Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Moeders voor Moeders is geweest en de test was uiteraard vet positief. Weer eerder was de teststreep positief als de controle streep.. hihi.. dat zit wel goed dus.

Ze heeft alles goed uitgelegd en ze doen gewoon een normale zwangerschapstest, dus waar dat verhaal voor de HCG waarde van 5000 vandaan komt.. dat wist die dame ook niet..

Ellen, ik hoop dat ik je niet te onzeker gemaakt heb voor de reactie van je kinderen. Het is in elk geval fijn voor je dat zijn kinderen je vanaf het begin geaccepteerd hebben en er geen problemen aan het begin zijn onstaan. Dat was bij ons heel anders, maar dit had niet alleen met het leeftijdsverschil te maken, maar ook vooral het feit dat ze thaise is en hoe mijn vader er richting ons mee omgegaan is. We moesten gewoon alle drie (wij zijn thuis met drie meiden) heel erg wennen aan het idee dat ze onze zus had kunnen zijn, want zij en ik schelen maar iets meer als 3 jaar, want ik word in juni 28 en dan nog het feit dat zij ineens belangrijker waren dan wij en alles om haar draaide en hij er voor ons niet meer was als vader. Het was gewoon heel gecompliceerd allemaal toen. Mijn vader zei altijd dat hij echt geen kinderen meer wilde maar nu dus toch. Ik gun het ze van harte als het zo is hoor, maar het had wel heel veel pijn gedaan als het ons dan nog niet gelukt was. Natuurlijk sta ik niet te springen om een broertje of zusje nog erbij, maar daar kan zo'n kind in elk geval niks aan doen, dus zullen we er het beste van maken.

Ga nu lekker languit de bank want ik ben doodmoe. Meestal lig om om half 8 al lang uit, maar dat kon vandaag niet.

Valesca: succes met je echo morgen! Ik duim voor een mooi hartje!

Geplaatst

Doortje,

Ja, jullie situatie klinkt inderdaad helemaal anders. En ik ben toch tenminste 5 jaar ouder dan de oudste :-)

Vanochtend die clear blue digital gedaan. Toch wel weer spannend hoor. Er staat dat het resultaat binnen de 3 minuten kan verschijnen. Bij mij verscheen het zowat binnen de 20 seconden, dus ik veronderstel dat het nog goed zit :-)

[ATTACH=CONFIG]820[/ATTACH]

Zie je iets, of is de foto héél erg klein?

Vandaag de 6 weken in, jipie!

Geplaatst

Hee Ellen,

Ziet er mooi uit hoor. Weer gerustgesteld?

Kun je in Belgie eigenlijk ook meedoen met Moeders voor MOeders? Of bestaat dat daar niet?

Groetjes, Dorien

Geplaatst

Ja, ben toch wel weer gerustgesteld haha.

Nee, heel raar he! MvM kennen wij hier totaal niet. Ik heb al wat zitten rondkijken, maar niks gevonden zoals er MvM bestaat. Zou eens aan de gyn moeten vragen, want hoe komen ze anders aan die Hcg? Van bij jullie? :-p Vind het wel top dat jullie dit bijna allemaal wel doen.

En hoe voel jij je? Nog niet misselijk? Ik krijg wel eens heel erge onpasselijkheidsvlagen. Maar ik weet niet goed deze te plaatsen onder 'misselijkheid' en zeker niet ivm zwangerschap. Eerder heel erg benauwd voelen, alsof je zonder zuurstof plots zit in een drukke ruimte.

En hoe is het met de andere meiden!!!!????

Liefs

Geplaatst

ellen mooie test!!!Als je er op drukt word hij groter

nog even volhouden half 2 de echo,ben erg gespannen...hoop dat ik me wat beter voel na de echo

wat een zenuwslopende tijd is het toch allemaal

Geplaatst

Hee Ellen,

Ik voel me behalve moe nog steeds redelijk goed al moet ik zeggen dat ik inmiddels met opstaan wel misselijkheid ervaar. Ben benieuwd hoe dat verder gaat.

Inmiddels gaat het met mijn buik weer wat beter. Het ergste volle gevoel ben ik kwijt, dus de roosvisee laxo doet z'n werk.. hihi..

Geplaatst

Ellen, de test blijft vlg mij maar 24 uur zichtbaar, jammer he. Ziet er wel goed uit!

Valesca, over 2 uurtjes ben je al onderweg. Spanning zal wel te snijden zijn. Ik hoop dat alles goed is en je er veel plezier aan beleeft. Ben ook zenuwachtig voor jou!

Geplaatst

ja hou op ik weet gewoon niet wat ik moet doen loop maar van de bank naar de pc en weer naar de keuken naar boven hihi

zal zo blij zijn als we er zijn en alles oke is!

Geplaatst

Ik kan me voorstellen dat je onrustig bent. Ik moet volgende week dinsdag gelukkig gewoon werken eerst, dus dat zorgt wel voor afleiding. Het zit allemaal vast goed. Ik duim in elk geval voor je.

Geplaatst

het helpt heel even...en nog is het dan niet helemaal weg,na 2 uur is het weer vollop terug,en je mag het 4 keer per dag(na elke maaltijd en voor het slapen)

Geplaatst

Valesca, hopelijk was alles goed. Ben benieuwd.

Ik weet dat ik niet te veel mag panikeren, maar voel me vandaag toch een beetje verdrietig. Mijn borsten voel ik niet meer, mijn (nieuwe, grotere maat) bh's zitten ineens ruim, ik heb geen buikpijn meer, ben niet meer moe, mijn volle haardos hangt als slappe hap naast mijn hoofd. Ik weet dat dit allemaal kan, maar nu voelt het ook ineens zo anders. Ik vrees nu dat het nu toch op een eindje gaat lopen hier. Hoop natuurlijk dat het niet zo is, maar ik voel en zie het aan mezelf. Bweeeehhhh. Moeilijk dit. Afwachten natuurlijk, maar dat maakt het juist zo moeilijk.

Liefs

Toverstafje

Geplaatst

klopt doortje dat werkt samen met nijmegen!!

toverstafje!! houd moed hoor het kan zo goed allemaal,je hoeft echt niet altijd wat te voelen!!!

onze echo was helemaal goed!!!een mooi koppend hartje,super!!! mag nu ook naar de verloskundige(meteen gebeld 14 maart) en 22 maart in het ziekenhuis nog een echo!

http://i903.photobucket.com/albums/ac240/valesca12/echo.jpg

Geplaatst

Gefeliciteerd Valesca! Een pak van je schouders en jipie weer een heuse stap verder!

Wat een leuke foto!

geniet er lekker van.

En toverstafje, ik snap je onzekerheden, maar probeer het niet aan je hart te laten komen. Je hormonen kunnen alle kanten uit waardoor je lichaam ook steeds anders reageert, en zoekt gewoon nog haar juiste weg... Hou nog even moed!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden