Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Violeta, fijn dat het nu weer wat beter gaat!!

Wish, een slaapdagje, heerlijk zeg! Hoe gaat het nu met haar duimpje? Wel fijn dat jullie zo snel al naar het ziekenhuis kunnen.

Doortje, helemaal op. Wat een werk zeg! Hopelijk wordt het snel wat rustiger als die nieuwe collega gaat beginnen.

Valesca, Feline goed gegroeid en ook goed bericht van de meting. Super!!

Hier van alles gepland vanmorgen...nou dat was de dame het niet mee eens. Veel wakker geweest en aandacht gevraagd. Ze is wel erg verkouden. Misschien komt het daarvan. Gelukkig ligt ze nu te slapen...hopelijk een rustig nachtje. Ze had geen echte verhoging meer...gisteren was het 38,6 nu 37,7.

Nu alles aan het voorbereiden voor morgen. Straks even heerlijk douchen en dan in m'n pyjama voor de tv...heerlijk!

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Violeta,

Super goed van Emma! Fijn dat ze geen verhoging of koorts meer heeft gekregen.

Hoe is het vannacht gegaan?

Moos,

Die Anne toch, ze liet mama dus niet haar eigen dingetjes doen. Het lijkt net of dat ze dit dan merken als er iets op de planning staat.

Vannacht goed geslapen en hoe is het nu met haar?

Het gaat 's nachts al een paar weekjes goed en ineens slaapt Mijke in de nachten minder.

Afgelopen nachten sliep ze van 23.30 t/m 5.00u.

Nou afgelopen nacht spande de kroon.

We zijn in bad geweest en hierna heb ik haar bv gegeven, dit was om 22.30u.

Om 23.00u is ze naar bed gegaan en sliep vrijwel meteen.

Ik zei tegen mijn man, "Zul je zien dat ze morgenvroeg om 4.00u komt." Mijn man grapte nog dat hij 2.00u dacht.

En jawel hoor, om 2.15u heb ik haar bv gegeven en hierna om 6.15u.

Geplaatst

Valesca wowie!!!!! Wat is Feline gegroeid in 1 week! Super zeg! En keurige metingen! Fijn! Is ze ook van haar hoestje af?

Violeta,

Als Emma geen last heeft zou ik ook geen paracetamol geven. Het is voor t immuumsysteem ook goed om de koorts te laten komen want dat is de natuurlijke afweer van t lichaam. Maar ze heeft t al super goed gedaan waarschijnlijk, heerlijk meisje!

Hier nog steeds een lieffie die s nachts gevoed wil worden, meestal rond 4, niet meer rond 2. Dus dat scheelt weer. Ik merk wel dat ik steeds vroeger naar bed ga ( slaap dan nog niet meteen) omdat ik s avonds doodmoe ben. Ik val nog steeds af en zit nu onder m'n gewicht van voor de zwangerschap. Ik weeg nu 58 en woog op t laatst 73,5. Ik kan ineens weer kleren aan die klaar lagen om weg te doen! Bizar!

Wish heb je weer n explosie achter de rug! Grappig dat ze daar zo opgelucht van kunnen zijn hè?! Hoe lang is Mijke nu en wat weegt ze?

Geplaatst

Marianne,

Geloof goed dat je vroeg in de avond naar bed gaat. Het is niet niks om elke nacht te voeden.

Mijke is afgelopen week aan het 'rommelen' met de nachten.

Afgelopen week woog Mijke 6610gr, lengte weet ik niet dit wordt 1 maart gedaan als ze haar derde inentingen gaat krijgen.

Denk zelf dat ze rond de 63cm zal zijn.

Ook ik zit onder m'n startgewicht. Was 74,2kg en nu weeg ik 73kg. Maar heb wel een beetje flubber buikje waardoor het niet echt op valt dat ik op mijn oude gewicht zit. Ik ben 180cm dus als het zo blijft hoor je mij niet klagen.

Als ik in de avonden de knabbeltjes eens zou laten staan, dan zou het flubberbuikje er zo af zijn denk ik. Maar ik vind het zo lekker om een schaaltje chips op te snoepen. Haha!

Geplaatst

hahaha diw wish ik hou ook van een schaaltje cips hoor en ben ook een snoeper

ik bleef op de 78 zitten ook met een lengte van 180 en vond dat te veel.

Ben nu 75 kilo dus het gaat er langzaam af

baal ook wel van me buik die is nog best wel aanwezig(vind ik) vind het lastig met kleding(broeken) kopen

Ja feline hoest bijna niet meer,heel soms

nu nog hopen dat we wat minder flessen kunnen gaan geven ze wil er nog 6

Geplaatst

Goed groeiende en goed poepende kindjes weer hier ;-).

Marianne, nachtvoedingen blijven wel zwaar he, ik duik er ook vaak vroeg in, hoewel mijn vriend nog steeds de meeste nachtvoedingen op zich neemt. Jim komt meestal nog een keertje om vijf uur, half zes, dat vind ik ook nog echt nacht, maar vannacht was het drie uur en ging hij echt niet meer slapen. Dus toen maar om kwart voor vier een flesje gegeven en toen heeft hij weer geslapen tot half acht.

Wij zijn vandaag met Jim weer naar het CB geweest voor de derde prikjes. Dat ging eigenlijk wel prima. Van tevoren zijn wel lekker met hem gaan wandelen in de draagzak zodat ie wat geslapen had en we hebben gevraagd of Jim dit keer op schoot kon blijven zitten tijdens de prikjes. Ook hadden we hem alweer helemaal aangekleed behalve zijn broekje, zodat we dit niet na de prikjes nog moesten doen. Jim huilde even flink maar was gelukkig heel snel te troosten. Net thuis een flesje gehad en nu ligt ie weer in bed (maar hij slaapt nog niet, ligt flink te jengelen). Hopelijk lukt het hem om zo in slaap te vallen...

Oh ja Jim is nu 64 cm en weegt 6370 gram.

Geplaatst

Valesca,

Ben je weer op je oude gewicht terug gekomen naar de geboorte van Sanne?

Vind het zelf ook wat storend dat ik m'n buikje niet altijd kan verdoezelen.

Soms lukt het me om mezelf er toe te zetten om buikspieroefeningen te doen. De na-gym is afgelopen en nu doe ik het echt niet vaak meer, dus mag niet klagen over m'n buikje. Moet ik er maar wat aan doen. Haha!

Heb net informatie gelezen dat als je kindje door sliep en rond de 4 mnd ineens niet meer, dat hij/zij dan misschien naast bv of fv behoefte kan hebben aan zijn/haar eerste hapjes.

Dit wil ik eigenlijk niet, zal het nog eens rustig afwachten. Heb nog verlof dus die nachten kunnen me nu nog wat 'gestolen' worden.

Heb Mijke om 12.00u bv gegeven en na haar slaapje om 14.00u ook weer aangeboden. Beide keren goed gedronken.

Misschien lukt het me zo om haar 's nachts door te laten slapen, door haar overdag iets meer te laten drinken.

We zullen zien of het effect heeft.

Geplaatst

Oh ja, ik ben trouwens ook een snoeper. Ik weeg nu 65 bij een lengte van 172 (ja, ik heb op de weegschaal gestaan in de sauna, haha!) en dat is nog 1 kilo boven mijn oorspronkelijke gewicht maar ik heb ook een flinke flubberbuik dus daar zou ik nog wel wat aan mogen doen. En dan helpt het niet om elke dag lekker een toetje te eten en koekjes bij de thee te nemen (en chocola...). Zaterdag ga ik met mijn schoonmoeder winkelen, weer even wat nieuwe dingetjes halen voordat ik op 1 maart weer aan het werk ga, dat zal wel even confronterend worden, met dat buikje...

Trouwens, over poep-explosies. Vanochtend werd Jim dus wakker om half acht en mijn vriend is vandaag vrij dus we hadden het erover wie er als eerste uit zou gaan. Mijn vriend zei dat hij wel ging, nou dat was heel fijn want Jim bleek zo'n enorme poepluier te hebben, dat zijn luier als het ware was overstroomd en een flink deel in zijn slaapzakje terecht was gekomen waar Jim lekker met zijn blote voetjes in lag te trappelen. Mijn vriend vertelde dat hij de poep tussen Jims tenen moest wegvegen, hahaha!

Geplaatst

Ja, Wish over dat goed overdag eten, dat heb ik ook weleens gehoord. Hopelijk werkt dat!

Nog bedankt voor je tip over het verplaatsen van het bedje, Jim sliep alleen in zijn wieg ook al niet goed en die stond op een andere plek in een andere kamer dus ik ben bang dat dat helaas niet de oplossing is. Bovendien is Jims kamertje nogal onhandig ingedeeld dus het bedje verplaatsen is wat lastig. Maar we hebben nu afgesproken dat we het bedje toch op de een of andere manier gaan verplaatsen als blijkt dat Jim volgende week weer zo goed slaapt bij mijn ouders. Het is altijd het proberen waard!

Geplaatst

Laika,

Zoals jij het omschrijft zie ik het al helemaal voor me. Die vieze voetjes van Jim en papa die aan het worstelen is om dit allemaal schoon te krijgen.

Jij hebt vanuit je warme bedje toch wel in je vuistje liggen lachen. Haha!

Fijn dat Jim de inentingen goed heeft doorstaan, zal duimen dat hij er vanavond geen last van gaat krijgen.

Een lange slanke knul aan het worden als ik het vergelijk met Mijke die afgelopen week 6610gr woog. (oef...)

Jij mag 1 maart gaan werken, ik begin 2 maart.

Vandaag zijn 'wij' aan de beurt om emo te worden. LOL

Vandaag een jaar geleden hadden we dubbel feest, 8 jaar een relatie en na een uit etentje een positieve test in onze handen!

Vanavond gaan we uit eten om dit te vieren en Mijke gaat even naar oma.

Geplaatst

Heel graag gedaan!

We proberen elkaar hier door dik en dun te steunen.

Erg fijn dat je hier vaak reactie krijgt op vragen die je stelt of tips mag ontvangen.

Voor jullie allemaal::aaaflowersmiley:

Geplaatst

Wish: bij Sanne wel,toen gaf ik ook BV,en ik ben toen door die depressie afgevallen naar 64 echt wel te licht dus ja dat was een ander verhaal

maar ja een 2e zal misschien ook lastiger gaan?!

Hoe gaat dat bij de andere dames?!

zolang je idd de nachten nog trekt is dat prima! Feline heb ik fruit geprobeerd maar wil ze echt niet dus ik wacht ook tot 6 mnd

Wat een mooie dag voor jullie wish!Geniet ervan samen hoor

Geplaatst

hoi allemaal,

ik lees nog steeds braaf mee. en ik zie dat veel van jullie bijna geen nachtvoedingen hebben of een vroege voeding ipv nachtvoeding (met hier en daar incidenteel een terugstapje).

ik heb een vraagje voor diegene die nog steeds bv geven. geven jullie nog steeds volledige bv en hoelang proberen jullie dit vol te houden?

ik geef nog steeds bv, maar ik vind het wel zwaar. ik heb het idee dat de bv steeds minder wordt. ook zit erg onder mijn oorspronkelijke gewicht. 51 kg ipv 54 kg. ik heb echt zoiets: wat kan nog in melk worden omgezet?

toen thomas 3 maanden en bijna 1 week oud was woog hij 7130 kg (en was hij 62,5 cm). tekort komt hij dus niet. maar het is steeds dat onzekere gevoel of ik wel genoeg heb. ik heb ook niet van die grote borsten.

ben ik de enige die last heeft van die onzekerheid?

o ja, ik zag ergens een vraagje over verkoudheid. ik geef thomas nisykind van vsm. hij was een poosje geleden erg verkouden. ik had het idee dat hij het benauwd had, en ging twee keer naar de huisarts. een keer een vervangende arts, omdat mijn huisarts vakantie had en een keer de huisartsenpost; die laatste liet ik een filmpje van thomas zien. ze zeiden dat het niet ernstigs was, dat het een verkoudheid was, en dat het vanzelf over zou gaan. ik heb toch maar nisykind gekocht, en dat hielp.

karin

Geplaatst

Wat zijn jullie kindjes allemaal zo groot en zwaar! Dante is met 4 maand 62cm en 6.3kg gemeten. Zelfs als ik de 4 weken eraf trek, zitten jullie er nog boven haha!

Karin,

Als hij niet genoeg bijkomt en steeds honger lijkt te hebben, dan heb je niet genoeg bv. In principe gaat bv over vraag en aanbod. Ik heb ook hele kleine borsten en heus niet zoveel extra melk. Maar de natuur zegt ook dat dat helemaal niet nodig is. Je borsten zijn precies op maat van Thomas gemaakt en dan heb ik het niet over de cupmaat, maar de hoeveelheid melk. Na een tijdje gaan ze ook enorm effectief drinken, waardoor je denkt dat hij niet genoeg heeft gehad omdat hij al zo snel klaar lijkt te zijn, maar hij is gewoon goed geworden in zijn behoeften eruit te krijgen. Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Kijk even op de website van borstvoeding.com. Daar staat echt waar enorm veel informatie.

Ik ga ook voor de volle 6 maanden bv, geen sprake van om nu al over te schakelen haha.

Wish,

dat 'nacht'sprongetje lijk ik ook gehad te hebben, weet je nog? dat hij terug naar onze kamer moest en een tijdje daar is gebleven want hij werd telkens plots tussen 4 en 5 uur wakker. Nu nog steeds, maar hij slaapt erna weer verder. Vanavond gaat hij terug naar zijn kamer (heeft overdag er al geslapen), en dan hoef ik hem niet te horen en hij ons ook niet. Hopelijk eindelijk eens een volledige nacht!

Ja, ook ik nog altijd heel erg blij met dit forum! Knuffel aan iedereen!

De weegschaal is stuk, dus ik weet niet hoeveel ik weeg. Waarschijnlijk nog teveel, aan het flubberbuikje te zien. Mensen zeggen me wel dat ik er mager uit zie, maar kleren kunnen goed camoufleren he :-)

Haha Laika,

Lijkt me helemaal geweldig om zo'n slaapzak te moeten ontdekken. Ik zie er de humor wel van in, hopelijk je vriend ook! :-)

Moos,

hoe is je dag nog geweest?

Dante gisterenavond om 20u in slaap gevallen, ongelooflijk vroeg! Om 22u30 toch maar wakker gemaakt en bv gegeven en om 23u terug in slaap gekregen. Benieuwd wat het vannacht zal worden.

Geplaatst

Als ik die gewichten en lengtes zo lees, wordt ik ook wel erg nieuwsgierig. We moeten nog even wachten tot maandag. Dan weer op de weegschaal enz.

Mijn eigen gewicht gaat de goede kant op...is nog wel meer dan altijd was, maar dat zijn nog de hormoonkilo's.

Nieuwe kleren wacht ik nog heel even mee...pas weer bijna in m'n oude spijkerbroeken. Moet wel zeggen dat ik het gevoel heb dat ik breder ben geworden in m'n heupen jullie?

Laika, ik zag het helemaal voor me haha. Hier 's morgens ook wel een een enorme poepluier, maar gelukkig het meestal wel binnen de luier gehouden.

De verkoudheid gaat hier al een stuk beter. Vandaag naar het kdv geweest, ze was nog wel een beetje snotterig.

Wish, heel veel plezier vanavond, geniet er lekker van!!

Meiden, fijne avond, ik ga eens weer lekker sporten...

Geplaatst

Wish geniet van je mooie avond!

Ik denk dat wakker drinken overdag helpt om ' s avonds door te slapen. Emma eet om 3 uur ongeveer: om 09.15,12.30,16.00,19.00 naar bed en om 22.30, daarna zie ik haar om 09.00 uur!

Laika die Jim zeg met poep tussen de tenen grapig,haha( niet voor je vriend )

Ellen, niet alleen dante een kleintje is hoor, emma weegt 5,450 en ze is 58 drie en half maand oud.

Karin , ik twijfel ook of ik genoeg melk heb( soms). , ik heb super groot borsten, maar dat zegt niet alles. Dat betekend niet dat er meer melk is. Als je veel twijfelt kan je ook bijvoeding geven??? Misschien even vragen bij de cb

Ben jaloers om te lezen dat jullie allemaal goed op gewicht zijn. Ok ben 61 kg en ik was 58 maar door de hormonen aangekomen ik moet 56 wegen, want ik ben klein bijna 160 cm. Ik heb serieus honger de hele dag door. Ze zeggen dat je je kilo's kwijt raak nadat je gestopt bent met bv.

Laika en Wish ik begin ook 01.03 met werken! Grappig :)

Geplaatst

Ik zal ff m'n lengte erbij vermelden, dat biedt wat meer perspectief. Ik weeg 58 en ben ook 1.80....

Hahaha nee hoor ik ben 1.68!

Vind dat ik er mager uit zie in m'n gezicht en heb nog n flubber buikje. Maar zit nu op streng dieet, zelf bedacht, vanwege Mila dr huid/jeuk : geen boter, kaas, melk, yoghurt, en natuurlijk geen chips, snoep, chocolade, koffie

Buikje zal ook wel snel weg zijn nu maar liever heb ik dat Mila geen jeuk meer heeft

Geplaatst

Drama hier: m'n memorycard met 350 babyfoto s is in de wasmachine terecht gekomen. Had em in m'n spijkerbroek gedaan die Mn hulp zonder overleg (heb liever niet dat ze n was doet maar dat doet ze te graag...) heeft gewassen. 😲 nu maar hopen dat de data nog goed is....de card ligt nu te drogen

Geplaatst

Oh nee Marianne, wat erg! Ik hoop dat de card nog te gebruiken is en de foto's er nog op staan.

Goed trouwens, dat 'dieet' van je, en als het goed is sla je er dus ook twee vliegen in 1 klap mee. Ik wil binnenkort eigenlijk wel weer gaan sporten. Was vroeger een fanatiek spinner, spinde 3 a 4 keer per week, en het lijkt me heerlijk om dat weer op te pakken. Heb bedacht eerst maar weer te beginnen met werken en dan te bekijken op welke dagen ik wil gaan sporten.

Ellen, Dante is niet heel zwaar maar Jim valt ook wel mee toch? Volgens mij hebben we allemaal heel gemiddelde kindjes hier, geen enorme uitschieters naar onder of boven.

Vannacht een goede nacht gehad met Jim, gisterenmiddag na de prikjes lukte het slapen niet erg maar hij huilde ook niet echt dus we hebben hem maar lekker in zijn bedje laten doezelen. Af en toe viel hij voor 10 minuutjes weg, dan riep hij ons weer en als we dan naast hem kwamen zitten viel hij weer in slaap. Om 18.15 eruit gehaald. Even geknuffeld en om 19 uur een flesje. Daarna nog even een kwartiertje rustig bij mij op schoot gezeten en toen naar bed. Ik heb hem op bed gelegd, hij keek mij even aan, gaapte en draaide zijn hoofd af. Klaar! Vervolgens om 23.15 slapend een fles gegeven en toen kwam hij weer om 6.15. Weer een fles en doorgeslapen tot 7.40. Daarna eruit, lekker onder de douche geweest en nu ligt ie alweer een half uurtje te slapen. Prima dus!

Ik heb straks een lunch met een vriendin (mijn vriend is thuis om voor Jim te zorgen) en aan het eind van de middag moet ik naar de mondhygieniste...bleeh, geen zin in want mijn tandvlees is niet zo heel goed dus ik zal wel op mijn kop krijgen dat ik mijn tandenstokers te weinig gebruik....

Geplaatst

Hee dames,

Eindelijk vandaag even tijd om rustig een bericht voor jullie te typen. Op mijn werk is het zo hectisch, echt niet normaal meer. Ik had gehoopt weer rustig te beginnen, maar niks is minder waar...

Maar goed.. het is even niet anders.

Met ons kleine Jorrit gaat het gelukkig heel goed. Hij heeft een lekker ritme te pakken. 's ochtends om ca. 8.15 uur wordt hij wakker en krijgt dan gelijk borstvoeding. Hij gaat dan meestal weer slapen van hafl 10 tot half 12. Om 12 uur krijgt hij weer borstvoeding. daarna gaat hij meestal lekker slapen van half 2 tot half 4. Meestal dan gelijk borstvoeding. daarna wil hij niet meer slapen en blijft dan wakker tot ik hem om 18.45 uur weer borstvoeding geeft. Dan gaat hij gelijk naar bed daarna en maak ik hem zo rond 22.15 uur wakker voor de laatste voeding.

De laatste dagen drinkt hij de laatste voeding niet meer zo geweldig, maar ook zijn eerste voeding 's ochtends drinkt hij niet heel goed. Als hij de fles krijgt (op de dagen dat papa thuis is of oma oppast) laat hij bij de eerste fles van de 200 cc meestal 60-70 cc staan. De fles erna laat hij vaak ook ca 50 cc staan. De rest drinkt hij daarna wel goed. Ik begin me dus af te vragen of misschien de laatste voeding er af kan. Misschien drinkt hij dan overdag weer beter en kan hij gewoon doorslapen. Het lastige vind ik alleen dat hij om 18.30 al zo moe is dat hij wel om 19.00 uur moet gaan slapen. De voeding dus wat verlaten is erg lastig. Vanmidag ga ik naar het CB voor de prikken en controle en zal er dan eens naar vragen.

Verder is Jorrit op het moment mega verkouden. De snottebellen hangen hem regelmatig aan de neus, vooral als hij een keer moet niezen. Gelukkig is hij nog wel vrolijk, dus dat scheelt weer.

Wat betreft lengte en gewicht: ik zit nu één kilo onder mijn startgewicht. Ik weg nu 74 kilo en ben 1.72 lang. Er mag van mij nog wel iets af eigenlijk, want ik vond mezelf voor de zwangerschap al te zwaar. Ik eet dus niet te veel zoetigheid en dan gaan de kilo's er langzaam af. Ik hoop weer naar ca 70 kg te gaan. Dat was ik eerder ook altijd en voelde me daar goed bij. Ik ben wel weer gaan sporten en doe altijd mee met het buikspier kwartiertje. Heb nog niet het gevoel dat hetmega goed helpt, maar goed.. en hele erge flubberbuik heb ik nou ook weer niet gelukkig. Al heb ik niet super strakke kleren aan, maar dat had ik toch al nooit.

Laika, ik merk aan je dat het weer wat beter met je gaat. Fijn dat Jim gisterenavond en vanacht zo heerlijk geslapen heeft. Dat geeft jullie ook rust. Nu overdag nog een beetje ritme en dat komt het helemaal goed met Jim! Geniet nog maar lekker van alle tijd die je nu elke dag hebt. Ik merk aan mezelf dat ik het best jammer vind dat ik Jorrit nu drie dagen in de week maar zo kort zie (uurtje). Toch geniet ik ook absoluut weer van het werken.

Enne.. sterkte bij de mondhygienist. Ik krijg ook altijd commentaar dat ik te weinig mijn tandenstokers gebruik...

Marianne, wat balen van die memorycard. Als je nu niks meer kan zien, ga dan eerst nog naar een computer expert. Het is mijn moeder ook overkomen namelijk. Zelf dacht ze dat ze alles kwijt was, maar iemand van ICT op haar werk kon de foto's toch nog redden. En als hij het wel doet: gelijk een back-up maken op je PC. Ik ga komend weekend alle foto's tot nu toe op een cd-rom branden. Ben als de dood dat alles kwijt is!

Gaan jullie nog carnavallen dit weekend? Wij treden zaterdag en zondag op met de harmonie, dus Jorrit is dit weekend een middagje bij opa en een middagje bij oma (gescheiden ouders aan beide kanten). Baal daar eigenlijk wel van want ik wil zo graag van mijn mannetje genieten. Maar spelen op straat met de optocht is ook altidj wel leuk. Vorig jaar kon ik het maar net volhouden toen ik net zwanger was. Ik had toen drinken en iets te eten bij me om niet te misselijk en licht in het hoofd te worden.

Oh.. ik hoor Jorrit wakker worden, dus die ga ik zo maar eens uit zijn bedje halen. Ik ben erg benieuwd wat hij weegt. Ik schat 7500 gram en ca 68 cm lang. Maar we zullen zien.. tot later!

Geplaatst

Nog even een snel bericht:

Tot nu toe lijkt zaterdag 7 april de datum dat de meeste mensen kunnen (de minste nee's in elk geval).

Laika, wil je mij je emailadres nog even PB'en, dan stuur ik je de uitnodiging nog een keer. Er gaat iets niet goed met het sturen naar jou.

Violeta en Akara; willen jullie ook nog even invullen? Dan kunnen we de datum vastleggen.

Groet, Dorien

Geplaatst

Marianne,

Is de card droog en heb je het al uitgeprobeerd of er nog foto's op staan?

Mijn duimen draaien!

Laika,

Een super avond en nacht gehad!

Geniet van je lunch en succes bij de mondhygieniste.

Karin,

Ook ik heb wel eens twijfels gehad mbt borstvoeding of ik wel voldoende heb.

Maar als ik dan naar de stijgende lijn in groei van Mijke kijk weet ik dat het goed gaat.

Als je kindje tevreden is en er een stijgende lijn te zien is gaat het prima!

Doortje,

Balen zeg dat het zo druk is op je werk. Sterkte hiermee!

Fijn te lezen dat het goed met jullie gaat.

Inderdaad een prima dag en nacht ritme.

Ben benieuwd naar het advies van het cb hoe je dit het beste aan kan gaan pakken.

Inderdaad fijn dat Jorrit geen last heeft van zijn verkoudheid.

Wij gaan zaterdagavond carnaval vieren. Mijn moeder komt dan bij ons in huis en ik breng haar 's avonds naar huis.

Ik drink 1 wijntje om de carnavalsavond in te luiden en dan ga ik aan de spa blauw. Dan kan ik Mijke gewoon de laatste voeding geven.

Kan het gevoelsmatig niet om haar voor de nacht een fles te geven.

Ze ligt dan namelijk zo lekker bij mij op bed, op haar zij tegen mij aan en dit vind ik zo heerlijk!

Gisterenavond een fijne avond gehad.

Om 18.45u Mijke naar oma gebracht en om 19.00u naar het restaurant gegaan.

Samen heerlijk gegeten en fijn met elkaar kunnen praten over vanalles.

Allereerst een toost uitgebracht op ons samen zijn en ons prachtig wonder! (met natuurlijk de tranen die er dan bij komen kijken...)haha

Mijke was om 20.30 naar bed gebracht en sliep binnen 5 min.

Om 22.00u hebben we haar uit bed gehaald en naar huis gegaan waar we haar zonder problemen in bed hebben gelegd en ze lekker verder sliep.

Om 23.30 bv gegeven en ze heeft tot 5.15u geslapen. Een betere nacht dan afgelopen nachten.

Geplaatst

Jorrit is weer goed gegroeid. Hij weegt nu 7555 gram en is 66,5 cm lang (zelf denk ik iets langer, want hij wilde zijn benen niet helemaal goed strekken). Ze waren erg tevreden bij het CB.

De prikken gingen ook goed, al was hij wel even heel verdrietig. Hij ligt nu lekker in zijn bed te kletsen. Gelukkig voelt hij zich vrij goed ondanks zijn verkoudheid.

HOpelijk valt hij nog even in slaap want vanmiddag heeft hij maar een uurtje geslapen omdat we naar het CB moesten. Als hij weer opgeknapt is ga ik kijken of we naar 4 voedingen kunnen. Qua gewicht mag hij het, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat hij ineens weer ' s nachts komt.

Helaas geen goede flessentips gekregen. Hij blijft onrustig drinken uit de fles. Ik vraag me steeds af of het met een andere fles beter zou gaan...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden