Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dan reserveer ik voor:

18 maart om 14.00uur

Ik zal hieronder de namen vermelden, als jullie het gelezen hebben graag je naam dik gedrukt maken in het lijstje.

Zo weet ik dat iedereen het gelezen heeft. En kan ik evt. nog iemand mailen als dit nodig mocht zijn.

mamavannoah

Akara en partner

Dorien en partner

Ellen en partner (vegetarisch)

Violeta en partner

Moos en partner

MarMira

Marianne(69)

Laika

Valesca

Wish

Geplaatst

Dan reserveer ik voor:

18 maart om 14.00uur

Ik zal hieronder de namen vermelden, als jullie het gelezen hebben graag je naam dik gedrukt maken in het lijstje.

Zo weet ik dat iedereen het gelezen heeft. En kan ik evt. nog iemand mailen als dit nodig mocht zijn.

mamavannoah

Akara en partner

Dorien en partner

Violeta en partner

Moos en partner

MarMira

Marianne(69)

Laika

Valesca

Wish

Dank je wel Wish, ik ga echt mijn best doen om erbij te zijn maar ik laat het even afhangen van mijn kleine mannetje.

Hij heeft trouwens vannacht thuis ook weer doorgeslapen, fijn!

Violeta, Jim lacht ook heel veel, alleen als hij moe is en/of moet slapen niet...

Ellen, hoe gaat het nu met Dante?

En Valesca, gefeliciteerd met Feline, alweer zes maanden, hoera!

Geplaatst

Bedankt voor jullie medewerking mbt het lijstje!!

Valesca,

Feline 6 maandjes jong!

Elke dag, elke week, elke maand is een mijlpaal omdat er zoveel gebeurd ook al zijn ze nog zo klein.

Maar een half jaartje klinkt toch wel speciaal.

Laika,

Aah, wat een mooi ventje is Jim! Geweldige glimlach.

Thuisfront gaat zeker voor, dus als het niet lukt hebben wij daar alle begrip voor.

Wel jammer dat we jou/jullie dan niet in 'het echie' kunnen zien, maar dat komt vast nog wel een andere keer.

Ellen,

Hoe gaat het met jou en met Dante?

Is Piet nog wel helemaal fit?

Geplaatst

Dan reserveer ik voor:

18 maart om 14.00uur

mamavannoah

Akara en partner

Dorien en partner

Violeta en partner

Moos en partner

MarMira

Marianne(69)

Laika

Valesca

Wish

Geplaatst

vDan reserveer ik voor:

18 maart om 14.00uur

mamavannoah

Akara en partner

Dorien en partner

Violeta en partner

Moos en partner

MarMira

Marianne(69)

Laika

Valesca

Wish

Geplaatst

wordt spannend he! we gaan elkaar gauw weer zien, dat gaat een luide boel worden met ons getater en de baby's erbij. gelukkig dat ze speciaal voor ons opendoen, dan heeft niemand last van ons haha.

Met ons alles weer in orde, al had ik nog flinke hoofdpijn vanochtend en zit mn maag soms nog te wringen. maar het gaat dus de goeie kant op! dante was gister ongelooflijk vrolijk en heb ik vanuit mn bed horen spelen met papa. Leuk om te beseffen toch, als je zn stemmetje hoort, dat hij bestaat..

xxx

Geplaatst

Ellen,

Haha, dat geloof ik ook ja. Het wordt echt een kippenhok..... Maar wel super gezellig!

Fijn dat jullie bijna beter zijn. Nu hopen dat Piet het niet zal overnemen.

Ook ik ben nog regelmatig 'beduusd' om het feit dat Mijke in ons leventje is mogen komen.

Tranen komen nog wekelijks om de hoek kijken omdat ik zo intens gelukkig ben.

Violeta,

Nee, Mijke heeft gelukkig geen koorts gekregen.

Ze is vanavond in bad geweest, van te voren neusdruppels gegeven. (fysologisch zoutoplossing van het merk Daro) zodat het goed los kon komen.

Ik had het kleine badje in ons bad gezet en hierin het badzitje (waar ze half in ligt) geplaatst zodat ik Mijke niet vast hoef te houden.

Dit ging prima, alleen niet zo goed voor mijn rug, omdat ik Mijke toch echt wel wat tegen moet houden omdat ze anders op haar zij probeert te draaien. Op de badstandaard zal het beter gaan.

Leeg laten lopen van het badje gaat wel super snel als het badje in het grote bad staat.

Na het badderen laten drinken en om 19.00u naar bed gebracht.

Ze werd rond 21.30u wakker, tijdens het drinken in slaap gevallen en ik kon haar binnen 20min weer in bed leggen.

Heeft Emma nog verhoging gehad?

Geplaatst

Heb gereserveerd voor de high tea.

Ze bedankte ons voor de nieuwe reservering.

Het is rustig vandaag.

Mijke is vandaag jengelig en moet regelmatig huilen.

Zielig als je niks kan doen om die nare verstopte neus open te laten gaan.

Gedruppeld met fysologisch zout, maar dit mag maar 3 keer per dag.

We gaan zometeen met haar douchen, hoop dat de stoom verlichting kan brengen.

Heb Luuf gekocht, dit ga ik in een kom doen met kokend water erbij en op haar kamer zetten.

Omdat je dit pas vanaf de 6 maanden mag gebruiken.

Ze is nu erg moe, maar we hebben haar net uit bed gehaald omdat ze benauwd wordt.

Geplaatst

wat is luuf? dat ken ik helemaal niet.. wish, werkt de ui niet? dat deed hier echt wondereb. eucalyptus olie in bad hielp ook goed hier een prima dag achter de rug. vanmorgen lekker gewerkt en vanmiddag genoten van mijn ventje. hij heeft goed geslapen en gedronken. nu zelf ook lekker mijn bed in. truste

Geplaatst

Wendy,

Heb de Luuf niet gebruikt. Was nog aan het twijfelen of ik het wel zou gaan gebruiken.

En wat jij schrijft staat had ik ook gelezen in de bijsluiter.

En ik zeg zelf altijd, "bij twijfel, niet inhalen" dus vandaar niet gebruikt.

Voordat Mijke ging douchen heb ik de temp nog opgenomen. Ze had 37.8.

Na het douchen is ze naar bed gegaan en ze slaapt nu al vanaf 18.30uur.

Ik maak haar niet wakker om te drinken, vind het nu voor haar zelf erg fijn dat ze slaapt en dus geen hinder heeft van haar verstopte neus.

Ze heeft om 18.30u gedronken, dan zal ze vannacht rond 2.00u wel wakker worden, maar ach, ik hoef alleen zondag te gaan werken dus ik vind het prima.

Doortje,

Luuf is een soort dampo. Ken je dit wel van 'vroeger'?

Vond het zelf altijd prettig als mijn moeder mijn borst en rug in smeerde met dit spul. Denk dat het voornamelijk om de extra aandacht ging die ik dan kreeg omdat ik ziek was.

En ik vind het lekker ruiken. ;)

Alleen Moos heeft nog niet gereageerd op de high tea. Wacht nog even af en anders stuur ik haar een mail.

Geplaatst
vDan reserveer ik voor:

18 maart om 14.00uur

mamavannoah

Akara en partner

Dorien en partner

Violeta en partner

Moos en partner

MarMira

Marianne(69)

Laika

Valesca

Wish

Sorry, nu pas gelezen...druk, druk. We kunnen hopelijk nog wel mee?

Geplaatst

Nog een week!

Vraagje: weet iemand hoe ik Dante terug kan laten doorslapen? Hij wordt elke keer tussen 2 en 3u wakker (al 2 weken lang hoor, dus geen sprongetje), en wil niet meer slapen tenzij hij eten krijgt, of met véél moeite en speentje. En dan om tussen 5u45 en 6u15 echt honger. Als die 2u-momenten er nu al eens tussenuit zouden gaan he... ik begrijp gewoon niet waarom. Hij krijgt nog altijd zantac, ik laat hem meer spelen, ik breng hem iets later naar bed, hij krijgt genoeg eten voor het slapen gaan. De truukjes zijn op, lijkt me wel. In bad doen, heeft nooit extra rust gebracht, dus denk ik niet dat dit zal helpen. Het lijkt een gewoonte geworden, helaas voor mij.

Als Piet het één of twee keer van me overneemt in die vroege uurtjes zegt hij kapot te zijn s ochtends. Ik doe het al 2 weken haha. 'n Iron Lady hier!

Wat hij wél tegenwoordig doet, is slapen tussen 20u en 21u. Misschien moet ik die proberen uit te stellen? Maar dan slaapt hij helemaal niet meer tussen 16u en 22u. Lijkt me wel lang..

liefs en fijn weekend.

Oh ja, Wendy, SUPER dat je gewisseld hebt en mee kan gaan! dat gaat echt heerlijk worden.

E.

[ATTACH=CONFIG]3756[/ATTACH]

Geplaatst

Moos,

Natuurlijk kunnen jullie mee, wat dacht jij dan?

Fijn dat jij hiervan nu ook op de hoogte bent.

Akara heeft via een mailtje het bericht ontvangen en is dus ook op de hoogte. (dank je wel Doortje)

Ellen,

Haha, die mannen die mannen toch..... Het is toch wat hè.

Mijn man is ook bekaf als hij een keer niet de hele nacht aan één stuk door heeft kunnen slapen.

Als Dante van 16.00u t/m 22.00u wakker zou zijn is hij straks oververmoeid en wordt hij alleen maar onrustig hierdoor.

Wel lastig zeg. Je hebt al zoveel geprobeerd en jij kent Dante het beste.

Hoe lang slaapt Dante overdag en hoe lang is hij achter elkaar wakker?

Hoe laat krijgt hij de laatste voeding?

Misschien dat je het slaapje tussen 20.00 en 22.00u korter kan maken? Dat je hem na 1 uur slapen uit bed haalt?

Ik weet het niet hoor, probeer hardop mee te denken.

Oei, ik hoor Mijke en ik heb net een lekkere Focaccia afgebakken. Hoop dat ze nog even blijft slapen.....

Geplaatst

Nou ja zeg, een heel verhaal getypt en ineens ben ik het kwijt! Nog een keer dan...

Ellen, misschien overdag Dante (nog) vaker aanleggen of overwegen te starten met bijvoeding? Mijn ervaring is dat ze echt alleen maar wakker worden als ze honger hebben en met borstvoeding is dat vaker bijtanken in de nacht omdat dit goed schijnt te zijn voor je productie (de natuur heeft dat nou eenmaal zo geregeld). Overigens, vannacht werd Joris ook wakker van de honger en dat is al in geen maanden gebeurd. Ik zat dus om 3.30 beneden (KOUD!) met een hongerige baby... hier gaat Joris overigens gewoon rond 19 uur (of 20 uur) naar bed en dan komt hij er pas de volgende ochtend weer uit (normaal gesproken dan).

O ja, en ik wilde nog even vertellen waarom ik niet mee ga naar de meet. Ik ben al lid van diverse fora (andere onderwerpen overigens) en daar heb ik 1 forum bij (dat van mezelf is) waar ik al regelmatig op meet ga. En verder heb ik nog de zwangerschapsclubjes van Thomas en Joris en doe ik ook op dit forum nog actief mee met de mei/juni 2010 moeders, maar ook daar ga ik niet mee op de meet. Het is gewoon teveel. Ik ben het liefst in de weekenden thuis met m'n gezin of onderneem samen met hen iets. Mijn man krijg ik met geen tien paarden mee naar zoiets, maar zelf heb ik het ook al druk genoeg, zonder dan nog extra dingen in te plannen. Ik blijf natuurlijk wel gewoon meeschrijven hier.

Geplaatst

Ellen,

Heb wat opgezocht.

http://www.beschuitmetmuisjes.nl/na-de-geboorte/voedingsschema/

http://www.borstvoeding.com/aanverwant/samen-slapen/nachtvoeding.html

Esk,

Jij was dus wel erg vroeg wakker vandaag. Hopelijk was dit eenmalig.

No problemo hoor dat je niet naar de meeting komt. Je hoeft hier echt geen verantwoording voor af te leggen.

Begrijp het volkomen.

Mijn man wil liever ook niet mee. Als ik dit echt zou willen zou hij wel mee gaan.

Geplaatst

Ellen ik heb de links niet gezien nog maar ik denk dat Dante echt honger heeft. Kan je misschien de laatste voeding rijstebloem doen ??

Esk je hoeft niet uit te leggen hoor, Maar ik begrijp het helemaal !

Joris had dus ook honger!

Ik heb nooit in een forum geschreven totdat ik deze ontdekt heb! Ik vond ook best eng de eerste keer toen we elkaar zouden ontmoeten en ik twijfelde of ik het mee zal doen. Gelukkig ben ik mee gegaan, want ik vond het super leuk. Toen we nu gezegd hebben dat partners erbij mogen , vond mijn man ( na mijn verbazing) heel leuk . Hij vindt het zo grappig dat ie het leuk vind om mee te komen.

Dus tot over een week! :)

Geplaatst

Ik vind een meet altijd wel heel leuk trouwens. Ik vond de eerste keer wel eng, maar nu helemaal niet meer en het is altijd gezellig. Ik heb er zelfs echte (dus geen computer/forumvriendschap) vrienden aan overgehouden en we zien elkaar regelmatig. Dat vind ik nou het leuke aan internet. Ik heb overigens een eigen boekenforum waar gepraat wordt over met name fantasy-boeken, want die lees ik heel veel.

Vannacht heeft Joris goed geslapen, maar nu meldde Thomas zich om 5.30 uur. Dat is dus het nadeel aan kinderen: de dagen dat je lekker lui kon wezen zijn dus echt voorbij. Ik kan me de tijd niet heugen dat ik langer dan 7.30 uur heb kunnen slapen sinds Thomas is geboren (juni 2010)... maar daar staat tegenover dat het ook wel supergezellig is met ze, dus mij hoor je niet klagen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden