Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Laika,

Foei! ;)

Dat was inderdaad niet zo slim van je vriend. Maar ja, die dingen gebeuren je 1 keer en hierna niet meer. Toch?

Als ik naar buiten ga houd ik altijd mijn sleutels in mijn hand voordat ik de voordeur dicht trek.

Het is mij namelijk 1 keer gebeurd dat ik in de stromende regen met een bolle buik buiten stond. Kon gelukkig bij de buren naar binnen en daar wachten op mijn man.

Oef, dan is Jim inderdaad wel erg veel wakker geweest. Moet hij dan ook elke keer huilen of is het ook soms brabbelen en gewoon wakker zijn?

Wanneer wil je gaan beginnen aan het vast voedsel?

Ga je zelf maken, potjes of rapley methode?

Hoop dat je werkdag niet lang meer zal duren, je zal wel erg moe zijn.

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey een nieuwe beeld via mobile telefoon, leuk ik zie nu kleuren en foto's

Oh Jim is zo slecht aan het drinken. Rapley methode is pas vanaf 6 maanden, dat weten jullie toch!

Mijke ook verkouden bah, zo lang slapen is goed voor haar, kan ze snel weer beter worden.

Doortje heb je naar de afbouw schema van Friso gekeken ? Lukt het een beetje?

Emma werd vannacht wakker, dat doet ze nooit. Nou ja, ik heb haar voeding gegeven en toen naar bed, maar ik sliep 1 uurtje en mijn wekker ging aan. Ik heb niet echt veel kunnen kolfen, gelukkig was het genoeg voor haar. Ik moest extra werken ik kon mijn werk niet af, en ' s middags plat gelegen samen met Emma , pfff ik werd duizelig wakker

Geplaatst

Violeta,

Goed dat je reactie geeft, Rapley is inderdaad vanaf 6 maanden.

Maar je kan vanaf de 4 maanden beginnen met prakken/fijn maken en hierna over stappen op de Rapley methode.

Vandaar mijn vraag aan Laika.

Drinkt Emma beide borsten?

Heb je geen voeding uit de diepvries gehaald voor haar, voor overdag of is dit niet nodig?

Weet niet precies hoeveel uur je werkt.

Zal Emma misschien een sprongetje maken, misschien merk je iets aan haar wat nieuw is?

Geplaatst

Hee meiden,

Wish, ik heb je net alles gemaild. Dank je wel dat je dit verder op wilt pakken. Ik kom er echt niet aan toe.

Laika, niet zo handig van je vriend, maar gelukkig werk je niet zo ver weg. Jim drinkt en slaapt dus niet zo geweldig op het moment? Jorrit ook niet. Denk zelf ook aan een sprongetje. Vanacht was meneer ook om 3 uur, 4 uur, 5 uur en 6 uur wakker. Ook drinkt hij matig. Hopelijk slaapt hij vanacht wel weer goed, want ik ben best moe moet ik zeggen van die gebroken nachten (nu al 2 op een rij terwijl ik hele dagen moet werken)

Violeta, ik heb nog niet naar het schema van Friso gekeken, maar ben nu in overleg met de lacatiekundige aan het afbouwen. Het gaat best redelijk, maar niet snel. Ik maak nog behoorlijk veel voeding aan, en heb nog veel last van stuwing zo rond half 2/2 uur. Pas als dat minder wordt kan ik dan minder gaan kolven en het nog meer afbouwen. Duurt nog wel twee weken denk ik. En dan daarna verder. Komt vanzelf goed denk ik.

Op mijn werk is het nog steeds erg druk. Heb elke dag nog het gevoel dat er meer werk op mijn bureau ligt als dat ik de dag begon. niet echt relaxed werken, maar het is niet anders. Ik doe wat ik kan, maar ga wel lekker om 17 uur naar huis zodat ik Jorrit nog even kan knuffelen en zelf kan voeden. Eigenlijk zou eens een paar uur overwerken wel helpen, maar ik ga niet mijn tijd met Jorrit daar voor inleveren.

Ga nu lekker languit op de bank even bijkomen van een drukke dag. Morgen nog even werken en dan donderdag lekker samen met Jorrit thuis. Denk dat ik dan maar pyama dag ga houden en probeer uit te rusten.

Geplaatst

mamavannoah

Akara en partner

Dorien en partner

Ellen en partner (vegetarisch)

Violeta

Moos

MarMira

Marianne(69)

Wish

Laika (?)

Valesca ga jij ook mee ivm dat het een zondag is?

18 maart

Iedereen weet waar het is? (laten we dit hier niet vermelden maar via pb, anders krijgen we misschien meer bezoek dan we willen ;) )

Hoe laat spreken we af, 12.00uur doen?

Ik wil a.s vrijdag of zaterdag bellen om te reserveren.

Geplaatst

Ik ga mee hoor,wil jullie veel te graag zien allemaal hihi

ik weet totaal niet hoe ik met de voedingen zit de 1e keer drinkt ze half 1 dan 11 uur,dus wat mij betreft prima dan kijk ik wel hoe het loopt!!!

Geplaatst

Pfff even Facebook account gemaakt , wat wen werk zeg :)

Wish ik vond 14.00 uur mooie tijd geef ik voeding om 12.30 - 13.00 uur en dan uurtje rijden en daarna pas om 16.00 uur, maar als iedereen 12.00 uur mooie tijd vindt ook prima hoor !

Doortje op de sait staat: 1 voeding weg halen en dan 3 dagen vol houden voordat je de volgende voeding weg mag!

Geplaatst

Wish, fijn dat je de babydag wilt regelen! Mijn man komt ook mee (stond niet op het lijstje).

Allemaal druk aan het werk lees ik. Hier ook een drukke periode, ben druk aan het toetsen invoeren en rapporten aan het schrijven. Gelukkig nu bijna af...

Laika, balen zeg, voor de deur staan en dan geen sleutels! Fijn dat je zo dichtbij werkt.

Hier alles weer wat rustiger. Anne is nog steeds verkouden...een paar nachten erg slecht geslapen en wij dus ook. Vannacht weer ingehaald, wat heerlijk zeg! Het lijkt wel alsof de verkoudheid weer een beetje over is en dan net zo hard weer terug komt. Misschien toch nog niet echt over??

Goed, ga eens m'n tas enz. pakken voor morgen. Weer een dagje naar het werk...

Geplaatst

Doortje dit kon ik van de friso sait kopieren :

Borstvoeding is de beste voeding voor je kindje. Maar er kan een moment komen dat je wilt of moet stoppen. Hierbij een schema dat je kan helpen met het afbouwen

Het is belangrijk om het aantal voedingen geleidelijk af te bouwen. Neem minimaal 3 dagen voor elke stap die je afbouwt. Elke voeding die je weglaat, vervang je door een flesvoeding. In het schema zie je hoe je dat het beste aanpakt.

Geplaatst

Doortje, Jorrit heeft op dit moment dus ook zo'n onrustig slaappatroon? Nou, dan zal het wel een sprongetje zijn. Volgens mij reageert Jorrit daar best wel op toch? En Jorrit en Jim zijn precies even oud dus ik ga daar maar gewoon vanuit!

Moos, jij ook wat onrustige nachten achter de rug, gelukkig gaat het nu weer beter met Anne!

Valesca, ik had nog niet gereageerd op je verdrietige nieuws over je vriendin, wat ontzettend jammer zeg! Een van mijn beste vriendinnen kondigde onlangs aan te emigreren naar Zwitserland, das een stuk dichterbij maar omdat ze nu praktisch om de hoek woont voelde dat ook al heel shit. Maar de emigratie gaat nu plots niet door omdat de baan van haar man daar toch heel erg tegenviel. Superjammer voor hen, maar ja, voor mij stiekem toch ook wel weer gezellig dat ze (voorlopig) in Nederland blijft.

Wish en Violeta, we gaan inderdaad de rapley methode voorlopig niet doen, dat kan nog niet bij 4,5 maanden. We gaan beginnen met een volledig gepureerde peer en eens kijken wat hij daarvan vindt.

Jim heeft vannacht bij mijn ouders geslapen, ik weet nog niet hoe het gegaan is. Vandaag is dag twee van deze werkweek van drie dagen en ik vraag me nu al af of het wel zo fijn is om drie dagen achter elkaar te werken. Omdat Jim dus ook nog elke week een nachtje bij mijn ouders slaapt zie ik hem wel heel weinig zo! Maar ja, ik heb natuurlijk rekening te houden met het rooster van mijn collega, van mijn vriend en ook nog de oppasdag van mijn moeder (die wil erg graag de woensdag houden) dus een alternatief is er niet echt. Toeval wil dat ik vrijdagmiddag ook nog voor een weekendje weg vertrek met mijn beste vriendinnetje dus deze week is het wel heel karig met exclusieve Jim-tijd. Ik zie hem dus eigenlijk alleen nog vrijdagochtend! Ik ga denk ik vanmiddag maar ietsje eerder weg als het lukt, dan kan ik vanmiddag nog even met hem knuffelen...

Geplaatst

Het is al een hele knul! 3 hele dagen werken is inderdaad best pittig. Ik vind mijn ene hele dag al vervelend! De rest van de week werk ik daarom dan ook halve dagen, behalve de woensdag, dan ben ik vrij.

Joris heeft zich gister voor het eerst omgerold van rug naar buik. En dat niet 1 keer, maar wel 10 keer! Ben helemaal trots op 'm. Nu nog terug leren rollen (is wel zo lekker voor mama, die nu steeds moet aansnellen om te helpen) en dan wordt het al een hele knul. En leren zitten natuurlijk, want dan kunnen we deze zomer gezellig gaan fietsen met z'n viertjes.

Geplaatst

Hey Esk, wat goed van Joris! En geen toevalstreffer dus, maar gewoon tien keer, haha! Klinkt goed, die plannen voor de zomer, ik hoop dat Joris snel gaat zitten!

Net een berichtje van mijn moeder, Jim heeft van 19.30 tot 7 uur geslapen met alleen een 'slapende' voeding om 23 uur. Verder niet wakker geweest, wat fijn!

Geplaatst

Wat een schatje Laika!! En wat een goede nacht voor Jim!

Even snel over de meeting. Voor mij is 12 uur erg onhandig; ik kan Maurits op z'n vroegst om 11 uur een flesje geven (meestal is het rond half twaalf en als ik het veel eerder probeer drinkt hij heel weinig) en dan kan ik op z'n vroegst rond half twaalf wegrijden (maar ik denk dat dat al krap wordt). Het is een klein uur rijden, dus ik verwacht op z'n vroegst rond half een in Gorinchem te zijn. Hoe doen jullie dat dan; komen er niet meer kindjes rond 7 uur voor de eerste fles/voeding en dus rond 11 uur voor de volgende? Ik hoop dat ik dan niet de hond in de pot vind...

Nog iets - nemen jullie allemaal de kinderwagen mee; ik neem aan dat er meer middagslaapjes gedaan moeten worden. En zo ja, zou er plaats zijn voor tig kinderwagens? En ik hoop wel dat de parkeergarage een lift heeft... nou ja, ik zie iets te veel beren op de weg, we zien wel hoe het loopt. Ik heb wel zin om jullie allemaal (weer) te zien, en vooral om de kindjes nu eindelijk 'live' te mogen ontmoeten!!

Geplaatst

Hoi,

Hier een zieke Dante, met koorts, en overgeven. Dat heeft hij nog nooit gedaan. Vannacht was hij even wakker maar gelukkig terug in slaap gevallen. Om 5u45 was hij dan toch echt wakker. Ik probeerde eerst met een speentje te sussen, maar daar begon hij zo van te kokhalzen dat ik dacht dat hij ging stikken. Meteen uit bed gehaald en hij had al wat speeksel en melk overgegeven. Dacht dat het van het kokhalzen kwam, maar het zat duidelijk al niet pluis. Dan de eerste voeding gegeven, die er bijna meteen in één ruk terug uitkwam. De slaapzak onder, zijn romper onder, en ik helemaal onder, tot zelfs op de vloer. Dus weer helemaal andere kleren aan en dan even gezellig op het bed met hem gespeeld. Na een half uurtje dan toch maar terug eten gegeven, want hij leek er wel zin in te hebben. Maar ja, ook daar liep het mis. Dit keer helemaal op de matras en alweer mijn pyjama onder haha. De koorts is gezakt met de Perdolan te geven gisterenavond, maar toch naar de dokter geweest die aan een infectie dacht (dus buikgriep). Er valt weinig aan te doen, behalve dan echt goed zijn vochtgehalte in het oog te houden. Dus blijven bv geven en hopen dat het binnen blijft.

Ik voel mezelf ook niet echt top hoor. Dus ook maar afwachten dan..

Om 9u terug bv gegeven en dat ging blijkbaar wel. Hij is dan terug in slaap gevallen. Dat doet hij nu wel gemakkelijk , dus heeft het wel nodig.

Haha Laika! Niet grappig voor je vriend op dat moment, maar toch goed gedacht van hem om tot bij jou te rijden. En zo heeft Jim een lekker uitje gehad.

Violeta, super dat je op FB bent nu!

Esk, jipie! Hij heeft het echt wel door nu. Lekker zeg! Nu mag je hem echt goed in het oog gaan houden want de eerste stap naar mobiliteit is gezet. hihi.

Moos, Anne nog altijd een beetje ziekjes? Vervelend he.

hij is wakker, kom later terug!

Geplaatst

De tijd mag van mij wel anders hoor, ik pas het met Jorrit wel aan. Ik ga dan wel iets eerder weg als ik het met de voeding niet red. Misschien anes rond 14 uur afspreken? Dan kunnen de meeste kindjes in de auto slapen en daarna nog in de maxi cosi?

Geplaatst

Aaah Ellen, arme Dante echt ziek... gelukkig dat de voeding vanmorgen is binnengebleven. Sterkte, en ik hoop voor je dat je het zelf niet krijgt!

Voor mij is 14 uur inderdaad beter, maar ik pas me aan aan de meerderheid hoor, met dien verstande dat ik dan dus misschien iets later ben!

Geplaatst

beterschap voor dante hoor!!!

Ik vind het ook prima een andere tijd hoor!!!

Laike wat een lieve foto en fijn dat je vriendin nu blijft

het is niet leuk nee

vandaag Cb geweest,morgen is Feline 6 maanden!!!ze is nu 65cm en 6525 gram,hoofdomtrek 40.8 ze loopt qua ontwikkeling nog een maand achter...dus dat is wat betreft haar vroeggeboorte ook wel te verklaren...we mogen proberen de 5e fles eraf te krijgen.Ze mag ook brood gaan proberen pff haha...verder haar montmotoriek ff in de gaten houden ze heeft namelijk steeds haar tong uit haar mond...kunnen evt naar prelogopedie voor tips. Verder kan ze dus nog niet alles wat motriek betreft,ze keek naar handjes heupjes en begon toen over het feit dat ze icsi kindje is en of we extra onderzoeken hadden laten doen? kreeg het ff benauwd dacht ze dat er iets mankeerde aan haar ofzo...bah....maar alles goed dus...

Geplaatst

Wat veel geschreven !

Valesca ik snap je verdriet over je vriendin , balen zeg

Esk Joris heeft gedraaid! 10 keer ook nog haha ik zie het voor me wat knap van hem!

Anne en Dante en Mijke vlink verkouden , wat zielig , beterschap . Wat zouden jullie ook op zijn zeg.

Dante eigenlijk buik griep, arme knul hoop dat ie niet afvalt .

Laika, Jim heeft zich voorbeeldig gedragen bij oma zeg ! Een slaapkopje ;)

Wat een mooi ventje is ie. Als je het niet weet, zal je denken dat ie de hele dag aan het lachen is.

Doortje hoe gaat het met jou borsten?

Marmira ik twijfel of ik de kinderwagen mee neem. Als ze ik de maxi slaapt en daarna wordt verplaats kan ze niet slapen. Ik denk even ma. Maar voor de ruimte zal me niet druk om maken moet toch lukken 20 kinderwagens in een rij haha grapje

Valesca ik vind Feline goed gegroeid, maar ik ben ook geen arts. Ik wist niet dat icsi kindjes extra onderzocht worden. Ons beste vrienden hebben er 3 en ik heb dat nog nooit van gehoord . En hoe is het met haar voorkeursliggin ? Wat beter?

Waw morgen half jaar! Voor mij vliegt de tijd echt niet normaal snel !

Geplaatst

Dan ga ik a.s vrijdag contact met ze opnemen om te reserveren.

Laika,

Ik reserveer ook voor jou.

Dan reserveer ik voor:

18 maart om 14.00uur

Ik zal hieronder de namen vermelden, als jullie het gelezen hebben graag je naam dik gedrukt maken in het lijstje.

Zo weet ik dat iedereen het gelezen heeft. En kan ik evt. nog iemand mailen als dit nodig mocht zijn.

mamavannoah

Akara en partner

Dorien en partner

Violeta

Moos en partner

MarMira

Marianne(69)

Laika

Valesca

Wish

Geplaatst

violetta ze bedoelde de onderzoeken in de zwangerschap vlokkentest etc

Dan reserveer ik voor:

18 maart om 14.00uur

Ik zal hieronder de namen vermelden, als jullie het gelezen hebben graag je naam dik gedrukt maken in het lijstje.

Zo weet ik dat iedereen het gelezen heeft. En kan ik evt. nog iemand mailen als dit nodig mocht zijn.

mamavannoah

Akara en partner

Dorien en partner

Violeta

Moos en partner

MarMira

Marianne(69)

Laika

Valesca

Wish

Geplaatst

Oh Valesca verkeerd begrepen :)

Mamavannoahn ik doe het voor je

Dan reserveer ik voor:

18 maart om 14.00uur

mamavannoah

Akara en partner

Dorien en partner

Violeta en partner

Moos en partner

MarMira

Marianne(69)

Laika

Valesca

Wish

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden