles van 12 uur heeft hij wel bijna drie uur geslapen maar daarna was het weer ellende. Ze hebben Jim vannacht ingebakerd laten slapen en wij denken dat dat weleens de reden kan zijn dat hij krijsend wakker werd. Wij waren er namelijk al achter dat Jim snachts gewoon goed slaapt zonder ingebakerd te zijn. Als ie dan wel wakker wordt dan kan hij zichzelf troosten door zich uit te rekken, in zijn oogjes te wrijven en op zijn vuistjes te sabbelen. Dat lukte vannacht opeens niet natuurlijk. Ik heb dus vandaag gepleit om wat we al bereikt hebben (namelijk goede nachten) niet om zeep te helpen en dat was akkoord. Overdag mogen ze van mij van alles met hem uitproberen, dat gaat toch al vrij slecht dus daar valt niets aan te verpesten. Wij zijn echter niet zo'n voorstander van dat inbakeren, dat slaapje van drie uur van vanmiddag was ook terwijl hij in zijn slaapzakje lag en niet in de inbakerdoek.

Nou ja, het is allemaal dus nog wat rommelig en wennen. Jim ligt inderdaad in een kamer alleen en daar staat dan een bed voor ons bij dus mijn vriend slaapt bij hem op de kamer. Wij hebben het idee dat op dit moment erg wordt gefocused op de reflux, wat heel goed is, maar de rust en regelmaat lijkt daardoor wat vergeten te worden en daar is Jim wel erg gebaat bij. Daar moeten we zelf dus bovenop zitten. Maar dat is lastig omdat we het personeel ook niet in de weg willen zitten. Vandaag had ik echter wel het gevoel dat we eigenlijk precies hetzelfde aan het doen waren als wat we thuis doen. We zijn ook nog steeds degene die het troosten doen omdat de verpleegkundigen natuurlijk ook andere patientjes hebben en niet al hun tijd in Jim kunnen steken. Soms voelt dat wel alsof we alsnog aan ons lot worden overgelaten.

Er is vandaag wel een plan van aanpak gemaakt. Ze hebben met z'n allen de videobeelden bekeken en dit vonden ze heel fijn. Ze zijn ervan overtuigd dat Jim reflux heeft, zeker na het zien van de beelden. Plan van aanpak is nu: ritme creeren (vonden wij een beetje een open deur want daar zijn we nou juist al heel lang mee bezig maar oke), medicatie geven, voeding toch weer indikken en overdag inbakeren. We kregen vandaag te horen dat babies in principe nooit weg worden gestuurd voordat het huilen significant is afgenomen. Dat klinkt natuurlijk fijn maar wij hebben ook wel een beetje het gevoel dat Jim wel weer een geval apart is. Wij zijn natuurlijk geen ouders waarbij de rust en regelmaat ontbreekt en waarbij inbakeren opeens wonderen doet. Als dat namelijk wel het geval was geweest, dan hadden we nu niet in het ziekenhuis gezeten. Toch krijgen we nu wel een beetje het gevoel alsof zij voornamelijk ervaring hebben met kindjes die ze door middel van rust en regelmaat en inbakeren rustiger hebben gekregen. Wij zijn benieuwd wanneer ze door gaan krijgen dat wij bij Jim dat stadium al lang voorbij zijn. Onze enige grote zorg op dit moment is dat het beetje ritme wat we met veel pijn en moeite voor elkaar hebben gekregen, nu door deze ziekenhuisopname ook om zeep wordt geholpen. En dat voelt niet goed...

Zo weer even lekker van me afgeschreven!

Geplaatst

Nou Laika, wat een dag zeg. Het gaat met ups en downs. Niet fijn als ze niet volledige aandacht voor Jim kunnen hebben. Reflux lijkt me logisch, wel ingewikkeld (haha woordgrap) dat inbakerverhaal. Lijkt idd dat Jim daar niets van moet hebben, maar als dat hun 'trukje' is, hoe breng je ze er dan vanaf...? Wel goed cq fijn dat ze Jim nu op

z'n slechtst meemaken. Dan is iig duidelijk dat hij echt iets mankeert. Klein manneke. Heb echt met hem te doen.

Hopelijk morgen beter nieuws!

Geplaatst

Ps kleine tip als 't mag: misschien kun je vragen om een 24-uurs ph-meting. Nu hij er toch ligt. Dan wordt de mate van (zure) reflux gemeten. Misschien is heel zuur = slokdarmpje aangetast. Of niet zuur = onnodige medicatie. In ons zkh wilden ze naast Nexium ook Motilium voorschrijven?

Geplaatst

Hey Toverstaf (kon je er maar even mee zwaaien bij Jim ;)), ik zit inderdaad te denken om te vragen of ze zo'n meting willen doen alleen in het ziekenhuis is iedereen ervan overtuigd dat het zure reflux is (en wij ook wel hoor, zijn adem ruikt zuur, en we hebben zelf ook gewoon eens een keertje geproefd wat er nou naar boven kwam en dat was ook heel zuur) en zo'n test wordt dan alleen gedaan wanneer de medicatie niet aanslaat. Grappig dat je begint over motilium want dat wilde ik morgen ook gaan voorstellen.

Kreeg net weer een update van mijn vriend. Jim heeft om 20 uur zijn flesje gehad, na 100 ml begon hij hevig te krijsen, toen hebben ze hem nog 30 ml kunnen geven en toen was het weer krijsen. Hij was heel moeilijk tot bedaren te krijgen en is uiteindelijk pas om 21.30 in slaap gevallen. Ook deze verpleegkundige is er van overtuigd dat het de reflux is die hier zorgt voor alle onrust. Zij heeft erg veel ervaring met reflux kindjes en Jim voldoet aan alles.

Nou, morgen weer een nieuwe dag. Ik ga slapen en ben om 8.30 weer in het ziekenhuis om lekker te kunnen knuffelen met mijn moppie.

Geplaatst

Valesca ohhh wat erg zeg voor Feline , beterschap !

Wish ik zal zaker in panic raken als mijn kind is. Ik vind het echt niet overdreven van je, stom hè dat de ha zo reageert, geef Mijke maar een kusje

Laika jammer dat de eerste dag eigenlijk tegen valt. Ik dacht het ook dat hun zouden proberen Jim te trosten, dus niet.... Ik hoop dat morgen beter gaat, ook een knuffel voor je klein mannetje

Geplaatst

Arme Jim, zijn slokdarm is waarschijnlijk helemaal beschadigd door het zuur en daarom dat hij het zo moeilijk heeft met drinken en slapen wellicht. Jammer dat er personeelstekort is, want als er iets is wat ze moeten doen is hem toch geruststellen nu hij niet thuis is en met allerlei onderzoeken zit? Benieuwd hoe het verder zal gaan met jullie knulletje. Ik hoop dat zijn pijn snel voorbij trekt zodat hij weer baby mag zijn. Bij ons in België wordt vaak te snel naar medicatie gegrepen, maar ik denk dat jullie nu echt wel lang genoeg gewacht hebben. Nog veel sterkte in elk geval!

Wish,

wat een fijn ritme zeg! Lekker slapen en groeien! Hier heb ik het tot 6u kunnen rekken voor zijn eerst voeding al was hij al wakker aan het worden om 5u40 en ik natuurlijk ook. Maar om 6u eten vind ik al beter. Zijn volgende slaapje bleek al wat moeilijker, maar nu is hij weer vertrokken blijkbaar. Gisteren was hij een leuk mannetje, soms kan hij zo gemakkelijk zijn dat het heerlijk genieten is.

Doortje

Ja, jij hebt je oefendag ook al gehad, of toch niet? Jij begint ook deze week of volgende week toch he? SPannend he. Soms denk ik stoer dat het allemaal wel zal meevallen, maar tegelijk weet ik nu al dat ik traantjes ga laten eenmaal de deur uit van de crèche.

Valesca,

Goh, Feline raakt er echt maar niet vanaf he. Moet ze extra medicatie nemen nu? Of vitaminen? Goed dat ze zo goed verzorgd wordt door mama, papa en vele knuffeltjes van de grote zus.

Ik heb een wit ribbeltje oftwel een tandje door zijn tandvlees gezien, zien jullie dat ook? Zou het al aan het doorgroeien zijn (en daarmee ook zijn kwijlen en op de handen zuigen/kauwen) of zou het nog eventjes blijven zitten? Benieuwd in elk geval!

Wendy,

Misschien toch nog even wachten? Veel jonge moeders willen nooooit meer bevallen of snel een nieuw kindje, maar na een paar jaar begint het toch al wel weer te jeuken.. Lastig hoor, zo'n beslissing..

en dan toch wakker hier, zal maar eens gaan kijken :-)

Geplaatst

Laika, dus toch een ernstige reflux zoals het nu lijkt? Wel vervelend dat je het gevoel hebt dat je soms aan jullie lot wordt overgelaten omdat het druk is. Gelukkig kunnen jullie wel de hele dag bij jullie mannetje zijn, zodat je hem in elk geval zelf kunt troosten. Ik hoop dat medicatie voor Jim snel gaat helpen zodat hij geen pijn meer heeft van het zuur. Dat zal namleijk best wel branden in zijn keeltje. Sterkte de komende dagen want het zal niet gemakkelijk zijn.

Ellen, Jorrit is gisteren weer wezen oefenen op het KDV en het ging wel goed. HIj heeft zelfs 1.5 uur liggen slapen daar in de 4 uur dat hij er was. Vrijdag begin ik weer met werken en hij gaat 7 februari voor het eerst de hele dag naar het KDV. Ik heb ook traantjes gelaten de eerste keer oefenen en gisteren weer hoor.. het blijft toch nog even lastig om je kind achter te laten ook al zorgen ze daar goed voor hem.

Ik heb Jorrit vanmorgen een lekkere massage gegeven. Het leek er daarna even op dat hij lekker ging slapen, maar helaas was meneer na 20 minuten al weer wakker. Eerst wat aan het jengelen maar daarna over op kletsen. Dat heeft hij nu bijna een half uur vol gehouden en nu is het toch weer jengelen. Ik heb hem om 8 uur gevoed, dus de volgende voeding komt pas rond 11.30 uur. Toch wel jammer dat Jorrit zo slecht slaapt overdag. Gelukkig is hij, als hij uit bed is, wel vrolijk en gezellig. Pas om 18 uur gaat het kaarsje echt uit en dan is het rekken tot de voeding om 18.45 uur zodat hij daarna naar bed kan.

Oh.. hij wordt nu toch wel boos.. ik ga maar eens kijken bij hem

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden