Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi ivfmoeder, en van harte gefeliciteerd!

Wel, je kan naar een site (google maar eens 'bereken bevallingsdatum) gaan waar meestal gevraagd wordt wat je eerste dag van je laatste menstruatie was. En soms ook aan de hand van je duur van je menstruatiecyclus wordt dit automatisch berekend.

succes en wie weet tot op dit topic hihi!

Ellen

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik weet ook nog niet precies mijn datum hoor, Violeta. Daarvoor moet ik net zo goed mijn echo afwachten. Maar een indicatie is toch al handig vind ik.

Heel raar.. ben nu al naar kinderopvang aan het zoeken... Gek he, terwijl ik niet eens weet of Mini wel echt bestaat,tot aan die eerste echo.. Maar in de stad wonend, hoor ik wel van overal dat je beter te snel dan te laat bent..

OOOOOH CEECE, nu pas lees ik je berichtje. GEWELDIG NIEUWS :woohoo:

Dat is bijna 2 keer positief zwanger testen in enkele weken tijd. Nog een keer gefeliciteerd he meid!

liefs

Geplaatst

Ceece wat een geweldig nieuws zeg!!!!SUPER!!!!

Spannend meiden bijna de echo hopelijk alles goed

lastig he zo misselijk zijn..ik ben vandaag ziek naar huis gegaan heb ook last van mijn darmen dus misschien ook een buikgriep?!Ergens hoop ik het want als ik me zo moet blijven voelen

ik klaag niet maar vind het soms best moeilijk om me zo te voelen

maar vandaag 8 weken!!!!!!!

Geplaatst

Ivfmoeder,

Een hartelijk welkom en proficiat met je zwangerschap!

Ceece,

WOWIE!!! Wat een geweldig bericht!!

Super dat er een mooi kloppend hartje te zien was, krijg er kippenvel van.....Wat een wonder!

Valesca,

Vandaag 8 weken!!!

Wat een mooie foto van je ticker!

Vervelend voor je dat je misselijk bent en last hebt van je darmen.

Beterschap!

Geplaatst

bedankt voor jullie lieve berichtjes

Doortje

bedankt voor jouw berekening. ik val dus binnen deze groep (voorlopig)

Ceece

dat hummeltje van jullie maakt het allemaal extra spannend.

gelukkig zag jullie echo er goed uit met een mooie hartactie.

ik krijg nu door dat de onzekerheid na de ww niet verdwijnt.

violeta

mijn echo is de 14e. dus dat duurt nog wel even. weer dat lange wachten he.

ik ben wel een beetje bang, omdat ik af en toe een of meer druppels bloedverlies heb. de ene keer wel, de andere keer niet.

de datum wilde ik weten voor het forum. ik zit net op het randje (oktober of november forum).

Ellentrik

ik dacht dat op natuurlijke wijze zwanger anders was dan kunstmatig, dus een andere uitkomstdata. maar je hebt gelijk, ook de 31e. dus

Valesca

wat eet jij als je zo misselijk bent, lukt dat wel? of val je nu erg af?

Geplaatst

Ivfmoeder,

Inderdaad, na die spannende en emotionele wachtweken na de tp gaat het wachten nadat je positief getest hebt door.

Op alle sites waar je kan zien hoeveel weken je bent en wat er met je lichaam gebeurd etc. staat geschreven dat bloedverlies heel vaak voor komt omdat het allemaal beter doorbloed is nu je zwanger bent.

Neemt niet weg dat het vervelend is dat je dit hebt en dat je hier wat bang van wordt.

Geplaatst

Ivfmoeder, ik snap het helamaal,dat je de datum wil weten zodat je weet of je in oktober of november gaat bevalen(ook voor het forum)

Ik wou zeggen,dat het nog kan veranderen,want ik rekent 27 okt.,maar 1 keer heb ik 23 oktober gerekend.Ik vond het vreemd z'n verschil

Je rekent vanaf de laatste dag dat je ongesteld bent geworden 40 weken bij.Alleen, omdat wij ons datum van de bevruchtin weten, moeten we 38 weken bij tellen.Maar,wat ik ook eens hoor is dat je je lengte en gewicht ook mee kunnen spelen.Voor 1 dag of twee verschil.Maar ja daar wil je juist weten :)

In ieder geval zitten we gezellig samen te wachten tot de eerste echo.Ik moet het ook de 14-de een echo krijgen.

Succes met wachten!

Liefs,Violeta

http://www.babybytes.nl/verloop.php

Geplaatst

Wish

ja, ik heb ook het een en ander gelezen over bloedverlies tijdens de zwangerschap. ik moet het maar over me heen laten gaan, en me niet druk maken (gemakkelijker gezegd dan gedaan).

wat ik ook heb is een continue aanwezig gevoel in mijn buik. ik kan het niet omschrijven. een soort ongigevoel, maar ook weer niet.

violeta

ik neem aan dat de dag van de bevruchting de dag van de punctie is... uhm, ik denk dat het kwartje nu pas valt... op de dag van de punctie worden natuurlijk zaad- en eicellen bij elkaar gebracht... tjee... natuurlijk is de dag van punctie de dag van bevruchting... slim!!!

nou, ik kom naast je zitten. wachten we samen tot de 14e.

Geplaatst

Ivfmoeder,

Heb zelf ook elke dag een paar keer een soort van ongigevoel. Dit hebben dus heel veel zwangere vrouwen, hoort er dus bij.

Het zorgt wel voor gemengde gevoelens, maar als je eraan denkt dat er nu van alles gaande is in je baarmoeder is het niet vreemd dat wij dit voelen toch?

Geplaatst

Rebelletje , hoe was de echo meis? Hopelijk heb je ons goed nieuws te vertellen???

Ivfmoeder, van harte met je zwangerschap meid!! Ik wacht met je mee tot aan de 14de dan heb ik ook m'n eerste echo!

Ceece, Wat een superrrr bericht , geweldig zeg!! Gefeliciteerd!!

@ Wish en Ivfmoeder,

Oh ik heb dat ook hoor dames , alsof (en dan vooral als ik ga liggen) er een steen in m'n buikt ligt.. vreemd eigenlijk..

Pff en ikdacht gisteravond nog dat het misselijkheid was van het zwanger zijn , blijkt dat ik iets verkeerd gegeten heb... hmmm.. mijn vriend kwam namelijk eerder uit het werk..

Die had de pastasalade die ik had gemaakt mee genomen naar het werk.. ziek dus..

Maar nog hadden we de link niet gelegd , we dacht aan een griepje.. totdat we wat restjes aan onze hondjes gaven vanavond en die hebben dus jawel.. het hele huis onder ge...

Nou goed ik voel me al wat beter , maar had een helse nacht achter de rug, heb niks anders gedaan dan spugen!! Nu ligt m'n mannetje ziek in bed...

Liefs Griet

Geplaatst

Hi girls goed nieuws ;-) gisteren was ik er echt van overtuigd dat het voorbij was maar gelukkig heeft mijn lijf me in de maling genomen. Een mooi vruchtje met een hartje ;-)))) we hebben het meteen onze ouders verteld en dat was genieten. Natuurlijk is het nog vroeg maar dit is toch een mooie mijlpaal. Na 12 jaar!!! 16 maart is de 10 weken echo. Wat kan je emotie binnen 24 uur heen en weer slingeren zeg. Nu proberen rustig te blijven en een beetje te genieten van ons frummeltje!!

Ceecee wat een achtbaan zeg maar we zijn heel blij voor je !! Gefeliciteerd!

Geplaatst

Rebelletje! wat een opluchting, omdat ik maar niks zag verschijnen van je! Gefeliciteerd zeg! wat moet het leuk zijn geweest om te vertellen tegen je ouders.

Nu lekker genieten en op naar de volgende echo!

Geplaatst

Rebelletje, gefeliciteerd wat een heerlijk gevoel moet dat zijn. Wanneer ben je uitgerekend? Mooi lijstje hier.

Ik mag straks ook voor Het Uur Van De Waarheid. Brrrrr spannend. Ons zkh zit midden in de stad, ik ga al heel vroeg eerst even shoppen en dan voor de echo. Als ik thuis blijf word ik gek. Nog wel misselijk, bah zeg.

Ellen wanneer is jouw echo ook alweer? Volgende week? Op zich wel beter, ik krijg 'm volgens mij wel snel en is er misschien nog niets te zien. Nou ja, we wachten 't maar af.

Daaaaaag

Geplaatst

Oh Toverstafje wat spannend weer zeg. Hopelijk zien jullie al een mooi hartje. Ik ben ook echt aan het aftellen tot dinsdag. NOg maar 4 nachtjes slapen...

Geplaatst

Succes he Toverstafje!!!!! Het is inderdaad vroeg, maar wie weet zie je toch al wel iets nietwaar.. ik duim voor je alvast. En laat ons iets weten hihi. Wel open gelijk op he! Benieuwd hoor! Maar eerst lekker shoppen, wat een gelukzak ben je haha.

Ik mag pas over een anderhalve week. Dan ben ik al bijna 8 weken ver denk ik pfff. 7 maart, op een maandag avond. Kan niet wachten om het rond te bazuinen vanaf dan haha.

Dorien,

Slepend he! dat wachten de hele tijd!

Ik zou best ook wel eens misselijk willen zijn, hoewel.. haha. Maar het bevestigt toch wel wat meer. Daarnet kreeg ik het toch wel even, omdat ik honger had en er nog geen gehoor aan had gegeven. ik MOEST eten, alsof ik anders de eerstvolgende zijn lunch zou afpakken en opvreten. Snel dus m'n broodje kaas opgesmuld. Maar voor de rest? niks misselijk.

Wish,

Hebben jullie het al rond verteld?

Geplaatst

Rebelletje,

Gelukkig dat alles er goed uit zag!! Na een mooie echo kun je het naar mijn idee nog meer beseffen, dan heb je er een beeld bij.

Van harte meid!!!

Toverstafje,

Brrrr, spannend hoor. Ik blijf voor je duimen!!

Hoop dat je een mooi hartje ziet kloppen!

Doortje,

Jij nog 4 dagen wachten, dat is echt al bijna. Maar het lijkt zo ver weg of niet?

Zelf ik ben ook aan het aftellen, nu nog 12 dagen te gaan.......

Ellen,

We hebben het na de positieve test aan onze ouders, broers en zussen verteld.

En een paar dagen later aan een paar hele goede vrienden die met ons mee leven.

Ook mijn naaste collega's en baas zijn op de hoogte.

Maar ik wil het ook van de daken schreeuwen!!

Heb vannacht een hele nare droom gehad. Dat ik een miskraam kreeg, had het vruchtzakje in mijn handen.

Afschuwelijk zeg!

Geplaatst

rebelletje

dat is fantastisch nieuws. fijn dat jullie het hartje hebben zien kloppen. weer een stapje verder. op naar de volgende echo.

hebben jullie 12 jaar geprobeerd om zwanger te raken?

Toverstafje

idd spannend. gelijk heb je om een beetje afleiding te zoeken. ik hoop dat je een mooie echo hebt.

Geplaatst

Hoi Ivfmoeder,

Volgens mij klopt je ticker niet.

Jij hebt 6 dagen na mij de tp gehad. Dan zou jij nu toch minstens 4 weken zwanger zijn en er staat 2 weken en 4 dagen?

Geplaatst

Kom net bij de acupuncturist vandaan en heb weer een heerlijk ontspannend gevoel. Ze voelde dat er van alles gaande was in mn buik en dat de lever goed bezig was (schijnt belangrijk te zijn voor groei). Al met al weer een goed gevoel aan over gehouden

Geplaatst

Zo, terug! Alles was goed. Zagen al een hartje kloppen. Omdat ik wel heel vroeg was mag ik vlg week bij 7 weken en 3 dagen nog een x.

Ben beetje in shock, realiseer het me nog niet zo.

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Ivfmoeder,

Zo hé, die ticker ziet er nu veel mooier uit!!

Toverstafje,

Super dat jullie al een hartje zagen kloppen en volgende week nog een keer genieten van jullie kleintje!

Doortje,

Wat fijn dat je met een goed gevoel bij de acupuncturist vandaan bent gekomen, mooi zo!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden