Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Moos,

Mila was wat huilerig gisteravond maar ze had geen koorts. Ze ging goed slapen en kwam vannacht weer zoals gebruikelijk voor de voeding en ging weer slapen. Ook vanochtend ging ze weer slapen. Al met al is het heel goed gegaan vind ik.

Lang is ze al hè? 61,5 cm! Ben blij dat t zo goed gaat.

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He meiden,

Ben het even kwijt, waarom wordt geadviseerd te wachten met bijvoeding tot 6 maanden? Bij ons is dat volgens mij sowieso anders omdat reflux kindjes weleens wordt geadviseerd wat eerder te laten beginnen met bijvoeding, dat schijnt weleens te helpen.

Wij zijn vanochtend bij de kinderarts geweest, wat een drama was dat weer zeg.

Het begon al met het feit dat Jim wat eerder dan gebruikelijk zijn flesje kreeg maar deze vervolgens compleet weigerde...Toen maar een krijsende (want vermoeide) Jim in de maxi cosi gezet, naar mijn moeder gereden, want zij zou meegaan naar het ziekenhuis omdat mijn vriend moest werken, en daar alsnog weer het flesje aangeboden. Toen dronk ie met moeite 80 cc. Vervolgens naar het ziekenhuis, Jim heeft toen een kwartiertje in de auto geslapen, en daar hebben we anderhalf uur moeten wachten...Echt zo erg als je met een huilend, niet slapend maar wel enorm moe kindje zit! Nou ja, we hebben een gesprek gehad met de ka, zijn oortjes zijn bekeken hoewel de arts het niet waarschijnlijk vond dat er iets aan de hand was, en we hebben het gehad over medicatie en voeding. We moeten doorgaan met de nexium en het zelfs iets verhogen tot een zakje per dag. Verder moeten we stoppen met de hypo allergene voeding. De arts acht het zeer onwaarschijnlijk dat Jim allergisch is en Jim drinkt echt enorm slecht sinds we op die voeding zijn overgestapt terwijl volgens de arts kindjes met een allergie juist vaak beter drinken wanneer ze overgaan op hypo allergeen. Verder krijgen we een afspraak met de kinderfysiotherapeut om te praten over hoe om te gaan met Jim. Klinkt gek maar zij is erg ervaren in rust en regelmaat en prikkelbare kindjes, dus hopelijk heeft ze nog wat goede tips. Doortje, ik denk dat dat een beetje te vergelijken is met een baby consulente.

Over twee weken moeten we terugkomen bij de arts om te kijken of we verschil merken met de ophoging van de nexium.

Jim is natuurlijk op dit moment compleet van de leg. Thuisgekomen heb ik hem gelijk nexium gegeven (maar hij weigerde de helft...dus vanavond maar de andere helft geven) en hem een flesje normale melk gegeven, wat hij direct opklokte.

Daarna in bed gelegd waar hij inmiddels aan een zeer onrustig slaapje is begonnen....Ik heb net maar even een boterham gegeten want dat was er nog helemaal niet van gekomen. De arts opperde ook nog een opname van een paar dagen om Jim te kunnen observeren en weer op de rit te krijgen. Op sommige momenten denk ik daar zelf ook weleens aan...Maar mijn vriend wil dat absoluut niet hebben en meer dan r en r inbouwen doen ze waarschijnlijk toch niet. Dan liever eerst met tips van de fysio er proberen uit te komen....

Geplaatst

Laika,

Je hebt er al een drukke ochtend op zitten.

Dat Jim nu maar wel weer beter zal gaan drinken nu je gaat stoppen met de hypo voeding. Dan zal hij hopelijk een voller maagje krijgen en meer tevreden zijn.

Sterkte met het geven van de Nexium, hoop dat dit wel het gewenste effect zal gaan hebben. Medicatie geven is niet leuk om te doen!

Gisteren Mijke rond 18.30u naar bed gebracht en ze is om 19.00u in slaap gevallen na jengelen en huilen.

We lopen om de 7min naar boven om de speen te geven en over haar hoofd te aaien, kusje geven en weer weg.

Vraag me niet waarom we 7 min doen, haha!

Om 21.00u heeft mijn man haar wakker gemaakt om haar eten te geven (ik had na-gym) en om 00.00u heb ik haar de borst aangeboden waar ze 15 min gedronken heeft.

Rond 5.00u hoorde ik haar even, maar Mijke is uiteindelijk om 8.45u wakker geworden en te willen drinken.

1 borst aangeboden, om 9.15u terug in bed gelegd en ik ben de andere borst gaan kolven. Ben gestopt toen ik 180cc had gekolft.

Geplaatst

Laika,

Tot minimaal 6 maanden wachten met bijvoeden is vooral voor borstgevoede kindjes bedoeld denk ik. Zij krijgen namelijk antistoffen binnen via de moedermelk, en hoelanger ze dit krijgen hoe weerbaarder ze zouden zijn tegen allergieën en dergelijke. Wij zijn beiden allergisch voor verschillende dingen, dus is het voor ons wel bijna een noodzaak. Ik hoop het minstens 7 maanden te kunnen doen, want die 4 weken vroeger geboren komen er in dat geval dan wel bij. We zien wel, want als hij echt geïnteresseerd is in vast voedsel dan kan je het hem moeilijk ontzeggen he.

Wat een ochtend alweer voor je. Hopelijk werkt de nexium dit keer. Ik zou zelfs geen 2 weken maar een week wachten. Bel de kinderarts desnoods om meer raad te vragen. Goed dat je bij een kinderfysiotherapeut terecht kan. Het geeft het gevoel iets te kunnen doen voor hem, en zelf weer hoop te krijgen op wat rust.

wish,

jij krijgt er echt super veel uit zeg! Ik heb vanochtend 130ml uit één borst gehaald, wat al veel meer is dan de voorbije dagen, maar toch :-)

Toverstafje,

Leuk om van je te horen! Jullie doen het super, dat is echt goed om te horen. Geniet maar van jullie drietjes! Haha, moet je echt lachen om mijn 'avonturen'. Blijven lezen zou ik zeggen, het is nog maar een begin!

Marianne,

Wat een slanke dame! Goed gedaan van je (melk)!

Esk,

was ik nog vergeten te zeggen, dat bij jou Joris blijkbaar ook nog niet veel meer doet dan kijken en de handjes observeren. Geruststellend! Daarnet was hij een hele luide conversatie aan het voeren met het pluchen varkentje dat ik op ooghoogte had neergelegd. Grappig.

Moos,

Hoe gaat het werken je af? Ik zal ook wel een traantje wegpinken als ik vertrek, en een hele nieuwe periode tegemoet ga. Zoals Doortje zegt: een werkende moeder. Al ben ik wel heel erg blij dat ik halftijds ga werken het eerste jaar.

Hier weer om 5u wakker, en een klein beetje extra eten gegeven. Hij heeft echt honger dus ik moet mijn productie verder omhoog zien te krikken. Extra kolven en aanleggen dus.

en weer naar babymassage. Hij vond het weer heerlijk, maar wilde niet in de tummy tub erna daar. dat hebben we zelf niet thuis, en kent hij niet dus was het groot protest en ook niet willen slapen erna tot hij doodvermoeid in slaap viel. Hij heeft trouwens een nustela zal gekregen want zijn schrale plekken lijken echt wel op eczeem. extreem droog dus. Hopelijk helpt dit, want het lijkt alleen maar erger te worden.

Hij heeft kietels! Als ik in zijn nek kusjes geef moet hij lachen en trekt hij zijn schouders helemaal op om zn nek te beschermen. Echt schattig. Zijn ze bij jullie ook zo lawaaierig geworden? Echt roepen en het uitschreeuwen van plezier?

Eergisteren dode vlooien op de kat gevonden, goed nieuws dus. En de hond ga ik vanavond met een nieuw spot on middel behandelen, andere bestanddelen. de beestjes zijn immuun denk ik geworden; In het weekend gaan we 2 gas'bommen' loslaten in het hele appartement dat de boel zou moeten doden. Dan moet de kat maar een tijdje buiten op het terras blijven tot de gassen zijn gaan liggen. Wij zullen op stap gaan met hond en Dante want het is best een giftig spul.

Geplaatst

Laika, weer een enerverende morgen dus. Hopelijk heb je wat aan de kinderfysiotherapeut straks. Ik hoop dat zij met jullie de oorzaak kan vinden van Jim's onrustigheid. Bakeren jullie hem trouwens nog steeds in? Hopelijk helpt de nexium ook bij hem.

Moos, ik begin volgende week vrijdag weer. Heb er best zin in, al lijkt het me niet leuk om de hele dag Jorrit te moeten missen om mij heen. Toch geeft werken mij wel altijd een lekker gevoel.

Ellen, irritant die vlooien. Hopelijk gaan jullie gasbommen werken.

vanmorgen ben ik met Jorrit naar de babymassage geweest. hij vindt dat echt super fijn. Hij lag heerlijk relaxed te zijn en veel te lachen tussendoor. Na afloop mocht hij in de Tummytub. Vind hij ook heerlijk. De consulente had er wat eucalyptus olie in gedaan omdat hij zo verkouden is. Ook vanmorgen nog eens met haar gesproken over het spugen van Jorrit overdag. Sommige dagen gaat het echt heel goed, maar meestal, als hij druk aan het bewegen is, komt er voeding en zuur terug. Ik ga nu proberen hoe hij reageert op nutriton zodat hij, als hij op het KDV of bij oma thuis de fles krijgt, iets dikkere voeding krijgt. Dan drinkt hij mogelijk ook gemakkelijker uit de fles. Als ik thuis ben wil ik gewoon de borst blijven geven. Gaat het nou echt super goed daarmee, dan overweeg ik om overdag ook zelf te kolven en hem alleen de eerste voeding, 's avonds voor het slapen gaan en de voeding van 23 uur de borst nog te geven.

Vanmiddag heeft jorrit wonder boven wonder een keer 2,5 uur geslapen in de kinderwagen (vanmorgen maar 1/2 uur geslapen). Hij is nu aan het wakker worden, dus ga zo voeden (al weer 4 uur later).

Ellen, die bijvoeding geef je dan toch gewoon naast borstvoeding, dus je antistoffen blijf je wel mee geven. Volgens mij heeft het meer met de samenstelling te maken van de voeding, waardoor borstgevoede kindjes pas later behoefte hebben aan bijvoeding. Ik zal het eens precies opzoeken hoe het zit, want vraag het me nu wel af eigenlijk. Jorrit vind het in elk geval al super interssant als wij zitten te eten en sabbelt ook graag op het lepeltje wat ik gebruik bij het geven van zijn vitaminen.

Geplaatst

Hoi meiden, even snel een bericht van mij vanuit het ziekenhuis , ja we zijn er weer...... Mijn blinde darm weer, nu even afwachten op mijn bloedwaarden, ik wil echt niet geopereerd te worden. Ik weet het ik heb het niks te zeggen, maar als het kan net als vorige keer.... Als Emma niet meer aan de borst is ga ik vrijwillig onder het mes, duimen jullie mee dat het mee valt.

Geplaatst

Violeta, dat meen je niet!! Meis, ik hoop dat je niet geopereerd hoeft te worden, ik ga heel hard duimen!!

Wish, zo 180 cc uit 1 borst! Dat had je in het begin toch ook niet kunnen denken he?

Ellen, Jim begint ook echt enorm veel geluid te produceren, hij heeft ontdekt dat ie ook kan gillen voor de lol..Leuk maar ook wel heel heftig aan je oren hoor, haha! Ook kan hij al, met wat aanmoediging zijn pluche rammelaar vasthouden, hij grijpt er echt naar. En we hebben ontdekt dat ie het heel fijn vindt om met een hydrofiele doek te knuffelen in bed. Hij houdt deze dan met beide handjes vast en aait hem langs zijn hoofd, heel lief.

Trouwens, eczeem kan ook duiden op een allergie, goed dat je gaat proberen om zo lang mogelijk puur bv te geven dan!

Jim heeft behoorlijk last van baby acne, wanneer zou dat eens over gaan?

Doortje, wat leuk dat Jorrit de babymassage zo fijn vindt. En daarna lekker in bad met eucalyptus olie, wat een verwennerij zeg! Wij bakeren Jim niet meer in omdat we merkten dat het slapen daarmee niet beter ging. Bovendien mag het nu niet meer omdat Jim al kan omrollen.

Hier gelukkig een zeer relaxte middag na die rottige ochtend. Jim is vanmiddag na een wat onrustig begin uiteindelijk toch rustig in slaap gevallen tot 16 uur (dus ruim 3 uur geslapen). Om 16 uur weer een fles (die hij weer helemaal op had kunnen drinken maar ik ben gestopt bij 125 cc zodat we hem om 19 uur weer kunnen voeden zodat we weer een beetje in een ritme komen en hij dan aan de nacht kan beginnen). Na een half uur opzitten was hij er eigenlijk alweer klaar mee. Ik leg Jim na de voeding en knuffelen meestal even in de box, hij gaat dan tegen zijn Nijntje praten. Op een gegeven moment krijgt ie ruzie met Nijntje, hij gaat dan boos kijken en gillen tegen Nijntje ;) en dan weet ik dat het weer tijd is voor zijn bedje. Om half vijf er dus weer in gelegd en na drie keer gillen sliep ie alweer. Moppie van me.

Geplaatst

heerlijk om je zo ontspannen te horen Laika. Toch wel eens een lekkere namiddag gehad.

Marianne ik bedoel Mustela, het merk. Haha! de tube heet Stelatopia. Ikh heb ook aan allergie gedacht. Dus ander wasmiddel proberen. Ook ben ik weer met alle koemelkproducten gestopt, maar zal nog even moeten wachten eer ik effect zie misschien.

Net in de bio winkel eten gaan kopen (met Dante in de maxi cosi, gemakkelijk om de boodschappen in het rekje eronder te doen) Héérlijk om gewoon eens te kunnen winkelen zonder jezelf ethisch te moeten kwellen. De prijzen daarentegen zijn kwellend te over :-)

Oei Violeta!!!! ik duim ook met je mee! Verzorg jezelf, ja?

Geplaatst

Toverstafje inderdaad een jaar geleden allemaal hé ik had toen net de terugplaatsing gehad van ons wondertje....ja en ik had toen dit topic opgestart en dan nu alweer een jaar later pfffff

geniet maar heerlijk van fijn dat het goed gaat allemaal!!

heerlijk om te lezen hoe verliefd jullie allemaal zijn op de kleine! ik eet ze nog net niet op hier haha

Mariannen mooi gegroeid je meisje!! ze is net iets langer als feline hahah die is nu 19 weken donderdag

laika denk jij maar aan je eigen hoor!! probeer dat schuldgevoel kwijt te raken dat is zonde want je bent een top moeder!!!!! en je bent er samen voor je mannetje en nu je man even iets meer....strak jij weer hoor geeft niks

hopelijk gaat het beter nu met andere voeding en ik snap dat je evt een opname wel ziet zitten....wie weet als het zo blijft gaat je vriend ook overstag

Doortje fijn dat het met je mannetje goed ging op het KDV!!

Wij wachten ook even met fruit ik was al begonnen omdat ze zo aan het kauwen op haar handen was,maar echt wat eten deed ze niet

We zijn nu over op andere voeding i.v.m ontlasting en nu wil ik even niks anders geven dan die nieuwe omdat ze nu van de hypoallergene af is

meiden ik lees alles hoor ook al reageer ik niet op iedereen;)!

Violetta wat rot zeg bah sterkte hopelijk valt het mee!!!

[ATTACH=CONFIG]3374[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3375[/ATTACH]

Geplaatst

Violeta,

Och meid toch, natuurlijk wil je niet geopereerd worden.

Heb je ondertussen de bloedwaarden te horen gekregen?

Toen ik je bericht gelezen had ben ik meteen begonnen met duimen.

Toi, toi, toi en een dikke knuffel!

Ellen,

Yes, dode vlooien, dat is goed nieuws! Succes nog met het bestrijden van die rot beestjes!

Vind het leuk om te lezen dat Dante de babymassage fijn vindt. Shantala-massage?

Mijke geniet er ook zo van. Helaas heb ik de 5 lessen er op zitten, afgelopen zaterdag was de laatste les.

Ik ga dit thuis echt voortzetten, plan dit 1 keer in de week zodat ik het ook echt ga doen en de tijd er voor neem.

Hoe gaat het drinken uit de fles?

Hoop dat de zalf gaat werken.

Doortje,

Ook Jorrit geniet van de babymassage, super!

Ik ben ook van plan als ik straks werk om 2 á 3 keer per dag de borst te blijven geven en de rest de fles.

Goed van Jorrit om zo lang te slapen!

Hoeveel tijd laat Jorrit nu tussen de voedingen in zitten?

Laika,

Hahaha, moet wel lachen om je verhaal.

Dat Jim 'ruzie' krijgt met Nijntje. Ik zie het gewoon voor me hoe jij het omschreven hebt.

Valesca,

Hoe gaat het nu met de ontlasting van Feline?

Wat een prachtige foto's weer van jullie trots!

Mijke en ik zijn vanmiddag naar schoonmoeder geweest. Ze wou zo graag een keer wandelen met ons en nu was het mooi weer en kwam het voor ons beide goed uit om af te spreken.

Ook heeft ze vanavond voor de eerste keer de fles gegeven.

Ik had 1 borst aangeboden en hierna was Mijke wat huilerig, ze moest ontlasting krijgen en had wat krampjes.

Had thuis al wat afgekolft, ik ben eten gaan koken en mijn schoonmoeder heeft de fles gegeven. Wat genoot ze hiervan!

Bij thuiskomst werd Mijke wakker en heb ik haar in de tummy tub gedaan, om de tijd wat te rekken tussen de voeding in.

Om 20.00u laten drinken en rond 20.45u heb ik Mijke naar bed gebracht. Ze heeft beide borsten gedronken, in totaal 18min.

Ik hou meestal nog wel bij hoe lang Mijke aan het drinken is, zodat ik een richtlijn heb of dat ze genoeg gedronken heeft of niet.

Als ze hierna wat huilerig is kan ik inschatten of het honger kan zijn of dat ze ontlasting moet krijgen o.i.d.

Als ze moe is merk ik dit wel, dat laat ze me duidelijk zien.

Meestal drinkt ze aan elke borst zo'n 7 min.

Doen jullie dit ook?

Geplaatst

Doortje,

Hoeveel melk drinkt Jorrit uit de fles?

Ik kan er nog geen touw aan vast knopen.

Ik doe er nu meestal 160cc in en hiervan drinkt ze soms alles op en de andere keren drinkt ze 110cc/130cc.

Heb nu porties gemaakt in de diepvries van 180cc dan heb ik altijd voldoende melk om in de fles te doen.

Geplaatst

Wish,

Ik doe ook de Shantala babymassage. Ik heb nu twee lessen gehad van de vier. Ik wil net als jij er straks wekelijks tijd voor vrij maken. Waarschijnlijk ga ik dat doen om mijn vrije dag met hem samen.

Wat betreft de voedingen van Jorrit. Hij laat er ongeveer 4 uur tussen. Soms zelfs wat langer. Echter, ik voed hem niet helemaal op verzoek. Ik begin 's ochtends om 08.15 met de 1e voedingen. dan meestal ergens tussen 12.15 en 12.30 uur, dan om 16.00 uur en dan om 19.00 uur. Hij is namelijk om 19.00 uur al vaak zo moe (hij slaapt overdag niet geweldig en na 16.00 uur al helemaal niet meer). Ik voed hem dan gewoon (ook al geeft hij nog geen hongersignalen af) zodat hij daarna kan gaan slapen. Hij ligt meestal rond 19.45 in bed en slaapt dan tot ik hem wakker maak voor de laatste voeding (ergens tussen 22 en 23 uur).

Ik mag dus van het CB naar vier voedingen toe. Ik denk dat Jorrit het daar ook wel op zou redden omdat hij wel genoeg drinkt als hij flinke honger heeft. Echter, omdat ons mannetje overdag niet zo geweldig slaapt ('s ochtends met geluk 1,5 uur en 's middags 1,5-2 uur) is hij om 19.00 uur helemaal op. Als ik ga wachten tot hij echt honger heeft gaat het schema raar schuiven en blijft hij 's avonds waarschijniljk langer wakker, terwijl hij die slaap wel nodig heeft.

Als iemand hierover een tip heeft.. heel graag..

Geplaatst

Wish, dat is bij Jorrit heel wisselend. Soms drinkt hij 200 cc, maar ook wel eens 140 cc. Ik kan er ook geen touw aan vast knopen hoor..

Ik maak 200 cc klaar, omdat ik ook zoveel kolf als ik niet zelf voed. Dan heb ik dus ook altijd voldoende.

Geplaatst

Oké, dus Jorrit drinkt ook altijd een andere hoeveelheid.

Maakt ook niet uit, was gewoon benieuwd hoeveel een ander kindje zou drinken die ook regelmatig bv uit de fles krijgt.

Ach, als we voldoende in de fles doen zal het wel goed zijn, vanuit de borst kun je ook niet zien hoeveel dat er gedronken wordt.

Liever dat ze niet de hele fles leegdrinken maar wel voldaan/tevreden zijn, dan dat ze 'te weinig' krijgen.

Ik denk dat ik binnenkort ga proberen om er een soort van dagritme in te krijgen.

Wat jij doet lijkt me toch ook wel prettig om te doen, dan weet je tenminste wanneer je wat af kan spreken o.i.d omdat je weet wanneer Jorrit ongeveer zal eten en slapen etc.

Nu laat Mijke er regelmatig 4 uur tussenin zitten, maar dit is niet altijd het geval.

Voor het kdv ook wel prettig als ze staks weten wanneer Mijke ongeveer 'moet' drinken.

Valesca,

Jij hebt ook massage gedaan, ook de Shantala?

Weet niet of dat er een andere babymassage dan de Shantala-methode?

Mag ik je vragen of dat er op het kdv kinderen zijn die op verzoek bv vanuit de fles krijgen?

Geplaatst

Doortje en Wish,in bv zit niet altijd dezelfde bestanddelen of smaak.daarom dat er ook wisselende hoeveelheden gedronken worden.soms hebben ze genoeg aan n beetje omdat de bv 'vetter' is dan andere keren.zou me dus niet teveel zorgen maken.zolang ze idd voldaan zijn.alleen jammer voor ons dus omdat we nt weten hoeveel ontdooien en bijgevolg ook misschien weg gooien.ik moet echt moeite doen om n fatsoenlijke portie van 160ml bij elkaar te kolven,dus voor mij telt elke druppel wel.ik volg ook shantala.leuk zou zijn om dit als afsluiter van de dag te kunnen doen,gedurende enkele jaren.naarmate ze ouder worden kan t ook sneller en krachtiger hebk gister opgevangen.maar voorlopig lukt t me nt om dit dagelijks te doen.het is hier ook te koud vindk.en mn vriend vind n verwarmingselement geld en energieverspilling.ik ga zo'n ding zelf dan wel es kopen.Doortje,drinkt Jorrit nu altijd uit de fles?hier plots weer nachtvoedingen.kan er niet goed aan uit.hij krijgt volgens mij best genoeg binnen s avonds,want dan leg k hem voortdurend aan.vind t dus jammer.ik zat zo dichtbij.zeker nu terug gaan werken nog sneller aan zit te komen.hij ligt dus nog steeds op onze kamer.zou k hem toch nog verhuizen en we zien wel?hij heeft echt wel honger.

Geplaatst

Ellen,

Wat lastig voor je dat Dante in de nacht weer wil drinken.

Zeker vervelend nu je bijna moet gaan werken, dan heb je die rust wel nodig.

Hoop dat Dante snel besluit om weer door ter gaan slapen.

Wij hebben een kacheltje op stroom, die zet ik aan als ik Mijke in bad ga doen of masseren, hoeft maar even aan en de ruimte is lekker warm.

Door masseren krijgt Mijke het ook warm.

Hier een verkouden meisje.

Geen verhoging 37.2, maar snotterig en hoesten.

Al een paar dagen last van, maar vanmorgen zit haar neus meer dicht, zal eens een nieuwe ui op de kamer zetten.

Gelukkig wel goed geslapen en net gedronken.

Geplaatst

Hoi meiden, geen ontsteking gelukkig , ik moest nu weer bloed prikken en nu even wachten. Tussendoor even reageren

Laika ik moest ook zo lachen over de ruzie met Nijntje

Ellen je had Dante toch al " verhuisd" of heb ik iets gemist. Jammer dat ie behoefte heeft gehad aan de nacht voeding, hoop voor je dat er eenmalig iets is

Wish ik doe het soms op de klok kijken. Ik wou ook weten of ze even veel eet en als wat minder is misschien eerder aan de borst bij de volgende, maar uiteindelijk het heeft geen zin haha

Ene keer drinkt ze 5 min 1 borst en dan laat ze 3 uur zitten. Andere keer beiden borsten en ook nog 8 min per borst en dan ook 3 uur tussen. Wat Ellen ook zei kan kloppen ene keer eten ze wat sneller of is je melk wat dikker of wat lekkerder :) dan een andere keer

Ik let wel op als ze wat langer heeft gegeten, dat is het wel extra spugen. En borst eruit treken werkt niet want het is huilen, ze kan zichzelf misselijk eten net als haar vader haha

Geplaatst

violeta,haha.die is goed.eten zoals haar vader.ja,hij was wel degelijk naar zijn kamer verhuisd,maar ik heb het bedje terug in onze kamer gezet,omdat hij de hele nacht zijn grote zus wakker hield toen die n weekend bij ons was.en sindsdien slaapt hij niet meer door,en dus ook op onze kamer.missch zetk m er toch nog op hoop van zegen dat hij zich terug 'thuis' voelt in zn eigen kamer.

Geplaatst

@Wish: dankjewel,met de ontlasting lijkt het beter te gaan nu,je moet het 2 weken de tijd geven en we zijn nog aan het opbouwen,nu zit ze op 4 schepjes nieuwe voeding en 1 oude..nog 1 fles en dan gaan we volledig over

We slim dat je bij houd hoe lang ze drinkt ja!!

ik heb niet specifiek shantala gedaan,maar gewoon babymassage maar weet niet wat daar anders aan is?!

Bv op verzoek....vaak hebben kinderen wel een ritme maar we kijken ook naar hun behoefte als ouders aangeven het niet erg te vinden dat ze om de 3 uur of om de 5 uur drinken gaan wij ze zeker niet wakker maken om de 4 uur gewoon je wensen aan geven dan is dat zeker mogelijk hoor!!

Hopelijk is Mijke snel van haar verkoudheid af!!

Ellen balen dat Dante weer wakker word,feline vannacht ook...het ging net weer 3 nachten goed hihi

violetta wat fijn zeg dat het geen ontsteking is!!

laika wat lief jim en nijntje!!!

Geplaatst

Violeta, fijn dat je niet geopereerd hoeft te worden!

Fv of bv op verzoek of op de klok, het kan allemaal volgens mij. Wij voeden wel ongeveer elke vier uur, bij Jim is een duidelijke structuur wel heel belangrijk.

Jim heeft goed geslapen vannacht, vanaf 20.00 uur tot 8.00 uur (wel met een voeding om 23.00 uur en om 4.00 uur). Om 9 uur weer in zijn bed gelegd en geslapen tot 10.30. Nu lukt het hem niet meer om te slapen maar hij is nog wel heel moe. Gelukkig is mijn vriend thuis vandaag dus die heeft de heen-en-weer-loopdienst...

Geplaatst

Vanochtend heeft Joris voor het eerst geschaterd van het lachen. Echt zo humor! Ik moest er zelf ook van lachen. Hij ligt nu te brabbelen in de box. Thomas zit met het tafelkleed te spelen. Ik heb al een druk programma achter de rug, het huis boven opgeruimd, de badkamer en toiletten schoongemaakt en natuurlijk de kinderen op tijd voorzien van hun natje en droogje. Ga straks proberen mijn vriendinnen te bellen. Had ze voor zondag uitgenodigd op mijn verjaardag maar het is wel errug druk (16 volwassenen en 8 kinderen), dus ik ga kijken of ze zin hebben om uit eten te gaan ipv langskomen. Hopelijk zijn ze niet te gepikeerd, maar het scheelt wel 4 volwassenen en 2 kinderen dus het is wel de moeite waard voor mij om het te proberen. Had daar vantevoren wat beter over na moeten denken.

Vanmiddag koffiedrinken bij de zwangerschapsclubdames van het clubje van Joris. Eens kijken hoe de heren en dames gegroeid zijn. Ben benieuwd.

Geplaatst

Esk,

Wat leuk dat Joris nu kan schaterlachen! Dan smelt je nog meer weg....

Dat is toch wat, meestal haal je vanalles 'overhoop' zodat de kinderen kunnen gaan spelen en wat doen ze... Pakken ze het tafelkleed. Haha!

Oef, dat zou dan wel heel druk worden als iedereen komt en dan zul je zien dat ze ook nog eens allemaal op hetzelfde tijdstip gaan komen.

En daar zit je denk ik niet op te wachten.

Veel plezier vanmiddag!

Laika,

Nou, dan heeft Jim inderdaad een goede nacht gehad. Hebben jullie zelf ook kunnen slapen?

Fijn dat je vriend thuis is, hoef je het niet 'alleen' te doen.

Op de één of andere manier vind ik het met z'n tweetjes thuis zijn al druk van de ketel af halen, ook al zit mijn man dan te werken en loop ik heen en weer maakt me dan niet zoveel uit als dat ik alleen thuis ben.

Het idee/gevoel alleen al dat ik mijn man kan vragen om ook eens te lopen doet me al goed.

Valesca,

Dank je voor je reactie mbt het geven van voeding op het kdv.

Shantala is oorspronkelijk een vorm van totale lichaamsmassage die in India wordt gebruikt voor de dagelijkse verzorging van de baby.

Fijn dat het met de ontlasting beter lijkt te gaan.

Succes met het opbouwen van de voeding.

Geplaatst

Even snel hoor. Net terug van t cb. 45minuten moeten wachten voor we eindelijk aan de beurt waren. Mara natuurlijk jengelen, was moe en kreeg honger...

Bij de prikjes flink huilen maar was goed te troosten. Mara is nu 62cm en weegt 6460 gram! Is in een maand tijd 1210gram aangekomen. Flinke meid dus!

Ze ligt nu lekker te slapen na haar fles. Nu zelf wat eten, nog geen tijd voor gehad.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden