Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Grappig om te lezen hoe jullie schema's zijn, ik zal ook die van mij doorgeven: om 09.00 ontbijten :) dan tussen 12 en 13.00 lunchen :) dan tussen 15.00 en 16.00 ' s middags snack en dan om 19.00 diner, dan maken we haar om 22.00 wakker gaan we in bad , pyjama aan, eten en 23 en 00.00 Naar bed en ze slaapt tot 09.00 uur!

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Laika, goed dat je van je af schrijft! Hoe is het vandaag gegaan? Nog lekker kunnen knuffelen? Hoe vindt je vriend het om s nachts in het ziekenhuis te blijven?

Wish hoe gaat het nu met het handje? Merk je nog iets?

Doortje, fijn dat het goed is gegaan met jorrit. Blijft moeilijk hoor de eerste tijd. Als je straks weer werkt heb je zelf ook afleiding. Ik ben al weer ruim 3 weken aan het werk. Zowel voor mezelf als de kindjes wordt het steeds makkelijker moet ik zeggen.

Violeta, fijn dat alles goed gaat. Gelukkig geen ontsteking!

Hier was het erg vroeg vanmorgen, half 6 stond de wekker. Noah en Mara uit bed gehaald, eten gegeven, jassen aan en met mijn man mee in de bus naar de gastouder om half 7. Ik om die tijd ook naar mijn werk. Daar weer een hoop gedoe, lijkt geen einde aan te komen. Om 16uur kindjes opgehaald. Daarna weer koken, eten. Mara fles. Noah naar bed en net Mara op bed gelegd. Nu zit ik voor het eerst vandaag even rustig.

Wat betreft de cryos is er weinig keuze. Voor doneren aan wetenschap kiezen we in ieder geval niet. Dan blijft vernietigen en gebruiken over. Ons gezin is nu compleet met 2gezonde kindjes. En financieel kunnen we het niet redden met een eventueel 3e kindje. Eigenlijk niet echt een keus dus...

Ik zou (ondanks dat ik weet dat het niet gaat gebeuren) nog graag een keer zwanger zijn en een kindje krijgen. Vond het zo fijn, die bewegingen enz. Tja, misschien als we de loterij winnen ;-)

Geplaatst

Wendy, half zes is wel vroeg hoor!! Petje af daarvoor. Mijn wekker gaat straks ook twee keer in de week om kwartvoor zes, maardan is mijn man thuis en kan Jorrit dus ook blijven liggen. Ik haal hem er straks de andere twee werkdagen van mij om kwart voor 7 uit.

Vandaag een vermoeiende dag gehad. JOrrit heeft tussen 8 uur vanmorgen en half 8 vanavond maar 1 uur en 15 minuten geslapen. Vamorgen 20 minuutjes, om kwart over twaalf 45 minuten en om half zes 10 minuutjes. HIj lag daarna steeds weer uitgebreid te kletsen in bed wat na zo'n 20 minuten overgaat in jengelen en vervolgens huilen. Toch was hij niet heel vervelend vandaag van vermoeidheid. Hij wilde niet in de box, maar in de wipstoel, op de bank bij mij of op schoot vond hij wel prima. Zelfs onder het eten lag hij rustig te kletsen in zijn wipstoel en nog lachjes uit te delen. Zolang hij maar aandacht krijgt is het goed.

Ik ben nu echt bekaf en ga ook niet naar de harmonie vanaovnd. Ik ga zo lekker onder de douche en dan mijn bed in om vast wat te slapen tot half 11. Dan de laatste voeding geven en dan verder de nacht door.

Ik merk overigens aan mijzelf dat ik steeds vaker denk om over te stappen op flesvoeding. Zeker als straks mijn wekker weer eerder gaat met werken kom ik echt slaap te kort als ik zelf blijf voeden. Ik ging altijd rond kwart voor 10 naar bed (kwart voor zes dan de wekker weer), maar dat is voor Jorrit nog te vroeg voor de voeding. Ik heb er zelf ook niks aan om dan naar bed te gaan om vervolgens om half 11 weer te voeden. Ook merk ik, wanneer ik veel kolf op een dag, mijn productie behoorlijk terugloopt. Af en toe een voeding kolven gaat prima, en ook de eerste na de nacht, maar als ik 3 voedingen gekolfd heb op een dag, heb ik de dag er na echt veel minder in mijn borsten.

Ook is de kolfruimte op mijn werk nog steeds niet goed geregeld. Ik moet her en der door het bedrijf in ruimtes kolven die dan vrij zijn. Er is structureel ruimte gebrek, waardoor nu uitegbouwd wordt, maar dat is pas klaar in de zomer van 2013. Misschien ga ik ook wel zo afbouwen dat ik zelf nog twee voedingen geef per dag en de rest va de fles. Dan kan ik de eerste voeding en die van 19 uur zelf blijven geven bijvoorbeeld. Wel een lastige beslissing vind ik het, want voor Jorrit is de borstvoeding zo goed en dat gun ik hem ook, maar ik merk aan mijzelf op dit moment dat ik mijn slaap hard nodig heb en al er gestressed van raak als ik merk dat ik te weinig voor hem kan kolven omdat de productie terugloopt. Ik ga er dit weekend eens rustig over nadenken en volgende week eens kijken hoe het gaat met werken en kolven. Daarbij zouhet voor Jorrit beter zijn om de voeding in te dikken, maar ik heb geen zin om op volledig kolven over te gaan. Hij spuugt dan veel minder. Nu kan ik meestal drie keer per dag van shirt wilsselen omdat er zoveel terug komt. Met de nutriton er door komt er bijna niks terug.

Dames, tot morgen! Hopelijk ben ik dan weer uitgerust. Ik ga in elk geval met Jorrit naar babymassage, dus dat is wel leuik

Geplaatst

Doortje moeilijk een beslissing nemen. Bv is de alle beste maar Jorrit heeft ook niks aan een vermoeiende moeder je hebt je slaap nodig! Maar wat vreemd dat je productie terug loopt, ze zeggen juist hoe vaker je borsten stimuleert met kolf of aanbieden aan je baby hoe meer je gaat produceren.

Wish hoe is met de duimpje van Mijke ?

Geplaatst

feline heeft een kuur van 3 dagen zware antibiotica,gaat nog niet goed....heb morgen vrij genomen

hopelijk komen we de nacht goed door

Geplaatst

violeta, ik kolf dan nier extra vaak, maar alleen voor voedingen die hij vervolgens via fles krijgt. als ik vaker zou kolven blijft het wel goed gaan. maar blijkbaar stimuleert jorrit mijn productie beter dan de kolf.

kolven vind ik alleen niet leuk om te doen. voed veel liever zelf. er zijn straks dagen dat ik drie of vier keer moet kolven. kijk ik nog niet naar uit.

Geplaatst

Doortje, lastige beslissing! Maar je hebt wel Jorrit al mooi meer dan drie maanden bv gegeven, das hartstikke goed! Probeer als je de keuze maakt om over te stappen op flesvoeding je niet schuldig te voelen want op de fles gaat ie het vast ook heel goed doen. Maar het blijft natuurlijk een lastige beslissing.

Ik herken trouwens je verhaal over het weinige slapen van Jorrit heel goed, alleen is Jim vaak erg aan het huilen, dat maakt het allemaal zo zwaar.

Valesca, wat vervelend dat het nog niet goed gaat met Feline. Goed dat je morgen vrij hebt genomen, hopelijk komen jullie de nacht goed door!

Hier weer een dagje ziekenhuis achter de rug. Vannacht heeft Jim goed geslapen, om 23.30 een fles en toen werd hij om 7.10 pas weer wakker. Na het flesje ging hij weer gelijk slapen maar helaas moest ie om 8.30 uur wakker gemaakt worden voor het prikken van bloed. Gelukkig gaf ie geen kik (sterker nog, hij ging gewoon liggen flirten met de dame die het bloed kwam afnemen) maar wakker was ie natuurlijk wel. Om kwart over 9 werd hij wel weer erg moe en heb ik hem weer weggelegd. Het was vandaag weer de hele dag hazenslaapjes. Om 16.30 heeft de kinderfysio Jim toch weer ingebakerd maar dan met zijn armpjes op zijn buik (dus met zijn vuistjes op zijn borst) en toen heeft hij nog twee uur geslapen. Om half zeven weer een fles en toen in zijn slaapzakje naar bed gebracht. Toen is ie na 20 minuten huilen/krijsen (met troosten) in slaap gevallen. Al veel beter dus dan gisteren maar dat was ook wel te verwachten want als Jim overdag een paar uur goed slaapt dan valt hij 's avonds ook makkelijker in slaap. De truc is nu dus om ervoor te zorgen dat wij zonder al te veel heisa Jim zo ver krijgen dat ie overdag langere slaapjes gaat maken. Om dat te bereiken wordt dus nu met medicatie de reflux aangepakt en daarnaast zullen de komende dagen dus in het teken staan van manieren vinden waarop we dat overdag slapen kunnen gaan bereiken. Zo langzamerhand begint er dus een aanpak te ontstaan. We hebben vandaag weer 'les' gehad van de kinderfysio over hoe om te gaan met onrustige/reflux kindjes omdat zij zich zo overstrekken. We hebben technieken geleerd om Jim klein te maken waardoor hij zich meer ontspant en dat lijkt wel te werken bij hem. Ook dus een nieuwe inbaker techniek geleerd. Daarnaast een goed gesprek gehad met de kinderpsychologe die het opvallend vond hoe goed wij Jim eigenlijk al kennen en hoe goed wij zijn gedrag al kunnen lezen en voorspellen (ja, das het gevolg van twee maanden rust en regelmaat). Al met al dus een oke dag.

Wendy, mijn vriend slaapt vannacht weer in het ziekenhuis. Ik slaap echt heel slecht als ik met Jim op een kamer lig (word wakker van elk zuchtje) en bovendien ook nog in een ziekenhuisbed en mijn vriend slaapt er prima. Omdat hij deze week vrij is, hebben we maar besloten dat hij daar de nachten blijft en ik ben elke dag rond half negen in het ziekenhuis zodat ik de hele dag met Jim ben. Mijn vriend is er dan ook vaak wel maar vandaag is ie ook even lekker naar de kapper geweest en naar de tandarts enzo. Die dingen moeten natuurlijk ook gebeuren. Mijn ouders wonen vijf minuten van het ziekenhuis vandaan dus vanavond slaap ik weer bij hen en we hebben hier ook gegeten. Na de fles van 18.30 en nadat Jim sliep zijn we hier naartoe gegaan en mijn vriend is nu weer op weg naar het ziekenhuis om de fles van 22.30 te kunnen geven. Ach, zo rommelen we lekker door.

Geplaatst

Laika wat fijn om zo'n compliment te krijgen dat jullie Jim

zo goed kunnen lezen. Betekent denk ik ook wel dat jullie het als ouders echt wel goed deden/doen. Vond ik ook allang! Klinkt idd alsof er nu schot in de zaak gaat komen. Zet 'm op, en welterusten.

Geplaatst

Oef, wat is er veel geschreven...

Wendy,

Inderdaad moeilijk om de knoop door te hakken wat er met de cryo's gedaan wordt.

Je geeft aan geen keus te hebben, dit lijkt me het nog moeilijker maken. Je wordt dus eigenlijk in een positie geduwd die je niet in wil, toch?

Sterkte!

Je hebt erg drukke dagen zeg, petje af voor je!

Ellen,

Wanneer gaat Dante wennen in het kdv? Kan het niet terug vinden en heb het niet onthouden. Sorry!

In ieder geval, succes!

Valesca,

Wat naar zeg dat Feline zware ab-kuur heeft gekregen. Hopelijk slaat die nu wel aan en is ze er straks vanaf!

Goed van je dat je vrij hebt genomen, aan jezelf en aan je gezin denken!

Hoe voel je jezelf verder, als ik dit vragen mag?

Doortje,

De beslissing die je gaat nemen is hoe dan ook de juiste. Jij moet jezelf er goed bij voelen, dan zal Jorrit dit ook merken en lekker in zijn vel blijven zitten.

Net als wat Laika al aan geeft. Je hebt hem al 3 maanden lang bv gegeven, dat is super!

Ik merk dat mijn productie vanaf gisteren wat verminderd is.

Nu heb ik vandaag een heeeeel klein beetje bloed verloren. Echt een heeeel klein beetje.

Dit zou de rede kunnen zijn van de vermindering, heb vandaag maar extra zitten kolven tussen de voedingen door.

Laika,

Fijn dat jullie technieken aangeleerd worden.

Daar kun je dan iets mee en voel je jezelf 'nuttig' voor Jim. Natuurlijk voel je jezelf altijd nuttig zo bedoel ik het niet.

Maar dat je actie kan ondernemen om het voor Jim 'dragelijker' te maken. (snap je me?)

Die Jim toch, met de zuster aan het sjansen, de charmeur! Haha!

Violeta,

Jullie dagen verlopen dus prima.

Fijn om te lezen!

Hoe gaat het met jou, nog pijn gehad? Hoop het niet!

Vanavond ben ik weer gaan volleyballen, hebben gewonnen!

Vrijwel elke woensdagavond hebben we competitievolleybal, spelen eerste klas. (recreantenvolley wordt dit genoemd)

We hebben net besloten om morgenvroeg de tape van haar duimpje af te halen en kijken hoe het gaat.

Morgenmiddag ga ik namelijk naar het cb om Mijke te laten wegen en meteen advies vragen mbt de duim.

Als de duim wederom verkeerd 'schiet' ga ik naar een andere ha (onze 'eigen' ha) en wil ik betere/meer informatie krijgen.

Hoop dat we haar geen pijn gaan doen als we de tape eraf halen.

Geplaatst

Helaas vannacht weer n "normale" nacht waar Mila om de 3 à vier uur nog komt. Gister had ik 7 voedingen en dacht even dat die lijn ging doorzetten naar minder voedingen. Zal vandaag wel weer op 8 of 9 uitkomen.

Wendy, wat n rot beslissing moet je gaan nemen! Ik snap je heel goed dat t moeilijk is. Doneren aan de wetenschap zou ik ook niet doen. Het is per slot al leven, hoe pril ook, waar ze allerlei testen met ziektes op gaan doen. Brrrrr. Tja vernietigen klinkt ook weer zo wreed hè? Maar al je geen ruimte hebt voor n derde en je zou die toch krijgen, dan moet je er samen wel voor gaan anders worden jullie allemaal ongelukkig en daar heeft niemand wat aan. Wat vindt je man ervan? Gaat t al wat beter tussen jullie?

.. Ik ga ff luier verschonen en ontbijten... Reageer later op de anderen.

Geplaatst

He Marianne, ik heb gehoord dat het doorslapen vaak zo begint: eerst laten ze er af en toe 7 uurtjes tussen en op een gegeven moment wordt dat steeds vaker en gaan ze echt doorslapen. Grote kans dus dat Mila het nu echt aan het leren is hoor!

Och Wish, ik vind Mijke's duimpje zo zielig! Hou het maar goed in de gaten!

Jim heeft het vannacht goed gedaan. Om 23 uur een fles en toen werd hij weer wakker om 6 uur. Om 7 uur weer slapen tot 8.30 en toen weer wakker en vrolijk. Om half tien werd hij alweer moe maar ik moest hem wakker houden tot 10 uur voor de fles van de verpleging. Dat voelde niet goed want hoe vermoeider Jim is hoe moeilijker hij ook in slaap valt. Maar goed, toch weten te rekken en toen een flesje gegeven. Daarna heb ik hem met zijn armpjes voor ingebakerd en op zijn zij gelegd. Hij protesteerde hevig maar viel wel DIRECT in slaap. Na een minuutje werd ie weer wakker, weer hevig huilen maar binnen een minuut was ie opnieuw in slaap en en hij slaapt nu nog (25 minuten). Mmmm, zou dit dan toch gaan werken voor overdag? Of begint de nexium ook te werken? Grote vraag is natuurlijk hoe lang hij nu slaapt want het gaat er dus om dat we die hazenslaapjes eruit krijgen. Zit nu lekker aan de koffie.

Geplaatst

Marianne,

Dat je door wil slapen kan ik wel begrijpen. Denk ook dat Mila het nu zeg maar aan het 'oefenen' is.

Op de borstvoedings-site staat veel informatie, hier kijk ik heel vaak op.

Dacht dat Mijke ivm haar gewicht ook naar 5 voedingen mocht, maar met borstvoeding is dit heel anders dan flesvoeding.

Kinderen bepalen zelf hoe vaak ze willen drinken en wat ze nodig hebben. Dus maak je niet druk dat Mila zo vaak wil drinken.

Dat het niet altijd makkelijk is snap ik wel. Heb zelf ook heel lang op 7 á 8 voedingen gezeten.

Nu drinkt Mijke gemiddeld genomen 6 keer per 24 uur. Soms minder en soms ook nog wel eens een keertje tussendoor een beetje.

Laika,

Dat lijkt me niet leuk nee, om je kindje 'verplicht' wakker te houden.

Mentaal weet je dat dit het beste voor Jim is, maar je gevoel geeft andere signalen af.

Ben toch benieuwd hoe lang Jim geslapen heeft. Dus als je weer een gaatje kan vinden om verslag uit te brengen....

Hoop zo dat deze toch wel stijgende lijn door zal gaan zetten!

Kom op Jim je kan het knul!!

En voor papa en mama ook een hele dikke knuffel!

Ik zit ontzettend te balen. Toen ik Mijke uit bed ging halen om 9.30u zag ik dat haar duimpje weer krom stond.

Vanmiddag weer terug naar de ha. Gelukkig wel een afspraak kunnen maken bij mijn eigen ha.

Ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Ik laat me in ieder geval niet 'afschepen' met een tape en een verhaal dat het wel over zal gaan.

Ik wil actie.

Gelukkig ligt ze op dit moment flink te brabbelen tegen de mobiel boven de box en is ze aan het lachen.

Mijn vrolijk lief meisje!

Geplaatst

Laika,

Het lijkt er op dat er in elk geval iets helpt. Dat is fijn om te horen. Het zal denk ik best lastig zijn die hazeslaapjes er uit te krijgen. Als je nog tips hebt, dan hoor ik het graag, want ik zit hier met hetzelfde probleem. Jorrit huilt alleen niet zo veel en is nog wel te vermaken.

Ben vanmorgen zelf weer naar babymassage geweest en na de massage stond het thema slapen en waken op het programma. Een thema wat bij ons thuis ook echt speelt op het moment, want Jorrit slaapt echt veel te weinig overdag. Als ik haar dan van alles hoor te vertellen over hoe het zou moeten zijn, zakt de moed me soms echt even in de schoenen en word ik er alleen maar heel verdrietig van.

Ze vertelde wel, en daar heb ik echt wat aan, dat het belangrijk is om rust te brengen in het wereldje van super alerte kindjes (zoals Jorrit dus). Ze heeft me geadviseerd om in elk geval het donker te maken op het kamertje van Jorrit overdag als hij moet gaan slapen om zo niet nog meer prikkels te krijgen. Ook adviseerde ze me om hem meer in de box te leggen en als hij niet meer wil en jengelig wordt weer terug in bed te leggen en dit een tijdje consequent te blijven doen zodat hij leert om zijn rust te pakken als hij het nodig heeft.. (makkelijker gezegd dan gedaan). Ik ga nu een week bijhouden hoe zijn dag er uit ziet en wat hij allemaal doet en dan volgende week weer kijken hoe het gaat. Als het dan nog steeds zo is, dan laat ik haar denk ik voor een consult aan huis komen.

Jorrit ligt nu ook in bed, hij was hartstikke moe (vanmorgen maar een half uurtje geslapen), maar ligt gewoon te kletsen. Dit laat ik nu gewoon gebeuren. Hij komt vanzelf op een punt dat hij toch echt in slaap gaat vallen. Hij krijgt zo in elk geval niet nog meer prikkels.

Wish, wat vervelend dat het duimpje weer krom stond. Hopelijk onderneemt je eigen huisarts wel echt actie.

Valesca, wat vervelend dat het met Feline nog steeds niet goed gaat. Hopelijk knapt ze toch wat op met die antibiotica.

Marianne, bij Jorrit ging het ook eerst met af en toe 7 uur er tussen 's nachts. Op een gegeven moment worden dat steeds meer nachten en dan gaat het daarna goed. Komt vanzelf! Maar kan me voorstellen dat je 8 a 9 voedingen best veel vindt op een dag.

Geplaatst

Net als n blok in slaap gevallen , ben kapot... Krijg elk moment visite en ben nog in bed... Maar ik lees dat t nu de goede kant op gaat en Mila binnenkort naar 7 uur gaat. Hiep hoi! Bedankt dat geeft weer moed. Nu snel aankleden. Mila is net weer in katzwijm. :-)

Mijn schema is 4.00, 8.15, 11.15, 13.15 tot zover.

Ik probeer later weer bij te lezen en op jullie allemaal te reageren. Groetjes allemaal.

Geplaatst

Even een ego berichtje:

Jorrit is al met al voor een half uurtje in slaap gevallen. We hebbben aangemodderd tot 15 uur met huilen en troosten daarna. Toen er uit. Net heeft hij 15 minuutjes in de box gespeeld en begon weer te huilen, dus maar weer in bed gelegd (op advies van de babyconsulente). Wel weer gelijk huilen in bed natuurlijk maar het is nu, na 5 minuten toch even stil geworden. Ben benieuwd hoe lang dat dit keer duurt. De volgende voeding staat pas om 16.15 uur op de planning. Hopelijk slaapt hij toch nog even.

hoe lang slapen jullie kindjes gemiddeld per slaapje? En hoevaak slapen ze overdag? Word hier op het moment echt moedeloos en verdrietig van... pfff... Het ging even zo goed, maar het lijkt wel alsof hij aanvoelt dat ik weer ga werken ofzo. Sinds drie dagen is het echt helemaal mis met slapen overdag (na centerparcs).

Geplaatst

Hier slaapt Joris in principe 1,5 tot 2 uur aan een stuk en dat dan ongeveer 1 a 1,5 uur na een voeding (dus om 15 uur wakker, 16.30 naar bed, dan slapen tot 18.30). In de ochtenden is hij vaak sneller moe (dus na 1 uur al naar bed) en dan is hij ongeveer een half uur voor de volgende voeding wakker, maar ligt dan gewoon rond te kijken in bed. Ik voed rond 7 uur, 11 uur, 15 uur, 18.30 en 22.30 en wij geven kunstvoeding, dat scheelt wel t.o.v borstvoeding, want daar moet je gewoon veel vaker voeden (is mijn (beperkte) ervaring). Maar hij slaat ook wel eens een stuk slaap over hoor, als ik ergens heen ga, dan kan het goed zijn dat hij tussen 15 en 18.30 maar een uurtje of half uurtje slaapt. Maar eigenlijk is hij zelden huilerig dus dan maakt het ook niet uit. Nou is Joris in dit kader ook wel een beetje een uitzondering want ik ken niet heel veel baby's die dat zo doen.

Vandaag meer last van het huilen van Thomas. Die is in een peuter/dreumes-jengelbui en daar wordt je echt horendol van. Als er iets niet goed gaat, als hij iets anders wil dan ik, als hij geen 100% aandacht krijgt: het ontaard allemaal in een jengelige zeurhuil die echt het bloed onder je nagels vandaan haalt... Ik baal ervan dat Joris al op bed ligt en dat het motregent, anders waren we al lang naar buiten gegaan (dan had ik Joris ook niet op bed gelegd).

Geplaatst

wat vervelend wish dat haar duimpje weer scheef stond hopelijk bereik je wat meer bij de HA

Laika,fijn dat er een beetje actie in komt in het ziekenhuis wat een behandelplan betreft!!

Hier gaat het redelijk feline slaapt veel

vanmorgen wilde de HA ons weer zien,ze zit nog niet tegen uitdrogen aan

siroop voor ontlasting gehad dat kwam steeds niet,nu gehad gelukkig

verder is het erg moeilijk je kindje zo ziek te zien...

het gaat verder redelijk met mezelf dankjewel wish

ik heb alleen erg veel moeite nog met alles loslaten ronddom de vroeggeboorte etc

Dat gaan we de volgende keer bij de psyg behandelen

Geplaatst

Doortje, heel goed dat je de consulente laat komen want Jorrit vertoont echt hetzelfde gedrag als Jim (maar dan zonder krijsen). En het zou zo fijn zijn als ze overdag wat beter gaan slapen he? Ik zal je binnenkort een pb sturen met tips die wij hier krijgen om overdag de hazenslaapjes te verlengen.

Jim heeft vanochtend tot 11.45 uur geslapen. Vanmiddag lukte het weer niet echt maar na de fles van 14 uur hebben wij hem om 14.30 ingebakerd in bed gelegd en hij slaapt nu nog steeds....

Geplaatst

Doortje,

Wat vervelend dat Jorrit niet veel wil slapen. Voor Jorrit zelf en ook voor jou.

Net nu je morgen weer mag gaan werken, maakt het er niet makkelijker op.

Onze dagen verlopen ongeveer zoals bij Esk.

Heb Mijke om 16.45u naar bed gebracht en ze is nu net in slaap gevallen. Dit is elke avond een onrustig moment voordat ze gaat slapen.

Valesca,

Gelukkig dat Feline niet aan het uitdrogen is, nu moet ze wel goed blijven drinken. Succes!

Jippie, ze heeft dus ontlasting gekregen. Zal ze wat obstipatie krijgen van het minder drinken of van de ab-kuur?

Dat Feline te vroeg geboren is zal zeker een emotionele impact hebben. En het speelt ook mee dat jullie geen kinderen meer willen, toch?

Je hebt wel eens aangegeven dat je de vroeggeboorte ook 'vervelend' vond omdat je langer wou genieten van je zwangerschap.

Het is allemaal niet niks, onderschat dit niet.

Succes en een knuffel!

Ha heeft meteen contact opgenomen met een orthopeed. De orthopeed dacht aan een triggerduim en gaf aan dat de plastich chirurg hier gespecialiseerd in is.

Heb bij thuiskomst meteen gebeld en heb voor a.s maandag een afspraak kunnen maken. Gelukkig lekker snel!

Kreeg wel traanogen toen ik me bedacht dat Mijke dan onder narcose zal moeten als het een triggerduim is.

Had op google opgezocht.

Zielig zeg! Snik

Ze weegt nu 6090gr.

Geplaatst

Laika,

Wat super fijn om te lezen dat Jim wat langer aan het slapen is.

Kan Jim nu wel bij zijn vuistjes als hij hierop zou willen sabbelen?

Je gaf aan dat hij dit prettig vond om te doen, toch?

Ik blijf voor jullie duimen dat het zijn vruchten af zal werpen!

Geplaatst

Laika, ik ben uit het dec topic maar half nov bevallen van een zoontje en heb even een vraagje. Hoeveel nexium krijgt Jim per dag? Mijn zoontje heeft ook reflux en via de huisarts heb ik nexium gekregen maar die wist niet wat de kinderartsen als dosering voorschrijven. De afspraak bij de kinderarts is pas over twee weken.... Ik geef hem nu eenmaal daags een zakje van 10 mg, krijgt Jim dat ook eenmaal per dag? Ik hoop voor je dat het ook zo goed werkt als bij ons mannetje, samen met de Johannes broodpitmeel!! Daarvan doen we een ruime schep op 150 cc.

Succes!

Geplaatst

dankjewel wish,feline heeft altijd al wel moeite met haar ontlasting,en zit sinds kort ook op andere voeding....dus het is niet erg onbekend

en idd laatste zwangerschap(laatste keer behandelingen iniedergeval) dus geen zwangerschap kunnen afsluiten door snelle bevallen

Ik heb net zoiets stoms gedaan feline werd erg overstuur wakker en ze mocht weer een zepil

geef ik in alle chaos en stress een zetpil van sanne 240mg

ik meteen in paniek de buurvrouw gebeld en toen de HA post...gelukkig kan het geen kwaad mogen haar er alleen niet nog 1 geven vanavond

voel me zo'n slechte moeder moest helemaal huilen...

net wilde ze ook niet drinken bah....en morgen werken

soms vind ik mama zijn echt zwaar....zo veel gevoel komt er bij kijken

ah wish dat is zeker iets om traan ogen van te krijgen

Dikke knuff voor jou en mijke!

Geplaatst

Valesca, wat een schrik zeg. Ik zou ook in huilen uitgebarsten zijn hoor. Zeker omdat het al zwaar genoeg is met een ziekje meisje. Dan loop je al helemaal op je tenen.

Gelukkig kon het geen kwaad. Rustig aan meid! KOmt allemaal goed verder.

Trouwens goed dat je alles bespreekt met de psycholoog. HOpelijk kun je het dan allemaal een plekje geven.

En ja.. mama zijn vind ik op het moment ook erg zwaar.Ik heb vanmiddag, toen mijn moeder belde, echt een potje zitten janken omdat het me allemaal even te veel werd. Mijn man zegt nog dat Jorrit gewoon een wakkere baby is en zich geen zorgen maakt omdat hij s avonds en 's nachts niet goed slaapt. Stiekem hoop ik een beetje dat Jorrit morgen weer zo'n dag heeft zodat hij zelf ook eens merkt hoe het is. Misschien ziet hij dan ook dat het zo niet werkt. Voor JOrrit hoop ik natuurlijk gewoon dat hij morgen wel lekker slaapt overdag.

Heb JOrrit net weer in bed gelegd. Hij was echt zo moe.. Misschien niet handig omdat ik hem meestal rond 19.30 voedt, maar ik wilde hem niet wakker houden. Ik twijfel nu alleen of ik zal wachten tot hij wakker wordt met voeden of dat ik hem straks toch wakker maak. De laatste voeding komt anders wel heel ongelukkig uit, ookal hoef ik die zelf niet te geven en heb ik een fles klaar staan voor dan. Hij is namelijk wel goed in slaap gevallen. Om 16 uur heeft hij de laatste voeding gehad, dus wellicht slaapt hij gewoon tot 20 uur en kan er weer een voeding in en slaapt hij hopeijk weer verder. WE zien het wel..

Laika, fijn dat je me die tips wilt sturen. Mag ook via de mail hoor.. die heb je nog toch?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden