Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lekker dat het goed is gegaan met de prikjes van Emma, Violeta!

Even snel ; ik lig nu in bed, ben net uitgebreid in bad geweest en daarvoor hebben we lekker gegeten. Jim had vandaag goed geslapen, vanmiddag zelfs 2.5 uur achter elkaar, dus ik had ook nog eens tijd voor mijn verjaardagsgasten. Aan het eind van de middag hebben we jim naar mijn ouders gebracht en na zijn flesje duurde het volgens mijn ouders 20 minuten voordat hij sliep. Al met al een hele fijne dag dus! Wij gaan nu lekker slapen...

Geplaatst

Hey laika mijn wens is goed gekomen: dat Jim lief voor je zal zijn ;)

Je dag is goed gegaan! Heerlijk, 2,5 uur slapen, wat zei de visite : wat een slaapkopje haha....

Geplaatst

Ben vergeten om te melden, de "tand" van Emma blijkt een sort " cystatje" te zijn die vaak voorkomt bij baby's en vanzelf weg gaat, niks erg dus maar ook geen tand!

Mijn moeder zei gelijk: ik zei het je toch :)

Geplaatst

GEfeliciteerd Laika! Wilde gisteren nog schrijven, maar echt geen tijd!

Goed dat Jimmetje heerlijk rustig was, net op jouw verjaardag!

liefs,

ik reageer later meer!!!!!

Dante gister een engeltje, dus het zal wel aan de ontlasting hebben gelegen. Jammer dat ik moest werken de hele dag en dus niet erg lang heb kunnen meegenieten.

Geplaatst

Laika,

Kreeg kippenvel na het lezen van je berichtje.

Wat super goed van Jim!

Dat de ontzettende harde inzet van jullie die jullie met veel liefde aan Jim geven dan eindelijk zijn vruchten af zal gaan werpen.

Toi, toi, toi!

Violeta,

Had je dus toch wel goed in de gaten dat er iets zat. Oplettende mama!

Gelukkig niks ernstigs.

Ellen,

Dat zal emotioneel wel wat met je doen, dat je nu wat dingetjes moet gaan 'missen'.

Hoop zelf ook zo erg dat ik bijv. het omrollen zelf als eerste mee maak en dat dit niet op het kdv zal zijn.....

Mijke heeft van 00.00u t/m 5.00u geslapen, hoop dat er nu weer een stijgende lijn in gaat komen.

Om 8.15u werd ze weer wakker en heb ik ze om 8.30u bv willen geven, maar ze wou 3 slokjes en toen niks meer.

Nu ligt Mijke in de box in haar pyjama en badjasje te spelen en mama zit aan een boterham.

Zal haar proberen om te voeden en anders gaat ze naar bed.

Geplaatst

Laika, wat fijn dat het gisteren zo goed ging!!

Hier een wakker meisje...ligt lekker in de box te praten en muziek te maken. Net huisbezoek gehad van het kdv. Veel kunnen vragen/aangeven wel fijn.

Verder een dag met veel dingen in huis, was boodschappen, strijk enz. Morgen weer werken...

Geplaatst

Moos,

Wat fijn dat het kdv thuis komt.

Ik heb gisteren zo'n dag gehad die jij vandaag hebt, succes met sjouwen, stijken, vouwen en knuffelen met Anne!

Doortje,

Dat dacht ik al, had je al gemist.

Fijn dat je laat weten dat het goed met jullie gaat!

Oef, Mijke slaapt nu nog....

Geplaatst

Doortje, ik had je ook al gemist inderdaad, goed om te horen dat alles ok gaat.

Violeta, een soort van cyste dus? Nog nooit van gehoord. Wel fijn dat het niets bijzonders is.

Wish, heeft Mijke alweer wat meer gegeten? Gek toch he, de ene dag lijken ze een stuk hongeriger dan de andere.

Ik ga Jim zo ophalen bij mijn ouders. Vanochtend lekker tot half tien in bed gelegen, daarna wat administratie gedaan, wasjes opgevouwen, bedden verschoond, vaatwasser uitgeruimd, toiletten schoongemaakt etc. Belt mijn moeder net...Jim heeft vanochtend om vijf uur een flesje gehad, toen wakker om 7.30, toen weer fles om 9 uur, om kwart over 9 in bed, tien minuten gejengeld en om kwart over 12 sliep hij nog!!! Hoe is dat nou toch mogelijk? Ben nu echt mijn hoofd aan het breken over waarom dat bij ons nou bijna nooit lukt. In het huis van mijn ouders is het wel veel gehoriger, je hoort de buren lopen, je kunt mijn ouders vrij goed horen praten want de woonkamer is naast de kamer van Jim, zou hij gewoon lekkerder slapen op geluid of zo? Gek kind ;-)!

Geplaatst

Laika, wat fijn dat het logeren goed is gegaan! Misschien is het in de slaapkamer inderdaad te stil voor jim. Noah sliep altijd rustig als ik een was draaide... Misschien voelt jim zich alleen als het stil is?

Geplaatst

hahhhaha die Jim misschien vind hij geluiden om zich heen fijn ja je weet het niet hé en misschien een andere omgeving meer indrukken maakt ook meer moe?!Toeval?

Twijfel iniedegeval niet aan jezelf!!!!

fijn dat je verjaardag zo geslaagd was!!

Opluchting!! Fysio heeft gebeld met de uitslagen van de hoofdmeting! Asymetrie is normaal tussen de 100-104,en Feline heeft 100.8 dus helemaal goed!!! De CPI(afplatting achterhoofd) is normaal tussen de 70 en 90.Feline heeft 90.7 Tussen de 90 en 95 is mild en ze zit nog niet eens op de 91 dus dat is ook prima!!! Begin juni heeft ze nog een controle voor haar moteriek!!! Mama is blij en opgelucht

Feline ook weer gewogen na een week,vorige week was ze 5820gram en net 6260!!Wauw ze is gewoon 440 gram aangekomen in 1 week!!!!!! Trots!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Laika,

Weet niet of dat je dit al geprobeerd hebt, maar het kan zijn dat er een waterader onder het bed van Jim ligt.

Heb je het bedje al ooit anders gezet?

Ik gooi zomaar een balletje op hoor, misschien hebben jullie dit al lang en breed geprobeerd.

Probeer 'hardop' mee te denken.

Ik heb Mijke rond 11.15u uit bed gehaald. Ze wou alleen nog niet drinken.

Dacht dat mijn borst misschien te vol zou zitten en het te snel zou gaan, dus andere borst aangeboden. Maar nee, niet drinken.

Heb haar toen in de wipstoel gelegd omdat ze hier de vorige keren ook goed in heeft kunnen poepen omdat dit in de weg kon zitten, ze had vrijdag voor het laatst gepoept.

Ik ben gaan kolven en ondertussen hele gepsprekken met Mijke kunnen voeren. Haha!

Toen kwam het.......Een rood hoofd een kreun en flink wat gepruttel in haar luier. Een explosie kun je wel zeggen.

Hierna moest ze meteen lachen en was echt zichtbaar opgelucht. Ze had gelukkig geen moeite met persen en de ontlasting was dun.

Liggend in de wipstoel de vers gekolfde melk gegeven, zag dat de luier al door aan het lekken was vandaar.

Rond 13.00u verschoond en in bed gelegd, ze pakte haar duimpje en viel vrijwel meteen in slaap.

Hoezo voldaan, haha!

We hebben een uitnodiging van het zkh. Het WKZ, heb het de vorige keren verkeerd geschreven. (Plastisch chirurgie kinderen)

Mogen volgende week al komen.

Geplaatst

haha wat heerlijk dat Mijke nu gewoon haar duimpje pakt!!! fijn hoor

Spannend dat je de uitnodiging hebt,snel ook al volgende week!!

Geplaatst

Laika goed gedaan van Jim ! Valt hij in nieuwe fase? Kan zomaar hoor!

Wish wat wen explosie in de luier van Mijke haha

Doortje leuk om te horen dat het goed gaat

Ellen ik zal het ook mega moeilijk vonden om te gaan werken straks , om iets te missen bij Emma

Ze heeft 38 graden korts van de prikjes, ik geef nog niks maar ik vind het eng. Zouden jullie wat geven of zouden jullie wachten?

Geplaatst

Valesca goed nieuws over het hoofdje, fijn! Onze Jack is ook behoorlijk scheef agv voorkeurshouding. Fysio en osteo heeft zeker geholpen en zijn voorkeurshouding is weg, maar scheef is ie nog wel! Enig idee hoe lang het duurt voordat dit bijtrekt?

Wish goeie tip van die waterader. Misschien helpt het Jim! Ik ben zelf ook wel van de abracadabra (heet niet voor niets Toverstafje haha) en ons is huis is helemaal ge-fengshui-d en ook space clearing en energyclearing toegepast. Wel een dure hobby maar iedereen slaapt hier dan ook goed en voelt zich goed (afkloppen...).

Geplaatst

Laika,

las net jou berichtje. Ik kan me voorstellen dat je je afvraagt wat je verkeerd doet hoor. Ik had dat ook toen JOrrit een paar dagen niet wilde slapen en toen hij naar oma ging overdag ineens wel weer sliep. Het kan natuurlijk ook gewoon toeval geweest zijn! Maar wellicht heeft hij juist wat geluid nodig om in slaap te komen en helpt het om het bedje anders neer te zetten. (ik kon zelf vroeger niet slapen als mijn mijn anders stond. Ik wilde vaak mijn kamer veranderen, maar veranderde het steeds terug omdat ik anders niet goed kon slapen). Het is in elk geval het proberen waard toch?

WIsh, fijn dat jullie al snel terecht kunnen in het WKZ. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen daar!

Violeta, ik zou maar gauw paracetamol geven. Die koorts is zo zielig en helemaal niet nodig. JOrrit moet donderdag weer. Ben benieuwd hoe dat dan gaat.

Valesca, wat fijn dat Feline goed uit die metingen gekomen is. Weer een zorg minder!

Ik ben echt super druk op het moment. Er is een collega langdurig ziek, dus ik werk nu in in 3,5 dag werk weg voor 8 dagen.. beetje jammer..

Ben 's avonds dan ook bekaf en heb weinig fut meer om dan nog te computeren. We krijgen misschien vanaf 1 maart een extra kracht er bji om te ondersteunen... maar goed.. eerst zien dan geloven.

Ga nu lekker naar huis om mijn mannen te knuffelen. JOrrit is vandaag op het KDV geweest en zal wel helemaal munt zijn.

Geplaatst

Violeta,

Heeft Emma last van de verhoging?

Doe wat je gevoel je in geeft, een Paracetamol kan echt geen kwaad om te geven.

Toverstafje,

Zelf slaap ik nu beter dan afgelopen jaren. En in de jaren dat ik slecht sliep nog nooit iemand laten komen en dit terwijl ik het toch vrij regelmatig tegen een ander zeg.

Dat is me toch ook wat. Haha

Dacht dat het aan mezelf zou liggen, spanningen ivm kinderwens daarom denk ik dat ik nooit die stap heb gezet.

Stom eigenlijk, baat het niet....

Doortje,

Jeetjemiena, dan verzet jij bergen werk. Geloof goed dat je in de avond geen puf meer hebt om achter de computer te duiken.

Uhm, Jorrit zal wel 'munt' zijn. Hoe ziet dat er dan uit?

Grapje, je zult moe bedoelen en met je gedachten ergens anders zitten terwijl je dit aan het typen was. Geld aan het tellen misschien?

Mijke heeft vandaag een echte slaapdag ingelast.

Vanmorgen van 9.00 tm 11.00 toen van 12.00 tm 14.15 en nu om 16.30 in bed en slaapt nog.

Ze zal neem ik aan niet de gehele tijd slapen, soms hoor ik haar op haar duim zuigen en geluidjes maken en dan is ze weer stil.

Hoop dat ze vannacht deze trend door zal zetten.

Geplaatst

Dank voor jullie reacties, ik heb gewacht. Hij is nu even gezakt 37,7 en ze heeft helemaal geen last van. Ze lacht ze kletst, ze drinkt...., mijn lieve stoere meid :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden