Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

mamavannoah, fijn dat je wel kunt komen!

Hier vandaag lekker buiten bezig geweest, vanavond uit met een vriendin...en dan weekend!! Heerlijk!

Iedereen nu weer aan het werk? Hoe is het gegaan?

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He dames, wat schrijven jullie veel zeg! Ik kan het nog amper bijhouden.. hihi..

Violeta, fijn dat je het leuk vond op je werk. En nee, dat is helemaal niet erg. Het is ook goed om dat leuk te vinden en ook weer wat zelf te ondernemen. Als jij je lekker voelt door ook te werken merkt je meisje dat ook. Ik vind het ook erg fijn om weer te werken. Ik zie Jorrit natuurlijk wel minder, maar vind het ook leuk om nog andere dingen te doen als alleen maar Jorrit te vermaken.

Wish, hoe ging het met jou vandaag?

Wendy, wat goed van Noah! Dit is het beign toch? Hoe is het nu met Mara, gaat het al wat beter? Leuk dat je mee kan de 18e. Hoe laat spreken we nu af? En kan iemand het trouwens bij de locatie regelen? Ik ben zo super druk met werken, dan ik er echt niet aan denk om het even verder te regelen.

Laika, hoe was het voor jou om weer te werken? Ik kan me zo voorstellen dat het jou ook energie geeft om andere dingen te doen en Jim even aan je ouders over te laten. En thuiskomen is nu natuurlijk super leuk omdat je dan weer van je mannen kan genieten.

Hoe is het met de andere dames?

Ik ben nog steeds super druk op mijn werk. Ik ben vaak echt bekaf 's avonds. Ook ben ik er achter gekomen dat ik me door het blijven geven van borstvoeding niet fitter ga voelen. Het vraagt veel energie van me. Ik blijf afvallen ook al eet ik de hele dag door. Omdat ik niet heel mager wil worden en me fitter wil gaan voelen heb ik de knoop doorgehakt om de borstvoeding af te bouwen. Vandaag heb ik contact gehad met de lactatiekundige over een afbouwschema. Ik ga nu proberen om eerst overdag af te bouwen zodat ik niet meer hoef te kolven op het werk. Ik blijf dan eerst de eerste voeding en de voeding van 19 uur zelf nog geven. Die van 22 uur ga ik ook proberen er af te halen zodat ik eens vroeg naar bed kan. Het duurt waarschijnlijk toch niet lang meer voor dat bij Jorrit die voeding er af gaat, want zo mega veel dronk hij al niet meer.

Als dat dan allemaal goed gaat, ga ik de eerste voeding van de dag er nog af halen, zodat ik ook weer eens uit kan slapen. Ik probeer wel de voeding van 19 uur er nog zo lang mogelijk bij te houden. Dan kan ik toch nog genieten van het voeden.

Komende zondag gaan we gezellig bij mijn zusje in Drente op visite. We gaan tijdens het ochtendslaapje van Jorrit rijden en blijven dan de hele dag zodat we om 19 uur, als hij gaat slapen weer terug rijden. Kan hij daarna gelijk door naar bed, nog een keer voeden om 22 uur en dan weer lekker verder slapen.

Vanavond lekker op de bank hangen en een beetje bijkomen. Mark is aan het werk vanavond en vanacht, dus komt pas morgenvroeg weer thuis.

Geplaatst

Hei Doortje , ik weet niet wat voor mobile tel je hebt maar ik heb een aap gedawnload van Friso en daar staat een hele mooie afbouw schema. Anders kan je misschien op hun sait dat zien.

Ik voel me ook mega moe door het geven van bv, ik denk ook niet dat ik het vol hou.

Leuk dat je naar je zusje gaat zondag. Geniet van je avond op de bank!

Wish en laika ik ben ook benieuwd hoe bij jullie gegaan is met de eerste werkdag :)

Wendy leuk dat je kon komen de 18-de

Ik heb ook een mini project gemaakt voor de kamer van emma : een radiator ombouw , ik zal jullie een foto laten zien op de forum dag. Ben een beetje zenuwachtig , die wordt morgen gemaakt en volgende week zaterdag geplaatst .

Ik ga ook net als Doortje op de bank

Geplaatst

Even kort......

Eerste werkdag was wennen en was heel blij thuis te komen. Mijke lag in bed, de dag doorgenomen van mij en thuisfront.

Moet eerlijk bekennen dat is nog liever thuis zou blijven.

Ik mag dit weekend ook werken, volgende week maar 1 dag werken.

Allemaal een prettig weekend!

Geplaatst

Wish ik hoop dat je snel aan je werk went en dat je straks kan genieten van het : werkende moeder zijn :)

Wendy vergeten te reageren: wat goed van Noah! Heeft hij een beloning gehad of begin je daar niet aan

Fijn weekend allemaal

Geplaatst

Wish, wennen he, weer werken? Ik hoop dat je het toch snel weer een beetje leuk gaat vinden!

Violeta, jou was het wel bevallen he, dat werken? Mij ook wel hoor, ik vond het wel vermoeiend, ook al heb ik weinig gedaan (ja, 600 mails doorgespit, bijgepraat geworden en heel veel gekletst over Jim natuurlijk) maar ik vond het ook wel heel fijn om weer onder de mensen te zijn. Jim is natuurlijk ook wel een heel pittig mannetje dus in mijn werk vind ik ook wel een stukje ontspanning (hoewel ik vanaf volgende week wel weer keihard aan de bak moet).

Jim was op mijn werkdag gewoon thuis met zijn vader en dat is prima gegaan. Mijn vriend heeft Jim in de middag in de draagzak gedaan en is naar zijn werk gelopen om een vergadering bij te wonen. Jim heeft op de heenweg lekker geslapen en tijdens de vergadering (duurde een half uur) heel geinteresseerd zitten luisteren. Elke spreker wilde hij aankijken en hij gaf alleen een klein schreeuwtje toen hij zijn hoofdje niet ver genoeg kon draaien om een bepaalde spreker te kunnen zien, haha. Na de vergadering is mijn vriend weer teruggelopen met Jim en heeft ie weer lekker geslapen. Toen ik om 18 uur thuiskwam, waren ze nog op pad!

Het slapen overdag van Jim wordt er helaas niet beter op. In de nachten gaat het weer oke, hij wordt meestal rond half zes wakker (en verder niet), flesje en dan slaapt ie nog door tot een uurtje of zeven, maar overdag is het erg moeilijk. Ik vind mijn dagen alleen met hem nog steeds erg zwaar. Gelukkig komt mijn moeder vaak in de middag even langs om even met hem te wandelen.

Violeta, kan me voorstellen dat het voor jou wel even rottig klinkt dat mijn ouders zoveel voor ons (kunnen) doen...Gelukkig is Emma een goede slaper!

Geplaatst

Doortje, even over het afbouwen van je borstvoeding. Er zijn verschillende manieren waarop je dat kunt doen maar ik kan je als tip geven:niet te snel en let goed op je borsten. Zodra je toch weer een beetje harde plekken voelt dan is het verstandig om direct te voeden/kolven. Ik bouwde te snel af en kreeg dus een borstontsteking, vandaar....

Geplaatst

Violeta en Laika,

Jullie hebben de eerste dag werken dan wel iets 'beter doorstaan' dan ik. ;)

Vandaag ging wel wat beter, maar man o man wat moet ik wennen zeg.

Violeta,

Ben zeer benieuwd naar hoe je de ombouw hebt laten maken.

Helemaal een eigen ontwerp?

Laika,

Oef, zoveeeeel mailtjes. Zaten hopelijk ook wel mailtjes bij met felicitaties voor jullie kleine man?

Niet alleen maar werk, werk, werk of wel?

Kan me niet voorstellen hoe er een dag bij jullie uit ziet, maar kan me wel indenken dat je het zwaar vindt om dagen alleen met Jim door te brengen als hij niet lekker in zijn vel zit.

Haha, die Jim samen met papa naar het werk geweest en ook nog goed opletten wat er allemaal gezegd werd.

Wat fijn dat dit mogelijk is op het werk van je vriend.

Bedankt voor de tip om heel geleidelijk af te bouwen met bv. Had dit wel gelezen, maar je denkt 'al snel' dat dit wel goed zal komen.

Valesca,

Hoe gaat het nu met Feline?

Ze mag niet weer ziek worden hoor, zet 'm op Feline!!!

Ik zal voor je duimen!

Doortje,

Hoe gaat het met afbouwen van de bv?

Tweede werkdag is emo gezien wel iets beter verlopen. Al wist ik niet hoe snel ik van mijn collega af kon komen die na werktijd even wou kletsen. Haha!

Onderweg naar huis belde mijn man mij en vroeg wanneer ik thuis kwam, hij had melk nodig. Hahaha!

Hij had 's morgens de melk al in de diepvries gedaan (van mijn eerste werkdag) ipv einde van de middag, nu had hij geen 'buffer' meer. Oeps. ;)

10min later was ik thuis en had ik het flesje zo gemaakt met nog 60cc erin.

Hier dronk Mijke 30cc van en had toen genoeg gehad. Maar ze bleef wat 'jengelen' dus heb ik haar na 10min de borst aangeboden waar ze 3min aan geronken heeft. Aah, mijn kleine meisje had mij in de gaten en ik kon het toch niet weerstaan om haar niet de borst te geven nu ik thuis was.

Ze voelde vanmiddag warm aan, mijn man had de temp. niet opgenomen omdat ze vrolijk was en goed aan het spelen.

Na het drinken is ze vanuit het 'niks' ineens gaan huilen. 3 keer heel kort huilen, maar dan wel een zielig huiltje.

Denk dat Mijke ook moet wennen dat ik er niet de hele dag ben geweest, zou toch kunnen?

Vanavond heb ik haar massage gegeven en is ze samen met papa in bad gegaan. Op haar buik zwemmen vindt ze heel leuk en ik houd dan gekleurde eendjes voor haar die ze wil pakken. Haha!

Ze had vanavond 37.5, iets warmer dan normaal maar gelukkig niks aan de hand.

Na het badderen heb ik ervan genoten dat ze 12min bij mij heeft gedronken.

Saampjes liggend in bed, wat geniet ik hier nu nog meer van!

Geplaatst

Laika Wat goed dat jij het ook leuk vond om te gaan werken! Vermoeien is het zeker! Ik heb half dagje gewerkt( zelf nog minder ) en toen heb ik geslapen ' s middags :)

Knap van je dat de mail hebt gelezen. Ik was nog niet zo ver haha

Ik hoop dat je mij niet verkeerd begrepen hebt over je Moeder( ouders), wat hun voor jullie doen vind ik vanzelfsprekend en toch ontzetend lief,daarom heb ik emo momentje als ik zoiets lees. Dan denk ik altijd aan dat mijn ouders het niet mee mogen maken. Maar ik bedoelde het niet lelijk of zo, ik blijf gewoon stiekem jaloers op jullie allemaal :)

Wish goed van je man de melk invriezen haha, gelukkig kon Mijke het redden totdat je thuis kwam.

Wat grappig Emma had vandaag ook 37,5 zonder reden en vrolijk zijn.

Ik ga lekker slapen nu, doei allemaal

Geplaatst

Wat goed dames, dat de eerste werkdagen goed zijn verlopen! Ik ben alweer 4 weken bezig en kreeg een complimentje dat ik het zo snel alweer als vanouds had opgepikt. Tja zo gaat dat he, je vindt je weg er wel in. We zullen wel moeten he! Gelukkig doet Maurits het erg goed op het kdv, dat maakt het wel makkelijker. Is iedereen nou eigenlijk weer aan het werk? Is ook weer een mijlpaal he, voor dit topic.

Geplaatst

@Violetta: nee juist fijn dat je het weer leuk vond!!! goed teken en lekker dat je even samen kon slapen!!!

@Mamavannoch leuk als je toch komen komen! ik duim!!!

Super hoor van Noah!!!

@Doortje groot gelijk dat je voor jezelf kiest nu!! Je moet het ook zelf volhouden! Hoe is/was het in drente?!

@Laika: hopelijk blijf je een stukje ontspanning vinden in je werk!Wat goed dat Jim mee ging naar de vergadering en dat het goed ging,zie hem al helemaal zitten haha

@Wish fijn dat de 2e keer ook goed ging en kan me voorstellen dat je van je collega af wilde haha fijn dat je nog heerlijke momenten thuis had met Mijke!!!

@Marmira fijn dat het zo goed gaat op je werk en kdv!!

Hier gaat alles z'n gangetje,Feline begint elke dag een beetje beter in een ritme te komen...

Ze krijgt nu standaard om 9 uur fruit en 17:00 groente veel eet ze nog niet maar dat word vast steeds beter!

Ze slaapt nu redelijk s nachts tusen 4 en 6:00 komt ze dus sommige nachten zijn al beter!

Woensdag naar het CB ben erg benieuwd

Draaien in de box doet ze nog niet echt...komt vast wel

Zelf ben ik ff verdrietig mijn beste vriendin gaat terug naar egypte,ze is 5 jaar geleden daar getrouwd,en gaan wonen,nu 1,5 jaar geleden naar duitsland gekomen maar het lukt toch niet allemaal nu gaan ze terug...haar oudste zoontje is 9 dagen ouder dan sanne en ze is nu zwanger....pfff zal haar en haar gezin zo missen

Geplaatst

Ach lieve Violeta...natuurlijk vind ik het niet erg dat je dat zei over mijn ouders! Ik had het je ook heel graag gegund! Net als ik mezelf een slapende baby had gegund, haha!

Marmira, wat goed dat het zo lekker gaat op het kdv, en fijn dat je zo'n mooi compliment hebt gekregen op je werk!

Valesca, goed om te horen dat Feline langzaam in een ritme komt. En dat de nachten wat beter gaan, dat is echt heel prettig!

Wish, ja, 600 mails, belachelijk he? Wat wel grappig was, is dat je eerst allerlei belangrijke mails zag, en dat werd rap minder nadat mensen mijn out of office melding zagen (met het mailadres van mijn vervanger). Daarna vooral veel mails over onbelangrijke afdelingsdingetjes zoals 'wie wil er een broodje van de surinamer want ik ga zo bestellen' en 'welke aso heeft weer die remsporen in het toilet achter gelaten'. Haha, heerlijk om weer terug te zijn! Geen felicitatiemails, iedereen wist natuurlijk dat ik voorlopig nog niet zou terugkomen (en er zijn 8 collega's op kraamvisite geweest) maar mijn kamer was wel heel leuk versierd, de versieringen liepen helemaal de gang op, en ze hadden allemaal grapjes op mijn bureau gelegd (zoals een vreselijk spoeddossier ) om mij alvast weer te laten wennen. Ik voelde me heel welkom, heel leuk!

Zo, vandaag even met Jim naar de huisartsenpost in het ziekenhuis geweest....Jim is natuurlijk al een moeilijke slaper maar vandaag was het echt niet normaal zo slecht. Daarnaast dronk hij nog maar 50-60 cc per fles, terwijl we hem 180 aanbieden. Omdat dat slechte drinken al een paar dagen aan de gang is, werden wij wel wat ongerust en toen realiseerden wij ons dat ie ook al zes dagen niet gepoept had. Toch maar even de hap gebeld en die wilden Jim toch wel even zien. Jim is helemaal onderzocht (ook oortjes en keel, ze hebben zelfs even geprikt voor suiker omdat ie zo wiebelig was, maar ja, dat is ie altijd) en ze kon eigenlijk niets vinden. Geen uitdroging, darmpjes gingen goed tekeer. Ze raadde ons aan om de volgende fles zonder nutriton te geven want we weten dat Jim daar wel wat verstopt van kan raken, en hem verder wellicht wat warm water te geven. Mocht het nog twee dagen aanhouden dan moesten we even naar de huisarts. De arts gaf verder ook aan dat het vrij normaal is dat flesgevoede babys weleens een week niet poepen. Enigszins gerustgesteld gingen we weer naar huis en jullie raden het al...thuis een grote poepluier. Daarna 120 cc gedronken en vrijwel direct in slaap. Maar goed, we hebben wel onze zondag weer lekker gevuld, haha.

Meiden, ik weet nog niet of ik kom naar de meet hoor, ik heb het wel ingevuld maar ja, Jim is nog steeds zo onvoorspelbaar dat ik het echt even wil laten afhangen van hoe hij dan is. Ik hoop dat jullie dat begrijpen...

Geplaatst

laika groot gelijk dat je dan even belde,goed om te horen dat alles oke was!

En een week niet poepen op flesvoeding is ook goed om te horen,feline is geen grote poeper was sanne ook niet en duurt soms ook een paar dagen maar dat kan dus

Nou hopelijk gaat jim snel weer beter drinken en slapen

ik snap dat je nog twijfelt over de meeting hoor! hoop natuurlijk dat je komt!

Geplaatst

Oh Laika arme Jim (en arme ouders van Jim), emma raakt ook verstopt van nutrilon.

Kan me voorstellen dat je bezorgd was,pfff wat is het toch met jullie klein mannetje. Ik begrijp het ook dat je misschien niet kon komen (zal ik het jammer vinden,natuurlijk)

Ik wacht nog steeds op een wonder dat jullie Jim een slaap koppie wordt ;)

Wendy goed nieuws dat je kon komen! Plast Noah nog een keer in een pootje?

Moos wat een mooie foto van Anne! Ik kijk meestaal via mijn telefoon,en af en toe zit ik achter de komputer. En via de telefoon zie ik geen foto's,vandaar..... :)

Geplaatst

Hee dames,

Even snel een berichtje van mij (ben al weer aan het werk).

Wish vroeg mij volgens mij hoe het gaat met afbouwen.. nou.. dat is nog best lastig kan ik zeggen. Gisteren had ik de hele dag echt een super vol gevoel (nadat ik zaterdag begonnen ben), dus moest wel even een keer de druk er afkolven. Heb gisteren dus voor het eerst 4 voedingen er van gemaakt, met zelf voeden om 7.30 uur 19 uur en 23 uur en dan om 13 uur kolven. Jorrit krijgt dus overdag twee flesjes.

Gisteren de hele dag naar Drenthe geweest naar mijn zusje. Erg gezellig. Jorrit vond het ook leuk en heeft gelukkig tussendoor heel goed geslapen in het campingbedje. We hebben in de namiddag ook nog lekker gewandeld met Jorrit in de draagzak, maar na 30 minuten vond hij het echt niet meer leuk. Begon behoorlijk te jengelen. Gelukkig wilde zijn opa (mijn vader was er ook) hem even gewoon tillen, dus toen was hij wel weer blij.

Gisterenavond om 22.30 uur weigerde Jorrit de fles (mark en ik hadden nog heerlijk een wijntje samen gedronken dus ik had gekolfd van te voren). Hij wilde niet drinken. Dus terug gelegd in bed, met als gevolg dat hij om 4.30 uur flinke honger had en lag te huilen in zijn bedje. Dus maar even aangelegd en daarna sliep hij gelukkig weer lekker verder. De laatste voeding kan er dus echt nog niet af.

Nu weer een drukke week werken voor de boeg.

Wil iedereen nog even laten weten of je alleen of met z'n tweeen komt voor de meeting? En hoe laat spreken we af? Er moet namelijk wel echt gereserveerd worden. Ben zelf alleen zo mega druk, dus als iemand anders het inventariseren even over wil nemen en wil regelen op de locatie, dan heel graag.

Verder allemaal werkze weer deze week. Ik hoop af en toe even te kunnen buurten hier.

Geplaatst

Hey Doortje , ik zal normaal gesproken jou over kunnen nemen met organiseren , maar ik zit nog steeds in de verhuizings fase. Aks ik uit mijn werk kom rennen we gelijk weg. We zijn de hele dag op pad : gordijnen jacht en spullen van het hus.

Ik ben het zo zat om zo te leven, kan niet wachten op de dag dat alles klaar is en dat ik gewoon thuis kan blijven, nergens hoef te zijn en alles klaar is in huis.

Geplaatst

Hey Doortje,

Ook ik kom nauwelijks aan iets toe... Mila wil nog altijd 8 x per dag drinken en soms nog meer! Ik ben doodop en zie t niet zitten om te inventariseren vanaf m'n iPhone. Zit alleen voor m'n werk achter de pc en daar loop ik nu al mee achter. Ik heb dus al m'n tijd hard nodig. Sorry!

Geplaatst

Nee, van Akara niks meer vernomen, ben ook benieuwd hoe het met hun gaat.

Mijke had net een temp van 37.6.

Nu komen er snottebellen uit haar neus en hoest ze meer dan gisteren, ook is ze wat jengelig. (ken ik niet van Mijke)

Zal zo eens een nieuwe ui op haar kamer gaan zetten en als ze straks wakker wordt even naar de apotheek om te kijken of er homeopatish iets te verkrijgen is voor ons meisje.

Misschien slaapt ze daarom wel zo goed?

Afgelopen 2 nachten 10 uur achter elkaar geslapen, dit heeft ze nog nooit gedaan.

Vrijdag en zaterdag was het nog 4.45uur.

Gisterenavond heeft ze voor de laatste keer om 21.00u gedronken, hierna in bad geweest en geslapen tot 7.00uur.

Na het voeden kon mijn man haar meteen weer in bed leggen en heeft ze tot ongeveer 9.45u geslapen.

Geplaatst

Dank Wish!

Ach gos, ik hoop niet dat Mijke erg ziek wordt en dat het doorslapen gewoon nu lekker bij haar hoort, dat zou wel fijn zijn toch?

Doortje, je dagje Drente klinkt goed. En nu weet je inderdaad ook dat die laatste voeding er nog niet af kan!

Ik ben nu op mijn werk (stiekem even forummmen ;)), belde mijn vriend om 15 uur; hij was met Jim wezen wandelen in het bos maar bij thuiskomst bleek dat ie zijn sleutels binnen had laten liggen...Het was inmiddels ook flestijd dus daar stond ie dan. Hij is dus weer in de auto gestapt met Jim en naar mijn werk gereden (gelukkig is dat niet zo ver weg) om de sleutels te halen. Jim zat er gelukkig nog wel relaxed bij maar sjongejonge, lekker handig!

Jim is de afgelopen nachten weer erg vaak wakkergeworden, vannacht om 2 uur, 3 uur en 4 uur en daarna 6.30. En hij drinkt ook nog steeds erg slecht. Ik hoop dat het een sprongetje is! We gaan wel snel beginnen met het geven van vaste hapjes want misschien heeft hij daar wel gewoon behoefte aan. En het zou ook kunnen helpen zijn reflux wat meer onder controle te krijgen.

Nou ,snel weer verder!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden