Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Valesca,

Super zeg dat je een mooie echo hebt gehad. Erg duidelijke foto!

Nu ik je echo zag kreeg ik een brok in mijn keel, dit willen wij ook zo graag mee maken.

Toverstafje,

Ik probeer mijn lichaam ook zo goed mogelijk in de gaten te houden of ik wat voel wat anders is dan afgelopen dagen. Pffff!

Geplaatst

Uitgerekend

6 oktober: Valesca

7 oktober: Ceece

8 oktober: KBR (Karin)

10 oktober: Akara

10 oktober: Mickey1979

12 oktober: Rebelletje

15 oktober: r00sje

15 oktober: T.K

16 oktober: Doortje (Dorien)

18 oktober: Toverstafje

20 oktober (vermoedelijk): Ellentrik (Ellen)

24 oktober: Frann19

26 oktober: Wish

....oktober: Pebbels

Eerste echo

14 februari: Yvje

14 februari: Akara

14 februari: Toverstafje

15 februari: Mickey1979

16 februari: Rebelletje

17 februari: Karin

17 februari: Ceece

22 februari: Valesca

1 maart: Dorien

2 maart: r00sje

2 maart: Frann

7 maart: Ellen

7 maart: T.K

8 maart: Wish

8 maart: Pebbels

Tweede echo

25 februari: Toverstafje

11 maart: Mickey1979

Geplaatst

Wish en Toverstafje,

Volgens mij kun je het beter een beetje loslaten en er op vertrouwen je dat je lichaam doet wat ie moet doen. Je wordt anders echt helemaal gek van jezelf. Het is heel normaal dat je de ene dag meer voelt als de andere. Dat heb ik al zo vaak gehoord, dus maak jullie alsjeblieft niet te ongerust. Je kunt toch niks aan het proces veranderen. Het komt goed!!!!!!

Mamavannoah,

heel veel succes morgen

Geplaatst

Uh, net een stukje getypt maar dit is niet opgeslagen....

Doortje,

Dank je wel dat je mij met beide voeten op de grond zet!

Ik moet genieten van elke dag dat ik zwanger mag zijn.

Joehoe, morgen 5 weken!!

Geplaatst

Hello girls,

Mamavannoah, veel succes vandaag!

Hoe gaat het met iedereen? Hier nog een klein beetje in de zenuwen door die wisselende symptomen maar goed, er is niets aan te doen. Over 48 uur weten wij meer, dan is onze echo achter de rug.

Wat ik heb sinds een dag of 10: echt de meest bizarre dromen! Het is echt niet normaal wat ik op zo'n nacht allemaal droom. Soms gaat het over de IVF (dat er bijv met zaad van een heel fout exvriendje is gewerkt, zodat ik meer kans had en daar nu zwanger van ben ipv mijn lieve man!), of over de kleuterschooljuf die vreemd gaat met de overbuurman, of dat ik verdwaald ben in New York en helemaal alleen eruit moet zien te komen. Echt-niet-normaal-meer. Herkenbaar voor iemand?

Liefs Toverstafje

Geplaatst

Hoi dames een vraagje,

Ik heb een paar testen gedaan hè.

Ik weet niet wrm ik steeds doe misschien gewoon psychisch. Vandaag was het een beetje lichter dan de andere keren.

Zou dit een aankomende miskraam zijn of kan het wel eens..

Geplaatst

Uitgerekend

Eerste echo

Tweede echo

14 maart: Valesca

Derde Echo

22 maart: Valesca

Zo, het lijstje nog eens bovengehaald en wat ge-update. Klopt het zo, Valesca?

T.K., het is zenuwslopend nietwaar.. Misschien is de test die je nu deed niet zo'n goeie test. Het kan aan van alles liggen! Maar positief is positief he. Trek het je niet te hard aan. Geen bloed geeft moed!

Liefs,

Ellen

Geplaatst

TK: meis ik zou niet meer testen je maakt jezelf gek.....ik weet dat het heel moeilijk is absoluut!!! maar probeer te denken: ik ben NU zwanger en zolang er geen echt rood bloedverlies is(veel)gaat het nog goed

het is erg moeilijk maar blijven testen is niet goed(bedoel het goed hoor!!!)

Geplaatst

Uitgerekend

Eerste echo

Tweede echo

Zo dan :-)

Geplaatst
Ja Wish, moeilijk he, met die kwaaltjes. Dan zijn ze er wel, dan weer niet. Om niet goed van te worden! Ik vind het wel heerlijk als ze er even niet zijn, maar ze moeten wel terugkomen anders word ik er zo onzeker van. Vanacht ook echt rotbuikpijn gehad, en heel misselijk kon er niet van slapen. Nu wel weer okee. Je moet zeker je 6 testen geloven, het is al een wonder dat je zo ver bent :-) Alleen duurt 8 maart nog zo verschrikkelijk lang...Ik zeg maar zo: als je geen heftige krampen en hevig bloedverlies hebt, zit alles er nog in. Hoop dat je er een beetje van kunt genieten.

Missgriet, heb jij ook na WD 5 nog een test gedaan...? Of had je geen Pregnyl gespoten? Dit omdat dit bij 10.000 eenheden ca 12 dagen duurt voordat 't uit je bloed is. Maar IVF-vrouwen kennende nemen die het zekere voor het onzekere en testen die minsten 6 keer om het zeker te weten, dus ga er vanuit dat het bij jou ook wel goed zit!

Iedereen veel geluk en beetje genieten hoop ik

Liefs

Toverstafje

@ Toverstafje Hey meis , ja heb na wd 5 nog 3 testen gedaan in het weekend , wd 8 en 9 .. en nog mooi positief! Heb trouwens geen pregnyl hoeven spuiten alleen voor de punctie.. daarna de bloembollen en verder niks ;)

Hoe gaat het nu met je? Ik heb ook nog nergens last van helaas... ben ook mega ongerust eigenlijk... maar probeer tegen mezelf te zeggen elke dag ,"ik ben zwanger" , vergeet ook dat ik het ben.. zo stom!!

Zei gister nog tegen m'n vriend , oh en nou nog zwanger worden en dan hebben wij een mooi jaar tegemoed :icon_scratch: ERG he?!? Pfff sloeg nergens op! Meteen daarna zat ik met blozende wangen... ik ben zwanger! Jeetje... kan het gewoon nog niet geloven , ik denk dat dat het is...

@Valesca , van harte meid met je mooi echo!!! Geniet ervan!

Thnx all voor de felicitaties!!! Ik zal nog even bijlezen hier..

Leuk dat ik in het lijstje mag staan... hoe krijg ik dat voor elkaar? Als het goed gaat ben ik 26 Okt uitgerekend...

Geplaatst

Uitgerekend

27 oktober: (denk ik) Violeta

Eerste echo

14 maart: Violeta

Tweede echo

Hoi allemaal ik heb me ook toegevoegd aan het lijstje.

Ik heb vandaag mijn beoordelingsgesprek gehad.Het ging heel goed!Ik ben hoger beoordeld dan vorige jaar,dus ik voelde me gelijk lekkerde.

Ze vroegen me hoe met me gaat,dus ik heb het verteld dat we positief getest hebben.(en het hele IVF traject even snel uitgelegd). Het voelde zo lekker eindelijk om iemand te vertellen dat ik zwanger ben!

Nou, nu even wachten tot de eerste echo!

Groetjes,Violeta

Geplaatst

Uitgerekend

27 oktober: MissGriet

Eerste echo

14 maart: MissGriet

Tweede echo

Geplaatst

TK, misschien was je urine gewoon iets meer verdund als bij de vorige testen en was daarom de concentratie HCG gewoon wat lager. Ik zou me niet te druk maken als ik jou was. Positief is positief hoor!

Toverstafje, jij hebt al weer bijna een echo.. gaaf hoor

Hier nog steeds alles ok

Geplaatst

Uitgerekend

27 oktober: MissGriet

Eerste echo

14 maart: MissGriet

Tweede echo

Kleurtjes waren verdwenen vandaar dat ik 'm even heb aangepast.

Geplaatst

Toverstafje,

Je hoort het wel eens vaker dat je van die rare dromen hebt als je zwanger bent.

T.K,

Heb je op hetzelfde tijdstip de test uitgevoerd, meer gedronken ofzo voordat je de test deed?

Doe 'm anders met ochtendurine nog eens, je zult zien dat de streep dan donkerder zal zijn!

MissGriet,

Ziet er goed uit, weer iemand erbij in het lijstje!

Jaaaaa, je bent ZWANGER!!!!!

Violeta,

Wat fijn dat je een goede beoordeling hebt gekregen!

Lijkt me ook zo leuk om het tegen meerdere personen te gaan zeggen dat ik zwanger ben.

Kan niet wachten op de echo......Maar dat zal toch nog 13 dagen gaan duren.

Geplaatst

Hey Wish!

Volgens mij lopen wij gelijk op als ik zo jou ticker zie.. ik had 2 feb woensdags de punctie en 2 dagen later de tp.. en heb weer 5 dagen later getest (ook woensdags en toen was ie positief :happydance:)

En je moet toch rekenen vanaf de punctie hoelang je zwanger bent of niet? Schaam schaam , maar weet het dus niet zo goed te berekenen.. dan zou ik toch vandaag ook 5 weken zwanger zijn... iig zou ik 3 weken na de tp een echo krijgen maar het is 3 dagen later..

Liefs Griet

Hihi het lijstje is indd wat mooier zo , kreeg het niet zo voor elkaar ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden